eitaa logo
🇮🇷سنگر عزت🇮🇷
370 دنبال‌کننده
29.1هزار عکس
19.8هزار ویدیو
1.3هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️التزام به دعاهای وارده از اهل‌ بیت علیهم‌ السلام 🔹التزام به سنخ علیهم‌ السلام اولین مرتبه‌ اش، مجالست و مؤانست با آنهاست. وای بر حال ما اگر این حرف‌ ها را تمسخر کنیم. برای اثبات و مسلک آنها کافی است. 🔹کلمات آنها دوُنَ کلامِ الْخالِقِ وَ (پایین‌تر از کلام آفریدگار، و بالاتر از سخن مخلوقات) است. اگر انواع کلمات آنان - خطابات، خطبات، دعوات - [۱] جمع شود، هر کدام از آنها برای اثبات و و مرام آنها کفایت می‌کند. پی نوشت؛ [۱] سخنرانی‌ها، خطبه‌های نماز جمعه و عید فطر و قربان و...، و دعاها منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🟡نقش مردم در «فرایند ظهور» 🔻 -آيه۱۱ سوره رعد - «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» آب بسيار صاف و پاكى است كه بر سر منتظرها، آنهايى كه به انتظار هستند كه هميشه خدا از يك راه غير عادى كارها را درست كند، مى ‏ريزد. انتظار بيهوده نكشيد. 🔻«انَّ» يعنى تحقيقاً مطلب اين است؛ تحقق و واقعيت اين است كه : هرگز خداوند اوضاع و احوال را به سود مردم عوض نمى‏ كند «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» مگر وقتى كه خود آن مردم آنچه مربوط به خودشان است، آنچه كه در خودشان هست: اخلاق، روحيه، ملكات، جهت، نيات و بالأخره خودشان را عوض كنند. 🔻 آيا ما مى‏ توانيم مدركى بهتر از اين پيدا كنيم؟ آيا بيشتر از اين مى‏ توان اطمينان پيدا كرد كه انتظارات به شكل انتظاراتى كه ما داريم - دفع بلاها و جلب رحمت الهی بدون تغییر در اخلاق، روحيه، ملكات، و بالأخره انقلاب و تحول درونی - بيهوده است؟ نصّ قرآن است، با نصّ قرآن نمى ‏توان كارى كرد. 🔻- بر اساس آیه مذکور- ، ملت ، بايد «يُغَيِّرُوا» باشد، بايد ابتكار و فكر و نقشه داشته باشد، بايد خودش شخصاً براى خود تصميم بگيرد و انتخاب كند. 🔻هر وقت ملتى رسيد به جايى كه : خودش براى خودش تصميم گرفت؛ خودش راه خود را انتخاب كرد و خودش در كار خود ابتكار به خرج داد، چنين ملتى مى‏ تواند انتظار رحمت و تأييد الهى را داشته باشد، انتظار آن چيزهايى كه قرآن نام مى‏ برد: فيضهاى الهى، اعانتهاى الهى، نصرتهاى الهى ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهری ، ج‏17، ص 225 -222 - با تلخیص و ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠وقتی که انسان این پیام عدالت‌خواهی را به ذهن مردم القا و به آن‌ها تفهیم می‌کند و عدالت‌خواهی را در آنها زنده نگه می‌دارد و صحیح و منطقی با مردم حرف می‌زند، 🤲طبیعی است که آن‌ها مثلاً از کمتر بودن عدالتی که به آن رسیده‌اند، ناراضی نمی‌شوند 🔻و بالاخره احساس می‌کنند که آن نقطه‌ی بالایی است؛ 🔻کمااین‌که امیرالمؤمنین به اصحاب خود هم فرمود: «الا و انّکم لاتقدرون علی ذلک». ۱۳۸۱/۱۱/۱۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️خلوت دل 🔹از میان ساعات شبانه‌روز، ویژه‌ی است؛ کسانی که خود را برای خدا کردند و را که همه در خواب و استراحت به سر می‌برند به خویش به پا خاسته‌اند. ، فرصت مناسبی برای خلوت با معشوق است. خداوند نیز خود را در دل آنان می‌تاباند و آنها را از خود قرار می‌دهد. 🔹 همین شب‌زنده‌داری و خود را نیز به می‌داند و از خدا همیشه حال و توفیق را خواستار است، و روز در است از سر نزند تا سبب سلب توفیق نماز شب گردد. «ما در بيدارى درست به خود عمل نمى‌كنيم، با اين حال منتظر هستيم كه بيدار شويم و به‌جا آوريم. اگر شامل حال انسان گردد، از خواب مى‌شود و مشغول مى‌گردد؛ 🔹ولى اگر توفيق نباشد، چنان چه بيدار هم بشود، از آنها بهره نمى‌برد. اين مطلب به يقين ثابت است و خيلى‌ها نيز نقل كرده‌اند كه اگر از حال انسان معلوم شود كه مى‌خواهد بخواند، بيدارش مى‌كنند، بدون احتياج به دعاها و آيات معهوده. اين بيدار كردن به طرق مختلف است: يا در مى‌زنند و يا صدايى مى‌آيد و يا او را به نام صدا مى‌زنند و…». منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همه‌مان، همه‌مان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه». 🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است! 🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟ 🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند. 🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند. 📚 صحیفه‌ی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که باز مهمترینش حوزه مسؤولان است؛ 🔻یعنی شما باید ما را به معروف امر، و از منکر نهی کنید. 🔸مردم باید از مسؤولان، کارِ خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا؛ بلکه باید از آنها بخواهند. 🔹این مهمترین حوزه - امر به معروف و نهی از منکر - است. ۱۳۷۹/۰۹/۲۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در اسلام هیچ ولایت و حاکمیتى بر انسانها مقبول نیست، مگر اینکه خداى متعال مشخّص کند. ♦️ما هرجا که در مسائل فراوان فقهى که به ولایت حاکم، ولایت قاضى یا به ولایت مؤمن -که انواع و اقسام ولایات وجود دارد- ارتباط پیدا میکند، شک کنیم که آیا دلیل شرعى بر تجویز این ولایت قائم هست یا نه، میگوییم نه؛ چرا؟ چون اصل، عدم ولایت است. ♦️این منطق اسلام است. آن وقتى این ولایت مورد قبول است که شارع آن را تنفیذ کرده باشد و تنفیذ شارع به این است که آن کسى که ولایت را به او میدهیم -در هر مرتبه‌اى از ولایت- باید اهلیّت و صلاحیّت یعنى عدالت و تقوا داشته باشد و مردم هم او را بخواهند. این منطق مردم‌سالارى دینى است که بسیار مستحکم و عمیق است. ♦️در اسلام مردم‌ یک رکن‌ مشروعیّتند، نه همه‌ى پایه‌ى مشروعیّت‌. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و خواست مردم، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. ♦️بنابراین، پایه‌ى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ پایه‌ى اصلى تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون رأى و مقبولیت مردم کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۰۹/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«مقلوبه» و چیستی آن؟ بیشتر بدانیم. 👌 سنت «مقبوله‌پزی» برای افطاری در بعد از رژیم منحوس صهیونیستی. 🔰وحشت اسرائیلی‌ها از پخت یک غذا✌️ من یک بانوی مسلمانم در دامن مادری رشد کرده‌ام و در دامن خود برای فردا می‌پرورانم 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 حدود ۲۲ سال پیش، دو عملیّات در شرق و غربِ کشور ما [افغانستان و عراق] با فاصله‌ی کوتاهی انجام گرفته؛ خب این نمیتواند تصادفی باشد... ♦️هدف این جنگ، ایران اسلامی بود. چون بنیه‌ی انقلاب بنیه‌ی قوی‌ای است، 🔸در هر دو قضیّه طرف مقابل به طور واضح شکست خورد و شکستش همراه بود با توسعه‌ی دست‌وبال جمهوری اسلامی؛ چیزی که آنها فکرش را نمیکردند. 🤲خدا رحمت کند شهید سلیمانی💪 را که نقش او در این قضیّه نقش واقعاً بی‌نظیری بود. ۱۴۰۲/۱/۲۷ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پویش مقلوبه قم رمضان ۱۴۰۳ این پویش نوعی همراهی زنان ایرانی با زنان مظلوم غزه و فلسطین است. «مقلوبه» و چیستی آن؟ بیشتر بدانیم. 👌 سنت «مقبوله‌پزی» برای افطاری در بعد از رژیم منحوس صهیونیستی. 🔰وحشت اسرائیلی‌ها از پخت یک غذا✌️ من یک بانوی مسلمانم در دامن مادری رشد کرده‌ام و در دامن خود برای فردا می‌پرورانم 💠🌸🍃🌺🍃🌸‏ 💠یکی از مهم‌ترین نقاط قوّت ملّت ایران و جامعه‌ی اسلامی ما این است که جامعه‌ی اسلامی ما بنیه‌ی درونی‌اش قوی و مستحکم است. 🔹 ملّت ایران با ایمان است، با عزّت نفس است، با اعتماد به نفس است؛ اینها موجب شده است که ساخت درونی ملّت ایران و نظام اسلامی استحکام پیدا کند. 🔸 اوّلین نشانه این استحکام، غلبه‌ی ملّت ایران بر زنجیره‌ی خصومتهای پی در پیِ چندده‌ساله است. ♦️شما کدام کشور را سراغ دارید، کدام انقلاب را سراغ دارید که توانسته باشد سالهای متمادی در مقابل ضربات قدرتمندترین کشورهای دنیا بِایستد، مقاومت کند و به زانو در نیاید؟ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🔰اگر للَّه و فی اللَّه باشد...🔰 علّامه شهید مرتضی می‌نویسد: 💬 از نظر اسلام، هر کار خیر و مفیدی اگر با انگیزه پاک خدایی توأم باشد، «عبادت» است … درس خواندن، کار و کسب، فعالیت اجتماعی و … اگر للَّه و فی اللَّه باشد، عبادت است. 📚مجموعه آثار، ج ۱۶، ص ۱۰۴. شهید مطهری —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
۱۴۰۳۰۱۲۲_بیانات_رهبر_انقلاب_در_دیدار_مسئولان_و_سفرای_کشورهای_اسلامی.pdf
1.37M
📗 | متن کامل بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🔹جنبه های برجسته معنوی، سیاسی و اجتماعی در ماه رمضان امسال و ضرورت حفظ آن 🔸ضرورت قدردانی عملی از ملّت با کار و تلاش برای آنها 🔹بدون سابقه بودن حمایت گسترده ملّتها از مردم فلسطین و غزّه 🔸عمل نکردن دولتها به وظایفشان در قبال غزّه 🔹عدم قطع ارتباط کشورهای اسلامی با صهیونیست ها، خیانت به امّت اسلامی و کمک به نابودی خودشان 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠دولتهای اسلامی رابطه‌شان را - رابطه‌ی اقتصادی، رابطه‌ی سیاسی را - با رژیم صهیونیستی قطع کنند. 🔸 لااقل به طور موقت! تا وقتی که این جنایت را اینها دارند انجام میدهند رابطه‌ها قطع باشد، 🔻کمکی نشود، ارتباطی وجود نداشته باشد. 🔸 این توقع از دولتهای اسلامی است. 🔹توقع ما هم نیست فقط، توقع ملتهای مسلمان است. 🔸 اگر الان همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر میدهند به اینکه دولتهایشان بایستی قطع رابطه کنند با رژیم صهیونیستی. 🔹 در این تردیدی نیست. ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همه‌مان، همه‌مان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه». 🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است! 🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟ 🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند. 🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند. 📚 صحیفه‌ی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در اسلام هیچ ولایت و حاکمیتى بر انسانها مقبول نیست، مگر اینکه خداى متعال مشخّص کند. ♦️ما هرجا که در مسائل فراوان فقهى که به ولایت حاکم، ولایت قاضى یا به ولایت مؤمن -که انواع و اقسام ولایات وجود دارد- ارتباط پیدا میکند، شک کنیم که آیا دلیل شرعى بر تجویز این ولایت قائم هست یا نه، میگوییم نه؛ چرا؟ چون اصل، عدم ولایت است. ♦️این منطق اسلام است. آن وقتى این ولایت مورد قبول است که شارع آن را تنفیذ کرده باشد و تنفیذ شارع به این است که آن کسى که ولایت را به او میدهیم -در هر مرتبه‌اى از ولایت- باید اهلیّت و صلاحیّت یعنى عدالت و تقوا داشته باشد و مردم هم او را بخواهند. این منطق مردم‌سالارى دینى است که بسیار مستحکم و عمیق است. ♦️در اسلام مردم‌ یک رکن‌ مشروعیّتند، نه همه‌ى پایه‌ى مشروعیّت‌. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و خواست مردم، بر پایه‌ى اساسىِ دیگرى هم که تقوا و عدالت نامیده میشود، استوار است. ♦️بنابراین، پایه‌ى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ پایه‌ى اصلى تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون رأى و مقبولیت مردم کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۰۹/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبارزهباظالمازمجاهدتهایائمهبودهاستموسیقی.mp3
1.04M
🔹زندگی ائمّه (علیهم السّلام) سر تا پا عبارت است از مبارزه‌ی با ظلمه، مبارزه‌ی با ظلم. علّت آن فشارها و مسموم شدن‌ها و شهید شدن‌ها و مانند اینها هم همه‌اش همین بوده است؛ چون با ظلم و ظالم مبارزه می‌کردند. ▪️بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠تلاش (علیهم‌ السّلام) عبارت بود از در این چند هدف: اوّلا زنده نگهداشتن ، اصول و ؛ اینها را زنده نگه دارد. سعی و طواغیت امّت این بوده است که را یا نابود کنند یا قلب ‌بکنند، عوض کنند، تحریف کنند. یکی از مهم‌ترین رشته‌های حرکات در مقابل این بوده؛ ‌معارف اسلامی، معارف اسلامی.‌ 🔸یکی از کارهای دیگر (علیهم‌السّلام) بوده است. سعی در اقامه‌ احکام الهی؛ چه در زمانی که حکومت ‌دستشان بود، چه آن زمانی که از حکومت و از قدرت برکنار بودند. تلاششان مصروف بود برای اینکه بتوانند را در ‌جامعه محقّق کنند. یک کار دیگر ائمّه (علیهم السّلام) بود که شما در زیارت ائمّه میخوانید: أشهَدُ أنّکَ ‌جاهَدتَ فِی‌اللهِ حَقَّ جِهادِه؛ حقّ جهاد؛ 🔸یعنی هیچ کم نگذاشته‌اند در مجاهدت در راه خدا؛... ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠عزیزان من! ما ملت ایران در دوران رژیم پادشاهی تحقیرشده بودیم، ذلیل‌شده بودیم. 🔸ما را تحقیر می‌کردند، حق ما را می‌خوردند، نفت ما را می‌بردند، 🔹استعداد ما را در جوان‌های ما خفه می‌کردند، در علم عقب ماندیم .... 🔸ملت ایران را در بند و زنجیر کردند. 🔹 ملت حرکت کرد، راه را عوض کرد. ۱۳۹۰/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما افتخار می‌کنیم که ملت ما، دولت ما، مسئولین ما، جوانان ما و فرزانگان ما در همه‌ی این سال‌ها نسبت به این قضایا بی‌تفاوت نبودند؛ 🔻اعلام موضع کردند، ابراز نفرت کردند .... 🔸 یک عده‌ای می‌خواهند مطلب را واژگونه نشان بدهند؛ 🔹 اعتراض می‌کنند آقا! چقدر می‌گوئید مرگ بر فلان، مرگ بر فلان. ۱۳۸۸/۰۲/۲۷ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
13901126_4004_128k.mp3
2.5M
🔹عزیزان من! ما ملت ایران در دوران رژیم پادشاهی تحقیرشده بودیم، ذلیل‌شده بودیم. ما را تحقیر می‌کردند، حق ما را می‌خوردند، نفت ما را می‌بردند، استعداد ما را در جوان‌های ما خفه می‌کردند، در علم عقب ماندیم .... ملت ایران را در بند و زنجیر کردند. ملت حرکت کرد، راه را عوض کرد. ▪️بیانات در دیدار مردم آذربایجان ۱۳۹۰/۱۱/۲۶ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بشدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت. ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ (بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران) ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠در دوران رژیم [طاغوت]، گندم ما از می‌آمد 🔻و سیلوی ما را هم سابق می‌آمد میساخت؛ 🔻پزشک ما از می‌آمد؛ 🔻ملّت ایران، جوان ایرانی، احساس توانایی نمیکرد؛ 🔻یعنی این احساس را در او کشته بودند، سرکوب کرده بودند؛ 🔸این تبدیل شد به احساس توانایی. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠پنجاه سال در این کشور در دوران طاغوت، قبل از انقلاب، دانشگاه وجود داشت؛ در این دانشگاه، هم اساتید متعهّد و خوبی بودند، هم دانشجویان بااستعدادی بودند... ولی یک حرکت علمی، یک پدیده‌ی نوِ علمی در تمام طول این پنجاه سال در ایران وجود ندارد. ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
روحيهاعلامموضعضداستکباريراازدستندهيدموسیقی.mp3
2.06M
🔹ما افتخار می‌کنیم که ملت ما، دولت ما، مسئولین ما، جوانان ما و فرزانگان ما در همه‌ی این سال‌ها نسبت به این قضایا بی‌تفاوت نبودند؛ اعلام موضع کردند، ابراز نفرت کردند .... یک عده‌ای می‌خواهند مطلب را واژگونه نشان بدهند؛ اعتراض می‌کنند آقا! چقدر می‌گوئید مرگ بر فلان، مرگ بر فلان. ▪️بیانات در دیدار استادان و دانشجویان کردستان‌ ۱۳۸۸/۰۲/۲۷ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بعضی‌ها میگویند «مرگ بر آمریکا» میگویید، آمریکایی‌ها با شما دشمنی میکنند؛ 🔸من میگویم نه، در آن روزی که آمریکایی‌ها دشمنی را شروع کردند یعنی در بیست‌وهشتم مرداد، در ایران هیچ کس مرگ بر آمریکا نمیگفت 🔹 امّا آنها ضربه‌ی خودشان را زدند؛ ضربه‌ی آنها ناشی از «مرگ بر آمریکا» نیست. 🔸بعد که ضربه زدند در شانزدهم آذر همان سال دانشجوها در دانشگاه تهران گفتند مرگ بر آمریکا؛ 🔹مرگ بر آمریکا یادگار شانزدهم آذر است؛ از آن وقت گفته شد مرگ بر آمریکا؛ 🔸 آمریکایی‌ها قبل از آن، ضربه را زده بودند. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ☀️ (مدظله‌العالی) ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پر شور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی امریکا تماشا کرده‌ایم، ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده‌ایم. ۱۳۶۷/۱۲/۰۳ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما اسیر محدودیّتهاى مذهبى نشدیم؛ 🔸ما نگفتیم این شیعه است، این سنّى است... 🔹 ما توانستیم مشت برادران فلسطینى‌مان را در غزّه و در مناطق دیگر تقویت کنیم 🔺 و ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد. ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🔶هجرت ، مبدأ تاریخ و استقلال مسلمانان 🔻ما يك مبدأ تاريخ داريم و آن مبدأ تاريخ هجرى است. هر ملتى مبدأ تاريخى دارد. مبدأ تاريخ ما مسلمانها هجرى است، از هجرت پيغمبر اكرم است. 🔻استعمار خيلى كوشش كرد كه مبدأ تاريخ هجرى را از ما بگيرد و به جايش مبدأ تاريخ ديگرى كه همان مبدأ تاريخ ميلادى است بگذارد. 🔻بگذريم از اينكه اصلًا مبدأ تاريخ ميلادى يك مبدأ مجعول و جزء مجعولات است. اينكه مثلًا مى‏ گويند الآن سال 1972 از ميلاد مسيح است اساساً دروغ است، يكى از دروغهايى است كه بعدها جعل كردند. 🔻محققين معتقدند كه - میلاد- عيساى مسيح يا دويست سيصد سال قبل از اين تاريخ ميلادى است يا دويست سيصد سال بعد از آن. 🔻ولى تاريخ هجرى يك تاريخ صد درصد دقيق است. در ميان تاريخهاى بيش از هزار سال پيش ، شما هيچ تاريخى را نمى ‏توانيد پيدا كنيد كه به اندازه تاريخ هجرى دقيق باشد كه حتى روزش هم مشخص باشد. 🔻مسلمين در زمان خليفه دوم به فكر افتادند و يك شورا تشكيل دادند كه براى خودشان يك تاريخ مستقلى ابتكار كنند چون مى ‏دانستند اسلام از دنباله ‏روى بدش مى‏ آيد. هركسى نظرى داد. 🔻بعضى گفتند : ما وفات پيغمبر اكرم را مبدأ تاريخ قرار بدهيم. ديگران رد كردند، گفتند وفات پيغمبر اكرم يك حادثه تأثرآور و تأسف ‏آورى است، چرا مبدأ تاريخ ما حادثه تأسف ‏آور باشد؟ 🔻بعضى گفتند : مبدأ تاريخ را بعثت قرار بدهيم. اين هم رد شد به اين دليل كه گفتند درست است كه بعثت ظهور اسلام است، اما خود ما همه آن وقت كافر بوديم و اين از براى خود ما يك خاطره خوشى ندارد. 🔻ولادت پيغمبر چطور؟ گفتند زمان ولادت پيغمبر كه هنوز اسلامى نبوده است. 🔻در اين ميان يك پيشنهاد بود كه مورد قبول واقع شد و آن پيشنهاد را شخص على عليه السلام داد، فرمود : مبدأ تاريخ ما بايد هجرت باشد. 🔻به نظر مى ‏رسيد كه هجرت مسئله مهمى نيست. يك مسافرت از مكه به مدينه آمدن كه مهم نيست. 🔻ولى گفتند مهم است ؛ چون در هجرت بود كه ما مستقل شديم. تا در مكه بوديم تحت نفوذ كفار قريش بوديم، در تقيه و در خفا زندگى مى‏ كرديم، يك واحد مستقل نبوديم، از خودمان حكومت نداشتيم، استقلال نداشتيم، آزاد نبوديم و آزادى از خودمان نداشتيم؛ 🔻ولى در هجرت، تاريخ ما ورق خورد، آمديم مدينه، مستقل شديم، حكومت مستقل تشكيل داديم، آزادى داشتيم، عبادت خودمان را علنى مى‏ كرديم؛ 🔻بنابراين هجرت كه آغاز استقلال ماست بايد آغاز تاريخ ما باشد ؛ براى اينكه وقتى كه تاريخ مستقل مى‏ خواهيم انتخاب كنيم بايد مبدأ تاريخ ما مبدأ استقلال ما باشد. ما اين تاريخ را بايد حفظ كنيم. ♦️اين از افتخارات ما ايرانيان است كه ما تسليم اين قضيه - تغییر تاریخ هجری به تاریخ میلادی - نشديم الحمد للَّه، و بعد از اين هم هرگز نخواهيم شد ما هرگز تاريخ هجرى خودمان را نمى‏ دهيم. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (لزوم تعظيم شعائر اسلامى(پانزده گفتار))، ج‏25، ص: 391-390-با تلخیص و ویرایش جزئی- شهيد مطهرى —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 آنانی که در وسط این راهِ پر دشمن و شیطان، لرزیدند، لغزیدند، منصرف شدند، به دشمن پیوستند یا به آفات دیگر مبتلا شدند، این جای کارشان -معنویّت- عیب داشته است. ۱۳۷۴/۰۹/۱۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 | خدمت به آحاد مردم تا آخرین نفس حضرت امام حفظه الله تعالی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اين چه توقّع بى‌جايى است كه اگر يك رئيس، يك مرؤوس، يك قاضى، يا مسؤول بخش خاصى از كشور، از تشكيلات حكومت اسلامى، پايش را كج بگذارد، آن آقايى كه با او مواجه مى‌شود، فوراً شروع مى‌كند به اصل نظام اسلامى، اصل جمهورى اسلامى، اصل حكومت اسلامى اهانت كردن! 