eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
211 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
تنها روش مورد تائید شیخ قمی برای کمک به مردم فلسطین و حزب الله، یمن وارد سایت رسمی بیت حضرت آقا بشوید: https://www.leader.ir/fa/monies بخش کمک ها را انتخاب کنید سپس نوع کمک را انتخاب کنید که برای کدوم کشور می خواهید هزینه بشه. چون زیر نظر حضرت آقا هست قطعا می رسه به دستشون. بقیه جاها اگر رسمی نباشد قابل اعتماد نیست. شیخ قمی
بگذارید بدانیم.pdf
12.33M
🔰 زنان و جمهوری اسلامی (1) 🔹به مناسبت روز دوازده فرودین کاربردی مطالعه مقایسه ای مسئله زن در غرب، پهلوی و نظام جمهوری اسلامی
✅ بخش مکتوب و رسانه‌ مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، بمناسبت ۱۲ فروردین کتاب الکترونیک با عنوان «روز جمهوری اسلامی» تولید و منتشر کرد. ✳️ در این کتاب به چند پرسش سیاسی، پاسخ داده شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈دلار قبل انقلاب هفت تومن بوده الان شده پنجاه و پنج هزار تومن 👈مردم رو بیچاره کردید 👈ببین قدرت خرید مردم رو چکار کردید؟ 👈چرا دست از سر این مردم بر نمی دارید. لطفا تا انتها کلیپ رو ببینید... •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀ https://eitaa.com/samen_felavarjan
«جمهوری اسلامی» 🇮🇷 شهید حاج قاسم سلیمانی: خداوند جمهوری اسلامی را، که امروز همه عالم اسلامی و غیر اسلامی و همه آزادگان دنیا به آن چشم امید دوخته‌اند؛ این جمهوری اسلامی را حفظ بفرماید..
یادداشت به مناسبت روز جمهوری اسلامی 🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۱) 🔸حضرت امام «نظام جمهوری اسلامی» را همان اسلام می دانند و از این روی حفظ آن را اوجب واجبات ــ واجب ترین واجب ها ــ دانسته اند . چرا ؟ 🔸از حضرت امام(ره) است که: «آن‌قدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه مى‌کنید، هفت- هشت تا کتابى است که مربوط به عبادات است، باقى‌‏اش مربوط به سیاسیات و اجتماعیات و معاشرات و این‌طور چیزهاست » و جای دیگر تاکید می فرمایند که «نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است» 🔸نسبت «یک به صد» یعنی احکام و آیات مربوط به اجتماعیات و سیاسیات صد برابر آیات مربوط به احوال فردی و شخصی است. بنابراین کسانی که دین را جدای از سیاست می‌دانند و این عقیده انحرافی را ترویج می‌کنند، بخش اعظم و گسترده‌ای از دستورات اسلامی را قابل اجرا نمی‌دانند (!) و این، نمی‌تواند مفهومی غیر از کنار گذاشتن اسلام داشته باشد! 🔸این جماعت در مقابل این پرسش که آیا دیدگاه شما به معنای نادیده گرفتن بیشترین احکام و دستورات اسلامی نیست؟! و هنگامی که از آنها سئوال می شود که؛ آیا این دیدگاه مصداق آیه ۱۵۰ سوره نساء درباره کفار نیست که به برخی از دستورات اسلام ایمان آورده و به برخی دیگر کفر می‌ورزیدند؟! 🔸پاسخ می‌دهند که ضرورت اجرای دستورات سیاسی و اجتماعی اسلام را انکار نمی‌کنند ولی معتقد به اجرای آن در دوران غیبت نیستند! و مفهوم این سخن آن است که امامت در دوران غیبت تعطیل شده است، و امام زمان - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - در دوران غیبت کبری منشأ اثر نیستند! و عجیب آن که شماری از این جماعت , سنگ پیروی از امام زمان علیه‌السلام را هم به سینه می‌زنند! 🔸حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در این باره می فرمایند : «یک دسته دیگر هم تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد شود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد؛ معصیت کنیم که او بیاید »؟! 🔸دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در آمریکا کتابی با عنوان «دین و سیاست» چاپ و منتشر شده بود که یکی از برادران دانشجو نسخه‌ای از آن را برای سپاه ارسال کرده بود. در این کتاب که امروزه در آرشیو دفتر سیاسی سپاه موجود است، آمده بود «هنگامی که گفته می‌شود دین باید از سیاست جدا باشد، تصور عمومی و حتی بسیاری از عالمان دینی آن است که هر یک از دو مقوله دین و سیاست به طور جداگانه در بستر مخصوص به خود حضور داشته و فعالیت کنند. 🔸اما این برداشت اگر در حوزه مسیحیت امکان‌پذیر باشد، در اسلام ناممکن است زیرا، اسلام در امور سیاسی نیز مانند امور فردی و شخصی افراد دارای نظر و دستورالعمل است و دستورالعمل‌های سیاسی اسلام برای مسلمانان دقیقا مثل دستوراتی که در زندگی فردی و اخلاقی ارائه کرده است، لازم‌الاجرا بوده و بخش جدانشدنی از دین تلقی می‌شود». 🔸نویسنده در ادامه به موفقیت غرب و جریان مدرنیته در جداسازی دین و سیاست و به حاشیه بردن دین در کشورهای اسلامی اشاره کرده و ابراز نگرانی می‌کند که با انقلاب اسلامی در ایران، این روند ناپایدار و شکننده خواهد بود و می‌نویسد «با توجه به آمیختگی دین و سیاست در اسلام، وقتی می‌گوئیم دین از سیاست جداست، مقصود ما آن است که دین به نفع سیاست خودکشی کند»! و با تأسف! می‌گوید؛ «این نکته‌ای است که فقط [امام] خمینی به آن پی برده و انقلاب اسلامی را برپایه آن پدیده آورده است». 🔸بازهم از امام راحلمان است که : «چپاول‌گران حیله‌گر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشن فکر خود اسلام را، هم چون مسیحیت منحرف و به انزوا کشانند و علما را در چارچوب مسائل عبادی محبوس کنند و… در این امر توفیق به سزایی پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوء استفاده نمودند و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند و بسیاری از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند و وابستگی و فقر و فاقه و پیامدهای آن ها گریبان گیر توده های در بند گردید». 🔸رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، این ضرورت را نه با شعارهای متداول، بلکه با تکیه بر مبانی و اصولی بیان داشته اند که با هیچ نگاه منطقی و «دو، دوتا، چهارتای» علمی قابل تردید نیست. حضرت ایشان ابتدا با استناد به کلام خدا، هدف از بعثت انبیاء علیهم‌السلام را ایجاد «حیات طیبه» دانسته و در توصیف حیات طیبه می فرمایند : « این حیات طیّبه یعنی چه؟ حیات طیّبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه‌ اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است».
یادداشت به مناسبت روز جمهوری اسلامی 🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۲) 🔸حضرت آقا در ادامه با اشاره به این که؛ « این هدف‌ها، هدف‌های بسیار بزرگی است» درباره تحقق آن می‌فرمایند؛ «اگر چنانچه نبی اسلام، نبی حق، فرستاده‌ الهی در هر دوره‌ای بخواهد این اهداف را تحقق ببخشد، ناچار بایستی به تناسبِ این اهداف، مناسبات اجتماعی ایجاد بکند. مطلب دوّم هم قدرت سیاسی است، یعنی این مناسبات اجتماعی را یک انسان منزوی یا یک نصیحت‌کننده که فقط مردم را نصیحت می‌کند نمی‌تواند به وجود بیاورد، قدرت لازم است، قدرت سیاسی لازم است». 🔸این سخن حکیمانه نیز از حضرت روح‌الله است: «خدای تبارک و تعالی می فرماید که انبیا رافرستادیم بینات به آن ها داریم. آیات به آن ها دادیم.میزان بر ایشان فرستادیم«لیقوم الناس بالقسط» غایت این است که مردم قیام به قسط کنند؛ عدالت اجتماعی در بین مردم باشد؛ ظلم ها از بین رود؛ ستمگری ها از بین رود؛ ضعفا به آن ها رسیدگی شودو قیام به قسط شود. 🔸دنبالش هم می‌فرماید: «و انزلنا الحدید» تناسب این چیست؟ تناسب این است که با حدید باید این ها انجام بگیرد، با بینات، با میزان و با حدید «فیه بأس شدید» یعنی اگر چنان چه شخصی یا گروهی بخواهند یک جامعه را تباه کنند؛ یک حکومتی را که حکومت عدل است تباه کنند با بینات با آن ها باید صحبت کرد، نشنیدند با موازین، موازین عقلی، نشنیدند با حدید» . اشاره حضرت امام به آیه از سوره حدید است «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسط » . 🔸بدیهی است که اجرای احکام حیاتبخش اسلام، مخصوصاً سیاسیات و اجتماعیات آن اولاً به قدرت، ثانیاً به تشکیل حکومت و ثالثاً به زمامداری فقیه عادل و آگاه به قوانین الهی نیاز دارد. و این نیاز مبرم که در فاصله کوتاهی بعد از رحلت رسول خدا‌(ص) ترک شده و به انحراف کشیده شده بود، در انقلاب اسلامی تحقق یافته است. به بیان دیگر، انقلاب اسلامی احیای بعثت و ادامه راه به فراموشی سپرده شده رسول گرانقدر اسلام‌(ص) است. 🔸حالا به وضوح می‌توان دید که چرا قدرت‌های استکباری بلافاصله بعد از تولد جمهوری اسلامی ایران، از همه سو و با همه توان به مقابله با آن برخاستند و چرا اصرار دارند که اسلام غیرسیاسی را ترویج کنند و فقهی که با مسائل سیاسی و اجتماعی فاصله دارد را به عنوان شیعه اصیل معرفی کنند؟! ایران عزیز ما از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با انواع توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های قدرت‌های ریز و درشت رو‌به‌رو بوده و هنوز هم هست … نتیجه اما , تبدیل جمهوری اسلامی به یک قطب قدرتمند و … به گفته جیمز ولسلی( رئیس اسبق سازمان سیا ) : « باید بپذیریم , این قطب قدرتمند اسلام است که با پرچمداری خمینی و خامنه‌ای، ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است » و …
🔷 ماجرای سرهنگ جوانمردی و شباهت برخی ابعاد رسانه ای آن به پروژه مهسا امینی! خطر بزرگ در کمین است! 🔸طبق روال معمول، متأسفانه این روزها هم شاهد چالش مجازی دیگری به نام مشروعیت یا عدم مشروعیت حکم قصاص سرهنگ جوانمردی فرمانده انتظامی بندر انزلی به دلیل تیراندازی در ناآرامی‌های سال گذشته از سوی برخی ها هستیم. اینترنشنال و سربازانش خواهان اعدام او و برخی دغدغه مندان داخلی هم خواهان نقض این حکم هستند و وجه اشتراک هر دو گروه هم قضاوت مبتنی بر جهل در امور قضایی و کیفیات حاکم بر پرونده است (البته گروه اول معاند و گروه دوم دلسوز نظام هستند). 🔸اول سخنی با قوه قضائیه: این شخصیت حقوقی تقریباً در هیچ یک از چالش‌های اجتماعی مربوط به حوزه قضا آنگونه که باید مبادرت به تزریق اطلاعات و شفافیت‌های لازم به عوام و خواص ننموده تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۱۴۰۲ و در جلسه سالانه با مسئولین عالی این دستگاه خواستار تقویت بُعد رسانه‌ای این رکن مهمِ نظام شد و عمق این ضعف را تا آنجا دانست که با شوخ طبعی بیان نمود که: «اخبار قوه قضائیه بعد از خبر آسفالت شدن جاده فلان شهر پخش می‌شود!» 🔸مگر معظم له لزوم حفظ آرامش اذهان عمومی را یکی از مصادیق مهم حقوق عامه که مسئولین قضایی باید اقدامات مقتضی را در خصوص آن انجام دهند معرفی نکرد؟ البته تا قبل از این هم ناگفته پیدا بود که تزریق اطلاعات صحیح به جامعه یکی از مصادیق حکم حکومتی ایشان مبنی بر جهاد تبیین در شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رفت. متأسفانه این سکوت مرگبار و عدم ارائه نقشی فعال در فضای رسانه‌ای همیشه به ضرر کل نظام و دستاوردهایی بوده که حاصل خون شهدا است. 🔸قوه قضائیه باید پاسخ دهد که چرا در این مسأله و دیگر مسائل سابق، در جنگ روایت‌ها سینه خود را سیبل تیرهای زهرآگین دشمن نموده‌است؟ این سکوت منطق و دلیل خاصی داشته و یا ناشی از تغافل بوده است؟ پرواضح است که برخی تصمیمات قضایی نه فقط جنبه قانونی و فنی، بلکه جنبه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی دارند که چالش‌های موجود در فضای مجازی در خصوص پرونده صدرالذکر نیز حکایت از این امر دارد. 🔸بنابراین ریاست محترم قوه قضائیه سریعاً باید به فرموده رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده و یک کمیته تخصصی در خصوص پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی قضایی (بخوانید نقشه های دشمن) تدارک ببیند و داشتن یک سخنگو که آن هم در آنجا که باید سخنی نمی گوید هیچ دردی را دوا نمی‌کند. 🔸دوم سخنی با دلسوزان مجازی: از شما انتظار بیشتری می‌رود. اگر بخواهیم «غیرمنطقی» بحث کنیم باید بپرسیم که چرا همان دفاعی را که از عملکرد یکی از بازوهای نظام (نیروی انتظامی) در ماجرای خانم مهسا امینی انجام دادید حالا هم چشم بسته در خصوص یکی از ارکان نظام (قوه قضائیه) انجام نمی‌دهید؟ چگونه قوه قضائیه مثل آب خوردن به خاطر مسأله‌ای که از آن شناختی نداریم زیر سوال می‌بریم؟ متأسفانه در ماجرای خانم امینی هم معاندین کمی همین منطق را به کار گرفتند. 🔸می‌گویند چرا در اغتشاشات سال قبل برخی مخلین آزاد شدند؟ خب پاسخ روشن است: قانون! می‌پرسند چرا یک یا دو نفر از فعالین حوزه امنیت محکوم شده اند؟ باز هم پاسخ روشن است: قانون و تخطی از قانون! البته بحث تخصصی است و نباید کلیشه ای صحبت کرد. 🔸یک بار هم به جای دشمن خودمان را سرزنش کنیم! خطای شناختی و غرق شدن در امواج حاصل از طوفان مُهلک فضای مجازی نه برای معاندین و نه برای خودمان شاخ و دُم ندارد! همین اظهارنظرهای سهل اندیشانه و فاقد پشتوانه تخصصی حکایت از این امر دارد. 🔸یک روز نظام زیر سوال می‌رودکه چرا در پرونده شهیدان عجمیان و علی وردی همه کسانی که حتی کوچک‌ترین نقشی در ماجرا داشته و مثلاً آن عزیزان را فقط یک هُل داده اند اعدام نمی‌شوند (امری سهل اندیشانه و خلاف قانون و شرع) و روزی دیگر در نقطه مقابل گفته می شود که قانون هیچ ارزشی ندارد و حتی تخطی فاحش از آن باید برای برخی ها دارای مسئولیت صفر درصدی باشد! 🔸در هر دو حالت برای نظام ایجاد هزینه می شود. البته مرادم از نگارش این مطلب فقط نقد این رفتار خطرناک مجازی بود نه ورود در پرونده‌ای که گفته شد زیرا امکان تخطی ضابطین از قانون امر تازه‌ای نیست که بخواهم در این مقطع زمانی به لحاظ تخصصی به آن بپردازیم. 🔸کمپین «نه به اعدام» دقیقاً همان کمپین معاندین نظام در خصوص سوژه‌های مورد نظر خود است. مجازات قتل عمد «قصاص» نفس است نه «اعدام» که مربوط به محاربین و خائنین ملی است! نهایتاً درست این بود که کمپینی با عنوان «اخذ رضایت از اولیا دم» تشکیل دهید تا اینگونه در زمین دشمن بازی نشود، بازی بسیار خطرناکی که در آینده می تواند با سوژه‌های جدید آن وَرِ آبی تجدید قوا کرده و به میدان بیاید و این رفتار امروز مانعی است در جهت سینه سپر کردن فردا در مقابل آن! ✍علی جهانبخش، قاضی دادگستری
تبیین شعار سال جهش تولید.pdf
9M
پرده نگار تبیین شعار سال جهش تولید۱۴۰۳
💠 تبیین رهبر انقلاب در مورد رد دین حداقلی از نظر قرآن 🔰امام خامنه ای (مدظله العالی): 🔹آنچه ما از مجموع معارف قرآنی استفاده میکنیم و درمی‌یابیم، این است که مطالبه‌ی اسلام از مسلمین، ایجاد نظام اسلامی به‌نحو کامل است؛ مطالبه‌ی اسلام، تحقّق کامل دین اسلام است. این آن چیزی است که انسان در مجموع آن را احساس میکند. 🔸دین حدّاقلّی و اکتفای به حدّاقل‌ها، از نظر اسلام قابل قبول نیست؛ ما در معارف خودمان چیزی به‌عنوان ، بلکه در قرآن کریم در موارد متعدّدی اکتفای به بعضی از تعالیم دینی دون بعضی، شده است؛ «اَلَّذینَ جَعَلُوا القُرءانَ عِضین» یا آیه‌ی شریفه‌ی «وَ یَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» که مربوط به منافقین است، اشاره‌ی به همین است. حتّی برخی از بخشهای دین که خیلی برجسته است - مثل اقامه‌ی قسط - هم کافی نیست که انسان دل خود را خوش کند که ما حالا دنبال اقامه‌ی قسطیم و اقامه‌ی قسط خواهیم کرد، پس اسلام تحقّق پیدا کرد؛ نه، این نیست. بله مسلّماً اقامه‌ی قسط در جامعه، یک قلم مهم است. 🔹از این آیه‌ی شریفه در سوره‌ی مبارکه‌ی حدید، لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبِیِّنت وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتبَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط این‌جور به‌نظر میرسد در بادی امر، که هدف از ارسال رسل و انزال کتب و معارف الهی، اقامه‌ی قسط است که حالا این جمله‌ی «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» را هرجور معنا کنیم - چه به این معنا بگیریم که «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» یعنی «لِیُقیمَ النّاسُ القِسطَ» که مثلاً «باء» را «باء تعدیه» بگیریم، که این وظیفه‌ی مردم است که در محیط زندگی خودشان اقامه‌ی قسط کنند؛ یا نه، «باء تسبیب» که «لِیَقومَ النّاسُ بِسَبَبِ القِسط»، یعنی با قسط با مردم [رفتار کنیم]؛ هرکدام از این دو معنا یا معانیِ احتمالیِ دیگری که وجود دارد، اگر در نظر گرفته بشود - اهمّیّت اقامه‌ی قسط را در جامعه روشن میکند. 🔸لکن این بدین معنا نیست که شارع مقدّس از ما قبول میکند که ما مثلاً اکتفا کنیم به اقامه‌ی قسط و همه‌ی همّت خودمان را بگذاریم برای اینکه اقامه‌ی قسط بشود، ولو برخی از احکام دیگر اسلام - مثلاً - مورد بی‌توجّهی قرار بگیرد؛ نه، آیه‌ی شریفه میفرماید که «اَلَّذینَ اِن مَکَّنّهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصّلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوةَ وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَر». یعنی انتظاری که خدای متعال از متمکّنین در ارض دارد، اینها است که اوّلش «اَقامُوا الصّلوة» بعد «وَ ءاتَوُا الزَّکوةَ وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ للهِ‌ عاقِبَةُ الاُمور» [است]. این‌جور نیست که اگر ما به قسط توجّه میکنیم، حق داشته باشیم که از اقامه‌ی صلات و اهمّیّت دادن به صلات یا به زکات یا به امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم، بلکه «اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت» - که چندین بار این لفظ و این مضمون در قرآن تکرار شده - نشان میدهد که اصلاً خدای متعال پیغمبران را فرستاد برای توحید، برای اجتناب از طاغوت، برای عبودیّت خداوند؛ اساس کار این است. 