eitaa logo
مکتب شهید سلیمانی مرکزی 1
71 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
675 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅یادداشت ثامن(3) ❌ جنایات آمریکای رو به افول 🌀 چهارم) تبعات مذاکره با آمریکا 🔻طبیعی است تروریسم اقتصادی آمریکا مشکلاتی برای ایران ایجاد کرده است، لذا برخی از جریانات رسانه‌ای و سیاسی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را برای برون رفت از این مشکلات ارائه می‌دهند، حال اینکه آمریکا خود مشکل است یا راه حل مشکل، بحثی است که جداگانه باید به آن پرداخت. اما بد نیست نگاهی اجمالی به کشورهایی بیاندازیم که از مسیر مذاکره با آمریکا به دنبال حل مشکلات و خود برآمده‌اند. 🔸 مصر رویای ناتمام: قرارداد کمپ‌دیوید در ۱۹۷۸ که با وساطت آمریکا بین اسرائیل با مصر بسته شد و قرار شد آمریکا کمک‌های اقتصادی به مصر بدهد. این باعث شد مصر از رهبری جهان عرب باز ماند و در مسیر تحقیر تا آنجا رفته که امروز با گذشت بیش از چهل سال از آن، در ورطه فلاکت اقتصادی قرار دارد. 🔹 لیبی مذاکره و مرگ: از سال ۲۰۰۴ که قذافی به طور کامل در مذاکره با آمریکا تسلیم شد، فقط ۷ سال طول کشید که در ۲۰۱۱ قذافی در حملات گسترده آمریکا و غرب ساقط و در نهایت کشته شد و کشورش در جنگ داخلی، در آستانه تجزیه قرار گرفت. 🔸 کره شمالی، سازش و شکست مذاکرات: کره شمالی در سه نوبت با آمریکا وارد مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای در قبال دریافت کمک‌های غرب برای اقتصاد و ساخت نیروگاه اتمی شد و در ۲۰۰۳ توافق اولیه نیز حاصل شد، اما به فاصله یک سال یعنی در ۲۰۰۴ آمریکا به وعده هایش عمل نکرد و کره شمالی هم به فعالیت‌های سابقش برگشت. مجددا در ۲۰۰۷ مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا آغاز شد و کره ۸۰ درصد فعالیت های هسته ای خود را تعلیق کرد، اما خبری از عمل به وعده های آمریکا نشد و لذا کره شمالی در سال ۲۰۰۹ از این مذاکرات خارج شد. مرحله سوم هم سال پیش بود که سرنوشت مشابهی پیدا کرد. 🔹 مذاکرات ایران و آمریکا: ایران نیز مذاکره با آمریکا را در چند نوبت تجربه کرده که اولین آن به سال ۱۳۳۰ توسط دکتر مصدق بر می‌گردد که نتیجه آن کودتای آمریکایی علیه وی بود. (البته در دوره پهلوی مذاکره با آمریکا زیاد بوده اما در قالب ارباب رعیتی)، بعد از آن مذاکره در خصوص گروگانهای آمریکا در لانه جاسوسی در تهران بود که آمریکا تعهد داد در قبال آزادی گروگان هایش در امور داخلی ایران مداخله نکند و دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند که آمریکا به این وعده عمل نکرد. مورد دیگر، مذاکره در خصوص کمک ایران به آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در لبنان بود که قرار بود گروگان های ایرانی در لبنان نیز آزاد شوند و اموال بلوکه شده ایران آزاد شود که هیچ کدام آنها از طرف آمریکا انجام نشد. 🔺مذاکره دیگر در سال ۱۳۸۱ در موضوع طالبان بود که برای نجات مردم افغانستان از دست طالبان این مذاکرات صورت گرفت، اما پس از حصول نتیجه، آمریکا ایران را محور شرارت نامید و آخرین و آن هم در مذاکرات طولانی برجام بود که نتیجه آن بر همگان واضح است. 💯خلاصه کلام آنکه در هیچ یک از مذاکرات ایران و آمریکا، طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرده و در حوزه اقتصادی هر گاه مسیر مذاکره با آمریکا را در پیش گرفتیم در نهایت اوضاع اقتصادی ایران سخت تر و پیچیده تر شده است.
✅ مذاکره با ابر جنایتکار رو به افول؟ 🔷 خرس زخمی قدرتمند است اما نه آنگونه که تبلیغ می شود. 🔻 الف) وقتی از جنایات آمریکا سخن می‌گوییم هیچ عقل سلیمی و آدم منصفی پیدا نمی شود که آنها را انکار کند و مصادیق آن از هیروشیما تا ویتنام، تا جنگ کره، تا زدن هواپیمای مسافربری ایران، تا گوانتانامو و ابوغریب، تا ...، همه در اذهان مردم جهان نقش بسته است، منتها امپراتوری رسانه‌ای همیشه در تلاش است تا روایت دیگری از آن جنایات به دست دهد. اکنون سوال این است که مذاکره با ابر جنایتکار نظام بین الملل چه حکمی دارد؟ آیا از جنایتکار بخواهیم که در حق ما جنایت نکند؟! یا تروریسم اقتصادی را کنار بگذارد؟ 🌀 ب) افول آمریکا را چه کسانی اولین بار مطرح کردند؟ نوام چامسکی، مایک شارپ، جیمی کارتر، فرید زکریا، کنت والتز، برژینسکی و دهها صاحب نظر دیگر آمریکا در حوزه های نظری، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی چالش های اساسی آمریکا را با ادبیاتی همچون امپراتوری در حال سقوط، ضعف های ساختاری اقتصاد آمریکا، مرگ ایالات متحده، افول دنیای غرب و... مطرح کردند.(۱) 🔺 حال با این شرایط وخیم آمریکا که افکار عمومی آن نگران جنگ داخلی پس از انتخابات است، ترساندن ملت ایران از قدرت آمریکا چه معنایی دارد؟ چرا برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ای در داخل خط آمریکا هراسی را دنبال می‌کنند و آمریکا را قدرتمند تر از آنچه هست تصویر می کنند؟ ما باید برای منطقه پسا حضور آمریکا برنامه ریزی کنیم نه ترساندن ملت از هیمنه پوشالی آمریکا. ❌ منبع: کتاب افول موریانه وار، بارگذاری شده در کانال معیار
سوال 27.doc
26.6K
🌀نسخه word 🔰 سوال 27 ✅ موضوع: چرا برای مهار تورم وحل مشکلات اقتصادی هیچ مرجعی کاری انجام نمیدهد؟
باسلام✋🏻 ویژه هادیان سیاسی لطفا تکثبر نشود ✋✋✋✋ ✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋در روز رزمایش توجه داشته باشید : لطفا دقت داشته باشید:✋✋✋✋✋✋ ✅سخنواره ویژه سرشبکه ها و ادمین کانال هاست و لزومی ندارد برای کلیه کانالها ارسال گردد. ✅فایل یادداشت در قالب 6 یادداشت کوتاه تهیه شده است. هم می توانید در قالب یک فایل بارگذاری کنید و هم می توانید جدا ( تک به تک) بارگذاری شود. صلاحدید با شماست. ✅کارنامه عملکرد کانالهای شما بر اساس معیارهای زیر صادر می شود: 1- درصد کانالها به کل پایگاه های شهرستان 2-درصد کانال ها به نسبت پایگاه های هدفگذاری 3-درصد کانالهای معتبر به کل کانالها 4- درصد کانالهای دارای ادمین هدایتگر 5-درصد کانالهای مشارکت کننده در رزمایش 6- درصد نشست های برگزار شده به کانالهای معتبر ✅ برخی از شهرستانها ها در رزمایش های قبلی فقط اقدام به بارگذاری محتوا کرده بودند‼️ و نشست های مجازی را برگزار نکرده بودند. ضروری است در کنار بارگذاری محتوا حتما و حتما نشست های مجازی برگزار گردد. به امید روزی پر از موفقیت و آرامش🍂 یاعلی 🌺
١٠٠خصلت از خصوصيات رفتاری پيامبر(ص) ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت. ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۱-عزيزترين افراد نزد او کسي بود که خيرش بيشتر به ديگران مي رسيد. ۵۲-احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند.» ۵۳-هرگاه کسي از او حاجتي مي خواست اگر مقدور بود روا مي فرمود و گرنه با سخني خوش و با وعده اي نيکو او را راضي مي کرد. ۵۴-هرگز جواب رد به درخواست کسي نداد مگر آنکه براي معصيت باشد. ۵۵-پيران را بسيار اکرام مي کرد و با کودکان بسيار مهربان بود. ۵۶-غريبان را خيلي مراعات مي کرد. ۵۷-با نيکي به شروران، دل آنان را به دست مي آورد و مجذوب خود مي کرد. ۵۸-همواره متبسم بود و در عين حال خوف زيادي از خدا بردل داشت . ۵۹-چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد. ۶۰-اکثر خنديدن آن حضرت تبسم بود و صدايش به خنده بلند نمي شد . ۶۱-مزاح مي کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمي زد. ۶۲-نام بد را تغيير مي داد و به جاي آن نام نيک مي گذاشت. ۶۳-بردباري اش همواره بر خشم او سبقت مي گرفت. ۶۴-از براي فوت دنيا ناراحت نمي شد و يا به خشم نمي آمد. ۶۵-از براي خدا آنچنان به خشم مي آمد که ديگر کسي او را نمي شناخت. ر