eitaa logo
محتوای ثامن برادران کاشان
214 دنبال‌کننده
10هزار عکس
5.4هزار ویدیو
837 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ♻ سلام.با ما در: ثامن کاشان(برادران )|گلچین محتوای روشنگری_تبیینی_بصیرتی_ جهاد تبیین و تواصی به حق محتوای تبیینی ویژه جهادگران .. لینک کانال: https://eitaa.com/samen_kash پل ارتباطی: https://eitaa.com/Babaie_omid
مشاهده در ایتا
دانلود
آغاز ثبت اطلاعات مالکان در سامانه املاک و اسکان 🔹معاون وزیر راه و شهرسازی: ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است. 🔹مالکان دو ماه فرصت دارند که ثبت‌نام خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان انجام دهند. 🔹بر اساس این قانون هر خانوار یک محل به عنوان محل اصلی سکونت می‌تواند داشته باشد و یک واحد هم در شهر دیگری به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد. 🔹اگر افراد و یا خانوارها بیش از این واحد داشته باشند که بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد مشمول قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌شوند.
چه موضوعاتی درسند همکاری ایران و چین مطرح نشده است؟
🔰 جمهوری اسلامی و دانش هسته‌ای ♨️ مقایسه رشد دانش هسته‌ای در ایران و جهان برگرفته از کتاب 🔸 به مناسبت ۲۰ فروردین‌ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای ┈┈•✾•🌹•✾•┈┈
تحلیل‌های راهبردی دربارۀ انتخاباتِ ریاستِ جمهوری-1 مهدی جمشیدی [الف]. راه‌حلّ‌های کلان و ملّیِ ارائه‌شده از سوی جریان‌های سیاسی: [1]. «مذاکره» که فقط نیروهای دولتی، همچنان به‌صورتِ تلویحی از آن دفاع می‌کند، امّا جامعه نسبت به آن دچارِ تردیدهایی شده است. [2]. تجدیدِ ساختارِ نظامِ سیاسی که بر پیش‌فرضِ ناکارآمدیِ نظام دلالت دارد و علت‌العللِ مشکلات را در متمرکزشدنِ قدرتِ سیاسی در نهادِ ولایت‌فقیه قلمداد می‌کند. در اینجا، پیشنهادِ آن است که باید با رویکردِ سیاسی و اقتصادی، دست به دگرگونی‌های سیاسیِ بنیادی زد و این امور را به همه‌پرسی گذارد. [3]. «زندگیِ آرام» که حاصلِ تنازلِ نیروهای اصلاح‌طلب از شعارهای سیاسی و روشنفکرانه و اقبالِ آنها به زندگیِ روزمرّه و عینیِ جوانان است. در این چارچوب، گفته شده که ما به‌عنوانِ یک کشور، باید همانندِ کشورهای دیگر، شهروندِ عادی و بهنجارِ جامعۀ جهانی باشیم و در پیِ ماجراجویی و برهم‌زدنِ نظمِ جهانی نباشیم تا بتوانیم پس از چهل‌سال نزاع و کشمکش، آرامش را تجربه کنیم. [4]. «مقاومت» که از سوی آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده و ایشان بر اساسِ این‌که غرب هرگز به ما روی خوش نشان نخواهد داد و دست از دشمنی و توطئه و سنگ‌اندازی، برنخواهد داشت، به نظریۀ استحکامِ ساختِ درونیِ نظام و ایستادگی و استقامت در برابرِ تهاجم و تحریمِ غرب روآورده است. [ب]. راهبردهای جریانِ غیرانقلابی در انتخاباتِ ریاستِ جمهوری: [1]. حداقلی‌شدنِ مشارکتِ مردم. [2]. دوقطبی‌شدنِ فضای انتخابات. [3]. انتخاب‌شدنِ گزینه‌های مایل به غرب. [4]. طرحِ ادّعای مهندسی‌شده‌بودنِ انتخابات. [5]. تخریبِ نظارتِ استصوابیِ شورایِ نگهبان. [6]. ایجادِ نزاع و درگیری و فتنه در میانِ مردم. [7]. متهم‌کردنِ رهبرِ انقلاب به جهت‌دهی به رأیِ مردم به‌عنوانِ معرفیِ شاخص‌ها. [8]. القای بی‌اثربودنِ شرکت در انتخابات به دلیلِ ساختاری و غیرقابلِ علاج‌بودنِ مشکلاتِ جمهوریِ اسلامی. [ج]. راهبردهای جریانِ غیرانقلابی نسبت به جریانِ انقلابی: [1]. انقلابی‌ها، افراطی/ تندرو/ خشونت‌طلب/ بی‌منطق هستند. [2]. اگر ایران در اختیارِ انقلابی‌ها قرار بگیرد، وقوعِ جنگ، حتمی است. [3]. انقلابی‌ها هنوز هم نگاهِ سلبی و نفیی به فرهنگ دارند و خواهانِ فیلترینگ و گشت‌ارشاد و ... هستند. [4]. منطقِ «نه جنگ، نه مذاکره»، تعلیق و سرگردانی است، نه راه‌حلّ، و دراین‌صورت، جامعه در نقطۀ ناخوشایندی که قرار گرفته است، همچنان متوقف خواهد ماند. [5]. مقاومت، درجازدن است، نه راه‌حلّ. مقاومت، شعارِ سیاسی و عوام‌فریبانه است، نه حرکتِ پیشرونده و فعّال. [د]. دلیلِ حضور در انتخاباتِ ریاستِ جمهوری: [1]. هم ساختارها نیازمندِ اصلاح هستند و هم افراد. [2]. الگوی پیشرفت یعنی اصلاحِ ساختارهای رسمی. [3]. و دولتِ جوانِ حزب‌اللهی یعنی تجدیدنظر در کارگزارانِ حکومتی. [4]. البتّه تقدّم با افراد است؛ افرادِ ساختارشکن. علت‌اللعلِ مشکلات، دولت است و ساختارها، دست‌ساختۀ کارگزاران هستند. [5]. امّا از جهتِ انتخابِ چنین افرادی، تقدّم با جامعه است و همه‌چیز به رأیِ مردم، وابسته است. مشارکتِ حداکثری، حاصلِ امیدِ ساختاری است. اگر اختلالِ ساختاری، محدود به دولت باشد، مشارکتِ حداکثری واقع خواهد شد. [هـ]. اوصاف و احوالِ جوانانِ دهه‌های هفتاد و هشتاد: [1]. درکِ روشنی از «انقلاب» و «مقاصدِ فرهنگیِ آن» ندارند. [2]. هیچِ تجربه و فهمِ مستقلی از «دورۀ اصلاحات» ندارند، امّا خاتمی برای آنها، شخصیّتِ «پرده‌نشینِ جذاب» است. [3]. از «دولتِ اعتدال‌گرا»، فاصله گرفته‌اند و آن را نمی‌پسندند. [4]. «دغدغه‌های اقتصادی»‌شان، هم‌رتبۀ «دغدغه‌های فرهنگی و سیاسی»‌شان شده است. [5]. با «شبکه‌های اجتماعی»، بسیار مأنوس و مماس هستند. [6]. مسألۀ اینان، «کارآمدی» و «توانمندی» و «قدرتِ حلّ مسأله» است، نه «حقانیّت» و «مشروعیّت» و «مباحثِ نظری». [7]. «طلبکار» و «مدّعی» و «منتقد» هستند. [8]. «غیرسیاسی» و گاهی، «سیاست‌گریز» هستند. [9]. «کم‌حوصله»، «کم‌خوان»، «تجربی» و «عینی» هستند. [10]. «متفاوت» هستند و می‌خواهند تفاوت‌های‌شان، به‌رسمیّت شناخته شود و اجبار و تحمیلی در کار نباشد. [11]. پُررنگ‌ترین دغدغه‌اشان، «ارتباط با جنسِ مخالف» برای برآورده‌کردنِ «نیازهای عاطفی/ احساسی/ عاشقانه» و «نیازهای جنسی/ غریزی» است. خطوطِ قرمزِ متعدّد و بن‌بست‌های گوناگون، و ازطرف‌دیگر، تحریکاتِ رسانه‌ای بی‌سابقه و متراکم، آنها را به‌شدّت، تهییج و برافروخته کرده است.
متفکّری_در_محاصرۀ_تکنوکرات‌های_دولتی.pdf
79.4K
توافقی نانوشته برای حذفِ آوینی: متفکّری در محاصرۀ تکنو کرات های دولتی
🔻منتظر واقعی باید کار سیاسی انجام دهد، یا کاری اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی باشد 🔻کسی که به فقرای آمریکا کمک کند، اما به نظام سلطه که تولیدکنندۀ فقر است کاری نداشته باشد، به نظام سلطه و تثبیت فقر کمک کرده ⚠️آنچه نخواستند شنیده شود! (۴) 🔻سوال: در حال حاضر اگر کسی بخواهد با حضرت ارتباط برقرار کند، جنس فعالیت‌هایی که باید انجام بدهد، چیست؟ ➖اگر ما می‌دانیم اصل کاری که حضرت خواهند کرد، حکومت است و اصل کاری که حضرت خواهند کرد در عرصه سیاست خواهد بود، حتی آن شعار عدالت هم که می‌دهیم، همین رویکرد را خواهد داشت. ایشان قدرت را در خدمت برقراری عدالت قرار می‌دهد. ➖اگر ارتباط سیاسی با حضرت داشته باشیم و انتظارمان یک انتظار سیاسی باشد، جنس انتظار ما به گونه‌ای خواهد بود که اگر می‌خواهیم برای ظهور مقدمه‌سازی کنیم، یا خودمان را به حضرت ولیعصر(ع) مقرب کنیم، باید کار سیاسی و اجتماعی کنیم؛ کار اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی است. ➖ کار اجتماعی‌ای که نتیجه‌اش سیاسی نیست هم داریم؛ مثل این که کسی به آمریکا برود و به فقرا کمک کند و با نظام سلطه و سلطه‌گرانی که این همه ددمنشی دارند و این همه ظلمی که می‌کنند، کاری نداشته باشد، بلکه به نظام سلطه بگوید که تو هر چه جنایت بکنی، ما این جا مردم را تسکین می‌دهیم تا تو به حیات خودت ادامه بدهی. این‌ها کارهای اجتماعی و مردم‌دوستانه‌ای است که نه تنها ضدنظام سلطه که تولیدکننده فقر و محرومیت است، نیست؛ بلکه به نظام سلطه و درنتیجه به تثبیت و توسعۀ فقر کمک می‌کند.
➖امام صادق(ع): 🔻ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است. ➖مستدرک الوسائل، ج۶، ص۱۰۶ ➖رسول خدا(ص): 🔻هیچ گاه مالى بر اثر صدقه‏ دادن کم نشده است. پس عطا کنید و نترسید. ➖من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۸۱
said2.mp3
11.95M
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌بازنشر حداکثری در کلیه پیام رسانهای داخلی و خارجی. صبحتهای سردار جعفری در مورد دکتر سعید محمد . بازنشر حداکثری❌❌❌❌
رفته بودی که بیایی چقدر طول کشید عرض کردیم نبودی و سحر طول کشید! 🌱