eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
210 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
📸«مصطفی صالحی» از عوامل اصلی اغتشاشات دی ماه ۹۶ در کهریزسنگ نجف‌آباد و قاتل پاسدار شهید «سجاد شاه‌سنایی»، بامداد امروز در اصفهان به دار آویخته شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جزئیاتی از انفجار مهیب بیروت 🔹برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند انفجار در انبار مواد آتش‌زا رخ داده است. پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد این انفجار در داخل کانتینر حاول ماده نیترات در بندرگاه بیروت رخ داده است. شبکه الجزیره می‌گوید انفجار خسارت‌های زیادی به ساختمان‌های محل انفجار وارد کرده است. 🔹خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مصدوم و مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان‌های بیروت منتقل شده‌اند. شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد این انفجار چند کشته و زخمی به جا گذاشته و خسارتهای مالی سنگینی هم به اسکله وارد کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ذوق‌زدگی عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی از انفجار بیروت 🔹«موشه فیلین» در حساب شخصی «فیسبوک» خود انفجار در بندر بیروت را «نمایش آتش‌بازی دیدنی» در آستانه یکی از مناسبت‌های یهودی توصیف کرد.
🔰علامه مصباح در دیدار با آیت الله صدیقی: 🔻 اگر در دنیا چیز مفیدی پیدا شود، همان گدایی در خانه اهل بیت (علیهم السلام) است و امور دیگر ضمانت بقاء ندارد. 👈 4 مردادماه 99
♦️هشدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل: خروج تاسیسات پرخطر از شهرها بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد 🔹حادثه بیروت بسیار تلخ بود.پروتکل های نگهداری از مواد شیمیایی می تواند در یک روز تمام نظامات یک جامعه را بر هم بریزد 🔹موضوع پدافند شیمیایی و خروج تاسیسات پرخطر از شهرها بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد. دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.
👤 پاسخ استاد به توییت تاجزاده درباره تحریمها لعنت خدا بر کسانی که با قانون گریزی و عدم پذیرش شکست ۸۸ و تحریف واقعیت در انتخابات پالس تحریم را به امریکایی ها فرستادند و بنیان قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ را گذاشتند لعنت بر کسانی که ناکارآمدترین دولت تاریخ انقلاب را بر دوش مردم سوار کردند و آنهایی که دروغ بخشی از هویت شان شده است
♨️ اتحاد فساد و فتنه! 🔻 معلوم شد ، مدیرعامل و ابرمتهم بزرگترین پرونده فساد ارزی تاریخ کشور،از لیدرهای*ستاد قیطریه میرحسین موسوی*بوده! ▪️در این تصویر ببینید.نفر وسط هم *شهید مهدی نوروزی* است که بعد از انتخابات که رای‌گیری و شمارش تمام شده و ستاد محل فتنه‌گری شده بود به حکم قضایی برای پلمپ مکان ستاد اعزام شد. ▪️لیدرهای ستاد میرحسین جلوی عوامل انتظامی و امنیتی ایستاده و جلوی خبرنگاران مقاومت می‌کنند تا تصویرشان نیافتد و شناسایی نشوند! مهدی نوروزی ۵ سال بعد در جنگ با داعش به شهادت رسید و اسدبیگی هم شد ابرمتهم پرونده فساد ارزی! ▪️اسدبیگی ۳۱ ساله به واسطه حضور در ستاد انتخاباتی میرحسین در دولت روحانی به چه نوایی میرسد که خیلی از وزرا و مسئولین دولتی من جمله استاندار خوزستان، تماماً پشت وی ایستاده اند! برخی می‌گویند مبادا پرونده سیاسی شود در حالیکه اساساً یک دولت و جریان پشت بزرگترین فساد تاریخ ایران ایستاده است! تمام عوامل ستاد میرحسین موسوی در این دولت همه به مقام وزارت و مسئولیت رسیده‌اند: بیژن زنگنه، ربیعی، جهانگیری، آخوندی، نوبخت، واعظی، ترکان،ظریف و...!
🚨 رمزگشایی جدید، از افشاگری بی‌سابقه دکتر 🔹 سیستم ارتباطات و فضای مجازی کشور، تحت تسلط یک حلقه آلوده امنیتی و اخراجی از وزارت اطلاعات ا‌ست! 🔹 فردی که پس از فتنه ۸۸ از مسئولیتش تودیع و از وزارت اطلاعات تصفیه (اخراج) شد، به احتمال قوی همان "ابوالحسن فیروزآبادی"ست. 🔹 "فیروزآبادی" در مقطع وقوع فتنه ۸۸، معاون فناوری اطلاعات وزارت اطلاعات بود که هم اکنون با انتصاب "روحانی"، رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی‌ست! 🔹 "محمدجواد آذری‌جهرمی"، دست پروده شخص "فیروزآبادی"ست که از وزارت اطلاعات به وزارت ارتباطات آمد و با کمک "محمود واعظی" ابتدا به مدیریت حساس شرکت ارتباطات زیرساخت و سپس به وزارت ارتباطات دست یافت! 🔹 "نصرالله جهانگرد"، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، که با جاسوس خبره‌ی سیا هم عکس یادگاری دارد، با حکم "واعظی" می‌شود مسئول اجرای طرح مهم شبکه ملی اطلاعات!
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ ✨ ⭕️ چگونه شکست می خورد؟ 🔶میدان و ، است. تحریف به معنی بگردانیدن سخن؛ تغییر هر چیز به گونه‌ای است که آن را در گوشه‌ای از احتمال قرار دهی که بتوان به دو وجه حمل کرد. هدف از مخاطب و به مخاطب است. 🔷جریان تحریف از طریق ، ، و ها و... پیگیری میشود. در این نبرد، هر طرف به دنبال شکل‌دهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسین‌های غربی این جنگ‌ها معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولتمردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم. آن‌ها به این منظور غول‌های رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند. 🔷برای غلبه بر جریان تحریف، نیازمند ، و همه گروه های جامعه، شناسایی و‌ کور کردن حفره های زمینه ساز تحریف، تاکید بر واقعیات و توانمندی ها و مطالبه گری جهت رفع اشکالات و نواقص هستیم. جریان تحریف درصدد کوچک شمردن دستاوردهای بزرگ و بزرگنمایی اشکالات کوچک است. رسانه‌های هوشمند و دقیق، مخاطبان آگاه و مسوولانی که دغدغه حرکت به سوی پیشرفت ملی را دارند، می‌تواند جریان تحریف را در نبرد اراده ها، شکست دهند. ✍ دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه
⭕️خداوند در آيه ۱۸۶ سوره بقره وعده اجابت دعا داده، پس چرا گاهى دعاى ما مستجاب نمیشود؟ 🔶«وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنّى قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الْدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِى وَ لْيُؤمِنُوا بِى لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ» 🔷 ما به خاطر شرك يا جهل ماست. در تفسير الميزان میخوانيم كه خداوند در اين آيه میفرمايد: «اجيب دعوة الداع اذا دعان» خودم اجابت میكنم دعا كننده اى را كه و با ، از من كند. پس اگر دعا مستجاب نشد، يا به جهت آن است كه ما از خداوند خير نخواسته ايم، و در واقع براى ما شرّ بوده و يا اگر واقعاً خير بوده، خالصانه و صادقانه از خداوند درخواست نكرده ايم و همراه با استمداد از غير بوده است، و يا اينكه استجابت درخواست ما، به ما نباشد كه به فرموده روايات، در اين صورت به جاى آن بلايى از ما دور میشود و يا براى آينده ما يا نسل ما ذخيره میشود و يا در آخرت جبران میگردد. در اصول كافى میخوانيم: كسى كه غذاى حرام بخورد، يا امر به معروف و نهى از منكر نكند و يا از سر غفلت وبی اعتنايى دعا كند، دعايش مستجاب نمیگردد. 📕تفسير نور، ج ۱، ص ۲۹۱
روایت های بسیاری را می توان در این مورد یافت. از امام صادق (ع) روایت شده است: «جاء رجل الی النبی (ص) فقال: «یا رسول الله! من ابر؟»، قال: «امک»، قال: «ثم من؟»، قال: «امک»، قال: «ثم من؟»، قال: «امک»، قال: «ثم من؟»، قال: اباک؛ مردی خدمت پیامبر (ص) آمد و عرض کرد: «ای رسول خدا! به چه کسی نیکویی کنم؟». فرمود: «به مادرت»، عرض کرد: «بعد از او به چه کسی؟» فرمود: «به مادرت»، بار سوم عرض کرد: «بعد از او به چه کسی؟» فرمود: «به مادرت»، در چهارمین بار که این سؤال را تکرار کرد فرمود: به پدرت.»[۲] 🔷از امام سجاد (ع) اینگونه نقل شده است که فرمود: «مردی به حضور حضرت خاتم الانبیاء (ص) شرفیاب شده و بیان داشت: ای رسول خدا! من مردی گنهکار و آلوده به معصیت هستم و از انجام هیچ گناهی فروگذاری نکرده ام، آیا امید آمرزش برایم هست؟ رسول خدا (ص) پرسید: آیا پدر و مادرت زنده هستند؟ مرد گفت: فقط پدرم زنده است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: برو با او خوشرفتاری کن. آن مرد رفت و پیامبر (ص) بعد از رفتن او زیر لب زمزمه میکرد که: ای کاش مادرش زنده بود!»[۳] 🔷در بررسی کلی روایات میتوان بر دوش خود دارد را به دو دسته: و پس از تقسیم کرد. نیکی و احسان به والدین، قدرشناسی، نگاه مهرآمیز و به دست آوردن رضایت ایشان، وظیفه هایی است که در دوران حیات بر دوش فرزندان است و زیارت مزار مادر، قرائت قرآن، انجام اعمال نیک به نیت مادر از جمله وظایفی است که پس از مرگ او بر دوش فرزندان می باشد. این وظایف، در مقایسه با زحماتی که مادر برای رشد جسمی و معنوی فرزند میکشد، بسیار ناچیز است. 💠حقوق مادر در رساله حقوق امام سجاد (ع) 🔷یکی از متونی که به حقوق مادر اشاره شده است، رساله حقوق امام سجاد (ع) میباشد که در بخش حقوق خویشاوندان در کنار دیگر حقوق (حق پدر، فرزند و برادر) بدان اشاره شده است. 🔺ادامه دارد... پی نوشت: [۱] وسائل الشیعه، کتاب النکاح، ابواب احکام الاولاد، باب ۹۴، ح ۱ [۲] همان [۳] مستدرک الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۸۰
💠مقدمه 🔷 ، مهم ترین رکن هر خانه و خانواده ایست که وجودش بنیان کننده ساختار خانواده است. اگر مادر نبود، خانه و خانواده ای نبود و بودنش در کنار پدر هست که ادامه نسل را امکان پذیر میکند و آرامشش، آرامش بخش خانه و خانواده است.   🔷هیچ مکتب فکری ای را نمیتوان یافت به نپرداخته باشد و در مورد آن سخنی به میان نیاورده باشد. برخی از این مکاتب، جایگاه زن را بسیار پست و حقیر دانسته اند و برخی دیگر به مانند ، را برای زن به خصوص بیان داشته اند. از همین روی لازم است به عنوان رکن اساسی در زندگی انسان، به درستی شناخته و مورد تمجید و ستایش قرار بگیرد و سعی در شود. 💠جایگاه مادر در قرآن کریم 🔷بارداری و شیردهی دو مقطع مهم در نقش مادری است که زحمات بسیاری را برای مادر به همراه دارد. دوران بارداری، دورانی است که فرزند در درون رحم مادر همراه اوست و از شیره جان او تغذیه میکند و سختی ها بسیاری را برای او به همراه دارد. خداوند متعال در سی و یکمین سوره قرآن کریم، آیه ۱۴ اینگونه بیان میدارد: «و وصینا الانسان بوالدیه حملته امه وهنا علی وهن؛ ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش کردیم، مادرش او را با زحمت روی زحمت حمل کرد».  🔷به خاطر داشتن ویژگی های خاصی که در این دوران هست، خدای متعال بدان اشاره کرده است. با اندک تامل و مشاهده ای میتوان فهمید، یک زن در این دوران چه سختی ها و مشقت هایی را تحمل میکند تا فرزند خویش را سالم به دنیا بیاورد و ذره ای به جسم و روان او آسیب نرسد. در این دوران بسیاری اندام و اعضای مادر دخیل هستند تا او را در رحم به درستی حفظ کنند و از آسیب ها به دورش نگاه دارند. 👇👇👇👇👇
🔷 ، دوره رهایی از سختی ها نیست. باز دورانی است که در آن دوران سختی های بسیاری را تحمل می کند. یکی از این سختیها شیر دادن فرزند است، که باید در آن بسیاری از مسایل بهداشتی و معنوی را رعایت کرد. توجه به زمان شیر دادن تا خوردن لقمه حلال باید توسط مادر مورد اهمیت قرار بگیرد. این دوران آنگونه مورد اهمیت بوده است که خدای متعال در قرآن کریم بدان اشاره کرده است: «والوالدات یرضعن اولادهن حولین کاملین؛ مادران، فرزندان خود را دو سال تمام، شیر می‌دهند.»[بقره، ۲۳۳] 🔷کودکانی که از شیر مادر تغذیه میکنند دارای تن و روان سالم تری نسبت به دیگر کودکان هستند. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه شده اند، نسبت به سایر نوزادانی که تغذیه دیگری همچون شیر خشک دارند، از هوش بیشتری برخوردارند.  بسیاری از ویتامین هایی که برای بدن کودک لازم شمرده میشود در شیر مادر وجود دارد، در حالیکه این موارد در تغذیه های دیگر و به خصوص شیر خشک وجود ندارد و همین امر باعث میشود این کودکان بیشتر در معرض بیماری ها قرار بگیرند. احتمال ابتلا به اسهال و استفراغ به دلیل استفاده از شیشه شیر، یکی دیگر از آسیب های تغذیه به غیر شیر مادر است.  🔷تغذیه با شیر مادر سبب میشود که نوزادان با طعم های مختلف آشنا شوند، زیرا هر غذایی که مادر مصرف می کند طعم خاصی را در شیر او ایجاد میکند و به این طریق نوزادان با طعم های مختلف آشنا میشوند، بنابراین نوزادان تغذیه شده با شیر خشک همواره یک طعم را تجربه میکنند و به سختی به طعم غذاهای مختلف عادت میکنند.  اینها بخشی از فواید تغذیه با شیر مادر است.   💠جایگاه مادر در احادیث اهل بیت (علیهم السلام) 🔷 ، اهمیت زیادی به و جایگاه او در زندگی انسان داده شده است، این امر تا جایی پیش رفته است که نیکی به مادر مقدم بر نیکی بر پدر شده است. شیخ حر عاملی در کتاب «تَفْصیلُ وَسائلِ الشیعَة إلی تَحْصیلِ مَسائلِ الشَّریعَة» معروف به «وسائل الشیعه» بابی را با عنوان «باب استحباب الزیاده فی بر الام علی بر الاب» اختصاص داده است.[۱] 👇👇👇👇👇
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️ در رساله حقوق امام سجاد (ع) (بخش اول) 🔶نمیتوان مکتبی را یافت که قدردان ارزش و مادری نباشد. در متون اسلامی (قرآن کریم و روایات) به اهمیت این نقش و وظایفی که انسان در مورد مادر دارد، اشاره شده است. 🔺 در این نوشتار تا با در (ع) آشنا شوید. 👇👇👇👇👇
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ و اثرات سوء بر نظام اقتصادی اسلام 🔶در میان بحث‌های اقتصاد اسلامی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا از یک طرف یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های اقتصاد اسلامی و سرمایه‌داری است و از طرفی دیگر وجود و عدم آن می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های اقتصادی داشته باشد. در اسلام به حدی است که برخی ربا را به صراحت، می‌دانند. 🔺آنچه در این نوشتار مورد نظر قرار گرفته، توجه به و ربا در جامعه است. . 👇👇👇👇👇
💠ترک کار خیر و قرض دادن 🔷با در بین مردم یک جامعه، مهم‌ترین چیزی که از این جامعه خواهد رفت، و وام‌های قرض‌الحسنه است. از بین رفتن مهر و محبت و عاطفه و حس احسان و کمک به دیگران یکی از است. با رواج این نوع کسب سود، دیگر تنها ملاک برای کمک به دیگران و قرض، دریافت سود بیشتر خواهد شد که در این شرایط دیگر و عاطفی کم‌رنگ شدن و خواهد رفت.   💠راکد ماندن تولید و فعالیت اقتصادی 🔷با رواج ربا، صاحبان سرمایه به جای سرمایه‌گذاری در امر تولید، با توجیه ریسک بالای تولید و امکان از دست رفتن سرمایه، به ربا روی خواهند آورد؛ چرا که پرداخت ربا را برابر با امنیت سرمایه و تضمین سود از پیش توافق شده می‌بینند. از طرفی هم شخص دریافت‌کننده با توجه به سودی بالایی که قرار است پرداخت کند، حتی اگر کار تولیدی و اقتصادی خوبی را هم با آن انجام دهد، چندان موفق نخواهد شد، زیرا سود حاصل از تولید به جای صرف در تولید به ربا تبدیل خواهد شد.   💠افزایش فاصله طبقاتی 🔷 منجر به در جامعه خواهد شد و این به دلیل نرخ بالای سودی است که قرض‌دهنده از قرض‌گیرنده مطالبه می‌کند و این نرخ در برخی موارد به بیش از نرخ تورم نیز افزایش می‌یابد و همین امر سبب می‌شود تا قرض‌گیرنده برای مدت زیادی بدهکار و بدون پس‌انداز بماند، اما از طرف دیگر قرض‌دهنده با توسل به این حربه از منفعت و سود بیشتری در ظاهر برخوردار می‌شود.   💠تورم 🔷یکی از عوامل بروز تورم در جامعه افزایش هزینه‌های تولید است. مسلما وقتی تولیدکننده در قرارداد خرید اعتباری مجبور به پرداخت ربا و سود غیر متعارف به قرض‌دهنده شود، باید این افزایش هزینه را به نوعی جبران کند و طبعا این امر منجر به افزایش قیمت کالا و در نتیجه در جامعه خواهد شد.   👇👇👇👇👇
🔷آیات شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید، از خدا پروا کنید و اگر مؤمنید، آنچه از ربا باقى مانده است، واگذارید»[بقره، ۲۷۸] و «فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِکُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ؛ و اگر (چنین‏) نکردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وى‏، برخاسته‏‌اید و اگر توبه کنید، سرمایه‏‌هاى شما از خودتان است‏. نه ستم می‌کنید و نه ستم می‌بینید»[بقره، ۲۷۹]، دو نمونه کامل از مذمت ربا در احکام و جامعه اسلامی است.   ⭕️ ؟ 🔷قانونگذار در ماده‌ی ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی عنوان می‌دارد که: «هر نوع توافق بین دو یا چند نفر تحت هر قراردادی از قبیل بیع، قرض، صلح و امثال آن که جنسی را با شرط اضافه با همان جنس مکیل و موزون معامله نماید یا زائد بر مبلغ پرداختی، دریافت نماید، محسوب می‌گردد و جرم شناخته می‌شود. مرتکبین اعم از ربا دهنده، ربا گیرنده و واسطه‌ی بین آنها علاوه‌بر رد اضافه به صاحب مال به شش ماه تا سه سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا به عنوان جزای نقدی محکوم می‌گردند.» 🔷 یعنی قرضی که شرط شود همراه با مقداری بیشتر از قرض‌ گرفته‌ شده، پس داده شود. مثلا ۱۰۰ هزار تومان به کسی قرض داده شود و پس از مدتی ۱۱۰ هزار تومان پس گرفته شود. این نوع ربا، امروزه بسیار رایج است که مواردی از جمله پول بهره‌ای، وام با سود مشخص، سرمایه‌گذاری با سود مشخص و... در این دسته قرار دارند.   ⭕️آثار منفی ربا در نظام اقتصادی 🔷 در نظام اقتصادی و بطن جامعه را می‌توان در قالب نکاتی نظیر، و قرض دادن، و فعالیت اقتصادی، و در جامعه عنوان کرد. 👇👇👇👇👇
⭕️اقتصاد در بند ربا 🔷یکی از اصلی ترین معضلاتی که در جامعه ایجاد میکند به این موضوع بر میگردد که برخی تولید کنندگان جهت جذب نقدینگی در مسیر تولید مجبور به گرفتن ربا میشوند. هم اکنون با وجود بهره ثابت (ربا) در اقتصاد، تمام که درصد بازده آن ها نسبت به اصل سرمایه مورد نیاز کمتر از نرخ معمول ربا در بازار باشد شد، در حالی که اگر ربا در کار نباشد هر کاری که درصد بازده آن، عدد مثبتی (هر قدر هم کوچک) را نشان دهد به وجود می آید و در نتیجه کارهای بیشتری در جامعه تولید میشود که منافع آن برای اقتصاد سالم، از تمام جهات میباشد. 🔷بنابر آنچه بیان شد اولین مسئله ای که ربا در جامعه شکل میدهد عدم روی آوردن مردم برای تولید میباشد. با توجه به آنکه ، دیگر پول های سرگردان به سمت نرفته و وابستگی به سراغ چنین جوامعی خواهد آمد. ربا با سست کردن پایه های تولید در هر کشوری بزرگ ترین ضربه به آن جامعه را خواهد زد. از دیگر سو، نه تنها رونق اقتصادی را در پی ندارد، بلکه با افزایش بازده بخش غیر حقیقی اقتصاد یا بخش پولی در جامعه خواهد شد. بخش حقیقی اقتصاد به دلیل آنکه بازده کمتری نسبت به فعالیت های سوداگرانه دارد در نظر افرادی که دارای سرمایه پولی هستند دارای جذابیت کمتری بوده و نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازارهای غیر رسمی از جمله ربا خواهد رفت.   💠سخن آخر 🔷امروز اگر شاهد هستیم، اگر شاهد در نظام اقتصادی هستیم، اگر ثروت در دست عده و گروه خاصی انباشته شده است، اگر و آسیب‌پذیر روز به روز اوضاع اقتصادی بدتری را تجربه می‌کنند، اگر شاهد و تولید هستیم، اگر امروز واسطه‌گری و دلالی جای خود را به تولید داده است، بی‌شک ربا و سیستم ربوی در بروز این وضعیت به طور مستقیم و غیر‌مستقیم نقش دارد |منبع: وبسایت راسخون به نقل از: ۱)خبرگزاری بین المللی قرآن / ربا و اثرات سوء بر نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام و ۲) وبسایت تبیان / ربا با اقتصاد چه می‌کند؟
🔴 l تحریف عدالتخواهی با شعار انقلابیگری‼️ 🔻 این روزها بیش از هر زمانی سخن از جریان تحریف است ؛ یکی از شاخه های خطرناک تحریف، تحریف در باب عدالتخواهی است. حتما شما هم این روزها در بستر فضای مجازی بارها خواننده قصه ی تلخ جریان تحریف با عنوان عدالتخواهی یا افشاگری انقلابی بوده اید و نگارنده ی یادداشت در مقام مدرّس، این روزها بیش از گذشته شنونده ی تکرار برخی اتهام های ناصواب و غیرمنصفانه در کلاس های آموزشی از سوی برخی دوستان انقلابی میباشد! 🔹 نیک میدانیم هیچ نهاد و شخصی مصون از خطا و محفوظ از نقد منصفانه و عالمانه نیست اما گاهی خواسته یا ناخواسته وقتی عدالتخواهی با انحراف همراه میشود شاهد تولد دوباره ی نوخوارج هایی هستیم که روزگاری دغدغه عدالت داشته اند و امروز با چنگ زدن به "کلمه الحق" به دنبال "یراد بها الباطل" هستند و به بهانه اصلاح امور با شمشیر تیز انتقاد بی منطق و افراطی خود ، همه را اعم از خادم و خائن از دم تیغ میگذرانند! ؛ به زبان ساده تر گاهی به نام انتقاد انتقام میگیرند و گاهی به نام عدالتخواهی، عدالتخواری میکنند! 🔹 این جماعت کاسب به نام عدالتخواهی با دوری از انصاف و تقوا و بصیرت ، یک روز سپاه خادم و حامی ملت که خار چشم دشمنان انقلاب است را پیر و محافظه کار میدانند و روز دیگر نوک پیکان تهاجم خود را به سمت شورای نگهبان و قوه قضائیه میگیرند و یک روز هم به بیت رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه میتازند و قس علی هذا... 🔹 از سویی تا اندکی نقد محترمانه بر روش عدالتخواهی شان شود غزل اناالمظلوم می سرایند و ندای "هل من ناصرنی" سر داده و نقدها را به حساب مخالفت نهادهای انقلابی با عدالتخواهان گذاشته و بهانه ای پیدا میکنند برای تاختن بیشتر علیه نهادهای انقلابی! 🔹 به یقین مطالبه گری و آرمان خواهی یک ضرورت عقلایی و از الزامات انقلابیگری است لیکن تورّق دفتر تاریخ و سرنوشت تلخ برخی برادران دیروزی شهادت میدهد اگر عدالت خواهی منهای معنویت و عقلانیت شد و اگر مبتنی بر شاخص و همراه با بصر و صبر انقلابی نباشد گاه موجب به بیراهه رفتن راه بلدان میشود!! 🔹 بیراهه ای که شاید گاه لایک خور باشد و گاه به ظاهر قهرمان ساز ، اما بازخوانی حکایت کارگردان دیروز توبه نصوح و بازیگر امروز توطئه ی عکا و حیفا؛ و حکایت ابوذر دیروز کیهان نویس و عروسک امروز جنگ رسانه ای ضدانقلاب به ما میگوید عدالتخواهی منهای عقلانیت و معنویت پایانی بس تاریک دارد جناب عالیجناب!! ⏮ 🖌
🔴 l تحریف عدالتخواهی با شعار انقلابیگری‼️ ( بخش دوم) ➡️ 🔹حقیقتاً انحراف برخی عدالتخواهان نگران کننده است اما آنچه که این نگرانی را مضاعف میکند دو موضوع است: نخست حرکت این جماعت با تابلوی انقلابیگری! و موضوع دیگر انحراف ناخواسته برخی جوانان متدین و انقلابی است که به دلیل سطحی نگری ، ضعف در مبانی معرفتی، غلیان احساسات و نهایتاً جذابیت صدای فریاد در فضای مجازی نمازشان را به عدالتخواران اقتدا فرموده و ساعت تحلیل شان با افق آنان تنظیم می نمایند. جوانانی که سوار بر موج ایجاد شده ، فریب ظواهر و زیبایی سخن خورده و با تکمیل پازل دشمن، به نام انقلابیگری با رگ برافروخته سخن دشمن را تکرار میکنند! 🔹 جوانان عزیز متدین و انقلابی: از مولفه های بصیرت انتفاع از عبرت های تاریخ است. تاریخ تکرار میشود پس بایست عبرت گرفت از جمعی از جوانان متدین اول انقلاب که به دلیل نداشتن مبانی معرفتی تبدیل به پشیمان های انقلاب شدند و حتی مقابل انقلاب ایستادند و نبایست فراموش کنیم از دانشجویان جوانی که در سالهایی نه چندان دور با علم عدالت خواهی علیه ولایت نامه ی سرگشاده نوشتند! 🔹سخن آخر: توصیه های حکیمانه رهبرانقلاب در باب عدالتخواهی و تحول خواهی میتواند مهم ترین شاخص و اصلی ترین سرخط دفتر عدالتخواهان باشد تا مباد ناخواسته در دام صیادان عدالتخواهی انحرافی گرفتار آیند: 1⃣ مطالبه گری بایستی با شکل های باشد...مطالبه گری فقط اعتراض نیست، اگرچه در آن اعتراض هم وجود دارد، انتقاد در کنار پیشنهاد؛ اینکه ما صرفا انتقاد کنیم، صرفا اعتراض کنیم، این کار را پیش نمیبرد. این فایده جدی و ماندگاری ندارد،... ضمنا مطالبه گری را با پرخاش و بدگویی هم همراه نکنید 2⃣ انقلابی‌گری هم فقط در نظام قابل انجام است؛ این‌جور نباشد که [کسی] نظام را نفی کند که ما انقلابی هستیم. انقلابی‌گری به معنای ویرانگری و نظام نیست 3⃣ «خیلی‌ها قضاوت می‌کنند در فضای مجازی؛ و ...در واقع در موضع یک قاضی قرار می‌گیرند و رأی می‌دهند و بر اساس این رأی عمل می‌کنند؛ گاهی دشنام می‌دهند، گاهی تهمت می‌زنند و کارهایی مانند اینها می‌کنند؛ همه مراقب باشند.... ؛ وجود فساد و مفسد، خیلی خطرناک است امّا تعدّی به بی‌گناه به معنای واقعی کلمه از این خطرناک‌تر است» 4⃣ تحول‌خواهی اولاً با «کارهای سطحی» میسر نیست و دیگر اینکه البته «تدریجی» است و نیازمند «صبوری»! 🖌 🇮🇷