🔴ما نفت فروختيم و فرانسه ادكلن!
✍️ قاسم خرمی
شركت لويي ويتون در سال گذشته 59 ميليارد دلار درآمد داشت اما ايران 20 ميليارد درآمد نفتی نداشت!
جهان سوم جاييست كه بهترين ذخاير ملي خودشان را به هزار بدبختي استخراج مي كنند و به نازل ترين قيمت ها در بازارهای جهانی مي فروشند
تازه اگر تحريم نباشند و خريداري وجود داشته باشد كه حاضر باشد در قبال تاراج اين منابع، لااقل پول آنرا نقد بدهد وگرنه مجبوريد كالاهاي بنجل چيني وارد كنيد ! با هزار منت!
ما واقعا از منطق و جهت اقتصاد جهان عقبيم و اين جهالت را در لفافه ای از حرفها و ادعای گزاف و پوچ پنهان مي كنيم.
در سال گذشته شركت لويي ويتون فرانسه از راه فروش عطر و ادكلن و كيف و كفش لوس به سلبريتي ها و ثروتمندان جهان 59 ميليارد دلار در آمد داشته
اما ما به عنوان يكي از توليد كنند گان بزرگ نفتي، لنگ فقط 5 ميليارد دلار وام صندوق بين الملل پول بودیم!
اقتصاد جهان در اختيار برندهاست ما هنوز درگیر اسم خیابانها هستیم.
🔺عبدالقادر فایز، مدیر دفتر شبکه #الجزیره در ایران:
رویکرد #ترامپ نسبت به ایران: نه جنگ نه صلح؛ فشارهای شدید، یا تسلیم یا فروپاشی
رویکرد #اوباما: نه جنگ نه صلح؛ مذاکرات طولانی زیر تیغ تحریم ها با هدف ملزم سازی به اطاعت
رویکرد احتمالی #بایدن: نه جنگ نه صلح؛ تلفیقی از مذاکره و رفع تحریم ها و گشودن گام به گام پرونده های غیر هسته ای
#مهدی_قاسم_زاده
🌼چاشنی بیادماندنی یک دیدار
✍روایتی از عیادت سردارسلیمانی از جانباز اعصاب و روان!
حدوداً 15 سال پیش بود که یکی از جانبازان اعصاب و روان کرمان خیلی بدحال شد. بهواسطهی یکی از دوستان رسانهای از ماجرا باخبر شدیم و در بیمارستان حضرت فاطمه سلام الله علیها به دیدنش رفتیم. همسرش گفت: پزشکان امیدی به ما نمیدهند، میخواهم او را به تهران ببرم.شماره همراه سردار حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفت و قرار شد با ایشان هماهنگ کند که جانباز عزیز را برای مداوا به تهران ببرند.
سردار حاج قاسم سلیمانی به همسر جانباز گفته بود با مدیریت فلان بیمارستان در تهران صحبت میکنم که ایشان را آنجا ببرید بستری کنید.
پس از مدتی جویای حال جانباز شدم که خانمش گفت: رفتیم تهران و برگشتیم و حال همسرم خیلی بهتر است ولی دلش میخواهد حاج قاسم را ببیند.
البته بهبودی حال این جانباز که به معجزه و عنایت اولیاءالله شباهت داشت، ماجرای مفصل دیگری است که در این فرصت به آن نمیپردازیم.
به حاجی زنگ زدم و گفتم جانباز عزیزمان آقای یزدانپناه خیلی دلشان میخواهد شما را ببینند. با تعجب گفت: مگر خوب شده؟ آخه من با دکترش صحبت کردم، امیدی به ماندنش نداشته!
به هر حال خوشحال شد و گفت: من چهارشنبه میام کرمان قراری بگذار به دیدنشان برویم.
چهارشنبه ساعت 5 بعدازظهر طبق قرار رفتیم منزل جانباز عزیز. ایشان تا حاجی را دید با خنده و ذوق، نیمخیز شد و گفت: خانم بیا ببین کی اومده...
تمام نیم ساعتی که آنجا بودیم، حاجی صمیمانه با این جانباز خوشوبش کرد و دمگوش هم گفتند و خندیدند.
هنگام خداحافظی به دختر و پسر این خانوادهی عزیز دو سکه هدیه دادند.روزی که با سردار سلیمانی برای هماهنگی جهت عیادت از جانباز تماس گرفتم از ایشان درخواست کردم وقتی آمدند کرمان یک یادگاری هم برای من بیاورند... وقتی آمدند و رفتیم سر قرار، ما تازه رسیدیم در خانه جانباز که سردار هم با یک نفر دیگر آمد؛ قبل از آنکه زنگ در خانه را بزنیم سردار دست بردند در جیب شان و یک انگشتری را درآوردند و گفتند این در عملیات های دوران دفاع مقدس دستم بوده است.
هکهای زنجیرهای شرکتهای صهیونیستی
🔹جروزالمپست: شرکت امنیتی پورتناکس که مشتریان و زیرمجموعههای مهمی از جمله شرکتهای نظامی دارد هک شد.
🔹بیش از یک ترابایت اطلاعات شامل اسناد، پروژهها و فایلهای کدگذاری از سِرورهای این شرکت استخراج شده است.
🔹چند روز پیش هم صنایع هوافضای اسرائیل هک شده بود. گفته میشود عملیاتهای سایبری علیه شرکتهای صهیونیستی هنوز ادامه دارد.
🎯نفوذ رسانههای جمعی در مردم چگونه انجام میشود؟
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانههای جهان بهخوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیقتر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آنها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوستهی ظاهری تلاش برای آگاهسازی انجام میشود.
▫️ملوین دفلورکه سالها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانههای جمعی بر مردم را در سه سطح #شناختی، #عاطفی و #رفتاری باید طبقهبندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانهای، دو بُعد بینش و گرایش مورد هدف قرار میگیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم میشود.
▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجستهسازی اخبار»، «شکلدهی به نگرشها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرشهای جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد میشوند.
▫️امروز رسانهها با بزرگنمایی، کوچکسازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان میگویند چگونه فکر کنند و هم میگویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویهای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید.
▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر سرکوب نمیشوند بلکه سرگرم میشوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روشهای رسانهها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ میدهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه میبینند را باور میکنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنهسازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد.
▫️امروز نزاع میان رسانهها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهتدهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و بیدردسر است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را میشناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را (#سواد_رسانهای) کسب کردهاند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آنها فراگرفتهاند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آنها را.
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈✳️ به کوری چشم حسود!
الف) خبرگزاری آمريكايی آسوشيتدپرس نوشت: اگرچه ايران با تحريمهای مخرب آمريكا روبرو است اما طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ايران در واكسيانسيون كودكان موفقيت صددرصد دارد و افراد از كشورهاي اطراف برای درمان و دریافت خدمات پزشكی به ايران میآيند و بيمارستانها، پزشكان و پرستاران ايران جزو بهترينها در غرب آسیا شناخته میشوند.
ب) سفير اتريش در تهران: دو فرزندم در تهران عمل جراحی داشتند و بايد بگويم كه پيشرفتهای پزشكی در ايران خارقالعاده است؛ كيفيت خدمات پزشكی در تهران با "وين" برابری میكند. بکارگیری خيلی از فنآوریهايی كه اينجا وجود دارد، در كشور ما امكانپذير نيست.
▪️به کوری چشم همه آنهایی که به تحقیر "جمهوری اسلامی ایران" معتاد شدهاند و به سلامتی همه مدافعان سلامت که در همه عرصهها #اول شدند!
دکتر #کوشکی