eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
214 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
رستم قاسمی: ‏ضمن تشکر از فرزندانم امینی و افشار که با تمام فشارها توانستند گوشه ای از پروژه نفوذ دشمنان ایران را نشان دهند می خواهم از فرمایشات رئیس جمهور محترم وام بگیرم و بگویم : یک عده بزدل هستند و تا حرف گاندو پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم! منتظر ‎ ۳ هستیم!
🔴 آغاز مذاکره به هر قیمت ولو بقای تحریمها، جهت کاندیدای تمدید روحانی
3.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب: نگاه از بالا به مردم غیرقابل قبول است. 🔹همه ما مسئولان نظام جزو مردمیم و خیلی از مردم از ما بالاتر هستند، بنابراین همه باید خود را در عمل خدمتگزار مردم بدانیم.
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کنایه قسمت آخر سریال 2 به دولت بنفش 🔹در سریال گاندو جاسوس انگلیسی با وارد ایران شد. کاردار انگلیس هم با به استقبال آمد.
گزارشی از خط زمانی طرح قرارداد با چین از آغاز تا کنون ۳ بهمن ۱۳۹۴: - سفر رسمی آقای شیء جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین به تهران. - جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با صدور بیانیه‌ای، سطح روابط دو کشور را به «مشارکت جامع راهبردی» ارتقا دادند. - حسب پیشنهاد طرف ایرانی به منظور تنظیم روابط بلندمدت در بازه زمانی ۲۵ ساله با چین، طرفین در بند ۶ بیانیه مذکور تمایل و آمادگی خود برای رایزنی و مذاکره جهت انعقاد سند همکاری بلندمدت را اعلام نمودند. - مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور چین، «توافق رؤسای جمهوری ایران و چین را برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز» دانستند. اسفند ۱۳۹۴ – بهمن ۱۳۹۷: وزارت امور خارجه در همکاری با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف داخلی، جلسات متعددی را با هدف احصاء اولویت‌ها، تدوین پیش نویس و مفاد قابل طرح در این سند برگزار نمودند. ۲ اسفند ۱۳۹۷: دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم وقت مجلس شورای اسلامی که در سفر رسمی به چین توسط وزرای خارجه، اقتصاد و رئیس بانک مرکزی همراهی می‌شدند، در دیدار با آقای شیء جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین، از نهایی شدن پیش‌نویس سند ۲۵ ساله در آینده‌ای نزدیک خبر داد. اسفند ۱۳۹۷- شهریور ۱۳۹۸: با تکمیل فرآیند بررسی‌های داخلی پیرامون سند، پیش‌نویس سند توسط طرف ایرانی نهایی و آماده ارائه به طرف چینی شد. ۳ شهریور ۱۳۹۸: دکتر ظریف، وزیر امور خارجه در سفر رسمی به چین، پیش نویس برنامه همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را به وزیر امور خارجه چین تحویل داد. فروردین ۱۳۹۹: - طرف چینی نقطه نظرات خود را بصورت رسمی پیرامون پیش نویس دریافت شده از طرف ایرانی اعلام نمود. - نظرات طرف چینی در اختیار نهادهای ملی به منظور اعلام نظر قرار گرفت. خرداد ۱۳۹۹: متن پیش‌نویس و جمع‌بندی وزارت امور خارجه از نظرات نهادهای ملی، به منظور بررسی و تصمیم‌گیری، به هیأت محترم دولت ارسال شد. ۳ تیرماه ۱۳۹۹: هیأت محترم دولت به وزارت امور خارجه اجازه داد مذاکرات بر اساس جمع‌بندی فوق الذکر، برای نهایی کردن و امضای برنامه همکاری جامع میان دو کشور را بر اساس منافع بلندمدت پیگیری شود. ۴ تیرماه ۱۳۹۹: در وبینار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، طرف ایرانی از ارائه نقطه نظرات پیرامون