🔰 صمیمانه از کار مضاعف معلمین در دوران کرونا تشکر میکنیم/
مشکلات بیمه، بازنشستگی و هزینه درمان معلمین را حل کنید
🔻 رهبر انقلاب: در دوران کرونا هم معلمین واقعاً زحمت کشیدند. واقعاً زحمت کشیدند. دوران کرونا برای معلمین دوران سختی بود. یک کار نامأنوس و ناآشنا، بعد کار مضاعف. در یک دورانی معلم کار مضاعف میکرد. یعنی هم کلاس، شاگرد حضوری داشت، هم بایستی با این برنامههای اینترنتی و فضای مجازی و اینها کار میکرد. یعنی در واقع کار مضاعف انجام میداد. خیلی زحمت شد برایشان. ما صمیمانه از معلمین در این زمینه تشکر میکنیم.
🔺 سفارش من هم در مورد مسائل مربوط به معیشت همان سفارش همیشگی است. مسئلهی بیمه، بازنشستگی، مسائل هزینههای درمان که به موقع پرداخت بشود اینها مسائل مهمی است، بایستی حتماً توجه کرد. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
🔰 روحیه مقاومت اکسیر علاج مشکلات کشور است؛ این روحیه باید از بچگی از نوجوانی در ما نهادینه شود
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: بچهها ارزش مقاوم بودن را بفهمند. اینکه یک ملت اجزایش اجزای مقاومی هستند، مقاوم یعنی چه؟ یعنی در مقابل باجگیری عقبنشینی نمیکنند، در مقابل حمله به خودشان نمیلرزند، در مقابل زورگویی کوتاه نمیآیند، اکسیر علاج مشکلات کشور این است؛ احساس مقاومت، روحیهی مقاومت، باید یک ملت بتواند در مقابل زورگوییها مقاومت بکند این را باید یاد بگیریم از بچگی از نوجوانی این باید در ما نهادینه بشود. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
🔰 دانشهای بیفایدهای که در دبیرستانها و دبستانها تدریس میشود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلهی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
🔰 باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
🔻 رهبر انقلاب: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
📸 سیاوش فلاحپور در واکنش به شهادت شیرین ابوعاقله : "در لحظات سخت بر ترس غلبه کردم روزنامه نگاری را انتخاب کرده بودم تا به انسانیت نزدیک باشم. شاید نتوانم واقعیت را تغییر دهم اما دست کم میتوانم صدایش را به جهان برسانم".
این بخشی از خاطرات شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره بود که دیروز توسط نیروهای اسرائیل به شهادت رسید.
سلام امام زمانم 🌸
📖 السَّلاَمُ عَلَى شَمْسِ الظَّلاَمِ وَ بَدْرِ التَّمَامِ...🤚🌱
🌱سلام بر مولایی که با طلوع شمس وجودش، مجالی برای ظلم و ظلمت باقی نخواهد ماند.
🌱سلام بر او و بر لحظهای که با دیدن روی ماهش، زمین و زمان غرق سرور خواهد شد.
📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس
#سلام_صبحگاهی
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
«وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَيْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ شَيْءٍ مَّوْزُونٍ»
و زمین را گستردیم. و در آن کوههاى استوارى قرار دادیم و از هر گیاه موزون، در آن رویاندیم.
(سوره مبارکه حجر/ آیه ۱۹)
🌺پيامبراکرم(ص)فرمودند:
❤همانابرای قلوب، زنگاریست
همانند زنگار فلزات پس آنها را به وسيله استغفار و تلاوت قرآن صيقل دهيد.
📚بحارالانوار، جلد 3
#حدیث_روز
🌹شهـــید آوینی:
اگر کسی با دشمن بیرونی میجنگد باید از آهن و آتش استفاده کند، ولی اگر با دشمن درونی میجنگد باید از «آه» استفاده کند نه از «آهن». در مبارزه با هوی و هوس باید از «آه» استفاده کرد، زیرا در آنجا از آهن کاری ساخته نیست. انسانی که با هوس بجنگد، بلکه آن کس که در کنار نیایش و دعا و راز و نیاز به سر میبرد ، در مقابل هوس مسلّح است.
#شهیدانه
🔴 سند ذکر «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» کجاست؟
🔵 برخی میپرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فرستاده میشود، آیا در احادیث معصومان(ع) وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه مندان و ارادتمندان به آقا امام زمان(عج)، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده اند؟
🌕 در پاسخ به این پرسش، به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق علیه السلام می فرمایند:
.
«مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم؛ هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمیرود مگر آن که قائم آل محمد (ص) را درک می کند.
📚 بحار الانوار ج۵۳ ص۱۷
🔴 براستی آیا ما این چنین هستیم ؟
🔵 فرازی حسّاس از زیارت حضرت مهدی «علیه السّلام» در سرداب مقدس :
🌕 فَلَوْ تَطَاوَلَتِ الدُّهُورُ وَ تَمَادَتِ الْأَعْمَارُ لَمْ أَزْدَدْ فِیكَ إِلَّا یَقِیناً، وَ لَكَ إِلَّا حُبّاً، وَ عَلَیْكَ إِلَّا مُتَّكَلاً وَ مُعْتَمَداً، وَ لِظُهُورِكَ إِلَّا مُتَوَقَّعاً وَ مُنْتَظَراً، وَ لِجِهَادِی بَیْنَ یَدَیْكَ مُتَرَقَّباً، فَأَبْذُلَ نَفْسِی وَ مَالِی وَ وُلْدِی وَ أَهْلِی وَ جَمِیعَ مَا خَوَّلَنِی رَبِّی بَیْنَ یَدَیْكَ وَ التَّصَرُّفَ بَیْنَ أَمْرِكَ وَ نَهْیِكَ».
🔺 (ای مولای من، یا صاحب الزّمان)، اگر روزگارها به درازا کشد و عمرها طولانی شود، جز یقینم به تو، و محبّتم به تو، و توکّل و اعتمادم بر تو، و جز توقّع ظهورت و انتظار آن دوران، و جهاد در پیشگاهت، چیزی در من فزونی نمی یابد تا سرانجام جانم، مالم، فرزندانم، خانواده ام، و همه ی آن چه را که پروردگارم به من عطا فرموده است، به پیشگاهت تقدیم کنم و تسلیم در مقابل امر و نهیت باشم!
📚 بحار الأنوار، ج ۱۰۲ ص ۱۱۸
🌷براستی آیا ما این چنین هستیم ؟ و یا اینکه ...
#امام_زمان
🌸 #وجود_امام_زمان (عج) منشأ #خير_و_بركت
بر حسب روايات و اخبار، وجود افراد مؤمن در بين مردم، منشأ خير و بركت و موجب نزول باران و جلب منافع و دفع بسيارى از بلاها و خطرها از جامعه است، چنانكه در تفسير آيه
251 سوره بقره از امام صادق(عليه السلام)نقل شده كه فرمودند:
«إنّ اللّه ليدفع بمن يصلّي من شيعتنا عمّن لا يصلّي ولو اجتمعوا على ترك الصلاة لهلكوا
به درستى كه خداوند به واسطه نمازگزاران شيعه، بلا را از كسانى كه نماز نمى خوانند،
دفع مى كند. زيرا اگر همه شيعيان نماز را ترك كنند، هلاك مى گردند».
👈پیامبر خدا(ص) فرمودند: امت من در زمان مهدی (عج) آنچنان از نعمت های الهی بهرمند میشوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است، آسمان باران رحمتش را برآنها فرو می ریزد, زمین چیزی از گیاهانش را در خود باقی نمی گذارد و همه را می رویاند
در آن روز ثروت به روی هم انباشته می شود به طوریکه هرکس بگوید:
🌻ای مهدی به من عطا کن می فرماید (آنچه خواستی) بگیر.
اصول كافى، ج 2، ص 451
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌸