eitaa logo
🇮🇷سنگر بصیرت شهدایی🇮🇷
233 دنبال‌کننده
28.8هزار عکس
19.6هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دستور برای کم شدن دشمنی ها و شایعه ها: مقام معظم رهبری: تا آنجایی که ممکن است، کارِ برادرِ مؤمن را حمل بر صحّت کنید. اگر همین یک دستور را ما در بین خودمان رعایت بکنیم، چقدر از دشمنی‌ها و شایعه‌ها کم خواهد شد. امام علی علیه السلام فرموند: ضَعْ أمرَ أخيكَ على أحسَنِهِ حتّى يَأتِيَكَ مِنهُ ما يَغلِبُكَ، و لا تَظُنَّنَّ بكَلِمَةٍ خَرَجَت مِن أخيكَ سُوءا و أنتَ تَجِدُ لَها في الخَيرِ مَحمِلاً . رفتار برادرت را به بهترين وجه آن تفسير كن تا زمانى كه كارى از او سر زند كه راه توجيه را بر تو ببندد ، و هيچ گاه به سخنى كه از دهان برادرت بيرون آيد ، تا وقتى براى آن توجيه خوبى مى يابى ، گمان بد مبَر . 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 از اخلاق بد، از تنگ‌ نظری، از ناامیدی، از بدبینی، از بدخواهی برای این و آن، از حسد، از بخل و بقیه‌ی سیئات اخلاقی، مردم را پرهیز بدهیم. ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠دعا همان اکسیری است که میتواند دلهایی را که آلوده‌ی ناامیدی، آمیخته‌ی به بدبینی، یا آلوده‌ی به احساسات غلط هستند، منقلب کند، به راه راست هدایت کند؛ دعا یک‌چنین چیزی است. ۱۳۹۴/۰۴/۱۰ ☀️ (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠همه باید مراقب ایجاد شکاف، ایجاد فتنه، ایجاد بدبینی نسبت به دستگاه باشند. ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 چه شد که غربی‌ها، مشخصا انگلیسی‌ها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ 🔸از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. 🔹در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ 🔸قاعده‌ی قضیه این بود. 🔹 به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند 🔸و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... 🔹انسان می‌بیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کرده‌اند؛ 🔸 اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند... 🔹یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند 🔸و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. 🔹 البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان ‌الله ‌علیه) ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 📩 رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. 🔹 مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز بحمدالله نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجسته‌ی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای - که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ ، ، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. ۱۳۷۸/۰۶/۱۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز بحمدالله نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجسته‌ی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای - که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ ، ، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. ۱۳۷۸/۰۶/۱۳ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
خطرناک‎ترین نفوذ ▪️مقام معظم رهبری می‌فرمايند خطرناک‌ترين نفوذ‌ها، نفوذ فرهنگی است؛ چرا؟ براي اين‌که اين عامل مي‌تواند انسانيت و سعادت ابدی را از انسان بگيرد. هر چيز دیگری از انسان گرفته شود، محدود است؛ ضرر هست، اما محدود است. چيزی که بودنش در مسير صحيح، نفع بی‌نهايت دارد و نبودن یا غلط بودنش ضرر بی‌نهايت دارد، مسائل فرهنگی است. ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ آیت‌الله مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔰فرار رضاخانی‎ها و ایستادگی روحانیون برابر متفقین 🔸در واقعه[اشغال ایران توسط متفقین]، اولین كسانی كه میدان را خالی كردند، سربازان رضاخان و آخرین كسانی كه در صحنه باقی ماندند، روحانیونی بودند كه سرسختترین دشمن آن دیكتاتور محسوب میشدند. 🔹در آن زمان، كسانی كه سالیان سال، از این دستگاه ارتزاق میكردند و گوشت و پوستشان با پول دربار عجین شده بود، چون ایمان به هدف و عشق به دیكتاتور نداشتند، خیلی زود میدان را خالی كردند؛ امّا همان روحانیتی كه مورد ظلم و ستم این دستگاه واقع شده بود، در آن ایام نیز برای حفاظت از این كشور اسلامی تا آخرین لحظه در میدان باقی ماند و به مقاومت خود ادامه داد. 📚 انقلاب اسلامی و ریشه های آن صفحه ۲۰۷ آیت‎الله مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب درباره گوش دادن به سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی چه گفتند؟ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز بحمدالله نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجسته‌ی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای - که بحمداللَّه این کار(طرح ولایت) هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ ، ، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. ۱۳۷۸/۰۶/۱۳ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠کتابهایی که ایشان(علامه مصباح یزدی) نوشته‌اند، چه کتابهای علمی، چه آنچه مربوط به اخلاقیّات و معنویّات و [برای] استفاده‌ی عموم و مانند اینها است را نباید گذاشت تعطیل بشود. 🔸 الحمدلله آثار ایشان از همه جهت خوب است. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 مرحوم آیت اللّه مصباح یزدی هم انصافاً شاگرد شایسته امام بود، 🔸هم در غیرت دینی در اوج بود، 🔺 هم در عقلانیّت یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود. ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مثل شهیدان... جوان ایرانی، مورد کینه‌ی دشمنان است ... دشمن، استکبار، کارتل‌های صهیونیستی که بر اروپا و آمریکا تسلّط دارند، این‌ها بلاشک با مسئولین جمهوری اسلامی خیلی بدند؛ دست‌شان برسد، تکّه‌پاره‌شان می‌کنند؛ امّا با جوان‌ها بدترند؛ چرا؟ برای خاطر این‌که اگر شما جوان‌ها و انگیزه‌های جوان‌ها و جوان‌های کشور نباشند، از دست مسئولین کشور کاری برنمی‌آید. کار را درواقع جوان‌ها دارند انجام می‌دهند. از اوّل انقلاب تا امروز جوان‌ها بودند که کارهای بزرگ را در جبهه‌های مختلف، میدان‌های مختلف، به عهده گرفتند و پیش بردند. در میدان مدیریّت‌های دولتی ــ مدیر دولتی ــ جوان‌هایی از قبیل شهید موسیٰ کلانتری و شهید تندگویان [را داشتیم]؛ این‌ها وزیر بودند. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠هزارها، ده‌ها هزار، صدها هزار جوان ایرانیِ مسئولیت‌شناس امروز وجود دارند، اینها موتور حرکتند. اینها موتور پیشران حرکت کشور و حرکت نظامند، همه‌ی شما، یکایک شما باید اینجوری باشید. مثل شهیدان زندگی کنید. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز [رسانه‌های غربی] می‌خواهند فرهنگ‌سازی و الگوسازی کنند؛ آن‌ها می‌خواهند جوان ایرانی و نسل نوی ایرانی، یک نسل تحقیرشده‌ی توسری‌خور باشد تا بتوانند روی او سوار شوند و به او دیکته کنند و آن کاری را که آن‌ها می‌خواهند، انجام دهد. 🔸 برای اینکه کسی را به زیر مهمیز بکشند، بهترین راه این است که بگویند تو چیزی نیستی، تو کسی نیستی و گذشته‌ای نداری. ۱۳۸۰/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) صوت ‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
13950525_18635_128k.mp3
4.44M
مرحوم شهید صدر قطعاً یک نابغه بود؛ این یک خصوصیّتى است... یعنى کارى که از عهده‌ى او برمى‌آمد، از عهده‌ى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزه‌هاى ما برنمى‌آید. گزیده‌ای از بیانات در دیدار اعضاى پژوهشگاه تخصصى شهید سید محمدباقر صدر ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠او(سید محمدباقر صدر) به ملت خودش و مردم خودش و پیروانش توصیه کرد گفت: «ذوبوا فی الأمام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام» گفت شما در امام عزیز امت اسلامی ذوب بشوید، همچنانی که او خودش را در اسلام ذوب کرد. ۱۳۶۶/۰۱/۲۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻صدای شهید سید محمدباقر صدر 🔻رستگاری، همان شهادت اوست 🔻اگر علی(ع) برای دنیایش کار کرده بود حتماً می‌گفت: به خدا سوگند که من بدبخت‌ترین بشرم؛ زیرا من در برابر عمری سراسر جهاد و فداکاری و عشق خدا چیزی به‌دست نیاوردم؛ اما او چنین نگفت، بلکه فرمود : «به خدای کعبه سوگند، رستگار شدم». والله این رستگاری همان شهادت اوست؛ زیرا او برای دنیایش کار نمی‌کرد، برای پروردگارش کار می‌کرد و الآن [لحظه شهادت برای او]لحظه دیدار با خداست. این لحظه‌ای است که علی(ع) با خداوند متعال دیدار می‌کند و خدا هم حساب او را تمام و کمال می‌دهد. پاداشش را عطا می‌کند و اجر و عوض آن همه سختی‌ها و مصائبی که تحمل کرد را می‌پردازد. 🔅بخشی از آخرین جلسه درس تفسیر شهید صدر 🔅سال ۱۳۹۹ هجری قمری 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ایشان(سید محمدباقر صدر) مغز متفکر اسلامی بود و امید این بود که اسلام از او بهره‌برداری‌های زیادتری بکند و من امیدوارم که کتابهای این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد و انشاءاللّه‌ خداوند تعالی او را با اجداد بزرگش محشور فرماید و خواهر بزرگوار مظلومۀ او را هم با جده‌اش محشور کند! ۱۳۶۰/۰۱/۲۰ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
__بنت‌الهدی.mp3
1.69M
یک زن جوانِ شجاعِ عالمِ متفکّرِ هنرمندی به نام خانم «بنت‌الهدی» - خواهر شهید صدر - توانست تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهد، توانست در عراقِ مظلوم نقش ایفا کند؛ البته به شهادت هم رسید. بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠خواهران من! دختران من! بانوان کشور اسلامی! بدانید، در هر زمانی، در هر محیط کوچکی و در هر خانواده‌ای که زنی با این[الگوی اسلامی] تربیت توانست رشد کند، همان عظمت [زنان بزرگ]را پیدا کرد. مخصوصِ صدر اسلام نبود؛ حتّی در دوران اختناق، حتّی در دوران حاکمیت کفر هم این ممکن است. اگر خانواده‌ای توانستند دختر خودشان را درست تربیت کنند، این دختر یک انسان بزرگ شد. 🌷ما در ایران هم داشتیم، در زمان خودمان هم داشتیم، در خارج از ایران هم داشتیم. در همین زمان ما، یک زن جوانِ شجاعِ عالمِ متفکّرِ هنرمندی به نام خانم «بنت‌الهدی‌« - خواهر شهید صدر - توانست تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهد، توانست در عراقِ مظلوم نقش ایفا کند؛ البته به شهادت هم رسید. عظمت زنی مثل بنت‌الهدی، از هیچیک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. 🌷حرکت او، حرکتی زنانه بود؛ حرکت آن مردان، حرکتی مردانه است؛ اما هر دو حرکت، حرکت تکاملی و حاکی از عظمت شخصیت و درخشش جوهر و ذات انسان است. این‌گونه زنهایی را باید تربیت کرد و پرورش داد.‌ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰‌ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
__دنیا.mp3
1.86M
🔹در تضعیف این الگو، دو عامل به یکدیگر کمک می‌کنند: یک عامل، عامل درونی است... میل به دنیا پیدا کردن‌ها، به سمت دنیا کشیده‌شدن‌ها... اینها چیزهائی است که ناشی از وجود ماست، ما داریم این نقص‌ها را ایجاد می‌کنیم. این عامل درونی، به این الگو صدمه میزند. ▪️بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۸۹/۱۲/۱۹ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠 عزیزان من! انسان این تحوّلات اجتماعی را دیر می‌فهمد؛ باید مراقب بود. تقوا یعنی این... آن کسانی هم که حوزه حاکمیتشان از شخص خودشان وسیعتر است، هم مواظب خودشان باشند، هم مواظب دیگران باشند. آن کسانی که در رأسند، هم مواظب خودشان باشند، هم مواظب کلّ جامعه باشند که به سمت دنیاطلبی، به سمت دل بستن به زخارف دنیا و به سمت خودخواهی نروند. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودخواهی منشا همه فساد هاست امام خمینی(ره) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 روح همه‌ى معارف و تعاليم اسلامى اين است كه افسار رفتار و حركت بشر در زندگى به دست شهوت و غضب داده نشود؛ 🔸انسان و جامعه‌ى انسانى را خودخواهى‌ها هدايت نكند؛ 🔺بلكه عقل و تقوا هدايت كند. 🔸شما به رنجهاى بشر نگاه كنيد؛ 🔺فقرها، محروميت‌ها، تبعيض‌ها، فسادها، جهالتها و تعصب‌هاى بى‌مورد ناشى از چيست 🔺و كشتارها، جنگها، مظلوميت‌ها، ستمها و قساوتها در جامعه‌ى بشرى از كجا به وجود مى آيد؟ 🔸ريشه‌ى همه‌ى اين‌ها اين است كه انسان‌هايى كه مهار نفس خودشان را ندارند و اسير شهوت و غضب و خودخواهى و جاه‌طلبى و مال‌اندوزى‌اند، هرگاه در هر نقطه‌ای از دنيا بر سرنوشت بشر حاكم شدند، ببشريت را به فقر و جنگ و جهالت و تبعيض و فساد و فتنه سوق دادند؛ 🔹اسلام مى‌خواهد اين را علاج كند. 🔸اسلام مى‌گويد زمام اراده و تصميم و اختيار بشر- كه يكى از بزرگ‌ترين موهبتهاى خدا به بشر است- به دست جهالت، شقاوت، دنياپرستى، خودخواهى و خودپرستى داده نشود؛ 🔹 بلكه به دست عقل و تقوا داده شود. ۱۳۸۳/۰۱/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | صورت و مخرج نامشترک! ☝️ نکته‌ای که رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان درباره مطالبه‌گری بیان کردند ✏️ بسیجی ممکن است به یک مطلبی، به یک واقعیّتی، به یک شخصی معترض باشد؛ هیچ اشکالی ندارد، امّا هنجارشکنی نمیکند، با دشمن ــ قبلاً هم گفته‌ام ــ مخرج مشترک پیدا نمیکند. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما باید جداً مراقب و هوشیار بود که نحوه‌ بیان و ارائه‌ی مطالبات به گونه‌ای نباشد که اعتراض به نظام تلقی شود و یا دشمن بتواند آن را اعتراض به نظام القا کند. ١٣٩٩/٢/٢٨ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری و انتقاد و اعتراض را با پیشنهادهای خوب و قابل اجرا همراه کنید تا فایده‌ جدی و ماندگار داشته باشد، همچنان که در اسلام نیز نهی از منکر همراه امر به معروف یعنی بیان پیشنهادهای راه‌گشا و خوب توصیه شده است. ١٣٩٩/٢/٢٨ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در مطالبه‌گری‌ها، که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم، مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری شما باید به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است؛ 🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همه‌ی اعضای خانواده‌شان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛ 🔸خب حضرت زهرا می‌توانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضی‌ها می‌گویند که چرا گداپروری می‌کنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفه‌ی حکومت، وظیفه‌ی جامعه را نفی نمی‌کند. 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[درباره‌ی] حضرت زهرا (سلام‌الله‌‌علیها)؛ مقامات معنوی ایشان که خب خیلی بالاتر از مبلغ تفکّر ما و تفکّر معمولی انسان‌ها است؛ 🔸بله، اهل‌الله و خواص، در عالَم معنا یک چیزهایی را درک می‌کنند، [ولی] ماها خب انصافاً بیگانه هستیم و آن مقامات قدسی را، آن «وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها» را نمی‌فهمیم، واقعاً نمی‌توانیم درک بکنیم 🔹لکن رفتارهای معمولی زندگی را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم، استفاده می‌کنیم، درس می‌گیریم؛ 🔸خب، آن چیزی که از این بزرگوار شایع و رایج است در زمینه‌ی مسائل فرهنگی، مسئله‌ی حجاب، مسئله‌ی ایستادگی در مقابل باطل برای اثبات حق، دفاع از ولایت، چیزهایی است که مشاهده می‌شود و تکرار هم می‌شود؛ 🔹لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است؛ 🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همه‌ی اعضای خانواده‌شان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛ 🔸خب حضرت زهرا می‌توانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضی‌ها می‌گویند که چرا گداپروری می‌کنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفه‌ی حکومت، وظیفه‌ی جامعه را نفی نمی‌کند. 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
بیاناترهبرانقلابدردیدارمداحاناهلبیتعلیهمالسلامموسیقی1.mp3
2.55M
یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. ☀️امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🗒‏۱۳۹۸/۱۱/۲۶ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است... 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
14020925_43764_128k.mp3
3.07M
🖤 | درس‌های معارف فاطمی یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. ☀️امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🗒‏۱۳۹۸/۱۱/۲۶ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است... 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اینکه می‌گویم از همه جا بیشتر دارد برای همین است که از همه جا بیشتر مورد واقع شده است. 🔸کجاست که بگوید من ، نه شرق و نه ، هر دو را کنار بگذارد؟ و این شما هستید. 🔹وقتی شما هستید و می‌دانید که انقلاب‌ها کمبود دارد، زحمت دارد، 🔸بخواهید آدم باشید باید بکشید، بخواهید خودتان را حفظ کنید دارد. 🔹نمی‌شود که انسان تو خانه‌اش بنشیند و ارزشهای انسانی‌اش محفوظ باشد. 🔸هر کس تو خانه می‌نشیند و (گوشه گیری) می‌کند توسری هم می‌خورد، لکن نمی‌فهمد که دیگر آدم نیست. 🔹شمایی که می‌خواهید آدم بشوید زحمت دارد آدم شدن. 🔸می‌خواهید در دنیا باشید این زحمت دارد؛ بیخود نمی‌شود، 🔹 اگر نوکری آنها را بکنید دیگر ارزش ندارید، یک پول هم ارزش ندارید. 🔻 اگر بخواهید از تحت همه بیرون بروید و باشید این ارزش دارد، یک است، یک است، 🔸این زحمت دارد، این گرانی دارد، این کمبودی دارد، این دارد، این دارد، این دارد، این برای ارزش انسانی است. 🔹همین است که برای او کار کردند. 🔸 همین است که برای او کشته شد. 🔹 اگر آن هم فکر می‌کرد که زحمت دارد، اصحاب او هم با آن کمی فکر می‌کردند زحمت دارد، که توانستند یک همچو را بجا بیاورند که تا حالا هم اثرش باقی مانده است. ✅ ولی وقتی برای شد، زحمت کم می‌شود. ۱۳۶۲/۱۱/۱۱ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
وظیفه دانشجو در عصر جدید ✅ معمولا در جلساتي که عزيزان دانشجو شرکت می کنند، يک سؤال مشترکي برايشان مطرح است که گاهي تصريح مي‌ کنند و گاهي زبان حالشان اقتضا دارد که در اين عصر چيست؟ 🔹 به طور کلي اين وظايف را مي‌ شود به سه دسته تقسيم کرد: 🔸 يک دسته همان وظايفي که عرض کردم دانشجو بودن اقتضا دارد_حالا چه دانشجوي دانشگاهي باشد چه حوزوي، دانشجوي حوزه هم از آن لحاظي که دانشجوست دنبال علمي است حالا رشته‌ هاي علمي تفاوت مي‌ کند_ اين وظيفه را دارد همان خوب درس خواندن، پيشبرد علم ، تحقيقات، اکتفا نکردن به مدرک و نمره و امثال اينها دلبسته نبودن به آثار مادي علم، علم برايش ارزش داشته باشد، نه پول و درآمدي که از راه علم پيدا مي‌ شود؛ اين يک بخشي از وظايف دانشجوست که همه مي‌ دانيم. 🔸 دسته دوم از وظايف ما اين است که سعي کنيم شرايط سياسي، اجتماعي جامعه‌ مان را خوب بشناسيم و بدانيم در تحول و تکامل اينها چه نقشي مي‌ توانيم ايفا کنيم؛ اگر دانشجو فقط سرش در درس و کتاب و آزمايشگاه باشد در اين شرايطي که ما هستيم وظيفه اجتماعي‌ اش را نمي‌ تواند انجام بدهد. 🔸ممکن است دانشمند نابغه‌ اي باشد بسياري از اکتشافات علمي داشته باشد اختراعات داشته باشد همه اينها اما با همه اينها بيفتد در دام يک شيطاني که وصلش کنند به يک بيگانه‌ اي. 🔸همه اينها اثر معکوس مي‌ دهد؛ به ضرر تمام مي‌ شود؛ از همه اينها سوء استفاده مي‌ شود براي تروريسم، براي خرابکاري، علم است تحصيل هم کرده با پول همين ملت در همين اقليم در همين شرايط به برکت خون‌ هاي شهدا پيشرفت کرده اما حاصل علمش را از او مي‌ دزدند چون درک نمي‌ کند، گول مي‌ خورد. 🔸براي اين‌که گول نخورد نتوانند شياطين از او سوء استفاده کنند بايد درک کند مسائل اجتماعي را آن که مقام معظم رهبري بارها به عنوان کسب بصيرت نام‌ گذاري کردند. 🔸 مسأله سوم مسأله‌ اي که از هر دوي اين ها مهم‌ تر است اما متأسفانه نسبت به آن‌ ها ضعف‌ مان بيشتر است و آن رشد معنوي و اخلاقي است.خب ما اشاره‌ اي کرديم که اصلا از ديدگاه اسلامي انسانيت انسان به روحش هست. 🔸همه اينها صحبت‌ هاي مسائل مادي بود؛ ما چه کنيم که در انسانيت پيشرفت کنيم؟ آن که اصلا براي آن در اين دنيا آفريده شديم؛ آن که همه انبيا آمدند براي اين‌ که ما را در آن جهت پيش ببرند؛ ترقي معنوي، نزديک شدن به خدا، ارزش‌ هاي اسلامي در زندگي‌ فردي‌ مان اجتماعي‌ مان رعايت کنيم، پياده کنيم، راهش را پيدا کنيم تکامل اخلاقي خود سازي پيشرفت معنوي و بالاخره کسب کمالات انساني در سايه ی تقرب به خداي متعال. 🔺 بیانات علامه مصباح یزدی پیرامون وظایف دانشجو در میان جمعی از دانشجویان، ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
⭕️سقیفه؛ نقطهٔ آغاز سکولاریسم در دنیای اسلام مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان‌الله‌علیه) ▪️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) ♦️از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. ▪️شبهه در روایات ♦️ نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ▪️ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📕در پرتو ولایت، صص.۹۴-٩۶ 🌐https://mesbahyazdi.ir/node/1761/%D8%B3%D9%82%DB%8C%D9%81%D9%87%D8%8C-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%83%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%85 —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خطرناک‌تر از سکولاریسم ➖ اینکه سیاست به ۵٠٠ نفر سپرده شود، اینکه سرنوشت کشور به چند پیرمرد ملّا سپرده شود از سکولاریسم و جدایی مذهب از سیاست خطرناک‌تر است. امام خمینی(رحمةالله علیه) : 🔹من خوف این را دارم که ملت بزرگ ایران، که برای خدا قیام کردید و برای خدا جوانهایتان را دادید و برای خدا زحمات طاقت فرسا کشیدید و همه چیزتان را فدای اسلام کردید، با این جریانی که به نظر می‌آید که دارد پیش می‌رود، یک وقتی متوجه بشوید که- خدای نخواسته- با انعزال این مردم، این‌هایی که خدمتگزار هستند، یک حکومت قلدری با اسم «اسلام»، با اسم «جمهوری اسلامی»، با اسم «خدمتگزار به اسلام» بیاید و همه زحمتهای شما و خونهایی [را] که دادید، هدر ببرد. ١٣۶٠/٨/٢۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکی است، سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم ترین بخش فقه ما بخش سیاسات است. 