اصلاحات طرف چینی بر پیش‌نویس سند در آینده‌ای نزدیک خبر داد. شهریور ۱۳۹۹: دومین پیش‌نویس سند از سوی طرف ایرانی به طرف چینی تحویل داده شد. ۱۹ مهر ۱۳۹۹: دکتر ظریف؛ وزیر امور خارجه در سفر رسمی به چین، ابعاد مختلف این سند و چگونگی پیشبرد آن‌را با همتای چینی تبادل نظر نمودند. نیمه اسفند ۱۳۹۹: طرف چینی نظرات خود را پیرامون برنامه همکاری جامع به طرف ایرانی اعلام نمود. ۲۰ اسفند ۱۳۹۹: طرف چینی اعلام آمادگی نمود در صورت نهایی شدن پیش‌نویس برنامه همکاری جامع، در سفر رسمی وزیر امور خارجه چین به ایران سند مذکور به امضا برسد. اسفند ۱۳۹۹: وزارت امور خارجه مراتب را همراه با ارزیابی و پیشنهادات لازم به منظور تصمیم‌گیری به مراجع عالی کشور اطلاع‌رسانی نمود. ۲۷ اسفند ۱۳۹۹: تائید مراجع عالی کشور برای امضای برنامه همکاری جامع موسوم به ۲۵ ساله، توسط وزیر امور خارجه کشورمان در سفر رسمی وزیر امور خارجه چین به ایران، به وزارت امور خارجه ابلاغ شد. ۷ فروردین ۱۴۰۰: برنامه جامع همکاری فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید. 👇
گزاره برگ رسمی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین علی‌رغم محرمانه بودن قرارداد ایران و چین در مرحله کنونی، گزاره‌برگی از آن توسط طرف ایرانی منتشر شده که می‌تواند ملاک هرگونه قضاوت منصفانه در این خصوص باشد. انتشار هرگونه متن دیگری، از دروغ‌های فضای مجازی است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. 👈برنامه همکاری جامع ایران و چین حاوی چه مفاد و محتوایی است؟ - این سند به منظور عملیاتی کردن بند ششم بیانیه رؤسای جمهور دو کشور با هدف ارتقای عملی روابط در سطح مشارکت جامع راهبردی (منتشر شده در در بهمن ماه ۱۳۹۴) و به منظور فراهم ساختن بستری مناسب برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها تدوین گردیده است. - سند حاضر یک برنامه جامع در بازه زمانی بلندمدت (۲۵ ساله) رویکردی مبتنی بر احترام متقابل و منافع برد- برد در زمینه روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی را مدنظر قرار داده است. - دو تمدن کهن آسیایی با تاریخی دیرینه و همکاری نزدیک در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی بر یک نقشه راه و افق بلندمدت روابط در عرصه‌های مختلف برای تحقق مشارکت جامع راهبردی و ارتقای عملی آن توافق نموده‌اند. - به رسمیت شناختن اشتراکات فرهنگی، تقویت چندجانبه‌گرایی، حمایت از حق دولت‌ها برای برخورداری از حق حاکمیت برابر و تاکید بر بومی بودن مدل توسعه از جمله موارد ذکر شده در سند می‌باشد. - اشتراک نظر دو کشور در ارتباط با بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با یکجانبه‌گرایی زمینه لازم برای بسط همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی بین ایران و چین را فراهم آورده است. - این سند برنامه‌ای است سیاسی، راهبردی، اقتصادی و فرهنگی که عرصه‌های مختلف همکاری دو کشور ایران و چین را مدنظر قرار داده است. ب .۱) در بعد سیاسی- راهبردی برنامه همکاری جامع ایران و چین چه می‌گوید؟ - طرفین ضمن ارتقای تبادلات، رایزنی و همکاری‌های نزدیک خود در موضوعات مورد نظر و در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهند. - طرفین زیرساخت‌های دفاعی، مقابله با تروریسم و همکاری در عرصه‌های مختلف دفاعی را تقویت خواهند کرد. ب .۲) در بعد اقتصادی برنامه همکاری جامع ایران و چین چه می‌گوید؟ - با توجه به اتفاق نظر دو کشور بر اینکه ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌ها فراتر از وضعیت کنونی است، ایران و چین همکاری‌های اقتصادی خود را به ویژه در پیوند دادن ایران به زنجیره ارزش محور از طریق تکمیل زنجیره‌های مکمل فرآوری داخلی و تولید مشترک به منظور تأمین بازارهای داخلی دو کشور و کشورهای ثالث و در نهایت بهره برداری از ظرفیت‌های ایران از جمله نیروی کار جوان و ماهر تاکید می‌نمایند. - همکاری در حوزه‌های نفت، صنعت و معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی (نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر و …) مبتنی بر دغدغه‌های توسعه ملی پایدار و زیست محیطی در سند مورد تاکید قرار دارند. - با هدف بهره‌برداری از مزایای ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیک، بر مشارکت مؤثر ایران در ابتکار کمربند-راه طرف چینی تاکید شد. - همکاری در زمینه‌های زیرساختی، ارتباطی (ریلی، جاده‌ای، بندری و هوایی)، مخابراتی، علمی-فناوری، آموزشی و سلامت مورد تاکید قرار گرفت. - تسهیل همکاری‌های بخش خصوصی از طریق رفع موانع همکاری مورد توجه بوده است. - تسهیل همکاری‌های مالی-بانکی، گمرکی، مقررات‌زدایی، و همکاری در توسعه مناطق ویژه و آزاد تجاری و صنعتی از جمله در سواحل مکران و تقویت همکاری‌های غیرنفتی با تمرکز بر حوزه کشاورزی و دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفت. تسهیل همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها و همکاری‌های اقتصادی؛ ب .۳) در بعد فرهنگی برنامه همکاری جامع ایران و چین چه می‌گوید؟ - در سند مذکور بر افزایش شناخت متقابل از طریق ارتقا تبادلات مردمی (گردشگری)، رسانه‌ای، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های دوستی و همکاری دانشگاهی تاکید شده است. - طرفین در این رابطه سرمایه‌گذاری و کمک به تکمیل زیرساخت‌های لازم برای ارتقا همکاری‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری را مدنظر قرار داده‌اند. 👇
گزاره برگ رسمی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین علی‌رغم محرمانه بودن قرارداد ایران و چین در مرحله کنونی، گزاره‌برگی از آن توسط طرف ایرانی منتشر شده که می‌تواند ملاک هرگونه قضاوت منصفانه در این خصوص باشد. انتشار هرگونه متن دیگری، از دروغ‌های فضای مجازی است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. 👈برنامه همکاری جامع ایران و چین حاوی چه مفاد و محتوایی نیست؟ - این سند در راستای صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین المللی تدوین شده و لذا در مخالفت با هیچ طرف ثالثی و یا برای مداخله در امور هیچ کشوری نیست. - این سند یک نقشه راه برای همکاری‌های جامع دو کشور ایران و چین بوده و لذا حاوی هیچ قراردادی نمی‌باشد. - در هیچ کجای سند کمی سازی در خصوص چشم انداز همکاریها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا راهبردی نشده است و لذا حاوی هیچ رقم و عدد خاصی از جمله در خصوص سرمایه گذاری و یا منابع مالی و پولی نمی‌باشد. - این سند ۲۵ ساله نامگذاری شده است تا کلیت برنامه همکاری جامع دو کشور در این بازه زمانی بلندمدت دیده و پیگیری شود. بدیهی است بازه زمانی اجرای هر قرارداد دوجانبه ای بر اساس پیش بینی مندرج در خود قرارداد تعیین می‌شود. - در این سند، واگذاری هیچ منطقه و یا هیچ انحصار متقابل و یا یکجانبه ای مطرح نبوده و لذا فاقد اعطا هرگونه حق انحصاری است. - در این سند مدیریت، اداره و یا بهره برداری از هیچ منطقه و یا حوزه‌ای واگذار نشده است.
✨به عقب برنمی‌گردیم... اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹ برای دومین بار طی یک دهه اخیر موفق شد که شوک تحریم‌های آمریکا را رد کرده و در ریلی صحیح قرار گیرد. این موفقیت یک بار در سال ۹۱ کسب شده بود و به تعبیر ریچارد نفیو از معماران اصلی تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا، ایران توانسته بود از طوفان تحریم‌ها عبور کند. روی کار آمدن دولت آقای روحانی و گره زدن اقتصاد به سیاست‌خارجی و برجام اما همه چیز را خراب کرد. واردات رونق گرفت و تولیدی که می‌رفت تا اقتصاد ایران را شکوفا کند، قربانی تفکر غلطی شد که می‌پنداشت "خریدار حرفه‌ای" شدن، امنیت می‌آورد و لذا بازار ایران را جولانگاه کالای خارجی کرد. با خروج آمریکا از برجام، اقتصادی که مجددا به شیر نفت متصل شده بود، بار دیگر دچار شوک شد. هرچند تفکر غالب در دولت این بود که در شرایط تحریم نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و چاره‌ای جز رفع تحریم نیست، اما مجموعه اقتصاد کشور در مسیر تعادل جدید قرار گرفت تا اثر تحریم را دفع کند. منتهی راقم این سطور می‌خواهد نام این وضعیت را "موفقیت‌های غیرسیستماتیک" بگذارد. برای دومین تجربه عبور از شوک تحریم، از بخش‌های مختلف دولت تا نهادهای انقلابی تا بخش خصوصی فعالیت‌های مجاهدانه‌ای انجام دادند، اما وقتی جهت‌گیری اصلی و مرکزی در دولت، چیز دیگری است و همچنان خواب احیای برجام دیده می‌شود، نمی‌توان و نباید انتظار موفقیت‌های بزرگ و سیستماتیک داشت. دولت جوان و انقلابی قرار نیست مشکلات کشور را با معجزه حل و فصل کند. حاکم شدن تفکری که نگاهش به دست بیگانه نیست و می‌خواهد یک بسیج عمومی برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولیدکنندگان توانمند ایرانی ایجاد کند، به یاری خدا ما را در جنگ اقتصادی پیروز خواهد کرد. فراموش نکنیم که در جنگ تحمیلی با رژیم بعث، پیروزی‌ها با کنار رفتن تفکر لیبرال آغاز شد. در جنگ اقتصادی با رژیم آمریکا نیز چنین باید... ✍🏻 سیدیاسر جبرائیلی
🔴 پیامی از "محمد" گاندو به "محمد" سازمان اطلاعات سپاه 💬 وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال گاندو: 🔹 من خیلی دوست دارم بدانم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند لذت ببرد. 🔹 این مزیت ویژه به نقش محمد اضافه می‌شود که است. یعنی این چیز خیلی جالبی است که شما نقش یک نفری را بازی می‌کنید که مدال به او نمی‌دهند، حتی عکسش را هیچ کجا نشان نمی‌دهند که مثلاً فلان مامور ما توانست فلان پرونده که را تضمین می‌کند، حل کند. 🔹 من خیلی دوست دارم بدانم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند لذت ببرد و من نزدیک به آن چیزی که او هست باشم و از طرف همه بچه‌های از آنها تشکر باید کرد، این مسئله را نمی‌شود انکار کرد.
رفراندم و قانون اساسی وبخصوص اصل ۵۹ اصل ۵۹ قانون اساسی در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد. توجه. این اصل در اختیار مجلس شورای اسلامی است و ظرف ۴۲ سال گذشته هم برای یکبار به آن نرسیده است و بهر حال نیاز مجلس شورای اسلامی در انجام آن نبوده است و بود و نبود آن توسط مجلس شورای اسلامی امری قانونی است و اصل ۱۷۷ که بحث اصلاح قانون اساسی ورفراندم درآن گنجانده شده است تاکید دارد که: مصوبات شورا(شورای اصلاح قانون اساسی) پس از تایید و امضای مقام رهبری باید از طریق مراجعه به آراء عمومی به تصویب اکثریت مطلق شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی برسد و رعایت ذیل اصل پنجاه و نهم در مورد همه‌پرسی «بازنگری در قانون اساسی» لازم نیست. و مهمتر اینکه . تأکید مضاعف دارند. محتوای اصول مربوط به اسلامی بودن نظام و ابتنای کلیه قوانین و مقررات بر اساس موازین اسلامی و پایه‌های ایمانی و اهداف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بودن حکومت و ولایت امر و امامت امت و نیز اداره امور کشور با اتکاء به آراء عمومی و دین و مذهب رسمی ایران تغییرناپذیر است و متاسفانه باید گفت موارد تغییر ناپذیر از مواردی است که تئوریسینهای اصلاحات با این مشکل دارند و آنرا مانع فعالیتهای سیاسی خود می‌دانند نکات مهم اینجاست که اصل ۵۹ ارتباط مستقیم با رئیس جمهور ندارد و اصل ۱۷۷ نیز در ذیل این اصل انجام نمیشود وبه نظر می‌رسد که طرح موضوع اجرای اصل ۵۹ توسط دولت می‌تواند چند حاشیه و هدف رابرای ایشان داشته باشد: الف. قبول نداشتن قانون اساسی وتلاش برای نوعی کودتای خزنده علیه قانون اساسی و محدود و محصور کردن . آنچه در اصل ۱۷۷ قابل اصلاح هم نمی‌باشد و متهم نمودن رهبری و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی برای مشکلات موجود در کشور ب. ایجاد فضای نامناسب دوگانگی حاکمیتی در جامعه و گسیل نمودن مردم (ساده لوح و بی بصیرت) به کف شهر وگل آلود کردن فضای جامعه و تصمیم گیری نادرست بنام مردم از مدافعان برجام تامخالفان توافقنامه ایران وچین و مفسدین اقتصادی و سلبریتی های وابسته به فرهنگ بیگانگان ج. مقصر کردن دیگران در بروز فساد های سیاسی و بخصوص اقتصادی و اجتماعی و مظلوم نمایی از ناتوانی دولت در حل کردن مشکلات مردم تورم و گرانی ها و کوچک شدن سفره مردم د. زمینه سازی برای طرح ادامه مذاکرات باامریکا و اروپا به هر قیمتی و موثر قلمداد کردن برجام بی فرجام که تنها دستاورد شوم این دولت بوده است ب. بهره برداری از همه شرایط برای گمراه نمودن افکار عمومی و بهره مندی از انتخابات ۲۸ خرداد ماه وکسب مجدد و نامشروع جایگاه ریاست جمهوری لذا شرایط حساسی است و نیاز به بصیرت افزایی بیشتری دارد
▪️۴۰۰ میلیارد دلار تجارت همسایگان ما با چین؛ سهم ایران تنها ۳ درصد/ ایران در رتبه ۴۷ شرکای تجاری با چین در جهان 🔻بررسی‌های فرهیختگان نشان می‌دهد حجم تجارت ۸ کشور همسایه؛ روسیه، عربستان، امارات، عراق، ترکیه، قزاقستان، عمان و پاکستان با چین از رابطه تهران_پکن در سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. 🔻این در حالی است که کل ارزش تجارت چین و ایران در پایان سال۲۰۲۰ در حدود۱۴ میلیارد دلار بوده که در رتبه‌بندی شراکت با چین در مقایسه با ۱۵ کشور همسایه در جایگاه نهم قرار دارد. به عبارت دیگر از مجموع تجارت ۳۸۶میلیارد دلاری چینی‌ها با ۱۵ کشور همسایه ما و ایران تنها ۳.۵درصد سهم تجارت با ایران بوده است. 🔻چین با بیش از ۲۲۰ کشور جهان تجارت می‌کند و آمریکا، ژاپن، کره‌شمالی، هنگ‌هنگ، تایوان، ویتنام، آلمان، آفریقا، استرالیا، مالزی، برزیل، روسیه، تایلند، انگلیس و هلند ۱۵ شریک بزرگ تجاری چین هستند. 🔻در دورانی که تحریم‌های آمریکا و اروپا بر ایران اعمال می‌شد چین مهم‌ترین شریک تجاری ایران بود اما در مقابل ایران در رتبه ۴۷ شرکای تجاری این کشور قرار دارد. / فرهیختگان
. ♻️ نمایش رفتار مؤمنانه در انتخابات 🔰 حمید رسایی: برادران عزیزی که علی‌رغم پیشنهاد دلسوزانه برخی دوستان خود و علی‌رغم اصرارهای طراحی شده و هدفمند برخی مراکز خاص سیاسی، حضور این طلبه کوچک را رافع تکلیف از خود دانستند و در انتخابات میاندوره‌ای تهران ثبت‌نام نکردند و به همه، خصوصا کسانی که برای رسیدن به کرسی قدرت، برخی آداب اخلاقی و سیاست‌ورزی مؤمنانه را فراموش می‌کنند، درس مردانگی دادند، بار سنگینی را روی دوش این برادر خود نهادند که امیدوارم در ادامه مسیر، بتوانم آن را به منزل مقصود برسانم و همچون دوره‌های قبل، زبان گویای مطالبات دلسوزانه و دردمندانه‌ آنها نيز باشم. این البته به معنای آن نیست که اگر خواهر یا برادر دیگری با هر منطق و دلیلی، وارد این میدان شد، تصمیم غلطی گرفته است. همه ما در برابر خدای شاهد و حاکم، باید پاسخگوی تصمیمات سلبی و ایجابی خود باشیم. خدا را شاکرم و امیدوارم که همه ما در مکتب امامین انقلاب و استاد علامه مصباح یزدی، درس انقلابی‌گری و ولایتمداری را به درستی آموخته باشیم. و دوستان دیگر