eitaa logo
شبکه خبری سامان
1هزار دنبال‌کننده
22.8هزار عکس
11.1هزار ویدیو
37 فایل
Saman news شبکه خبری برای ایران فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی جالبه بشنوید اسرائیل اینگونه بسته شد انگلستان اومد گفت من کفیل فلسطین هستم و ....... 💚🕊➕به ما بپیوندید: 🆔http://eitaa.com/gaamdovomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨ارتش اسرائیل: ۲۲۰۰ موشک به اسرائیل شلیک شده است. 🔹ارتش اسرائیل اعلام کرد که مقاومت در غزه ۲۲۰۰ موشک و راکت به داخل اراضی اشغالی شلیک کرده است. نشستن شمردن😅😂 پیروزی از آن مسلمانان است و بس ✌️
✅ روزنامۀ صهیونیستی: به‌شدت تحقیر شدیم 🔹یدیعوت آحارونوت: ۳.۵ میلیارد شکِل (هر دلار معادل ۳ شکل است) هزینۀ احداث دیوار حائل با غزه بود ولی در روز نخست جنگ، فروریخت و به یک دیوار کاغذی تبدیل شد. 🔹میلیون‌ها اسرائیلی غافلگیر شده‌اند و از این جنگ که هیچ‌کس آمادگی آن را نداشت، به‌شدت ترسیده‌اند. 🔹این جنگ، توهین و تحقیر بزرگی است که ارتش اسرائیل نظیر آن را طی سال‌های گذشته مشاهده نکرده بود. 🔷نخستین تحقیر، اطلاعاتی بود. تحقیر بعدی، عبور آسان نیروی حماس از دیوار حائل بود. تحقیر سوم، بازگشت آسان به غزه به همراه ده‌ها اسیر اسرائیلی بود. تحقیر چهارم هم تأخیر اسرائیل در پاسخ به این نفوذ بود. ➕به ما بپیوندید: 🆔http://eitaa.com/gaamdovomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فلاحی: تا فرودگاه باز است سران رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمارند / تهدید تهران برای اسرائیل گران تمام خواهد شد حجت الاسلام فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو : 🔸در طول تاریخ ۷۰ سال گذشته عملیاتی مانند طوفان الاقصی بی سابقه بوده است. صهیونیست‌ها در حال فرار از شهرک‌های صهیونیست نشین هستند. 🔸به رژیم صهیونیستی گوشزد می‌کنیم که اگر امروز فرودگاه‌ها باز است صهیونیست‌ها و سران آن‌ها می‌توانند فرار کنند و از این فرصت استفاده کنند. 🔸رژیم صهیونیستی در گزافه گویی تهدید کرده است که می‌خواهد در تهران از ما انتقام بگیرد و قطعا این تهدید برای رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد .
💢 تحلیل جالب رسانه روسیه؛ بعد از تهدید هسته‌ای اسرائیل، توقع دارید تهران از حماس حمایت نکند؟! 🔹 خبرگزاری اسپوتنیک روسیه: 🔹 ️ همین دو سه هفته پیش بود که نتانیاهو پشت تریبون سازمان ملل ایرانی‌ها را تهدید به حمله اتمی کرد، آیا فراموش کردید؟ در چنین شرایطی آیا اسرائیلی‌ها باید شوکه شوند که ایران از فلسطینی‌ها حمایت کند؟ 🔹 ️ آیا اگر رئیس‌جمهور ایران در تریبون سازمان ملل همان حرف‌ها را زده بود، کشورهای غربی سکوت می‌کردند؟ 🔹 ️ وقتی که اسرائیل از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضد مردم ایران حمایت می‌کند، نباید توقع داشته باشد که ایران از گروه‌های فلسطینی حمایت نکند. ➕به ما بپیوندید: 🆔http://eitaa.com/gaamdovomi
