🔴 پاسخ قاضی جهانبخش خطاب به عضو هیات علمی دانشگاه تهران
🔸آقای دکتر محسن برهانی، سلام علیکم. قطعا این روزها مسئولین قضایی کارهای مهم تری داشته و فرصت نکرده تا به شما پاسخی دهند فلذا اینجانب به عنوان سرباز دستگاه قضایی و جبهه مقاومت، پاسخ مختصری از سر دلسوزی خدمت شما عرض می نمایم. در دانشگاهی که شما مدرس آن هستید (دانشگاه تهران)، ما و خیلی قضات دیگر درس خوانده و فارغ التحصیل شده ایم. بد نیست که در این فصل صید فالوور کمی هم به جای توییت زدن، مطالب دیگران را بخوانید. حتما در این چند ساعت اخیر، خود نیز متوجه شده اید که صحبت هایتان پیرامون اعدام یک محکوم به «محاربه» مورد تأیید هیچ حقوقدانی و احتمالا وجدان خودتان نیز قرار نگرفته است!
🔸در توییتی عجیب گفته اید که: «در اعتراضات اخیر کسانی که دست به سلاح بردند، هدفشان ترساندن ماموران امنیتی و نظامی بود و اتفاقا به دنبال ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم بوده اند. بنابراین جرم محاربه محقق نشده است و چنین احکامی محل اشکال است. اعدام هایی غیر شرعی و به قصد ارعاب عمومی!» ایجاد قوت قلب میان مردم؟ «أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ» (آیه ۶۷ سوره بقره) صدها نیروی نظامی حاضر در خیابان ها مردم نیستند؟ جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری کشور را چه می گویید؟ اگر فالوورهایتان ریزش نمی کند بد نیست آنها را نیز بخشی از ملت بدانید! این اشرار دقیقا به چند نفر از اقیانوس ملت قوت قلب داده اند؟ دختر و همسر شما با دیدن تصاویر قدرت نمایی داعشیان مسلح و قاتلین شهیدان روح الله عجمیان و آرمان علی وردی قوت قلب گرفته یا ترسیده اند؟ در این مدت از آنها درخواست ماندن در منزل کرده اید یا حضور در خیابان های پر از قوت قلب دهندگان مسلح که در برخی شهرهای مرزی لباس زیر زنان را به آتش کشیده اند؟
🔸شما طلبه اید؟ طلبه باید طالب حقیقت باشد. اگر طالب حقیقت هستید مطالعه تطبیقی کنید تا متوجه شوید که اظهارنظرهای سهل اندیشانه اساتید دانشگاه های خارجی در مجامع عمومی برای آنها چه تبعاتی دارد! حتی زندانیان فاقد سواد حقوقی نیز در این چند سال معنای «محاربه» را بواسطه رسانه ای شدن برخی جنایات اوباش متوجه شده اند! متاسفانه آنقدر سهل اندیشانه اظهارنظر نموده اید که تا این لحظه منتظر اعلام خبری مبنی بر هک شدن تلفن همراهتان از سوی دشمنان نظام و درج این توئیت از سوی آنان بوده ایم!
🔸الحمدلله که هم حوزوی هستید و هم دانشگاهی، از منظر فقهی بزه محاربه اینگونه تعریف شده است که: «و هي تجريد السلاح برة او بحرة، ليلا أو نهارة، لاخافة الناس في مصر وغيره من ذكر او انثى، قوي او ضعيف.»
(محاربه عبارت است از بیرون کشیدن سلاح به منظور ترساندن مردم اعم از اینکه در خشکی باشد یا در آب، شب باشد یا روز، در شهر باشد یا غیر آن، مرد باشد یا زن، قوی باشد یا ضعیف). از منظر قانون نیز در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت است از: «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» عمل محکوم مورد ادعای شما جز به قصد ناامنی در محیط دلیل دیگری داشته که خودش از آن بی خبر بوده؟ ایشان نه تنها قصد ابتدایی مبنی بر ترساندن مردم (جمعیت پایتخت) را داشته و با آنها هیچ خصومتی شخصی نداشته، بلکه همانگونه که قانونگذار در ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص جرایم مقید به وقوع نتیجه از جمله محاربه بیان نموده، «علم به وقوع نتیجه» (ایجاد نا امنی در محیط) که در حکم قصد مستقیم و بدل از آن بوده است را، آن هم با وصف بستن خیابان با سلاح، توام با مجروح کردن مامور قانون متعاقب فراخوان ده ها گروه تروریستی داشته است!
🔸با این تحلیل متاسفانه حقوقی شما، تروریست حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم قصد ایجاد همبستگی ملی داشته است. تعجب نکنید! قصد ایجاد همدلی برای بخشی از مردم دولت اسلامی عراق و شامشان را می گویم، آخر از منظر آنها خاک ایران هم بخشی از سرزمین دولتشان است که ما فعلا ما غاصب آن هستیم! سال ۱۳۹۳ فیلمش را ندیدید که در موصل عراق وعده حضور با تانک در میدان آزادی را دادند؟ بد نیست که بدانید دکتر ابوبکر البغدادی نیز در رشته حقوق تحصیل کرد اما اظهاراتش موجب شهادت صدها هزار جوان و از قضا شهادت یکی از دانشجویان مقطع ارشد حقوق دانشگاه تهران خودتان به نام بابک نوری هریس از گیلان در سوریه شد که بورسیه آلمان نیز شده بود!
🔸این روزهای پر درد برای مادران داغ دیده و پر رونق مجازی برای شما، تمام شدنی است اما شان یک طلبه حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را رعایت کنید. فتوای قضایی ندهید که قانونا صلاحیتش را ندارید. هشدار می دهیم که در مرگ هم وطنان «سبب اقوی از مباشر» نشوید! حرفی نزنید که در کوچک ترین گستره ممکن هم نتوانید از آن دفاع کنید! «وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» (قسم به قلم و به آنچه مىنويسند!» در پناه خدا باشید
🔴بی محلی دوباره
🔹شبکه رسانه ای موساد، دیروز فراخوان داده بود برای اعتراض به اعدام یک شرور محارب: " شنبه، از ساعت سه بعد از ظهر، از میدان توحید تا فلکه دوم صادقیه".
♦️همزمان، توییت های میلیونی در توییتر زدند تا مثلا این کار رباتیک را جای مردم جا بزنند.
🔹اما امروز کسی در آن محله، کمترین اعتنایی به این شامورتی بازی شبکه لندنی نکرد. اصطلاحا، کسی محل [...] هم نگذاشت.
♦️مردم، از اشراری که اقدام به قداره کشی، رعب افکنی، آتش افروزی، راهبندان و جنایت کردند، منزجر هستند.
🔹مطالبه مردم در راهپیمایی های اعتراض به شرارت و آشوب، و همچنین تشیع شهدا، مجازات مسببان و مباشران این شرارت ها و جنایات بود.
♦️اکنون که دستگاه قضایی به این امر مهم همت گماشته، قاطبه مردم از این اقدام حمایت می کنند.
🔹امنیت عمومی، خط قرمز است و هر کس متعرض این امنیت می شود، باید هزینه اش را بپردازد.
♦️گفتنی است روسیاهی امروز شبکه لندنی و رسانه های همسو، ادامه سرشکستگی شبکه آشوب در ماجرای فراخوان هفته گذشته است.
#قائمون
19.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸حمله صریح برنامه شبکه سه به اروپا!
🔹مردم ایران خوب شما را میشناسند، پس دم از طرفداری از حقوق زنان نزنید.
🚦جنگ جهانی رسانهای؛ فقر سواد رسانهای
🔸نحوه تاثیر این جنگ رسانهای ابتدا بصورت تاثیر رفتاری است که اولین مرحله این نوع تأثیر، فعال و یا منفعل ساختن مخاطبان است. دیدن و شنیدن پیامهای وسایل ارتباط جمعی ممکن است باعث تغییرات مهمی در رفتار اشخاص شود و سپس تاثیر شناختی شکل می گیرد که تأثیر رسانهها تحت برخی شرایط ایمان، باورها، دیدگاهها و مشخصات روحی و شخصیت مخاطب را دگرگون میسازد و باعث تغییر تفکر آنها در مورد امور اجتماعی و سیاسی میشود و مرحله آخر تاثیر عاطفی است که رسانهها و فضای مجازی میتوانند احساسات مخاطبان را در قبال مسائل مختلف و ...عوض کنند و افکار عمومی را تحت نفوذ خود در آورند. اگر به اغتشاشات اخیر بنگریم این مراحل تحت یک جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران صورت پذیرفت که آسیب شناسی این جنگ بسیار مهم تلقی می شود.
