eitaa logo
محتوای ثامن درچه
78 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2هزار ویدیو
598 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت/ 🔴 تراز منفی صندوق توسعه ملی حسینی عضو ناظر کمیسیون اقتصادی مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی، بعد از بررسی عملکرد این صندوق، بیان کرد: «میزان برداشت از صندوق توسعه ملی توسط دولت بیش از ورودی ناشی از صادرات به صندوق است.» در بررسی وضعیت گذشته و حال صندوق توسعه ملی، توجه به چند نکته حائز اهمیت است. نکات تحلیلی: 1- صندوق توسعه ملی در راستای تعدیل فشارهای ناشی از نوسان قیمت نفت بر اقتصاد ملی، با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فراورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی تأسیس گردید. 2- بر اساس قانون پنج‌ساله چهارم توسعه مقرر شد به‌منظور سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از اعتبارات موردنیاز طرح‌های تولیدی و کارآفرینی بخش غیردولتی که توجیه فنی و اقتصادی آن‌ها به تأیید وزارتخانه‌های تخصصی ذی‌ربط رسیده باشد، تا ۵۰ درصد از این حساب از طریق شبکه بانکی داخلی و بانک‌های ایرانی خارج از کشور، به‌صورت تسهیلات و با تضمین کافی، تخصیص یابد. 3- با نگاهی به فلسفه وجودی صندوق توسعه ملی در آن برهه زمانی، پی می‌بریم که طراحی آن بسیار به‌جا و منطقی بوده است؛ اما در رعایت قانون برداشت از حساب ذخیره ارزی، سه دولت گذشته ضعیف عمل کردند و عملکرد این صندوق نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری برای آن تا حدودی از مسیر خود خارج شده است. یکی از اهداف این صندوق این بود که از منابع آن در عرصه‌های جاری هزینه نشود و از سهم صندوق، بخش خصوصی تقویت گردد تا بتواند پشتوانه تولید کشور باشد. 4- از آنجا که رقم برداشت از صندوق به‌طورکلی سری طبقه‌بندی شده است؛ موضع‌گیری درباره میزان موجودی صندوق در فرآیند چند سال با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است؛ اما جمع کل بدهی (فقط تسهیلات) دولت به صندوق توسعه ملی به 7 میلیارد و 866 میلیون دلار می‌رسد. البته به‌غیراز تسهیلات، مبالغ درشتی برای زلزله‌ کرمانشاه، سیل و کرونا برداشت شده است. نکته راهبردی: عملکرد صحیح، دقت و مراقبت در منابع ارزی صندوق در فرآیند چند سال گذشته، امروزه می‌توانست بسیاری از گشایش‌های اقتصادی را در پی داشته باشد. روسیه هم در دوران نخست‌وزیری پوتین در اقدام مشابهی صندوق ذخیره ارزی را در سال 2008 تأسیس کرد که بعدها «الکسی کودرین»، وزیر مالی سابق این کشور درباره این تصمیم راهبردی گفت: «تصمیم رئیس‌جمهور برای تشکیل صندوق ذخیره ارزی روسیه، اقتصاد این کشور را نجات داده است و این صندوق نقش مهمی در بحران اقتصادی ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ ایفا کرد. ✅نویسنده:علی قاسمی
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 تصویری/ 💢وضعیّت جبهه انقلاب اسلامی و جبهه استکبار با رویکرد امید آفرینی بصیرتی کمالی
امیدآفرینی.doc
حجم: 29.7K
🌀نسخه word 🛑 یادداشت اختصاصی ✍️ فرصت ها و چالش های جبهه انقلاب اسلامی با رویکرد امید آفرینی و ارائه راهکارها ❇️به قلم: عبدالهی فر-کارشناس مسایل سیاسی بصیرتی شهید کمالی
امیدآفرینی.pdf
حجم: 395.6K
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت اختصاصی ✍️ فرصت ها و چالش های جبهه انقلاب اسلامی با رویکرد امید آفرینی و ارائه راهکارها ❇️به قلم: عبدالهی فر-کارشناس مسایل سیاسی بصیرتی شهید کمالی
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نهایت توکل و تواضع چیست؟ صحبت‌های "مقام معظم رهبری" را از دست ندهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تاریخ شما را با مواضعتان قضاوت خواهد کرد . نه نماز و روزه ای که خواندید
🔰 وظیفه مربی 🔷🔹 ما مسئوليم؛ چون داراييم. مسئوليت بر اساس توانايى است نه آگاهى؛ «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً الّا وُسْعَها.» 🔹و نوع مسئوليت ما، وابسته به اهميت كارها و ضرورت نيازها و استعداد و توان ماست. 🔹 در اين قرن وحشى، شديدترين نيازها، نياز جهت دادن و شكل دادن و كشف كردن استعدادهاست. نياز رهبرى كردن و تربيت نمودن و بارور ساختن است. 🔹 تربيتى كه مسخ انسان نباشد و نفى او نباشد، داغ كردن، شاخ و برگ دادن و به آغوش كشيدن نباشد، بلكه روشنى دادن باشد و ريشه دادن و زمينه فراهم آوردن. 🔷🔹 آن مربى و رهبرى كه فقط يك راه پيش پاى افرادش مى‏ گذارد، هر چند اين راه، راه خوبى ‏ها باشد، به آنها ستم كرده است، كه بايد دو راه را نشان داد و بايد زمينه انتخاب را فراهم نمود؛ «وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ». 🔹 آنگاه با آنهايى كه راه را انتخاب كرده‏ اند در برابر آنها كه سنگ راه شده ‏اند، ايستاد. 🔹 براى شروع به هر كار، به طرح ريزى نياز است تا از خرابكارى و كند كارى و دوباره كارى سالم بمانيم. 🔹طرح بر اساس هدف شروع مى ‏شود و با تحليل هدف، نيازها و مراحل مشخص مى ‏شوند و مسائل در هر مرحله، روشن مى‏ شود و وظايف در برابر هر مسأله به دست مى ‏آيد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۸