eitaa logo
محتوای ثامن پیربکران
119 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
867 فایل
این کانال مخصوص جهادگران تبیین است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خجسته باد پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم🌟 ☀️که غدیر، گره محکمى است براى رشته دیانت.🔆 🥰عیدتان مبارک😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌼🍃الحمدلله‌الذی‌جعلنامن‌المتمسکین بولایة‌امیرالمومنین‌علیه‌السلام🍃🌼✨ 🟢 عاشقان عیدتان مبارک باد🌺🍀 تا ابد با غدیر میمانم🍃 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🍃🌹🍃 آقای رئیسی شما نهار خوردید⁉️ 🍃🌹ـــــــــــــــــــــــــ
🍃🌹🍃 🌸در فصل خطر امیر را گم نکنیم 🌸آن وسعت بی نظیر را گم نکنیم... 🌸تنها ره جنت از علی می گذرد 🌸ای همسفران غدیر را گم نکنیم... 🌱هجدهم ذی الحجه سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت مولا امیرالمومنین را به محضر مولایمان ارواحنا فداه و شیعیان جهان تبریک میگوییم.💐 🍃🌹ـــــــــــــــــــــــــ
آقاترین محبوبترین سید دنیا ❤❤❤ عیدتان مبارک🌺🌺🌺
🌺 دوازده عمل مستحبی روز ❤️ عزیزان همراه حتما در روز عید غدیر ، با قرائت زیارت از زیارت بسیار نورانی حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بهره مند شوید.
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 کلیپ جالب و دیدنی «زوم بی‌نهایت» از ولادت تا امامت امیرالمومنین علی علیه‌السلام
🇮🇷 🔺️ واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجة‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی (ع) را جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی (ع) بیعت کردند. 🔺️ عظمت غدیر را باید در قرآن مشاهده کرد، آنجا که این آیه نازل شد: یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ. رسول خدا باید رسالت خود را با معرفی علی (ع) تکمیل می‌کرد. برای ادای این تکلیف پیامبر بر جایگاه مخصوص ایستاد و در خیل عظیم حاجیان خطبه‌ای مفصل خواندند و علی‌بن ابیطالب (ع) را وصی و جانشین و امام بعد از خود معرفی نمودند. 🔺️ پیامبر در روز غدیر، پیروی از علی (ع) را مایه سعادت و مخالفت با او را عین شقاوت دانستند و فرمودند: هرکس با او مخالفت کند ملعون و هرکس تابع او باشد مورد رحمت الهی است و هرکس او را باور دارد مؤمن. خداوند هر که حرف او را بشنود و از او فرمان برد آمرزیده است. 🔺️ این کلام رسول خدا (ص) همواره در آیینه تاریخ اثبات شده و هرگاه فرهنگ غدیر، که همانا اطاعت از ولایت است، توسط مسلمانان نادیده انگاشته شده مسیر سعادت به شقاوت تبدیل شده است و این سنت الهی است ... 🔺️ عبور از غدیر و نادیده انگاشتن آن، زمینه غلبه بنی‌امیه، بنی‌عباس و حرج و مرج‌ها را بر جامعه مسلمین هموار ساخت و بنابراین خلافت اسلامی از مسیر صحیح آن منحرف شد و به دست افرادی ظالم و جائر قرار گرفت که به اسم اسلام بر مردم حکمرانی کرده و اهداف شوم خود را با ظلم و ستیز پیش بردند. معاویه والیانی را بر ممالک و شهر‌های اسلامی گماشت که هر کدام به نوبه خود ثروت‌های مسلمین را به یغما بردند. 🔺️ احمد امین مصری مورخ اسلامی در کتاب فجر الاسلام آورده است: ((چون بنی امیه خلافت را به دست گرفتند، عصبیت همانند عصر جاهلیت به حال خود بازگشت)) 🔺️ محمّد رشید رضا می‌گوید: «.. چگونه بنی امیه بعد از آن، حکومت اسلام را فاسد نمود و قواعد آن را خراب کرد و برای مسلمانان حکومت ابدی جعل نمود» 🔺️ آری عبور فرهنگ غدیر مسلمان را دچار اختلاف ساخت، و بالاترین ظلم‌ها بر اهل بیت روا شد، امام حسین (ع) در صحرای کربلا به شهادت می‌رسد، در واقعه حره به تنهایی، بسیاری از مردم مدینه، از جمله ۸۰ تن از صحابه پیامبر (ص) و ۷۰۰ تن از حافظان قرآن کشته شدند و اموال و نوامیس مردم به غارت رفت. 🔺️ انقلاب اسلامی پرتوی از نور غدیر خم بوده و با انفجار نور در سال ۱۳۵۷، بساط سلطنت ستم‌شاهی برچیده شد. در حقیقت پیروزی انقلاب آن زمانی محقق شد که بر اساس فرهنگ غدیر، مردم انقلابی ایران، حول، ولی فقیه خود یعنی امام خمینی (ره)، با وحدت کلمه در مقابل رژیم ستم شاهی ایستادند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. 🔻استقامت در جنگ ۸ ساله، مواجهه با گروهک‌های تروریستی، و پیشرفت‌های بی‌سابقه در عرصه‌های مختلف حاصل پایبندی به فرهنگ غدیر است. در تاریخ انقلاب اسلامی نیز هر زمان پایبندی به فرهنگ غدیر بیشتر بوده است راه برای ملت بزرگ ایران روشن‌تر از هر زمان دیگری بوده است. 🔺️ اکنون نیز مواجهه با فرهنگ غدیر توسط دشمنان ادامه دارد و همیشه تاریخ دو انتخاب در مسیر امت اسلامی قرار دارد. راهی که در مواجهه با دین خداست و عدم اطاعت از ولایت و در مقابل آن بنیان مرصوص غدیریان قرار دارد. در حوادث بعد از مرگ مهسا امینی این صف‌بندی بار دیگر خود را نشان داد، اما ملت آگاه ایران راه غدیر را انتخاب کرد و اجازه نداد ایران جولانگاه دشمنان غدیر شود. تجسم فرهنگ غدیر را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نماز عید فطر، مردم به خوبی نشان دادند. 🔖 🔖 🇮🇷 🖇
✅غدیر بزرگترین امتحان خواص ♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که اسلامی پیامبر اکرم(ص) را با دو مدرسه در‌ طول تاریخ مواجه کرد؛ 🔷این دو حادثه عبارت اند از: ۱.واقعه ، هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت، ۲. بنى ساعده، اوایل سال یازدهم هجرت. 🔶معلمان و هادیان حادثه ی اول همان خط سیر و مدرسه وحی بود که پشتوانه ی آن به پیامبران الهی بر می گشت که پیامبر اسلام (ص)، خاتم أنبیاء، این امانت را به سپردند... 🔸اما مدرسه دیگر متشکل از سه بودند؛ ۱؛حزبى که با خلیفه اول و دوم و سعدبن ابى وقاص تشکیل مى شد.(حزب،«تَیم» و «عَدى»،که شاخه نظامى این حزب با خالدبن ولید بود)، ۲؛حزب ابوسفیان(طُلقاء)، ۳؛حزب انصار خزرجى به رهبرى سعد بن عباده (رئیس خزرج). 🔻بررسی این سه حزب؛ ▫️حزب اول امکاناتش بیشتربودودرخانه،پیامبر (ص) داشت و از مسائل آگاه می شد. ▫️حزب ابوسفیان(امویان)به تنهایى نمى توانست مدعى قدرت شود مگر در پناه کسانى که وجهه داشتند. ابتدا سراغ (علیه السلام) و سپس عباس رفت، اما آنان حمایت او را نپذیرفتند،لذا تغییر عقیده داد و با ابوبکر بیعت کرد و به تدریج، خلافت اموى را پایه گذارى کرد. ▫️حزب انصار(به ریاست سعدبن عباده)، قدرتش بیشتر بر مردم و در جامعه نفوذ داشتند، گفتند باید از ما رهبرى جامعه را دست داشته باشد، به شکل تاکتیکى به امام على(علیه السلام) متمایل شد و به عنوان طرفدارى از او کنار رفت، اما بعد در حوارین ترور شد و مرگ او را به جن نسبت دادند!(ترور توسط خالد بن ولید). ▫️از سوى دیگر، بنى هاشم نیز مطرح بودند و کسانى چون عبدالله بن عباس، سهل بن حنیف، ، ، عثمان بن حنیف، و ، از صحابى هاى شکنجه دیده و مبارز در آن میان بودند. این گروه، نیروى کمترى داشتند، اما از نظر مکانت اجتماعى و سابقه اسلامیت بالاتر بودند. 🔺این گروه ها از دین و حکومت اسلامى، تفسیرى قومى و قبیله اى داشتند و درصدد به دست گیرى حکومت بودند؛ آنها در پى تقسیم قدرت بودند، نه اعتلاى کلمة الله و دوام دین. 🔸آنان بر معیارهاى شیخوخیت، مدار بودن(اهل مماشات و )، و پذیرش نزد قبایل، تکیه کردند تا بتوانند با حذف منصوب پیامبر(صلى الله علیه وآله) قدرت و را در اختیار گیرند. ✍ آنتی سکولار