فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بوی بهشت میوزد از کربلای تو
⚫️ #مرحوم_کوثری
🍃🌼 خدایا در روز پنشنبه پنج حاجتم را برآورده ساز. 🤲
🤲 اَللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْخَمِيسِ خَمْساً
لاَ يَتَّسِعُ لَهَا إِلاَّ كَرَمُكَ وَ لاَ يُطِيقُهَا إِلاَّ نِعَمُكَ.🌹
1️⃣ سَلاَمَهً أَقْوَي بِهَا عَلَي طَاعَتِكَ 🌷
2️⃣ وَ عِبَادَهً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِيلَ مَثُوبَتِكَ🌷
3️⃣ وَ سَعَهً فِي الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلاَلِ🌷
4️⃣وَ أَنْ تُؤْمِنَنِي فِي مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِكَ🌷
5️⃣ وَ تَجْعَلَنِي مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِي حِصْنِكَ🌷
🤲 بار خدايا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برآورده ساز، كه آنها را جز كرم تو گنجايش و جز نعمتهايی تو طاقت ندارد 🌹
1️⃣ سلامتي كه با آن برای انجام طاعتت نيرو گيرم ⚘
2️⃣ و عبادتی كه با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم ⚘
3️⃣ و گشايشي در حال، من با روزی حلال ⚘
5️⃣ و اينكه به من با امن خويش در هنگامه های ترس امنيت دهی ⚘
5️⃣و از هر غم و اندوه كوبنده در دژ استوار خويش پناهم دهی ⚘
💐 قسمتی از دعای با عظمت روز پنجشنبه.
تفاوت منطق امام حسین علیه السلام با منطق سیاسیون و احزاب سیاسی چیست
#شهید_مطهری
#حماسه_حسینی
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️مختصری از #عبرتها و #درسهای_عاشورا
🔶 #عاشورا، تبلور زنده ي نماز، مناجات، حماسه، عدالت، و شهادت است. در مورد اين رخداد بسيار سخن گفته شده است، ولي به ابعاد گوناگون انساني و اجتماعي و درسها و پيامهاي زندگي ساز و حماسهآفرين آن كمتر توجه شده است. حال ما در اين مختصر به #عبرتهای_عاشورا ميپردازيم:
💠عبرتهاي سياسي
🔷حركت و #نهضت_امام_حسين(ع) يك جنبش خصوصي يا خانوادگي نبود بلكه #حركتی_عظيم و انقلابي بزرگ عليه حكومت بني اميه بود. از اين رو يك #حركت_سياسي محسوب ميشود كه ازجهات گوناگون ميتواند الگوي سياسي جوامع باشد كه مهمترين آنها عبارتند:
1⃣ولايت و رهبري
💢از مهمترين اصول اسلام #ولايت است. ولايت بر مسلمين را امامان حق خودشان ميدانستند و به غاصب بودن ديگران عقيده داشتند. از اين رو #امام_حسين(ع) فرمودند: «ما خاندان پيامبر بر تصدي اين امر (حكومت بر امت) از اين مدّعيان ناحق سزاوارتريم». و در زيارتنامهها گاهي لعنت بر كساني آمده است كه ولايت آنان را انكار كردند. از سرمايهها و #عبرتهای_نهفته در حركت #عاشورا، معرفي #رهبری_صالح به امت اسلام و #افشاي_رهبران_ناشايسته است.
2⃣عدم ترك امر به معروف و نهي از منكر
💢 #حيات_جامعه_اسلامي به حساسيت مردم نسبت به احكام خدا و نظارت عمومي در امور واليان و مسئولان و مردم عادي وابسته است. از اين رو #امام_حسين(ع) با درك موقعيت حساس جامعه كه روز به روز از سنت رسول خدا(ص) فاصله ميگرفت، پرچم #امر_به_معروف و #نهی_از_منكر را علم كرد و در اين راه #جان_خود و اطرافيانش را به خطر انداخت و براي هميشه و به همگان آموخت كه سكوت در برابر ظلم، بدعت، انحراف، گناهي بزرگ و #قيام عليه آنها بالاترين درجه امر به معروف و نهي از منكر است. حال پيروان فرهنگ عاشورا، با الهام از #عاشورا بايد نبض پرحركت جامعه اسلامي باشند و نسبت به جريان امور و وضعيت فرهنگي و سياسي حساسيت نشان دهند و با حضور دائم در ميدان امر به معروف و نهي از منكر، عرصه را بر فساد آفرينان تنگ سازند.
3⃣باطل ستيزي و جهاد
💢تلاش براي بازگرداندن خلافت اسلامي و حاكميت مسلمين به مجراي حق و اصيل خود و از بين بردن سلطه جائرانه باطل، صفحه ديگري از مبارزات #امام_حسين(ع) ميباشد كه تكليف #باطل_ستيزی را بصورت كلي و هميشگي روشن ميسازد و اينكه در برابر #قدرتهای_باطل، نبايد سكوت و #سازش كرد.
از تكاليف مهم مسلمانان در حراست از دين و كيان خويش و مقابله با دشمنان #جهاد است كه #عامل_عزّت_مسلمين است. #كربلا و #عاشورا يكي از مظاهر عمل به اين تكليف ديني بود و درسي براي همه ي آزادگان جهان كه در همه حال با همه توان تا آخرين دم، به نبرد با دشمنان اسلام و دين خدا برخيزند.
4⃣تدبير و برنامهريزي
💢 #قيام_عاشورا، يك #نهضت_حساب_شده و با برنامه بود نه يك شورش كور و بيهدف. براي لحظه به لحظه و روز بروز آن، دورانديشي و #تدبير به كار گرفته شده بود.
5⃣كل يوم عاشورا
💢از عبرتها و درسهاي مهم عاشورا، #شناخت_تكليف_دفاع از حق و مبارزه با باطل و ستم در هر جا و هر زمان است. #قيام_عاشورا تكليف خاص آن حضرت و يارانش در آن مقطع زماني خاص نبود، بلكه هرگاه هر جا نظير آن شرايط پيش آيد، همان تكليف هم ثابت است.
💠پيامها و عبرتهاي اخلاقي
1⃣آزادگي
💢آزادي در مقابل بردگي، اصطلاحي، حقوقي و اجتماعي است، اما #آزادگی برتر از آزادي است و نوعي حريت و رهايي انسان از قيدهاي ذلتآور و حقارت بار است. #نهضت_عاشورا جلوه بارزي از آزادگي در مورد #امام_حسين(ع) و خاندان و ياران شهيد او است كه از ميان دو امر شمشير يا ذلّت، #مرگ_با_افتخار را پذيرفت و فرمود: #هيهات_منَّ_الذّلة انسانهاي آزاده در راه استقلال و رهايي از ستم طاغوتها و در آن لحظات حساس و دشوار انتخاب، مرگ سرخ و مبارزه خونين را برميگزينند و #فداكارانه جان ميبازند تا جامعه خود را آزاد كنند.
2⃣ايثار
💢 #اوج_ايثار، ايثار خون و جان است. #ايثارگر كسي است كه حاضر باشد هستي و جان خود را #برای_دين فدا كند. در صحنه #كربلا نخستين ايثارگر #سيد_الشهدا(ع) بود كه #در_راه_خدا از جان و مال خود گذشت و براي همه مخصوصاً شيعيان اين درس را داد كه در راه رضاي خدا و #حفظ_دين خدا بايد از تمنيات خويش گذشت.
3⃣شجاعت
💢صحنه #عاشورا تصويري است واضح از #شجاعت_امام_حسين(ع) و اهل بيتش. شجاعت عاشورائيان ريشه در اعتقادشان داشت. لذا عاشورا الهام بخش شجاعت به مبارزان بوده است و محرم همواره روحيه، شهامت و ظلمستيزي به مردم میداده است.
🔗متن کامل را اینجا 👈andisheqom.com/fa/Article/View/11000207 بخوانید.
#امام_حسين
#حسینیه_مجازی
⭕️ آیا قیام امام حسین(ع) با یک دستور خصوصی بود؟
🔹 برخی گفتهاند میدانید چرا امام حسین(ع) رفت و کشته شد؟ این یک دستور خصوصی فقط برای او بود و به او گفتند تو برو خودت را به کشتن بده.
🔹 معلوم است، اگر چیزی دستور خصوصی باشد، به ما و شما دیگر ارتباط پیدا نمیکند، یعنی قابل پیروی نیست. اگر بگویند حسین(ع) چنین کرد و تو هم چنین کن، میگوید حسین(ع) از یک دستور خصوصی پیروی کرد؛ به من مربوط نیست، به دستورات اسلام که دستورات کلی و عمومی است مربوط نیست.
🔹 حال تفاوت این دو چگونه است؟ امام حسین(ع) خودش فریاد کشیده است که علل و انگیزه قیام من مسائلی است که بر اصول کلی اسلام منطبق میشود. دستور خصوصی در جایی میگویند که دستورهای عمومی وافی نباشد. امام حسین(ع) در کمال صراحت فرمود اسلام دینی است که به هیچ مؤمنی - حتی نفرمود به امام - اجازه نمیدهد که در مقابل ظلم و ستم، مفاسد و گناه بیتفاوت بماند.
🔹 امام حسین(ع) مکتب به وجود آورد ولی مکتب عملی اسلامی. مکتب او همان مکتب اسلام است. اسلام بیان کرد و حسین(ع) عمل کرد. اگر این حادثه را از مکتب بودن خارج کنیم دیگر قابل پیروی نیست و ما این حادثه را از نظر اثر مفید داشتن عقیم کردهایم.
🔹 خیلی به نظر کوچک میآید که بگویند دستور خصوصی بود، ولی معنایش این است که دستورهای عمومی در این زمینهها کافی و وافی نیست، یعنی اگر دستور خصوصی نمیرسید اسلام دستوری نداشت که بگوید در چنین شرایطی باید حرکت و قیام کرد.
🔹 این تحریف معنوی که در حادثه عاشورا صورت گرفته است، از آن تحریفات لفظی صد درجه خطرناکتر است.
📗 شهید آیتالله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۹۸ (با تلخیص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪︎
🔹شهید مطهری: مجالس حسینی باید بیدار کننده باشد نه بی حس کننده
تربیت حسینی چگونه تربیتی است؟؟
#اندیشه_شهیدمطهری
#حماسه_حسینی
#ثامن
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
قیام عاشورا و رویارویی ولایت مداری و ولایت ناپذیری:
دقت در مقاطع مختلف قیام عاشورا نشان می دهد که اساسا ریشه فاجعه عاشورا را باید در بیتوجهی مردم به ولی منصوب از طرف خدا و ابلاغ شده توسط پیامبر در ماجرای غدیر دانست.
پیامبر در این خطبه فرمود:
فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَافْهَمُوهُ، وَاعْلَمُوا أَنَّ اللّه قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَإماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالاْءَنْصارِ وَعَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ، وَعَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَعَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبِی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلُوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَعَلَی الاْءَبْیضِ وَالاْءَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعُونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحُومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَصَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَ اللّه لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَأَطاعَ لَهُ.
ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را [علی علیه السلام] برای شما صاحب اختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.
این دوری از ولایت پیامبر و گردن ننهادن به ولایت امیرالمومنین ریشه فاجعه عاشوراست. مردمی که مخاطب سخن پیامبر بودند تنها 50 سال بعد از رحلت پیامبر نه تنها غدیر را فراموش کردند که بر آن همه ظلم و فسادی که بر جامعه مسلمین حتی دو شهر مکه و مدینه حاکم شده بود نیز چشم فرو می بستند لذا قیام سالار شهیدان در جهت یادآوری وصایای پیامبر اسلام عملا با خطبه های ایشان در مکه در جمع صحابه و تابعین پیامبر شروع میشد
#ثامن
#شعور_حسینی
#هشتم_محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️قانون حجاب را میخواهیم چکار!؟
❗️اصلا چرا ما خانوم ها باید بار #حجاب رو به دوش بکشیم!؟
👌 پاسخ دکتر غلامی
استاد دانشگاه امام صادق(ع)
⚫️ #با_کاروان| تفڪر یزیدی میوه ی شجره ی #تحریف‼️
◾️ آن عالم جاهلی که افق دیدش محدود است بایست مقیاس گودال قتلگاه را با ارض و مرزی محدود و در زمانی معین خلاصه کند! چرا که هرگز نمیخواهد بپذیرد که وسعت مرز کربلا به پهنای نبرد حق و باطل است و بایست از تابلوی عاشورا برای هر روز خود درس ها و عبرت ها بگیریم. او میخواهد در دفتر تاریخ فقط یک یزید و شمر ببیند و بس!
🔹 اما آنی که میخواد در مکتبخانه ارباب ، تلمّذ کند باید از خود بپرسد: چگونه منبری که منزلگاه رسول الله(ص) بود توسط معاویه و یزید بوزینه باز غصب شد و خواص مدعی سکوت کردند و عوام تمکین!! چرا آب از آب تکان نخورد؟
🔹آیا اگر یزید بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) ادعای فتنه گری و خلافت اسلامی میکرد مردم می پذیرفتند؟ مسلما خیر؛ پس چرا اینگونه شد؟ چون میوه ی تلخ یزید ثمره شجره ی تحریف بود. در حقیقت یزید بر صدر منبری نشست که برخی شیوخ قبلاً در پله اول و دوم و سوم به صورت گام به گام اسباب تحریف و فتنه را فراهم کرده بودند.. شیوخی و شریح ها و کاسبان تحریفی که در پوستین نفاق تکاثری، نفاق تفاخری و نفاق تجاهلی با تغییر حب و بغض و مهندسی ادراکات ، امامت را تبدیل به خلافت و سلطنت را جایگزین خلافت کردند!
🔹 آری؛ کربلا میخواهد به عاشورائیان درس بدهد که اگر افق دید را وسیع نکنیم خزه ی تحریف بر دیوار جهالت و غفلت و بی بصیرتی ملت رشد خواهد کرد. علت انحراف عوام، انحراف میلیمتری خواصی بود که بنای فتنه عاشورا را در سقیفه و در برخی تریبون ها بنا نموده و در هر دوره در پوشش لفاظی های زیبا بخشی از ارزش ها را تحریف و قربانی مطامع سیاسی خود کردند.
🔹البته در هر زمان عده ای دلال! که فقط رقص موسمی خوشه های فتنه را دیده و از آفت ریشه بی خبرند ممکن است خریدار هر خرمنی و هر منبری باشند و پای هر سفره ای نشسته و برای هر نطق و پستی لایک بفرستند. همانطور که عده ای غافل از فتنه آن شیخ اکبر و خلیفه دوم فقط بر ساده زیستی او رشک بردند ولی نمی دانستند خشت اول که گذاشت آن شیخ کج تا کربلاها می رود دیوارها کج!! ؛
🔻 سخن آخر؛
🔹 آسیبی که اسلام از تحریف و فتاوای شاذ ابوهریره هاو ابوموسی ها و عمروعاص و شریح ها خورده است بسیار سنگین تر است از ضربه ی ابوجهل ها و ابولهب ها و تحریم قریشیان!
🔹 یادمان باشد در بدرها و احدها شاید جسم اسلام از ناحیه کدخدانمایان وقت و نوچه هایشان آسیب ببیند ولی خطر بیشتر آنجاست که در کربلاها بواسطه ی تحریف روح اسلام قربانی جسم اسلام شود. در مقابل سیوف احد، بسیارند آنانی که لباس رزم پوشند ولی در کربلاها چه بسا راه بلدان دیروزی که عامدانه یا جاهلانه پرچمدار یا اسیر دام تحریف شوند و با ترور شخصیت آقا و تحریف شعائر و آرمان انقلاب اسلامی پیامبر (ص)، بستر را برای تراژدی شهادت فرزند فاطمه در قربانگاه کربلا را فراهم آورند..!
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده
🇮🇷
محمد رضا مسقطیان:
سلام علیکم
هرروز محرم و یک نکته
🔵آیا عبرت خواهیم گرفت🔵
🔴اشتباه بزرگ شیعیان در سال 60 و 61 هجری این نبود که در مقابل سپاه امام حسین ایستادند و اینکه در سپاه إبن زیاد و پسر سعدبن ابی وقاص حضور داشتند. در هیچ جای تاریخ نیامده است که از شیعیان مشهور کسی در جنگ علیه امام حسین.ع. شرکت کرده باشد.
اما اما اما....
اشتباه بزرگ و غیرقابل جبران شیعیان این بود که نماینده امام را به بهانه های مختلف و حتی ظاهرا شرعی تنها گذاشتند.
به این دلیل که مگر مسلم ابن عقیل معصوم است که به همه دستوراتش عمل کنیم?!
با این عنوان که مسلم دستور مستقیم جهاد و ایستادن در مقابل دشمن را دارد?!
با این عنوان که او جوان است و تجربه ندارد?!
با این عنوان که فقط امام معصوم می تواند حکم جهاد صادر کند?!
با این عنوان که ما منتظر می مانیم تا امام معصوم بیاید و آنگاه برای او جان خواهیم داد.
راست هم می گفتند، جان می دادند اما قتلگاه عین الورده و توابین کجا !و کربلا کجا...؟؟؟
با همین شبهات نماینده امام را تنها گذاشتند و شد آنچه می دانید...
و قرن هاست عبرت نگرفته ایم!
هنوز می گوییم مگر ولی فقیه معصوم است؟!
هنوز می گوییم می مانیم تا امام زمان.عج. بیاید و برایش جان خواهیم داد.
🔴و هنوز فریاد می کشیم ما اهل کوفه نیستیم…
اهل کوفه نبودن یعنی:
تا وقتی حسین (ع)نیامده، مسلم ولی امر است...
و اینکه بدانیم کسی که از حوادث تلخ عبرت نگیرد باید تمامی تلخی حوادث را تجربه کند.🔴
هدایت شده از حلقه های اتحادشرودان وکروچ
رضایی:
🌼 داستانی خواندنی از حجت الاسلام قرائتی در مورد قمه زنی
(با استناد به آیه قرآن)
حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمی داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم. ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمدهای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم، ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو.
من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (سوره بقره آیه ۱۰۴)؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین.
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصهای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن.
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن.
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم می شود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است! و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان می گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده می کردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمهای را که دشمن از آن سوء استفاده می کند به کار نبرید.
بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می کند.
این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می دهد که: از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس، چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده می کنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمیزنیم.
منبع: مجله مبلغان، شماره ۳۹
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بشنوید
🔰موضوع: #حماسه_حسینی
⚫️ این حسین بن علی است که ما رو نگه داشته است نه اینکه ما او را نگه داشته باشیم.
⬛️ اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام را دنبال تفریح و تفنن برویم...
#صدای_استاد #محرم #استاد_شهید
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑موشن گرافي
✍️ آمریکای تنهای تنهای تنها
🔷موضوع: شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
#ثامن
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
ولایت گریزی کوفیان:
سست عنصری و تزلزل شخصیت و عدم ثبات در قول و فعل کوفیان مهم ترین نمونه ولایت ناپذیری در ایجاد رخداد عاشوراست. مردمی که مشتاقانه امام را دعوت کرده بودند و در نامه های خود از انتظار مردم و باغستانه ای به سبزه آراسته و میوه های رسیده و گیاهان روییده و برگهای سبز درختان و سپاه مجهز و آماده برای امام دم زده بودند، ناجوانمردانه و خائنانه رأی و عقیده خود را پس گرفتند و در صف دشمنان حضرت اباعبدا... حاضر شدند. این لکه ننگ تا ابد بر دامان کوفیان باقی خواهد ماند. بهتر آن است که وصف کوفیان را از زبان حضرت زینب (س) بگوئیم. حضرت زینب(س) در توصیف کوفیان چنین میفرماید:
«ای مردم کوفه! ای صاحبان مکر و خدعه! آیا بر ما گریه میکنید؟ هرگز آب دیدگان شما فرو نایستد و ناله های شما ساکت نگردد. مَثَل شما، مَثَل زنی است که رشته های خود را نیکو ببافد و سپس از هم باز کند. شما ایمان خود را مایه مکر و خیانت در میان خود ساختید و رشته ایمان را بستید و دو مرتبه باز کردید. در میان شما، جز خودستایی و فساد و سینه های پرکینه و چاپلوسی و تملقی چون تملق کنیزان و غمّازی با دشمنان، خصلتی نیست. شما مانند گیاههای زباله دان ها هستید که قابل خوردن نیستند و به نقره ای می مانید که زینت قبور باشد و از آن استفاده درست نمی گردد و عذاب جاویدان برای شما آماده شد. آیا پس از کشتن ما بر ما گریه می کنید و خود را سرزنش مینمایید؟ آری به خدا قسم زیاد گریه کنید و کم بخندید. همانا شما لکه عار روزگار را به دامان خود افکندید که به هیچ آبی نمیتوان شست و شویش داد.»
غربت حضرت مسلم: تنهایی و سرگشتگی حضرت مسلم در کوچه های کوفه، شعاعی از تنهایی و غربت مولایش ابا عبدا... علیه السلام است. پس از شنیدن خبر قتل هانی، مسلم با افرادی که با او بیعت کرده بودند، برای جنگ با ابن زیاد از خانه خارج شد، چون اصحاب مسلم با خبر آمدن لشگرهای شام تهدید شدند، اندک اندک پراکنده شدند.
#ثامن
#شعور_حسینی