eitaa logo
مکتب شهید سلیمانی مرکزی 1
73 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
675 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠پرندگانی که میل به آشیان دارند 🔹امام حسن عسکری خطاب به فرزندش مهدی چنین می فرمایند: ♻️ پسر من،... بدان که دلهای مردم دیندار و با اخلاص مانند پرندگانی که میل به آشیان دارند، مشتاق لقای تو هستند. ♻️و اعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ الطَّاعَةِ وَ الْإِخْلَاصِ نُزَّعٌ إِلَيْكَ مِثْلَ الطَّيْرِ إِذَا أَمَّتْ أَوْكَارَهَا... » 📚کمال الدین و تمام النعمه؛ ج2 ، ص448 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 🍃🌻🍃 💠 امام صادق علیه السّلام فرمودند: تاهَ مَن جَهِلَ وَ اهتَدی مَن أبصَرَ وَ عَقَلَ؛  🌺 «هر که جهالت ورزید هلاک شد و هر که با دیده ی بصیرت نگریست و تعقل کرد، هدایت یافت.» کافی، ج ۲، ص ۴۸. 🍀 🇮🇷🌸
🇮🇷🌸 🍀 ❇️یادداشت کوتاه ❌ موضوع: تاکید بر کارآمدی 🍃🌻🍃 🔻 بداخلاقی‌های سیاسی و حقه‌های رسانه‌ای افکار عمومی را نسبت به کلید واژه "" بدبین کرده و نوعی مخالفت با آن را در جامعه ایجاد کرده است. 🔸انقلابی کسی است که نسبت به مردم نوکرتر، خادم تر، ساده زیست تر و متواضع تر است و نسبت به دشمنان کشور شجاع تر، مبارزتر و با تدبیر تر است. 🔹 اما حقه بازان رسانه‌ای کلیدواژه "انقلابی" را با جنگ طلبی، انسداد اینترنت، دیوارکشی پیاده روها و... مترادف کردند. 🔺در چنین شرایطی باید بر کلید واژه‌هایی همچون کارآمدی و پاسخگویی به ملت تاکید کرد و نامزد انقلابی برنامه مدون برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه دهد تا کارآمدی را برای مردم باورپذیر تر شود. 🍀 🇮🇷🌸
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ویژه برنامه چین هراسی در بی بی سی فارسی به کام تهیه کننده برنامه نشد! 💢 علی قلی زاده، تحصیلکرده دانشگاه علم و فناوری در چین با حضور در برنامه بی بی سی گفت: 🔺️"چین هراسی که در رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود عملا برای کامل شدن محاصره اقتصادی و گرسنگی دادن و فقیر سازی مردم ایران است؛ نه تنها کشورهای منطقه بلکه هم پیمانان آمریکا از شرکای بزرگ چین هستند" @MACTABSHAHIDSOLYMANI01
💠مظهر امید قطعی به آینده 📌مقام معظم رهبری:«نیمه‌ی شعبان، مظهر امید به آینده است؛ یعنی همه‌ی امیدهایی که ما به چیزی پیدا میکنیم، ممکن است بشود، ممکن است نشود؛ امّا امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ی ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌‌‌‌الزّمانامید غیر قابل تخلّف است. السَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه؛ وعده‌ی تضمین‌شده‌ی خدا است. فقط هم ما -شیعه- نمیگوییم، فقط هم ما مسلمانها نمیگوییم، [بلکه] همه‌ی ادیان عالم منتظر یک روز آن‌چنانی هستند..» ۱۳۹۷/۲/۱۰ 🌹🌸💐🌺میلاد با سعادت امام زمان؛ حضرت حجت ابن الحسن العسکری عجّل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد🌸💐🌺🌹
هفت حدیث برگزیده از : 🔅 زمين از حجّتى آشكار يا نهان خالى نيست. إنَّ الأرضَ لا تَخلُو مِن حُجَّةٍ إمّا ظاهِرا و إمّا مَغمُورا ؛ ▫️ كمال الدّين، ج ۲، ص ۵۱۱. •┈• 🔅 هر يك از شما بايد كارى كند كه با آن به محبّت ما نزديك شود. لِيَعمَل كُلُّ امْرِءٍ علَى ما يُقَرَّبُ مِن مَحَبَّتِنا ؛ ▫️ بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۶. •┈• 🔅 هيچ چيز مانند نماز، بينى شيطان را به خاك نمى مالد. ما اُرغِمَ أنفُ الشَّيطانِ بِشَى ءٍ مِثلِ الصَّلاةِ ؛ ▫️ بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۸۲. •┈• 🔅 گرايش خود را به ما، با دوست داشتن سنّت روشن همراه كنيد. إجعَلوا قَصدَكُم إلَينا بِالمَوَدَّةِ عَلَى السُّنَّةِ الواضِحَةِ ؛ ▫️ بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۹. •┈• 🔅 خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم. حق با ما است و باكى نيست كه كسى از ما روى بگرداند. إنَّ اللّهَ مَعَنا، فَلا فاقَةَ بِنا إلى غَيرِهِ و الحَقُّ مَعَنا فَلَن يُوحِشَنا مَن قَعَدَ عَنّا ؛ ▫️ الغيبة، طوسى، ص ۲۸۵. •┈• 🔅 من وصىّ آخرين ام ؛ به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى شود. أنا خاتِمُ الأوصِياءِ، بي يُدفَعُ البَلاءُ مِن أهلي و شيعَتي ؛ ▫️ الغيبة، طوسى، ص ۲۸۵. •┈• 🔅 ما از همه خبرهاى شما آگاهيم و چيزى از خبرهاى شما از ما پنهان نيست. إنّا يُحيطُ عِلمُنا بأنبائِكُم و لايعَزُبُ عَنّا شَى ءٌ مِن أخبارِكُم ؛ ▫️ بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵.
🔴 جریان نفوذ بسیار پیچیده‌تر شده است 💡 از درس‌های فتنه ۸۸ هم عبرت بگیریم. خودشان می‌گویند در جریان فتنه ۸۸ اشتباهات زیادی کردیم یکی از اشتباهات ما این بود که علیه امام و ارزش‌های انقلاب شعار دادیم. قرآن و مسجد آتش زدیم. این احساسات مردم را تحریک کرد و ۹ دی به وجود آمده. 🔳 حالا باید هرکار که می‌خواهیم بکنیم در لفافه پشتیبانی و حمایت کنیم و این که این حرف‌ها با تایید مقام معظم رهبری هست! دیدید هرکاری که می‌خواهند بکنند یک قدردانی و تشکر هم از مقام معظم رهبری می‌کنند. 🎙 سخنرانی دکتر منوچهر محمدی در سی‌امین نشتس انجمن فارغ‌التحصیلان در 94/9/27 #
🔴 ، پاسخ به ۸ پرسش‌ درباره برنامه همکاری جامع ایران و چین 1⃣ مشخصات اصلی برنامه همکاری جامع ایران و چین کدامند؟ 🔹این سند برنامه‌ای است سیاسی، راهبردی، اقتصادی و فرهنگی که عرصه‌های مختلف همکاری دو کشور ایران و چین را مدنظر قرار داده است. در بعد سیاسی، طرفین رایزنی و همکاری‌های نزدیک خود در موضوعات مورد نظر و در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهند و طرفین زیرساخت‌های دفاعی، مقابله با تروریسم و همکاری در عرصه‌های مختلف دفاعی را تقویت خواهند کرد. 2⃣ آیا سند همکاری ایران-چین علیه کشور ثالثی است؟ 🔹این سند در راستای صلح، ثبات و توسعه منطقه ای و بین المللی تدوین شده و لذا در مخالفت با هیچ طرف ثالثی و یا برای مداخله در امور هیج کشوری نیست. 3⃣ عدد و رقم‌های مطرح شده چقدر واقعی است؟ 🔹این سند صرفاً یک چارچوب کلان درباره حوزه‌های همکاری است و اعداد و ارقام در مراحل بعد که سند تبدیل به پروژه‌های مشخص سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با ارگان‌های چینی خواهد شد، می‌تواند روی کاغذ بیاید. لذا در شرایطی که فعلاً هیچ پروژه‌ای نیست، بنابراین اعداد و ارقام نیز نمی‌تواند هیچ قطعیتی داشته باشد. 4⃣ چرا متن رسمی منتشر نمی‌شود؟ 🔹اگر چه انتشار موافقتنامه‌ها، الزامی قانونی دارد اما انتشار اسناد غیرتعهدآور در روابط بین الملل چندان متداول نیست. همچنین تحریم‌های غرب ایجاب می‌کند تا از انتشار محتوای کامل سند خودداری کرد. 5⃣ آیا برنامه همکاری جامع ایران و چین باید به تصویب مجلس برسد؟ 🔹بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی، عهدنامه‌ها، مقاوله نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اما به گفته مقام وزارت خارجه سند همکاری جامع چین و ایران، اصولا ماهیت و حتی شکل قرارداد و یا موافقتنامه ندارد بلکه صرفا یک نقشه راه و چارچوب روابط بلند مدت است. 6⃣ آیا ایران اولین کشوری است که چنین تفاهمی با چین امضا می‌کند؟ چین پیش از این با بسیاری از کشورها تفاهم نامه مشارکت استراتژیک یا تجاری امضا کرده که از جمله آن می‌توان به قرارداد ۶۵ میلیارد دلاری با عربستان، توافق با ترکیه و همچنین توافق‌های جامع تجاری با اتحادیه اروپا و ۱۴ کشور آسیایی اشاره کرد. 7⃣ همکاری جامع با چین عدول از شعار نه شرقی نه غربی است؟ 🔹نه شرقی نه غربی نه به معنای قطع رابطه با غرب و شرق، بلکه عدم پذیرش استعمار هیچکدام از قطب‌های شرق(شوروی سابق) و غرب(آمریکا) است. لذا نگاه به شرق، نه به معنای پذیرش استثمار و استعمار شرق، بلکه به معنای ارتباط با شرق، آنهم در شرایطی است که کشور تقریباً ۴۰ سال محصول تجربه‌ی نگاه به غرب بسیاری از دولتمردانش را چشیده است. 8⃣ آیا سند همکاری جامع ایران-چین، استعماری است؟ 🔹سند همکاری ۲۵ ساله از جنس ارتباط است؛ اما چگونه می‌توان «ارتباط» را از «استعمار» تمیز داد. در واقع سندی که امضا شد یک برنامه جامع است برای مدون کردن قراردادها و تقویت‌همکاری‌ها لذا نشستن و غیب‌گویی از یک سند آنهم در برهه فعلی بیش از آنکه نگرانی از خود سند باشد، واهمه از اصل نگاه به شرق است که غربگرایان برای آشفته شدن از آن انگیزه‌های شخصی و گروهی کم ندارند
✅ وظیفه منتظران 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ ابو بصیر از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) سؤال می‌كند كه ما اگر عصر غیبت را ادراك كردیم وظیفه ‌مان چیست؟ یك سلسله دستورات نظامی دادند فرمودند این است كه «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»[1] هر كدام از شما به اندازه یك تیر خودتان را آماده كنیم، این در بعضی از نصوص است «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»؛ منتها تیری كه ارتشی ‌ها و نظامی ‌ها دارند یك حساب است, تیری كه حوزویان و دانشگاهیان دارند قلم اینهاست كه ذات اقدس الهی به این قلم و مكتوبات این قلم سوگند یاد كرده است؛ اینكه فرمود من به قلم و مسطورات قلم سوگند یاد می‌كنم سرّش همین است ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.[2] مستحضرید كه سوگند خدا در مقابل بینه نیست، ما یك قسم داریم كه در مقابل بینه است در محاكم قضایی كسی كه مدّعی است باید بینه اقامه كند كسی كه منكر است، سوگند یاد می ‌كند، بینه یك طرف, سوگند یك طرف; ولی قسم ذات اقدس الهی به خود بینه است اگر كسی در روز روشن بگوید من به این آفتاب قسم, ادّعا می‌ كنم كه الآن روز است این به دلیل قسم خورده است نه در قبال دلیل، سوگند قرآن كریم به بینه است نه در قبال بینه! وقتی خدا سبحان به كتاب قسم می ‌خورد به مكتوبات قسم می‌ خورد; زیرا علم است و مكتوب است و سواد است و است كه جامعه را می ‌كند. من به قلم قسم می ‌خورم, من به نوشته‌ های قلم قسم می‌ خورم كه تو عقلانی حرف می ‌زنی؛ یعنی من به دلیل قسم می ‌خورم. این‌ چنین نیست كه سوگندهای خدا در قبال بینه باشد او متن بینه را آفریده است. بنابراین وظیفه همه ما آن است كه در عصر غیبت هر كدام از ما آنچه دینی_جامعه را تأمین می ‌كند فراهم كنیم, این مطلب اول. 🔸 زراره عرض می ‌كند وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود دعا! اما دعایی كه آدم را باسواد كند. یك وقت دعا این است كه خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این دعا برای همه است، عوام هم این دعا را می ‌كنند، اما دعای حوزویان و دانشگاهیان این است كه خدایا ما را باسواد كن! عرض كرد دعای ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود همین دعا بگو «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی»[3] این یك برهان لِمّی است، ما رهبر را برای این نمی ‌خواهیم كه كشور ما را حفظ كند! حرف بسیار لطیفی مرحوم خواجه طوسی نسبت به شیخ ‌الرئیس دارند، فرمود: مردم امام را نمی‌ خواهند تا دنیایشان تأمین باشد! اكثر و بیش از ماها كسانی هستند كه نه خدا را قبول دارند نه قیامت را قبول دارند. حرف مرحوم خواجه این است كه ما امام و پیغمبر را نمی‌ خواهیم برای اینكه زندگی دنیایمان راحت باشد، ما برای اینكه این هفتاد سال خوب زندگی كنیم كه رهبر نمی ‌خواهیم، ما یك هستیم، ما از جایی آمدیم كه نمی ‌دانیم كجاست, به جایی می ‌رویم كه هیچ از آن خبری نیست، ما یك راهنما می‌ خواهیم! ما فهمیدیم كه انسان, مرگ را می ‌میراند، نه بمیرد! این را دین به ما آموخت كه انسان, مرگ را اماته می ‌كند نه به عكس, ما مرگ را می‌ میرانیم. بیان خدا در قرآن كریم این نیست كه «كلّ نفس یذوقها الموت» هر كسی را مرگ می ‌چشد، بیانش این است ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[4] روشن است كه هر ذائقی مذوق را هضم می‌ كند نه مذوق ذائق را! ما مرگ را هضم می‌ كنیم و او را از پا در می ‌آوریم و او را می ‌میرانیم و پایدار می ‌شویم و دیگر هیچ! پس ما رهبری را, دین را, امام را برای این می‌ خواهیم كه موجود ابدی هستیم، یك راه می‌ خواهد این راهنما می‌ طلبد. [1] . الغیبة (للنعمانی), ج۱, ص۳۲۰؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج6، ص170. [2] . سوره قلم، آیه1. [3] . کمال الدین وتمام النعنة، ج2، ص342. [4] . سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1393/03/22
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 🍃🌻🍃 💠 امام رضا علیه السّلام فرمودند: وَاعلَم أنَّ العَمَلَ الدَّائِمَ القَلیلَ عَلَی الیقینِ وَ البَصیرَةِ أفضَلُ عندالله مِنَ العَمَلِ الکَثیر عَلی غیر یقینٍ وَ الجَهدِ؛  💢 بدان که عمل دائم کم با یقین و بصیرت نزد خدا بهتر است از عمل زیاد و سخت بدون یقین. بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۳۴۸. 🍀 🇮🇷🌸