✅🌴ایران دوستی در دولت جوان حزب اللهی
فرهنگ ایرن اسلامی در گذشته از دو منبع ایرانی و اسلامی تغذیه کرده است در حال حاضر هم با توجه به ارتباطات گسترده رسانه ای و مراودات سیاسی و تحصیلی، مدرنیته نیز _درست یا نادرست_به منبع سوم فرهنگ ایران اسلامی افزدوه شده است.
خاستگاه فکری جریان های حاضر در انتخابات پیش رو را می توان به سه فرهنگ باستان گرایی، اسلام گرایی و مدرنیته(=غربگرایی) برگرداند.
نگاه ایجابی به فرهنگ غربی و به ویژه فرهنگ ایرانی به جای نگاه سلبی موفقیت جریان اسلامی - حزب اللهی را در انتخابات بیشتر خواهد کرد.
انتخابات به مانند انقلاب اسلامی بهانه و فرصت خوبی است تا بار دیگر در سطحی وسیع اسلامیگری با حسِ ایراندوستیِ معمولِ ما ایرانیان ممزوج شود؛ طوری که در عین پایندگی اسلام، بالندگی ایران نیز حاصل آید
وطن دوستی از امور فطری انسان ها است. در متون دینی حب الوطن از نشانه های ایمان دانسته شده است. فقها نیز مجوز وطن دوستی را داده اند.
مقام معظم رهبری بر مولفه میهندوستی و تاثیر آن بر پیشبرد بهتر امور تاکید دارند. ایشان در روز 12مهرماه سال97 در جمع پر شور بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران، عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی وشکستناپذیری ملت ایران را سه واقعیت انکارناپذیر می دانند و درباره مورد اولی، فرمودند: «عظمت ایران امری تاریخی است. به استثنای 200سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، ایران عزیز ما در عرصههای مختلف سرآمد ملتهای مسلمان و در برهههایی حتی سرآمد همه ملتها بوده است.»
افزون بر آن، ایشان در انتخابات متعددی از مولفه ایران دوستی برای فراخوانی همه ایرانیان برای حضور حداکثری در عرصه انتخابات استفاده کردند.
تجربه چهل و دو سال انقلاب اسلامی حس وطن دوستی و سرباز وطن بودن حزب اللهی ها را ثابت کرده است. حزب اللهی ها بر خلاف ملی گراها در عمل ثابت کرده اند حاضرند برای حفظ آب و خاک و پیشرفت کشورشان جان دهند و نوشته سنگ قبرشان فقط «سرباز، قاسم سلیمانی» باشد.
نکته شایان توجه در پایان تمایز دو مفهوم وطن دوستی و ناسیونالیسم است. مبادا وطن دوستی ما را در دامن ناسیونالیسم و راستگرای افراطی بیندازد. وطن دوستی بر روی ایده وطن به مثابه خانه و کاشانه مبتنی است که در بین تمامی اقوام و ملت ایران وجود دارد. در این حس وطن دوستی، استفاده ابزاری از زبان و نژاد و قومیت ها که باعث تشتت و تفرقه است وجود ندارد.
✍️موسی سلیمانی
📌 #سخن_بهشتی | خط اسلام این است....
🔹 ما نيازهاى مادى داريم، نيازهاى اقتصادى داريم، نيازهاى مصرفى داريم، ولى خطمان خط خداست. آرمانمان آرمان معنوى است ولى از بستر زندگى صحيح مادى حركت میكنيم به سوى هدف متعالى معنوى. با اين بستر كه دشمنى و مخالفت نداريم. معنويتگرايى ما معنويتگرايى رهبانيت و تصوف و زهد و پارسايى منفى صوفيانه نيست. معنويت براى ما اين است كه هيچ چيز زندگى بيش از يك گذرگاه ارزش ندارد. لباسمان، خانهمان، كاشانهمان، خيابانمان، شهرمان، اينها همه گذرگاه است، منزلگاه نيست. براى ما زندگى مادى گذرگاه است. از اينجا كه حركت میكنيم، هدف برايمان معلوم است کجاست. و چون گذرگاه است، بيش از يك گذرگاه هم به آن بها نمیدهيم. معنويت به اين نيست كه بگوييم از روى ماديت يك پل بزن و عبور كن؛ يا بال در بياور و عبور كن! اين نيست خط اسلام.
#بهشتی_را_بشناسیم
#شهید_بهشتی
📚 کتاب نقش ازادی در تربیت کودکان
[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🔹زهد اسلامی بههیچوجه بهمعنای
بریدن از مردم و جامعه و انجامندادن
کار و تلاش و کوشش نیست.
🔹امیرالمؤمنین که این همه دربارهی
ترک دنیا و زهد حرف میزند و بحث
میکند، خود مشغولترین و پرکارترین
مردم و مرتبطترین مردم با میدانهای
اجتماعی و عمل اجتماعی است.
🔹آن جنگهایش، آن مبارزههایش، آن
آموزشگریها و تعلیمهایش، آن رسیدگیش
به قضا و قضاوت و ترافُع بین مردم،
همیشه در وسط صحنه بود.
#استاد_سید_علی_خامنه_ای
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی /منبع
#کتاب_سوم #فصل_ششم
#تهدیدات_درونی
[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🔹زهد اسلامی بههیچوجه بهمعنای
بریدن از مردم و جامعه و انجامندادن
کار و تلاش و کوشش نیست.
🔹امیرالمؤمنین که این همه دربارهی
ترک دنیا و زهد حرف میزند و بحث
میکند، خود مشغولترین و پرکارترین
مردم و مرتبطترین مردم با میدانهای
اجتماعی و عمل اجتماعی است.
🔹آن جنگهایش، آن مبارزههایش، آن
آموزشگریها و تعلیمهایش، آن رسیدگیش
به قضا و قضاوت و ترافُع بین مردم،
همیشه در وسط صحنه بود.
#استاد_سید_علی_خامنه_ای
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی /منبع
#کتاب_سوم #فصل_ششم
#تهدیدات_درونی
📿🍃
🍃
•[ #در_محضر_علما 🔆 ]•
🌀/ آقامجتبیتهرانی:
♦️سر و کار ایمان با دل است!
اگر محصول کارخانهی عقل
وارد قلب شود و روی آن تاثیر
داشته باشد، ایمان به وجود
میآید وگرنه از ایمان خبری
نیست!
🔰| #بهار_قرآن
🌙| #رمضان
🍃| #شایداندکیتلنگر
📝| #درس_اخلاق_مجازے
.
✅🌴ارتباط مشارکت حداکثری در انتخابات و حقوق شهروندی
حقوق شهروندی، مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا می شوند و در واقع اطلاقی عام بر مجموعه امتیازات مربوط به شهروندان و نیز مجموعه قواعدی است که بر موقعیت آنان در جامعه حکومت می کند.
در جامعه اسلامی امکان استفاده و برخورداری از حقوق شهروندی برای تمام شهروندان وجود دارد و دراین زمینه هیچ تفاوتی میان شهروندان وجود ندارد. در نهج البلاغه امیرمومنان(ع) به این مهم اشاره و تأکید فرموده است. حضرت با نگاه ویژه خود خلقت برابر انسانها را می پذیرند. در کانون توجه قرار دادن نوع انسان، فارغ از قوم و قبیله و دین و مذهب، محور سیاست های حضرت علی(ع) را تشکیل می داد..
در نهج البلاغه بارها توصیه اکید حضرت به تلاش و کار برای تمام شهروندان آمده است؛ یعنی ایشان برخورداری از حقوق شهروندی را برای همه شهروندان یک حق تلقی می کردند و رعایت آن را برحاکم، لازم و واجب می شمردند. در سفارشهای آن حضرت به مالک اشتر درباره شهروندان آمده است: پس آنها دو دسته اند: دسته ای برادر دینی تو هستند و دسته دیگر در آفرینش باتو همانند..
در فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از این حقوق با عنوان حقوق ملت یاد شده است.
در بیانات مقام معظم رهبری از حقوق شهروند با عناوینی چون حقوق عمومی و حقوق شهروندی یاد شده است.
مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را احیاگر مقوله شهروندی می دانند و می فرمایند. «ما قبل از انقلاب اسلامی چیزی به نام حقوق شهروندی نداشتیم. آن چیزی که در ایران مطرح بود بحث ارباب، رعیت، عبد و مولا بود نه بحث شهروندی».
در دیدار با خبرگان رهبری نظام را موظف به حفظ حقوق عمومی می کننند.«فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیرمسلمان، و یا به نظام اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی او باید محفوظ باشد، مثلاً نباید در کشور ناامنی وجود داشته باشد، و باید آزادی و نگاه عادلانه برای همهی مردم یکسان باشد». ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
در مجموع ایشان معتقدند که « در مجموع، بین کسانی که به نظام معتقدند و کسانی که مخالف نظامند، در حقوق شهروندی تفاوتی نیست».۱۳۸۰/۰۶/۱۵
یکی از حقوق عامه یا شهروندی حق تعیین سرنوشت در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. مهمترین ابزار کارآمد اعمال حق تعیین سرنوشت، مشارکت در انتخابات است.
«امروز در شمار امتیازات درجهی اول هر شهری این است كه مردم آن شهر چقدر نسبت به سرنوشت خود، كشور خود، انقلاب خود، نظام انقلابی خود، احساس مسئولیت میكنند و در شمار ملت عظیم ایران، به وظایفی كه برای سربلندی ملت و پیشرفت كشور بر عهدهی همه است، عمل میكنند».
در کشورهای غربی در انتخابات اصل بر مشارکت هر چند حداقلی است؛ ولی در نظام اسلامی اصل بر مشارکت حداکثری می باشد. در واقع مشارکت حداکثری در نظام اسلامی موضوعیت دارد. به همین دلیل مقام معظم رهبری در همه انتخابات همه مردم ایران اسلامی را با هر عقیده ای دعوت به حضور در صحنه انتخابات می کنند.
«هر کسی به ایران علاقهمند است [باید رأی بدهد]. قبلها هم ما این را عرض کردهایم، حالا هم تکرار می کنیم؛ ممکن است یکی، از شخص این حقیر خوشش نیاید، خب نیاید عیبی ندارد، [امّا] ایران را، کشورش را دوست دارد یا نه؟ [پس] باید در انتخابات شرکت کند. هر کسی که امنیّت کشور را دوست دارد، هر کسی که حل شدن مشکلات کشور را دوست دارد، هر کسی که گردش نخبگانیِ صحیح را در کشور دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند؛ همه باید شرکت کنند. البتّه بنده مطمئنّم که افراد مؤمن و انقلابی و علاقهمند به سرنوشت انقلاب، با انگیزهی بیشتری شرکت میکنند امّا آن کسانی هم که انگیزهی انقلابی ندارند، انگیزهی دینی ندارند، خب کشورشان را که دوست دارند؛ اینها هم باید در انتخابات شرکت کنند»
✍️#موسی_سلیمانی
سخنی انتقادی با برخی از نمایندگان انقلابی مجلس؛
در حاشیه اعلام کاندیداتوری چند نماینده مجلس/ لطفا باور ذهنی مردم را خراب نکنید
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده یا در حال فعالیت انتخاباتی هستند که این موضوع با تعجب بسیاری روبرو شده است. نمایندگانی که خود در گفتار سیاسی شان تاکید می کنند افرادی که توان مدیریتی در این جایگاه را ندارند نبایستی کاندیدا شوند.
دستاورد گویی به سبک جهانگیری!
🍃🌻🍃
🌐 معاون اول رئیسجمهور در کلاب هاوس
برجام را «نتیجه بزرگترین دیپلماسی قرن»،
توصیف و اعلام کرد که «همین الآن بیشترین
دستاورد را نسبت به دولتهای سابق داشتیم»
❗️چهار سال پیش در چنین روزهایی،
اسحاق جهانگیری بهعنوان نامزد دوازدهمین
دوره ریاستجمهور، مدعی شد: «امروز دیگر
کسی از گرانی و تورم حرفی نمیزند... چون
کاری شد کارستان. رئیسجمهور خودش وقت
گذاشت. رونق شروع شده، ما به همه اهدافمان
در برجام رسیدیم!»
👈اکنون 4 سال از زمان این نوع شعارهای
انتخاباتی گذشته، وی در سال و ماههای
پایانی دولت نیز دست از این نوع شعارها
برنداشته است؛
➖وی در 24 خردادماه 99 مطرح کرد:
«نظرسنجیها نشان میدهد که میزان
رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد دولت
بالا رفته و عدم رضایتمندی آنها نسبت
به اسفند سال ۹۸ کاهش یافته است»
➖در 26 آبان 99 نیز با ابراز خرسندی
تمام از عملکرد دولت روحانی، اعلام کرد:
«عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد».
➖در دیماه 99 نیز در سفر به سیستان و
بلوچستان، مدعی شد: «خیلیها بهناحق دولت
را به ناکارآمدی متهم میکنند، اما اگر بهجای این
دولت گروهی دیگر بود، امکان داشت در برابر این
جنگ، جمهوری اسلامی ایران را که هیچ، حتی
ایران را از دست بدهند!»
✅بیتردید چرایی این نوع اظهارات خلاف
واقع که در اذهان عمومی بیشتر شبیه به طنز
تلخ میماند، علاوه بر سرپوش گذاشتن بر
بیتدبیری، ناکارآمدی و بیصداقتیها، از شدت
فاصله نگاه این نوع مسئولین با مردم پرده
برمیدارد. متأسفانه در شرایط کنونی نوع
دستاوردگویی دکتر جهانگیری، فارغ از واقعیات
زندگی مردم، بیشتر برای بالابردن تب اقتصادی
مردم کاربرد دارد تا پایین آوردن آن!
☑️ناگفته پیداست که یکی از شاخصههای
مهم کاندیداهای 28 خرداد 1400 را میتوان
مردمی بودن، بهعنوان رافع نقصی دانست که
امروزه گریبان گیر برخی پستهای مهم اجرایی کشور شده است.
قربانیان دیپلماسی دولت روحانی برای تحمیل مذاکره به ملت ایران :
ارزش پول ملی ایران.
قدرت هسته ای با همه متعلقات آن.
۵۰ میلیارد دلار جهانگیری.
۶۰ تن طلای حراج شده .
کالاهای اساسی و معیشت مردم .
مراکز تحقیقات فضایی ، نانو، شبیه سازی ، ....
اعتبار پاسپورت و شناسنامه و کارت ملی .
خودکفایی در گندم و مرغ و تخم مرغ و گوشت ...
اشتغال میلیونها نفر ایرانی .
هزاران کارخانه فعال.
بورس با فریب ۵۵ میلیون نفر ایرانی.
اشتغال میلیونها نفر ایرانی .
اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی به سبب کثرت رانت و حقوق های نجومی.
امید و آرزوی دست رسی به قیمت های سال ۹۲ در همه کالاها و خدمات.
جوانی جمعیت کشور .
علاقه به سرمایه گذاری و ماندن در داخل کشور .
فرهنگ صداقت و امانتداری حاکمان از فرط دروغ گویی و مکاری دولتی ها در سیاست های داخلی و خارجی ،
بویژه در موردبرجام.
جایگاه های بین المللی ایران در ورزش ، هنر ، تولید
علم ، رفاه ، توسعه،
و عدالت .
لیبرالیست های غرب گرای نانجیب ،
برای کسب رضایت کدخدا به دنبال
قربانی کردن
توان موشکی و دفاعی و منطقه ای
ایران در برجام های بعدی هستند ،
رهبری و میدان و مردان میدان را مانع اصلی ناتوانی و فقدان اختیار خود ،
برای ذبح این سه مولفه اقتدار ملی در پای خوکان می بینند .
بی دلیل نیست که با کمک شیاطین
غربی عبری عربی،
بر علیه تفکر و منش نجات بخش سردار سلیمانی عربده کشی می کنند .
ویرانگری و نفاق و حقه بازی و دروغ پردازی از ذاتیات غرب گرایی است .
🍃🌷🍃 ﷽ 🍃🌷🍃
🍃 بصائر علوی
🍃حق و باطل قسمت ( ۱۹ )
🔰ج) حق و باطل از جنبه عملی:
1️⃣_جایگاه حقگرایی و حقگویی:
🌹 ۳_حقگرایی بر منفعت مسلمان ترجیح دارد:
🎀مسلمان از نظر امام (ع) کسی است که مسلمانان از زبان و دست او آسوده باشند مگر آن جا که حق باشد ( #خطبه167)
بنابراین رعایت حق حتی اگر باعث اذیت مسلمانی شود نباید ترک شود و این بیانگر جایگاه بلند حق گرایی در اسلام است.
🌹 ۴_حقگرایی برترین ارزش است
🎀 امام (ع) در نامه ای به عبدالله بن عباس می فرماید:
نباید بهترین چیزی که از دنیا به آن نائل شدی رسیدن به لذت یا به کار بردن خشم باشد بلکه باید خاموش کردن باطل و زنده نمودن حق بهترین مطلوب تو باشد..( #نامه66)
۵_...؛
📒 #نهج_البلاغه
↩️ ادامه دارد