eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
218 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
شریعتمداری: آمریکا ظریف را فریب داد حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان درسرمقاله این روزنامه نوشت: «اگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟ و چنانچه عملکرد وزارت خارجه را نا‌موفق ارزیابی می‌کنند چرا آن را به حضرت آقا نسبت می‌دهند؟! یعنی دقیقاً همان راهکاری که جناب رئیس‌جمهور نیز بارها برای توجیه ناکارآمدی‌های دولت به آن متوسل شده‌اند! نگارنده با اهانت برخی از نمایندگان به جناب ظریف و دروغگو نامیدن ایشان موافق نیست ولی تاکید حضرت آقا بر صادق و شجاع بودن ایشان نیز نمی‌تواند نشانه عملکرد قابل‌قبول وزارت خارجه باشد، چراکه یک انسان می‌تواند مؤمن و راستگو و حتی شجاع باشد ولی در مسئولیتی که بر عهده گرفته کارآمد نباشد و مثلاً به راحتی سرش را کلاه گذاشته و فریبش بدهند یعنی همان ترفندی که آمریکا در مقابل تیم مذاکره‌کننده کشورمان به کار گرفت و برجام سراسر خسارت و فاجعه را به آنان تحمیل کرد.
انتقاد سلیمی نمین از برخورد مجلس با ظریف عباس سلیمی نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره هیاهو در مجلس به‌هنگام سخنرانی ظریف به روزنامه ایران گفت: «من امروز در برخوردها تعقل ندیدم، هم ادبیات مناسب ندیدم، هم تدبر لازم ندیدم. اگر نظر ما خیرخواهانه است، باید روی تأثیرگذاری تأکید جدی داشته باشیم. وقتی شما ادبیات نامناسب استفاده می‌کنید، به این معنی است که اصلاً دنبال تأثیرگذاری نیستید... کسی که می‌خواهد تأثیرگذار باشد و خیر مردم را دنبال کند، باید یک تعامل سازنده را پی بگیرد. این به این معنی نیست که انتقادات را مطرح نکنیم یا رها کنیم، بلکه انتقادات را هرچه سازنده‌تر دنبال کنیم. طبیعتاً یکی از الزامات سازنده‌تر بودن، استفاده از ادبیات فاخر است... من این رفتار را هرگز نمی‌پسندم و شایسته مجلس نمی‌دانم. مجلس باید یک الگو ارائه بدهد. وقتی شما می‌خواهید الگو ارائه کنید، برچسب‌زنی را دنبال نمی‌کنید. در بین قوا، حق ندارند وقتی سلیقه متفاوت می‌بینند، ولو سلیقه‌ای که آن را ناصواب می‌بینند، بلافاصله صاحب آن سلیقه را خائن بنامند. تشخیص خائن با جای دیگری است.
نظر زیباکلام درباره سوال از روحانی در مجلس صادق زیباکلام درباره طرح سئوال از رئیس جمهور به نامه‌نیوز گفت: از اول هم مشخص بود مخالفان سرسخت روحانی بعد از کسب اکثریت کرسی های مجلس تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به رأی دهندگان خود بگویند «ببنید ما چقدر به آنچه گفتیم وفادار هستیم»، اما سئوال اصلی از آنها این است که نهایتا تا یک سال دیگر روحانی دولت را تحویل رئیس جمهور بعدی می دهد و رئیس جمهور بعدی هم کسی مثل آقایان احمدی نژاد، سعید جلیلی یا محمدباقر قالیباف خواهد بود، بعد از آن با مصیبت های واردشده بر سرمملکت چه کار خواهید کرد؟ وی ادامه داد: امروز کشور دیگر درآمدی ندارد چون صادراتی نیست که درآمدی باشد. واقعا سال آینده رئیس جمهور برآمده از جناح مخالف روحانی چه کار می خواهد بکند؟ بنابراین طرح سئوال از رئیس جمهور را فرمالیته می دانم چون فکر نمی کنم مقامات ارشد نظام اجازه بدهند که مجلس به دنبال برکناری روحانی برود. این استاد دانشگاه تأکید کرد: طرح سئوال از رئیس جمهور جنبه تبلیغاتی دارد تا به طرفداران شان نشان دهند که چقدر انقلابی عمل می کنند والا حاصل دیگری نخواهد داشت.
🌼شأن نزول آیه 95 و 96 سوره نحل (صفحه 278) در سرزمین حضرموت شخصی از همسایه اش امرء القیس شکایت کرد که زمین مرا غصب کرده امرء القیس انکار کرد. پیامبر به او پیشنهاد سوگند داد، ولی به او فرصت داد که برو و فکر کن. این آیات نازل شد وَلَا تَشْتَرُوا بِعَهْدِ اللَّـهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۚ إِنَّمَا عِندَ اللَّـهِ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩٥﴾ مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ ۖ وَمَا عِندَ اللَّـهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿٩٦﴾ امرء القیس که آمده بود سوگند بخورد، وقتی این آیات را شنید، گفت: حق است! من زمینش را غصب کردم ولی نمیدانم چقدر غصب شده است. هر چه میخواهد بردارد به اضافه به همان مقدار اضافه تر بخاطر استفاده ای که در این مدت کردم و آیه حیات طیبه نازل شد. مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿٩٧﴾ (این مطالب را می شود برای حق الناس نیز استفاده کرد که کسی که حق مردم را بدهد، و زیر بار قسم دروغ نرود، خدا به او حیات طیبه می دهد و ....) 🌸مطالب قرآن به تنهایی کافی نیست، بلکه موانع باید برطرف شود فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ﴿٩٨﴾ یعنی از خدا بخواهیم که شیطان را دور کند تا مفاهیم قرآن در جان و فکر ما بنشیند تو کز سرای طبیعت نمی‌روی بیرون / کجا به کوی طریقت گذر توانی کرد جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی / غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
دغدغه‌های معیشتی اولویت انتخابات ۱۴۰۰ است علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به جماران گفت: «متاسفانه وجود یک طیف گسترده در میان اصلاح طلبان شرایطی را ایجاد کرده که بسیاری از عملکردهای نادرست سایر مجموعه ها نیز به نوعی به پای اصلاح طلبان نوشته می شود یا به تعبیری بهتر به آنها نسبت داده می شود. فکر می کنم به این دلیل که یک دوره اقبال مردمی به خود را در مجلس تجربه کردیم و همچنین به دلیل حمایتی که مردم به خاطر اصلاح طلبان از آقای روحانی کردند، شرایط انتخابات آتی مقداری دشوار شده باشد. اینکه بتوانیم در انتخابات آتی حرکت درستی انجام دهیم نیازمند این است که در گفتمان سازی دست بالا را داشته باشیم. آنچه مسلم است بخش عمده ای از دغدغه های مردم که در گذشته جزو دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده جای خودش را به دغدغه های معیشتی و اقتصادی داده است. طبقه متوسطی که معمولا طرفدار جریان اصلاح طلب بوده و با آن همراهی می کرده، به شدت نحیف و لاغر و در عین حال بی انگیزه شده است. مجموع این اتفاقات نشان می دهد که سرمایه های اجتماعی اصلاح طلبان دچار کاستی شده است. اما در همین راستا، اصولگرایان هم نتوانستند با اقبال عمومی مواجه شوند. انتخابات اخیر مجلس نیز مسابقه ای کاملا یک طرفه بود و نمی توان گفت به این دلیل که اکثریت کرسی های مجلس فعلی را اصولگرایان در اختیار گرفتند، اقبال مردم به سمت آنها بوده است.
دغدغه‌های معیشتی اولویت انتخابات ۱۴۰۰ است طبقه فرودست جامعه که به طور سنتی متمایل به اصولگرایان بودند، طی دو سه سال اخیر به شدت نسبت به جریان های سیاسی زاویه دار شده اند. همه این ها نشان می دهد که فضای آینده کشور بیشتر در دست جریان هایی است که بتوانند با گفتمان عمومی تر و در راستای خواست افکار عمومی حرکت کنند. لذا اصلاحات هم اگر قرار باشد، حرکتی در این خصوص انجام دهد باید پوست اندازی کند. بخش عمده ای از این پوست اندازی منوط به این است که چهره های تکراری و کسانی که به نوعی در بخش های مختلف حضور داشتند، نقش خود را نظارتی و کدخدامنشی کنند و امکان مانور بیشتری به نسل دوم و سوم جریان اصلاحات دهند. با این حساب به نظرم ممکن است بتوانند تا حدی ابتکار عمل را به دست گیرند.»
جمهوری اسلامی با وجود برخی چالش‌ها، در بی‌نظیر‌ترین موقعیت اقتدار در مقابل جبهه استکبار به‌سر می‌برد. این اقتدار، قبل از هرچیز بر اعتماد و امید و ایمان مردم استوار است. دشمن برای آنکه سرشکستگی‌های خود را جبران کند، همین بنیان مردمی را هدف قرار داده است. این بنیان، با موشک و بمب و ‌ترور فیزیکی فرو نمی‌ریزد، بلکه محکم‌تر می‌شود. تنها امکان ضربه، بی‌اعتماد یا ناامید و ناراضی کردن مردم، و نسبت دادن سوءتدبیرها به نظام و انقلاب است. جاگیری نفاق قدیم و جدید در این جنگ ‌ترکیبی، روشن است. یک شاخه، اخلال اقتصادی و رسانه‌ای و امنیتی می‌کند و شاخه دیگر، روی همین خرابکاری و اختلال مانور می‌دهد. در این میان، دولتمردان باید بیش از گذشته متوجه نقشه اتاق جنگ دشمن باشند و سر انگشتان نفوذ در حوزه مشورت و تصمیم‌سازی را از زیرمجموعه‌های خود قطع کنند. دولت برای اعاده اعتبار خود، باید با گفتمان فاسد جماعتی که دولت را رحم اجاره‌ای و رئیس دولت را نامزد اجاره‌ای خواندند، هوشمندانه فاصله‌گذاری کند. محمد ایمانی جمهوری اسلامی با وجود برخی چالش‌ها، در بی‌نظیر‌ترین موقعیت اقتدار در مقابل جبهه استکبار به‌سر می‌برد. این اقتدار، قبل از هرچیز بر اعتماد و امید و ایمان مردم استوار است. دشمن برای آنکه سرشکستگی‌های خود را جبران کند، همین بنیان مردمی را هدف قرار داده است. این بنیان، با موشک و بمب و ‌ترور فیزیکی فرو نمی‌ریزد، بلکه محکم‌تر می‌شود. تنها امکان ضربه، بی‌اعتماد یا ناامید و ناراضی کردن مردم، و نسبت دادن سوءتدبیرها به نظام و انقلاب است. جاگیری نفاق قدیم و جدید در این جنگ ‌ترکیبی، روشن است. یک شاخه، اخلال اقتص
سلام حضرت باران، سلام حضرت نور – سلام شاه غریبی که آمدی از دور حدیث سلسله ات را کبوتران ز برند – کبوتران سبکبال شهر نیشابور الا که شمس شموسی بتاب بر دل من – بتاب بر دل تاریک چون شب دیجور دم مسیحی تو زنده می کند دل را – تو پور حضرت موسی، حریم وادی طور طمع به رأفتتان کرده وحشی صحرا – که رام چشم شما را چه حاجتی بر تور ز غربت تو همین بس که می شناسیمت – به کفتران و به آهو، نمایمان معذور امام کُون و مکانی و شرط توحیدی – تویی جناب سلیمان، حقیر چونان مور تویی که رکن رکین ولایت اللهی – به جنت تو رضا جان، ملائکه مأمور کلام آن که تو را بضعه خودش خواند – به طوف مرقد تو صد غمین شود مسرور ز دست تیغ زمان همیشه دلخونم – ز جام شربت زهر و ز شهد و از انگور حریم قدس شما ملجأ گرفتاران – به دست گیری افتادگان شدی مشهور همیشه شمس و قمر را قرار اینکه کنند – نخست اول صبحی ز مشهد تو عبور ز شرق و غرب زمین هم زیارتت آیند – ز مکه، چین، فرانسه، ز هند، از لاهور هر آنکه زائرتان شد، سه جای می آیی – زمان مرگ و حساب و درست یوم نشور چه جای غصه و محنت؟ یقین بدان هرکس – به روز حشر شود با امام خود محشور طواف کوی شمایان به دعوت است آری! – نه پول و مال و منال و نه با زر و با زور برات کرب و بلا را بده که می گردد – ز کاروان خراسان و گمرک تو صدور طمع به لطف شما کرده ایم و می دانیم – که لطف بی حدتان نیست بر کسی مستور شما بزرگ و عزیزی و خویش معترفم – نه دعبلم نه فرزدق، پذیرمان به حضور سلام شاه غریبی که آمدی از دور – سلام حضرت باران، سلام حضرت نور شعر از: نوید نظری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
😁💪😜داداش اشتباه نزن😁💪😜 ❇️ﺳﻪ نفر ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﯾﮏ ﯾﺨﭽﺎﻟﻮ ﺑﺒﺮﻥ ﻃﺒﻘﻪ ﺷﯿﺸﻢ ﺗﻮ ﻃﺒﻘﻪ 5 ﯾﮑﯿﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﻪ : ﻣﻦ ﺑﺮﻡ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﻘﺪﺭﻣﻮﻧﺪﻩ ﻣﯿﺮﻩ ﻭ ﺑﺮﻣﯿﮕﺮﺩﻩ ﻣﯿﮕﻪ: ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺑﺪ میگن اول خبر خوب بگو و بعد خبر بد. میگه : ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺏ اینکه : 1 ﻃﺒﻘﻪ ﻣﻮﻧﺪﻩ ☺️ ﺧﺒﺮ ﺑﺪ : ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﺍﻭﻣﺪﯾﻢ 😂😂😂 ✅بعضیا تا وقتی افقی بشن عمودی میرن، اما هر چی بالاتر میرن پایین تر میان. 💠الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ☢️دنیا آسانسوریه که آسون سُرِتْ میده.
😁💪😜داداش اشتباه نزن😁💪😜 ❇️ﺳﻪ نفر ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﯾﮏ ﯾﺨﭽﺎﻟﻮ ﺑﺒﺮﻥ ﻃﺒﻘﻪ ﺷﯿﺸﻢ ﺗﻮ ﻃﺒﻘﻪ 5 ﯾﮑﯿﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﻪ : ﻣﻦ ﺑﺮﻡ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﻘﺪﺭﻣﻮﻧﺪﻩ ﻣﯿﺮﻩ ﻭ ﺑﺮﻣﯿﮕﺮﺩﻩ ﻣﯿﮕﻪ: ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺑﺪ میگن اول خبر خوب بگو و بعد خبر بد. میگه : ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺏ اینکه : 1 ﻃﺒﻘﻪ ﻣﻮﻧﺪﻩ ☺️ ﺧﺒﺮ ﺑﺪ : ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﺍﻭﻣﺪﯾﻢ 😂😂😂 ✅بعضیا تا وقتی افقی بشن عمودی میرن، اما هر چی بالاتر میرن پایین تر میان. 💠الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ☢دنیا آسانسوریه که آسون سُرِتْ میده.
ما برای گنج عشقت ای علی ویرانه ایم ما به عشقت آشنا و از جهان بیگانه ایم بر در خوان کریمت عشق می خواهیم ناب پر کن از عشق خودت ما را که ما پیمانه ایم گر ز تیر غمزه خون ریزی تو ساقی ساکتیم ور به جای باده زهری هم دهی شکرانه ایم با نگاه نافذت حدی بزن ما را که ما مست نام مرتضی از جام این میخانه ایم دوستان را کی کنی محروم، وقتی می دهی شیر و شمشیرت به دشمن!؟ عالمی حیرانه ایم پادشاه نحلهای عالمی و جز عسل نیست در کندوی تو، آیا مگر دیوانه ایم؟ کی؟ کجا کوبیم ما درب سرای دیگران؟ کفتر جلد شما و بر در کاشانه ایم ما چو مسکین و یتیم و آن اسیر بی نوا چشم بر دست کریم و سائل این خانه ایم سائلی در کوی تو آقا به عالم سروریست سائلان گویند: با تو در جهان دردانه ایم فائزان روز محشر شیعیانت یا علی عشق تو ما را بس است و در جهان فرزانه ایم نیستیم آن گونه که آقا تو میخواهی، ولی بر سر عشق و محبت بر شما مردانه ایم ای فدای روی تو، ما هم همه چون فاطمه گرد شمع نام خوبت ای علی پروانه ایم ما به عشقت آشنا و از جهان بیگانه ایم ما برای گنج عشقت ای علی ویرانه ایم شعر از: نوید نظری - 16 تیر 1399
🌹از شهید نواب پرسیدن: چرا آرام نمی نشینی؟ ببین آیت الله بروجردی ساکت است... ♦️نواب گفت: آقای بروجردی سرهنگ است؛ من سربازم. سرباز اگر کوتاهی کند، سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط!! ♦️هر بار که دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها کم گذاشته ایم.
منظور از نفخ صور چيست؟ ✍پاسخ مسأله نفخ صور يكي از سؤالات هميشگي در ميان مسلمين بوده، به گونه اي كه نظير چنين سؤالاتي را از ائمه معصومين عليهم السلام هم پرسيده اند و ايشان نيز مطابق عقل و فهم مخاطبين به اين سؤالات پاسخ داده اند. قرآن كريم ميفرمايد: اسرافيل در صور ميدمد و بر اثر آن همه موجودات در زمين و آسمان ميميرند. پس از مدتي (كه مقدارش معلوم نيست) دوباره در صور ميدمد و آنگاه همه مرده ها زنده شده و در صف محشر حاضر ميگردند: «و نُفِخَ في الصور فصعق من في السموات و مَن في الارض الاَّ من شاءاللَّه ثم نفخ فيه اخري فإذا هُم قيام ينظرون».[1] سزاوار است به منظور بهتر روشن شدن معناي  نفخ صور، از نظر لغت و اصطلاح اشاره شود. 1-  صور در لغت :  صور در اصل دو معنا دارد: يكي جمع «صورت» و ديگري «شيپور» و گفته اند صور شاخي است كه در آن ميدمند.[2] علامه طباطبايي ميفرمايند: «در آيات قرآن چيزي كه با آن بتوان «صور» را از لحاظ لفظي تفسير نمود نيامده است، امّا معناي لغوي آن يعني شاخي كه گاهي نيز آنرا سوراخ ميكرده اند و در آن ميدميده اند، همانند شيپور».[3] در زبان فارسي هم به چنين چيزي بوق ميگويند. نفخه نيز در لغت به معناي دميدن است.[4] 2- صور در  اصطلاح: هر چند ظاهر آيات و بسياري از روايات اين است كه «اسرافيل» - كه يكي از فرشتگان مقرب الهي و مسؤول دميدن در صور است - در چيزي (صور – بوق) ميدمد و زندگان ميميرند و با دميدن ديگر همه مردگان زنده ميشوند، ولي ميتوان گفت «دميدن در صور» معنايي كنايي دارد. معمولاً در جنگهاي بزرگ، براي اعلان دستورات مهم از شيپور يا طبل استفاده ميشد؛ شيپور اول به معناي سكوت و توقف كارهاي عادي و شيپور دوم به منزله حركت و انجام دستور جديد بود. در اينجا نيز چنين تعبيري به كار رفته است. بنابراين ميتوان گفت كه «صور» و دو نفخه آن، كنايه از اعلام دستور توقف زندگي دنيا و حركت براي زندگي اخروي است. حضرت اسرافيل به اذن خدا خطاب به مخلوقات ميگويد: «بميريد» و بار ديگر ميگويد: «زنده شويد»، كما اينكه در اصطلاح فلسفي به زنده شدن (مرحله دوم دميدن) «كن رحماني» ميگويند.[5] لازم به ياد آوري است كه معمولاً كلمات و لغاتي كه بشر با آن سر و كار دارد، ابتدا از مفاهيمي حسّي و مادّي گرفته شده و كم كم با تغييراتي در وسعت معناي آن، در ساير موارد نيز به كار رفته است. قرآن نيز كه به زبان بشر نازل شده از همين مفاهيم و لغات استفاده نموده؛ مثل اينكه از لفظ «عين» (چشم) كه كنايه از علم، درك و نظارت خداست، يا«يد» (دست) كه كنايه از قدرت و سلطه خداست و نيز «عرش» و «كرسي» و... استفاده نموده است كه جملگي آنها به عنوان تشبيه معقول به محسوس به كار ميروند؛ ولي عموماً در ضمن استفاده از اين مفاهيم، با بيانهاي گوناگون، گوشهها و زواياي مختلف يك مطلب نشان داده ميشود تا هم لغات و مفاهيم از معناي اصلي خود منحرف نگردند و هم معاني اصلي در تنگناي معاني معمولي كلمات گرفتار نشوند؛ لذا (در همين مورد) علاوه بر تكرار 12 بار كلمه نفخ در آيات ديگر، از كلمه «صيحه» به معناي فرياد و صداي بلند (13 بار) و «ندا» به معناي صداي بلند و «نقر» به معناي كوبيدن به چيزي مثل طبل 1 بار، «زجره» به معناي راندن با صدا (2 بار) و «صافه» به معناي فرياد گوشخراش (1 بار) نيز استفاده شده است كه حكايت از كنايي بودن نفخ صور و اشاره به دستور و اراده حق تعالي دارد. علامه طباطبايي ميفرمايد: بنابراين «صور» حقيقتي است موجود كه داراي دو گونه صيحه است، صيحه ميراننده و صيحه زنده كننده... بنابراين «صيحه» يا «نفخه» چيزي جز كلمه اي الهي نيست كه آنان را ميميراند و زنده ميكند. خداوند خود فرموده: «هوالذي يحيي و يميت فاذا قضي امراً فانما يقول له كن فيكون»[6]. اوست خدايي كه زنده ميكند و ميميراند و هرگاه اراده كند به چيزي ميگويد: باش. پس آن شيء موجود ميشود. نتيجه: دو نفخه مزبور دو كلمه هستند: كلمهاي ميراننده و كلمهاي زنده كننده.[7] معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1. آموزش عقايد، آيت الله مصابح يزدي. 2. معاد در قرآن، ج 4، آيت الله جوادي آملي. 3. معاد شناسي، ج 4، سيد محمد حسين، تهراني.   پي نوشت ها: [1]. زمر/ 68. [2]. قاموس قرآن، ج4، ذيل کلمه صور. [3]. طباطبايي، سيد محمد حسين، حيات پس از مرگ، ص 43. [4]. قاموس قرآن، ج7، ذيل کلمه نفخ. [5]. مظاهري، معاد در قرآن، ص 144. [6]. مومن/ 68. [7]. طباطبايي، سيد محمد حسين، انسان از آغاز تا انجام، انتشارات الزهرا، چاپ دوم، 1371، ص90 ـ 91
بررسی واقعه تیر 1378 با روشنگری استاد بزرگوار محمود معلمی
سلام‌استاد خدا قوت در خدمت شما هستیم و از بیانات شما استفاده میکنیم
استاد چرا با موسوی خوئنیها برخورد نشد ؟؟
خدا ریشه این منافقان را به زودی بکنه که اگه اینها نباشند دشمن خارجی هیچ غلطی نمیتونه بکنه.🙏