برای شروع راه حل این مشکل داشتن #اینترنت_ملی یک الزام تلقی می شود زیرا تمامی سرورهای خارج از ایران بوده و هرگونه مبارزه با اینگونه تحمیل قدرت و سلیقه در واقع امکانپذیر نمی باشد.
🔹هدف اصلی استراتژیکی دشمن از زمان پس از انقلاب اسلامی بخصوص دهه اخیر، ناامید کردن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نخبگان با بزرگنمایی مشکلات و کاستی ها و کوچک نمایی دستاوردها و افتخارات بوده است.
به طور کلی رسانه های بیگانه حقایق را وارونه جلوه میدهند و تلاش میکنند با نشان دادن پاره ای از واقعیت، نظرات و دیدگاه های خود را در قالبی پوشیده در داخل گزارشها و متن و تحلیل محتوا ها ارائه کنند. و با بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و برجسته نشان دادن اطلاعات و اخبار در راستای گفتمان مورد نظر آنها، در کنار استفاده از تکنیکهای عملیات روانی همچون پررنگ کردن حاشیهها و چشمپوشی از حقایق، یکی از اصلیترین راهبردهای این رسانهها است که این روش مستلزم تببین سواد رسانه ای می باشد و باید خیلی جدی در مقابل این جنگ جهانی رسانه ای علیه کشورمان اقدامات لازم صورت گیرد.
🔸به طور کل دشمنان آن چیزی که میخواهند ما بدانیم را در رسانه های خود ارائه می کنند نه حقیقت را... بعنوان مثال کشورمان امسال نیز جز رکوردداران مصرف انرژی(اسراف این نعمت خدادادی با توجه به قیمت ناچیز) در جهان هست در حالیکه بسیاری از مردم اروپا رو به زغال سنگ و چوب و پوشیدن لباس گرم در منزلشان آورده اند اما این حقیقت در هیج جا بیان نمیشود! و این بحران خود را سر میپوشانند و یا رسانه های معاند اعلام می کنند(بمباران خبری) فلان شهر در اختیار مردم معترض می باشد اما در حقیقت فقط تعدای افراد گول خورده همراه معاندین آموزش دیده در یک یا چند قسمت شهر دست به تخریب زده اند. اساسا چرا باید هر چیزی که در رسانه ها بخصوص فضای مجازی دیدیم باور کنیم؟ آنهم بدون صحت سنجی؟
#قائمون
✋
براندازان، درس خارجفقه محاربه گذاشتهاند
🔺خیلی جالبه، کانال براندازان که تا دیروز چه مطالبی میگذاشت، الان شده کلاس درس خارج فقه محاربه
🔹طرف تا دیروز نه تنها لفظ امام رو برای امام خمینی بهکار نمیبرد، بلکه یه صفت ناشایست هم بعدش میآورد و حرفهایی میزد که نمیشه گفت.
🔹الان تو کانالش داره میگه نظر امام خمینی(ره) درباره محاربه اینه. نظر آیت الله خامنهای اینه، نظر علامه طباطبایی اینه. تازه الفاظ عربی هم بهکار میبرن.
🔹خیلی جالبه، مطالب چند روز قبلشون درباره فراخوانهاشون بود، درباره اعتصاب و این حرفا و تهدیدهایی که میکردن دیگرانو، الان دارن تحریرالوسیله امام رو تدریس میکنن تا بتونن از اعدام محاربین جلوگیری کنن!
✍حسین دارابی
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🔴قبل اینکه فرزندتان را
(با خطدهی آنانی که هزاران کیلومتر دورتر در ویلایی لم دادهاند و مبارزهشان مجازیست) با سلاح سرد، به بستن خیابان و آتش زدن شهر و حمله به مأمور بفرستید، قانون مجازات ایران را بخوانید.
اونی که پی پیادهنظام برای خرابکاریست، 👈مجازات آن جرم را به شما نمیگوید.
#یادشهداکمترازشهادتنیست
#باشهـــداوسیّدالشُّهداتــاظهــــور
🆔 @shahid_azizzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم
🌴🍁🏴🍁🌴
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
✒️ نیایش صبحگاهی (برداشتی از دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه)
💞 پــ♡ـروردگارا
حسن نیت را برای سپاه مسلمین انتخاب کن و سلامت و تندرستی را برایشان عهدهدار شو و بیعیبی و بیآفتی را همراهشان کن و از ترسیدن نگاهشان دار و جرأت را به آنان الهام کن و نیرومندی را روزیشان فرما
✨ای صاحب جود و کرم✨
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
♻️ یکشنبه
🌀 ۲۰ آذر ۱۴۰۱
♻️ ۱۶ جمادی الاول ۱۴۴۴
🌀 ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
📿ذکر روز یکشنبه
✨یا ذالجلال و الاکرام✨
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
✋🏻 سلام؛ صبحتون بخیر، روزگار بکام
💝 🌷🌷❤️
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
💠 حدیث امروز
✍🏻 امیرالمومنین حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند:
آن که گرفتاریش به اوج رسیده نیازش به دعا بیشتر از کسی نیست که تندرست و غیر ایمن از بلاست.
📚نهج البلاغه، حکمت ۳۰۲
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
Ali Fathi:
بنام خدا
هوالحکیم
پر واضح بود امید دانای مرتد با یک سلسه شعارهای فانتزی و توسل به روش های نئو کلاسیک از ابتدا قصد داشت به نحوی جایگاه ولایت فقیه را با مقایسه رهبری عزیز با کوروش تضعیف و در واقع با روش خاص به ولایت فقیه حمله ور شده بود همین بس که تفاوت رژیم منحوس پهلوی و شاهنشاهی که شخص شاه نظرات خود را در اداره حکومت اعمال میکند ولی رهبر در راس ان ولایت فقیه بجای نظرات شخص خود نظر و دیده گاه و نگاه اسلامبه موضوع و احکامرا مد نظر قرار میدهد و در واقع مقایسه این دو قیاس مع الفارق است
با این وصف استفاده عنوان شاه به مقام شامخ ولایت زدن این رکن و ستون و خیمه اصلی انقلاب از ریشه تلقی میشد و دوستان فهیم و بصیر این را خوب فهمیده بودند البته برخی مطالب ایشانبه ظاهر به طرفداری از نظامجمهوری اسلامی بود و ایشان همانطور که خود اقرار میکند با این گونه صحبت ها سعی در جذب بچه مذهبی ها را داشت غافل از اینکه از زمانیکه ایشان به قران و حضرت رسول اکرم ص و اهل بیت توهین کرد از نظر بچه حزب الهی ها کنار گذاشته شد .
ثانیا : ایشان با تبلیغ دین زرتشت از یک سو و طرفداری از جمهوری اسلامی از سوی دیگر قصد داشت یک تضاد فکری در مخاطب مذهبی ( ادیان)ایجاد و ارام ارام الگو و اسطوره های دینی و اسلامی خود را با اسطوره ها تاریخی و زرتشتی جابجا کند بدون انکه اب از اب تکان بخورد
هرچند مردم ایران و امت حزب الله با اعتقاد و التزام به اسطوره های اسلامی و دینی نگاهی منطقی و عقلایی به اسطوره های تاریخی نیز دارند اما هرگز معصوم را با یک مرد تاریخی چون رستم قابل قیاس نمیدانند بلکه این قیاس به نحوی یعنی عدول از باورها و اعتقادات ...
معصوم یک انسان کامل است اما یک اسطوره انسان کامل نیست هرچند داری صفات ارزنده و برتر است...
مع الوصف امید دانا و امثال ان و دشمنان به هر طریق با هزینه های سنگین قصد دارند بین ولایت و ملت فاصله ایجاد کنند و خوب فهمیدند تا زمانیکه مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند هیچ اسیبی به این انقلاب قابل تصور نیست و نوک پیکان حمله ، رهبری عزیز خار چشم دشمنان میباشد.
ثالثا: خلاء های موجود و عدم وجود جذابیت در بین خطبا و سخنرانان و شبکه های مجازی و تلویزیونی در جذب نوجوانان و جوانان به طریق علمی و به روز ، لاجرم فضا برای دشمنان و این چنین افرادی از نوع مرتد((کسی که قبلا مسلمان بوده و سپس از اسلام برگشته است )) باز میشود .
باید قبول کنیم ۸سال دولت اقای روحانی و قبل از ان دولت اقای احمدی نژاد هر یک ، در وظیفه خطیر خود در نوجوانان و جوانان کم کاری کردند و در تامین نیازهای مادی و معنوی قشر جوان قصور و این تقصیر موجبی برای سوار شدن دشمنان به این موج ایجاد شده در دولت های قبل گردید جوان امروز نوجوان زمان تصدی روحانی است.
در هرحال قضایای اخیر هرچند خساراتی را برای انقلاب به همراه داشت اما دست خیلی از خودی ها و بیخودی ها و دشمنان و منافقین حرام لقمه و سیاسیون بی سیاست و بی بصیرت را عیان کرد و به واقع حداقل دشمنان را به این ملت شناساند.
به قول شهید والا مقام دیالمه : این کار خداست از هر چند گاه زباله های انقلاب را چون دریا به ساحل پس بزند.
اری شما با این همه برنامه ریزی به بنبسترسیدید اما خداوند سبحان دمی از مومنان غافل نیست و درهمه شرایط با آنان به عنوان «ولایت» و «نصرت» همراه است. پس به سبب آنکه مومنان همواره ذاکر خدا و یاریگر دین او هستند، خدا نیز از باب ولایت و نصرت خاص با آنان همراه بوده و معیت دارد. اینگونه است که به آنان از باب ولایت و نصرت یاری میرساند و در برابر دشمنان «خوان کفور» (خیانتکار ناسپاس)، از آنان دفاع کرده و دشمنان را به اشکال گوناگون از جمله باانداختن رعب در دلهایشان فراری میدهد.(آل عمران، آیه 150 و 151؛ انفال، آیه40؛ حج، آیات 38 و 78؛ حدید، آیه 15؛ بقره، آیه 283؛ توبه، آیات 51 و 52)
فتحی بیستم آذر ۱۴۰۱
الهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از ثامن
✅چکیده : در مواردی که میزان مطالبات خواهان محل اختلاف بوده، تکلیف خوانده در پرداخت بدهی صرفاً پس از صدور حکم قطعی راجع به تعیین مطالبات، مشخص و مستقر می شود فلذا خسارت تاخیر تادیه بعد از تاریخ صدور حکم قطعی به دین تعلق می گیرد.
🔷تاریخ دادنامه قطعی : ۱۳۹۴/۶/۲
🔷شماره دادنامه قطعی : ۹۴۰۹۹۷۰۲۲۰۳۰۰۵۵۸
🔰دادنامه دادگاه بدوی :
✍در خصوص دعوی آقای ع. ت. بطرفیت شرکت خ. و آقای م. ع. بخواسته مطالبه وجه به مبلغ شصت میلیون تومان بانضمام کلیه خسارات قانونی اعم از خسارت تاخیر تادیه و هزینه دادرسی ؛ نظر به کپی مصدق فاکتوری ارائه شده در پرونده و اظهارات طرفین و اوراق ارائه شده رابطه معاملی طرفین محرز بوده و فاکتورها در رابطه معاملی صادر شده است که تقریباً این موضوع مورد پذیرش هردو طرف می باشد ولی در مورد میزان بدهی بین طرفین اختلاف بوده که بهر حال کارشناس منتخب با توجه به مدارک ارائه شده و بررسی آنها میزان طلب خواهان را ۱۱۰/۲۱۹/۲۲ تومان از سال ۱۳۸۸تا ۱۳۹۱برآورد نموده است و نظریه موصوف در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۱۷ از طریق مامور به خادم خوانده در محل اقامتگاه وی ابلاغ شده است در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۷ خوانده در دفتردادگاه حاضر حضوراً به وی ابلاغ شده است که در این قسمت ابلاغ دوباره صورت گرفته است و ابلاغ اول دارای اعتبار قانونی بوده است و ابلاغ دوم لغو است در تاریخ ۱۳۹۲/۸/۴ از سوی خوانده اعتراضیه تقدیم دادگاه شده که خارج از مهلت قانونی تلقی شده از طرفی دلیلی برای نقض نظریه موصوف در اعتراضیه ارائه نگردیده است و نظریه کارشناسی منطبق با مدارک موجود بین طرفین اصدار گردیده است با این وصف خواسته خواهان ثابت تشخیص مستنداً به ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۵۲۲ و ۵۱۵ همان قانون حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ۱۱۰/۲۱۹/۲۲ تومان بابت اصل خواسته و مبلغ ۴۴۴۳۸۲ تومان بابت ابطال هزینه تمبر و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲۲الی یوم الوصول که در اجرای احکام مطابق تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی احتساب خواهد شد در حق خواهان صادر و اعلام می نماید .مابقی خواسته خواهان مقرون به مدرک و دلیل اثباتی نبوده مستنداً به ماده ۱۹۷قانون آیین دادرسی مدنی حکم به بطلان مازاد مبلغ فوق الذکر خواسته خواهان صادر و اعلام می گردد . رای صادره حضوری ظرف ۲۰روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر طلبی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
▪️دادرس علی البدل محاکم عمومی ملارد - امین نژاد
🔰دادنامه قطعی دادگاه تجدیدنظر استان :
✍درخصوص تجدیدنظرخواهی .... نظر به اینکه تجدیدنظرخواه به موجب لایحه ای که به شماره ۶۰۰۷۰۴ مورخ ۱۳۹۴/۸/۱۸ثبت دفتر دادگاه بدوی شده است تجدیدنظرخواهی خود را مسترد نموده است لذا به استناد ماده ۳۶۳ قانون آیین دادرسی مدنی قرار ابطال دادخواست تجدیدنظرخواهی را صادر می نماید. درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای ع. ع. بطرفیت آقای ع. ت. نسبت به قسمتی از رأی معترضٌ عنه فوق که دلالت بر محکومیت مشارٌالیه به پرداخت مبلغ ۲۲/۲۱۹/۱۱۱ تومان بابت اصل خواسته و پرداخت هزینه دادرسی دارد با توجه به اینکه برحسب نظریه کارشناسی مطالبات خواهان بدوی به مقدار محکومٌ به احراز شده است اعتراض موثر و اساسی که از جانب تجدیدنظرخواه مطرح نگردیده نظریه موصوف با اوضاع و احوال محقق و مسلم مندرج در پرونده مطابقت دارد در نحوه رسیدگی و استنباط قضایی دادگاه بدوی خدشه اساسی که موجب نقض آن را فراهم کند مشهود نیست و موارد مذکور در لایحه تجدیدنظرخواهی منطبق با هیچ کدام از جهات مندرج در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی نمی باشد لذا ضمن رد تجدیدنظرخواهی به استناد ماده ۳۵۸ قانون مرقوم دادنامه تجدیدنظرخواسته را در این خصوص تأیید می نماید. درخصوص اعتراض مشارٌالیه نسبت به قسمت دیگر رأی معترضٌ عنه که مشعر است بر محکومیت مشارٌالیه به پرداخت خسارت تأخیر تأدیه از تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲۲ الی یوم الوصول با عنایت به اینکه میزان مطالبات خواهان بدوی محل اختلاف بوده تکلیف خوانده بدوی در پرداخت بدهی صرفاً پس از صدور حکم قطعی راجع به تعیین مطالبات مشخص و مستقر می شود لذا عنوان و شرایط دین تعرفه شده در ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی که موجبات استحقاق خواهان بدوی در مطالبه خسارت تأخیر تأدیه است تا قبل از قطعیت رأی معترضٌ عنه صدق نمی کند بنا به مراتب فوق با پذیرش تجدیدنظرخواهی به استناد مواد ۳۵۸ و ۱۹۷ و ۵۲۲ قانون ضمن نقض این قسمت از رأی معترضٌ عنه حکم به بطلان دعوی خواهان به خواسته مطالبه خسارت تأخیر تأدیه صادر می نماید. رأی قطعی است.
▪️مستشاران شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسول امیری - سلیمان حیدری حویق