🔹یا وصیّتی که خدای متعال در آن آیه‌ی شریفه‌ی سوره‌ی شوری، به نوح و به ابراهیم و به موسی‌ و به بقیّه کرده است: اَن اَقیمُوا الدّین؛ آنکه مورد نظر است، اقامه‌ی دین است؛ یعنی همه‌ی دین را باید اقامه کرد؛ وَ لاتَتَفَرَّقوا فیهِ کَبُرَ عَلَی المُشرِکینَ ماتَدعوهُم اِلَیهِ اللهُ یَجتَبی اِلَیهِ مَن یَشآءُ وَ یَهدی اِلَیهِ مَن یُنیب؛ یعنی همه‌ی دین - همه‌ی اجزا و همه‌ی ارکان دین - مورد توجّه است، و معارض اصلی هم در مقابل این حرکت و این رویکرد - یعنی اقامه‌ی دین بتمامه، بجمیع اجزائه، بکلّه - عبارتند از قلدرهای عالم، مستکبران عالم؛ کَبُرَ عَلَی المُشرِکینَ ما تَدعوهُم اِلَیه؛ (۶) آنچه تو به آن دعوت میکنی، برای مشرکین‌[گران است]؛ یا در آیه‌ی شریفه در اوّل سوره‌ی مبارکه‌ی احزاب؛ یاَیُّهَاالنَّبِیُّ اتَّقِ اللهَ وَ لا تُطِعِ الکفِرینَ و المنِفقینَ اِنَّ اللهَ کانَ عَلیمًا حَکیمًا؛ یعنی هم علیم است خدای متعال که احاطه‌ی علمی دارد به تمام اجزا و ذرّات عالم و سازوکار زندگی ذرّات، و هم حکیم است؛ با حکمت، راه تو را در این مجموعه مشخّص کرده و باید دنبال کنی. وَ اتَّبِع ما یوحی‌ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ اِنَّ اللهَ کانَ بِما تَعمَلونَ خَبیرًا * وَ تَوَکَّل عَلَی اللهِ و کَفی‌ بِاللهِ وَکیلًا؛ در مقابله‌ی با این حرکت تو، دشمنی وجود خواهد داشت. بنابراین [قضیّه] این است. https://khl.ink/f/29151 ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى ‌🍃🇵🇸🇮🇷🍃
هدایت شده از خط شکنان فلاورجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫سرهنگ جوانمردی باید اعدام شود! ✅زیرا هیچ سند قطعی، مبنی بر شلیک او به مقتول وجود ندارد... 🚫او باید اعدام شود! ✅زیرا باید به همه جهان نشان داد که نیروی انتظامی ایران هیچ اقتداری ندارد... 🚫او باید اعدام شود! ✅زیرا اغتشاشگران بدون ذره ای نگرانی در کمال آرامش فتنه به پا کنند... 🚫او باید اعدام شود! ✅زیرا زمانی که آشوبگران در خیابان ها چاقو به سینه ی پلیس فرو میبردند، او به خیابان می رفت... 🚫او باید اعدام شود! ✅زیرا او به دنبال حفظ آرامش و امنیتِ مردم کشورش بود... ✅ شما هم به بزرگترین پویش حمایت از بپیوندید👇 @sarhang_javanmardi 🇮🇷خط شکنان فلاورجانhttps://eitaa.com/khatshekananfal
✅ پاسخ دکتر مرندی به اظهارات اخیر ظریف ♦️واکنش و پاسخ سید محمد مرندی مشاور رسانه ای وزارت خارجه به سخنان اخیر  ظریف؛ 《برجام ایران را به جنگ امریکا کشاند.》 ♦️سخنان مغرضانه شما را دیدم... قبل از آمدن شما آقای ظریف و روحانی،  انرژی هسته ای ما بالای ۲۳ درصد غنی سازی می چرخید در حالیکه ایران روزی 1میلیون بشکه نفت صادر می کرد که قیمت هر بشکه اش حداقل ۱۲۰ دلار بود، با این پول کلان ➖ طرح فاضلاب در سراسر کشور اجرا شد ، ➖۷ میلیون واحد (مسکن مهر و روستایی وانبوه سازی آپارتمانی و ویلایی) ساخته شد. ➖تمام جاده های اصلی کشور از شمال به جنوب و شرق به غرب دو بانده شد جاده ی تهران مشهد که سالها دو طرفه بود دو بانده شد. بزرگراهها و اتوبانها احداث شد. درتمام کلان شهرهای ایران خط مترو باعظمت احداث گشت... ➖خط ریلی قطار از تهران به شیراز رفت. ➖هزاران دامداری و گاوداری با وامهای دولتی راه اندازی گردید و صف های شیر شیشه ای جمع شد و کارهای بزرگ دیگر... با رویکرد برجامی شما و سقوط قیمت نفت و گدایی دولت و رکود و گرانی چه آشوبها که در کشور برپا گردید. آشوب گرانی سال ۹۶ و آشوب بنزین و آشوبهای فراوان مقابل موسسات مالی و بانکهای ورشکسته... یک خانه نساختید... هیچ کاری نکردید... از بس که در داخل ضعیف و بی ثبات گشتیم و دستمان از انرژی هسته ای و اقتدار خارجی هم خالی شد مرتب از همه جا تهدید شدیم حتی امارات یک وجبی هم تهدید به تدمیر (خرابی و نابودی) ایران کرد. وقتی کشورمان گدا شد و دستمان خالی بود نتوانستیم به تعهدات و قولهایمان به همسایگان عمل کنیم نه تنها صادرات برق به عراق را قطع کردیم بلکه خودمان هم دچار خاموشی شدیم. [قطع گاز وارداتی ترکمنستان و مشکلات مردم خراسان شمالی را یادمان نرفته] مردم بی برق بصره و جنوب عراق علیه دولت مرکزی خود که دوست و شریک ایران بود شوریدند و تظاهرات کردند ودر تظاهراتشان به ایران فحش دادند. امریکای فرصت طلب موقعیت را غنیمت شمرد، وقتی ایران را ضعیف دید تحریمهای جدیدی وقانون انسداد را وضع کرد، پایگاههای خود اطراف ایران را توسعه داد و بالاخره پایگاههای جیش الشعبی عراق همسوی ایران رانیز بمباران کرد که ۲۴ جوان بسیج عراقی کشته شدند و پس از آن خانواده های این شهدا سفارت امریکا را آتش زدند و متعاقب آن در سوم ژانویه امریکا به تیم ژنرال سلیمانی حمله ی هوایی کرد و بزرگترین فرمانده نظامی ایران و همراهانش را به شهادت رساند. اینجا بود که جنگ بزرگ بین ایران وامریکا علنی شد وشکل فیزیکی به خود گرفت  و ایران درپاسخ آن، به پایگاههای امریکا حمله کرد. قبل از برجام هیچگاه چنین جنگ نمایانی بین امریکا و ایران شکل نگرفته بود. کسی جرات تهدید ایران را نداشت. اگر نبود که امریکا و همپیمانانش در اکراین گرفتار بودند و از موشکهای ایران ترس نداشتند قطعاً مثل لیبی به ایران  که به تصور آنها خلع سلاح شده حمله میکردند. ایران دوره شما در مقابل تهاجم اطلاعاتی و فرهنگی امریکا از راهکارهای سیاسی ومواضع مقتدر بازدارنده در تضعیف و عقب نشینی امریکا استفاده نکرد حالا و آینده  چه بسا مجبور شود برای خلاصی از فشار و سلطه ی امریکا تن به جنگ بدهد. شما در پیچ تاریخی افول امریکا اروپا و دوران اقتدار وپیشرفت ایران سر کار آمدید اما اقتدار ایران را گرفتید وآن را متعهد به امریکا کردید و سقوط امپریالیسم را عقب انداختید به ثبات دوباره غرب کمک نمودید و به سلطه ی آن در سازمان ملل و شورای امنیت رسمیت دادید... آری هر کشوری تسلیم شود برای رهایی از زور و باج خواهی راهی جز جنگ نخواهد داشت... آقای مدعی لغو تحریم، تحریم خود شما را فراموش نمی کنیم... ...حال که رفتید خدا کند هیچوقت برنگردید.       
🏴شرح دعای روز بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان 🤲 أللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضاتِكَ دَلِیلاً وَ لاتَجْعَلْ لِلشَّیْطانِ فیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاً یَا قَاضِیَ حَوَائِج الطالِبین ▪️ خدایا! در این روز مرا به‌سوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده. ای برآرندۀ حاجات طالبان! 🔰پیام‌های دعا 1- تحصيل رضای خدا 2- دوری از شیطان 3- دست‌يابی به بهشت جاودان 4- برآورده‌شدن حاجات 🔰پیام منتخب ✍️ مردى به حضرت علی(ع)عرض کرد: خداوند می فرماید که بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را؛ پس چرا ما دعا مى‏کنیم و اجابت نمی شود؟ حضرت فرمود: «چون دل‏هاى شما در8 مورد خیانت و بى‌وفایى می‌کند: 1. خدا را شناختید و حقش را آن‌گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید، 2. به پیامبر خدا ایمان آوردید و در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، 3. کتاب خدا را خواندید و در عمل از آن سرپیچی کردید، 4. گفتید ما از آتش دوزخ می ترسیم و در همۀ حالات با گناهان خود به‌سوى جهنم می روید، 5.گفتید ما به بهشت تمایل داریم و کارهایى انجام ‏دادید که شما را از آن دور می‏سازد، 6. نعمت‏هاى خدا را استفاده میکنید و سپاس‌گزارى نمی‏کنید، 7. خداوند فرمود که شیطان دشمن شماست، او را دشمن بگیرید و شما به زبان شیطان را لعن مى‏کنید و درعمل از او اطاعت میکنید، 8. عیب‏هاى مردم را برابر دیدگان‏تان قرار دادید و عیب‏هاى خود را پشت سرانداختید. در نتیجه کسى را ملامت میکنید که خود به ملامت سزاوارتر از او هستید. با این وضع چه دعایى از شما مستجاب گردد که راه‏ها و درهاى دعا را روى خود بسته‏اید؟ تقوا پیشه کنید، کارهای‌تان را اصلاح کنید و امر به معروف و نهى از منکر کنید تا خدا دعای‌تان را مستجاب کند. 📚 بحار الأنوار، ج 93، ص 376 و 377.
قدر خود را بدانیم ما انتخاب شده ایم برای قیام علیه طواغیت و تشکیل حکومت توحیدی و عادلانه در سطح جهانی! (كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ) قدر خود را بدانیم که اگر ندانیم خداوند سرمایه گذاری اش را روی قوم دیگری خواهد کرد و آنها را جایگزین ما خواهد کرد. (هَا أَنْتُمْ هَؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمِنْكُمْ مَنْ يَبْخَلُ وَمَنْ يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِيُّ وَأَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ) در شب قدر، قدر خود ر بدانیم تا محل تجلی بیرونی قران شویم! التماس دعای ویژه
1_10560843761.mp3
9.99M
🔸ایام شهادت مولا امیر المومنین علی علیه السلام هست یک جمله روضه و التماس دعا 🔸در خلوت خود این روضه را گوش کنیم 🔸ثوابی از این روضه ها برسه به روح امام، شهدا، و همه اموات و درگذشتگان
‍ ‍ ⭕️ حجت الاسلام اژه ای پیام آیت الله اراکی عضو خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه‌های علمیه را به قضات ابلاغ کنید 🔷 آیا سرهنگ جوانمردی در قتل سماک مخالف نظر قانون و اسلام عمل کرده ؟ 🔹نظر آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و عضو مجلس خبرگان رهبری درمورد باغی : 🔹کسانی که در اغتشاشات، به گونه‌ای عمل کردند که منجر به قتل یا منجر به آتش‌سوزی و تخریب اماکن عمومی و تخریب محلات مردم و ایجاد رعب و وحشت در خیابان‌ها که منجر به آن شد مردم از باز کردنِ مغازه‌ها و خانم‌های چادری از راه رفتن در خیابان ترسیدند؛ همۀ آنهایی که در اغتشاشات شرکت کردند حتی آن کسانی که مستقیماً قتل انجام نداده باشند شرعاً محارب و مفسد و باغی به حساب می‌آیند. ⭕️ این سه عنوان بر آنها مترتب می‌شود: «افساد فی‌الارض»، «محاربه» و «بغی». 🔹 باغی کسی است که برای براندازی حکومت اسلامی اقدام می‌کند هرچند موفق نشود، حتی اگر کسی را هم نکشد. همین اقدام عملی برای براندازی حکومت اسلامی ولو در زمان غیبت معصوم (ع)، بغی است و حکم باغی، قتل است حتی اگر کسی را نکشد، حتی اگر مستقیماً مرتکب جرمی نشود. همین که اقدام عملی برای براندازی بکند، حکم بغی را دارد. 🔹 ثانیاً: کسانی که در جمعی شرکت می‌کنند که یک نفر از آن جمع، اقدام به کشتن یا سوزاندن یا هتک حرمت مسلمانی می‌کند، همۀ آن جمع، محارب حساب می‌شود نه تنها کسی که مستقیماً اقدام به قتل یا اقدام به آتش‌سوزی یا اقدام به ایجاد رعب کرده است؛ بلکه همۀ آن جمع به‌عنوان«مفسد فی الارض» و «محارب» به‌شمار می‌آید و حکومت اسلامی می‌تواند همۀ افراد آن جمع را به جرم «محاربه» و به جرم «افساد فی‌الارض» محاکمه کند. 🔹 در نهج‌البلاغه از امیرالمؤمنین علی (ع) نقل شده است که حضرت فرمودند: «فَوَاللَّهِ لَوْ لَمْ یُصِیبُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا رَجلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِینَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذَلِکَ الْجَیْشِ کُلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ یُنْکِرُوا وَ لَمْ یَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِیَدٍ.» 🔹 طبق این فرمایش جمعی که برای براندازی قیام می‌کنند و اقدام به قتل مسلمان مظلومی می‌کنند، همۀ کسانی که در آن جمع حاضرند و بر این کار اعتراض نمی‌کنند شریک جرم و باغی به‌شمار می‌آیند. پ ن حوزه انقلابی: طبق نظر برخی دیگر از فقهای حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله سیفی مازندرانی ، حتی اگر برفرض به حکم اولی،سماک مستحق قتل و اعدام نبوده باشد، و سرهنگ جوانمردی قاتل محسوب شود، اما اجرای حکم اعدام برای سرهنگ جوانمردی، ایجاد رعب و سلب اراده از نیروی انتظامی در مقابله با فتنه هاست و موجب تهدید امنیت ملی شده و به حکم ثانوی جایز نیست و لذا أمیرالمومنین خطای نیروی نظامی خود را با پرداخت دیه از بیت المال جبران می نماید و نه تنها اجازه اعدام نمی دهد بلکه دیه مقتول را هم متقبل می شود... باید دید قضاتی که در این پرونده حکم به اعدام داده اند به نگاه فقه حکومتی معتقدند و اساسا از کدام جریان تغذیه فکری میشوند و آیا در پرونده مرتبط با امنیت ملی کشور صلاحیت حکم را دارند یا خیر؟!
​​🔰ظریف هم به پای نظام سوخت 🔸بالاخره ظریف از دهانش در رفت و در مصاحبه تازه‌اش با سایت جماران گفت جایزه صلح نوبل را به خاطر دفاع از مواضع جمهوری اسلامی از دست داده. 🔸تصور کنید، وزیر خارجه با نظام مسئولیت نگرفته و مطرح نشده، انگار شخصیتی مستقل و بین‌المللی بوده که ایرانی‌ها با رجوع به او تقاضا داده‌اند بیا و پرونده هسته‌ای ما را حل و فصل کن، فقط تو می‌توانی! 🔸چند سال پیش در توییتی نوشتم که هر موجودی می‌توانست بفهمد «تلاش‌های ظریف به درد مطرح کردن خودش می‌خورد که مثلا نامزد صلح نوبل شود یا آینده و شهرتی در سازمان ملل پیدا کند. اگر از طرز مذاکره و قرارداد بستنش ملتفت نمی‌شد از نمایش‌های مسخره‌اش با حمایلِ قهرمانی و مجسمه ساختن و جایزه گرفتن از خودشان حتما باید می‌فهمید.» 🔸ظریف هم می‌خواست با عقب‌نشینی در خارج نام‌آور شود هم در داخل مثل یک سردارِ فاتح ازش تقدیر کنند. حمایلِ «قهرمان دیپلماسی» بیش از همه این تناقض را به رخ می‌کشید. 🔸اگر هدف کوتاه آمدن باشد «قهرمانِ سازش» زوال معنا دارد. پدیده‌ای ساختند که خودش خودش را نقض می‌کند. قهرمان چیزی به دست می‌آورد، از خودش می‌گذرد و آورده‌ای به کشور اضافه می‌کند، نه برعکس. 🔸در جهان بیرونی «دیپلمات موفق» زیاد داریم اما قهرمان شدن با چیزی مثل برجام را فقط ظریف و اصلاحطلب‌ها می‌فهمند. 🔸اینها کسانی هستند که همه چیز (از سازش تا افتخار) را با هم می‌خواهند‌. حتی به سردار سلیمانی که چهره ملی داشت و نفوذ اجتماعی پیدا کرد حسادت ورزیدند. بارها از دوستی با او گفتند اما نگاه منفی (در حد خرابکار و پادوی پوتین) را خودشان در حرف‌هایشان لو دادند. 🔸ظریف بلافاصله پس از امضای برجام حرص عجیبی برای تشکر از خودش نشان داد، از فراستی تا فردوسی‌پور همه را برای تمجید ردیف کرد و هنوز از کلاب‌هاوس تا توییتر مجیزگویانش مشغول کارند. 🔸«قهرمان دیپلماسی» از نقد و‌ سوال‌های چالشی، یا از هر نوع مواجهه با مخالف فراری است اما به ستایش «نه» نمی‌گوید. از کسانی استقبال می‌کند که نقدشان «چرا بیشتر ظریف نبودی؟» است. 🔸این حالتِ حریصانه برای خودستایی از ابتدا شائبه ایجاد کرد که سودای شخصی در کار است. نه تنها جایزه‌ها و‌ تقدیرها، حتی توهماتِ خفت‌بار بعد از پاره شدن برجام همین شائبه را پررنگ کرد. چون به حیثیت‌شان گره خورد و همه آرزوهایشان را خلاصه کرد آنطور دودستی بهش چسبیدند. 🔸حالا این لحنِ با منت که من به پای نظام سوختم (نه اینکه هر چه دارد از نظام است) جایی برای شک و شبهه باقی نمی‌گذارد. مجتبی دانشطلب
🔸چگونه ربات‌ها و ترول‌ها در شبکه‌های‌اجتماعی فریب می‌دهند؟! 🔺ربات‌ها از طریق هوش مصنوعی، رفتار کابران اینترنتی را شبیه‌سازی می‌کنند تا انتشار اخبار جعلی طبیعی به نظر برسد. ربات‌ها حتی می‌توانند محبوبیت مصنوعی ایجاد کنند و یک شخص یا جنبش را تاثیرگذار کرده و تقویت کنند. 🔺ربات‌ها، اخبار جعلی را ابتدا با جست‌وجو و بازیابی اطلاعات غیرمجاز در وب منتشر می‌کنند؛ سپس به طور مداوم در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند و از موضوع‌های پرطرفدار و هشتگ‌ها استفاده می‌‌کنند. 🔺بهترین راه‌حل‌، نادیده‌گرفتن و در واقع بی‌محلی به آنهاست. آنها با «توجه و پاسخ‌های احساسی» روحیه می‌گیرند آنها را می‌توانید مسدود(بلاک) کنید. 🔴برای دفاع و محافظت خود در برابر تبلیغات و هرزنامه‌های ارسال شده توسط ترول‌ها و ربات‌های مخرب، می‌توانیم پیش‌زمینه هر موضوع را با دقت بررسی کنیم و با استفاده از داده‌های بزرگ و یادگیری، ربات‌ها را از کاربران واقعی تشخیص دهیم. هرچند تمایز قائل شدن بین ترولینگ و ربات با کسی که واقعا می‌خواهد در مورد موضوعی بحث کند سخت است اما می‌توان با کسب تجربه و مقایسه، آنها را تشخیص داد. 🔴ربات‌ها و ترول‌ها خیلی زود از موضوع خارج می‌شوند و بارها پست می‌گذراند تا زمانی که پاسخی را که می‌خواستند برانگیزند. آنها از میم‌ها، گیف‌ها و تصاویر برای پاسخ دادن به دیگران استفاده می‌کنند. از دیگر راه‌های تشخیص ربات‌ها نادیده گرفتن شواهد و حقایق است که اگر با دیدگاهشان متناقض باشد، تائید نمی‌کنند. بیشتر ترول‌ها و گاهی ربات‌ها از لحن تحقیرآمیز یا تقابلی استفاده و طرف مقابل را تحریک می‌کنند. ✍ ایرنا
44.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستگیری هشت نفر در رابطه به ضرب و شتم آمر معروف در میدان امام(ره) اصفهان سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان: 🔹️بدنبال ضرب و شتم آمر به معروف در میدان امام(ره) اصفهان، شناسایی عوامل دخیل در دستور کار قرار گرفت و با رصدهای فنی و اطلاعاتی دقیق نهایتاً کلیه عوامل دخیل توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان در کمتر از ۳۶ ساعت دستگیر و با قرار وثیقه روانه زندان گردیدند. 🔹️با توجه به حضور برخی متصدیان واحدهای صنفی در جریان ضرب و شتم، آنها نیز دستگیر و واحدهای صنفی مربوطه نیز پلمپ گردیدند. 🔹https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «ولایت تامه» ✍️ مناسبت روز: در بیست و یکمین روز از ماه بهار قرآن قرار داریم، لذا ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) سخن امروز را نیز به تبیین یکی دیگر از آیات نورانی قرآن با بهره‌گیری از کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» می‌پردازیم؛ ✅ جزء ٢١، سوره احزاب، آیه ۶ «النَّبِيُّ أَوْلى‌ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‌ بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهاجِرِينَ إِلَّا أَنْ تَفْعَلُوا إِلى‌ أَوْلِيائِكُمْ مَعْرُوفاً كانَ ذلِكَ فِي الْكِتابِ مَسْطُوراً» «پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است، و همسران او (در حرمت نكاح مانند) مادران مؤمنان محسوب مى‌شوند، و در كتاب خداوند، خويشاوندان (نسبى) بعضى نسبت به بعضى از مؤمنان و مهاجران (كه قبلًا بر اساس ايمان و هجرت ارث مى‌بردند، در ارث بردن) اولويّت دارند، مگر آن كه بخواهيد نسبت به دوستانتان نيكى كنيد (و سهمى از اموال خود را در قالب وصيّت به آنان بدهيد)؛ اين (حكم) در كتاب (الهى) نوشته شده است» ✍️ در روز گذشته عرض کردیم که طبق آیات قرآن کریم، دو نوع «ولایت» داریم؛ یک «ولایت عرضی» و یک «ولایت طولی»؛ که در این آیه به هر دو ولایت اشاره شده است؛ 🔹«ولایت طولی» همان ولایتی است که خداوند نسبت به مؤمنین دارد و تجلی این ولایت در انبیاء و اولیای الهی و جانشینان به اسم و یا به صفت آنان است که در این آیه به جایگاه «ولیّ» در زندگی انسان اشاره شده: «النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ»: «پیامبر در امر دین و دنیای مؤمنان از آنان نسبت به خودشان سزاوارتر است» که این ولایت تامه برگرفته از ولایت خداوند خالق متعال است. 🔹اما «ولایت عرضی» یعنی مؤمنینی که دارای ولیّ و هدف مشترک هستند در یک جامعه ایمانی نسبت به هم ولایت دارند و باید پیوستگی و همبستگی داشته باشند: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهاجِرِينَ» یعنی همان‌گونه که در نظام جسمانی بشریت، شباهت خونی و سلولی باعث ایجاد پیوندهای نسبی می‌شود، در نظام روحانی انسان‌ها نیز شباهت‌های ایمانی و اعتقادی، باعث ایجاد نوعی پیوند بین آنها می‌گردد! لذا همان طور که از طریق آزمایش دی ان ای و دیگر آزمایش‌های ژنتیکی نسبت ما با برادران و خواهران خونی‌مان مشخص می‌گردد؛ با سنجه‌های اعتقادی نیز پیوندهای روحی بین جوامع ایمانی مشخص می‌گردد و این پیوندهای روحی باعث قرابت و پیوستگی بین همه‌ی موحدین می‌شود که در قرآن از این پیوستگی به «ولایت بین مؤمنین» تعبیر شده است: «أُولَٰئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ» (انفال/٧٢) بر این اساس ممکن است نژاد جسمی یک فرد متعلق به فارس یا ترک یا کرد یا لر باشد، اما این شخص از نظر روحی و دی ان ای ایمانی با مؤمن عربی که در عراق یا لبنان یا فلسطین است پیوند عمیق روحی داشته باشد! چنانچه عشق و ایمان به امیرالمؤمنین (ع) و اعتقاد به ولایت آن حضرت، مرزهای جغرافیایی و مرزهای ژنتیکی را درمی‌نوردد و برای اهل ایمان، ارحامی به گستره جهان اسلام درست می‌کند! چراکه پدر روحانی تمام مؤمنين طبق حدیث نبوی پیامبر و امیرالمؤمنین هستند: «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمِّةِ» (بحارالانوار، ج ۳۶، ص۱۱) مولوی در این زمینه می‌گوید: مؤمنان معدود، لیک ایمان یکی جسمشان معدود، لیکن جان یکی جان حیوانی ندارد اتحاد تو مجو این اتحاد از روح باد جان گرگان و سگان هر یک جداست متحد جان‌های شیران خداست ✍️ در نتیجه، ولایت عرضی بین مؤمنین به اندازه ولایت طولی اهمیت دارد و میزان ولایی بودن هر فرد، علاوه بر نوع رابطه او با ولیّ جامعه اسلامی و نپذیرفتن ولایت طاغوت، براساس ولایی بودن فرد با میزان حفظ پیوندهای او با سایر مؤمنین سنجیده می‌شود که بیشترین نمود آن در تواصی و امر به معروف و مواسات و مهرورزی نسبت به یکدیگر می‌باشد. بر این اساس اگر ما واقعاً منتظر ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستیم، صرفاً پیوند ولایی ما با ایشان که همان ولایت طولی است کفایت نمی‌کند و هرگز با این ولایت، ظهور حضرت محقق نخواهد شد! بلکه ظهور ایشان یک لازمه دیگر ولایی نیز دارد و آن این است که منتظرین حضرت با یکدیگر پیوند ولایی بگیرند که این همان ولایت عرضی است و دایره آن هم محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه بر اساس مرزهای عقیدتی ماست؛ پس اینکه برخی شبهه می‌کنند که چرا ما به مسلمانان در یمن یا لبنان یا فلسطین و غزه کمک می‌کنیم این شبهه و اشکال، تیشه به ریشه جامعه ولایی است؛ چنانچه اگر ما به برادران و خواهران موحدمان در این مناطق یاری نرسانیم، هرگز نباید خود را در خط «ولایت‌الله» بدانیم!
💠 درّ و یاقوت قرآنی 1️⃣2⃣ 📖جزء 21: «...أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ»(روم، 10) 🌺 تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود 🔹مادرم می گفت: پسرم! اینقدر نخواب! خواب، خواب می آورد! بعدها پدرم هم می گفت: پسرم! اینقدر ولخرجی نکن! قدری را پس انداز کن؛ چون پول، پول می آورد؛ 🔸کمی بزرگتر شدم معلمم می گفت: درس را برای فهمیدن بخوانید چرا که علم، علم می آورد؛ ❌و قرآن می گوید: گناه نکنید؛ چرا که گناه، گناه می آورد؛ «سپس سرانجامِ كسانى كه اعمال بد مرتكب شدند به جايى رسيد كه آيات خدا را تكذيب كردند و آن را به مسخره گرفتند!» ⚠️گناه فضای قلب آدمی را آلوده و تاریک می کند و بستری برای رُشد بذر شک و تردید خواهد شد. 📌از همان ابتدا، انتها را ببینیم و از دین و ایمان خود مراقبت کنیم؛ و تقوا یعنی همین؛ «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقين‏‏» ⚠️ 💎 ۲۱
به این چند جمله مهم و اساسی در باب تزاحم تکالیف و مصلحت و عدالت و نافهمی خوارج عنایت فرمایید: 1- بدون همراه سازی اراده عمومی نمی شود با ناهنجاریهای اجتماعی مبارزه و آنها را ریشه کن کرد 2- اراده عمومی جز با بسیج عمومی همه ی ارگانها و نهادها و کلیت حاکمیت و البته نخبگان و مردم میسر نمی شود. 3- ناهنجاریها صرفا در ناهنجاری هایی مثل بی حجابی خلاصه نمی شود، بلکه دین اسلام یک بسته کاملی است از تمامی شئونات زندگی بشری که شامل هنجارهای سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصاد، مالی ، تجاری، فرهنگی، آموزشی، علمی و غیره است. 4- یعنی اینگونه نیست که اسلام فقط فرهنگ باشد و فرهنگ هم فقط حجاب باشد. 5- حال در تزاحم این تکالیف حاکمیتی که دین اسلام بر عهده حاکمیت گذاشته تا بسیج عمومی ایجاد کند، باید اولویت بندی کرد و اهم و مهم نمود تا گام به گام به سمت ریشه کن کردن آن ناهنجاری ها حرکت کرد. 6- عدالت یعنی وضع الشی فی موضعه یعنی هر چیزی را سر جای خودش قرار دادن یعنی اینکه در خود مصلحت و اولویت سنجی نیز عدالت حکمفرماست و اینکه کدام یک از تکالیف را اول قرار دهیم و کدام یک را دوم و سوم، خودش عین عدالت است و خوارج به خاطر دگم اندیشی و جهالت از سنجه های اولویت سنجی اسلام با این عدالت طلبی حضرت امیر مشکل داشتند و متوجه عدالت حضرت در چینش اولویت های حاکمیتی برای مبارزه با ناهنجاریها نشدند و سر آخر حضرت را متهم به ظلم و ظلمت کرده و اینگونه یاران علی شدند قاتلان علی 7- آنهایی که می گویند تزاحمی وجود ندارد و هر کس کار خودش را بکند، متوجه ساخت اراده عمومی جامعه و درگیر شدن کل حاکمیت به ساخت این اراده نیستند! چون اسلام را روی تعقل و تدبر و تامل و تفکر فهم نکرده اند و فقط اسلام تک خطی را می شناسند! 8- الان اولویت مبارزه جای دیگری است که امام جامعه فرموده اند و همه دستگاه های فرهنگی برای ریشه کن کردن ناهنجاری های فرهنگ اقتصادی باید بسیج شوند! از این فارغ شدیم حتما وارد محو ناهنجاری بعدی و بعدی خواهیم شد. دعا کنید به حق امیرالمومنین ع فهم و بصیرت و قلب سلیم به ما عطا شود
بسم رب شهدا و صالحین انا لله و انا الیه راجعون در ایام شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام و مقارن با شبهای قدر و نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس ، شاهد هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه توسط رژیم اشغالگر قدس شریف بوده که منجر به شهادت بعضی از رزمندگان جبهه مقاومت و فرزندان دلیر سپاه پاسداران و شهادت سرادر رشید اسلام، سردار محمدرضازاهدی وسایر همراهان آن بزرگوار گردید. درپی عملیات طوفان الاقصی و جنایتهای ضد بشری رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفت ماه گذشته در شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم بی دفاع فلسطین ونوار غزه ، اسرائیل غاصب در یک انزوای سیاسی جهانی وبانادیده گرفتن تمام قوانین واصول بین المللی با سردر گمی نظامی وسیاسی و رسوائی بین المللی چندین بار در مناطق مختلف جبهه و محورمقاومت را با اقدامات تروریستی بزدلانه مورد هدف قرار داده است و برخی از چهره‌های شناخته شده سپاه پاسداران ومحور مقاومت را به شهادت رسانده است. دراین مقطع تاریخی که تمام سیاست‌ها و سرمایه نظامی ودیپلماسی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه نوارغزه و جبهه مقاومت قرارگرفته است، رژیم سفاک صهیونیستی با چراغ سبز امریکا و انگلیس و اروپا و برخی از دولت‌های منطقه،حملات واقدامات تروریستی خود رامتوجه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بخصوص علیه نیروهای مستشاری در سوریه ولبنان کرده است. شهادت سردار رشید اسلام شهید محمدرضازاهدی وسایر شهیدان همرزمشان را به پیشگاه امام زمان(عج) ونائب برحقش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی )وخانواده محترم و همرزمان شهیدان تبریک وتسلیت عرض نموده وضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ، از مسئولین و فرماندهان جبهه مقاومت وبخصوص از فرمانده مقتدر و شجاع سپاه پاسداران و سپاه قدس درخواست پاسخگویی بازدارنده و اقدام درهم کوبنده به جنابات رژیم غاصب صهیونیستی راداریم. ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین ناحیه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام اصفهان