⬅️#تربیت_فرزند
1⃣اهمیت دادن زیاد به کارهای کودک، بچه رو #بی_مسؤلیت می کند.
2⃣خرید کردن زیاد برای کودک، بچه رو #پرتوقع می کند.
3⃣ #گذشت کردن بیجا در جایی که کودک باید تربیت شود، بچه رو سرکش می کند.
4⃣اختصاص دادن هر چیز خوب اعم از غذا، جای نشستن به صورت مکرر بچه رو خودخواه می کند.
5⃣تعریف کردن الکی از کودک و بیش از حد بزرگ کردن ویژگی های خوب رفتاری بچه رو #لوس می کنه
@roshana_esfahan
◀️هموطن! این بار قطعکننده زنجیره باش!
🔰چگونه میتوان به دولت در اجرای برنامههای اقتصادی کمک کرد؟
⭕️«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانهها و پیامرسانها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان میدهد با همه تبیینها و توضیحها و هر اندازه اطلاعرسانیها و پاسخگوییها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمیرسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیدهای مانند «انتظارات تورمی» سخن میگوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمتها مؤثر میدانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار میآوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمیسازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز میسازد.
⭕️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتیهای پنج سال اخیر نشان میدهد رسانهها به ویژه پیامرسانهای موبایلی و شبکههای اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گرانسازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیبپذیری آنان بکاهند. «سواد رسانهای» بهرغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سالهای اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهههایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان میدهد.
از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانهای زیر به کار آید:
1️⃣به منبع توجه کنیم:
آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیامها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاریاند. اهمیت نفوذ در رسانههای رسمی و هک وبسایتها و خبرگزاریها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد.
2️⃣به ناشر توجه کنیم:
اخبار جعلی یا پیامها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر میکنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخیها عادت دارند فقط و فقط سیاهنمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفیباف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب میشود دروغ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد.
3️⃣در سایر رسانهها جستجو کنیم:
جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاریها و وبسایتها کمک میکند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما میتوان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز میکند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عدهای در یکی از استانهای جنوبی در تظاهرات اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانههای ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشارهای به این خبر نداشتند.
4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم:
در دورانی که رفتهرفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل میشود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانهای، میتواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد.
⭕️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیامهایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغها و فریبها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه میشود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر میآیند، میانجامد.
@roshana_esfahan
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انصافا کاش به آقای رئیسی رای نمیدادیم و به کاندیدای دیگه رای میدادیم ،،اونوقت این ارز 4200 حذف نمی شد 😏☹️😕
⭕️بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️
#بیانیه_گام_دوم (۳۶)
⚪️ تحلیل سیاسی و فهم مسائل بینالمللی در موضوعاتی همچون جنایات غرب بخصوص آمریکا، مسئلهی فلسطین و ظلم تاریخی به ملّت آن، مسئلهی جنگافروزیها و رذالتها و دخالتهای قدرتهای قلدر در امور ملّتها و امثال آن را از انحصار طبقهی محدود و عزلتگزیدهای به نام روشنفکر، بیرون آورد؛ اینگونه روشنفکری میان عموم مردم در همهی کشور و همهی ساحتهای زندگی جاری شد و مسائلی از این دست حتّی برای نوجوانان و نونهالان، روشن و قابل فهم گشت. ⚪️
*﷽*
*🟣روند کاهشی تورم در دولت رئیسی*
*استوری*
*#دُراَفرا*
*#دومینوی_حقیقت*
*﷽*
*🟣تایید ارتباط عربستان با حملات ۱۱سپتامبر*
*استوری*
*#دومینوی_حقیقت*
🔺دکتر رئیسی صبح امروز به میدان میوه تره بار و گوشت و مرغ تهران رفت و با مردم صحبت کرد..
اگر ایشان رئیس جمهور است، پس آن کسی که ۸ سال تمام در پاستور زخم بستر گرفته بود سوءتفاهمی بیش نبوده!
💬 محمد شیروانی
🔹آقای #رئیسی باخودت نگفتی ممکنه مردم بهت فحاشی کنند، بهت حمله کنن و بگیرنت زیر مشت و لگد؟
آخه این چند روز یک عده که نونشون توی ارز ۴۲۰۰ تومانی است تلاش کردن یک تصویر وحشی و خشن از #مردم_ایران به نمایش بذارن!
💬 محسن پورعرب
🔸دم آقای رئیسی گرم که صبح جمعه رفته بین مردم..
خوبه که این چندوقت وزرا هم همینطور عمل کنند و بین مردم حاضر باشن..
💬 سیدپویان حسین پور
72.mp3
3.85M
🇮🇷
🔊 #صدای_ثامن(۷۲ )| چگونه به دولت کمک کنیم؟
🍃🌹🍃
🎙 دکتر یدالله جوانی
#روشنگری | #ثامن | #ارزترجیحی
🆔 eitaa.com/meyarpb
PTT-20220512-WA0022.opus
1.01M
🍃🌹🍃
📢#شبهه : رئیسی با گرانی بی جهت زندگی ما را بهم ریخت ⁉️
#پاسخ را میشنویم
🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar