eitaa logo
سمت الهدی
164 دنبال‌کننده
151 عکس
49 ویدیو
1 فایل
مطالب مفید و کاربردی در جهت اعتقاد و رفتار بهتر ارتباط با مدیر : 09030833851 در همین پیام رسان آدرس های دیگه بزودی .....
مشاهده در ایتا
دانلود
امام حسن عسكري عليه السلام دعا براي تعجيل فرج را شرط رهايي از فتنه هاي دوران غيبت دانسته، مي فرمايد: وَ اللّهِ لَيَغيبَنَّ غَيْبَةً لا يَنْجُو فيها مِنَ الْهَلَكَةِ إِلاّ مَنْ ثَبَّتَهُ اللّهُ عَلَي الْقَولِ بِإِمامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ [ فيها ]للدُّعاءِ بِتَعْجيلِ فَرَجِهِ. به خدا سوگند [ او] غيبتي خواهد داشت كه در آن تنها كساني از هلاكت نجات مي يابند كه خداوند آن ها را بر قول به امامتش ثابت قدم داشته و در دعا براي تعجيل فرجش موفق كرده است. @samtolhoda
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سومین رویداد ملی روایت حبیب روایت"جهان پهلوان" حاج قاسم سلیمانی 🔹مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی 🔸 آیتم های برنامه: شعر خوانی، خاطره گویی،سرود، اجرای آئین پهلوانی و... 🗓 زمان: سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ 🕖 ساعت: ۱۹ 🔸 مکان: بیرجند خیابان استاد شهید مطهری ، مطهری 5 ، زورخانه امیر عرب(ع) 📍حوزه هنری خراسان جنوبی را در فضای مجازی دنبال کنید 🆔 http://eitaa.com/hozehonari_khj 🇮🇷هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی 🔹 https://eitaa.com/zurkhane110 🥇زورخانه امیرعرب(ع) بیرجند 🏵 https://eitaa.com/amirarab110
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا تعداد انبیاء ذکر شده با برهه زمانی تاریخ در تناقض و تعارض است؟ پاسخی زیبا به یک شبهه مضحک و خنده دار از جانب خداناباوران بسیاری از شبهات این افراد از همین جنس است، تهی از علم، منطق و فهم درست و صحیح
هدایت شده از عزیزان سفرکرده خوسف
22.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاجزانه تقاضا دارم نشر دهید به برکت امیر مومنان کشورمان سیراب گردد آمین یا علی ابن ابیطالب اغثنی🙏 🔹کلام نورانی امیر در نهج البلاغه
وَ هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا وَ يَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَ هُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ (28) شوری ◀️او كسى است كه باران نافع را بعد از آنكه مايوس شدند نازل مى ‏كند، و دامنه رحمت خويش را مى ‏گستراند، و او ولى و حميد است. ✅اقامه نماز باران دوشنبه 25 / 10 /1402 ساعت 15 حرکت از هیئت حسینی خوسف مکان برگزاری جنب مزار شهداء @samtolhoda
❓در پاسخ کلیپ ارسالی یکی از عزیزان که علت خشکسالی را ظلم حاکمان می داند و غیر این مطلب را دروغ معرفی می کند . ✅✅سلام و عرض ادب در مورد خود کلیپ نظری نمی دم چون کامل کلام ایشون رو ندیدم ممکنه تقطیع باشه ولی این که در روایات داریم ظلم حاکم باعث کم شدن باران است درست است ولی یک سوال : ◀️آیا هر خشکسالی علتش ظلم حاکم است ؟ ⏪به طور مثال روایاتی داریم که می فرماید در زمان پیامبر خشکسالی شد و مردم خدمت ایشان رسیدند و طلب دعا کردند . کسی می تواند بگوید این خشکسالی دلیلش ظلم پیامبر به عنوان حاکم اسلامی بوده ؟ ⏪و یا مثلا خطبه 114 نهج البلاغه دعای حضرت در زمان حکومتشان برای خشکسالی است . آیا عادل ترین حاکم عالم ظالم بوده ؟ ⏪و یا آیات قرآنی در مورد حضرت یوسف و حاکم زمان ایشون که هم خود پادشاه آدم خوبی بوده و هم حضرت یوسف به عنوان عزیز مصر وزیرش بوده ولی 7 سال خشکسالی شدید شد . آیا این از ظلم حضرت یوسف بوده ؟ ✅در روایات اهل بیت سه دسته روایات داریم در مورد علت معنوی خشکسالی ( دقت کنید گاهی برخی مسائل علت مادی دارند مثلا در مورد خشکسالی بحث تغییر اقلیم ، منطقه جغرافیایی و...هست ) 1- رفتار مردم باعث خشکسالی است مثل ترک امر به معروف ، ظلم ، ندادن زکات ، کم فروشی و گرانفروشی و... 2- حاکمان 3- کارگزاران که می تواند در زمان ما مصداق کارمندان و مدیران باشد . 🔰نکته بعد در آیات قرآن یکی از علت های خشکسالی را بیداری مردم از غفلت دانسته وَ لَقَدْ أَخَذْنا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنِينَ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ «130» اعراف و همانا ما طرفداران فرعون را به قحطى و خشكسالى و كمبود محصولات گرفتار كرديم، باشد كه متذكّر شوند (و از راه انحرافى خود دست بردارند). گاهی هم خشکسالی دلیلی برای رشد است مثل قضیه حضرت یوسف ⭕️حال می تواند همه ی این ها علت خشکسالی باشد و می تواند هیچ کدام نباشد . ⚠️گرفتن یک روایت و نپرداختن به روایات و آیات دیگه اگر سهوی باشه مصداق نادانی و جهل نسبت به علوم دینی هستش و اگر عمدی باشه مصداق دروغ و فریب . 🤲🏻ان شالله خدا باران رحمت خودش رو زودتر بفرسته 🌹موفق باشید یا علی @samtolhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی همه چیز است . خوش اعتقادی را از این سید یاد بگیریم. یا غیر لا فتی صفتی در خورش نبود یا جبرئیل واژه دیگر نداشته . @samtolhoda
گفت استاد مبر درس از یاد یاد باد آنچه به من گفت استاد یاد باد آن که مرا یاد آموخت آدمی نان خورَد از دولت یاد هیچ یادم نرود این معنی که مرا مادر من نادان زاد پدرم نیز چو استادم دید گشت از تربیت من آزاد پس مرا منت از استاد بُوَد که به تعلیم من اُستاد اِستاد هر چه می دانست آموخت مرا غیر یک اصل که ناگفته نهاد قدر استاد نکو دانستن حیف! اُستاد به من یاد نداد گر بمردست، روانش پر نور! ور بُوَد زنده خدا یارش باد! 🌹روز مبارک @samtolhoda
هدایت شده از h 313
مسئولان در قیامت دست بسته محشور میشوند عن النّبیّ صلَّى ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه این حدیث درباره‌ی بنده و امثال بنده است؛ [رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر ده نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ «اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را. در آن حوزه‌ِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگر ــ یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزه‌ی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا به‌خاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرس‌و‌جو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا ان‌شاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی. فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را. بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عن‌تقصیرٍ نباشد ــ گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عن‌تقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کرده‌ایم، زحمتمان را کشیده‌ایم، آخرش این [نتیجه] درآمده ــ این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه. وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه(۱) امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند. اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد ــ عقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایه‌ی یک چنین دغدغه‌ای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است]. بنده دوره‌ی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــ حالا دوره‌ی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دوره‌ی دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛ (۲) بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.۱۳۹۷/۰۹/۲۷ بیانات رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه درباره تبعات اخروی ریاست