eitaa logo
شبکه خبری سامان
1هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
11.1هزار ویدیو
38 فایل
Saman news شبکه خبری برای ایران فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
💠برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در سراسر ایران اسلامی Www.gaamdovom.net مراسم تاسوعای حسینی با حضور گسترده عاشقان حسینی در ایران و سایر نقاط جهان برگزار شد. ➕به ما بپیوندید: 🆔http://eitaa.com/gaamdovomi
🔺قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ Www.gaamdovom.net ____________________ مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان امروز (پنجشنبه) در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله باید با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و برنده (هنگ‌کنگ/ بوتان) دیدار کند 🌐‏پایگاه خبری۳گفتمان انقلاب اسلامی https://chat.whatsapp.com/HNZwNuGuGuN2obQoC9bxPj
💠طرح رجوی برای غارت و کشتار در ایران پس از عملیات مرصاد Www.gaamdovom.net رجوی در طراحی عملیات فروغ جاویدان زمانی که نیروها را در دوم مرداد سال 1367 در قرارگاه اشرف برای حمله به ایران توجیه می‌کرد، گفت: وقتی تهران را تسخیر کردید تا 48 ساعت با شما کاری ندارم هر کاری خواستید بکنید بعدا من آمده و عفو عمومی خواهم داد. 🌐‏پایگاه خبری۳گفتمان انقلاب اسلامی https://chat.whatsapp.com/HNZwNuGuGuN2obQoC9bxPj
🔹واکنش دکتر معاشر به سخنان سخنگوی دولت Www.gaamdovom.net ______________________ 💠دکتر عبدالرحمان معاشر رییس هئیت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی" ویراستی" به ماندن مجدد میثم لطیفی در دولت، واکنش نشان داد. 🌐‏پایگاه خبری۳گفتمان انقلاب اسلامی https://chat.whatsapp.com/HNZwNuGuGuN2obQoC9bxPj
واکنش رئیس جمعیت به ماندن میثم لطیفی در دولت Www.gaamdovom.net ______________________ 💠عبدالرحمان معاشر رییس هئیت مؤسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی" ویراستی" به ماندن میثم لطیفی در دولت، واکنش نشان داد. ➕به ما بپیوندید: 🆔http://eitaa.com/gaamdovomi
🔎تحلیلی کوتاه بر خط خبری رسانه‌های معاند در ایام محرم ▫️بر اساس نظریه چارچوب سازی در ارتباطات، "رسانه تعیین می کند که مخاطب چگونه فکر بکند" و مبتنی بر نظریه برجسته سازی، "رسانه تعیین می کند که مخاطب به چه چیزی فکر بکند". این نظریه با تکنیک های و گزینش و به نتیجه می‌رسد که شبکه های معاند نیز در خبرپراکنی بر همین اساس عمل می‌کنند. ▫️این رسانه‌ها در نسبت با محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که و انقلاب اسلامی شمرده می‌شود نیز بر همین اساس، تقسیم وظایف کرده‌اند. گویا هرشبکه در نسبت با کلان‌روایت های جمهوری‌اسلامی، ماموریت بخصوصی پیرامون تولید پارازیت ذهنی و نویزهای سیاسی و اجتماعی داشته باشد. 1⃣ "بی‌بی‌سی فارسی" و پارازیت سیاسی: این شبکه معاند در صدد است که شکاف میان مردم و حاکمیت را برجسته سازی و روایت کند. از تیترهای حساسیت زا با عنوان "هیات‌های غیرحکومتی" استفاده می‌کند. لگد سیاسی و توسط این شبکه به داخل کشور محدود نمی شود و جهت تحریک و اختلاف افکنی حداکثری، از برخورد طالبان با هیات های عزاداری هم گزارش خبری کار می‌کند.(محرم و حاکمیت) 2⃣ "من و تو" و پارازیت اجتماعی: این شبکه که گزارشات مردمی سمی و ساختگی تهیه می‌کند و با بوق و کرنا و تعمیم، تبدیل به ذهنیت می‌نماید، این‌بار سراغ هایی می‌رود که دسته‌های عزاداری بطور طبیعی ایجاد می‌کنند. یک مورد جاماندن آمبولانس را هم در همین اثنا برجسته می‌کند و به زعم خویش در نسبت محرم با مردم‌ تولید نویز ذهنی می‌کند.