‍ 💢رجوع گواه از شهادت در دادگاه قبل از صدور حکم وبعداز صدور حکم ✍:دکتر بخشی حقوقدان، استاد دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری 🔹گواه در هر مرحله از رسیدگی ‌‌می‌تواند از شهادت خود برگردد. رجوع گواه از شهادتی که دردادگاه متحمل شده است ، در اصطلاح حقوقی به این معنا است که شاهد یا گواه ، پس از ادای شهادت در محضر حاکم در دادگاه(حسب مورد حقوقی یاکیفری)  ، دلیلی ارائه نماید که گواهی وی صحیح نبوده و غلط می باشد ؛ خواه این غلط بودن به واسطه اشتباهی بوده است که موجب توهم در ادای شهادت گردیده و یا به دلیل تعمدی بوده که گواه شهادت کذب ارائه نموده است . در صورتی که در طول جلسات رسیدگی و قبل از اینکه قاضی بخواهد حکم صادر نماید شاهد به هر نحو متوجه شود که شهادت او اشتباه بوده و این موضوع را به دادگاه اطلاع دهد در این صورت به شهادت ترتیب اثر داده ‌‌نخواهد شد. 🔹درهمین رابطه ماده‌‌‌ 1319 قانون مدنی اشعار می دارد که:. « در صورتی که شاهد از شهادت خود رجوع کند ، یا معلوم شود بر خلاف واقع شهادت داده است ، به شهادت او ترتیب اثر داده نمی‌شود  .»بر این اساس شهادتی که از آن رجوع شود برای دادگاه معتبر نیست‌‌. در نتیجه اگر هم حکمی بر مبنای این شهادت صادر شده باشد این حکم قابل تجدید نظر است‌‌. در این صورت اگر شاهد از شهادت خود رجوع کند شخص ‌‌می‌تواند از دادگاه تجدید نظر بخواهد که رای صادر شده در دادگاه بدوی را بررسی کند. در مرحله‌‌‌ بررسی مجدد مسئله شهادت بی‌‌‌اثر خواهد بود. حتی اگر حکم صادره در مرجع تجدید نظر استوار گردد، بارجوع گواه ازشهادت خود،(چنانچه حکم بر مبنای گواهی صادر شده باشد) باتوجه به تزلزل در ارکان آن، ذینفع می تواند از آن اعاده، دادرسی نماید. 🔹شایان ذکر است درامور کیفری چنانچه، حکم متکی به شهادت و رجوع گواه بعداز اجرای حکم باشد، گواه به جبران زیان های وارده محکوم می شود ودر صورت اعمال مجازات های بدنی بواسطه اقامه گواهی کذب، شاهد کذاب حسب مورد به حبس یاقصاص نفس یاعضو محکوم خواهد شد. بنابر موارد فوق، همواره دقت دراقامه شهادت، و درنظر گرفتن و جدان وبیان حقیقت منطبق باواقعیت، توصیه می گردد. -عدل
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️به چه عشق هایی، عشق های مقدّس و حقیقی می گویند؟ 🔹در هاى حقيقى و مقدّس، روحِ انسان صفا و نورانيّت فوق العاده اى پيدا مى كند و همه چيز را جز معشوق حقيقى - كه مظهر كمال مطلق است - به فراموشى مى سپارد، و تحمّل تمام شدائد را براى رسيدن به وصال او و برخوردار شدن از جذبه هاى عنايت و لطفش آسان مى شمرد، و هنگامى كه در بيابان به شوق كعبه قدم مى گذارد، از سرزنش هاى خار مغيلان غمى به دل راه نمى دهد. همانگونه كه در حديث قدسى آمده است: «إِذَا كَانَ الْغَالِبُ عَلَى الْعَبْدِ الْإِشْتِغَالَ بِي جَعَلْتُ بُغْيَتَهُ وَ لَذَّتَهُ فِي ذِكِري، فَإِذَا جَعَلْتُ بُغْيَتَهُ وَ لَذَّتَهُ فِي ذِكْرِی، عَشِقَنِی وَ عَشِقْتُهُ، فَإِذَا عَشِقَنِی رَفَعْتُ الْحِجَابَ فِيمَا بَيْنِی وَ بَيْنَهُ» [۱]؛ (هنگامى كه بنده من توجّه به من پيدا كند، آرزو و لذّتش را در ذكر خودم قرار مى دهم، و هنگامى كه آرزو و لذّتش در ذكر من باشد، به من مى ورزد و من هم به او عشق مى ورزم، و هنگامى كه به من عشق ورزد حجاب ميان خودم و او را بر مى دارم، تا به مقام شهود نائل گردد). 