هدایت شده از 🇮🇷 کانال رسمی حامد سبزی پور 🇮🇷
-2096750845_-792039886.mp3
19.06M
۷ خرداد ۱۴۰۳
هدایت شده از خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🔰برادر بسیجی؛
سرتیپ پاسدار مرتضی عمومهدی؛ فرمانده محترم سپاه استان مرکزی
باسلام و تحیات
اینک که در پرتو الطاف الهی توفیق خدمت در سمت “فرمانده سپاه روحالله استان مرکزی” را یافته اید بسیار خرسندیم و انتصاب شایسته شما را در این مسئولیت که نشان از لیاقت، شایستگی، درایت و توانمندی جنابعالی دارد صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
تحول، تعالی، مدیریت بسیجی و جهادی شما چهره ای علمی، فرهنگی، مقید به جهاد تبیین، روشنگری و امیدآفرین را در مجموعه سپاه و بسیج استان در یادها رقم زده است.
خبرگزاری بسیج استان اصفهان از خداوند متعال توفیق روزافزون در راه پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبری فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیتاللهالعظمی امام خامنهای(مدظلهالعالی) را از درگاه خداوند سبحان برای شما مسئلت می نماید.
#بسیج_نیوز
#خبرگزاری_بسیج_اصفهان
#خبرگزاری_بسیج_شهرستان_فلاورجان
╭───── • 🇮🇷 • ─────╮
@basijnews_falavarjan
@Basijnews_isf
╰───── • 🇮🇷 • ─────╯
۷ خرداد ۱۴۰۳
*از کجا بفهمیم آدم نفهمی هستیم؟!*
■آیا دور و برتان پر است از آدمهای احمق و بیفرهنگ؟ آدمهای حوصلهسربری که لیاقت توجه شما را ندارند؟ آدمهای چاپلوس، متکبر، وحشی، کله پوک و بیشعورهای از خود راضی، و از همه مهمتر آدم های نفهم؟
□اریک شویتسگِبِل، استاد فلسفه دانشگاه کالیفرنیا، خبر بدی برایتان دارد. اگر بیشتر مواقع جهان را این شکلی میبینید، احتمالا آدم نفهمی هستید! جهان در نظر بیشتر مردم این شکلی نیست، و در واقعیت هم این شکلی نیست.
●روانشناسان میگویند ما معمولاً تمایل داریم تاثیر مثبتی از خصوصیات خودمان داشته باشیم. بنابراین در مواجهه با سوالِ سهمگینِ "آیا من آدم نفهمی هستم؟" خیلی سریع جواب می دهیم: "البته که نه!" با این حال شاید بد نباشد جدی تر به این موضوع فکر کنیم.
○اول باید بدانیم "نفهمی" دقیقاً یعنی چه. سه نوع شخصیت بیشترین نزدیکی را به "نفهمی" دارند. نارسیسیستها، ماکیاولیستها و روانرنجورها. نفهمها مثل نارسیسیستها خودشان را مهمتر از بقیه میدانند، اما برخلاف آنها همیشه نمیخواهند در مرکز توجه باشند. از طرف دیگر، اگر چه برخوردی ابزاری با بقیه دارند، اما بدبینی خودآگاهانه ماکیاولیستها را ندارند. مثلِ روانرنجورها سنگدل و خودخواهند، اما برخلاف آنها میتوانند محاسبهگر و محتاط باشند. پس به تعریف جدیدی از این واژه نیاز داریم.
■شویتسگبل میگوید نفهم ها افرادی هستند که به طرز ملامتانگیزی برای دیدگاه اطرافیان خود ارزش قائل نمیشوند. نفهم بودن یعنی نادان بودن به روشی خاص؛ یعنی غفلت از شایستگی ایدههای دیگران، بیاعتنا بودن به امیال و باورهای آنها و چشمپوشی نکردن از تقصیراتشان.
□میتوانیم از سمت دیگری هم مسئله را ببینیم؛ یعنی "فهیم بودن" را تعریف کنیم. آدمهای فهیم کسانیاند که به افکار و علائق دیگران اهمیت میدهند، گاهی گمان میکنند ممکن است قصور از آنها باشد نه طرف مقابل، آنها مسئول و متعهد هستند و به شدت مراقباند که مثل نفهمها نباشند. پس میتوانیم به نتیجهای برسیم:
"اگر برایتان مهم است که مثلِ نفهمها رفتار نکرده باشید، احتمالاً جزء آنها به شمار نمیروید.
●سرنخ دیگری هم داریم: "خوب گوش کردن". نفهمها به سختی میتوانند به حرفهای دیگران توجه کنند یا انتقادهای آنان را جدی بگیرند. اگر برایتان مهم است که حرف های دیگران را مشتاقانه بشنوید، آدم نفهمی نیستید، چون طبیعتِ نفهمی گوش نکردن است.
○نفهمی معمولاً خصوصیتی همیشگی نیست. خیلی از ما ممکن است بعضی مواقع یا در مواجهه با برخی آدمها مثل نفهمها رفتار کنیم، و در مواقع دیگر چنین رفتاری نداشته باشیم. با این حال لازم است از خودمان بپرسیم: "هر چند وقت یکبار مثل نفهمها رفتار می کنم؟"
شاید حافظهمان نتواند همه این موارد را به درستی نگه دارد، اما تکرار این پرسش ما را به خودشناسی بیشتری میرساند. همه ما گاهی از پشت عینک نفهمی به جهان نگاه میکنیم، اما اسیر این بینش نیستیم.
۷ خرداد ۱۴۰۳
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 ساختار روایی فیلم: اسکلتبندی داستان در دنیای سینما
🔷 ساختار روایی فیلم، چارچوبی است که داستان فیلم را سازماندهی میکند و به آن انسجام و معنا میبخشد. این ساختار شامل عناصری مانند طرح داستان، شخصیتها، پیرنگ، زاویه دید، لحن، فضا و زمان میشود.
🔸طرح داستان:
طرح داستان، توالی وقایع در فیلم است و به این سوال پاسخ میدهد که "چه اتفاقی در فیلم میافتد؟".
🔹شخصیتها:
شخصیتها، افراد یا موجوداتی هستند که در فیلم حضور دارند و داستان حول محور آنها میچرخد.
🔸پیرنگ:
پیرنگ، زنجیرهای از علت و معلول است که وقایع داستان را به هم مرتبط میکند.
🔹زاویه دید:
زاویه دید، نحوه روایت داستان از طریق دیدگاه یک شخصیت یا راوی را مشخص میکند.
🔸لحن:
لحن، حال و هوای کلی فیلم را نشان میدهد و میتواند جدی، طنز، غمانگیز، ترسناک یا ترکیبی از اینها باشد.
🔹فضا:
فضا، مکان و زمان وقوع داستان را مشخص میکند.
🔸زمان:
زمان، ترتیب وقوع وقایع در داستان را نشان میدهد و میتواند خطی، غیرخطی یا ترکیبی از اینها باشد.
🔹عناصر دیگری که در ساختار روایی فیلم نقش دارند:
1. گفتگو: گفتگو، ابزاری برای بیان افکار، احساسات و انگیزههای شخصیتها است.
2. صحنهپردازی: صحنهپردازی، فضاسازی و خلق دنیای فیلم را بر عهده دارد.
3. فیلمبرداری: فیلمبرداری، نحوه ثبت تصاویر و زوایای دوربین را مشخص میکند.
4. تدوین: تدوین، نحوه کنار هم قرار دادن تصاویر و ایجاد توالی زمانی فیلم را بر عهده دارد.
5. موسیقی: موسیقی، به خلق حس و حال و فضاسازی در فیلم کمک میکند.
🔸اهمیت ساختار روایی فیلم:
ساختار روایی فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا:
1. به داستان انسجام و معنا میبخشد.
2. به مخاطب کمک میکند تا داستان را دنبال کند و درک کند.
3. به خلق تجربهای جذاب و بهیادماندنی برای مخاطب کمک میکند.
🔹انواع ساختار روایی فیلم:
انواع مختلفی از ساختار روایی فیلم وجود دارد، از جمله:
1. ساختار روایی خطی: در این ساختار، وقایع داستان به ترتیب زمانی وقوع آنها روایت میشوند.
2. ساختار روایی غیرخطی: در این ساختار، وقایع داستان به ترتیب زمانی غیرخطی روایت میشوند، به عنوان مثال از طریق فلشبک یا فلشفوروارد.
3. ساختار روایی اپیزودیک: در این ساختار، داستان از طریق اپیزود (قسمت) های مجزا روایت میشود که هر کدام به موضوع یا رویدادی خاص میپردازند.
4. ساختار روایی موزاییکی: در این ساختار، داستان از طریق قطعات جداگانهای روایت میشود که در نهایت به یکدیگر مرتبط میشوند.
🔸انتخاب ساختار روایی مناسب:
انتخاب ساختار روایی مناسب برای هر فیلم به عوامل مختلفی مانند ژانر فیلم، موضوع داستان، لحن فیلم و هدف فیلمساز بستگی دارد.
🔷 در نهایت، ساختار روایی فیلم نقشی اساسی در خلق یک اثر سینمایی بهیادماندنی ایفا میکند. با درک عمیق از این مفهوم، فیلمسازان میتوانند داستانهای خود را به بهترین شکل ممکن روایت کنند و مخاطبان را مجذوب دنیای فیلم خود کنند.
موفق باشید!
@afilmto7
۷ خرداد ۱۴۰۳
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 رابطه بین ژانر فیلم و ساختار روایی آن
🔷 ژانر فیلم و ساختار روایی آن رابطهای عمیق و دوسویه دارند. ژانر به عنوان دستهبندی فیلمها بر اساس عناصر مشترک، چارچوبی را برای روایت داستان و نحوه سازماندهی آن ارائه میدهد. در عین حال، ساختار روایی نیز به نوبه خود ژانر را شکل میدهد و به تمایز آن از سایر ژانرها کمک میکند.
🔸تاثیر ژانر بر ساختار روایی:
1. موضوع و مضمون: ژانر فیلم معمولاً موضوع و مضامین خاصی را دیکته میکند. به عنوان مثال، فیلمهای وسترن اغلب حول محور درگیری بین قانون و بیقانونی، خشونت و بقا در غرب وحشی میچرخند.
2. شخصیتها: ژانر فیلم همچنین کلیشهها و الگوهای مشخصی را برای شخصیتها تعیین میکند. به عنوان مثال، فیلمهای علمی تخیلی اغلب شخصیتهای دانشمند دیوانه، فضاییها یا رباتها را به تصویر میکشند.
3. طرح داستان: ژانر فیلم معمولاً ساختار خاصی را برای طرح داستان دنبال میکند. به عنوان مثال، فیلمهای کمدی اغلب بر اساس یک سری سوءتفاهم یا موقعیتهای خندهدار بنا شدهاند، در حالی که فیلمهای تریلر معمایی بر روی معمای پیچیدهای تمرکز دارند که باید حل شود.
4. فضاسازی: ژانر فیلم همچنین فضاسازی و لحن فیلم را تحتالشعاع قرار میدهد. به عنوان مثال، فیلمهای ترسناک اغلب از نورپردازی کم، موسیقی وهمآور و جلوههای ویژه برای ایجاد حس ترس و اضطراب استفاده میکنند.
🔹تاثیر ساختار روایی بر ژانر:
1. انتظارات مخاطب: ساختار روایی فیلم به ایجاد انتظارات خاصی در مخاطب کمک میکند. به عنوان مثال، مخاطبان فیلمهای اکشن انتظار دارند شاهد صحنههای تعقیب و گریز هیجانانگیز و نبردهای پر زد و خورد باشند.
2. تعریف ژانر: ساختار روایی فیلم به تمایز آن از سایر ژانرها کمک میکند. به عنوان مثال، استفاده از فلشبک در فیلمهای جنایی معمولاً برای نشان دادن چگونگی وقوع جرم استفاده میشود، در حالی که در فیلمهای علمی تخیلی اغلب برای نشان دادن پیشینه شخصیتها یا دنیای داستان استفاده میشود.
3. نوآوری و خلاقیت: ساختار روایی فیلم میتواند فرصتی برای نوآوری و خلاقیت در ژانر باشد. به عنوان مثال، برخی از فیلمسازان ممکن است از ساختار روایی غیرخطی برای روایت داستان در ژانر معمایی یا کمدی استفاده کنند.
🔸در نهایت، رابطه بین ژانر فیلم و ساختار روایی آن پیچیده و پویا است.
🔹ژانر چارچوبی را برای روایت داستان ارائه میدهد، در حالی که ساختار روایی به نوبه خود ژانر را شکل میدهد و به تمایز آن از سایر ژانرها کمک میکند.
🔸درک این رابطه برای فیلمسازان، منتقدان و تماشاگران فیلم ضروری است، زیرا به آنها کمک میکند تا فیلمها را بهتر درک و تجزیه و تحلیل کنند.
🔹نتیجه گیری:
🔶 ژانر و ساختار روایی، دو عنصر کلیدی در سینما هستند که در هم تنیده شدهاند و به خلق داستانهای جذاب و بهیادماندنی کمک میکنند.
🔷 ژانر چارچوبی را برای روایت داستان ارائه میدهد و موضوع، شخصیتها، طرح و فضاسازی را تا حد زیادی تعیین میکند. به عنوان مثال، فیلمهای کمدی بر پایه شوخی و موقعیتهای خندهدار بنا شدهاند، در حالی که فیلمهای ترسناک از تاریکی، خون و هیولاها برای ایجاد ترس و وحشت استفاده میکنند.
🔶 ساختار روایی، نحوه سازماندهی و روایت داستان را مشخص میکند و به ژانر عمق میبخشد. فلشبک در فیلمهای جنایی برای نشان دادن چگونگی وقوع جرم رایج است، در حالی که در فیلمهای علمی تخیلی اغلب برای نشان دادن پیشینه شخصیتها یا دنیای داستان استفاده میشود.
🔷 این رابطه دوسویه، به فیلمسازان اجازه میدهد تا داستانهای خلاقانه و بدیعی را خلق کنند و به مخاطبان تجربهای عمیقتر و لذتبخشتر از تماشای فیلم ارائه دهند.
🔶 درک رابطه بین ژانر و ساختار روایی، کلید درک عمیقتر دنیای سینما و لذت بردن بیشتر از فیلمها است.
موفق باشید!
@afilmto7
۷ خرداد ۱۴۰۳
۷ خرداد ۱۴۰۳
─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─
◁اصل مطلب در مسئلهی انتخابات، ایجاد حماسهی سیاسی است؛ حضور حماسی مردم در پای صندوقها است.
❖ حماسه یعنی چه؟ حماسه یعنی آن کار افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام میگیرد. هر رأی، رأی به جمهوری اسلامی دادهاید. رأی اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است.
❏ اینکه شما وارد عرصهی انتخابات میشوید؛ چه آن کسی که نامزد ریاست جمهوری است، چه آن کسی که انتخاب میکند
✪ نفْس ورود در این میدان، به معنای اعتماد به جمهوری اسلامی و اعتماد به سازوکار انتخابات است
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
۷ خرداد ۱۴۰۳
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
🗳◁سوال اصلی این است در این دوره انتخابات ریاست جمهوری باید .
❍◁(1)..#به_چه_کسی_رای
دهیم و #وظیفه_ما_چیست؟
❖ در پاسخ باید بگوییم وظیفه ما این است که با تکیه بر الگوی سیاست ورزی مؤمنانه و رویکرد انقلابی و اخلاقی شهید رئیسی در پی تبیین و گفتمان سازی مولفه های دولت انقلابی باشیم تا تسهیل کننده روی آمدن دولت انقلابی باشیم
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
۷ خرداد ۱۴۰۳
─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─
❍◁(2)..#چرا_انتخاب_دولت
#انقلابی_ضرورت دارد؟
❖ در پاسخ باید بگوییم جهان از ظلم نظامهای سیاسی برآمده از جبهه لیبرال دموکراسی به ستوه آمده
❏ لذا جوانان مؤمن و انقلابی با نظر به ظرفیتهای مردمی که درپی شهادت آیت الله رئیسی ایجاد شده با نگاهی جهانی و افقی و تمدنی در پی آن دسته از کاندیداهای مؤمن و انقلابی باشند
✪ که ظرفیت فکری و توان اجرایی لازم را برای پیشبرد الگوی مردم سالاری دینی و حکمرانی اسلامی ° به عنوان الگوی جایگزین لیبرال دموکراسی ° را دارا باشند
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
۷ خرداد ۱۴۰۳
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
🗳◁رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توصیه فرمودند که جوانان فراخوانده شده در بیانیه گام دوم ، ضرورت دارد
❍ تا امام° ره° را بشناسند، نقشه راه او را بدانند و به آرمانهای بلند اش بنگرند تا بتوانند در مسیر پیشرفت کشور و احیای اسلام ناب گام بردارند.
❖ در این راستا عمیق ترین نگاه که در آموزه های مکتب انقلابی امام راحل نهفته و به اجمال تشریح فرمودند فاصله گذاری میان تمدن، تفکر ونظام اسلامی، با تمدن و تفکر غربی است.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
۷ خرداد ۱۴۰۳
─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─
◁میدانیم که در ساختار وساخت هر تمدنی چهار عنصر، انسان، جامعه، فرهنگ و تاریخ نقش اول را برعهده دارد.
❖ فراملی عمل کردن، ابعاد ونظامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برداشتن، دارای قدرت نفوذ و جریان ساز بودن
❏ آرمانهای تعالی جو را دنبال کردن، در مسیر تحولات تاریخی گام نهادن، در مرزهای جغرافیایی محصور نماندن
✪ و در عین حال از خاستگاه سرزمینی برخوردار بودن و مهمتر
آنکه پشتوانه اراده جمعی داشتن شامل میشود
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پایان قسمت اول
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
۷ خرداد ۱۴۰۳
21.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره داریوش ارجمند از انتقاد به شهید رئیسی
۷ خرداد ۱۴۰۳