(محرم و مردم) 3⃣ ایران‌اینترنشنال و پارازیت معرفتی: این شبکه معروف به خبرسازی رادیکال و کنشگری انتحاری، سراغ به بنیادهای معرفتی و تاریخ عزاداری رفته و این مراسمات را دست‌ساز حکومت و در یک تحریف آشکار تاریخی، محصول و مابعد صفویه معرفی می‌کند. تمسخر برخی سنت ها و معرفی نمودن آیین عزاداری نیز خط خبری دیگر این شبکه معاند برای تولید پارازیت معرفتی است.(محرم و تاریخ و معرفت) 🔸اقلیت در واقعیت، اکثریت در روایت! ▫️تقطیع عامدانه، تعمیم عجولانه، تحلیل غافلانه. عده‌ای بطور مشکوک، مشغول تقطیع و برش های بودار و اختلاف‌افکن و ذهنیت ساز از برخی مراسمات رسمی و غیررسمی عزاداری هستند و برخی رسانه‌ها و اشخاص نیز در انعکاس و تعمیم آن‌ها مبتلا به تعجیل شده و عده‌ای نیز بر همین ریل مهندسی شده، تحلیل جهت دار و شکاف‌آفرین صورتبندی می‌کنند. بگونه ای این فرایند، می شود که از اقلیت محض در ، به دست خودمان یک اکثریت غالب و متحد در ساخته می شود. 🔸چه باید کرد؟ 1⃣ گرفتار تعمیم ضعف‌های موردی و تعجیل در تحلیل دیتاهای تقطیع شده و گزینشی نشویم. 2⃣ در مقابل از شکوه و اتحاد محرم و جلوه‌های زیبا و دلبری دسته های عزا، فیلم و تصویر و گزارش تهیه کنیم و سکوی نشر و روایت اختصاصی باشیم. 3⃣ نقد و نظر پیرامون برخی شخصیت ها یا تریبون های منتسب به محرم و امام حسین(ع) را با واژه‌های ملایم تر و معمولی تری نگارش و گزارش کنیم و خدای ناکرده مبتلا به برچسب زنی نشویم. 4⃣ آرایش رسانه‌‌های دشمن را شناسایی کرده و قلم و قدم رسانه‌ای و فرهنگی خود را نه در تضعیف همدیگر که تقویت جبهه حق و حمله به بنیادهای معرفتی و استراتژی های جبهه باطل تنظیم کنیم
⚫️ مجاهدت علما در حفظ شعائر حسینی در دوران پهلوی اول ◾️آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی از جمله علمایی است که در تهران با قاطعیت در برابر رضاشاه و در شرایطی که تمام مساجد و منابر تعطیل شده بود، هیچ‌گاه مسجد و منبر و سخنرانی‌اش را تعطیل نکرد. ▪️فرزند ایشان، شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی می‌گوید: «وقتی که رضاشاه دستور داد منبر را از مسجد بردارند تا مانع سخنرانی ایشان شود، دست از سخنرانی برنداشتند و به طور ایستاده سخنرانی می‌کردند. مأمورین شهربانی هم مرتباً به مسجد می‌آمدند و مطالبِ منابر ایشان را می‌نوشتند و گزارش می‌کردند. وقتی آیت‌الله شاه‌آبادی سخنرانی‌شان تمام شد و از مسجد خارج شدند، مأمورین هم به دنبال ایشان رفتند و از ایشان خواستند تعهد بگیرند که دیگر منبر نرود، ولی ایشان به مأمورین فرمودند برو به بزرگترت بگو بیاید.» ▪️این حوادث نشان‌دهنده‌ی آن است که مجالس سوگواری امام حسین(ع)، چه قدرتی در مخالفت با اقدامات و سیاست‌‌های ضددینی رضاشاهی داشته است و تا چه حدی رضاشاه از این مجالس وحشت داشته و در پی سرکوبی آنها برآمده است. منبع:مرکز اسناد انقلاب اسلامی
🔕‌رُفاعه نباشیم‼️ 🔺 رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود. پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست‌ یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام می‌دانست. او به صف شمری پیوست که بزرگترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد . توجیهش برای همرکابی با شمر این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود. رفاعه‌ای که به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز می‌‌‌خواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!! 🔺وقتی چرخش های گفتمانی برخی سیاسیون را می بینم، هنگامی که مواضع عجیب برخی دوستان را می شنوم، ناخودآگاه یاد ماجرای رُفاعه می افتم.صحبت ها، اقدامات و کنش هایی که برای آن دلیلی جز لجاجت سیاسی نمی‌دانم.
