eitaa logo
⁦🇮🇷 سنگر بصیرت 🇮🇷
329 دنبال‌کننده
30.6هزار عکس
19.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | صورت و مخرج نامشترک! ☝️ نکته‌ای که رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان درباره مطالبه‌گری بیان کردند ✏️ بسیجی ممکن است به یک مطلبی، به یک واقعیّتی، به یک شخصی معترض باشد؛ هیچ اشکالی ندارد، امّا هنجارشکنی نمیکند، با دشمن ــ قبلاً هم گفته‌ام ــ مخرج مشترک پیدا نمیکند. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما باید جداً مراقب و هوشیار بود که نحوه‌ بیان و ارائه‌ی مطالبات به گونه‌ای نباشد که اعتراض به نظام تلقی شود و یا دشمن بتواند آن را اعتراض به نظام القا کند. ١٣٩٩/٢/٢٨ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری و انتقاد و اعتراض را با پیشنهادهای خوب و قابل اجرا همراه کنید تا فایده‌ جدی و ماندگار داشته باشد، همچنان که در اسلام نیز نهی از منکر همراه امر به معروف یعنی بیان پیشنهادهای راه‌گشا و خوب توصیه شده است. ١٣٩٩/٢/٢٨ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در مطالبه‌گری‌ها، که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم، مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مطالبه‌گری شما باید به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است؛ 🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همه‌ی اعضای خانواده‌شان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛ 🔸خب حضرت زهرا می‌توانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضی‌ها می‌گویند که چرا گداپروری می‌کنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفه‌ی حکومت، وظیفه‌ی جامعه را نفی نمی‌کند. 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠[درباره‌ی] حضرت زهرا (سلام‌الله‌‌علیها)؛ مقامات معنوی ایشان که خب خیلی بالاتر از مبلغ تفکّر ما و تفکّر معمولی انسان‌ها است؛ 🔸بله، اهل‌الله و خواص، در عالَم معنا یک چیزهایی را درک می‌کنند، [ولی] ماها خب انصافاً بیگانه هستیم و آن مقامات قدسی را، آن «وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها» را نمی‌فهمیم، واقعاً نمی‌توانیم درک بکنیم 🔹لکن رفتارهای معمولی زندگی را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم، استفاده می‌کنیم، درس می‌گیریم؛ 🔸خب، آن چیزی که از این بزرگوار شایع و رایج است در زمینه‌ی مسائل فرهنگی، مسئله‌ی حجاب، مسئله‌ی ایستادگی در مقابل باطل برای اثبات حق، دفاع از ولایت، چیزهایی است که مشاهده می‌شود و تکرار هم می‌شود؛ 🔹لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است؛ 🔹بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همه‌ی اعضای خانواده‌شان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛ 🔸خب حضرت زهرا می‌توانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضی‌ها می‌گویند که چرا گداپروری می‌کنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفه‌ی حکومت، وظیفه‌ی جامعه را نفی نمی‌کند. 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
بیاناترهبرانقلابدردیدارمداحاناهلبیتعلیهمالسلامموسیقی1.mp3
2.55M
یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. ☀️امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🗒‏۱۳۹۸/۱۱/۲۶ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است... 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
14020925_43764_128k.mp3
3.07M
🖤 | درس‌های معارف فاطمی یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من میخواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. ☀️امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 🗒‏۱۳۹۸/۱۱/۲۶ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ... لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، مسئله‌ی کمک به دیگران است که من می‌خواهم امروز روی این همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران یک چند جمله‌ای عرض بکنم. 🔸 وقتی [فرزند ایشان] می‌پرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب می‌شنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار»؛ اوّل همسایه، بعد خودمان؛ 🔸این یک درس است، این یک راه است، این یک مسئولیّت اجتماعی را به ما یادآوری می‌کند. 🔹 یا در قضیّه‌ی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سوره‌ی هل‌اتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد می‌کند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است. 🔸و یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا * اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ این حادثه، یک حادثه‌ی نمادین است... 🔹 انسان‌ها در جامعه موظّفند که به معنای واقعی کلمه به یکدیگر کمک بکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمک‌ها باید در جامعه شکل بگیرد؛ این درس فاطمی است، این معرفت فاطمی است. ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اینکه می‌گویم از همه جا بیشتر دارد برای همین است که از همه جا بیشتر مورد واقع شده است. 🔸کجاست که بگوید من ، نه شرق و نه ، هر دو را کنار بگذارد؟ و این شما هستید. 🔹وقتی شما هستید و می‌دانید که انقلاب‌ها کمبود دارد، زحمت دارد، 🔸بخواهید آدم باشید باید بکشید، بخواهید خودتان را حفظ کنید دارد. 🔹نمی‌شود که انسان تو خانه‌اش بنشیند و ارزشهای انسانی‌اش محفوظ باشد. 🔸هر کس تو خانه می‌نشیند و (گوشه گیری) می‌کند توسری هم می‌خورد، لکن نمی‌فهمد که دیگر آدم نیست. 🔹شمایی که می‌خواهید آدم بشوید زحمت دارد آدم شدن. 🔸می‌خواهید در دنیا باشید این زحمت دارد؛ بیخود نمی‌شود، 🔹 اگر نوکری آنها را بکنید دیگر ارزش ندارید، یک پول هم ارزش ندارید. 🔻 اگر بخواهید از تحت همه بیرون بروید و باشید این ارزش دارد، یک است، یک است، 🔸این زحمت دارد، این گرانی دارد، این کمبودی دارد، این دارد، این دارد، این دارد، این برای ارزش انسانی است. 🔹همین است که برای او کار کردند. 🔸 همین است که برای او کشته شد. 🔹 اگر آن هم فکر می‌کرد که زحمت دارد، اصحاب او هم با آن کمی فکر می‌کردند زحمت دارد، که توانستند یک همچو را بجا بیاورند که تا حالا هم اثرش باقی مانده است. ✅ ولی وقتی برای شد، زحمت کم می‌شود. ۱۳۶۲/۱۱/۱۱ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
وظیفه دانشجو در عصر جدید ✅ معمولا در جلساتي که عزيزان دانشجو شرکت می کنند، يک سؤال مشترکي برايشان مطرح است که گاهي تصريح مي‌ کنند و گاهي زبان حالشان اقتضا دارد که در اين عصر چيست؟ 🔹 به طور کلي اين وظايف را مي‌ شود به سه دسته تقسيم کرد: 🔸 يک دسته همان وظايفي که عرض کردم دانشجو بودن اقتضا دارد_حالا چه دانشجوي دانشگاهي باشد چه حوزوي، دانشجوي حوزه هم از آن لحاظي که دانشجوست دنبال علمي است حالا رشته‌ هاي علمي تفاوت مي‌ کند_ اين وظيفه را دارد همان خوب درس خواندن، پيشبرد علم ، تحقيقات، اکتفا نکردن به مدرک و نمره و امثال اينها دلبسته نبودن به آثار مادي علم، علم برايش ارزش داشته باشد، نه پول و درآمدي که از راه علم پيدا مي‌ شود؛ اين يک بخشي از وظايف دانشجوست که همه مي‌ دانيم. 🔸 دسته دوم از وظايف ما اين است که سعي کنيم شرايط سياسي، اجتماعي جامعه‌ مان را خوب بشناسيم و بدانيم در تحول و تکامل اينها چه نقشي مي‌ توانيم ايفا کنيم؛ اگر دانشجو فقط سرش در درس و کتاب و آزمايشگاه باشد در اين شرايطي که ما هستيم وظيفه اجتماعي‌ اش را نمي‌ تواند انجام بدهد. 🔸ممکن است دانشمند نابغه‌ اي باشد بسياري از اکتشافات علمي داشته باشد اختراعات داشته باشد همه اينها اما با همه اينها بيفتد در دام يک شيطاني که وصلش کنند به يک بيگانه‌ اي. 🔸همه اينها اثر معکوس مي‌ دهد؛ به ضرر تمام مي‌ شود؛ از همه اينها سوء استفاده مي‌ شود براي تروريسم، براي خرابکاري، علم است تحصيل هم کرده با پول همين ملت در همين اقليم در همين شرايط به برکت خون‌ هاي شهدا پيشرفت کرده اما حاصل علمش را از او مي‌ دزدند چون درک نمي‌ کند، گول مي‌ خورد. 🔸براي اين‌که گول نخورد نتوانند شياطين از او سوء استفاده کنند بايد درک کند مسائل اجتماعي را آن که مقام معظم رهبري بارها به عنوان کسب بصيرت نام‌ گذاري کردند. 🔸 مسأله سوم مسأله‌ اي که از هر دوي اين ها مهم‌ تر است اما متأسفانه نسبت به آن‌ ها ضعف‌ مان بيشتر است و آن رشد معنوي و اخلاقي است.خب ما اشاره‌ اي کرديم که اصلا از ديدگاه اسلامي انسانيت انسان به روحش هست. 🔸همه اينها صحبت‌ هاي مسائل مادي بود؛ ما چه کنيم که در انسانيت پيشرفت کنيم؟ آن که اصلا براي آن در اين دنيا آفريده شديم؛ آن که همه انبيا آمدند براي اين‌ که ما را در آن جهت پيش ببرند؛ ترقي معنوي، نزديک شدن به خدا، ارزش‌ هاي اسلامي در زندگي‌ فردي‌ مان اجتماعي‌ مان رعايت کنيم، پياده کنيم، راهش را پيدا کنيم تکامل اخلاقي خود سازي پيشرفت معنوي و بالاخره کسب کمالات انساني در سايه ی تقرب به خداي متعال. 🔺 بیانات علامه مصباح یزدی پیرامون وظایف دانشجو در میان جمعی از دانشجویان، ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
⭕️سقیفه؛ نقطهٔ آغاز سکولاریسم در دنیای اسلام مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان‌الله‌علیه) ▪️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) ♦️از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. ▪️شبهه در روایات ♦️ نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ▪️ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📕در پرتو ولایت، صص.۹۴-٩۶ 🌐https://mesbahyazdi.ir/node/1761/%D8%B3%D9%82%DB%8C%D9%81%D9%87%D8%8C-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%83%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D9%85 —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خطرناک‌تر از سکولاریسم ➖ اینکه سیاست به ۵٠٠ نفر سپرده شود، اینکه سرنوشت کشور به چند پیرمرد ملّا سپرده شود از سکولاریسم و جدایی مذهب از سیاست خطرناک‌تر است. امام خمینی(رحمةالله علیه) : 🔹من خوف این را دارم که ملت بزرگ ایران، که برای خدا قیام کردید و برای خدا جوانهایتان را دادید و برای خدا زحمات طاقت فرسا کشیدید و همه چیزتان را فدای اسلام کردید، با این جریانی که به نظر می‌آید که دارد پیش می‌رود، یک وقتی متوجه بشوید که- خدای نخواسته- با انعزال این مردم، این‌هایی که خدمتگزار هستند، یک حکومت قلدری با اسم «اسلام»، با اسم «جمهوری اسلامی»، با اسم «خدمتگزار به اسلام» بیاید و همه زحمتهای شما و خونهایی [را] که دادید، هدر ببرد. ١٣۶٠/٨/٢۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠به ما میگویند دین از سیاست جدا است؛ اسلام میگوید دین و سیاست یکی است، سیاست جزو دین است، جزو احکام دین است؛ مهم ترین بخش فقه ما بخش سیاسات است. 🔸به قول یکی از مراجع عظیم تقلید گذشته-رحمت الله علیه- مُعظَم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. 🔹احکام حکومت، مقررات مربوط به حاکم، وظایف حاکم در مقابل مردم، وظایف مردم در مقابل حاکم، قضاوت درباره‌ی اینکه چگونه انسانی می‌تواند حاکم باشد و صلاحیت این منصب را دارد و چگونه انسانی این صلاحیت را ندارد، اینها همه مسائل فقه اسلام است؛ 🔸مجتهد همچنان که احکام صلات و صیام زکات را استنباط می‌کند، اینها را هم باید استنباط کند. ۱۳۵۷/۰۲/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مسجد را بعضی‌ها -برخلاف آنچه ما حالا عرض کردیم- از مسائل سیاسی میخواهند بکلّی برکنار بدارند. آقا شما وارد سیاست نشوید، کار خودتان را بکنید، کار خودتان یعنی چه؟ یعنی بیایید همان نمازتان را بخوانید و بروید؛ فقط پیش‌نمازی محض. این همان سکولاریسم است. ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ 🔸تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ 📍این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ 🔸این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ 🔹 یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ 🔺 «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» 🔺 این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 📍مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ 🔸از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ 🔺در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل‌تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ 🔸خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. 🔺 مابقی، آدم‌های بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 📍این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 📍امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله‌بن‌عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. 🔺 شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. 🔺 پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! 🔸امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ 🔹شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. 🔺یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! 🔺دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. 🔺 بعد، قضیه روشن شد. 🔸 در رأس کار چه کسی بود؟ ♦️ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📍این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرئوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 📍البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. 🔸 اغلب علما و روحانیون، خوبند. 🔹 اکثر با انصافند. 🔸اکثر متوجّه حقایقند. 🔹 اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. 🔸 این ناشی از چیست؟ 🔹ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 📍امروز هرکس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت‌الله است. 🔸البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. 🔹کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. 🔸 خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 📍...دشمن، البته تبلیغات می‌کند. 🔺دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسری‌ها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» 🔺بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. 🔺 ما که نباید تعجّب کنیم. 📍یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! 🔸ما چه توقّعی داریم!؟ 🔹البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. 🔸 ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. ♦️مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. 🔸آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند. ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠امام(خمینی ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. 🖋امام در ،،، و جزو سرآمدان بود. 📍یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌: 🔸امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند. 💎امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. ⛅️چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ 👈چون پا در وادی گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمن‌ها خطرناکتر وحشی‌تر و بی‌ملاحظه تر هستند. 🔺در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. 💠 امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. ۱۳۷۸/۱۰/۲۷ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠آن روزی که زنان غربی راه غلط اهمیت ندادن به خانواده و فرزند را شروع نمودند، فکر نمی کردند که جامعه‌ی آنها، دچار چنین وضعی شود که نوجوان دوازده ساله، هفت‌تیر ببندد، یا چاقوی ضامن‌دار در جیب خود بگذارد و در گوشه و کنار خیابان، اگر توانست کسی را بدون هیچ ملاحظه‌ای بکشد! وقتی خانواده از هم پاشید، وضعیت این گونه می شود. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
⭕️محبت اهل بیت علیهم السلام 🔹باید بدانیم که یک واجب بزرگی بر دوش همه است؛ معلمین با تعلیم، و مداحان با عمل. باید بفهمانند که از محبت علیهم‌ السلام نباید دست برداشت؛ همه‌ چیز در محبت است! 📕برگی از دفتر آفتاب، ص١۵٨ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 فقط به این نیست که آدم بگوید «الهی شکر» یا سجده‌ی شکر بکند، شکرگزاری به این است که انسان به لوازم این نعمت عمل کند. ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠شکر این است که بداند -ما بِکُم مِن نِعمَةٍ فَمِنَ الله-(سوره نحل آیه ۵۳) 🔻 اگر استعدادی هم انسان دارد، مال خدا است؛ 🔻اگر همتی هم به خرج داده، متعلّق به ذات اقدس باریتعالی است؛ 🔻 اگر امکانات جور شده است، اگر توفیقی هم پیش آمده است -توفیق، یعنی جور شدن امکانات، پیش آمدن امکانات؛ چون گاهی انسان همه‌ی هنرها را هم به خرج میدهد امّا امکانات جور نمیشود، توفیق پیش نمی‌آید- باز متعلّق به خدا است، صُنع الله است؛ 🔸 [اگر] اینها را انسان بداند -به حقیقت دانستن و عَن ظهر القلب- همین که انسان بداند این نعمت مال خدا است و «من» وجود ندارد، پایه‌ی اوّل شکر است. 🔹این خُیَلاء است، تصوّر باطل است که انسان گمان کند که او است که با هنر خودش این موفّقیّت را، این امکان را، این پول را، این مقام را، این وجهه را، این محبوبیّت را، این علم را، به دست آورده است؛ 🔻 نخیر، از خدا است. ۱۳۷۹/۱۰/۱۹ (مدظله‌العالی) صوت —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | با مسائل کشور مماس شوید 🔸 از دور که به مسائل نگاه می‌کنید یک‌جور است، وقتی با مسائل تماس پیدا می‌کنید نگاهتان تفاوت پیدا می‌کند. مسئله‌یابی خیلی چیز مهمی است، مسئله‌یابی کنیم، سپس آن مسائل را حل کنیم 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند، هَلَکوا؛ از بین میروند. ✏️ کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درس‌خوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود. 👈 در ، از اروپا می‌آیند، از آفریقا می‌آیند، از سرتاسر آسیا می‌آیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست می‌آیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست دیگر می‌آیند، همه‌جور آدم می‌آید. 🔸 شما میدان دارید، مجال دارید، برای اینکه از مسائل جهان از نزدیک آشنا بشوید، 🔹نه از طریق فلان روزنامه‌ی دروغ‌گو و دروغ‌نویس یا فلان خبرگزاری کذّاب خبیثی که در سطح دنیا اخبار پخش میکند، شایعاتِ دروغ پخش میکند، واقعیّات را وارونه میکند. 👈از نزدیک میتوانید بفهمید. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 فاصله میان بایدها و واقعیّت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب داده و می‌دهد، امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد. ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ امیدوارم آنها که در خارج هستند دیگر برگردند 🔰 دیگر ول کنند این مسائل را، می‌دانند که پیشروی نمی‌کنند، می‌دانند که با این ملت نمی‌شود طرف شد. خوب، هی ادعا می‌کنید که ملت با ماست، خوب اگر ملت با ماست بیایید با ملت همکاری بکنید، با دولت همکاری بکنید، نه اینکه بروید کنار بنشینید و هی دسته دسته درست کنید و هر کدام به دیگری هم فحش بدهد 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به امید و ایمان. 🔸اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. 🔹ما این همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده به کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم، 🔸مامی‌توانیم پیشرفت کنیم، پیشرفت‌های بزرگی کنیم، از اول انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردیم اما بیش از این‌ها ما امکان پیشرفت داریم. ✏️لکن این پیشرفتها در صورتی امکان پذیر است که من و شما امیدوار باشیم به آینده. امید داشته باشیم، بدانیم میشود پیش رفت، میشود کار کرد، میشود حرکت کرد. عوامل امیدزا هم در کشور بحمداللّه کم نیست. ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حضرت فاطمه چنان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام زندگی کرد که آن حضرت با همه وجود از او راضی بود. 🔸صبر کرد؛ آن فرزندان را تربیت نمود؛ 🔹به آن دفاع جانانه از حقِ‌ّ ولایت پرداخت؛ 🔺در راهش آن و را متحمّل شد 🔺 و بعد هم با آغوش باز به استقبال آن بزرگ رفت. ۱۳۷۳/۰۹/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ؛ ملاک مشروعیت حکومت 🔄 ترکیبی از بیانات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت (ره) و آیت الله مصباح یزدی پیرامون ولایت فقیه. 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠در مورد امیرالمؤمنین علیه‌السلام آیا ولایت ناشی از نصب الهی است یا منوط به رأی مردم است یا در مقام تحقق آن، رأی و بیعت مردم نقش‌آفرینی دارد؟ 🔸به عبارتی دیگر آیا پذیرش و رأی مردم در مشروعیت و حقانیت حاکم اسلامی دخالت دارد؟ 🔹آیا نقش رأی مردم برای امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام صرفاً در تحقق زمامداری و حکومت و برای مقبولیت و کارآمدی وی است یا در اصل ولایت ایشان نیز مؤثر است؟ 🔸در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ 🔻 رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است. 🔸 لذا شما می‌بینید که (علیه‌الصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از پیغمبر و میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ 🔻 یعنی آن را معتبر میشمارد 🔸و بیعت در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است. 🔹اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار خانه‌نشین خواهد شد 🔸و مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است یا بگوئیم به وابسته است. ۱۳۶۶/۰۳/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
14030119_44058_64k.mp3
25.56M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده، به دانشجویی رسیده، به محیط علمی دست پیدا کرده، تا اینجا پیش آمده. ✏️ این نظامی که شما دارید در آن زندگی میکنید این نظام با مبارزه با سختی، با تلاش به وجود آمده. اصلی‌ترین واقعیت‌های زندگی ما الان این است. نظام، نظام انقلابی است. ✏️ خیلی از خواسته‌های انقلابی تحقق پیدا نکرده، این درست است. اما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم نظامی است که این توقعات از او هست، چرا؟ چون یک نظامی انقلابی است. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حضرت فاطمه چنان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام زندگی کرد که آن حضرت با همه وجود از او راضی بود. 🔸صبر کرد؛ آن فرزندان را تربیت نمود؛ 🔹به آن دفاع جانانه از حقِ‌ّ ولایت پرداخت؛ 🔺در راهش آن و را متحمّل شد 🔺 و بعد هم با آغوش باز به استقبال آن بزرگ رفت. ۱۳۷۳/۰۹/۰۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠نام‌ها و عنوان‌ها و جایگاه‌ها و کرسی‌ها به انسان تشخص نمی‌دهد؛ 🔻 تشخص واقعی و شرف واقعی در معانی دیگری است. 🔸 اشرافیت در نظام‌های مادی معنایی دارد، 🔻ولی در نظام اسلامی اشرافیت معنای دیگری دارد. ۱۳۸۷/۰۶/۰۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸علائم قبولی روزه ماه مبارک رمضان ⭕️ علامت قبول نشدن ! روزه ماه مبارک رمضان 🔻...اگر ماه رمضانى گذشت و تمام شد و حظّ (بهره) ما از ماه رمضان فقط اين بوده كه يك ماه يك گرسنگي هايى و يك تشنگي هايى كشيديم - آن‏طور كه پيغمبر اكرم فرمود كه بعضى از مردم حظّشان (بهره شان ) از روزه فقط گرسنگى و تشنگى است - اغلب هم از بس كه سحر و افطار مى‏ خوريم تشنه و گرسنه هم نمى ‏شويم ولى لااقل بدحال مى ‏شويم، يك بدحالى پيدا كرديم 🔻و در نتيجه اين بدحالى ، قدرت ما بر كار كردن كمتر شد و بعد آمديم روزه را متهم كرديم كه روزه هم شد كار در دنيا؟! 🔻(آن كه محصل و دانشجوست گفت من در تمام اين ماه رمضان قدرت درس خواندنم كم شد و آن كه اهل كار ديگرى است گفت قدرت فلان كار من كم شد، پس روزه بد چيزى است)، اين علامت قبول نشدن روزه ماست. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(آزادی معنوی) ؛ ج‏23 ؛ ص474-با ویرایش جزئی - 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠این سلوک رمضانی و حالِ رقّت و توجّه، و حضوری که در ماه رمضان ‌به روزه‌گیر و میهمان خداوند دست می‌دهد، بایستی در رفتارهای شخصی ما اثر کند، تأثیر داشته باشد. ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید هویت ملی را برجسته می‌کند ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ 🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری شهدای قم 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دشمنان ملت ایران و هویت ملی و پیشرفت این کشور می‌خواهند ملت ایران را از این فضای مستعد بالندگی و رشد خارج کنند و باز هم استیلای بیگانگان را بر این کشور برگردانند. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠هویت ملی هم که می‌گوییم، ملیت در مقابل دین نیست، بلکه هویت ملی هر ملت، مجموعه‌ی فرهنگ‌ها و باورها و خواست‌ها و آرزوها و رفتارهای اوست. ۱۳۸۵/۰۸/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠هویت ملی را بشدت [باید] مورد ملاحظه قرار دهیم و ارج بنهیم. هویت جمعی یک ملت، جزو آن چیزهایی است که در تحولات باید دست نخورد. 🔹 در کنار هویت ملی، پویایی، نشاط، برخورداری از آزادىِ تحرک و روح رقابت در میان جمع خود را باید بشدت ارج بنهیم و به آن اهمیت بدهیم... 🔺 هویت ملی هم که می‌گوییم، ملیت در مقابل دین نیست، بلکه هویت ملی هر ملت، مجموعه‌ی فرهنگها و باورها و خواستها و آرزوها و رفتارهای اوست.۱۳۸۵/۰۸/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠جوان را باهویّت بار بیاورید. اگر جامعه‌ای احساس هویّت نکرد، صداهای بلند تحکّم‌آمیز، راحت او را مغلوب خواهد کرد. آن که ایستادگی میکند، آن کسی است که احساس هویّت میکند؛ حالا این هویّت، گاهی هویّت ملّی است، گاهی هویّت دینی است، گاهی هویّت انسانی است، شرف است؛ هرچه؛ با هویّت باید بار بیایند. ۱۳۹۷/۳/۲۰ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