🔸به قول یکی از مراجع عظیم تقلید گذشته-رحمت الله علیه- مُعظَم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. 🔹احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ی اینکه چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ 🔸مجتهد همچنان که احکام صلات و صیام زکات را استنباط می‌کند، اینها را هم باید استنباط کند. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مسجد را بعضی‌ها -برخلاف آنچه ما حالا عرض کردیم- از مسائل سیاسی میخواهند بکلّی برکنار بدارند. آقا شما وارد سیاست نشوید، کار خودتان را بکنید، کار خودتان یعنی چه؟ یعنی بیایید همان نمازتان را بخوانید و بروید؛ فقط پیش‌نمازی محض. این همان سکولاریسم است. ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ 🔸تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ 📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ 🔸این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ 🔹 یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ 🔺 «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» 🔺 این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ 🔸از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ 🔺در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل‌تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ 🔸خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. 🔺 مابقی، آدم‌های بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 📍امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله‌بن‌عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. 🔺 شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. 🔺 پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! 🔸امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ 🔹شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. 🔺یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! 🔺دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. 🔺 بعد، قضیه روشن شد. 🔸 در رأس کار چه کسی بود؟ ♦️ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📍این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرئوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. 🔸 اغلب علما و روحانیون، خوبند. 🔹 اکثر با انصافند. 🔸اکثر متوجّه حقایقند. 🔹 اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. 🔸 این ناشی از چیست؟ 🔹ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 📍امروز هرکس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت‌الله است. 🔸البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. 🔹کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. 🔸 خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 📍...دشمن، البته تبلیغات می‌کند. 🔺دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسری‌ها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» 🔺بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. 🔺 ما که نباید تعجّب کنیم. 📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! 🔸ما چه توقّعی داریم!؟ 🔹البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. 🔸 ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. ♦️مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. 🔸آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند. ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠امام(خمینی ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. 🖋امام در ،،، و جزو سرآمدان بود. 📍یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌: 🔸امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند. 💎امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. ⛅️چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ 👈چون پا در وادی گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمن‌ها خطرناکتر وحشی‌تر و بی‌ملاحظه تر هستند. 🔺در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. 💠 امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. ۱۳۷۸/۱۰/۲۷ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