🔸البته به فضل الهى، مثل هميشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اكثر مردم خوبند. 🔹اغلب علما و روحانيون، خوبند. اكثر با انصافند. اكثر متوجّه حقايقند. 🔸اما در گوشه و كنار، كسانى هم پيدا مى‌شوند كه اين گونه‌اند. ❗️اين ناشى از چيست‌؟ ناشى از نشناختن قدر است. ⚠️امروز هر كس با جمهورى اسلامى سرسنگين باشد، كافر به نعمت اللَّه است. 🔸البته كافر به نعمت اللَّه، به معناى كافر باللَّه نيست. 🔹 كافر نعمت است 🔺و كفر نعمت در مقابل ذات مقدّس بارى‌تعالى، يكى از گناهان بزرگ است. 🔸 خدا كند كه ما دچار چنين گناهى نشويم. ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 خلیفه مسلمین در کنار یک مسیحی در مقابل قاضی؛ پرتوی از عدالت علی(ع) شهید مطهری 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠معناى عدل اجتماعى این است که قانون، مقرّرات و رفتارها نسبت به همه‌ى افراد جامعه یکسان باشد و کسى امتیاز ویژه‌اى بدون دلیل نداشته باشد. این معناى عدل اجتماعى است. امیر المؤمنین این کار را کرد. 🔸اساس دشمن‌تراشى على علیه‌السّلام این بود. 🔻 آن کسى هم که آن همه شعر براى امیر المؤمنین و علیه دشمنان او گفته بود و آن همه محبّت کرده بود- نجاشى شاعر- وقتى‌که حدّ خدا را در روز ماه رمضان شکست، امیر المؤمنین حد خدا را بر او جارى کرد... 🔹آمدند که: آقا! ایشان این قدر براى شما شعر گفته، این قدر به شما محبت کرده است؛ این قدر دشمن‌هاى شما دنبالش آمدند، سراغ دشمن‌هاى شما نرفت؛... 🔸فرمود (به این مضامین): بله، بماند- مثلًا- قدمش روى چشم؛ اما باید حدّ خدا را جارى کنم. 🔹حدّ خدا را جارى کرد. او هم بلند شد و پیش معاویه رفت... 🔸اینکه گفته شده است: «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله»...حرف درستى است، عدالت امیر المؤمنین موجب شد کسانى که صاحب‌نفوذ بودند، نتوانند او را تحمّل کنند. ۰۵/ ۰۹/ ۱۳۷۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠جامعه‌ای که در آن عدالت نبود؛ فاصله‌های عمیقِ طبقاتی وجود داشت؛ عدم برخوردارىِ یک جمع کثیر از مردم به سودِ برخورداریهای نابحقِ دیگران وجود داشت، این جامعه، اسلامی نیست. 🔻این جامعه، جامعه علوی نیست. باید تلاش کنیم تا به آن جامعه برسیم. 🔻این را هم از این طرف عرض کنیم: 🔸کسانی فوراً یک نقطه را پیدا نکنند و بگویند: «پس این حکومت و این نظام، نظام اسلامی نیست!» 🔹نظام اسلامی، نمونه کاملش آن است که امیرالمؤمنین ترسیم کرده است و ما از زبان آن بزرگوار شنیده و شناخته‌ایم. 🔻نمونه منطقی اش آن نظامی است که به سمت آن نمونه کامل حرکت می کند. 🔸کما این‌که در زمان خودِ امیرالمؤمنین هم، آنچه که بود، حرکت به سمت آن نمونه کامل‌بود. خودِ علی نمونه کامل بود. 🔻اما آن جامعه و نظام را نمی شد به‌عنوان نمونه کامل معیّن کرد. هنوز نابسامانیها زیاد بود. امّا اگر حکومت آن بزرگوار ادامه پیدامی کرد، به آن‌جا میرسید. 🔸 ما باید تلاش کنیم که خودمان را به آن الگو نزدیک نماییم. 🔻باید تلاش کنیم که نظام اسلامی را هم به آن نمونه کامل نزدیک کنیم. این، وظیفه ماست. ۱۳۷۲/۰۳/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