eitaa logo
محتوای ثامن برخوار
133 دنبال‌کننده
33.3هزار عکس
22.9هزار ویدیو
1.5هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روایتی از سردار سربلند به روایت یک دوست 🔹️«آرسته»پیشگام انقلاب و دوست سردار شهید حجازی: پدر بزرگ سردار حجازی اهل روضه بود و هیچ‌گاه در خانه‌شان روضه هفتگی قطع نمی‌شد؛ پدرش نیز همینطور بود و به یاد دارم سخنرانان‌شان افرادی مانند آیت‌الله دولابی بوده و در این مدت هم روضه‌هایشان قطع نشده، حاج محمد نیز در هرجایی که بود ۳ روز از دهه فاطمیه را در خانه تهرانش روضه می‌گرفت. 🔹️روزهای ابتدای پیروزی انقلاب به مقر ساواک در خیابان کمال اسماعیل رفته و آنجا را تصرف کردیم؛ اولین نفراتی که برای مراقبت بالای ساختمان ایستاده بودند احمد و محمد بودند و بعدها گفتند در اسلحه‌ها چیزی نبوده ولی برای ابهت آن‌ها را در دست داشتند. 🔹️حاج محمد بسیار خانواده دوست بود، شهید بهشتی همیشه می‌گفت باید جمعه‌ها را وقف خانواده کنیم و او هم به همین جمله عمل می‌کرد؛ وقتی از لبنان می‌آمد مادرش را چندبار به سوریه برد و با خانواده گرم بود؛ وقتی پدرش مریض بود از او مراقبت زیادی می‌کرد و به‌طور خلاصه نسبت به خانواده حساسیت زیادی داشت و با وجود گرفتاری‌های زیاد هیچگاه از خانواده غافل نمی‌شد. 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💯 ⭕️ حجاب از زمانی سیاسی شد که روشنفکران عصر قاجار علیه‌ آن مقاله نوشتند و شعر گفتند ♨️چه کسی حجاب را سیاسی کرد؟ در این نوع نگاه حجاب ذاتاً سیاسی است و قابلیت بازیگری مؤثر در سطح جامعه را دارد. اما این سیاسی شدن حجاب از سوی برخی چنین تفسیر می‌شود که جمهوری اسلامی با تأکیدات افراطی بر این موضوع و قانونی کردن آن موجب سیاسی شدنش بوده است، در صورتی که که حجاب، سیاسی است؛ چون ذاتاً و بالقوه سیاسی است و این امر نه تنها ربطی به جمهوری اسلامی نداشته، بلکه قبل از آن هم به عنوان یک امر سیاسی در بازیگری‌های اجتماعی موافقان و مخالفان مورد توجه قرار می‌گرفت. 🔻 از ایرج میرزا تا زن، زندگی، آزادی وقتی ایرج میرزا و طالبوف و دیگر روشنفکران عصر قاجار علیه حجاب مقاله می‌نوشتند و شعر می‌سرودند، هنوز دوره جمهوری اسلامی فرا نرسیده بود تا کسی حجاب را سیاسی کند. حقیقت این است که عمر حجاب سیاسی سه برابر عمر جمهوری اسلامی است و با یک پیگیری در تاریخ معاصر به خوبی این موضوع فهم خواهد شد. در سده ۱۹ میلادی برآیند کل جریان‌های فرهنگی حول مقوله حجاب قابل رویت است. دکتر احمد پاکتچی در یکی از مقالات خود صورت و شکل نیروهای فرهنگی ایرانی را این طور خلاصه می‌کند که بدون نیاز به تامل می‌توان صف‌بندی‌های صورت گرفته را برشمرد: تجددگرایانی که در مسیر حذف و اصلاح حجاب برآمده‌اند و سنت گرایانی که بر حفظ سنت حجاب اثر داشتند. پیداست که تنش تجددگرایان و اسلام خواهان از ابتدا تنشی صرفاً فرهنگی نبوده است که در همین سطح بماند. مبارزه روشنفکران با حجاب از ابتدا مبارزه‌ای سیاسی بود؛ چنان که بعدها این دشمنی در یک تصمیم به وضوح سیاسی و در فرم یک قانون اعلام شد: قانون کشف حجاب. اما پرسش این است که در حجاب چه استعدادی است که می‌تواند همواره تنشی سیاسی را نمایندگی کند یا به بار آورد؟ 🔻 حجاب، نماد حامل ارزش و معانی حقیقت این است که حجاب واجد وجهی سمبلیک و نمادین است که می‌تواند حامل معانی و ارزش‌های اسلامی باشد. طبیعی است که وقتی زنی حجاب بر سر می‌گیرد و تقیدات این امر فقهی را رعایت می‌کند به مخاطبان چنین القا می‌شود که او ظاهراً دارای عقاید، علایق، رفتارها و... در سطح مذهبی و دینی است. این وجه نمادین بودن حجاب از صدر اسلام که زنان مسلمان و آزاده را از زنان کنیز و غیرشهری جدا می‌کرده است، به انحای مختلف و در سیر تطورات گوناگون ادامه یافته است. 🔻 حجاب فرم اسلام است موقعیت حجاب به مثابه حامل معانی و ارزش‌ها می‌تواند یک فُرم و صورت از سطح اجتماعی را به افراد منتقل کند. امام خمینی در یکی از بیانات خود بعد از آنی که از مبارزه با فساد نهی از منکر و مبارزه با فحشا می‌گوید، چنین اعلام می‌کند: «فحشا را قطع می‌کنیم، مطبوعات را اصلاح می‌کنیم، رادیو را اصلاح می‌کنیم، تلویزیون را اصلاح می‌کنیم، سینماها را اصلاح می‌کنیم. تمام اینها فرم اسلام باید باشد.» یکی از وجوه مهم حفظ یا زوال اسلام، فرم اسلام است. فرم اسلام چیزی است که اگر باشد می‌توان گفت اسلام هست و اگر نباشد باید گفت اسلام نیست. حجاب فرم اسلام است، بودنش می‌تواند بر بودن اسلام و نبودنش می‌تواند بر نبودن اسلام دلالت کند. ذبیح الله محلاتی در سال ۱۳۱۱ با تشخیص درست درباره ماجرای کشف حجاب چنین نوشت: «در این قرن مرگ تازه‌ای برای اسلام و مسلمین روی داده، در گوشه و کنار زمزمه کشف حجاب به گوش می‌رسد.» او زمزمه کشف حجاب را مرگ اسلام معادل می‌گیرد. حجاب، فرم اسلام است و خواستن آن و مبارزه در راه آن می‌تواند مبارزه در راه کل اسلام را نمایندگی کند و مبارزه با آن می‌تواند مبارزه با اصل کل اسلام را. دقیقاً همین خصیصه است که حجاب را در تاریخ معاصر ایران به محور یک کشاکش فرهنگی و سیاسی بدل می‌کند. کسانی که علیه حجاب می‌جنگیدند، به صراحت اعلام می‌کردند که تغییر پوشش طریقی است به یک تغییر فرم اساسی و کلان. تغییر پوشش هیچگاه به عنوان اعتراض یا اصلاح حکم جزئی از مجموع احکام تلقی نشد، بلکه به درستی همواره به عنوان سودای یک تغییر در کل و برای تسلط بر کل و تاسیس فرم کلی عامی و تازه قلمداد شد. 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کاری که مجازی با بچه هامون میکنه! • پاتوق آثار درجه‌یک هنـــــری⇩ 🌿 | @jobiin
🇮🇷 📝 (۲) | سلام ملت بر ارتش قهرمان 🍃🌹🍃 🔻ارتشی ها یک شعار دارند که می گویند "ارتش فدای ملت" 🔸بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ارتش از مهره ای در راهبرد بلوک غرب، به نیروی مستقل و در خدمت منافع کشور بزرگ ایران تبدیل شد، در بزنگاه‌های مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس، این فدایی بودن برای ملت را ثابت کرده است. اگر قدرت بازدارندگی ایران در بالاترین نقطه خود قرار دارد، یک پایه اصلی آن بر دوش ارتشیان قهرمان می باشد. 🔹نیروهای سه گانه ارتش در زمین، هوا و دریا تحت فرماندهی معظم کل قوا و برای دفاع از تمامیت ارضی ایران در اوج آمادگی قرار دارند و کمتر نیرویی در منطقه است که جرات رویارویی با نیروی قهرمان ارتش ایران را داشته باشد. 