هوالعزیز🥀 🚩 یکی از القاب حضرت عباس(علیه‌السلام) "باب الحسین" است. "علامه طباطبایی" در این باره می‌گوید:👇🏻 "آقا سید علی قاضی" فرمود: «هنگام کشف، بر من آشکار شد که وجود مقدس اباعبداللّه‌الحسین(علیه‌السلام) مظهر رحمت کلیه الهیه است و و پیشکار آن حضرت، سقای کربلا، سرحلقه ارباب وفا، آقا باب الحوائج إلی اللّه، ابوالفضل العباس صلوات اللّه و سلامه علیه است» شدت دلبستگی حضرت عباس به برادرش حضرت سید الشهدا به حدی بود که هیچگاه خودش را جز خدمتگزاری برای او نمی‌دانست ... و حالا برگردیم به یک فراز از و اندکی نگاهش کنیم 👈 "و علی الأرواحِ الّتي حَلّت بفِنائک" با همه این عبارت کاری ندارم؛ فقط یک واژه‌ی این فراز از زیارت بهانه‌ی این نوشتار شد 👈 "فِنا" اما مقام فِنا کدام است؟! به زبان ساده، فِنا را حریم یا حدود یک جایی معنا کرده‌اند 👈🏻 "فِنای روح"، محدوده وجودی روح یک انسان به‌ حساب می‌آید پس در این فراز به زبان ساده می گوییم : 👈🏼 سلام بر ارواحی که در فِنای روح قرار گرفتند. ☄ "حلّت بفِنائک" آنهایی را می‌گوید که خود را "فَنای راه امام حسین" کردند ☄ (سلام اللّه علیه) هم در حد اعلای فَنای در راه سیدالشهدا قرار گرفته و هم در حد اعلای فِنا و نزدیکترین مرتبه به روح حضرت امام حسین. ✔️همین را بفهمیم، را فهمیده‌ایم! ☝️🏻حالا "نکته کلیدی" این فراز از زیارت عاشورا اینجاست ☄ هر انسانی که در فِنای روح حضرت سیدالشهدا قرار گرفته باشد دیگر خودش نیست بلکه مرتبه‌ای از روح حضرت سیدالشهداست این می‌شود "حلّت بفِنائک" ☄ به زبان ساده، حضرت اباالفضل، بعد از "فَنا" کردن خود در پیشگاه حضرت اباعبدالله، در روح حضرت امام حسین علیه السلام "فِنا" شده و در نتیجه همان امام حسین است در مرتبه ای پائین‌تر ! 🏴 حُسن ختام این وجیزه فرازی از حضرت عباس باشد بخوانیم و آگاه باشیم تا خدای ناکرده نسبت به حق ایشان "جاهل" نباشیم : ▪️لَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَكَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّكَ، وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِكَ ▫️خدا لعنت کند کسی را که تو را کشت و لعنت کند کسی را که به حقّت جاهل بود و حرمتت را سبک شمرد ... والسلام
🔻حسین (ع) اقیانوسِ بیکرانِ رحمتِ واسعه خداست برای همه؛ همه انسانها اعم از دزد و قاتل و مشروب خور و هرزه و بی حجاب و ...؛ اصلا حسین (ع) مصباح الهدی شده که دست گنهگارها و بیچاره ها و خطاکاران رو بگیره و از ورطه گناه و تباهی نجاتشون بده و به کشتیِ امنِ نجاتش سوارشون کنه... 🔻 دربِ خیمه گاه حسین (ع) به روی همه بازه؛ همه میتونن بیان و متوسل بشن، درد دل کنن، از زخمها و دردها و رنجهاشون بگن و از آقا مدد بخوان برای هدایت و نجات... 🔻 حسین (ع) فقط مال خوبا نیست، فقط مال باحجابها و پرهیزکاران و مومنین و صلحا و اولیاء الله نیست؛ حسین (ع) مال همه هست؛ همه، همه ی اونهایی که مثقالی از حُبش رو در دل دارن... 🔹 ما هم تلاش کنیم که همه رو متوجه حسین(,ع) کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا بیان و خودشون رو در خیمه گاه حسین (ع) ببینن و به آقا متوسل بشن...
🌓 حیرت آور است !! 👈همه ی جهان دارد: 1⃣کره زمین دارای پوشش است. 2⃣میوه های تر وتازه دارای پوشش است. 3⃣شمشیر نیز داخل غلافش حفظ میشود 4⃣ قلم بدون پوشش جوهرش خشک میشود و فایده اش از بین می رود و زیر پا انداخته میشود برای اینکه پوشش آن از بین رفته. 5⃣ سیب هم اگر پوسته اش گرفته شود و رها شود فاسد میشود. و...... در تعجبم از مردی که ماشینش را از ترس خط و خش افتادن چادر می پوشاند؛ اما دختر یا همسر و یا خواهر خود را بدون پوشش رها میکند!!! بـانـو! این چادر تا برسد بدست تو هم از کوچه های مـدیـنـه گذشت...💔 هم از کــربـلا...💔 هم از بازار شــام...💔 چـادر ارثیه‌ی حضرت‌زهراسـت قدرش را بدان:) ═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧┄
⚫️ خواب شوم بانیان "تحریم انتخابات" برای مردم 💬 ✔️ محمود صادقی، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان مجلس دهم به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است: "کاهش مشارکت مردم در انتخابات یک رفتار مدنی است که پیامی را به حاکمیت منتقل می‌کند!" ▪️ در اینجا باید دقت کرد که منظور صادقی از کلمه "مردم" در واقع مردم نیست بلکه تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب است که قصد تحریم انتخابات را دارند و از بام تا شام مشغول فریب دادن مردم برای حضور نیافتن در انتخابات هستند. ✖️ پس از درک این مقدمه همچنین باید دانست فردی که می گوید من برای اعتراض، در انتخابات شرکت نمی کنم همانند فردی است که بیمار شده و بدنش دچار مشکل است اما می گوید من به پزشک مراجعه نمی کنم! ✔️ زیرا انتخابات، یگانه راه حل و دوای درد تمام مشکلات مختلف جامعه است. انتخابات و صندوق رأی همان نوشدارویی است که بواسطه آن می شود هرگونه ناکارآمدی را کنار زد و کارآمدان را روی کار آورد. ▪️ به سخن دیگر اینکه اتفاقا در شرایط مشکلات و گرانی و اعتراض؛ باید حضور پرشورتری در انتخابات داشت تا بتوان با رأی خوب و مشارکت حداکثری؛ تغییرات دلخواه را ایجاد کرد. ✖️ جالب آنکه بر خلاف اظهارات صادقی؛ صرفا با انتخابات است که میتوان اعتراض مدنی را اعلام کرد و با "رأی خوب" به گزینه های بهتر؛ اعتراض خود را به گزینه های ناکارآمد نشان داد. ✔️ در سوی دیگر ماجرا نیز با یک بحث فلسفی مواجهیم. و آن اینکه تغییر در امورات جامعه و در چارچوب قراردادهای اجتماعی صرفا ۲ راه دارد و راه سومی برای آن ممکن یا متصور نیست. در واقع در چارچوب یک نظام اجتماعی و حکومتی؛ اصلاح و تغییر امور صرفا یا از طریق صندوق رأی ممکن است و یا از طریق آنارشیسم و رفتارهای تند! ▪️ در این چارچوب فلسفی واضح است که فردی که پشت کردن به صندوق رأی را یک رفتار اعتراضی می داند؛ خواه ناخواه به سمت آنارشیسم و خیابان و برداشتن اسلحه متمایل شده است. ولو حتی اگر در زبان یا قلم چنین چیزی را تقبیح کند! 🔚 با این دلایل و توضیحات مشخص می شود که در پشت جملات ظاهرالصلاح صادقی و امثال صادقی؛ چه نقشه های شومی امنیت مردم را تهدید می کند...