سلام صبح بخیر......🍃🍂🍃
🌷السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)🌷
ماملت امام حسینیم
پدرم که رحمت خدا براو باد می گفت : پسرم می دانی بزرگترین گناه چیست ؟ بزرگترین گناه آن است که به کسی که تو را راستگو می داند دروغ بگویی!!! پس به کسی که بهت اعتماد کرده دروغ نگو و به کسی که بهت دروغ گفته اعتماد مکن .
نشریه اخبار و تحلیلها یکشنبه 3 شهریور.pdf
146.4K
اخبار روزانه3شهریور99یکشنبه
#ثامن
شعارهای عاشورا.mp3
11.59M
🔰موضوع: #شعارهای_عاشورا
🔆توضیح: استاد شهید در این سخنرانی ابتدا به معنای شعار و جایگاه و اهمیت آن می پردازند و سپس به تحلیل شعارهای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا می پردازند.
🎙 در انتهای این جلسه استاد شهید #روضه برگشت ذوالجناح به خیمه گاه را می خوانند. گریه های استاد شهید در این جلسه عجیب است.
😭 #شهید_مطهری:
«طفل عزيز اباعبداللَّه مىگويد: اى اسب! «هَلْ سُقِىَ ابى امْ قُتِلَ عَطْشاناً؟» من از تو يك سؤال مىكنم: پدرم كه مىرفت، با لب تشنه رفت (گريه استاد)؛ من مىخواهم بدانم كه آيا پدرم را با لب تشنه شهيد كردند يا در دم آخر به او يك جرعه آب دادند؟ (گريه استاد) »
#صدای_استاد #روضه_های_استاد
#محرم #استاد_شهید
عاشورا .pdf
181.1K
🌀نسخه pdf
🛑 یادداشت
✍️ عاشورا نتیجه تحریف و انحراف
❇️به قلم: سردار یدالله جوانی- کارشناس مسایل سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گزیده ای از کلبه سلامت
✅ چرا واقعه کربلا مهم است؟
⭕️ در اینده نزدیک سازمان بهداشت جهانی که توسط صهیونیست ها اداره میشه کاملا رسوا خواهد شد و مردم متوجه میشن که اون ها چطور با انواع فریب ها سعی کردن با دروغی به نام کرونا کارشون رو به پیش ببرند
اون روز واقعا دیدنی هست و منتظر اون روز هستیم☺️
🍃🌼 مسأله کربلا در رأس مسائل سیاسی است.
🍃🕯حضرت امام خمینی (رضون الله تعالی علیه) :
🕯این دو ماه مبارک ارشادتان را قوی بکنید و مسائل اسلامی را برای آنها بگویید
🎤مسائل سیاسی را برای آنها بگویید
🔹️در عین حالی که مسأله کربلا که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند به همان فرمی که بود
👈 منتها الفاظ تغییر بکند.
🏴 مصیبت ها همان است، مصیبت ها تغییری ندارد
🔷️ باید آن بعد سیاسی کربلا را برای مردم بیان کرد.
🍃🍎 سیدالشهداء به حسب روایات ما و به حسب عقاید ما از آنوقتی که از مدینه حرکت کرد می دانست که چی دارد می کند، می دانست شهید می شود، قبل از تولد او اطلاع داده بودند به حسب روایات ما.
🕋 وقتی که آمد مکه و از مکه در آن حال بیرون رفت، یک حرکت سیاسی بزرگی بود که در یک وقتی که همه مردم دارند به مکه می روند، ایشان از مکه خارج بشود.
💠 این یک حرکت سیاسی بود،
🔸️تمام حرکاتش، حرکات سیاسی بود، اسلامی - سیاسی
🕯و این حرکت اسلامی - سیاسی بود که بنی امیه را از بین برد و اگر این حرکت نبود، اسلام پایمال شده بود.
🌷آن روزی که افراد ادراک می کنند که احتماًل هم بدهند که اسلام در خطر است، آن روز همان کاری که امام حسین کرد باید بکنند.
⚘آن روزی که احتماًل ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همه مان فداکاری بکنیم، باید برویم دنبال کار.
📚 صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۱۳۹
🗓 ۱۳ مهرماه ۱۳۶۲
بعد سیاسی عاشوراقسمت ۴
«عدالتخواهی»؛ سالار شهیدان تلاش می کرد تا تبعیض و بی عدالتی را از جامعه مسلمانان ریشه کن کند و عدالت و مساوات را در میان مردم برقرار سازد. از دیدگاه بلند آن حضرت، زمامدار مسلمانان باید در رفتار گفتار و انتخاب کارگزارانش شیوه ای عادلانه پیش گیرد و در جهت گسترش عدل و داد قدم بردارد.
سیدالشهداء(ع) بر این باور تأکید می کرد و می فرمود: «فلعمری ما الامام الّا الحاکم بالکتاب و القائم بالقسط الدائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذات اللّه؛( چالغیبة، نعمانی، ص۲۰۶). به جان خودم سوگند! امام نیست مگر کسی که بر اساس کتاب خدا حکم کند؛ برای عدالت قیام کند؛ متدیّن به دین حق باشد و جان خود را در راه خدا گرو بگذارد.»
مرام عدالت گستری آن حضرت و یاران باوفایش در همه جا اعلان و مشخص شده بود.
مسلم بن عقیل ـ سفیر آن امام(ع) ـ وقتی در دار الاماره کوفه با حاکم ستمگر یزید (عبیدالله بن زیاد) روبرو شد، به این هدف والای قیام اشاره کرد و از ایجاد عدالت سخن گفت.
ابن زیاد وقتی از مسلم پرسید: برای چه به کوفه آمدی و مردم را به انقلاب دعوت می کنی؟ پاسخ داد: «فاتیناهم لنأمر بالعدل و ندعو الی حکم الکتاب؛(طبری، ج ۴، ص ۲۸۲). آمده ایم تا امر به عدالت کرده و به قانون کتاب خدا دعوت کنیم.»
بعد سیاسی عاشورا،قسمت پنجم
«ظلم ستیزی»: ستم پذیری آسیب مهمی برای دین داری مردم است که موجب می شود جبّاران و ستمگران بر جامعه حاکم شوند، امّا اگر انسان ها با عزّت زندگی کنند قطعاً خط سیر جامعه سراز ستم و بی عدالتی در نمی آورد.
امام حسین (ع) فرمود: آن چه جبّاران را بر شما مسلط ساخته این استکه شما از مرگ گریزان هستید و به این زندگی ننگین نا پایدار دل بسته اید. جمعی مانند بردگان بی اراده و مقهور هستند و گروهی گرسنه و مغلوب و ستمگران به دلخواه در امور مملکت تصّرف می کنند. به دنبال این بیان، حضرت می فرماید: شگفتا که سرزمین اسلام قبضه کسانی است که یا خائن و ستم کار هستند و یا باج گیر و نابکار و یا حکمران بی رحم و بی انصاف.(تحف العقول،ص ۲۷۲_۲۷۱).
اباعبدالله (ع) پس از ممانعت «حربن یزید ریاحی» از حرکت ایشان به کوفه یا مراجعت به مدینه در خطابه ای فرمود: آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری به عمل نمی آید؟! در حالی که مؤمن باید حق جو و طالب دیدار خداوند باشد و من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز ملامت و خستگی و کسالت نمی دانم.(لمعات الحسین، حسینی طهرانی، ص ۳۷).
بعد سیاسی عاشورا (۳)
«نفی سکولاریسم»: معاویه و یزید عملاً تفکر «سکولاریستی» را رواج می دادند، به عنوان نمونه وقتی که معاویه بر خلافت نشست، بلافاصله به عراق آمد و در سخنرانی خود به مردم اخطار نمود که من با شما سرنماز و روزه نمی جنگیدم، بلکه می خواستم بر شما حکومت کنم و به مقصود خود رسیدم.(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید چ، ج ۴، ص۱۶۰).
مرحوم علّامه طباطبایی (ره) در مورد این سخن معاویه، می گوید: «معاویه با این سخن اشاره می کرد که سیاست را از دیانت جدا خواهد کرد و نسبت به مقرّرات دینی ضمانتی نخواهد داشت و همه نیروی خود را در زنده نگه داشتن حکومت خود به کار خواهد بست و البته روشن استکه چنین حکومتی سلطنت و پادشاهی است نه خلافت و جانشینی پیامبر (ص).»(شیعه در اسلام،ص ۴۴).
امام حسین (ع) با قیام خونین خود نشان داد که مرز سیاست از دیانت جدا نیست ودر اسلام بین این دو هم گرایی و هماهنگی وجود دارد و هر وقت در رأس حکومت، زمامداران و حاکمانی فاسد قرار گیرند که لیاقت منصب حکومت و کشور داری را ندارند باید بر علیه آن ها شورید و از منصب حکومت عزل کرد.
پژوهشی در بعد سیاسی حماسه عاشورا قسمت اول:
واقعه عاشورا از عالی ترین حماسه های جاویدان است که در کم ترین زمان و با فداکاری افراد معدودی رخ داد و همیشه به عنوان «انقلاب بزرگ» بر تارک تاریخ بشریّت می درخشد.
اندیشمندان مسلمان این حادثه عظیم را از ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، عرفانی، تاریخی و... مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند و هر یک در خور شأن و مقام خود، آموزه هایی را برای پویندگان راه حسینی به ارمغان آورده اند. امّا آن چه بیش از همه حادثه عاشورا را پر فروغ تر و جاویدان تر می سازد، «بعد سیاسی» آن است که بسیاری از انسان ها را متحوّل و انقلابی ساخته و جلو خودکامگی بسیاری از زمامداران فاسد را گرفته است.
اگر حماسه عاشورا رخ نمی داد، بدون شک هیچ نهضت اسلامی دیگری به وقوع نمی پیوست و خودکامگی زمامداران فاسد افزون تر می شد، در نتیجه رشد جوامع اسلامی با خطرات جدّی تری روبه رو شده و مکتب «انسان ساز» اسلام تعطیل می شد، اما تأثیر حماسه حسینی در بیداری سیاسی و شور انقلابی مردم بسیار عمیق بود
بعد سیاسی حماسه عاشورا،قسمت دوم (تشکیل حکومت):
اولین مولّفه سیاسی قیام امام حسین(ع)، تشکیل حکومت اسلامی بود. آن حضرت به صراحت می فرمود: آل ابوسفیان لیاقت حکومت را ندارند و از جدّم رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: «خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است و اگر روزی معاویه را در بالای منبر من دیدید او را بکشید، ولی مردم مدینه او را بالای منبر دیدند و نکشتند و اینک خداوند آنان را به یزید فاسق (بدتر از معاویه) گرفتار نموده است.»(سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، محمد صادق نجمی،ص۱۶).
حضرت اباعبداللّه (ع) هم چنان که بر عدم شایستگی آل ابوسفیان برای خلافت پافشاری می نمود، بر لیاقت و شایستگی خود به امر حکومت و خلافت اصرار داشت.
با مطالعه تاریخ این نهضت بزرگ مشخص می شود که سیدالشهداء(ع) در هرجا مناسب می دید، شایستگی خود را برای تشکیل حکومت اعلام می نمود و مردم را به پذیرش حکومت و رهبری عادل دعوت می کرد.(فرهنگ عاشورایی، جمعی از نویسندگان، ج ۱۰، ص۹۰).
از سخنان گهر بار امام حسین (ع) در نامه هایی به مردم کوفه و بصره استفاده می شود که ایشان خود را شایسته ترین و جامع ترین فرد برای رهبری می دانست و آمادگی خود را برای تشکیل حکومت اصیل اسلامی اعلام کرد. و هر چند نتواند این حکومت را تشکیل دهد، اما با قیام خود در بلند مدت زمینه تشکیل یک حکومت اصیل اسلامی را فراهم نمود.
#وصیتنامه_شهید_دانشگر
✅آخر من کجا و شهدا کجا؛ خجالت میکشم بخواهم #مثل_شهدا وصیت کنم، من ریزه خوار سفره ی آنان هم نیستم, شهید شهادت را به چنگ می آورد راه درازی را طی میکند تا به آن مقام می رسد اما من چه!
سیاهی گناه چهره ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده, #حرکت_جوهره_ی_اصلی_انسان_است و گناه زنجیر, من سکون را دوست ندارم. عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است, سکونم مرا بیچاره کرده.
✅در این حرکت عالم به سمت معبود حقیقی دست و پایم را اسیر خود کرده, انسان کر میشود, کور میشود, نفهم میشود, گنگ میشود و باز هم زندگی میکند. بعد از مدتی مست می شود و عادت میکند به مستی و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم.
✅درد را انسان بی هوش نمی کشد، انسان خواب نمی فهمد, درد را, انسان با هوش و بیدار می فهمد. راستی! #دردهایم_کو؟ چرا من بیخیال شده ام؟ نکند بی هوشم؟ نکند خوابم؟ مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم. قلب چند نفرمان به درد آمد؟چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ آیا مست زندگی نیستیم؟
✅خدایا تو هوشیارمان کن، تو مرا بیدار کن, صدای العطش میشنوم صدای حرم می آید گوش عالم کر است. خیام می سوزد اما دلمان آتش نمی گیرد. مرضی بالاتر از این! چرا درمانی برایش جستجو نمی کنیم، روحمان از بین رفته سرگرم بازیچه دنیاییم.
✅الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ ما هستیم, مرده ام تو مرا دوباره حیات ببخش، خوابم تو بیدارم کن. خدایا! به حرمت پای خسته ی رقیه(س)به حرمت نگاه خسته ی زینب(س)به حرمت چشمان نگران #حضرت_ولی_عصر(عج) به ما حرکت بده
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
اقامه حق و عدل:
رهبر معظم انقلاب درباره اهداف قیام عاشورا میفرمایند: حرکت امام حسین (ع) برای اقامهی حق و عدل بود. آن بزرگوار، برای همین قیام کرد که رژیم های فاسد و مخرب انسان و دین و ویرانگر ، در جامعه نباشند و نظام اسلامی و الهی و انسانی و مبنی بر صلاح، در جامعه استقرار پیدا کند. این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت،» یا «شهادت». البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت. هم مقدّمات حکومت را آماده کرد و میکرد؛ هم مقدّمات شهادت را آماده کرد و می کرد. هم برای این توطین نفس می کرد، هم برای آن. هرکدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛ اما هیچکدام هدف نبود، بلکه دو نتیجه بود. هدف، چیز دیگری است.
هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود. امام حسین باید این واجب را عمل میکرد تا درسی برای همه تاریخ باشد. مثل اینکه پیغمبر حکومت تشکیل داد؛ تشکیل حکومت درسی برای همه تاریخ اسلام شد و فقط حکمش را نیاورد. یا پیغمبر، جهاد فیسبیلا... کرد و این درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر شد. این واجب هم باید به وسیله امام حسین علیه السّلام انجام می گرفت تا درسی عملی برای مسلمانان و برای طول تاریخ باشد.
#ثامن
#شعور_حسینی
#چهارم_محرم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
🔰 هدف اصلی امام حسین مبارزه با ظلم و جهل مردم بود
مهمترين علت شهادت امام حسين و مهمترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. ما مى دانيم که امام حسين با يزيد مبارزه نمى كرد؛ او بالاتر از اين بود كه هدفش شخص و فرد باشد؛ هدف او اصولى و كلى بود.
درحقيقت امام حسين با ظلم و جهل مبارزه مى كرد، چنانكه در زيارت به ما تلقين و تعليم كرده اند كه هدف اين مبارزه از بين بردن جهل و گمراهى است چنانكه در #زيارت_اربعين است:
«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» «1»
.
اكنون توضيح مى دهم كه مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى بودند، اینچنین نمى كردند. نه، در اصطلاح دين «#جهالت» بيشتر در مقابل «#عقل» گفته مى شود و مقصود آن #تنبّه_عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى سوادى ندارد.
علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و #عبرت_گيرى در آنها مى بود و به تعبير #سيدالشّهداء كه فرمود: «#ارْجِعوا_الى_عُقولِكُمْ»
اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى كردند و جنايتهاى ابوسفيان و معاويه و ابن زياد در #كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را نمی خوردند، اینچنین نمی شد.
مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج17، ص451
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حب_الحسین_یجمعنا
#علم_جهل
#زیارت_اربعین
#شهید_مطهری
#ثامن
🔴 یادداشت اختصاصی/
❇️نخستین و ریشهایترین جهاد؟
🔷انقلاب ملت ایران در چهار دهه گذشته فراز و نشیبهای زیادی داشته است و تهدیدات گوناگونی را دفع کرده و در پس هر تهدیدی قویتر از گذشته به راه خود در مسیر تعالی و پیشرفت ادامه داده است. اما در دوره کنونی تهدیدات بیرونی با آسیبهای درونی همافزایی تأملبرانگیزی پیدا کرده اند، برخی کمکاریها و سوء تدبیرها در کنار تبلیغات خارجی و همنوایی برخی عناصر داخلی در ناامید کردن جامعه تاثیر انکارناپذیری دارند.
🔶اگر در گذشته این رسانههای بزرگ بودند که حرف اول را جنگهای تبلیغاتی و روانی میزدند، امروزه رسانههای خُرد، سازنده و جهتدهنده بخش اعظمی از افکار عمومی شده و سهم رسانههای بزرگ را در ارتباط مستقیم با عامه مخاطبان کم کردهاند. لذا رسانههای بزرگ با تغییر تاکتیک علاوه بر هدفگیری افکار عمومی جامعه، صاحبان رسانههای خُرد و نخبگان را نیز هدف قرار گرفته تحت شمول ایدههای خود قرار دادهاند.
🔻از اینرو دو ضرورت عمده پیش روی جریان انقلابی و جوانان حزباللهی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب از آن به «نخستین و ریشهایترین جهاد» یاد کرده اند؛ اول آنکه در روند و نبرد روایتها، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانند و دوم آنکه در راهاندازی و بهرهگیری از رسانههای خُرد (کانالهای طرح ثامن) در دام صحنهسازیهای رسانههای بزرگ قرار نگیرند چراکه تاکتیک نوین رسانههای بزرگ تعیین زمین بازی برای رسانههای خُرد است. ما برای شکستن محاصره تبلیغاتی ایران اسلامی نیازمند حرکت رسانهای جبهه ای هستیم، لذا کانالهای طرح ثامن باید از پراکندهکاری پرهیز نمایند و محور جلسات دو هفته یکبار خود را، از کانال مرجع این طرح یعنی از کانال معیار (پیامرسان های سروش ایتا و روبیکا) برداشت نمایند و همچنین برای جذب مخاطبان موردنظر به کانالهای خود، طرحهای ابتکاری و بومی و محلی، تدوین و اجرا کنند.