🔹 به خدا و اولياء الله و همچنين عشق به ارزش هاى والا، يا به تعبير ديگر محبّت و علاقه شديد و سوزان به اين امور، همواره چراغ راه اولياء الله و شهيدان پاكباخته و عارفان دلسوخته و عالمانى كه آثار علمى بزرگى از خود نشان داده اند، بوده است، و در يك كلمه، راه هاى پرپيچ و خمِ تكامل را، بدون مركب عشق نمى توان پيمود. زمزمه هاى اميرمؤمنان امام علی (عليه السلام) در دل شب و «دعاى [پرمعناى] صباح» در صبحگاهان و بند بند «دعاى كميل» و راز و نياز امام حسين (عليه السلام) در «روز عرفه» در بيابان عرفات و مناجات هاى پانزده گانه امام سجّاد (عليه السلام) و تمام «صحيفه سجاديّه» و زمزمه عاشقانه منتظران حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) به هنگام خواندن «دعاى ندبه» همه و همه آثار گرانبهايى است از اين عشق مقدّس. 🔹بنابراین اگر بعضى از دانشمندان روى كلمه حسّاسيت منفى شديدى دارند، به خاطر مشاهده عشق هاى نامقدّس و هوس آلود و گناه خيز است، وگرنه ، نيرومندترين عامل حركت به سوى خداوند و ارزش هاى والاى انسانى است، و اينكه بعضى تصوّر مى كنند واژه «عشق» در كلمات معصومين (عليهم السلام) نيامده است، اشتباه بزرگى است؛ زيرا، هم در روايات نبوى و هم در روايات معصومين (عليهم السلام) ديده مى شود. از جمله مرحوم كلينى در حديثى از پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) نقل مى كند كه فرمود: «أَفْضَلُ النَّاسِ مَن عَشِقَ الْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا، وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ، وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا» [۲]؛ (برترين مردم كسى است كه عبادت باشد؛ آن را در آغوش بگيرد و با قلبش آن را دوست داشته باشد و با جسدش آن را لمس كند و خود را فارغ البال براى آن قرار بدهد). 🔹در حديث نبوى ديگرى درباره سلمان مى خوانيم: «إِنّ الْجَنَّةَ لَاَعْشَقُ لِسَلْمَانَ مِنْ سَلْمَانَ لِلْجَنَّةِ» [۳]؛ (بيش از آنچه سلمان به بهشت مى ورزد، بهشت عاشق سلمان است). مرحوم علّامه مجلسى در ذيل حديث اوّل بيانى دارد كه مى فرمايد: «عشق به معناى افراط در محبّت است، و گاه تصوّر كرده اند كه مخصوص به امور باطله مى باشد و در محبّت به خدا و آنچه مربوط به اوست بكار نمى رود؛ ولى اين روايت نشان مى دهد كه چنين نيست، هر چند احتياط آن است واژه هاى مشتقّ آن (عاشق و معشوق) را در مورد خداوند بكار نبريم، بنا بر توقیفی بودن اسماءالله». [۵] پی نوشت‌ها؛ [۱] كنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، متقى هندى، مؤسسة الرسالة، چ ۵، ج ۱، ص ۶۵۳، ح ۱۸۷۲ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ‏۲، ص ۸۳ [۳] روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، فتال نيشابورى، انتشارات رضى‏، چ ۱، ج ۲، ص ۲۸۲ [۴] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ ۲، ج ‏۶۷، ص ۲۵۳ [۵] توقیفی بودن اسماء الهی اصطلاحی کلامی در بحث اسما و صفات الهی، و به این معنا است که بشر مجاز نیست غیر از اسما و صفاتی که در  قرآن و روایات برای خدای متعال ذکر شده، نام یا صفتی را از پیش خود به او نسبت دهد. این بحث از آنجا ناشی شده که برخی معتقدند بشر با شناخت محدود خود نسبت به خداوند چگونه می‌تواند از پیش خود نامی بر او نهاده یا او را به وصفی متصف کند، به گونه‌ای که‌ شان و منزلت خدا را رعایت کرده و او را در حد مخلوقات تنزل ندهد، و گرفتار تشبیه و تجسیم نگردد. [ویکی شیعه] 📕پيام امام امير المؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۴، ص ۵۶۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
مولاامیرالمؤمنین امام علی ع به نیکی‌ها امر کن؛ " و خود نیز نیکوکار باش! " نهج‌البلاغه،نامه۳۱