eitaa logo
محتوای ثامن پیربکران
117 دنبال‌کننده
13هزار عکس
11.3هزار ویدیو
909 فایل
این کانال مخصوص جهادگران تبیین است
مشاهده در ایتا
دانلود
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۷۲ قرآن کریم شامل آیات ۱ تا ۱۳ سوره مبارکه جن 🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم» این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می توانید از این ادبستان بیاموزید. ( مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار
34.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | چرا مقام معظم رهبری در خصوص اروپا عبارت «غرب وحشی» را بکار بردند؟ 🍃🌹🍃 🔹️آیا مقایسه ایران اسلامی با اروپا آنهم بعد چهل و چهار سال قیاس منطقی ایست؟🤔 🎙 سید امیر ساداتی کرمی
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | آخرین حربه 🍃🌹🍃 🔹قسمت دوم 🔸آشنایی با جنگ‌های ترکیبی
🇮🇷 📝(۸) | دروغگویی های کم هزینه؟! 🍃🌹🍃 🔻سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس در قالب ارائه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، ادعا کرد ۹۴ هزار میلیارد تومان اختلاس شده ولی بعد از ارسال پرونده به قوه قضاییه، یکی از مسئولان قضایی اعلام کرد تخلف بوده، اما مبلغ اعلام شده برای اختلاس دروغ است. 🔸دیروز یکی دیگر از نماینده های مجلس اعلام کرد وزارت صمت به ۷۰ تا ۷۵ نماینده مجلس حواله شاسی بلند داده تا استیضاح وزیر منتفی شود و امروز روزنامه های زرد سیاسی به صف شدند برای پوشش آن و تسویه حساب‌های سیاسی مد نظر خود، البته یکی هم عکس پینوکیو را چاپ کرد! و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز خبر را تکذیب کرد. 🔹اما افکار عمومی چه؟ دروغ هایی از این دست توسط برخی نمایندگان مجلس، آیا اعتباری باقی می‌گذارد تا افکار عمومی به آنها اعتماد کنند؟ چرا دروغگویی در جامعه ما کم هزینه یا بی هزینه است؟ چرا از این دروغ پردازان سند مطالبه نمی‌شود؟ و اگر مطالبه شد و مدعی سندی ارائه نداد، چرا او رها می شود؟ چرا سارق مقداری پول را مجازات می‌کنیم، اما سارق اعتبار نظام و دزد اعتماد ۸۰ میلیون ایرانی را رها می کنیم؟ 🔺باید هزینه دروغگویان، خصوصاً آنانی که در لباس کارگزاری حکومت قرار دارند را بالا ببریم و رهایشان نکنیم. |
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 وضعیت داغون مسیح علینژاد بعد از شکست شورای همبستگی اپوزیسیون ! (فقط گریه نکرد ) 🍃🌹🍃 🔻مجری: مردم سوال میکنن چطور میشه به این شش نفر که نتوانستند در این چند ماه در بین خودشان، یک مکانیزم دموکراسی تشکیل بدن، در مورد یک کشور به اون ها اعتماد کرد ؟ ❌علینژاد: من شرمندم و خجالت میکشم ! اطرافیان و نزدیکان پهلوی واژه رد صلاحیت و شورای نگهبان را مثل پتک بر سر افراد شورا زدن و این ما رو زخمی‌کرد ! آن های نازنین بنیادی را تحقیر کردند !
رادیو پیربکران20230426205200.MP3
زمان: حجم: 5.37M
📣 صوت 🎙 تاریخچه شهر پیربکران 🔹قسمت بیست و یکم 📻 رادیو پیربکران 🔹پخش شده 7 اردیبهشت 1402 تدوین و تهیه کننده و کارگردان: محمدمهدی کاظمی ونهری صدا بردار: سید مجتبی موسوی ونهری گویندگان: محمدمهدی کاظمی ونهری، ملیکا احمدی باتشکر از: گروه فرهنگی هنری شهید آوینی شهرستان فلاورجان
2.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ درود خدا بر زنانی که با حجاب‌شان لحظه لحظه در عبادتند‌... 🎙 حاج آقا عالی ترویج مصداق یاری عج
🔷 رهبر معظم انقلاب شهادت حجت‌الاسلام سلیمانی را تسلیت گفتند 🔻 رهبر معظم انقلاب: 🔹 حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانواده‌‌ی گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سالها امام جمعه‌ی زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت میکنم.
هدایت شده از کانال عصر امید
هدایت شده از کانال عصر امید
1.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نام پدر: عمر نام مادر: عایشه جالبه ببینید اسم فرزندانش رو چی گذاشته.... اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
۰۱:۰۸ :: ۱۴۰۲-۲-۶ نکاتی در خصوص مناظره دو اقتصاددان شب گذشته مناظره دیدنی میان دو اقتصاددان ایرانی که هر کدام مدافع دیدگاه خاص و تأثیرگذار هستند؛ یعنی دکتر موسی غنی‌نژاد و دکتر مسعود درخشان، در شبکه افق برگزار شد. همانطور که حدس زده می‌شد مناظره‌ای عالمانه و بی‌پرده و بدون ملاحظه و لذا همراه با پاره‌ای از مواجهه‌های خارج از عرف بود. نگارنده از این گفت‌وگو بهره بردم و به سهم خود از برگزارکنندگان آن تشکر می‌کنم. اما در اینجا به چند نکته درخصوص مباحث طرح شده اشاره می‌کنم. به گزارش خبرگزاری فارس؛ یادداشت-داود مهدوی‌زادگان نوشت: 1. گفت‌وگو عمدتاً نظری بود و تلاش مجری برای پرداختن آن دو بزرگوار به مسائل جاری اقتصادی کشور چندان نتیجه نداد. ولی بنده این مسئله را ضعف مناظره تلقی نمی‌کنم. چون مهم‌تر از فهم واقعیت موجود شناخت ریشه‌های نظری آن است. مردم نزاع اصلی میان دو اقتصاددان متعلق به دو گفتمان تأثیرگذار را مشاهده کردند و نه منازعه میان دو مدیر اجرایی اقتصاد. 2. غنی‌نژاد، نماینده دیدگاه اقتصادی است که پدید آورنده وضعیت موجود است. او چندان در تظاهر به منتقد وضع حالیه بودن موفق نبود. اعتراف و اذعانی که وی از اقتصاد سرمایه‌داری یا لیبرال داشت مانع پذیرش چنین تظاهری می‌شد. ذکر چند بانک خصوصی موفق یک نمونه آن است. کیست که نداند وضعیت موجود، نتیجه نسخه پیچی‌های سه چهار دهه همین دیدگاه است. حتی اگر قبول کنیم مواد اقتصادی قانون اساسی را چپ‌های مصدقی نوشته‌اند. قدرت این دیدگاه به حدی است که دیدگاه مقابل را همچنان در نقش منتقد حاشیه‌نشین مجبور کرده است. 3. غنی‌نژاد برای پنهان نگه داشتن نقش بانیان فکری وضع موجود و انحراف افکار عمومی به همان شیوه سنتی و نخ نما شده لیبرال‌های غربی رو آورد. او به شیوه چپ‌هراسی و القای اینکه مواد اقتصادی متن قانون اساسی جمهوری اسلامی را چپ‌ها نوشته‌اند، چنین وانمود می‌کرد که وضع موجود نتیجه کار آنان در قانون اساسی بوده است. غنی‌نژاد حتی برای وجیه نشان دادن گفته خود از آنها با عنوان چپ‌های مصدقی یاد کرد. در حالی که این عنوان برگردان عنوان چپ‌های آمریکایی است و دو دهه اخیر طرح شده است و دلالت بر استحاله ایدئولوژیک چپ از مواضع ضد امپریالیستی گذشته‌شان است. درست مانند ویتنامی‌های کمونیست که غنی‌نژاد برای کنار آمدن با امپریالیسم مثال زده است.  4. به هر حال، فرضاً که ادعای غنی‌نژاد درباره مواد اقتصادی قانون اساسی درست باشد ولی این ثابت نمی‌کند که در عمل هم چنین بوده است بلکه بعد از جنگ تحمیلی برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی بر اساس اندیشه لیبرال و دانش آموختگان مدرسه نیاوران تنطیم و اجرا شده است. به عبارتی، هر چند مفاد قانون چپ‌گرایانه نوشته شد ولی راست‌گرایانه خوانده شد و عمل کردند. بگذریم که اساساً نزاع چپ و راست در جهان مدرن، صوری است. چون مبانی اومانیستی و سکولاریستی هر دو یکی است. 5. قضاوت دکتر غنی‌نژاد درباره دانش اقتصادی امامین انقلاب و وجود اقتصاد اسلامی، متناقض و غیرمنصفانه است. ایشان از سویی می‌گوید مباحث فقه معاملات در قانون اساسی دیده نمی‌شود و یا اینکه اسلام مالکیت خصوصی را پذیرفته است. از طرف دیگر منکر اقتصاد اسلامی است. مفروض ایشان در ادعای فقدان آشنایی امامین انقلاب با علم اقتصاد را در عدم شناخت از نظریه‌های اقتصاددان‌های غربی است. فرضاً این دو بزرگ‌مرد، هایک را نخوانده‌اند ولی دلیل بر عدم آشنایی از امر اقتصاد نمی‌شود. خوب است که آقای غنی‌نژاد بداند که هر دو رهبر انقلاب سال‌های متمادی درس خارج مکاسب برگزار کرده‌اند و کتاب بیع امام خمینی(ره) پنج مجلد قطور است.  6. غنی‌نژاد مدعی بود که انسان لیبرال نمی‌تواند مجتهد نباشد. با وصف این، معترف بود که 95 درصد دیدگاه‌های هایک را قبول دارد. خب، با مخالفت 5 درصدی که به کسی مجتهد نمی‌گویند. مضافاً اینکه دکتر درخشان به درستی گفتند که اگر شما مجتهد هستید، چرا آثار هایک لیبرال را بدون نقد آن فقط ترجمه می‌کنید. 7. دکتر درخشان مدعی بود که اندیشه لیبرالیستی غربی، ماتریالیستی و الحادی است. اما آقای دکتر غنی‌نژاد در پاسخ مثال به لرد اکتون می‌زند که او لیبرال مذهبی و مسیحی مقید کاتولیک بود. در حالی که ایشان مغالطه ورزیده است. سخن در دخالت دادن آموزه‌های دینی در نظریه‌های علمی است و نه اینکه این افراد چقدر مذهبی هستند. نظریه لیبرال بر پایه اندیشه سکولار با بکارگیری آموزه‌های دینی در علم اقتصاد مخالف است. اگرچه ممکن است که صاحب آن نظریه فردی مذهبی باشد. مانند جریان موسوم به روشنفکری دینی در ایران که آموزه‌های دینی را در مباحث علمی شان دخالت نمی‌دهند. 8. نکته مهم دیگری که در گفتار دکتر غنی‌نژاد مشهود بود تفسیر ایشان از نظام سرمایه‌داری امپریالیسم آمریکا است. به زعم ایشان نظام سرمایه‌داری آمریکا از کف کار تا یک‌جایی قانونی و موافق با اصول علمی پیش می‌رود ولی از یک‌