⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️تکنولوژی خوب، تکنولوژی بد
🔶دانشمندان #تکنولوژی و فناوری را #دانش_و_عمل_منسجم که در تمام #فعالیتهای_روزمره کاربرد دارد، معرفی مینمایند؛ اما این تعریف همه آن چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم. این تعریف و تعریفهای مشابهش، یک نگرانی را برای کسی که میخواهد قدم در #مسیر_سعادت و #پیشرفت_مادی_معنوی داشته باشد به همراه دارد؛ چرا که #تکنولوژیها و محصولات آن جزء لاینفکی از زندگی انسانها شدهاند؛ بنابراین باید نسبت خود را با #سعادت_انسان مشخص سازند. از این جاست که میتوان این سؤال را مطرح نمود که آیا تکنولوژی خوب و بد هم دارد؟
🔷برای پاسخ به سؤال مطرحشده که آیا #تکنولوژی خوب و بد دارد یا نه؟ آنچه مهم است مورد توجه قرار گیرد خروجی و #کاربری_آن_تکنولوژیهاست و این خروجی و کاربری #از_منظر_دین، باید نسبتش را با #سعادت دنیا و آخرت #انسان مشخص کند.
🔴 #فناوریها در صورتی #خوب ارزیابی میشوند که #همراستای #هدف_اصلی_خلقت که #سعادت_انسان را به دنبال دارند #قرار_بگیرند. خداوند تبارک و تعالی درباره هدف خلقت انسان میفرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ؛[ذاریات، ۵۱] و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند». حال سؤال اینجاست با چه #معیارهایی میتوان تشخیص داد که #یک_فناوری و محصولات آن، ما را به #هدف_خلقت یعنی #عبودیت و رسیدن به سعادت حقیقی میرساند.
💢مثلث فناوری
🔷به نظر میرسد برای پاسخ به این سؤال که معیارهای مشخصکننده جهت تکنولوژی چیست، باید به سه ساحت توجه کرد.
💠ساختار تکنولوژی:
🔷 #اولین_مسئلهای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که فناوری و تکنولوژی چیزی است که قرار است از خروجیش، محصولات متنوعی گرفته شود و اینجاست که باید گفت اگر خروجی این #فناوری چیزی جز محصولاتی نیست که ما را هر چه بیشتر #از_خداوند دور میکند باید #آن_فناوری را #منفی_قلمداد_کرد. مهم است که استفاده یک تکنولوژی به صورت دقیق بررسی شود تا بتوان بهطور قطع درباره آن تکنولوژی و فناوری نظر داد.
🔷به عنوان مثال در #تکنولوژیهای مربوط به #دانش_هستهای، آن بخشی که فقط برای ساخت #سلاح_هستهای و کشتار جمعی کاربرد دارد #قطعاً_منفی است و داشتن آن نیز #از_لحاظ_شرعی #حرام است. مقام معظم رهبری با استفاده از کلیدواژه #فناوری_صلحآمیز_هستهای میان بخشی از این فناوری و تأسیسات مربوط به آن که فقط برای تولید سلاح هستهای کاربرد دارد و آن قسمتی که استفاده صلحآمیز دارد تفاوت قائل میشوند و در بیانات خود میفرمایند: «ما با وجود اینکه میتوانستیم در این راه (تولید بمب اتم) قدم برداریم، #براساس_حکم_اسلام_عزیز، کاربرد این سلاح را #حرام_قطعی_شرعی اعلام کردیم؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگهداشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.»
🔷این بیانات حاوی این معنا است که نه از فناوری هستهای برای تولید بمب اتم استفاده میکنیم و نه در راه داشتن تکنولوژیهای مربوط به تولید و نگهداری آن قدمی بر میداریم و همچنین در جای دیگر بیان میدارند: «من تأکید میکنم که جمهوری اسلامی هرگز در پی تسلیحات هستهای نیست، و نیز هرگز از حق ملّت خود در #استفادهی_صلحآمیز از انرژی هستهای چشمپوشی نخواهد کرد.»
🔷به عنوان نکته آخر و جمعبندی این بخش باید گفت که #تکنولوژیها فارغ از جهت استفاده صاحبانشان، خود فی نفسه #دارای_امکان_تعیین_جهت مثبت و منفی هستند، اما غالب آنها چون هر دو جهت را میتوانند دارا باشند، با این مؤلفهای که مطرح شد (ساختار تکنولوژی) تعداد کمی از آنها حاوی برچسب منفی خواهند بود، بنابراین در گام دوم باید به سراغ صاحبان و #مالکان این #تکنولوژیها رفت و از #هدف_آنها نیز برای استفاده از تکنولوژیها سؤال کرد.
💠هدف بهکارگیرنده تکنولوژی
🔷در گام دوم برای اینکه بتوان برچسبی را برای یک تکنولوژی در نظر گرفت باید به #نیت و #رفتار_صاحبان_آن نیز توجه داشت. در دنیای کنونی که از آن در برخی مواقع به استعمار نو یا #سلطه_نوین نیز تعبیر شده است، حرف اول را در حاکمیت دنیا، #تکنولوژیها میزنند. #اصلیترین_مأموریت_استعمار_نو، #تغییر_نرم، سازوار، نامرئی و نامحسوس #در_نظام_باورها و #جهانبینی_مصرفکنندگان جوامع مختلف است که #بکارگیری_تکنولوژی یکی از لوازم اصلی چنین مأموریتی است. به طور طبیعی، برای تحقق چنین شرایطی #الگوهای_تسلط نیز تغییر یافته است و متناسب با نیازها و ضررتها، مدام در حال دگرگونی است.»
🔗متن کامل را اینجا 👈rasekhoon.net/article/show/1502988 بخوانید.
🔷در این رویکرد، #غرب به ویژه #رسانه_های_آمریکایی و وابسته به آن با هزینه های سنگین مالی درصدد دست یابی به اهدافی از قبیل #ناکارآمد_نشان_دادن نظام اسلامی، #ایجاد_یأس و ناامیدی، سیاه نمایی و القای فرهنگ های وارداتی غربی و دامن زدن به هیجانات جنسی و غریزی هستند. از این رو، در این نبرد به جای تحمیل ارزش های مورد نظر خود، میکوشند #از_طریق_رسانه ها و #اقدامات_فرهنگی، جامعه هدف را به سوی خواسته های خود هدایت کنند و با ایجاد تغییرات در این حوزه، زمینه را برای #تغییر_ارزشها و هنجارها مطابق با #اهداف_جریان_سلطه فراهم سازند؛ از این رو #جنگ_رسانه_ای به عنوان #سلاحی_تأثیرگذار بر نگرش مخاطبین بیشترین تأثیرگذاری روانی در اذهان عمومی جامعه را خواهد داشت و سیاستمداران غربی اندیشه های خود را به کمک تبلیغات رسانه ای و #تحریک_احساسات_مردم، به زبانی بیان میدارند که در اذهان افراد رسوخ نموده و هم سویی آنها را در راستای اهداف خویش پدید آورد.
🔷بر همین اساس با توجه به تنوع و تکثری که در تئوریزه کردن راهبردهای خرد و کلان #آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی - اجتماعی مشاهده میشود و #اتخاذ_رویکرد_جنگ_رسانه_ای از سوی این کشور در چارچوب اجرای مأموریت ناتوی فرهنگی و پروژه ایران هراسی، بهره گیری از ابزارهای جنگ نرم در شبکه سازی تهدیدات نرم اهمیتی خاص برای آن دارد، که از سوی دیگر کشورهای غربی و به ویژه لابی های صهیونیستی نیز حمایت، اجرا و پیگیری میشود.
🔷از این رو، با توجه به تأکیدات #مقام_معظم_رهبری برای #آمادگی در برابر #جنگ_نرم دشمنان انقلاب اسلامی و به منظور #مقابله_با_فرافکنی_ها و هجمه های رسانه ای آنان، #ضرورت_دشمن_شناسی و تبلیغ و تبیین راهکارها و اهداف دشمن، از ضروریات اجتناب ناپذیری است که آماج تهدیدات آنان را خنثی میسازد. بنابراین، با بالا بردن ظرفیت مسئولیت پذیری، هوشیاری و آگاهی ها میتوان با این رویکرد دشمنان انقلاب اسلامی مقابله کرد و با #سازماندهی و جهت دهی مناسب در راستای #بصیرت_زایی_عمومی در جامعه #از_طریق_رسانه_ها در برابر هجمه های رسانه ای دشمنان ایستادگی نموده، تهدیدات آنان را خنثی کرد.
✍حجت اله مرادی
|منبع: حوزه نت به نقل از مطالعات عملیات روانی، پاییز و زمستان ۱۳۹۶،
♦️شوراها باید دژ محکمی در مقابل نفوذ، رانت خواری و فساد باشند/ شوراهای با جسارت مقابلهکننده با زمینخواری و فسادمورد حمایت ما هستند
🔹حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی استان ها: فلسفه تشکیل شوراها، پیشرفت امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاهاست. مردم از طریق شوراها در خدمترسانی به خود ایفای نقش میکنند. شوراها در حفظ حقوق عامه باید بهگونهای رفتار کنند که اصلا کار به دادستانیها نرسد.
🔹شورا تشکیل شده تا حافظ حقوق مردم و عامل پیشرفت شهر و روستا باشد. هرچه مانع پیشرفت و تضییع کننده حقوق مردم باشد خود شورا در برابر آن بایستد؛ ما نوبت آخر هستیم نه نوبت اول. باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفین سد کنید. شوراهای با جسارت مقابلهکننده با زمینخواری و فساد حتما مورد حمایت ما هستند. شوراها باید دژ محکمی در مقابل نفوذ، رانت خواری و فساد باشند.
♦️هشدار درباره تکرار سناریوی انفجار بندر بیروت در بغداد
🔹عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق: نظامیان آمریکایی مقادیر زیادی از سلاحهای خطرناک را در خاک عراق اختیار دارند که در صورت وقوع هرگونه رویدادی طبیعی و غیر طبیعی، ممکن است منجر به کشته شدن بسیاری از شهروندان عراقی شود.
🔹از «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواستهایم تا برای تشکیل یک کمیته عالی برای آمارگیری انبارهای تسلیحاتی آمریکا و میزان خطرناک بودن وجود آن در داخل منطقه الخضراء و یا فرودگاه بغداد تلاش کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️سنتکام (فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکا) با انتشار این ویدیو مدعی شد ایران یک کشتی به نام «ویلا» را در «آبهای بینالمللی» توقیف کرده است
🔹توئیت سنتکام: نیروهای ایرانی با پشتیبانی دو کشتی و یک بالگرد، یک کشتی را در آبهای بین المللی به کنترل خود در آوردند./ فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر انقلاب: ما در قضاياى ضديت با اسرائيل دخالت كرديم
🔹بعد از این هم هر ملتی با آن رژیم مبارزه کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سپاه پاسداران یک کشتی جاسوسی را در تنگه هرمز توقیف کرد
✅کانال سپاه پاسداران👇
http://eitaa.com/joinchat/1783169044C36d6944b24
🌷اعتدال و میانهروى
بسمه تعالی
🍃آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه:
هر چیز از حد میانه و وسط به طرف افراط یا تفریط تمایل پیدا كند، عكس نتیجهى مطلوب را خواهد داشت.
💯 "کل شىء جاوز حده، انقلب الى ضده" هر چیز از حدش بگذرد، به ضد آن تبدیل مىگردد.
بنابراین، میانهروى در غضب، شهوت، خواب، خوراك و هر كار دیگر، منجى و نافع است، و دو طرف زیاده و نقیصهى آن مضر و مهلك. مگر امرى كه "لا حد له." که ذکر و یاد خداست .(۱)
۱. ر.ك: اصول كافى، ج، ص498؛ وسائل الشیعة، ج7، ص154
📔در محضر بهجت، ج۱، ص۳۳
کمی تا بهجت🌷
☝️☝️
اوج حماقت یک معمم ضد انقلاب❗️
#ولایتی_های_بی_دین
این برشی از سخنان سیدمهدی فقیه امامی (مدیر مدرسه علمیه ذوالفقار اصفهان) است که برخلاف نظر بسیاری از مراجع تقلید، بر برگزاری مجالس عزاداری به هر قیمت ولو خطر مرگ عزاداران بر اثر کرونا تأکید میکند و قربانیان آن را نیز «شهید» مینامد!!
او سالها کارش و وظیفه اش مقابله با تفکر انقلابی و مقابله با طلاب انقلابی و بسیجی بوده و این مدرسه را تبدیل به یکی از پایگاه های اصلی جریان سنتی مخوف ضد انقلاب در حوزه و حامی تشیع لندنی کرده است ، جالب آنکه از جمله شرایط جذب در این مدرسه بسیجی نبودن و هم نظر بودن با تفکرات منحرف ضد انقلابی این آقایان است...
امام خمینی میگفت اینها «ولایتی»هایی هستند که «ولایتمداری» برایشان چیزی جز کسبو کار برای معیشت نیست.
همانهایی که حتی وقتی داعش به چندمتری حرم نوامیس رسولالله رسید، سر در زیر کردند و دم در دفاع از ولایت برنیاوردند. اما حال برگزاری شعائر در کرونا بدون رعایت بهداشت که خلاف فتوای مراجع است را دفاع از حرم و قربانی آن را شهید مینامیدند!
اشتباه نکنید!
این دسته، از خرافهپرستان و مروجان اسلامِخرافه نیستند!
خرافی، نه کاری به سیاست دارد و نه به مدافعان حرم! فقط در حماقت خود غرق است و بس.
این دسته اتفاقا خیلی هم سیاستورز هستند! امام میگوید:
«ولایتی»های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند، و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!»
.
به شهادت امام اینها جنگ با صدام متجاوزگر را برادرکشی مسلمانان و فتوا به حرام بودن شرکت در این جنگ سر دادند و شهدای جنگ تحمیلی را سخره گرفتند. امام به تلخی میگوید:
«فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعنهها و کنایهها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خواص؟ خواص از چه گروهی؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. همه اینها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزه هاست، و برخورد واقعی هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است.»
این دسته در دهه ۶۰ شهادت رزمندگان را برادرکشی مینامیدند و حالا دفاع شهدا از حرم زینب را جنگ سیاسی میخوانند!
اما هرچه باشد اینها در صفوف حوزهههای دینی رخنه کردند که بایستی به سفارش امام:
«طلاب عزیز لحظهای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکاییاند و دشمن رسول اللَّه»
نکته مهم:
تشیع لندنی را نباید تنها در فرقه ی صادق شیرازی و اطرافیانش محصور کرد. در طی چند سال اخیر افشاگری های خوبی در خصوص سید صادق شیرازی شده است اما باید همه بدانیم که اینها تنها بخشی از #جریان_تشیع_لندنی هستند. این جریان خطرناک معمم ضد دین در سایه غفلت طلاب انقلابی ، سالها در همه جای حوزه ریشه دوانده اند ، مقابله با این جماعت نیز از جمله سخت ترین مبارزه هاست...
#مارهای_خوش_خط_و_خال_حوزه
#شیعه_انگلیسی
#متحجرین
💠 #رهبر_انقلاب: شما مثل بچّههای من هستید، امیدهای ما هستید، آینده ما و این کشور دست شماست. ما که میرویم؛ شمایید که هستید و این کشور را باید اداره کنید. ۹۵/۸/۱۲