هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🏴به مناسبت شهادت جناب میثم تمّار، از یاران باوفای امیرالمؤمنین علیهالسلام
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸اگر ما پیرو علما بودیم، چنین بلاها به سر ما نمیآمد، یا اگر میآمد مثل جناب میثم[١]، بودیم که هر چه بلا به سرش میآمد ایمانش قویتر میگردید، بدون اینکه دست از ولایت بردارد. او حاضر نشد که حتی زنده بماند و برای این جهت هم تقیه نکرد!
🔻پینوشت:
١. یکی از یاران خاص حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام که به جرم بیان فضائل مولایش، در کوفه بر سرِ دار، دست، پا و زبانش را قطع نمودند.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص۱۴
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔴 سیلی سنگین اطلاعاتی به رژیم موقت صهیونیستی
💬 #رجانیوز
🔹 دستگیری شاهمهره جاسوسی اسرائیل در عراق/ «الیزابت تزورکو» کیست و بازداشت او چه اهمیتی دارد؟
🔸 الیزابت تزورکو، کارمند ارتش رژیم صهیونیستی با پاسپورت روسی به عراق سفر کرده بود. او که از تحلیلگران ارتش رژیم اشغالگر بود در سفر خود ابتدا به اقلیم کردستان سفر کرده و پس از آن به مرکز عراق رفته بود. گزارشها نشان میدهد از ماه مارس تاکنون وی ناپدید شده است و حتی برخی گمانههای خارجی از انتقال این جاسوس به ایران خبر میدهند.
✅ مدتی پس از ناپدید شدن الیزابت تزورکو، دفتر نخستوزیری اسرائیل در بیانیهای گم شدن این زن را تایید کرد. دفتر نخستوزیری اسرائیل ادعا کرد که وی همچنان زنده است و عراق را مسئول حفظ امنیت و جان او میداند. به گفته منابع عراقی، او تابعیت دوگانه روسیه-رژیم صهیونیستی را دارد.
🔹 مادر الیزابت در مصاحبه و گفتگو با رسانههای اسرائیلی اعلام کرده است که دو ماه است خبری از دخترش ندارد. تروزکوف در ارتش رژيم اشغالگر مشغول به کار بود. وی اگرچه هشداری مبنی بر سفر نکردن به عراق دریافت کرده بود اما با این حال این کار را انجام داد. نکته دیگری که احتمال جاسوس بودن وی را افزایش میدهد، واکنش روسیه به ناپدید شدن تزورکو است.
💢 آخرین اخبار و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی نشان میدهد آنها نگران احتمال انتقال وی به ایران هستند. انتقالی که میتواند پاتکی بزرگ به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی باشد. بنظر میرسد الیزابت تزورکو که از چهرههای موافق جنگ داخلی در سوریه نیز بود و در آن نیز نقش داشت با تمام اطلاعات و دسترسیهایش در اختیار مقاومت و احتمالا ایران قرار گرفته است که اسرائيل را باید آماده دریافت ضربات امنیتی سهمگینتری از جانب ایران کند.
#منطقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پسربزرگم وعروسم این را آوردندگذاشتند توسرداب. سگ بازی آذر منصوری رئیس جدید جبهه به اصطلاح ، اصلاح طلبان
[رئیس جبهه اصلاحات وسگ گردانی ]
خانم آذر منصوری مرد شماره یک
اصلاح طلبان که اخیرا بارای گیری اعضائ طیف به اصطلاح اصلاح طلبان
رئیس جبهه اصلاحات شد ، در کلیپی که در خانه شخصیش درحال نوازش سگ خانگی ملوسش است ، توضیح
میدهد که این سگ را پسرجان و عروس جانم بدو ن خبربه منزلم آوردند، ودر سرداب قراردادند. من صدای واق واق سگ را که شنیدم گفتم ای وای این صدای چیه.؟ ، وگفتند یه سگ برات آوردیم، منم گفتم ، نه بابا من خوشم نمیاد ولی خوب دیگه پیشم ماند بعد از یکهفته گفتند سگ را ببریم ؟ گفتم نه ، کجا میخاید ببرید ش ؟ ازبس که این سگ خودش وبرام لوس کرده بود وازش مهر و محبت دیدم گفتم بگذارید ش بمانه ،
این افق فکری و احساسی خانمی است مدعی منورالفکری ، و لیدر
جریان ،،اصلاحات ،، البته این موضوع که ایشان آگاهانه تعمد دارد که از او در این ارتباط فیلم گرفته و منتشر شود ، پیام های گوناگونی دارد
۱_پیام همدلی و همفکری با تمام کسانیکه رویکرد سگ پروری را پیشه کرده اند مانند بهاییان ، سلطنت طلبان. لاییک ها،، ،،،وطرفداران مهسا امینی و مسی علینژاد جلب آرای آنان در انتخابات
۲-پیام به تمام سران اروپا. آمریکا. اسرائیل و همه زمامداران بیگانه ولاییک جهان که ما اصلاح طلبان مروج ،مبلغ ونماینده چنین فرهنگ و گرایشی گسترده ای در ایران هستیم ، وعجیب است که این خانم و پسر جان و عروسش چقدر متنعم هستند که در ماه میلیون ها تومان خرج تغذیه، بهداشت، و لباس سگ هایشان
مینمایند، ودر روز هم چند ساعتی باید قلاده سگشان را در دست گرفته سگ گردانی نمایند تا غذای سگ هضم شود. البته گریه آور تر و مصیبت بالاتر نگرش و خواستگاه فکری این خانم ودیدگاه هایش است. بعید نیست فردا روزی خانم آذری اگردرمیتینگ هم حزبی هایش حاضر شود در حالت به آغوش کشیدن سگش وارد شود وبا کف زدن های هوادار حزبی اش مورد استقبال قرار گیرد وسگ ملوسش را هم در کنارش نشانده و شعار مردمی سر دهد ، واقعا نمیدانم امثال آقای خاتمی و، ، در لباس مقدس روحانیت چرا این ننگ و خفت را پذیرفته اند
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔴 وضع فعلی حجاب نتیجه بیعملی است
♦️چند نکته درباره اظهارات روسای عدلیه و جمهور
✍️دو روز پیش، حجت الاسلام اژه ای، رئیس قوه قضائیه، در نشست شورای عالی قوه قضائیه بیان کرده است: «در جلسه سه شنبه هفته گذشته با رئیسجمهور، تاکید کردم که ما در حوزه مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی و مظاهر آن، قانون داریم و نباید منتظر لایحه مجلس در این خصوص باشیم چرا که ممکن است این مقوله زمانبر باشد؛ با همین قوانین موجود میتوان در امر مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی اقداماتی را انجام داد؛ رئیسجمهور نیز از این موضوع استقبال کرد».
همچنین رئیس جمهور نیز در نشست ویژهای که روز دوشنبه برای بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاهها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاههای مختلف، از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل کنند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، معطل بماند.
🔻🔻چند نکته در این زمینه قابل بیان است:
1️⃣ این سخنان روسای قوه قضائیه و مجریه جای تشکر دارد، اما پس از فتنه سال گذشته، تا مدت ها شاهد سکوت، مماشات و یا گفتار درمانی مسئولین بخش های مختلف کشور در زمینه حجاب و عفاف و ولنگاری های پیش آمده بودیم.
بعد از آن، شاهد ارائه لایحه ای نسبتا مضحک و پر از عیب و نقص به نام لایحه عفاف و حجاب بودیم. امروز هم رئیس دستگاه قضا و رئیس جمهور، هر دو می گویند که نباید منتظر لایحه عفاف و حجاب ماند و درست هم همین است. این روند نشان از این دارد که ما در حال وقت کشی در شرایط حساس هستیم. ای کاش که از همان اول فتنه این همه زمان هدر نمی رفت و از همان اول به طور جدی وارد می شدیم.
2️⃣ آنچه که از رفتار و سخنان مسئولین مربوطه در چند ماه گذشته دیده ایم این است که رفتارها و سخنان، شکل جدیدتری به خود می گیرد، اما باید توجه داشت که مهم، خروجی این سخنان و اقدامات است و مردم بر اساس آن است که قضاوت می کنند.
3️⃣مردم در وسط یک جنگ فرهنگی تمام عیار و نگران خانواده ها و جوانان خود و همچنین آینده انقلاب اسلامی و ارزش های آن هستند. حق هم با آنهاست. متأسفانه مسئولین ما در ماه های گذشته، خود را با این شرایط جنگی تطبیق ندادند و به نوعی با کوتاهی هایی که صورت گرفت، به دشمنان خارجی و ولنگاران داخلی، زمان داده شد و آنها روز به روز برای ایجاد ناامنی اخلاقی و ترویج فساد و فحشاء در سطح جامعه، گستاخ تر و وقیح شده اند.
4️⃣ اگر با قوانین فعلی می توان با ناهنجاری های پیش آمده مقابله کرد – که برخی از صاحبنظران نیز می گویند کافی است و ما سال های گذشته نیز با اجرای همین قوانین، شاهد وضعیت نگران کننده امروز نبودیم – چرا در این مدت شاهد ترک فعل ها و تساهل و تسامح های نابجا بودیم و هستیم؟!
5️⃣سرنوشت لایحه عفاف و حجاب به هیچ وجه معلوم نیست و قطعاً نمی توان انتظار معجزه داشت. هر روز که می گذرد، وضعیت بدتر می شود و باید هزینه بیشتری برای مقابله با ولنگاری پرداخت کرد. زیرا جمهوری اسلامی با اتکاء به شرع مقدس از همان اول ثابت کرده که به هیچ وجه در مقوله حجاب، عقب نشینی نمی کند و این جزو خطوط قرمز امام راحل و مقام معظم رهبری هم بوده است. تظاهرات بزرگ برخی زنان و دختران در اول انقلاب و فشارهای داخلی – حتی از سوی برخی خواص - و خارجی هم نتوانست جلوی این موضوع را بگیرد.
6️⃣ مشکل اولیه ما نبود قانون و یا تصویب شدن و تصویب نشدن لایحه حجاب و عفاف یا هر لایحه دیگر نیست، مشکل اصلی این است که دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور هنوز به اهمیت موضوع حجاب و عفاف و به اثرات ویرانگر روند فعلی پی نبرده اند و با نبود اراده جدی و وجود توجیهات سطحی و عملکرد محدود و گزینشی از سوی آنها روبرو هستیم.
7️⃣ وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، حاصل ترک فعل ها، مماشات و تعلل دستگاه ها و نهادهای گوناگون است نه نداشتن قانون. اگر روند چند ماه گذشته ادامه یابد، فرقی ندارد که قانون جدید تصویب می شود و یا نمی شود. زیرا آن قانون هم به سرنوشت قانون فعلی دچار خواهد شد.
قوای سه گانه باید این موضوع را در نظر داشته باشند که اگر بهترین و بازدارنده ترین قانون در زمینه حجاب و عفاف هم وجود داشته باشد، اما دستگاه ها و نهادهای کشور در عمل به آن، سستی نشان دهند و گزینشی عمل کنند، باز هم نتیجه نخواهیم گرفت و فساد و ولنگاری روز به روز بیشتر خواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔴دستگیری یک عضو جیشالظلم پیش از اقدام تروریستی
🔹سازمان اطلاعات سپاه یکی از عناصر آموزشدیدۀ گروهک جیشالظلم را پیش از انجام اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستور اکید وزیر کشور به استانداران: به نیروهایی که در ادارات حجاب را رعایت نکردند تذکر بدهید گوش نکردند باید تغییر کنند
وزیر کشور در همایش «عفاف و حجاب»:
🔹در هیچ فضای اداری عدم رعایت حجاب و عفاف مجاز نیست باید رعایت شود.
🔹استانداران موظف هستند تذکر بدهند اگر نیروها گوش نکردند باید تغییر کنند؛ باید مراقبت شود.
🔹من میدانم همه عزیزان متعهد هستند ولی ما باید قانون و احکام الهی را اجرا کنیم.
🔹امروز زنان ما سیاسی ترین زنان در کل دنیا هستند چون به حجاب و عفاف معتقد هستند.
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🖋️ به نام خدا
◾ تا حالا شده بخای تویِ جمعی مدح اهل بیت بخونی ولی بترسی خوب اجرا نشه؟
◾یا اینکه صدات خوب نباشه؟
◾یا اصلا دوست داشته باشی مداحی کنی و روضه بخونی اما بلد نباشی؟
💭 دیگه نگرانی هاتو بزار کنار، ما به تو آموزش میدیم تا هم تومسابقه خودمون شرکت کنی هم یه مداح حرفه ای بشی.
❤️فقط کافیه به مداحی علاقه داشته باشی❤️
🎙️🎤🎙️ مسابقه
🎙️🎤🎙️🎤 بزرگ
🎙️🎤🎙️🎤 مداحی
🌹ویژه نوجوانان و جوانان عزیز🌹
♦️جذب استعداد های برتر.
♦️آموزش صدا سازی و تکنیک های مداحی.
♦️آماده سازی جهت مسابقه، برای عزیزانی که توانایی کمتری در مداحی دارند.
♦️امکان پخش بهترین اجراها از شبکه اصفهان
♦️اجرای برندگان(ده نفر برتر)در حضور مداحان برجسته کشوری
💯کافیه فقط یه کلیپ دو سه دقیقهای از اجرای خودت پرکنی و برای ما بفرستی تا انتخاب بشی.
⏱️آخرین مهلت ارسال آثار و ثبت نام:
۲۴تیرماه ۱۴۰۲
📞 شماره تماس هماهنگی ۰۹۱۳۷۴۱۱۴۵۲
📱ارسال آثار در ایتا به شماره۰۹۱۳۷۴۱۱۴۵۲
👈 جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال فرزندان حاج قاسم در پیام رسان ایتا مراجعه نمایید.👇👇
https://eitaa.com/montazerorg
حوزه مقاومت بسیج شهید محمد منتظری قهدریجان
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔴رهبر انقلاب: تبلیغ در دورهٔ پسااینترنت و هوش مصنوعی اهمیت بیشتری دارد
🔹با تشکیل نظام اسلامی دشمنیها با اسلام شدت پیدا کرد. پس تبلیغ در دورهٔ ما اهمیت مضاعف پیدا میکند؛ چون در نظام اسلامی پایهٔ قوام نظام مردم و ایمان مردم است. اگر ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
🔹از طرفی این دوره انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و پسااینترنت مانند هوش مصنوعی و امثال اینها.
🔹با چنین شرایطی که دست دشمن شمشیرهای برّان وجود دارد ما چهکار میخواهیم بکنیم. تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌹🍃
✨همه خواهیم آمد...
#حجاب و عفاف در مبانی و اندیشه های دینی و سابقه تاریخی
حجاب فقط ویژه بانوان نیست🚫
🎙سید روح الله رفعتی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🔴پاسخ ۱۰ شبهه حجاب در ۵دقیقه🔴
۱.اگر حجاب را آزاد می کردید؛ اینقدر بی حجابی نمیشد.
۲.بجای گیر دادن به موی دختران به اختلاسگران گیر بدید.
۳.من نمیپوشم ؛ تو نگاه نکن
۴.دلت پاک باشه ، ظاهر مهم نیست
۵.بدن خودمه ؛ به بقیه ربط نداره
۶. یک تار مو چه مشکلی ایجاد میکنه
۷.خیلی مردم حجابو نمیخان ؛ پس قانونشو بردارید
۸. فایده حجاب برای زنان چیست
۹.یک زن شوهردار دوست دارد همکار شوهرش زن بی حجاب باشد یا بد حجاب؟
۱۰.چرا دشمنان ایران و شبکه های خارجی دنبال حذف حجابند؟
⭕️(هدف از بی حجابی چیست)⭕️
✅ پاسخ: مرتضی کهرمی
☘#حجاب
☘ #جهاد_تبیین
🇮🇷🍃
🔴 ۲۱ تیرماه در مسجد#گوهرشاد چه گذشت؟
♦️تیرماه سال ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به سیاستهای ضداسلامی رضاشاه لعنتاللهعلیه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند.
♦️سیدمحمدعلی شوشتری، نمایندهی مخصوص رضاشاه لعنتاللهعلیه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش مینویسد:
شوفر سردار ساعد میگوید:
آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند.
♦️مسئولین شهرداری نیز میگویند:
کامیون و اتومبیلهایی که جنازهها را حمل میکرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیونها صدای نالههای زخمیها هم شنیده میشد که التماس مینمودند:
"برای رضای خدا، ما زندهایم!"
📚 منبع:خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری(خفیهنویس رضاشاه)صفحه ۸۰ تا ۸۵
#حجاب
#شهادت
#مسجد_گوهرشاد
50.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه درباره واگنرها و بلک واتر باید بدانید
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
#اجتماع_مردمی_عفاف_وحجاب
#مردم_عفیف
✨
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🌺 فرارسیدن سالروز مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با مسیحیان نجران ۲۴ ذیالحجه ۱۰ ق؛ و نزول آیه تطهیر مبارک باد 🌿
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝 وای به حال کسانی که اهلبیت علیهمالسلام و کلمات آنها را به دیدهی عظمت و بزرگی ننگرند، یا نفهمند که چه خبر است!
🔸 آیا امکان دارد تعشّق به قرآن پیدا کنیم و به اهلبیت علیهمالسلام پیدا نکنیم، یا به عکس؟!
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢١١
┅┅┄
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️درآمدی بر موضوع حجاب و عفاف ( جهاد تبیین به مناسبت هفته عفاف و حجاب)
🟢قسمت چهارم
⏯مسئله پوشش بدن
_«لباس»وسیله ای برای پوشاندن بدن انسان و گونه ای از حجاب است که در تمام جوامع و همه ادیان به آن توجه شده است ؛در حالی که در جاهلیت مدرن غرب و سبک زندگی غربی «برهنگی»ارزش شده است و هر چه عریان تر باشد ،فرد متمدن تر است !!!
_به نقل از شهید مطهری ره ، گر برهنگی نشانه تمدن باشد ،باید حیوانات را از همه متمدن تر دانست.
_شکوفایی فطرت الهی انسان ،مشخصه تمدنی است که بر اساس تدین است و پوشیدگی بدن از نشانه های سبک زندگی متمدنانه است .
_در زندگی اجتماعی یکی از راه های موثر ارتباطی «زبان بدن»است که با حجاب ،به عنوان پرچم هویت کشور وجودمان ،به دیگران پیام حیا و عفت می دهیم تا روابط اجتماعی مان صبغه الهی بگیرد.
_🟢قران مجید در سوره اعراف آیه ۲۶در این زمینه می فرماید:«ای فرزند آدم ،ما بر شما لباسی فرو فرستادیم که شرمگاهتان را بپوشاند و مایه زیبایی باشد ؛ اما بهترین جامه ،لباس تقواست.
_نکات آیه فوق: ۱_داشتن حجاب و لباس برای بدن ،فطری است
۲_لباس ،زشتی ها را می پوشاند
۳_لباس،زینت است
۴_بهترین لباس ،تقواست
🟢قرآن مجید در سوره نور آیات ۳۰و ۳۱ برای تحقق این گونه حجاب ،به پوشیدن نوع خاصی از لباس دستور می دهد:«ای پیامبر ص به مردان مومن بگو ؛ چشم از نگاه حرام برگیرند و دامان خود را پاک نگه دارند.این برای آنان پاکیزه تر است ...نیز به زنان مومن بگو ؛ چشم را از حرام بر گیرند و دامان خود پاک نگه دارند و زینت خود را جز آنچه خود به خود پیداست ،اشکار نسازندو روسری های خود را بر سینه های خویش فرو اندازند ...»
_نکات مهم این آیات عبارتند از:۱_ حجاب هم برای زن و هم برای مرد است
۲_حجاب بدن ،برای حفظ پاکدامنی مرد و زن است
۳_حجاب با پوشاندن لباس و پوشاندن بدن محقق میشود
_امام صادق علیه السلام در روایتی می فرماید:تمامی آیاتی که در قرآن درباره حفظ فروج هست ،به معنای حفظ از زنا است ،به غیر از این آیه که منظور دران حفظ از نظر است.
_در آیه شریفه به پوشاندن فرج ( عورت و دامن ) امر شده است.و این موضوع ،بدون لباس و پوشش ( حجاب بدن)تحقق پذیر نیست.در ایه شریفه بیان شده،واژه خمار (به کسر خ )برای نوعی پوشش آمده که تفسیر نمونه این چنین آنرا توضیح داده است:
خمر( به ضمه خ )جمع خمار بر وزن حجاب در اصل به معنی پوشش است ؛ولی معمولا به چیزی گفته می شود که زنان با آن سر خود را میپوشانند.( روسری).
جیوب جمع جیب بر وزن غیب ،به معنای یقه پیراهن است که از آن تعبیر به گریبان میشود و گاه به قسمت بالای سینه به تناسب مجاورت با آن نیز اطلاق میشود.از این جمله استفاده می شود که زنان قبل از نزول آیه ،دامنه روسری خود را به شانه ها یا پشت سر می افکندند؛به طوری که گردن و کمی از سینه آنها نمایان می شده است
_قران دستور می دهد روسری خود را بر گریبان خود بیفکنند تا هم گردن و هم آن قسمت از سینه که بیرون است مستور گردد.
