eitaa logo
شهیده واعظی حصار
141 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
760 ویدیو
84 فایل
آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ (زمر،آیه ۹) روستای حصارفر .جهت عضویت در کانال به لینک زیر مراجعه نمایید. آیدی ادمین جهت ارسال تصاویر و مطالب خود @Ebrahimi_Samira
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴سلام صبح بخیربه رسم ادب سلام دهیم به ارباب باوفا ابا عبدالله الحسین علیه السلام دل اگر نذر حسیـــن است خریـدن دارد اشك اگرمال حسین است كه ریختن دارد همه ی عالــــم و آدم به فدایــت ارباب غم ارباب به دلها چه كشیــدن دارد
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 « وَإِنِّي خِفْتُ الْمَوَالِيَ مِن وَرَائِي وَكَانَتِ امْرَأَتِي عَاقِرًا فَهَبْ لِي مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا» و من از بستگانم بعد از خودم بیمناکم (که حق پاسداری از آیین تو را نگاه ندارند)! و (از طرفی) همسرم نازا و عقیم است؛ تو از نزد خود جانشینی به من ببخش. (سوره مبارکه مریم/ آیه ۵)
💖سلام بر مهدی عج💖 ❤️هر روز را با سلام بر تو آغاز می‌کنیم! 🌷سلام بر تو... که صاحب‌اختیار مایی! @AtreQuran | عطرقرآن 💌
🌱پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: ☘️كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ عَيْنٌ بَكَتْ عَلَى مُصَابِ اَلْحُسَيْنِ فَإِنَّهَا ضٰاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعِيمِ اَلْجَنَّةِ 🍀فاطمه جان! روز قیامت هر چشمی گریان است، مگر چشمی که در مصیبت و عزای حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهای بهشتی مژده داده می شود. 📚بحار الانوار، ج 44،
📢 کتیبه‌ی این شب‌های بیت رهبری همزمان با جسارت به ساحت قرآن مجید؛ 👈 خداوند نور خود را كامل خواهد کرد اگرچه کافران خوش نداشته باشند! 🖼 آیه‌ای از قرآن مجید که در شب‌های عزاداری ایام محرم امسال در حسینیه امام خمینی نصب شده است: 🔹 «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» | سوره صف؛ آیه‌ی هشت 🔹 «می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خداوند گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد.»
شهید قاسم سلیمانی: بدون امام حسین علیه السلام و این اتفاقی کـه در کربلا افتاد، جامعه ما نه جامعه ما به عنوان جامعه شیعه، جامعه بشریت یک خلاء بزرگی داشـت...
💬چرا امام حسین(ع) با آنکه می دانست در جنگ علیه یزید شکست ظاهری خواهند خورد و اهل بیت ایشان به اسارت میروند باز هم قیام نمودند؟ علت و هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟ 🔸شهید مطهری (ره) پاسخ می دهند: قیام امام حسین (ع) کاملا جنبه انقلابی دارد بطوری که امام (ع) هنگامی که اسلام را در خطر می‌بیند دست به قیام می‌زند و آنچه به حرکت حسینی جنبه تهاجمی می‌دهد، آن عامل امر به معروف به نهی از منکر است. بدین معنا که وقتی حضرت احساس نمودند که منکرات سراسر جامعه را فرا گرفته و معروف‌ها در جامعه محمد (ص) به فراموشی سپرده شده است، به عنوان یک مؤمن خود را موظف دانستند که در مقابل بزرگترین منکر یعنی حکومت نالایق یزیدی حکومتی که به تعبیر امام خمینی (ره) سعی داشت حکومت عدل اسلامی را به رژیم شاهنشاهی مبدل سازد، مقابله نماید و برای حاکمیت معروف‌ها قیام نماید.
🖤یا ابالفضل العباس ع🖤 🏴تا تو بودی خیمـــــه ها آرام بود 🏴دشمنم در کـــربلا نا کام بود 🏴تا تو بودی من پنـــــــاهی داشتم 🏴با وجود تـــــو سپاهی داشتم 🏴تا تو بودی خیمـــه ها پاینده بود 🏴اصغر ششماهۀ من زنده بود 🏴تا تو بودی خیمه ها غارت نشد 🏴بعد تو کـس حافظ یارت نشد 🏴تا تو بودی چهــره ها نیلی نبود 🏴دستهـــــــــا آمادۀ سیلی نبود 🏴تا تو بودی دست زینب باز بود 🏴بــودنت بهر حرم اعجاز بود 🏴تا که مَشکت پـاره و بی آب شد 🏴دشمن پر کینه ات شاداب شد
🔰 گزارش روز 💠 با یزیدیم یا حسین(علیه السلام)؟ محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. ▫️ خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سید الشهداء (ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمربن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین (ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمربن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. ▫️ خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمان بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌بن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه می‌کنند که قطعا در هماورد بین امام حسین (ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین (ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ ▫️ خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم (ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی (ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی (ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین (ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین (ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍️ http://Eitaa.com/e_beman
۱۴۹۲/۵/۴ یک قطره‌اش شفاعت یوم‌الورود ماست چشمان ما برای تو با این رقم گریست قرائت زیارت عاشورا و ختم سوره انعام و روضه‌ی حضرت ابوالفضل علیه السلام.
از پرچم عزایش دل نمی‌کنم گوهر شناس چشم نپوشد ز گوهرش عکس، ارسالی از خانم سحر احمدی پویش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا