eitaa logo
🇮🇷سنگر بصیرت شهدایی🇮🇷
233 دنبال‌کننده
28.8هزار عکس
19.6هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها ایده‌ای که می‌توانست.... 🔹امام فرمودند: « » یعنی رئیس حکومت ارثی تعیین نمی‌شود؛ باید انتخاب کنند؛ اما بر چه اساسی؟ براساس اسلام. 🔸پس اگر فقط «جمهوری» می‌گفتند؛ نشان نمی‌داد محتوای حکومت چیست. حتی اگر می‌گفتند: «جمهوری دموکراتیک» باز محتوای این حکومت معلوم نمی‌شد. 🔹تنها چیزی که می‌توانست ایده امام و کسانی که همراه امام مبارزه کرده بودند و را به پیروزی رسانده بودند را روشن سازد؛ جمهوری اسلامی بود. ۸۸/۰۸/۲۶ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
من به تو بدهکارم، نه تو! 🔹هیچ وقت به روى کسی نیاورید كه روزى به تو چنین خدمتى را انجام دادم، برعكس حتى اگر به كسى خدمت مى‏كنید طورى وانمود كنید كه من بدهكار هستم به تو، اصلاً تو بر من منت گذاشتى كه خواهش من را قبول كردى. 🔹...این لطافتى كه در عمل شما انجام دادید آنقدر بر لطافت روح شما و بر قرب شما پیش خداى متعال مى‏افزاید كه قابل مقایسه با ثواب اصل عمل نیست. ۱۳۸۰/۰۸/۰۳ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
«تِلْكَ الدّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذینَ لا يُریدُونَ عُلُوَّاً فى الأرْضِ وَلا فَساداً» (قصص، ۸۳) ترجمه: سرای آخرت را نصیب کسانی می‌کنیم كه در روى زمين ارادۀ برترى و تسلط (بر ديگران) و فساد و تباهى ندارند. 🕋 | این‌‎ها دوای تو نیست! 🔸اکنون این سؤال مطرح مى‌ شود که آیا آیاتى که ما از برترى طلبى باز مى ‌دارند، این مفهوم را القا مى ‌کنند که انسان باید قانع باشد و هیچ‌ گاه در فکر صعود به مقام هاى بالاتر نیفتد؟ در این صورت، آیات فوق ما را امر به رکود، ایستادن و توقّف کرده ‌اند و این خلاف اصلى است که تاکنون بر آن تأکید داشته و گفته ‌ایم: آدمى هیچ وقت نباید به آنچه که دارد قانع و بر آن متوقّف شود، بلکه، پیوسته باید نداری ها و کمبودها مدّ نظر و مورد توجّه او باشند تا با جبران آنها واجد کمالات بیشترى شود. 🔸در پاسخ سؤال فوق باید بگوییم: این آیات هیچ گاه ما را وادار به رکود و توقّف نمى ‌کنند، بلکه، این حقیقت را به ما مى ‌آموزند که برتری هاى مادّى و زمینى، که خیلى ‌ها بدان دل بسته ‌اند، حقیقت ندارند، بلکه، برتری هاى دروغین هستند که انسان را از وصول به برتری هاى حقیقى باز مى‌ دارند. بینش قرآنى به ما مى ‌آموزد که برتری هاى مادّى، در واقع، هدف نهایى و آخرین نقطه تعالى انسان نیستند. و مطلوبيّت ذاتى ندارند بلکه، در حدّ ابزار و وسیله ‌اى بیش نیستند و ارزش آنها ارزشى غیرى است که در پرتو ارزش ذاتى ِ اهداف نهایى و در مسیر وصول به آنها تحقّق مى‌ یابد. 🔸برتری هاى مادّى نمى ‌توانند درد انسان را دوا و نیاز فطرى وى را برطرف سازند. بلکه، سرابى بیش نیستند و اسباب بازى و گول زننده ‌اند. برتری هاى مادّى نقش پستانک را بازى مى ‌کنند که کودک را از اینکه پستان پر شیر، مادر را جستجو کند باز مى ‌دارد و انسان با دل بستن به این برتری هاى غیر حقیقى، در واقع خود را فریب مى ‌دهد، از طلب و جستجوى برتری هاى حقیقى باز مى ‌ماند، به فساد و انحراف مى ‌افتد و سقوط خواهد کرد. 📚اخلاق در قرآن ج2، ص۱۲۵ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
به عشق علی (علیه‎السلام) انفاق کن ▪️سعى کنیم رابطه عملى با اهل ‌بیت (علیه السلام) پیدا کنیم؛ براى محبت اهل ‌بیت (علیه‎السلام) انقاق کنیم؛ همانى که برایمان میسر است. ▪️شما صد تومان در جیبتان است این صد تومان را بگو به عشق على (علیه‎السلام) انقاق می ‌کنم؛ به کسى هم نگویید. بگویید اگر خدا به خاطر این مرا جهنم هم ببرد، به عشق على (علیه‎السلام) می‌ روم. این از هزار سال عبادت براى شما بیشتر اثر دارد. ۱۳۷۵/۰۹/۰۴ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
به عشق علی (علیه‎السلام) انفاق کن ▪️سعى کنیم رابطه عملى با اهل ‌بیت (علیه السلام) پیدا کنیم؛ براى محبت اهل ‌بیت (علیه‎السلام) انقاق کنیم؛ همانى که برایمان میسر است. ▪️شما صد تومان در جیبتان است این صد تومان را بگو به عشق على (علیه‎السلام) انقاق می ‌کنم؛ به کسى هم نگویید. بگویید اگر خدا به خاطر این مرا جهنم هم ببرد، به عشق على (علیه‎السلام) می‌ روم. این از هزار سال عبادت براى شما بیشتر اثر دارد. ۱۳۷۵/۰۹/۰۴ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
غربت قرآن و نهج البلاغه ▪️انس ما با قرآن و نهج ‌البلاغه کم است و این امر موجب می‌ شود که قضاوت صحیحی درباره سنت‌ های الهی نداشته باشیم و ناخودآگاه با آن ‌هایی که فرهنگ الحادی دارند، چندان فرقی نکنیم. اگر از ما درباره خدا و قیامت سؤال کنند به خوبی پاسخ می‌ دهیم که بله خدا هست، قیامت هست و به همه اعمال ما، چه کوچک و چه بزرگ رسیدگی می‌ شود، اما در زندگی و در میدان عمل چه قدر به این واقعیت اهمیت می ‌دهیم؟ ۱۳۹۴/۱۰/۰۸ متن کامل سخنرانی علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
منتی به قیمت تباهی عمل! 🔹وقتى یك خدمتى براى یك كسى انجام مى‏دهید [مبادا] بر او منتى بگذاریم و بگوییم: من چنین و چنان كردم. من بودم كه فلان روز به تو خدمت كردم! 🔹بزرگترها نگویند كه تو را بزرگ كردم، من بودم كه براى تو لباس فراهم كردم، من بودم كه براى تو غذا تهیه كردم و ...اینها باعث این مى‏شود كه اجر عملمان كم شود و گاهى به كلى از بین برود. ۱۳۸۰/۰۸/۰۳ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
«وَ ٱلَّذِينَ لَا يَشهَدُونَ ٱلزُّورَ وَ إِذَا مَرُّواْ بِاللَّغوِ مَرُّواْ كِرَاماً» (فرقان،۷۲) ترجمه: این بندگان [توبه کنندگان] در مجالس لهْو و لَعِب شرکت نمی ‌کنند. وقتی هم با رفتار بیهوده ‌ای روبه ‌رو می‌ شوند، با بزرگواری از کنارش می‌ گذرند. 🕋 | برخورد مناسب با اهل معصیت 🔸از این آیه استفاده مى ‌شود که در برابر اهل معصیت و کسانى که مرتکب کارهاى غیر اخلاقى مى ‌شوند، باید مسلمانان با کرامت و بزرگوارى رفتار کنند. 🔸احتمالا منظور از این جمله آن است که اولاً، خودشان تحت تأثیر گناهکاران قرار نگیرند؛ ثانیاً، آنان را موعظه و ارشاد کنند؛ ولى هنگام ارشاد آن ‌ها، رفتار درست و شایسته‌ اى داشته باشند تا باعث تشویق آنان به گناه یا لجاجت و اصرارشان بر گناه نشوند. 📚اخلاق در قرآن، ج۳، ص۳۷۹ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 📝 غذای روح، علم و عشق و امید و ایمان است. اشتباه اصلی فرزند آدم که در جست و جوی سعادت، جان به لب رسانیده همین است که تشنگی و احتیاج روح را می‌خواهد با سیر کردن جسم و بدن تأمین کند. 📙 حکمت ها و اندرزها، ج۲، ص۱۴۸ شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 🟢 بزرگترین نوع استعمار 🔹 بزرگترین استعمار، استعمار فکری است و بزرگترین زیان، نبودنِ استقلال فکری برای یک ملت است. وای به حال یک ملت که خود را در روح و احساساتْ فقیر و بیچاره ببیند و به حالی درآید که مثَل مشهور درباره او صدق کند: «الاغ مرده دیگران برای او قاطر است». 🔸 این است ملتی که حیثیت و شرف انسانی (یعنی همان چیزی که مبنای اصلی حقوق بشری است) را باخته است. «قل ان الخاسرین الذین خسرو انفسهم‏». این است اثر آن تبلیغاتی که سالها به عناوین مختلف القاء کردند که اگر ایرانی می‌خواهد سعادتمند شود باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی شود. 🔹 وای به حال ملتی که سرشناس‌های آن دائماً شئون خود او را تحقیر کنند، پایه‌های استقلال فکری او را خراب کنند، فلسفه مستقل زندگی او را از او بگیرند و دائماً عظمت و اهمیت ملتهای دیگر را به رخ او بکشند، الاغهای مرده آنها را برای اینها قاطر جلوه دهند. 📗 استاد مطهری، یادداشت‏ها، ج‏۱۱، ص۵۴۰ شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 💥مسأله ی چشم زخم ✍️ استاد شهید : 🔹مقدمتاً دو مطلب را عرض بكنم. یكی اینكه چشم زخم اگر هم حقیقت باشد، به این معنای رایج امروز در میان ما- بالاخص در میان طبقه ی نسوان كه فكر می كنند همه ی مردم چشمشان شور است- قطعاً نیست. همان كفار جاهلیت هم به چنین چیزی قائل نبودند، بلكه معتقد بودند كه یك نفر وجود دارد و احیاناً در یك شهر ممكن است یك نفر یا دو نفر وجود داشته باشند كه چنین خاصیتی در نگاه و نظر آنها باشد. پس قطعاً به این شكل كه همه ی مردم دارای چشم شور هستند و همه ی مردم به اصطلاح نظر می كنند، نیست. 🔸دوم: اگر بعضی مردم دارای چنین خصلت و خاصیتی باشند، آیا آیه ی «وَ إِنْ یَكادُ اَلَّذِینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ» خاصیت جلوگیری از چشم زخم دارد؟ ما تا حالا به مدركی (حدیثی، جمله ای) برخورد نكرده ایم كه دلالت كند و بگوید از این آیه برای چشم زخم استفاده كنید. اینكه چشم زخم حقیقت است یا نه، یك مسأله است (فرضاً حقیقت است ولو در بعضی از افراد) و اینكه این آیه برای دفع چشم زخم باشد مسأله ی دیگری است. چیزی كه از طرف پیغمبر یا ائمه به ما نرسیده باشد، از پیش خود نباید بتراشیم. نظر به اینكه روح مردم برای چنین چیزی آمادگی دارد [آن را از پیش خود ساخته اند. ] 🔹از شعارهایی كه مردم انتخاب می كنند روحیه ی مردم را می شود شناخت. ما در قرآن آیه زیاد داریم، آیاتی كه برای شعار قراردادن فوق العاده عالی است، جمله های زیادی داریم از پیغمبر و ائمه؛ ولی هیچ آیه ای به اندازه ی آیه ی «وَ إِنْ یَكادُ اَلَّذِینَ كَفَرُوا» در میان مردم برای شعار رایج نشده است. در هر خانه ای كه بروی می بینی یك «اِن یَكاد» آنجا زده اند، یعنی چشم تو كور كه خانه و زندگی من را می بینی، این تابلو را اینجا نصب كرده ام برای اینكه چشم تو كور باشد. این امر یك حالت خودخواهی در مردم از یك طرف و یك حالت بدبینی به دیگران از طرف دیگر را نشان می دهد. شما همه ی شهر تهران را بگردید، به ندرت دیده می شود كه در خانه ای مثلاً آیه ی «هَلْ یَسْتَوِی اَلَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ اَلَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ» [1] تابلو شده باشد. برای شعار چه از این بهتر: «هَلْ یَسْتَوِی اَلَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ اَلَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ» ؟ برای شعار چه از این بهتر: «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اَللّهِ أَتْقاكُمْ» [2]؟ اینقدر هست الی ماشاءاللّه، آیاتی كه انسان هر وقت یكی از آنها را نگاه كند برای او یك درس و آموزش است. اینها را انسان نمی بیند ولی در هر خانه ای كه بروید آیه ی «وَ إِنْ یَكادُ اَلَّذِینَ كَفَرُوا» را می بینید، یعنی منم كه خداوند چنین نعمتهایی به من داده و تویی كه چشم شور داری و می خواهی چشم زخم به ما بزنی؛ برای اینكه جلوی چشم شور تو را گرفته باشم این تابلو را در اینجا نصب كرده ام؛ و شاید كمتر خانه ای است كه چنین چیزی در آن نباشد. 🔸حال منطقاً چگونه است؟ آیا چشم زخم می تواند حقیقت باشد یا نه؟ و اگر حقیقت است آیا امر جسمانی است یا امر روحی و نفسانی؟ 🔹در اینكه اجمالاً چنین حقیقتی هست نمی شود تردید كرد، منتها بعضی از علمای جدید معتقدند كه در برخی از چشمها چنین خاصیتی هست، یعنی بعضی از چشمها نوعی اشعه از خود بیرون می دهند كه این اشعه یك اثر سوئی در اشیاء وارد می كند، مخصوصاً اگر با یك نگاه و نظر مخصوص باشد. قبول كردن این حرفها در قدیم خیلی مشكل بود كه انسان بگوید یك نفر وقتی كه نگاه می كند، از چشمِ او شعاعی بیرون می آید كه مثلاً می تواند یك سنگ را بتركاند؛ اصلاً قابل باوركردن نبود. ولی امروز كه میدان عمل این شعاعها و امثال اینها پیدا شده كه چقدر در طبیعت امواج وجود دارد و این امواج چه كارهای خارق العاده ای را انجام می دهند، دیگر این امر تعجبی ندارد كه شعاعی از چشم یك انسان بیرون بیاید و واقعاً یك شتر را به زمین بزند. [1] . زمر / 9. [2] . حجرات / 13. 📚مجموعه آثار شهید مطهری، ج26 (آشنایی با قرآن ج ۸)، ص632 شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: ⚫️ چرا دو فاطمیه داریم؟ ◾️ راجع به اینکه وفات حضرت صدّیقه طاهره چه روزی بوده میان علما اختلاف است. در نقل‌هایی که آمده است، ۷۵ روز و ۹۵ روز بعد از رحلت پیغمبر(ص) ذکر شده است. چون حضرت در ۲۸ صفر از دنیا رفته‌اند ۷۵ روز با «سیزدهم جمادی‌الاولی» منطبق می‌شود. در بعضی روایات دیگر ۹۵ روز است که با «سوم جمادی الثانی» منطبق می‌شود. ◾️علت این اختلاف این است که «تسعین» و «سبعین» در کتابت خیلی نزدیک به یکدیگر نوشته می‌شده. بعضی از نسخه‌نویس‌ها که از رو نوشته‌اند، یا سبعین را تسعین خوانده‌اند و یا تسعین را سبعین خوانده‌اند. ◾️ ولی در اواخر، بعضی از محققینِ علما از روی قرائنی به دست آورده‌اند که اصل، تسعین بوده است. لهذا تقریبآ در نیم قرن اخیر علما بیشتر ۹۵ روز را ملاک قرار داده و سوم جمادی الثانیة را روز وفات حضرت صدّیقه طاهره سلام‌ الله‌ علیها می‌شمارند. 📗 شهید آیت‌الله مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۱، ص۱۴۲ (با اندک تلخیص) شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 🟢 مقام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها 🔹 در تاریخ اسلام زنان قدّیسه و عالیقدر فراوانند. کمتر مردی است به پایه خدیجه(س) برسد، و هیچ مردی جز پیغمبر(ص) و علی(ع) به پایه حضرت زهرا(س) نمی‌رسد. 🔸حضرت زهرا(س) بر فرزندان خود که امامند و بر پیغمبران غیر از خاتم الانبیاء(ص) برتری دارد. 📗 شهید آیت‌الله مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۱۹ شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 🟢 یک حسن و یک عیب ما ایرانیان 🔹 ما مردم ایران یک حسن داریم و یک عیب. حسن ما مردم این است که در مقابل حقیقت، تعصب کمی داریم و شاید می‌توانیم بگوییم بی‏تعصب هستیم؛ یعنی اگر با حقایقی برخورد کنیم و آنها را درک کنیم، شاید از هر ملت دیگر زودتر تسلیم آن حقایق می‌شویم. 🔸 ولی یک عیب بزرگی در ما ملت ایران هست که به موازات اینکه در مقابل حقایق تسلیم می‌شویم، به حماسه‌ها و ارکان شخصیت خودمان زیاد پایبند نیستیم و با یک حرف پوچ، زود آن را از دست می‌دهیم و رها می‌کنیم. 🔹 هیچ ملتی به اندازه ما نسبت به شعائر خودش بی‏اعتنا نیست. شما هندی‌ها و ژاپنی‌ها و اعراب را دیده‌اید؛ آنها هم مثل ما مشرق زمینی هستند، لکن از این نظر مثل ما نیستند. به اندازه‌ای که ما در مقابل لغات و عادات اجنبی تسلیم هستیم، هیچ ملتی تسلیم نیست. 🔸 به عکسهایی که در کتاب‌های تاریخ علوم هست نگاه کنید. می‌بینید دانشمندان درجه اول هند با همان عمامه و لباس خودشان هستند... می‌خواهد به همه مردم دنیا بگوید که من هندی هستم و باید هندی باقی بمانم و در مقابل علم و صنعت تعصب ندارم، که علم و صنعت مربوط به کشور خاصی نیست؛ در مقابل عقاید بزرگ فلسفی و دینی تعصب ندارم اما در مورد شعارهای ملی، هر کسی به شعارهای خودش پایبند است. 🔹 من چرا باید شعار یک ملت دیگر را بپذیرم؟ ولی ما، اگر فرنگی یک زُنّار ببندد، ما دو تا زنّار می‏بندیم، با اینکه او روی حساب شعار خودش این کار را می‌کند. در جامعه ما این حسابها نیست. 📗 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۴۴ شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠 استاد شهید مرتضی مطهری: 🟢 ما نیازمند فقیه در توحید، فقیه در معاد، فقیه در امامت، فقیه در سیستم اجتماعی اسلام، فقیه در سیستم‌ اقتصادی اسلام و ... هستیم ⭕️ فرازی از کتاب «حق عقل در اجتهاد» اثر تازه منتشر شده شهید آیت‌الله مطهری 🔹 ما در اسلام غیر از مسئله علم و آموزش، دستور فقاهت در تمام شئون دینی داریم. این فقاهتی که در دین و در احادیث وارد شده است - همان طور که علما گفته‌اند - اختصاص به فقهِ در احکام ندارد، در تمام مسائل دینی ما موظفیم فقیه باشیم. 🔸 ما باید در توحید فقیه باشیم، در نبوت فقیه باشیم، در امامت فقیه باشیم، در معاد فقیه باشیم، در سیستم اخلاقی اسلام فقیه باشیم، در سیستم اجتماعی اسلام فقیه باشیم، در سیستم اقتصادی اسلام فقیه باشیم؛ در همه چیز مربوط به اسلام باید فقیه باشیم و از آن جمله در احکام اسلام هم باید فقیه باشیم. 📗 استاد مطهری، حق عقل در اجتهاد، ص۹۲ شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ماه رمضان گاه مستجاب‌ شدن دعاست 🔹ماه ، گاهِ شدن که «عَمَلُكُمْ فِيهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُكُمْ فِيهِ مُسْتَجَابٌ».‌ باید را غنیمت شمرد و را از خدا خواست. نباید ورزید؛ باید برای حل تمامی مؤمنین، بلکه کرد. 🔹«راه خلاص از منحصر است به در خَلَوات براى عجّل‌ الله تعالى‌ فرجه‌ الشّريف. نه دعاى هميشگى و و صِرف گفتن «عَجِّلْ فَرَجَهُ»، بلكه دعاى با و و همراه با . ما خود را از اطرافيان و دوستان آن حضرت مى‏‌دانيم؛ ولى در اين امر، يعنى براى تعجيل ظهور او، مسامحه مى‌‏كنيم! 🔹 آن حضرت اَهَمّ حاجات ماست، ولى ما «عَجِّل فَرَجَهُ» مى‌‏گوييم، فقط براى اينكه بفهمانيم مجلس ختم شد، و يا اينكه در موارد ازدحام مردم، صلوات مى‏‌فرستيم تا مردم جابه‌جا شوند؛ نه اينكه جدّاً بخواهيم صلوات بفرستيم. 🔹با اينكه مى‌‏دانيم او بين ما و خداست، مَعَ ذلك به فكر او نيستيم! اى كاش مى‌‏دانستيم كه احتياج او به ما و دعاى ما براى او، به نفع خود ماست؛ وگرنه و او در نزد خدا معلوم است». منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️امام‌ علی عليه السلام: 🔸«انْظُـرُوا أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّـكُمْ فَالْزَمُـوا سَمْتَهُمْ، وَاتَّبِعُـوا أَثَرَهُمْ، فَلَنْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ هُدًى، وَ لَنْ يُعيدُوكُمْ فِيرَدًى، فَإِنْ لَبَـدُوا فَالْبُدُوا، وَ إِنْ نَهَضُـوا فـَانْهَضُـوا. وَ لاَ تَسْبِقُوهُمْ فَتَضِلُّوا، وَ لاَ تَتَأَخَّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا». 🔹 را به دقت بـنگريد و خود را به با آنان ملزم كنيد، و گام بـه گام از آنان كنـيد، زيـرا كه آنان هرگز از راه بيرونتان نمى كنند، و ديگر بار به پرتگاه شما را نمى افكنند. پس اگر نشستند، همراه آنان بنشينيد و اگر برخاستند با نهضـت شان هماهنگ شويد، نه بر آنان پيشى گيريد كه به درافتيد و نه از آنان واپس مـانيد كه شـويد. 📕نهج البلاغه، الخطب ۹۶ —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠کوشش هایی که می‌کردند و که با راه حق می‌کردند، و خصوصاً جنگهایی که در واقع شد، مقصد جنگ نبوده است، و مقصد کشورگشایی هم نبود. 🔸مقصد این بوده است که یک که در آن نظام عادلانه، جاری بشود [باشد]. 🔹 آن همه زحمت کشیدند نه فقط برای اینکه طرف را از صحنه خارج کنند و خودشان صحنه را دست بگیرند، بلکه مقصد اصلی این بوده است که این انسانهایی که ندارند، این اشخاصی که در راه دارند سیر می‌کنند و آنها می‌دیدند که این راه خلاف، راه است، راه است، راهی است که مردم را در این دنیا به شقاوت و در آن دنیا هم به می‌کشاند؛ 🔸 از طرف خدای تبارک و تعالی مامور شدند برای ، مردم را اگر به حال خودشان می‌گذاشتند جز یک حیوانی که خوردن و خوابیدن را و شهوات را ادراک بکند و در راه آن، عمل بکند چیز دیگری را نمی‌توانستند بفهمند، از باب اینکه بر مردم پوشیده است. 🔹آنی که مردم می‌دانند همین عالم را عالم طبیعت را و آنهایی که دیگر زیاد هست، خصوصیات طبیعت را زیادتر می‌فهمند. 🔸لکن همه آنها همین است که از طبیعت بهره‌ور می‌شوند و به طبیعت توجه دارند و انسان را هم به همین جنبه طبیعی می‌شناسند، و برای همین جنبه طبیعی انسان هم زحمت می‌کشند. ۱۳۵۸/۰۴/۱۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠 بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ِی خود رانده شده داریم می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم. امروز دفاع از ، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. ♦️امروز مبارزه‌ی با مبارزه با است، مبارزه با است. همچنان‌که می‌بینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف می‌زنید، آن مسئول و سیاستمدار آمریکایی، احساس و خصومت با شما می‌کند؛ احساس میکند که به او ضربه زده‌اید؛ واقع قضیّه هم همین است. بنابراین روز قدس را باید بزرگ دانست. ‏۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی، این دسترنج رنج‌کشیده و ستمدیده، شکست بخورد، هرگز گمان نکنند که به جای آن یک رژیم متعهدتر و غمخوارتر و ملی‌تر و اسلامی‌تر روی کار می‌آید؛ ♦️و به بدانند که یک رژیم غربی آمریکایی یا شرقی کمونیستی به دست یکی از دو ابرقدرت، جایگزین آن می‌گردد، اگر چه با صورت ملی و اسلامی. ۱۳۶۰/۰۷/۰۲ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠شب‏های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی، و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است. شب قدر، ساعت پذیرایی از مهمانانِ بزم حضور است. در شب قدر، رو به آینه محاسبه می‏‌نشینیم و چهره جان را بی‏‌غبار می‏‌بینیم و با باران اشک، دل را در سحر رحمت و مغفرت، شست‏‌و شو می‌‏دهیم. شب قدر، شب گشودنِ سفره دل و ریختن اشک نیاز و فصل گریستن در آستان آفریدگار بخشاینده است. شب قدر باید تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتنِ جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی 📚کتاب آداب الصلاه «آداب نماز» ص 324 ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠این از اختصاصات شما ملت بزرگ و شجاع است که می‌توانید در زیر سایه‌ی جمهوری اسلامی(یعنی در زیر سایه‌ی ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) از قرآن‌تان، از اسلام‌تان، از مقدسات‌تان، از عفاف و عفت‌تان و از ارزش‌های اسلامی‌تان با همه‌ی وجود دفاع کنید. ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