🔸قدرت قوای مسلح ایران که ناشی از وحدت و هماهنگی و است، از ابتدا دشمنان داخلی و خارجی فراوانی داشته است چه افرادی که در داخل زمزمه شوم انحلال ارتش را در اوایل انقلاب سر می دادند و چه دشمنان خارجی که در صدد نفوذ یا تضعیف ارتش بودند. 🔺اما به فضل خدا و درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و افراد کاردانی همچون شهید چمران، امروز ملت ایران ارتشی قوی، بصیر و مجهز دارد که بدخواهان کشور ایران را مرعوب اقتدار خویش کرده است، لذا مردم ایران نیز در جواب شعار ارتشیان قهرمان می گویند: "ملت حامی ارتش" و سلام ملت بر ارتش دلاور ایران 🌺 پیشاپیش ۲۹ فروردین روز ارتش گرامی باد 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
19.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 نشست تبیینی جایگاه انقلاب اسلامی در عصر حاضر(۸) 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: شرایط آمریکا و غرب در زمان حاضر 🎙 کارشناس: دکتر سیدجلال حسینی 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
4.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🔊 | همه چیز در محبت و دوست داشتن خداوند است .... 🍃🌹🍃 🎙 آیت الله بهجت | 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷 📝 پادشاه عربستان به ایران دعوت شد 🍃🌹🍃 🔹️سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری: دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیسی دریافت شده و به طور متقابل رئیس جمهور از ایشان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده اند. 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 عبدالحمید رسما فتوای تجاوز به زن شوهردار رو صادر کرده بعد با وقاحت از زن و آزادی میگه!!!!🤨 🍃🌹🍃 ⭕️ فتوای عبدالحمید کذّاب و مَعبَد مکِّی: به زور مرد متاهل رو کتک بزنید تا بگه زنم سه طلاقه است! بعدش زنش حرام میشه بهش و میتونید با اون زن ازدواج کنید!😐 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
♨️ یکصدو چهل و سومین جلسه گفتگوی زنده تصویری گروه بصیرتی اهل البصر: 🌏سخنران : استاد گرامی جناب آقای رجبعلی بازیاد کارشناس مسائل سیاسی موضوع : اقدامات دولت در جهت مهار تورم و رشد تولید زمان: سه شنبه ۲۹ فروردین ساعت ۲۱ 🎥پخش لایو جلسه در کانال اهل البصر روبیکا: https://rubika.ir/ahlolbasar |
آیة الکرسی ۲۱ - شب ۲۳.mp3
زمان: حجم: 33.19M
مبحث تفسیری آیة الکرسی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زارعی 📅 جلسۀ بیست و یکم|‌۱۴۰۲/۰۱/۲۴ 🕌حسینیه‌حضرت‌علی اصغر(علیه‌السلام) @raheroshan_ir13
🌙 حاج اسماعيل دولابی (ره): مؤمن طالب دوست است. به دنیا دنبال دوست آمده‌است. به آخرت هم سراغ دوست می‌رود. اگر دوست پیدا کنی، دیگر احتیاج به موعظه و نصیحت نداری. کسی که دوست محمد و علی و فاطمه و فرزندانشان علیهم‌السلام باشد، محبتش او را به مقصد می‌رساند. 📖‌‌ مصباح‌الهدي ص ۱۰۸
جوان‌ترین و پیرترین استان‌ها @motaharevafi77 نتیجه پروژه صهیونیستی کاهش جمعیت را بعد از ۳۰ سال بر جمعیت شیعیان امام زمان عج می‌بینید! 🌎🔎پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: sarihnews1401