eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
218 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
سهراب خلیلی: بسم الله الرحمن الرحیم ✅تحلیلی بر وضعیت جمعیتی ایران ( تحدید جمعیت ،تهدیدی جدی برای اینده ایران ) 👈یکی از شاخص های جمعیتی برای ظرفیت جمعیتی ،محاسبه تراکم حسابی و بیو لوژیک است،میتوان بیان کرد :تراکم حسابی جمعیت ایران در بیست سال قبل برای هر ۴۳ نفر در هر کیلومتر مربع و تراکم بیولوژیک نزدیک به ۴در هر هکتار است. تراکم حسابی جمعیت در آسیا در سال ۲۰۰برابر ۱۲۰ نفر در هر هکتار بوده است و مثلاً ژاپن نزدیک به ۳۹۹ نفر و در کره شمالی ۱۹۷ نفر در هر هکتار بوده است که با این مقایسه ایران جزء کشورهای کم جمعیتی در کشورهای آسیایی به شمار می آید. 👈البته ایران در مقایسه با کشورهایی همچون. تایلند ،کوبا ،ایتالیا،و آلمان از نرخ رشد جمعیتی بیشتری برخوردار است لکن در مقایسه با کشورهای همسان جمعیتی مثل مصر ،فیلیپین ،اتیوپی و کنگو از نرخ پایین تری برخوردار است. ✅مقایسه نرخ باروری ایران و جهان ( شاخص ۲/۱ یا کمتر یعنی کاهش تدریجی جمعیت و نهایتا انقراض نسل ) 👈یکی از شاخصه های شناخته شده نرخ‌ باروری کل(T.F.R) است ،یعنی تعداد فرزندانی که جانشین والدین میشوند،اگر این شاخص در حد ۲/۱ یا کمتر باشد به معنی کاهش تدریجی جمعیت و نهایتا انقراض نسل است!!!! 👈این رقم طبق اطلاعات مرکز آمار ایران و سازمان ملل در سال ۸۵ برای کل کشور ۱/۸ و در سال ۹۰ به حدود ۱/۶ فرزند رسیده است و اگر روند فعلی ادامه یابد در سال ۹۵ جمعیت ایران به نزدیک ۸۰ میلیون نفر و باروری کل ۱/۳۴و میزان مرگ و میر ۵/۴ و میزان موالید ۱/۳۷و شاخص سالخوردگی ۸/۸ و نرخ خالص مهاجرت به _./۴ خواهد رسید .... 👈در مقایسه با بسیاری از کشور های جهان نرخ فرزندآوری در ایران بسیار نگران کننده است. 👈زنان ایرانی با دارا بودن ۱/۸۷فرزند در مکان ۱۴۴جدول جهانی فرزندآوری قرار می گیرد 👈 در حالی که آفریقای جنوبی ۹۷,برزیل ۱۰۶,ترکیه ۱۱۰,فرانسه ۱۱۸, آمریکا ۱۲۲,و انگلیس ۱۳۷را در این جدول به خود اختصاص داده و در مکان های بالاتر از ایران قرار گرفته آند ( البته لازم به ذکر است این آمار مربوط به ده سال قبل است )... 👈خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.....!!!!!! سهراب خلیلی ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
•﷽• طرح چکیده قسمتی از کتاب: موضوع: ۲ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌹(ایمان)۲🌹 درباره انفال است ،⬅️انفال یعنی ثروت هایی که به عموم مسلمانان متعلق است. انفال به طور خلاصه، ثروت هایی را می گویند که متعلق به یک فرد خاص یا به یک جمع نیست،در اختیار همگان است، از آن تمامی ملت است . ✅انفال از آن خدا و پیامبر است. از آن خدا یعنی چه؟⬅️ یعنی برای یک عده ی معینی از بندگان خدا نیست. آنچه مال خداست . ✅از آن رسول یعنی چه؟⬅️ مگر رسول یک قطبی در مقابل خداست؟ نه .بنابراین مال خدا ،اگر چه باید به مصالح عموم مسلمانان و بندگان واقعی خدا برسد اما به مصلحت عموم رسیدن ،به این معنی نیست که هرج و مرج باشد باید توسط یک دست قدرتمند که نماینده ی خدا و قیم عموم مردم محسوب می شود و او رسول خداست . وقتی که رسول از دنیا رفت ، امام همه کاره ی انفال است .