eitaa logo
⁦🇮🇷⁩سنگر ایثار🇮🇷⁩
179 دنبال‌کننده
28هزار عکس
19.7هزار ویدیو
1.1هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
✅بخش اعظم فقه، احکام سیاسی و حکومتی است 🔸به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکی است، سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم ترین بخش فقه ما بخش سیاسات است. به قول یکی از مراجع عظیم تقلید گذشته-رحمت الله علیه- مُعظَم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. 🔹احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ی اینکه چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ مجتهد همچنان که احکام صلات و صیام زکات را استنباط می‌کند، اینها را هم باید استنباط کند. مسجد آل‌الرسول ایرانشهر 🗒۱۳۵۷/۰۲/۲۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠جامعه‌ی ما، مملکت ما، محیط ما، مردمی که مدعی هستیم که شیعه‌ایم و پیرو علی، چقدر به احکام علوی نزدیک است؟ چقدر در آن عدالت و قسط هست؟ چقدر در او آزادی بیان هست؟ چقدر انسان متفکر و آگاه، حق دارد که بیندیشد و اجازه دارد که بگوید؟ 🔸 امروز در همین زمان هم علمای بزرگ ما در ایران، در خارج ایران، مراجع تقلید و علمای بزرگ همه همین را میگویند؛ سخن آنها در مقارل هیئت حاکمه‌ی ایران، امروز همین است. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲ ✍️مسجد آل‌الرسول ایرانشهر ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ایشان(شهید مطهّری) اهل گریه و تضرع و دعای نیمه‌شب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه‌ معنوی، توحیدی و سلوک کاملاً مشهود است. 🔸یکی از کارهای لازم در حوزه‌ها مطالعه‌ آثار ایشان است. 🔹 جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهری آشنا شوند. 🔸 اگر بنده می‌خواستم برنامه‌ حوزه‌ علمیه‌ قم را بنویسم، "بلا شک" یکی از مواد برنامه را این می‌گذاشتم که کتابهای آقای مطهری خوانده شود، خلاصه‌نویسی شود و امتحان داده شود. ۱۳۸۳۰۴/۱۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
__کودک.mp3
655.3K
🔹تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتّی نقشی پُررنگ‌تر از نقش خانواده و پدر و مادر. ▪️بیانات در دیدار جمعی از معلمان استان کرمان ۱۳۸۴/۰۲/۱۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠کاری که بر عهده گرفته ـ معلّم متعهّد ـ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است؛ یعنی «تربیت و تعلیم نونهالان کشور»، یعنی ساختن آینده‌ی کشور. در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را می‌سازید. 🔸 اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده،‌ متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسه‌‌ی با این نیست. این قضیّه‌ی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، ضریب پیدا می‌کند و اهمّیّت مضاعف پیدا می‌کند. 🔹اگر ما با یک جامعه‌ی جوان و نوجوانِ متوسّط از لحاظ ذهنی مواجه بودیم، یک جور بود؛ حالا که با یک قشرِ جوانِ هوشمند مواجهیم که از متوسّط هوش جهانی بالاترند، قضیّه جور دیگر است. 🔸این ثروت عظیمی است. اگر ما این موجود باارزش، یعنی این جوان هوشمند را ـ که هوشمندیِ خودش را در المپیادها، در مسابقات جهانی، در همه چیز ثابت کرده ـ تربیت نکنیم و به جایگاه شایسته نرسانیم، واقعاً جفا شده؛ این جواهرِ قیمتی‌ای است، این را باید خوب ساخت. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔰 هویت ایرانی- اسلامی ما، یک واقعیت پذیرفته شده در دنیاست 🔻 رهبر انقلاب: هویت ایرانی - اسلامی مردم ما و ملت ما، به برکت انقلاب اسلامی، به برکت حضور مردم در صحنه و دخالت و شراکت مردم در مسائل اساسی نظام، یک واقعیت جاافتاده است. 🔺 امروز دنیا ملت ایران را به مسلمانیِ همراه با آگاهی و بصیرت و پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف میشناسد؛ این چیز کمی نیست. بخصوص امروز که حرکتهای اسلامی در دنیای اسلام آغاز شده است، ملت ایران میتواند نقش ایفاء کند. ۱۳۹۰/۰۷/۲۵ ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠نمیتوان فرض کرد که اسلام نظم اجتماعی را به یک شکلی مطالبه کند امّا مسئله‌ی حاکمیّت و ریاست دین و دنیا را در آنجا مشخّص نکند. ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | زن باشرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده است 🗓 ۱۴۰۱/۵/۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠درست است که امروز دفاع از مرزهای جغرافیایی نیست، دوران جنگ مسلحانه‌ی دفاع از کشور امروز در اینجا مطرح نیست اما دفاع از مرزهای هویت ملی چرا؛ این مطرح است. دفاع از مرزهای شخصیت‌ِ دینی و اسلامی چرا؛ دفاع از مرزهایِ عقیدتی چرا؛ اینها هست؛ همه‌مان مسئولیم...دختران و پسران جوان، زنان و مردان مومن، در این منطقه‌ی دفاع حساس کنونی، همه می‌توانند نقش ایفا کنند. این روحیه باید حفظ شود. ۱۳۹۰/۰۷/۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوب درس بخوانید ... امام خامنه ای(دام ظله العالی): _ نگید حالا دنیا داره بر اساس پیشرفت های فنی و فناوری و اینها اداره میشه، ما نشستیم اینجا حاشیه ملا عبدالله می‌خونیم! _ بی مایه فطیر است! _ اگر درس نخوانید، نمی‌توانید تاثیرگذار خوبی باشید ... ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ ‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠حاکمیّت دین خدا به‌معنای برقراری منظومه‌ی ارزشهای اسلامی است، [به‌معنای‌] ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی است، [به‌معنای‌] تأمین سلامت جسمی و سلامت اخلاقی و معنوی و پیشرفت علمی کشور است، [به‌معنای‌] تأمین عزّت ملّی و هویّت ملّی ایرانی و تأمین اقتدار بین‌المللی است، [به‌معنای‌] فعّال کردن ظرفیّتهایی است که خداوند در این سرزمین قرار داده است.‏۱۳۹۵/۰۳/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔰 باید کاری کنیم دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را می‌شناسند چند درصد رونالدو را ☀️ امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی): 💠ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما می‌خواهیم علم با اخلاق پیش برود. دانشگاه همچنان که مرکز علم است، مرکز دین و معنویّت هم باشد. متخرّجِ دانشگاه‌های کشور، مثل متخرّجِ حوزه‌های علمیه، دیندار بیرون بیاید. ۱۳۷۶/۰۶/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانش‌آموز باید دارای هویت ملی باشد. ۱۴٠۱/٠۲/۲۱ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود. 🔸مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. 🔹 از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود 🔸 این چیزی است که امروز وجود ندارد 🔹خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، 🔸ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ 🔹این خیلی مهم است ♦️یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠انقلاب اسلامی تحولات عمده‌ای را در کشور به وجود آورد، 🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردم‌سالاری؛ 🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛ 🔸عقب‌ماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید، 🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛ 🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠انقلاب اسلامی تحولات عمده‌ای را در کشور به وجود آورد، 🔸سلطنت را تبدیل کرد به حکومت مردم، مردم‌سالاری؛ 🔹 وابستگی را تبدیل کرد به استقلال؛ 🔸عقب‌ماندگی تاریخی مزمن را تبدیل کرد به پیشرفت که دارید می بینید، 🔹تحقیرشدگی را تبدیل کرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛ 🔸 اینها کارهای انقلاب بوده است. ۱۳۸۶/۱۱/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠در کشور یک احساس نهادینه‌شده‌ای در عموم تقریباً وجود دارد. 🔸حالا بعضی‌ها منفی‌بافی میکنند و ضعفهایی را که در وجود خودشان هست، به کشور، به جامعه، به نظام جمهوری اسلامی نسبت میدهند 🔹لکن واقعیّت قضیّه این است که خوشبختانه در کشور یک احساس عمومی عمیقی وجود دارد و آن، احساس عزّت و قدرت است. ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مفاخر ملّی، سابقه‌ی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود می‌آید. 🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست می‌کنند، فیلمش را هم می‌فرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدم‌هایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلم‌سازی است. 🔹ما این‌ همه گذشته‌ی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیه‌ی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت می‌ماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠رویش‌هائی به وجود خواهد آمد. یکی از این رویش‌ها، خود شما جوان‌ها هستید. شما که دوران جنگ را ندیدید، شما که امام را ندیدید، شما که در عرصه‌های جنگ نبودید؛ اما امروز سرتاسر کشور اسلامی و انقلابی ما از روحیه‌ی ایستادگی و ثبات و افتخار و احساس عزت، لبریز است. ۱۳۹۱/۰۷/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠یکی از چیزهایی که از عزیز و محترم انتظار می‌رود این است که «احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی» را در کودکان این کشور باید زنده کنید. 🔸«مسئله‌ی زبان» مهم است، «مسئله‌ی ملّیّت» مهم است، «مسئله‌ی پرچم» مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است. ♦️بایستی این شناخت را، این هویّت‌شناسی ملّی و شخصی را در دانش‌آموز زنده کنید؛ [دانش‌آموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند. 🔸البتّه افتخار هم دارد. فقط هم با اینکه [بگوییم] «افتخار کنید»، با توصیه، درست نمی‌شود... 🔹مفاخر ملّی، سابقه‌ی فرهنگی، عزّت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزّت به وجود می‌آید. 🔸دیگران تاریخی ندارند، برای خودشان تاریخ درست می‌کنند، فیلمش را هم می‌فرستند اینجا در تلویزیون ما پخش میشود؛ نه چنان قهرمان هایی دارند، نه چنان آدم‌هایی دارند، [ولی] درست میکنند؛ هنر است، هنر فیلم‌سازی است. 🔹ما این‌ همه گذشته‌ی تاریخیِ پُر از حماسه و پُر از شجاعت و پُر از صفات عالیه‌ی بشری و انسانی و اجتماعی داریم، اینها مسکوت می‌ماند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دانش تنها فایده ندارد، بلکه و با هم‌اند که می‌توانند انسان را به جایی برسانند که محتاج دیگران نباشد و پیش خدا آبرومند باشد. البته این کار مشکلات و ناگواری هایی دارد، هرکس بخواهد کار مثبتی انجام دهد، این‌طور نیست که همه از آن کار خوششان بیاید و آن را بپسندند. 🔸ممکن است کار حقی هم در ذائقه دسته‌ای تلخ بیاید، ولی کسی که دنبال حق می‌رود و برای رضای خدا کار می‌کند نباید به فکر این باشد که به او چه گفته‌اند، یا چه می‌گویند؛ باید خدا را در نظر بگیرد و برای خدا کار کند. 🔹هرکس هر چی می‌خواهد بگوید، کار خوب هم مخالف دارد. شما فکر این باشید که کارتان خوب و پیش خدا آبرومند باشد، وقتی در این فکر بودید خدا هم شما را همراهی می‌کند و مشکلاتتان را اصلاح می‌نماید، که اگر اصلاح شد، کشور اصلاح می‌شود. ۱۳۶۴/۰۱/۲۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما را برای خودمان حیات می‌دانیم. دوستان ما شهادت را برای خودشان زندگی می‌دانند. 🔸 این طور است. این مکتب اسلام است که شهادت را زندگی می‌داند. 🔹 این مکتب اسلام است که این بچه را پیش من می‌نشاند و از حلقوم او می‌شنویم که ما برای شهادت حاضریم. 🔸این مکتب اسلام است. با ستیزه نکنید، نمی‌توانید بکنید. 🔹ملت ما بیدارند. اگر ما ترور بشویم ملت ما هست، ملت بزرگ ما زنده است، ما زنده است. پیروز باد این زندگی، پیروز باد این ملت. 📕صحیفه نور، ج ۶ ص۱۱۳ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دانش تنها فایده ندارد، بلکه و با هم‌اند که می‌توانند انسان را به جایی برسانند که محتاج دیگران نباشد و پیش خدا آبرومند باشد. البته این کار مشکلات و ناگواری هایی دارد، هرکس بخواهد کار مثبتی انجام دهد، این‌طور نیست که همه از آن کار خوششان بیاید و آن را بپسندند. 🔸ممکن است کار حقی هم در ذائقه دسته‌ای تلخ بیاید، ولی کسی که دنبال حق می‌رود و برای رضای خدا کار می‌کند نباید به فکر این باشد که به او چه گفته‌اند، یا چه می‌گویند؛ باید خدا را در نظر بگیرد و برای خدا کار کند. 🔹🔹هرکس هر چی می‌خواهد بگوید، کار خوب هم مخالف دارد. شما فکر این باشید که کارتان خوب و پیش خدا آبرومند باشد، وقتی در این فکر بودید خدا هم شما را همراهی می‌کند و مشکلاتتان را اصلاح می‌نماید، که اگر اصلاح شد، کشور اصلاح می‌شود. ۱۳۶۴/۰۱/۲۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما را برای خودمان حیات می‌دانیم. دوستان ما شهادت را برای خودشان زندگی می‌دانند. 🔸 این طور است. این مکتب اسلام است که شهادت را زندگی می‌داند. 🔹 این مکتب اسلام است که این بچه را پیش من می‌نشاند و از حلقوم او می‌شنویم که ما برای شهادت حاضریم. 🔸این مکتب اسلام است. با ستیزه نکنید، نمی‌توانید بکنید. 🔹ملت ما بیدارند. اگر ما ترور بشویم ملت ما هست، ملت بزرگ ما زنده است، ما زنده است. پیروز باد این زندگی، پیروز باد این ملت. 📕صحیفه نور، ج ۶ ص۱۱۳ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است؛ یعنی تربیت و تعلیم نونهالان کشور، یعنی ساختن آینده‌ی کشور. 🔸معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. 🔹امروز شما دارید فردای کشور را می‌سازید. 🔸اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده،‌ متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگ‌ترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ 🔹 یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسه‌‌ی با این نیست. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏‏ ‏💠در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم. 🔸البتّه بعضی هستند تا ما اسم دشمن را می‌آوریم عصبی میشوند که باز انداختند به گردن دشمنان خارجی! ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠... شما میخواهید از این انقلاب حفاظت کنید، پاسداری کنید... . باید این انقلاب را درست بشناسید. یکی از کارهای مهم شما جوانان عزیز این است که مبانی نظری انقلاب را عمیقاً بشناسید. ما کسانی را دیدیم که با احساسات وارد این میدان شدند، بدون تکیه‌گاه نظریِ مستحکم؛ با یک تندباد سرنگون شدند، راهشان عوض شد. آن کسانی میتوانند در این حرکت و در این مسیر محکم بایستند که شناخت عمیقی از مبانی نظری انقلاب داشته باشند. فرمود: «المؤمن کالجبل الرّاسخ لا تحرّکه العواصف»؛ هیچ تندباد و طوفانی نمیتواند راه اینها را عوض کند، که چند خصوصیت داشته باشند؛ از جمله‌ی این خصوصیات و مهمترین آنها، اعتقاد درست و آشنائی درست با مبانی نظری این انقلاب است. ۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠وقتی انسان نسبت به تعهدی که با خدای خود دارد، بی‌توجهی نشان داد و خلف وعده کرد، بر قلب او مسلط می‌شود. ۱۳۸۴/۰۷/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 شعارهای انقلاب را باید حفظ کرد؛ این یکی از هدفها است. 🔺در مورد این شعارها و حقایق هم فقط به احساسات اکتفا نشود. من البتّه برای احساسات نقش زیادی قائلم، برای عواطف نقش زیادی قائلم، امّا کافی نیست؛ لازم است امّا کافی نیست. ✅ عمق، تعمّق و ژرف‌نگری در همه‌ی این شعارها باید وجود داشته باشد. سعی کنید در مسائل تعمّق کنید؛ وقتی عمق‌یابی کردید، این ایمانِ مستقر با هیچ نیرویی از شما جدا نخواهد شد. 📍 مشکل اینهایی که می‌بینید یک روز تندتر از همه‌ی تندهایند و یک روز ۱۸۰ درجه به این‌طرف می‌غلتند، عمق نداشتنِ آن ایمان است. 🔹 داشتیم ما؛ اوایل بعضی‌ها بودند که آن‌چنان تند و آتشی بودند که انقلابی‌های اصلی و قدیمی و سابقه‌دار را هم قبول نداشتند و به آنها هم ایراد میگرفتند 👈 امّا سطحی بودند؛ این سطحی‌بودن بلای جانشان شد، از این‌طرف ۱۸۰ درجه غلتیدند؛ مَمشایشان عوض شد. ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ، آن انسانی است که این راه، یعنی و را می‌شناسد و از نیروهای خود و طبیعت، برای رسیدن به این راه، استفاده می‌کند. ۱۳۷۵/۰۷/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ایشان(شهید مطهّری) اهل گریه و تضرع و دعای نیمه‌شب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه‌ معنوی، توحیدی و سلوک کاملاً مشهود است. 🔸یکی از کارهای لازم در حوزه‌ها مطالعه‌ آثار ایشان است. 🔹 جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهری آشنا شوند. 🔸 اگر بنده می‌خواستم برنامه‌ حوزه‌ علمیه‌ قم را بنویسم، "بلا شک" یکی از مواد برنامه را این می‌گذاشتم که کتابهای آقای مطهری خوانده شود، خلاصه‌نویسی شود و امتحان داده شود. ۱۳۸۳۰۴/۱۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکی است، سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم ترین بخش فقه ما بخش سیاسات است. 🔸به قول یکی از مراجع عظیم تقلید گذشته-رحمت الله علیه- مُعظَم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. 🔹احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ی اینکه چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ 🔸مجتهد همچنان که احکام صلات و صیام زکات را استنباط می‌کند، اینها را هم باید استنباط کند. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان انتظاراتی از معلمان: زنده کردن احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی در دانش‌آموزان 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴٠۲/٠۲/۱۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست. ♦️باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود. 🔸باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچه‌ها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچه‌ها به طرف او جذب بشوند. 🔹تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
14020213_43460_192k.mp3
1.45M
🔹یکی از چیزهایی که از معلّمین عزیز و محترم انتظار می‌رود این است که احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی را در کودکان این کشور باید زنده کنید. ▪️بیانات در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠آری، اگر ملت ایران از همه و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) را با دست‌های خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند؛ 🔸 ولی در همان حدی که آن‌ها آقا باشند ما نوکر، آن‌ها ابرقدرت باشند ما ضعیف؛ آن‌ها ولیّ و قیم باشند ما جیره‌خوار و حافظ منافع آن‌ها؛ 🔹نه یک ایران با هویت ایرانی - اسلامی؛ بلکه ایرانی که شناسنامه‌اش را امریکا و شوروی صادر کند؛ ایرانی که ارابه سیاست یا شوروی را بکشد 🔸و امروز همه مصیبت و عزای امریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحت‌الحمایگی آنان خارج شده است، که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌کند. 📚 صحیفه امام، ج۲۱، ص۹۱ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
__هویت.mp3
2.41M
🔹ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. ▪️بیانات در دیدار معلمان ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠یکی از چیزهایی که از معلّمین عزیز و محترم انتظار میرود این است که احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی را در کودکان این کشور باید زنده کنید. مسئله‌ی زبان مهم است، مسئله‌ی ملّیّت مهم است، مسئله‌ی پرچم مهم است؛ دلبسته باید باشد؛ اینها چیزهای لازمی است، اینها اساسی است. بایستی این شناخت را، این هویّت‌شناسی ملّی و شخصی را در دانش‌آموز زنده کنید؛ [دانش‌آموز] باید به ایرانی بودنِ خودش افتخار کند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
__هویت.mp3
2.41M
🔹ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. ▪️بیانات در دیدار معلمان ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠هویّت‌سازی برای انسانها در یک جامعه خیلی مهم است؛ [انسانها باید] احساس هویّت کنند. هویّت انسان به فرهنگ او است، به دانسته‌های او است، به سبک زندگی او است. تمدّن، متّکی به فرهنگ است؛ اگر فرهنگ قوی و غنی وجود نداشته باشد، تمدّن به معنای مصطلح و رایجِ خودش به وجود نمی‌آید. ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