_بنابراین ،قران مجید در این آیه برای حجاب بدن ،پوششی به نام خمار را به کار برده است
_واژه جلباب نیز نوعی حجاب است: خداوند در سوره احزاب آیه ۵۹ می فرماید :«ای پیامبر به همسران و دخترانت و نیز به زنان مومنان بگو روسری ها و چادر هایشان را بر خود فرو افکنند...»
_علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می نویسد :کلمه جلابیب جمع جلباب است و آن جامه ای است سرتاسری که تمامی بدن را می پوشاند و با روسری مخصوصی است که صورت و سر را را ساتر می شود .
_شهید مطهری ره در باره چیستی جلباب می فرماید :آنچه صحیح تر به نظر می رسد این است که در اصل لغت ،کلمه جلباب شامل هر جامه وسیع می شده است.ولی غالبا در مورد روسری هایی که از چارقد بزرگتر و از ردا کوچک تر بوده است ،بکار می رفته است.
_درباره ارتباط مفهوم جلباب با چادر در فرهنگ ایران اسلامی می توان گفت : جلباب در آیه شریفه به معنای پوشش گسترده و فراگیر تمام بدن است که بانوان ،به طور معمول خروج از خانه روی لباس های دیگر می پوشند که در زبان عربی از آن با عناوین ملحفه ،عبایه،ملایه،کسا,ردا و....یاد میشود و در زبان فارسی با نام چادر.بر اساس پژوهش های انجام شده ،بین جلباب قرآنی و چادر مشکی از نظر مفهوم ،اندازه ،کارکرد و حتی رنگ شباهت های بسیار نزدیکی وجود دارد
_بنابر این خمار و جلباب به معنی روسری های بلند و چادر ،دو نوع لباسی است که پوشش و حجاب ایجاد می کند و باعث حفظ حریم ،بین زنان و مردان میشود.
_قران مجید و روایات اهل سنت در خصوص پوشش بدن با لباس از دو بعد ایجابی و سلبی نام برده اند که در بعد ایجابی به خمار و جلباب اشاره می کنند و در بعد سلبی ،از پوشیدن برخی لباس ها نهی شده اند...
🖌 سهراب خلیلی
تیر ماه ۱۴۰۲
✅ ملاحظات روابط ایران و روسیه
✍دکتر محسن محمدی الموتی
🔸ششمین دور گفتگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای که در قسمتی از آن به ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایرانی اشاره داشت، به کار خود پایان داد. این بخش از بیانیه باعث شد، سفیر روسیه به وزارت خارجه احضار و موضع این کشور در این باره از سوی مقامات کشورمان به شدت محکوم گردد.
🔸 از سوی دیگر این بیانیه باعث شد، برخی تحلیل گران سیاسی داخلی، دولت جمهوری اسلامی ایران را به شرق گرایی افراطی متهم نموده و با تکیه بر یک نوع روانشناسی منفی تاریخی، بر این موضوع که روسیه، ایران را به مهره ای برای باج خواهی از کشورهای منطقه تبدیل کرده تاکید نمایند.
در این باره، این سئوال مطرح می شود که بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در باب ادعای ارضی امارات را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟ آیا تغییری اساسی در روابط ایران و روسیه رخ داده است؟
🔸واقعیت این است که روابط ایران و روسیه فراز و نشیب های زیادی را طی چند سال اخیر تجربه نموده است. در واقع برآیندی از موضوعات گوناگون موجود در روابط ایران و روسیه موجب شده تحلیل های خوش بینانه و بدبینانه ای در ارتباط با سطح روابط فی مابین دو کشور مطرح گردد. برخی کارشناسان به دلیل موضوعات مشترک به دو کشور به عنوان متحدینی راهبردی نگریسته و از روابط دو کشور در قالب اتحاد استراتژیک یاد می کنند.برخی دیگر با نگاه منفی و ابزار محور ،سطح شکننده و واگرایانه را در روابط دو کشور در نظر می گیرند. اما واقعیت این است که تحلیل روابط دو کشور ایران و روسیه طی سالهای گذشته به دلیل شرایط خاص حاکم بر دو کشور می بایست بر یک مبنای دقیق و سنجیده استوار گردد.
🔸از این منظر رهیافت سومی با نگاه واقع بینانه و منفعت محور می تواند در خصوص روابط ایران و روسیه مطرح گردد که منافع ملی را معیار سنجش سیاست خارجی می داند.بر این اساس، یکی از ویژگی های بارز رابطه بازیگران در صحنه سیاست بین الملل، نسبی بودن روابط است. این ویژگی ماهوی، پایه تنظیم اهداف و منافع هر کشور در تعیین رابطه دوستانه، خصمانه و یا بی طرفانه با سایر کشورها به شمار می رود.
🔸 بدیهی است ایران و روسیه به عنوان دو کشور در صحنه سیاست بین الملل نیز از این قاعده ماهوی مستنثنی نیستند. در واقع فراز و نشیب های روابط دو کشور طی چند سال اخیر را نیز باید در همین قاعده جستجو کرد که در مقاطع مختلف تاریخی، موجب نزدیکی و یا دوری دو طرف از یکدیگر شده است. از این منظر موضع اخیر روسیه را می توان در گزاره هایی چون جلب رضایت به منظورگرفتن امتیاز از کشورهای عرب منطقه در امور اقتصادی و سرمایه گذاری و پاسخ احتمالی به موضع ایران در به رسمیت نشناختن همه پرسی برگزار شده در سرزمین های کریمه، دونتسک،لوهانسک،خرسون و زاپروژیا در اوکراین تحلیل نمود نه به معنای تغییر اساسی در روابط ایران و روسیه.
