eitaa logo
سنگر محله
253 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
81 فایل
بدان آرامش نزد مومنین است/أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ/بدانيد كه (فقط)با ياد خدا دلها آرام مى گيرد/آیه ۲۸ سوره رعد جهت پیام به حاج آقای کرامتی👇👇https://eitaa.com/Keramati_m
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ اسپری تنفسی 🔷س 3997: آیا که بیماران مبتلا به استفاده می کنند، برای روزه اشکال دارد؟ ✅ج: اشکال ندارد. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓      🌸صلوات 🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حال مختصر از زندگي حضرت خديجه سلام الله علیها نام: خدیجه لقبها: مباركه، طاهره، كبرا، غرّا و... كنیه: ام هند، ام المؤمنین، ام الزهرا سلام الله علیها پدر و مادر: خویلد بن اسد، فاطمه بنت زائده زمان تولد: بنابر نقل معروف 11 سال قبل از ولادت پیامبر اكرم.(11 سال پیش از بعثت پیامبر اسلام) محل تولد: مكه معظمه. زمان ازدواج با پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله: پانزده سال پیش از بعثت، دهم ربیع الاول، سال بیست و پنج عام الفیل. مدت عمر: حدود 51 سال. بنابر نقل معروف آن بزرگوار در سال دهم بعثت در روز دهم ماه رمضان سه روز بعد از وفات ابوطالب، عموي پیامبر در 51 سالگی رحلت نمود. آرامگاه: قبرستان معلی(قبرستان ابوطالب) واقع در دامنه كوه حَجُون (بالاي مكه) دعا کرامتی 🌹✨ 🆔 @sangaremahale 💐🌹 🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهه ای در مورد ثروت حضرت خدیجه سلام الله علیها 👇👇👇بسیار خواندنی از علامه شهید مطهری ره.
گاهی خود ما مسلمانان حرف هایی می زنیم که نه با تاریخ منطبق است و نه با قرآن، با حرف های دشمن ها منطبق است؛ یعنی حرفی را که یک جنبه اش درست است به گونه ای تعبیر می کنیم که اسلحه به دست دشمن می دهیم، مثل اینکه برخی می گویند اسلام با دو چیز پیش رفت: ( با مال خدیجه و شمشیر علی، یعنی با زر و زور) سخنان استاد مرتضی مطهری و توضیحات ایشان در این باره را که در "مجموعه آثار شهید مطهری" منتشر شده است، در ادامه می خوانید. «اگر دینی با زر و زور پیش برود، آن چه دینی می تواند باشد؟ ! آیا قرآن در یک جا دارد که دین اسلام با زر و زور پیش رفت؟ آیا علی علیه السلام یک جا گفت که دین اسلام با زر و زور پیش رفت؟ شک ندارد که مال خدیجه به درد مسلمین خورد اما آیا مال خدیجه صرف دعوت اسلام شد، یعنی خدیجه پول زیادی داشت، پول خدیجه را به کسی دادند و گفتند بیا مسلمان شو؟ آیا یک جا انسان در تاریخ چنین چیزی پیدا می کند؟ یا نه، در شرایطی که مسلمین و پیغمبر اکرم در نهایت درجه ی سختی و تحت فشار بودند جناب خدیجه مال و ثروت خودش را در اختیار پیغمبر گذاشت ولی نه برای اینکه پیغمبر- العیاذباللّه- به کسی رشوه بدهد، و تاریخ نیز هیچ گاه چنین چیزی نشان نمی دهد. این مال آنقدر هم زیاد نبوده و اصلاً در آن زمان، ثروت نمی توانسته اینقدر زیاد باشد. ثروت خدیجه که زیاد بود، نسبت به ثروتی که در آن روز در آن مناطق بود زیاد بود نه در حد ثروتِ مثلاً یکی از میلیاردرهای تهران که بگوییم او مثل یکی از سرمایه دارهای تهران بود. مکه شهر کوچکی بود. البته یک عده تاجر و بازرگان داشت، سرمایه دار هم داشت ولی سرمایه دارهای مکه مثل سرمایه دارهای نیشابور مثلاً بودند نه مثل سرمایه دارهای تهران یا اصفهان یا مشهد و از این قبیل. پس اگر مال خدیجه نبود شاید فقر و تنگدستی مسلمین را از پا درمی آورد. مال خدیجه خدمت کرد اما نه خدمت رشوه دادن که کسی را با پول مسلمان کرده باشد، بلکه خدمت به این معنی که مسلمانان گرسنه را نجات داد و مسلمانان با پول خدیجه توانستند سدّ رمقی کنند. شمشیر علی بدون شک به اسلام خدمت کرد و اگر شمشیر علی نبود سرنوشت اسلام سرنوشت دیگری بود اما نه اینکه شمشیر علی رفت بالای سر کسی ایستاد و گفت: یا باید مسلمان بشوی یا گردنت را می زنم، بلکه در شرایطی که شمشیر دشمن آمده بود ریشه ی اسلام را بکند، علی بود که در مقابل دشمن ایستاد. کافی است ما «بدر» یا «اُحد» و یا «خندق» را در نظر بگیریم که شمشیر علی در همین موارد به کار رفته است. در «خندق» مسلمین توسط کفار قریش و قبایل همدست آنها احاطه می شوند، ده هزار نفر مسلح مدینه را احاطه می کنند، مسلمین در شرایط بسیار سخت اجتماعی و اقتصادی قرار می گیرند و به حسب ظاهر دیگر راه امیدی برای آنها باقی نمانده است. کار به جایی می رسد که عمرو بن عبدود حتی آن خندقی را که مسلمین به دور خود کشیده اند می شکافد. البته این خندق در تمام دور مدینه نبوده است، چون دور مدینه آنقدر کوه است که خیلی جاهایش احتیاجی به خندق ندارد. یک خط مورّبی در شمال مدینه در همان بین راه اُحد بوده است که مسلمین میان دو کوه را کندند، چون قریش هم از طرف شمال مدینه آمده بودند و چاره ای نداشتند جز اینکه از آنجا بیایند. مسلمین این طرف خندق بودند و آنها آن طرف خندق. عمرو بن عبدود نقطه ی باریکتری را پیدا می کند، اسب قویّی دارد، خود او و چند نفر دیگر از آن خندق می پرند و به این سو می آیند. آنگاه می آید در مقابل مسلمین می ایستد و صدای هل من مبارزش را بلند می کند. احدی از مسلمین جرأت نمی کند بیرون بیاید، چون شک ندارد که اگر بیاید با این مرد مبارزه کند کشته می شود. علیِ بیست و چند ساله از جا بلند می شود: یا رسول اللّه! به من اجازه بده. فرمود: علی جان بنشین. پیغمبر می خواست اتمام حجت با همه ی اصحاب کامل بشود. عمرو رفت و جولانی داد، اسبش را تاخت و آمد دوباره گفت: هَلْ مِنْ مُبارِزٍ؟ یک نفر جواب نداد. قدرتش را نداشتند، چون مرد فوق العاده ای بود. علی از جا بلند شد: یا رسول اللّه! من. فرمود: بنشین علی جان. بار سوم یا چهارم عمرو رجزی خواند که تا استخوان مسلمین را آتش زد و همه را ناراحت کرد. گفت: دیگر خفه شدم از بس گفتم «هَلْ مِنْ مُبارِزٍ» . یک مرد اینجا وجود ندارد؟ ! آهای مسلمین! شما که ادعا می کنید کشته های شما به بهشت می روند و کشته های ما به جهنم، یک نفر پیدا بشود بیاید یا بکشد و به جهنم بفرستد و یا کشته بشود و به بهشت برود. علی از جا حرکت کرد. عمر برای اینکه عذر مسلمین را بخواهد گفت: یا رسول اللّه! اگر کسی بلند نمی شود حق دارد، این مردی است که با هزار نفر برابر است، هر که با او روبرو بشود کشته می شود. کار به جایی می رسد که پیغمبر می فرماید: تمام اسلام با تمام کفر روبرو شده است. اینجاست که علی علیه ال
سلام عمرو بن عبدود را از پا در می آورد و اسلام را نجات می دهد. پس وقتی می گوییم اگر شمشیر علی نبود اسلامی نبود، معنایش این نیست که شمشیر علی آمد به زور مردم را مسلمان کرد؛ معنایش این است که اگر شمشیر علی در دفاع از اسلام نبود دشمن ریشه ی اسلام را کنده بود همچنان که اگر مال خدیجه نبود فقر، مسلمین را از پا درآورده بود. این کجا و آن حرف مفت کجا؟  التماس دعا کرامتی
موضوع شناسی فجر صادق و تعیین وقت نماز صبح.pdf
1.04M
💢طبق احتیاط اعلام شده از سوی برخی از علما و رهبر معظم انقلاب: 🛑 نماز صبح را حداقل ۸ دقیقه بعد از اذان صبح اقامه کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻 عبادتی که هیچ حد و مرزی ندارد🔻 ✍ هر يك از عبادتهای معمولی، حدّ و نصابی داره: ✔ حدّ نصاب نماز، هفده رکعت در شبانه روزه... ✔ حدّ نصاب روزه، سی روز روزه در ماه مبارک رمضانه... ✔ حج، در صورت استطاعت یک بار در تمام عمر واجب میشه... و... ☝️ ولی هیچ حدّ و مرزی نداره: 🕋 وَ اذْکُرُوا اللّٰهَ کَثِیراً، لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (انفال/۴۵) 💢 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! را فراوان یاد کنید، تا رستگار و پیروز شوید. ✍ در واقع، قرآن می‌فرماید در تمام صحنه‌های زندگی، به هنگام عبادت، به هنگام نعمت، به هنگام بلا و مصیبت، و... همیشه باشید.😌 اونم نه یاد کردن معمولی، بلکه زیاد یاد کنید: 👈 اذْکُرُوا اللّٰهَ کَثِیراً اصلاً راه نجات همینه: 👈 لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ چون: (یاد خدا = ترک گناه) 🙏 پروردگارا! قلب ما را از یاد خودت سرشار کن، تا در هر جریانی آنچه رضای تو است برگزینیم،❤️ و از آنچه موجب خشم و غضب تو است چشم بپوشیم...😌 ┅═┄⊰༻💜༺⊱┄═┅ @sangaremahale
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال شرعی ✅ تشنگی زیاد: 👈 : اگر روزه‌دار به‌اندازه‌ای تشنه شود كه طاقت تحمّل آن را ندارد و يا ترس بيماري و تلف داشته باشد، می‌تواند به.اندازه.ضرورت، آب بنوشد ولي روزه او باطل می‌شود و باید کند و اگر ماه رمضان باشد، بايد بقيه روز را امساك كند. 👈 : احساس تشنگی یا ضعف به تنهایی مجوز افطار نیست؛ ولی 1⃣ اگر به قدری زیاد باشد كه در اثر آن به سختي زیادی بيفتد كه معمولاً نمی‌توان تحمّل كرد، خوردن روزه اشکالی ندارد؛ اما در ماه مبارک رمضان به مقدار ضرورت و از بین رفتن آن ضعف یا تشنگی فوق‌العاده، اکتفا نموده و در بقیه روز نماید. البته در هر صورت روزه با خوردن یا آشامیدن باطل است و بعدا کند، 2⃣ اما اگر مریض است و روزه برای وی ضرر قابل توجه دارد و لازم است جهت درمان یا جلوگیری از شدت مرض، در بین روز زیاد آب بیاشامد، روزه گرفتن و امساک واجب نیست. @sangaremahale ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷برداشتهای نادرست ازاحکام 🌷🌷🌷افطار روزه مسافر برخی از مردم فکر می کنند روزه دار اگر بخواهد پیش از ظهر به مسافرت برود می تواند از ابتدای سفر، روزه خود را افطار کند. در حالی که طبق نظر همه مراجع، روزه دار باید صبر کند تا به حد ترخص برسد، یعنی به جایی برسد که دیوارهای شهر را نبیند و صدای اذان شهر و روستای خود را نشنود، آنگاه می تواند چیزی بخورد و اگر چنانچه پیش از رسیدن به حد ترخّص، روزه اش را باطل کند، قضای آن را باید بگیرد و بنا بر احتیاط کفاره نیز بر او واجب می شود. تحریر الوسیله ج1 ص990 م1721🌷🌷🌷🌷🌷
سوالی که دوستان زیاد می پرسند و تماس می گیرند 👌👌👌👌 🌸جنابت در رمضان برخی از مردم تصور می کنند جنب شدن در روزهای ماه مبارک رمضان و در حال خواب، روزه را باطل می کند. در حالی که جنابت غیر اختیاری روزه را باطل نمی کند. توضیح المسائل مراجع ص950 م1632 و 1633🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢عنوان: ✅موضوع: 🌸احکام روزه (تزریقات و مضمضه)🌸 سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ☘ از حضرت صادق علیه السلام روایت شده می فرمایند: إِذَا صُمْتَ‏ فَلْیَصُمْ‏ سَمْعُکَ‏ وَ بَصَرُکَ‏ وَ شَعْرُکَ‏ وَ جِلْدُک‏... . آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند. (یعنى از گناهان پرهیز کند.) ۱ 🔰چند نکته درباره احکام روزه : 1⃣ قطره چشم و گوش هر چند طعم و بویش به حلق برسد روزه را باطل نمی کند. 🔸جهت اطلاع: (مکارم: بنابر احتیاط واجب مبطل روزه است.) ۲ 2⃣ تزریقات چنانچه در رگ نباشد و تقویتی هم محسوب نشود مثل آمپول پنی سلین یا بی حسی دندان برای روزه دار اشکالی ندارد اما اگر آمپول تقویتی باشد یا در رگ تزریق شود با توجه به اینکه در این زمینه تفاوت فتوا بین فقها وجود دارد هر کدام از بزرگواران طبق نظر مرجع تقلید خود عمل کند. 🔸جهت اطلاع: ⬅️ ( تزریقات اعم از آمپول و سرم به نظر تعدادی از مراجع روزه را باطل نمی کند؛آیات عظام سیستانی، صافی، گلپایگانی، نوری، اراکی.) ⬅️ (و به نظر تعدادی از مراجع تزریقاتی که تقویتی باشد یا دارویی که در رگ تزریق شود اجتناب شود. فاضل و بهجت: از تقویتی باید خوداری شود. مکارم: در رگ جایز نمی باشد. مقام معظم رهبری: احتیاط واجب آن است که روزه دار از آمپول‌های مقوّی یا مغذّی و هر آمپولی که در رگ تزریق می شود و نیز انواع سرم ها خودداری کند، لکن آمپول‌های دارویی که در عضله تزریق می شود و نیز آمپول‌هایی که برای بی حسّ کردن به کار می رود، مانعی ندارد.) ۳ 3⃣ آب در دهان کردن به قصد خنک شدن و بیرون ریختن آن روزه را باطل نمی کند ولی کراهت دارد و در همین صورت چنانچه بی اختیار آب فرو رود (بنابر فتوا یا احتیاط) باید قضای روزه را بگیرد. ۴ ⚜خداوند متعال چشم و گوش ما را از گناه حفظ فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.⚜ 🌹🌹🌹 📚پی نوشتها: 1⃣(کافی (ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص: 87) 2⃣ (رساله مراجع م 1398) 3⃣(اجوبة الاستفتائات، س: ۷۶۷) 4⃣(رساله مراجع 1688) @sangaremahale 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا