✅ #بسته_خبری
🍃🌹🍃
1️⃣ پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو ۳۴۵۸ تن از محکومان به مناسبت میلاد پیامبر(ص)، دادیار دیوان عالی کشور گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.
2️⃣ رئیسی: با توجه به انجام واکسیناسیون دانشآموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان، از ابتدای آذرماه میتوان برای بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت شیوهنامههای بهداشتی اقدام کرد.
3️⃣ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: تا کنون ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دُز اول، ۳۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۴ هزار و ۳۴۰ نفر، دُز سوم واکسن #کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۷۰ دُز رسید.
4️⃣ کویت سفیر خود از لبنان را فراخواند و ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد تا این کشور را ترک کند./ امارات و بحرین نیز در پی تنش اخیر میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، سفرای لبنان را اخراج کرده بودند.
#ثامن
#روشنگری
#جهاد_تبیین
۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار(۲).m4a
11.61M
۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار
1️⃣- قبل انقلاب ۱۳ آبان ۱۳۴۳
2️⃣- حین انقلاب ۱۳ آبان ۵۷
3️⃣- بعد انقلاب
۱۳ آبان ۵۹ تسخیر لانه جاسوسی
۱۳ ابان ۹۷ تحریمهای شکننده
#نشست پایگاهی
# ثامن
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
👈جامعیت اسلام در کلام رهبری (5)
لَئِن لَم یَنتَهِ المُنٰفِقونَ وَ الَّذینَ فى قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم؛
سورهی احزاب، بخشی از آیهی ۶۰ ؛ «اگر منافقان و کسانى که در دلهایشان مرضى هست و شایعهافکنان در مدینه، [از کارشان] باز نَایستند، تو را سخت بر آنان مسلّط مىکنیم ...»
☀️امام خامنه ای
در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
✅در مسائل امنیّتی و مسئلهی امنیّت داخلی جامعه: لَئِن لَم یَنتَهِ المُنٰفِقونَ وَ الَّذینَ فى قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم؛ مسئلهی امنیّت.
✅یا «وَ اِذا جاءَهُم اَمرٌ مِنَ الاَمنِ اَوِ الخَوفِ اَذاعوا بِه؛ وَلَو رَدّوهُ اِلَی الرَّسول»تا آخر آیه؛ یعنی اسلام در همهی ابعاد مهمّ زندگی اجتماعی بشر حرف دارد. اینها که عرض کردیم نمونههای اندکی است از آنچه در قرآن کریم هست؛ صدها مورد از این قبیل در قرآن مشاهده میکنید.
✅کسی که اهل قرآن است و با قرآن و احکام قرآن آشنا است، میفهمد که اسلامی که قرآن معرّفی میکند، این است. اسلامی که قرآن معیّن میکند و معرّفی میکند، اسلامی است که در تمام شئون زندگی دخالت دارد، رأی دارد، نظر دارد، مطالبه دارد. خب، این را بایستی دانست و در مقابل افرادی که در این زمینه تلاش میکنند تا این حقیقت روشن را انکار کنند، بایستی پاسخگویی کرد.
✅عهد شیطان
👈عهد شیطان این است که قانونی بگذارد برای انسان که این قانون خلاف فطرت است، خلاف راهی است که انسان را به سر منزل طبیعی خود میرساند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_بیست_و_هفتم
چرا عدالت خواهی مصداقی نه؟
عبدالله گنجی
سخنان ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره ملاحظات تریبونهای نماز جمعه، مجدداً بحث چگونگی عدالتخواهی را به میدان فضای مجازی و رسانهها کشاند. عدالتخواهی شاخصی از حیات دینی و سلامت جوانان این کشور محسوب میشود، اما تاکنون به جای رفع آسیبهای مورد مطالبه به جدالهای انرژیسوز منجر شده است. مشکل اساسی این است که عدالتخواهی تمرکز بر معلول دارد و کمتر ریشه و علت یافت میشود. روند عدالتخواهی ما متمرکز بر اصلاح یا حذف فرد است و طبیعی است که درگیر شدن با شاخه و رها کردن بدنه شاخهپرور بیفایده است. اینکه رهبری سالهای پیش در شیراز دانشجویان و عدالتخواهان را از ورود مصداقی نفی کردند به این دلیل بود که بین عدالتخواهی مصداقی و اشراف حقوقی بعضاً فاصله وجود زیادی دارد. همانگونه که یک فرد حق دارد عدالتخواهی کند، فرد مقابل نیز حق دارد شکایت کند و کافی است نقطهای در سخن عدالتخواهان یافت شود که با واقعیت سنخیت نداشته باشد. کشاندن جوان عدالتخواه به عرصه قضا طبق قانون اساسی حق فرد است، اما خروجی آن مبارزه با عدالتخواهی خواهد شد. عدالتخواهی مصداقی عواطف را تحریک و تنفر را در جامعه رشد میدهد و در عین حال مشکلی از فساد حل نمیکند. عدالتخواهی مصداقی اگر از تریبونهای نظام باشد و مبنی بر اطلاعات دقیق نباشد، مشکل مضاعف خواهد شد، یعنی حاکمیت با آبروی افراد بازی میکند و اگر آن صاحب تریبون به دادگاه فراخوانده شود – مثلاً یک امام جمعه – سخن این خواهد شد که امام جمعه را محاکمه میکنند که یک سر این محاکمه به دروغگویی ختم میشود و سر دیگر آن به خفه کردن عدالتخواهی در کشور. اگر از تریبونهای نماز جمعه شخصی مورد عتاب قرار گیرد و مشخص شود اطلاعات خطیب دقیق نبوده است بدتر از عدالتخواهیِ بدون اطلاعات یک گروه دانشجویی است. البته در عدالتخواهی مصداقی نیز وحدت رویه وجود ندارد و موضوع میتواند محل منازعه یا مفاهمه باشد، مثلاً افشای یک رانت (استخدام دختر نماینده) قبل از اقدام ارزشمند است، اما افشای دارایی یک فرد بدون اعلام مسیرهای حصول آن میتواند مسئلهساز شود. ما در حرف انکار میکنیم، اما در عمل هر کس دارای ثروت باشد در کشور ما مشکوک معرفی میشود. حال آنکه از کجا آوردی مهم است نه چه داری؟ اگر صرفاً با چه داری درگیر شویم و حجتی برای ورودیهای آلوده نداشته باشیم به کمونیسم نزدیک شدهایم. حال آنکه ما مدعی هستیم اسلام ثروت مشروع را به رسمیت میشناسد.
بدون تردید عدالتخواهی، مؤثر، مفید، شخصی نشده و اصلاحگر باید متمرکز بر رویهها، روندها، قوانین و ابلاغیات باشد تا ریشه فساد اصولی خشک شود. زمانی که بحث حقوقهای نجومی مطرح شد، سراغ هر کسی میرفتیم که چرا اینقدر حقوق دریافت میکنی؟ با ناراحتی پاسخ میداد مگر شخصاً برای خود حقوق وضع کردم و ابلاغی را نشان میداد که مربوط به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور بود. حال فرد عدالتخواه به جای پیگیری ابطال آن ابلاغ با وزیر و استاندار و مدیر درگیر است که حقوق شما غیرطبیعی است در حالی که او شخصاً هیچ جرم و تخلفی نکرده است.
اگر دولت رئیسی مدعی پیشگیری از فساد در دولت است (به جای برخورد بعدی در قوه قضائیه) باید مسیرهای شناخته شده فساد را نورتابانی کند. گمرک، بانک، شرکتهای دولتی، سیستم اخذ مالیات و واگذاریهای زمین و املاک دولتی، کانون فساد است. آیا اصلاح این روندها طی چهار سال ممکن نیست؟ شرکتهای دولتی منشأ گرانی و رانت است، اما ما دوربین برداشته در بازار دنبال چرایی رشد قیمت میگردیم. ۹۰ درصد لبنیات کشور در اختیار شرکتهای دولتی است. تقریباً همه سیمان کشور در اختیار شرکتهای دولتی و حاکمیتی است و مدیران آنها فقط به این فکر میکنند که پایان سال سودده معرفی شوند و برای این سوددهی سیمان را تولید و انبار میکنند و بعد به مردم میگویند برق کارخانه قطع میشد و ... جریان عدالتخواه در کشور باید ضمن رصد و پالایش دائمی سلامتی خود، بر روندها، تصمیمات حاکمیتی، قوانین آلودهساز و... متمرکز شود تا نتیجه حاصل شود. اینکه فردی در شمال تهران به دنیا بیاید و ما به او خرده بگیریم که چرا در میدان شوش زندگی نمیکنی از جنس مساوات سوسیالیستی است. مرز عدالتخواهی در اسلام و سوسیالیسم بسیار نزدیک است و از قضا سوسیالیسم بعضاً جذابتر است، به صورتی که قبل از انقلاب اسلامی امثال منافقین، اسلام را دستورالعمل مبارزه نمیدانستند و به همین دلیل به التقاط روی آوردند.
همانگونه که اسلام فقر را مذمت میکند و بر بیعدالتی میشورد ثروت مشروع را به رسمیت میشناسد و نمونههای آن در صدر اسلام را مروج دین و به مثابه صندوق پیامبر معرفی میکنند؛ بنابراین با تمرکز بر روندهای فسادزا با افراد درگیر نشویم تا عدالتخواهی در تنگناهای حقوقی گرفتار نشود و تنفر و احساس ظلمشدگی محور منازعات نشود.
آیاصداوسیما در حق علیاکبری و نماز جمعه جفا کرد؟
دومین گزارش داغ صداوسیما بعد از انتصاب دکتر جبلی، مربوط به حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بود.
در گزارشی که در بخش خبری 20:30 درباره شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ریاست آن پخش شد، اینگونه القا می شود که علت جابجایی امام جمعه لواسان در هفته های گذشته که با انتقاد برخی گروه های مدعی عدالتخواهی همراه شد مربوط به ورود حجت الاسلام لواسانی به بیان مصادیق فساد در محدوده لواسان است که نباید این کار انجام می شد و برای تاکید بر این موضوع قطعه ای از اظهارات حجت الاسلام علی اکبری که موید این موضوع است پخش می شود.
اما واقعیت ماجرا این نیست
در ادامه صحبت های رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که این روزها نوک پیکان انتقادات برخی گروه های مدعی عدالتخواهی او را نشان گرفته است، علی اکبری نکته ای را بیان می کند که متاسفانه در گزارش صداوسیما اشاره ای به آن نشده است؛ در صورتی که همین یکی دو دقیقه اضافه شاید از اساس تولید همچنین گزارشی را منتفی می کرد.
علی اکبری در ادامه فیلم مورد اشاره رسانه ملی می گوید: «اگر امام جمعه روی مسائل و مفاسدی که در منطقه او اتفاق می افتد چشم ببندد و بی تفاوت باشد، او عزل نمی خواهد بلکه منعزل است. او به آن منطقه رفته است که روی همین مسائل تمرکز کند.»
نیاز به تحول در نهاد نماز جمعه به معنای تغییر در محتوای خطبه های دوم و یا موارد دیگری که مجال طرح آن در این گزارش نیست، کاملا محسوس است اما جنس حواشی بعد از جابجایی حجت الاسلام لواسانی، نامه های ردوبدل شده و همچنین گزارش اخیر 20:30 به عنوان پرمخاطب ترین بخش خبری تلویزیون را می توان نوعی جفای ناخواسته در حق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نهاد پربرکت نماز جمعه دانست.
🌐 پرسمان سیاسی
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
👈مبارزه با استکبار تا کی؟ (1)
🌹مبارزه بیپایان
سوره 47. محمد آيه 4
فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إذَآ أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّواْ الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنّاً بَعْدُ وَإِمَّا فِدَآءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا
پس هرگاه با كسانى كه كافر شدند روبرو شدید، گردنهایشان را بزنید تا آن كه آنان را از پا درآورید (و چون در دست شما اسیر شوند) پس آنان را سخت ببندید (تا فرار نكنند) سپس، یا بر آنان منّت نهید (و آزادشان كنید) و یا با گرفتن فدیه و عوض، رهایشان كنید تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد.
🌳جنگ کی تمام می شود؟👇
در ارتباط با این آیه ، از پیغمبر (ص) سؤال میکنند که چه زمانی جنگ، سنگینی خودش را زمین میگذارد؟ انتظار داشته که پیغمبر یک جواب سطحی به او بدهد. حضرت میگویند: *«این #جهاد همواره هست، از آن زمانی که من مبعوث شدم این جهاد هست، تا زمانی که آخرین از امت من، مهدی امت، با #دجّال روبرو شود.»*
تا آن موقع، جنگ بار خودش را بر زمین نمیگذارد.
این دیگر چه جهادی است؟!
یک جهادهایی داریم، جهاد مقطعی که میشود ۸ سال دفاع مقدس. یک جهاد داریم که #جهاد_بیپایان است و ته ندارد.
اگر کسی خودش را در حالت صلح و آرامش فرض کند، این معلوم است که نفهمیده این جهاد بیپایانی است. که از موقع بعثت پیامبر شروع شده تا اینکه مهدی (عج) با دجال روبرو شود.
جهاد همواره هست ...*
👈مصادیق پیروی از شیطان
وابستگی به تجمّلات، چشم و هم چشمی و دنیاگرایی، پوز دادن برای دیگران خود اینها از مصادیق پیروی از شیطان است که انسان با رها کردن خود از این بندها میبیند چقدر راحت میشود و میبینی هیچ قید و بندی دست و پای او را نبسته در راه خدا.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_بیست_و_هفتم