🔸واقعیت این است که در مقایسه با سه دهه گذشته تحولی اساسی در اولویتهای منطقه ای سیاست خارجی روسیه در سند 2023 شامل خارج نزدیک، شمالگان، اوراسیا، آسیا و اقیانوسیه، جهان اسلام شکل گرفته است. تمرکز بر روابط با چین، هند، کشورهای آسه آن، کشورهای خاورمیانه و جهان اسلام که هر یک از جهات سیاسی و فرهنگی با غرب مشکلاتی دارند برای روسیه به عنوان فرصتی مهم در سیاست خارجی در نظر گرفته شدهاند.در این میان در سند 2023 سیاست خارجی روسیه برای جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی لحاظ شده و دو مرتبه از جمهوری اسلامی ایران و حفظ و گسترش روابط با این کشور سخن به میان آمده است.
🔸از این منظر روسها می بایست مراقبت کنند تا با اقدامات نسنجیده ای نظیر این بیانیه،به روابط حسنه خود با جمهوری اسلامی ایران و تامین منا فع دو کشور خللی وارد نسازند. روابط میان ایران و روسیه در شرایط جدید می تواند از اهمیت بسیاری در تامین منافع دو جانبه و منطقه ای و همچنین تغییر آرایش قدرت در سطح بین المللی و تحول در ساختار آن برخوردار باشد. ایران و روسیه از ظرفیت ها و زمینه های همکاری همه جانبه و گسترش آن برخوردارند و در مسایل منطقه ای و جهانی بیش از گذشته از تفاهم برخوردارند.در این شرایط ارتقاء سطح تجارت دو کشور و راه اندازی کریدور شمال جنوب می تواند به پایداری بیشتر روابط دو کشور کمک نماید.تحقق این امور اساسی و مهم هوشیاری بیشتر طرف روسی را طلب می کند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
❇️ دو نگاه متفاوت در برقرای ارتباط با آفریقا
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
🔹اهمیت و ظرفیت قاره آفریقا
۲۱ کشور، تولید کننده نفت،
۳۰ درصد ذخایر معدنی،
۴۰ درصد طلای جهان،
۶۵ درصد از زمین های قابل کشت،
۱۲ د صد ذخائر نفت دنیا،
۸ درصد گاز طبیعی جهان
۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت اقتصادی،
۳ میلیارد دلار نیاز به خدمات درمانی،
۲ میلیارد دلار نیاز به توسعه کشاورزی،
امکان تبادل مالی خارج از سوئیفت.
http://irna.ir/xjMTbR
🔺 نگاه دولت دکتر رئیسی:
با توجه به ظرفیت های موجود در آفریقا، رئیس جمهور دکتر رئیسی، معتقد است؛ آفریقا ظرفیت های زیادی برای ارتباط و سرمایه گذاری دارد و از این جهت این قاره را در برنامه سفر خود قرار داد؟
🔺نگاه اصلاح طلبان و دولت حسن روحانی:
اصلاح طلبان و غربگرایان معتقدند؛ بدون آمریکا و غرب امکان توسعه و پیشرفت وجود ندارد.
و لذا برای عملی نمودن راهبرد خود، برجام را راه حل اساسی و نهایی برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی مطرح کردند و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آوردند.
ولی سوال اینست؛ آیا با امضای برجام و امتیاز دهی بی حد و حصر به غرب، مشکل آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی حل و فصل شد و یا بقول آقای سیف رئیس بانک مرکزی حسن روحانی، "تقریبا هیچ چیز از اجرای برجام نصیب ایران نشده است"!
✍محمدعلی برزگر
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔵نگاهی دیگر به جریان مباهله
روز پنجشنبه ۲۲ تیر سال ۱۴۰۲مصادف با ۲۴ ذی الحجه سال ۱۴۴۴ روزمباهله است.
از اتفاقات این روز با عظمت، هر کس گوهری صید کرده و برداشتی دارد . اما به عقیده من روز 24 ذیحجه ، روزی است که مهمترین و بیشترین دلیل و سند بر اثبات امامت و جانشینی امام علی (ع) قابل برداشت است :
✅وقوع چند حادثه مهم:
1️⃣ سالروز بخشش انگشترتوسط امام علی(ع) در نماز ونزول آیه «ولایت» که در بخش «سوم » شرح داده شد .( إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ ) ( مائده /۵۵ )
2️⃣ سالروز نزول سوره «انسان» در شان پنج تن آل عبا (علیهم السلام) به شکل عام و در مورد امام علی (ع) به شکل خاص.( هَلْ أَتَىٰ عَلَى الْإِنْسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ..)( انسان/1)
3️⃣ سالروز نزول آیه تطهیربه عنوان سند معصومیت امام علی (ع) و سایر اهل بیت (علیه السلام)
( إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا )(احزاب /33)
4️⃣ سالروز صدور حدیث شریف کساء با آن مضامین عالی در جریان مباهله
5️⃣ سالروز حادثه مهم مباهله و نزول آیه «مباهله»( فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ....)( آل عمران /61)
💥شرح مختصر #واقعه_مباهله
پیامبراسلام (ص)طی نامه ای، ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. تا درحق هم نفرین کنند که هرکس نا حق باشد به عذاب الهی گرفتار شود.
در روز موعود ( 24 ذی الحجّه سال دهم هجری)،هیئت نمایندگان نجران، وقتی مشاهده کردند که به جای لشکر انبوه و ساز و برگ نظامی، پیامبراسلام(ص) با اطمینان خاطر و تنها با خانواده خود به محل مباهله حاضر شده اند، از مباهله خودداری کردند و به برحق بودن پیامبر اسلام (ص) اعتراف کردند.
🔴نکته مهم :
🌴معرفی جایگاه امام علی(ع) در جریان مباهله🌴
در آیه ای که به این مناسبت نازل شده، خداوند می فرماید، فرزندان، زنان و خودتان جمع شوید و در حق هم نفرین کنید.
پیامبر(ص) فقط #حسن (ع) و#حسین (ع) را به عنوان مصداق فرزندان و حضرت #فاطمه(س) را به عنوان تنها زن مصداق اهل بیت و علاوه بر #خودشان، #علی بن ابیطالب را هم به عنوان نفس پیغمبر، به همراه خویش می برند.
🔹رسول خدا(ص) با این اقدام جالب و معنی دارخود( البته به دستور خدا)، یکی بودن و غیر قابل تفکیک بودن امام علی و خودشان و جایگاه حضرت علی (ع) را به عنوان مولا و جانشین خویش به صراحت نشان دادند .
لذا می توان گفت روز #مباهله، یکی از #بزرگترین_اعیاد_ولایت_و_امامت است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است .
✍️دکتر امیر حمزه مهرابی
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
CQACAgQAAx0CWOL4xQACS_RksOIJ3b_R27AZ5L8f-ml5PbfsuAACAxIAAjdfgFF2DaCHiI1iQi8E.mp3
988.7K
🎧 #کلیپ_صوتی | معنی جهاد اکبر
✍رهبر انقلاب: جهاد اکبر جهاد با نفْس است. «جهاد با نفْس» یعنی چه؟ یعنی مبارزهی با احساسات درونی انسان؛ انسان در درون خود یک احساسی دارد، یک میلی دارد، یک توجّهی دارد، آن وقتی که مقتضیِ مبارزه است، با این مبارزه کند. [اگر] از این جهت هم نگاه کنیم، باز میبینیم پدران شهدا، مادران شهدا، همسران شهدا در درجهی اوّلِ جهادِ اکبرند؛ چرا؟ چون بر احساسات خودشان فائق آمدند. جوان اصرار دارد به میدان جنگ برود، موانعی سر راهش هست؛ مادر، با آن عشقی که به فرزند دارد، این موانع را برطرف میکند! این در حالات شهدای ما وجود دارد، ما دیدهایم اینها را. بنده مادران شهیدی را زیارت کردم که فرزند خودشان را خودشان دفن کرده بودند.
🇮🇷
#یادداشت
💢گردنه های پیش روی اجرای قانون پوشش
🔹مسئله پوشش به تبع مسئله زن از مسائل دامن دراز تاریخ آفرینش انسان است. این مسئله از گذشته های دور فراز و فرودهای زیادی از پوشش حداکثری تا برهنگی را در طول تاریخ تجربه کرده است.
🔺پس از بالا گرفتن تب مدرنیته و افزایش مطالبات به حق یا نیازسازی های صورت گرفته زنان، به کم پوششی بیشتر دامن زده شده است.
در این فضا تلاش برای پوشش و تلاش برای تصویب و اجرای قانون پوشش کاری بس سخت و سنگین است."فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ؛ و او در آن گذرگاه سخت قدم ننهاد" "وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْعَقَبَةُ؛
ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ میدﺍﻧﻲ ﺁﻥ ﮔﺮﺩﻧﻪ ﺳﺨﺖ ﭼﻴﺴﺖ ؟"
🔺غرض از نگارش مطلب، یادآوری سختی کار و احمز بودن( تندی، تیزی، سختی و سوزندگی) آن است تا اولا افضل بودن اقدامات هرچند کوچک بر اساس روایت «افضل الاعمال احمزها» مشخص شود، ثانیا در تصویب و اجرای این قانون نگاه همه جانبه ای به همه مسائل صورت گیرد.
برخی سختی های پیش روی اعمال قانون پوشش عبارت است از:
1⃣اقناع سازی نخبگان مخالف قانون پوشش
نخبگان مخالف اعتقادی و نظری و سیاسی حجاب و پوشش، در گروه های علمی و سیاسی و اجتماعی و .. هستند. اقناع این طیف برای تصویب و اجرای پوشش سخت است. در گذشته با نبود فضای مجازی مباحث علمی و نظری محصور در کتاب ها، حوزه های علمیه، دانشگاهها و برخی جلسات بود. با گسترش فضای مجازی هر فرد نخبه یا به ظاهر نخبه می تواند فرضیه خودش را در هر مسئله ای از جمله عدم لزوم حجاب در فضای مجازی بدون رصد نقدها و پاسخ ها بارگزاری کند. این فرضیه ها مستمسک گروهی برای رد کردن برخی قوانین شرعی از جمله پوشش و حجاب می شود.
2⃣ احساس اقلیت
تصویب و اجرای قانون پوشش کامل در جهان در حال حاضر منحصر به برخی کشورهای محدود است. حرکت بر خلاف این روند و جریان و نیرنگ بسیار بسیار بزرگ: "وَمَكَرُوا مَكْرًا كُبَّارًا
ﻭ [ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ، ﺑﺮﺍﻱ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩم ] ﻧﻴﺮﻧﮕﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ"
با توجه به ارتباطات گسترده میان کشورها امری دشوار است.
3⃣ تحول در گروه های مرجع
گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن برخی هنرها، ذائقه نسل کنونی را تغییر داده است. در گذشته ای نه چندان دور، بزرگان، علما، مراجع، پدر و مادر و سنت ها آیینی و ملی هر کشوری مرجع مردم و جوانان بودند. این مرجعیت در حال حاضر تغییر و آدم های بیگانه با اعتقاد و علم، محبوب قلب نسل نو و ویترین رسانه ها شده اند. پدر معنوی نسل کنونی این چهرها هستند. برخی یا بیشتر این چهره ها اعتقاد یا التزامی به پوشش ندارند، بنابراین تغییر ذائقه نسل طرفدار این چهره ها و ویترین ها بسیار دشوار است
4⃣ویترین مادی چشم نواز برخی کشورها
نگاهی به برخی کشورهای مسلمان منطقه و جهان، به ظاهر تجربه موفقی در نگاه مخاطبان به نمایش می گذارد. از سویی شل پوششی و ضعف پوشش یا حتی نیمه عریانی و از سوی دیگر ادعای مسلمانی و و بزرگی و زیبایی مراکز و مساجد دینی و شلوغی این مراکز این ذهنیت را در ذهن برخی مخاطبان القا می کند که می شود میان هر دو یعنی بی حجابی و ادعای مسلمانی جمع کرد.
5⃣ مدیران بی انگیزه
عدم اعتقاد و باور مندی از سوی برخی مدیران و تفاوت رفتار و گفتار برخی مدیران با پوشش و رفتار خانواده نیز مزید بر سختی کار شده است. این عده از مدیران، انگیزه لازم برای تصویب یا اجرای چنین قوانینی ندارند.
✍ موسی_سلیمانی
🔖 #لبیک_یا_خامنه_ای
🔖 #عفاف_حجاب
🇮🇷 #مهارتورم #رشد_تولید
🖇 #روشنگری #ثامن
بذارید یک محاسبه ریاضی بهتون بگم که اسیر توهمات کسی نشید:
کل طلای جهان (شامل سپرده های بانکی، ذخایر دولتی و مجموعه های شخصی) در حدود ۱۸۵ هزار تن هست پس اگر جایی دیدید یا کسی گفت مثلا معدن طلای تفتان ۵۰ میلیون تن طلا داره و با این اعداد برای شما حساب و کتاب کردند که سهم هر ایرانی چقدره و سرمایه داران زالو صفت دارند ایران رو غارت می کنند و... سریع بزنید تو دهانش و بگید اگر این حجم از طلا وجود خارجی داشت، الان طلا از پشکل بی ارزش تر بود!!!
اما واقعیت چی هست؟!
هنگامی که میگن ذخیره معدن طلای تفتان ۵۰ میلیون تن هست منظور خود طلای خالص نیست بلکه منظور ذخیره کانسنگ (کانی) طلا هست که عیار متوسطش به طور معمول ۵ پی پی ام یا ۵ گرم در تن هست.
به عبارتی اگر شما یک تن کانسنگ طلا رو استخراج، استحصال و فرآوری کنید در نهایت به شما ۵ گرم طلای عیار ۲۴ میده که از این ۵ گرم ۳ گرمش هزینه اس و ۲ گرمش سود.
پس اگر ذخیره کانسنگ طلا معدن تفتان ۵۰ میلیون تن با عیار ۵ پی پی ام است، ذخیره واقعی طلا این معدن برابر است با ۲۵۰ تن و نه ۵۰ میلیون تن!
نکته دیگری هم که باید بهش توجه کرد اینکه این ۲۵۰ تن طلا قرار نیست یک شبه استخراج و استحصال بشه که بیاریمشون داخل حساب و کتابامون بلکه در خوشبینانه ترین حالت استخراج و استحصال این ۲۵۰ تن حداقل ۱۰۰ سال زمان می بره که میشه گفت میزان استخراج سالیانه اش چیزی در حدود ۲.۵ تن طلا در سال خواهد بود.
.
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر
🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمیکنند، زمانی که به ایشان تذکر میدهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت:
1⃣ میگویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».
⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، میبایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینیاش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را میکنید. شما میگویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی میکنید و در کار ما دخالت میکنید!
شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمیرسد».
در جواب باید گفت: حتما بیحجابی شما که باعث تحریک دیگران میشود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید.
2⃣ میگویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین».
⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچکس را حتی با زور اسلحه، نمیتوان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختبار خودش حاصل میشود. در غیر این صورت، او میتواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟
قوانین بشری هم همینطور است، شما میتوانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید.
3⃣ میگویند: «چرا به اختلاسها و دزدیها اعتراض نمیکنید».
⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بیحجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بیحجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمیکند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته باشید اما فقط به کشفحجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عدهای به صورت تخصصی به اختلاسها و حفرههای قانونی این منکر اعتراض کنند و عدهای به کشفحجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟!
4⃣ میگویند: «این بیحجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاسها و بیعدالتیها».
⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمیکند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شدهاید و در همان مسیر حرکت کردهاید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف میکند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف میکند، من هم در اعتراض به او سیگار میکشم!
5⃣ میگویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمیگذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت میکنیم».
⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفهتر در شهرها نزدیک میشویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر میشود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بیدینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیتالمال، اختلاس و سیاستهایی که به تقویت سرمایهداری زالو صفتانه میانجامد، از مصادیق بیدینی است نه دینداری.
6⃣ میگویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمیتوانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید».
⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانمها با مسالهای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماههای گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانمهای جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر میگردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم.
یادداشتهای حمید رسایی