eitaa logo
روشنگری نرجس(۱۹)
44 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
646 ویدیو
77 فایل
میشنوی؟ . . صدای‌ِ‌"هَل‌مِن‌ناصر‌" را . .؟! که حسینِ‌ زمان فریاد میزند ؟ ادمین کانال: @S_Bahar
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حکایتی از مرحوم شیخ رجبعلی خیاط ... ✍یکی از شاگردان مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می گفت : بعد از فوت مرحوم شیخ ، ایشان را در خواب دیدم ، از او سوال کردم در چه حالی ؟گفت : فلانی من ضرر کردم با تعجب گفتم : تو ضرر کردی، چرا !؟ فرمود : زیرا خیلی از بلاها که بر من نازل می شد با توسل آن ها را دفع میکردم ، ای کاش حرفی نمیزدم چون الان می بینم برای آنهایی که در دنیا بلاها را تحمل می کنند ، در اینجا چه پاداشی می دهند ! 📚منبع : کرامات معنوی : ص۷۲ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ایران ناامن‌ترین کشور دنیا در اینترنت و فضای مجازی است!!! 🔻 اظهارات وحشتناک ادوارد اسنودن و مایکل هیدن در مورد امنیت اینترنت ایران! 🔻 چه کسانی و چرا از راه‌اندازی و قدرت گرفتن شبکه ملی اطلاعات وحشت دارند و فضای کشور را به این روز انداخته‌اند؟!؟ 🔰 استاد پورآقایی
‏عکس از جندالمهدی
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷اثر عجیب خواندن یک برای تمام اموات ! ☘از سخنرانی های فوق العاده زیبا و تاثیر گذار استاد عالی... شب و روز جمعه اموات رو دریابیم🙏🏻
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روحانی در خانه قرنطینه داری می‌کند و رئیسی هم در میان سیل مشکلات مردم کره گشایی می‌کند! حل شدن مشکل یک تولید کننده در دیدار با رییس قوه قضاییه
✍️ سید مهدی مرتضوی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 خداوند ما را متفاوت اما در كنار هم آفريده. اين تفاوتها باعث مي‌شود در فهمها و و به تبع آن در انتخابهاي‌مان با يكديگر پيدا كنيم. 🔹 برخي اين اختلافات را بهانه دشمني و نفرت و نسبت به يكديگر مي‌كنند. 🔹 يا پلوراليستها ريشه اين دشمني‌ها را در اعتقاد و ايمان مومنان مي‌دانند، پس به مومنان توصيه مي‌كنند دست از برداشته و دين و مذهب و انديشه خود را حق مطلق نپنداشته و براي ساير مكاتب و انديشه‌ها نيز سهمي از حقيقت قائل شوند. در گامي بلندتر حتي از مومنان خواسته مي‌شود دست از نيز برداشته و آماده باشند كه اگر روزي بطلان باورهاي ديني‌شان اثبات شد دست از آنها بردارند. در گامي نهايي، حقيقت را غير قابل شناخت دانسته و انتخاب دين و باورها و نحوه زندگي را امري سليقه‌اي مي‌دانند. بر اساس اين مبنا، انسانها يكديگر را و نخواهند كرد و سفره تكفير و دشمني و نفرت بر سر اختلافات ديني و اعتقادي برچيده خواهد شد. 🔹 آيا راهي وجود دارد كه مومنان، نسبت به حقانيت باورهاي اساسي و كلان خود داشته باشند اما نسبت به غير مومنان، نگاهي توهين‌آميز و نداشته و بتوانند با وجود اختلاف در مهمترين عقايد، با اكثريت انسانهاي غير مومن، همزيستي مسالمت‌آميز و دوستانه و داشته باشند و شريك شادي و غم آنها شوند؟ 🔹 آيا مي‌شود مومن بود و بدون آنكه به دام كثرت‌گرايي افتاد، براي غير مومنان،‌ انساني قائل بود و آنها را قضاوت و سرزنش نكرد؟ 🔹 بر اساس تعاليم قرآن و اهلبيت، منشأ بددلي مومنان نسبت به غير مومنان يا مومناني كه در مراتب پايين‌تر ايمان هستند و در برخي عقايد يا رفتارها با آنها اختلاف دارند، آنها نيست. منشأ اين بددلي‌ها دو امر ديگر است: 🔹 يكي از عوامل بددلي، است. مومناني كه گرفتار عجب و خودپسندي هستند، به ايمان و عبادت خود غره شده و با نگاهي تحقير‌آميز و سرزنشگرانه به كساني كه در ايمان و عبادت از آنها پايين‌تر هستند نگاه مي‌كنند. در حالي كه بر اساس تعاليم ديني، عجب در تعارض اساسي با ايمان و نابود‌كننده آن است. سيئه تسؤوك خير من حسنه تعجبك: گناهي كه انسان را شرمنده كند از كار خوبي كه انسان را به عجب بيندازد بهتر است. 🔹 عامل ديگري كه سبب بددلي انسانها نسبت به يكديگر مي‌شود ناديده گرفتن اراده حكيمانه خداوند در انسانهاست. بديهي است كه خلقت متفاوت انسانها،‌ زمينه‌ساز اختلاف آنها در فهم حقيقت خواهد بود. 🔹 اين گونه از بددلي اختصاصي به مومنان ندارد و ردپاي آن را در همه مسلكهاي ايماني و علمي و اجتماعي مي‌توان ديد. 🔹 بسياري از انسانها گرفتار نگاه حصرگرايانه هستند. پيشفرض اين نگاه حصرگرايانه آن است كه شناخت حق براي همگان آسان است. نتيجه اين ديدگاه آن است كه هر كس مانند من مي‌انديشد و مانند من زندگي مي‌كند مومن يا خوب است و هر كس متفاوت با من است، با حق عناد دارد و انساني بد يا كافر است. بر اساس اين ديدگاه، اختلاف انسانها در فهم، به رسميت شناخته نمي‌شود و انسانها به دو دسته و تقسيم مي‌شوند. 🔹 پذيرش اختلاف انسانها در فهم به معناي غلتيدن به دامن پلوراليسم نيست. زيرا بر مبناي پلوراليسم، شناخت حق براي هيچكس ميسر نيست و سخن گفتن از كفر و ايمان بي‌معني است. 🔹 بر اساس اين ديدگاه، مومنان در شناخت حق مصيب هستند اما بايد بدانند كه ممكن است شناخت همان حق، براي برخي ديگر دشوار يا دست‌ نيافتني باشد. البته در كنار اين دو گروه، اندكي از انسانها نيز هستند كه حق را شناخته و آگاهانه به آن كفر مي‌ورزند. 🔹 آيا مومنان مي‌توانند جزم‌انديش بوده و به حقانيت عقيده خود يقين داشته باشند اما با نگاهي همدلانه به بسياري از انسانهاي ديگر كه با آنها اختلاف عقيده و عمل دارند بنگرند؟ و حتي اگر عقيده آنها را باطل و رفتار آنها را غلط مي‌دانند و در فرصتهاي مناسب نيز آن باورها و رفتارها را نقد مي‌كنند، خود آنها را دوست بدارند و براي آنها كرامت و احترام قائل باشند؟ در سوگ آنها بي‌تفاوت نباشند و با نگاهي همدلانه به دوستداران چنين بزرگاني تسليت بگويند؟ 🔹 پاسخ كثرت‌گراياني كه دغدغه اخلاق دارند و نگران كرامت انسانها هستند به پرسش بالا، خير است. پاسخ شما چيست؟
. 🕋🕋🕋 🏴امام_سجاد (ع) می فرمایند :🏴 ▪️مردمانی که در زمانِ غیبتِ مهدی (عج) به سر می برند و معتقد به امامت او و منتظر ظهور وی هستند ، از مردمان همه زمانها برترند ... زیرا خدایی که یادش بزرگ است به آنان و و ارزانی داشته است که غیبت امام برای آنان مانند حضور امام است ... 📚بحار الانوار ،ج52،ص 122 💐کانال مهمانی ستاره ها 🆔 @m_setarehha
این خبر را دقت کنید نیروهای بسیج برای نظارت بر ماسک زدن اعلام آمادگی کردند. این اصل خبر ،،، اما زمینه تصویر حاکی چه مطلبیست ⁉️ دالانی تنگ از پل عابر پیاده که تداعی مسیری باریک و انحصاریست‼️ زنی که پوششی با رنگ باز و روسری عقب کشیده،،، مردی گارد گرفته و زنی معصوم و سر به زیر و تنها،،، ورود بسیجیان به عرصه نظارت بر ماسک،،،همه و همه تداعی ،زور و اعمال قدرت بسیج به فشار اجتماعی و در حقیقت القا عدم آزادی و محدودیت⁉️ همین تیتر را میشد با هزاران تصویر کمکهای بسیجیان ، در ماههای ابتدایی سال که شبانه روزی به ضد عفونی کردن و معابر و محیط پیرامون داشتند جابجا کرد میشد ایستگاههای ماسک رایگان و کمک های مومنانه بسیجیان را که به عنوان تجلی صحنه های حضور و شعور بود را به تصویر کشید. اما اینجاست که تیتری با تصویری هدفمند کاملا رنگ عوض میکند @rahpoyane
🕋🕋🕋 🏴چرا امام زمان ارواحنا فداه ظهور نمیکنند؟🏴 «« ماجرای هارون مکی و تنور آتش»» ▪️مأمون رقّى نقل مى کند:روزى خدمت امام صادق علیه السلام بودم، سهل بن حسن خراسانى وارد شد، سلام کرده، نشست. ▪️آن گاه عرض کرد: ➖ یابن رسول الله، امامت حق شماست زیرا شما خانواده رأفت و رحمتید، از چه رو براى گرفتن حق قیام نمى کنید، در حالى که یکصد هزار تن از پیروانتان با شمشیرهاى بران حاضرند در کنار شما با دشمنان بجنگند! ▪️ امام عليه السلام فرمود: – اى خراسانى ! بنشین تا حقیقت بر تو آشکار شود. سپس دستور دادند، تنور را آتش کند. بلافاصله آتش تنور افروخته شد، به طورى که شعله هاى آن، قسمت بالاى تنور را سفید کرد. ▪️ به سهل فرمود: – اى خراسانى ! برخیز و در میان این تنور بنشین ! خراسانى شروع به عذر خواهى کرد و گفت: ➖ یابن رسول الله ! مرا به آتش نسوزان و از این حقیر بگذر! ▪️امام فرمود: ➖ ناراحت نباش ! تو را بخشیدم . در همین هنگام ، هارون مکى ، در حالى که نعلین خود را به دست گرفته بود، با پاى برهنه وارد شد و سلام کرد. ▪️امام عليه السلام پاسخ سلام او را داد و فرمود: 🔸در تنور بنشین ! 🔸هارون نعلینش را انداخت و بى درنگ داخل تنور شد! امام با خراسانى شروع به صحبت کرد و از اوضاع بازار و خصوصیات خراسان چنان سخن مى گفت که گویا سال هاى دراز در آنجا بوده اند. سپس از سهل خواستند تا ببیند وضع تنور چگونه است سهل مى گوید، بر سر تنور که رسیدم، دیدم هارون در میان خرمن آتش دو زانو نشسته است. ➖ همین که مرا دید، از تنور بیرون آمد و به ما سلام کرد. ▪️ امام به سهل فرمود: در خراسان چند نفر از اینان پیدا مى شود؟ عرض کرد: – به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود. آن جناب نیز فرمودند: آرى ! به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود. اگر پنج نفر همدست و همداستان این مرد یافت مى شد، ما قیام مى کردیم. 📚 بحار، ج ۴۷، ص ۱۲۳ ▪️آیا ما اینگونه مطیع امام زمان خویش هستیم؟! آیا کسی ایمانش و معرفتش نسبت به امام زمانش قوی هست که بدون چون و چرا مثل هارون مکی قبول کند، آیا اینطور هستیم؟آیا با قلم و قدم و مال و جان خویش او را یاری میکنیم؟! ▪️اگر جوابمان مثبت است خوشا به سعادتمان واگر جواب منفی است پس بکوشیم که عقب مانده ایم. 🆔 @m_setarehha