✔ ❎مثال:مانند نی زار ها ،جنگل ها، مرتع هاو.......برای همه است؛ اما باید بالاخره باید در اختیار یک قدرتمند الهی که همان حاکم اسلامی است قرار داشته باشد .بعد از پیغمر خدا و امام معصوم امام عادل الهی؛ آن کسی که زمام حکومت اسلامی باید در دست او باشد، او مسلط به امر انفال است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🏴
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | الله اکبر، خامنه‌ای رهبر (رجز) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🏴 عزاداری شب چهارم ۱۴۰۱ 🔺 هیأت آیین حسینی
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 احلی من العسل... ◼️ ببینید | ماجرای شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن به روایت رهبر انقلاب اسلامی
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | عزاداری در امریکا ... اخلاص عزاداران و نکته مهم حجاب زنان ‌‌... دیدنی است ▪️◾️▪️ | |
با سلام ابلاغ و جزییات عملیات ثامن ۲۴ خدمت شما. محتواها هم چند روز آینده خدمتتون ارسال میشه. شبکه زیر مجموعه خودتون رو سر خط بفرمایید. یاعلی
🔴 آیت بصیرت ↙️پشت پرده ترور شهید آیت 🔰بخش اول 🔷از زمانی که وارد شورای مرکزی حزب جمهوری شد و سردبیری روزنامه حزب را به‌عهده گرفت، شهید آیت و همفکرانش، به ورود او به حزب معترض بودند. 🔷آن‌ها درباره موسوی به‌طور مشخص سه مورد را مطرح می‌کردند: 🔸نداشتن «موسوی هیچ نوع سابقه مبارزاتی نداشت و تنها سابقه سیاسی او، حضور در حسینیهٔ ارشاد و پای درس شریعتی بود.» 🔸تفکرات تحت تأثیر حبیب‌الله پیمان. 🔸ارادت سرسختانهٔ او نسبت به . 🔷موسوی زمانی که سردبیر جمهوری اسلامی بود، چند نوبت مقاله‌هایی در ستایش مصدق نوشت، و حتی یک بار راه مصدق را با «راه کربلا» مقایسه کرده بود! این در حالی بود که حضرت امام (ره) در سخنرانی تاریخی ٢۵ خرداد ١٣۶٠ خود به‌شدت به مصدق انتقاد کرده و حتی به‌صراحت گفتند که مصدق "مُسلِم نبود". 🔷ابراهیم اسرافیلیان، از یاران نزدیک آیت و نمایندهٔ دور دوم مجلس، در مورد موضع آیت دربارهٔ موسوی چنین می‌گوید: 🔹 بسیار با میرحسین مخالف بود، همین‌طور . این دو نفر تفکرات نزدیکی داشتند. شهید آیت می‌گفت: موسوی یک روز هم سابقهٔ درست انقلابی و مبارزاتی ندارد؛ حالا چطور می‌تواند انقلاب ما را با حضور در وزارت خارجه، صادر کند؟! آیت و مدارکی داشت که چهرهٔ واقعی موسوی را نمایان می‌کرد. روزی که قرار بود موسوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی امورخارجه به مجلس معرفی شود و رأی اعتماد بگیرد، شهید آیت سخت بیمار بود و چند روز غیبت داشت، اما تمام اسناد خودش را جمع‌وجور کرده و در پوشه گذاشته بود تا به مجلس بیاید. 🔷همسرش نقل می‌کند و می‌گوید: من از آیت خواستم به مجلس نرود و استراحت کند اما او گفت، «امروز (چهارشنبه ١۶ مرداد ١٣۶٠) باید تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شود و من باید بروم تا این و حقیقت‌ها را برای مردم روشن کنم».
🔴آیت بصیرت ↙️پشت پرده ترور شهید آیت 🔰بخش سوم 1️⃣ روز ١۴ مرداد ١٣۶٠، حوالی ساعت ٧ صبح، زمانی که ، از خانه خارج شد تا سوار بر پیکان خود عازم مجلس شورای اسلامی شود، سرنشینان یک خودروی بنز در انتظار او نشسته بودند. 2️⃣ بنا به روایت همسر و نزدیکان آیت، او آن روز پوشه‌ای حاوی اسنادِ جمع‌آوری شده درباره روابط با تشکیلات با خود داشت تا در جلسهٔ آن روز مجلس افشاء کند. 3️⃣ ابراهیم اسرافیلیان، یار و همراه قدیمی آیت، سه دهه بعد از آن واقعه، در مصاحبه با روزنامهٔ «» به‌صراحت از موسوی نام برد! ماجرای آن اما داستان مفصل دیگری است که مجال دیگری را برای بازگویی طلب می‌کند. 4️⃣ اسرافیلیان ماجرای را چنین شرح می‌دهد: آیت زمانی‌که از درب منزل خارج می‌شود در فاصله ٣٠ تا ۴٠ متری بنزی مشاهده می‌شود که راننده ‌آن در حال پنچرگیری است؛ آیت سوار اتومبیل خودش می‌شود که از جانب افراد مخفی در آن بنز توسط مسلسل ترور می‌شود و نزدیک به ۶۵ گلوله به بدنش اصابت می‌کند و هنوز جای گلوله‌ها روی در منزل او هست ◀️
🔴آیت بصیرت ↙️پشت پرده ترور 🔰بخش دوم 🔷«امیر تقی‌زاده سهی»، عضو شاخهٔ دانش‌آموزی حزب جمهوری که تحت هدایت شهید دکتر فعالیت می‌کرد، دلیل مخالفت او را با و همسرش ، چنین شرح می‌دهد: 1️⃣ شهید آیت، بارها در جلسات حزب، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را معرفی می‌کرد. ایشان جبههٔ ملی و نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق را حلقه‌های پی‌درپی یک زنجیر می‌دانست. تشکیلاتی مثل جاما و جنبش مسلمانان مبارز را هم که رئیس آن بود، در چهارچوب این جریان ارزیابی می‌کرد. 2️⃣ میرحسین موسوی و همسرش، قبل از انقلاب اسلامی، عضو جنبش مسلمانان مبارز بودند. شهید آیت این دو نفر را کماکان شیفتهٔ این جریان و سلسله می‌دانست. 3⃣ شهید آیت معتقد بود که استعمار در برابر مبارزان اصیل، و بدلی به وجود می‌آورد. ایشان صراحتاً میرحسین را یک می‌دانست. 4️⃣ این‌ها پس از شهادت آیت، که قدرت در دستشان بود، سالگرد شهادت آیت را از تقویم‌ها حذف کردند. 5⃣ اسدالله بادامچیان «عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی» که شاهد عینی بحث و جدل آیت و همفکران او با موسوی و طرفدارانش بود، لبّ کلام آیت درباره موسوی و همسرش رهنورد را چنین نقل می‌کند: 🔷آیت، موسوی را پیرو خط پیمان می‌دانست و معتقد بود این خط در نهایت به می‌انجامد و پیش‌بینی دقیقی هم کرد. آقای مهندس موسوی طرفدار بود. او کاملاً شاگرد پیمان بود، بنابراین طبیعی بود که بین افکار آقای موسوی و تفکر آیت، تضاد وجود داشته باشد. آقای آیت، موسوی را فردی و می‌دانست و معتقد بود آقای موسوی در آینده می‌شود و این مسئله را با همین صراحت می‌گفت. 6⃣ درافتادن آیت با میرحسین موسوی و حامیان او در جناح چپ، که در دهه ۶٠ جناح غالب سیاست ایران بودند، برای او بی‌تبعات نبود و او هم بعد از شهادتش به‌سان شهید که به‌واسطهٔ پی‌گیری پروندهٔ انفجار نخست‌وزیری مغضوب جناح چپ بود، هدف قرار گرفت و حتی تلاش مخلصانه و باورمندانه او را در راه تثبیت در قانون اساسی، ناجوانمردانه به خط‌دهی مظفر بقایی لائیک و ضدروحانیت نسبت دادند! دشمنان آیت، حتی او را از جمهوری اسلامی حذف کردند!! 7⃣ اما در سال ٨٨، بعد از حدود ٢٨ سال که گویی پرده‌ای سنگین بر نام و یاد آیت کشیده بودند، در بحبوحهٔ فتنه‌آفرینی و به آشوب کشیدن کشور بابت قدرت‌طلبی و تفکرات انحرافی، تازه کسانی به‌یاد طنین سخنان کوبندهٔ و در مجلس اول علیه تفکرات التقاطی موسوی افتادند و عمیق «آیت انقلاب» بعد از حدود سه دهه دوباره تابیدن گرفت. ✍ ادامه دارد ◀️
🇮🇷 📝 | خلاصه حملات دیشب رژیم‌صهیونیستی به 🍃🌹🍃 🔻حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، در این حمله فرمانده منطقه شمالِ سرایا القدس به شهادت رسید. 🔸 مقاومت ساعت ۲۱ به وقت تلاویو حملات موشکی وسیعی بر ضد کمربند امنیتی ( شهرکهای متعدد ) اطراف غزه انجام داد. 🔹 حملات تا ساعت ۱ بامداد به وقت تلاویو به فاصله هر ۱۰ دقیقه ادامه داشت و گویا صدها موشک روانه شد ( هرچند منابع رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند بیشتر از ۱۰۰ تا و فقط ۴۶ تاشون رهگیری شد ) 🔸 شهرک نشینان این مدت تمام وقت تو پناهگاه‌ها بودند و فرودگاه‌ها از ترس مهاجرت معکوس بسته شد . 🔹 یک موشک کالیبر سنگین به سدیروت برخورد کرد که اسراییلی ها از تلفات و ضایعاتش طفره میرن . 🔸 حملات به تمام شهرکهای اطراف غزه صورت گرفت اما از بین اینها به سدیروت و اشکلون بیشتر از همه اصابت کرد . 🔹 مصر طبق معمول اومد میانجیگری کنه که با مخالفت جهاد اسلامی و موافقت رژیم‌صهیونیستی روبرو شد. 🔸 تلفات و ضایعات اسراییل به شدت سانسور شد اما به ناچار مجبور شدند ۸ مجروح رو تایید کنند و همچنین خبر مرگ یک صهیونیست درز کرد ( هرچند غیر رسمی ) 🔹 شهدای فلسطینی هم ۱۰ نفر بودند که در بینشان کودک ۵ ساله ای نیز حضور داشت. 🔸 تونس و قطر و ترکیه هم حملات رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند. 🔺 عمار حکیم و کتائب حزب الله عراق هم اعلام حمایت کردند و نجبا گفت تجهیزات ما در اختیار مقاومت اسلامی قرار میگیرد . ❌ حماس هم کاری نکرد‼️ | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
 🇮🇷 📝 | تفاوت آزادی و آزادگی در مکتب 🍃🌹🍃 🔻آزادی با آزادگی فرق دارد، هر چند این دو واژه در کنار یکدیگر و به صورت ملازم استعمال می شوند، چه بسیار مردمی که آزادند اما آزاده نیستند و چه بسا اسیرانی که آزاده اند، هر چند آزاد نیستند. از این رو، از نظر مفهومی تفاوت هایی میان آنها وجود دارد: 🔹 اولاً؛ « آزادی » در مقابل بردگی، اصطلاحی حقوقی و اجتماعی است و به معنای رهایی از اسارت و نیز خلاصی از تنگناهای زندگی و انتخاب آگاهانه مسیر حق است. اما «آزادگی» برتر از آزادی است و شامل نوعی رهایی از قید و بندهای ذلت آور نیز می شود و به معنای رهایی عقل و جان آدمی از زندان نفس و شهوت و گام برداشتن در وادی عشق و حیرت است. 🔸 ثانیاً؛ به گفته علمای علم اخلاق، آزادی رهایی از اسارت دیگران است و آزادگی رهایی از اسارت خویشتن. آزادی وقتی حاصل می شود که شخصی بر دیگری تسلط نداشته باشد؛ اما آزادگی با تسلط انسان بر خویشتن به دست می‌آید. 🔹 به راستی یاران با وفای اباعبدالله الحسین ( علیه السلام) در نهایت آزادی و آزادگی بودند. به قول شهید آوینی: « مومن اگر وابستگی داشته باشد، نمی تواند قیام کند و عصر ما عصر قیام است.» 🔺 در طول تاریخ هر انسانی که وابستگی داشت، نتوانست برای دین کاری انجام دهد و در مقابل، آنان که در طول تاریخ شهید شدند، کسانی بودند که وابستگی نداشتند. آری، یاران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با عدم وابستگی به متعلقات دنیا معنای آزادی و آزادگی را تفسیر کردند، و خیلی از جاماندگان عاشورا نتوانستند به خاطر عافیت طلبی و دنیاگرایی در رکاب امام و برای دفاع از حقیقت بایستند و به شهادت برسند. ✍ دکتر مرتضی امیری نژاد | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🏴 | سقای آب و ادب ▪️◾️▪️ 🎙حجت الاسلام والمسلمین عالی | | 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb