بازداشت تبعه آلمان حین عکاسی از مراکز حساس
یک تبعه آلمانی حین عکسبرداری از تاسیسات نفتی امیدیه بازداشت شد. امیدیه در استان خوزستان واقع است و میدان نفتی آغاجاری در محدوده این شهر قرار دارد./ تسنیم
@sangarkhaki99
یکی از اعضای محترم قصد بروزرسانی ایتا رو داشته که از طرف اندروید پیام خطر داده
خدا لعنت کنه دشمنان اسلام رو این لعنتی ها برای اینکه پیام رسان ایتا نتونه وارد رقابت با دیگر پیام رسانهای غربی بشه به کاربر پیام های عجیب و غریب میده تا کاربر بترسه و نصب نکنه
و شما برای اینکه پیام رسان ایتا بروز رسانی بشه از گزینه ( در هر حال نصب شود ) استفاده کنید.
خدا لعنتشون کنه
خدا لعنت کنه اون کسانی رو که ما رو در استفاده از پلتفرمهای فضای مجازی مستعمره کشورهای غربی کردند و همین الان هم برای پیشرفت فضای مجازی سنگ اندازی میکنند
@sangarkhaki99
رفع کدورت ها ، صلح و آشتی
#ویژه
قسمت اول(1)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین
☑️مقدمه
یکی از فضایل اخلاقی خالی کردن دل از کینه دیگران، اِصلاح ذاتالبَین، آشتی دادن مردم و اصلاح رابطه میان آنها است.
اصلاح ذات البین از سه کلمه تشکیل شده است؛ «اصلاح» از ماده صلح و نقطه مقابل افساد و تباهی است و به معنی از بین بردن نفرت و کینه در میان مردم است.«ذات» به معنی عین هر چیز و نفس آن است و مؤنث پیشوند ذو می باشد که به معنی «دارای» می باشد مثل ذوالفقار یعنی دارای فقره . و «بین» برای حد فاصل میان دو چیز یا وسط آنها وضع شده است.
یکی ازویژگی های مردان و زنان خداجو، پرهیز از کینه توزی و سعی در کینه زدایی است. آنان آرزومندند که دل های شان همچون دل های بهشتیان، تهی از کینه و دشمنی مؤمنان شود. در کریمه قرآنی آمده: وَ لا تَجْعَلْ فی قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا»در دل هایمان از آنان که ایمان آورده اند، کینه ای قرار مده ».(۱)
انسان ها در پی زندگی آرام و سرشار از محبت و به دور از کینه و نفرت هستند؛ زیرا می دانند که کینه، شاخ ریشه درخت معنویت را می سوزاند. کینه توزی افزون بر فرد، اجتماع را نیز به جهنمی از فتنه ها، آشوب ها و دشمنی ها تبدیل می سازد.
👌راز تاکید بر اصلاح
خداى متعال انسان را براى تكامل آفریده، و تكامل نیز در پرتو زندگى اجتماعى حاصل مىشود، و کینه و عداوت و دو دستگی زندگی اجتماعی را مختل می کند.
صفات مهلکه دیگر نیز از کینه و عداوت متولد میگردد ؛حسد و غیبت و دروغ و بهتان و شماتت و اظهار عیب و دوری و ایذاء و سخریت و استهزاء و غیر اینها از آفات و اعمال محرمه که دنیا و دین آدمی را فاسد میسازد. و اگر فرض شود که هیچ یک از اینها حاصل نشود همان خود بغض و عداوت او از امراضی است که نفس قدسی را بیمار، و همیشه روح از آن متالم و در آزار است. آدمی را از بساط قرب الهی دور، و از مرافقت ساکنان عالم قدس مهجور میگرداند. و صاحب خود را منع میکند از آنچه شیوه اهل ایمان و شیمه اخیار و نیکان است، و از بشاشت وشکفتگی و مهربانی و فروتنی و مرافقت و همنشینی نسبت به کسی که کینه او را در دل دارد. و خود را از اعانت و قضاء حوائج او باز میدارد.
☑️قرآن و کینه و عداوت
خدواند در آیاتی از قرآن کریم مؤمنان را به صلح و آشتی دستور داده و نسبت به کینه و دشمنی هشدار داده است از جمله آن آیات عبارتند از؛
➖إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَینَ أَخَوَیکمْ«مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید»
➖إِنَّما یُرِیدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَالْبَغْضاء؛همانا شیطان مى خواهد میان شما دشمنى و كینه ایجاد كند.(۲)
البته ادامه این آیه عبارت «فِی الْخَمْرِ وَالْمَیْسِر» دارد و مىفرماید شیطان از طریق شراب و قمار بذر كینه و دشمنى را بین شما مىپراكنَد؛ كه اینها دو مورد از موارد بیّن كار شیطان در اختلافافكنى هستند، اما اینكه شیطان دوست دارد مؤمنان با هم دشمن باشند كلیت دارد، حال از راه شراب و قمار باشد یا از راه دیگر. شیطان منتظر این است كه روزنهاى پدید آید و او راه نفوذى پیدا كند تا دو مؤمن را نسبت به یكدیگر بدبین نماید و بین آنها را به هم بزند.
شیطان به دنبال فرصت است که به هر بهانه ای بین افراد دشمنی ایجاد کند چه در بین دو نفر یا بین خانواده فامیل چه در جامعه.
➖وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ(۳)
و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتی دهید؛ و اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کند، با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا بازگردد؛ و هرگاه بازگشت (و زمینه صلح فراهم شد)، در میان آن دو به عدالت صلح برقرار سازید؛ و عدالت پیشه کنید که خداوند عدالت پیشگان را دوست میدارد.
قسمت اول(1)👇👇
@sangarkhaki99
قسمت دوم(2)
قهر و آشتی در احادیث
پیامبر(ص) فرمود:
تُعرَضُ اعمالُ النّاسِ فی كُلّ جُمعَةٍ مَرَّتَینِ: یَومَ اِلاِثنَینِ وَ یَومَ الخَمیسِ فَیُغفَرُ لِكُلِّ عَبدٍ مؤمنٍ الاّ مَن كانَت بَینَهُ و بَینَ أَخیهِ شَحناءُ.
اعمال مردم هر هفته دو بار: روزهای دوشنبه و پنجشنبه (بر معصومین ع) عرضه میشود و هر بندة مؤمن آمرزیده میشود مگر دونفری که با یکدیگر عداوت و دشمنی دارند.
📗بحار، ج ٧٤، ص ٣٧٥
پیامبر(ص) فرمود:
اِنَّ اللهَ أحَبَّ الِكذبَ فی الصَّلاحِ و أبغَضَ الصِّدقَ فی الفَسادِ.
خداوند دروغ گفتن را در راه اصلاح و سازش دوست میدارد و راست گفتن را که باعث فساد و تباهی میگردد مبغوض میدارد.
📗مواعظصدوق، ص ٤
امام جعفرصادق(ع) فرمود:
أیُّما مُسلِمَینِ تَهاجَرا فَمَكَثا ثلاثاً لایَصطَلِحانِ اِلاّ كانا خارجَینِ عَنِ الاِسلام!
دو نفر مسلمانی که تا سه روز با یکدیگر قهر باشند و آشتی نکنند (باید گفت) آنها دیگر از دین اسلام خارج شدهاند! (دیگر نمیشود آنها را مسلمان خواند).
📗بحار، ج ٧٥، ص ١٨٥
پیامبر(ص) فرمود:
اِنَّ فَرحَةَ ابلیسَ اِذا فَرَّقَ بینَ المُتحابیّنَ كَفَرحَتِهِ حینَ خَرَجَ آدمُ(ع) مِنَ الجَنَّةِ!
خوشحالی ابلیس شیطان از تفرقه انداختن میان دوستان (آنچنان است) به اندازة خوشحالی او، ساعتی که آدم(علیهالسلام) از بهشت رانده شد!
📗لئالیالأخبار، ج ٢، ص ٢١٧
پیامبر(ص) فرمود:
مَنْ مَشَی فِی إِصْلَاحٍ بَینَ امْرَأَةٍ وَ زَوْجِهَا کانَ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ یخْطُوهَا فِی ذَلِک عِبَادَةُ سَنَةٍ قِیامٍ لَیلُهَا وَ صِیامٍ نَهَارُهَا»
«کسی که برای سازش بین مرد و زنی قدم بردارد خداوند به هر قدمی که بر می دارد و سخنی که می گوید ثواب یک سال عبادت را به وی می دهد که شب های آن را به عبادت برخاسته و روزهای آن را روزه گرفته باشد».
📗ثواب الأعمال و عقاب الأعمال 288.
حضرت امیر(ع) در وصیت معروف شان فرمود:
أُوصِیكُمَا وَجَمِیعَ وُلْدِی وَأَهْلِی وَمَنْ بَلَغَهُ كِتَابِی بِتَقْوَى اللهِ وَنَظْمِ أَمْرِكُمْ وَصَلاَحِ ذَاتِ بَیْنِكُمْ فَإِنِّی سَمِعْتُ جَدَّكُمَا(ص)یَقُولُ: صَلاَحُ ذَاتِ الْبَیْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلاَةِ وَالصِّیَامِ؛ شما و هركسى را كه نوشته من به او مىرسد سفارش مىكنم به تقوا، و نظم كارتان، و اصلاح رابطه بین برادران ایمانى؛ همانا من از جدتان پیامبر خدا(ص) شنیدم كه مىفرمود: اصلاح رابطه بین برادران ایمانى از هر نماز و روزهاى برتر است.
پیغمبر (ص)فرمود:
مَنْ مَشَی فِی إِصْلَاحٍ بَینَ امْرَأَةٍ وَ زَوْجِهَا کانَ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ یخْطُوهَا فِی ذَلِک عِبَادَةُ سَنَةٍ قِیامٍ لَیلُهَا وَ صِیامٍ نَهَارُهَا»
«کسی که برای سازش بین مرد و زنی قدم بردارد خداوند به هر قدمی که بر می دارد و سخنی که می گوید ثواب یک سال عبادت را به وی می دهد که شب های آن را به عبادت برخاسته و روزهای آن را روزه گرفته باشد».
📗ثواب الأعمال و عقاب الأعمال 288.
پیامبر اکرم(ص) فرمود:
«یَا عَلِیُّ! تَمَنَّی جَبْرئِیلُ اَنْ یَکُونَ مِنْ بَنِی آدَمَ بِسَبْعِ خِصَالٍ وَ هِیَ الصَّلَوه فِی الْجَمَاعَه وَ مُجَالَسَتُهُ الْعُلَمَاءَ وَالصُّلْحُ بَیْنَ الاِثْنَیْنِ وَ اِکْرَامُ الْیَتِیمِ وَ عِیَادَه الْمَرِیضِ وَ تَشْیِیعُ الْجَنَازه وَ سَْقیُ الْمَاءِ فِی الْحَجِّ فَاحْرُصْ عَلَی ذَلِکَ؛
ای على! جبرئیل به سبب هفت خصلت، آرزو داشت که از فرزندان آدم باشد. آن خصلتها [عبارت است از:] نماز را به جماعت خواندن، همنشینی او با دانشمندان، آشتی دادن بین دو نفر، احترام نهادن [و خدمت به] یتیم، عیادت بیمار، و تشییع جنازه کردن و آب دادن در حج. پس [علی جان!] بر [حفظ] این خصلتها حریص باش.»
حدیث فوق، به امور مهمّی از عبادات و مسائل اجتماعی و اخلاقی اشاره کرده است که با شرح مختصر هر یک از آنها در یک فرصت کوتاه میتوان در افراد تأثیر گذاشت.عناوین این امور عبارت است از:
۱. شرکت در نماز جماعت؛
۲. همنشینی با علما و شرکت در مجالس و منابر آنها؛
۳. آشتی دادن بین دو نفر، دو گروه و دو دسته از مردم که پاداش فراوانی دارد؛
۴. احترام یتیم و رسیدگی به امور آنان که از مهمترین فعالیّت امامان معصوم ما بودهاست؛
۵. سر زدن به بیماران و دلجویی از آنان، به ویژه معلولان و کهنسالان؛
۶. شرکت در تشییع جنازهها و درس عبرت گرفتن از آن و دلجویی از بازماندگان؛
۷. آبرسانی به مردم و سیراب کردن تشنگان، به ویژه در ایام حج و... .
📗مواعظ العددیه، علی مشکینى، نشر الهادى، قم، ص۱۹۵
قسمت دوم(2)👇👇
@sangarkhaki99
قسمت سوم(3)
قهر و غضب الهي براي فتنهانگيزي در جامعه
«مَنْ مَشَى فِي قَطِيعَةٍ بَيْنَ اثْنَيْن» كسي بلند شود و يك كلمهاي بگويد كه بين دو نفر و دو قبيله و دو محله و دو حزب را فتنه بياندازد، يك حركتي كند كه در آن فتنه بوجود بياورد، اين چيست؟ «كَانَ عَلَيْهِ مِنَ الْوِزْرِ بِقَدْرِ مَا لِمَنْ أَصْلَحَ بَيْنَ اثْنَيْنِ مِنَ الْأَجْرِ مَكْتُوبٌ عَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ حَتَّى يَدْخُلَ جَهَنَّمَ فَيُضَاعَفَ لَهُ الْعَذَاب»
و هر كس براى قطع رابطه ميان دو كس قدم بردارد، وبال گناه او به اندازه ثواب كسى است كه ميان دو نفر آشتى برقرار نمايد و لعنت خدا بر او نوشته مىشود تا با ورود به دوزخ، عذابش دو چندان گردد.
📗وسائلالشيعة/ج۱۸/ص۴۴۱
♻️مراحل کینه توزی
علما اخلاق مراحل کینه توزی را اینگونه بیان کرده اند مرحله اول در اختلافات خشم است و اگر خشم برطرف و زایل نشود به کینه تبدیل می شود و وقتی به مرحله ابراز رسید عداوت و دشمنی نامیده میشود.
☑️دروغ جایز است
مىدانیم كه دروغ یكى از بزرگترین گناهان كبیره و برحسب روایات، كلید بسیارى از گناهان دیگر است،اما مسأله
اصلاح بین دو مؤمن و رفع كدورت بین آنها آنقدر اهمیت دارد كه به خاطر آن دروغ گفتن جایز مىگردد، و نهتنها جایز، بلكه مطلوب و مستحب مىشود!
به ما دستور داده شده كه اگر دیدید كسى از برادر ایمانى خود گلهمند است و، براى مثال، مىگوید فلانى پشت سر من حرف زده؛ و این مسأله باعث كدورتش گردیده، شما نزد او بروید و به دروغ به او بگویید: نمىدانى فلانى چقدر پشت سرت از تو تعریف مىكرد! تو اشتباه مىكنى! من خودم دیدم و شنیدم كه چقدر به تو اظهار محبت و ارادت مىكرد و مىگفت فلانى چنین و چنان است.
🔹امام صادق (ع) در این باره فرموده اند:
«الْکذِبُ مَذْمُومٌ إِلَّا فِی أَمْرَینِ دَفْعِ شَرِّ الظَّلَمَةِ وَ إِصْلَاحِ ذَاتِ الْبَین»«دروغ زشت است مگر در دو مورد یکی برای از بین بردن شر ظالم و دیگر در مقام اصلاح بین دو نفر».
💠داستان
پادشاهی را شنیدم که به کشتن اسیری اشارت کرد.بیچاره درحالت نومیدی به زبانی که داشت ملک را دشنام دادن گرفت وسقط گفتن که گفته اند :هرکه دست از جان بشوید هرچه دردل دارد بگوید.
اذا یئسَ الانسانُ طالَ لِسانُهُ
کَسنّورِ مغلوب یَصولُ عَلی الکلبِ
وقت ضرورت چو نماند گریز
دست بگیرد سر شمشیر تیز
ملک پرسید که چه می گوید.یکی از وزرای نیک محضر گفت:ای خداوند جهان همی گوید:[و]الْکاظِمینَ الغَیْظَ وَ الْعافِینَ عَنِ النّاسِ .ملک را رحمت دردل آمدو از سر خون او در گذشت .وزیر دیگر[که ضد او بود]گفت:ابنای جنس ما را نشاید در حضرت پادشاهان جز به راستی سخن گفتن .این ملک را دشنام داد و سقط گفت.ملک روی ازاین سخن درهم کشیدوگفت:مراآن دروغ پسندیده تر آمد ازاین راست که توگفتی که روی آن در مصلحتی بود و بنای این بر خبثی .[و]خردمندان گفتهاند :دروغی مصلحت آمیز به از راستی فتنهانگیز.
قسمت سوم(3)👇👇
@sangarkhaki99
قسمت آخر
💠داستان
در تاریخ آمده که پيراهن پيامبر خدا(صلی الله عليه و آله و سلم) كهنه شده بود؛ شخصى دوازده درهم به آن حضرت هديه كرد؛ آن جناب پول را به [حضرت]علی(عليه السلام) داد تا از بازار پيراهنى بخرد؛ اميرمؤمنان علي(عليه السلام) جامه اى به همان مبلغ خريد؛ هنگامى كه خدمت پيامبر اسلام(صلی الله عليه و آله و سلم) آورد، آن حضرت فرمود: اين جامه پربها [و گرانقيمت] است، پيراهنى پست تر از اين براى من بهتر است، آيا گمان دارى كه صاحب جامه پس بگيرد؟
عرض كرد: نمىدانم. فرمود: به او رجوع كن شايد راضى شود! [حضرت] علی(عليه السلام) پيش آن مرد رفت و گفت : پيغمبر اكرم(صلی الله عليه و آله و سلم) فرموده: اين پيراهن براى من پربها است و جامه اى ارزان تر از اين مى خواهم. صاحب جامه راضى شد و دوازده درهم را رد كرد. [حضرت علي(عليه السلام)] فرمود: وقتى پول را آوردم، آن حضرت با من به بازار آمد تا پيراهنى بگيرد؛ در بين راه به كنيزى برخورد كه در گوشه اى نشسته بود و گريه مى كرد، جلو رفته و سبب گريه اش را پرسيد. كنيز گفت: يا رسول الله! مرا براى خريدى به بازار فرستادند و چهار درهم همراه داشتم، آن پول را گم كرده ام. پيامبر اكرم(صلی الله عليه و آله و سلم) چهار درهم از پول جامه را به او داد و پيراهنى نيز به چهار درهم خريدارى كرد.
در بازگشت، مرد مستمندى از ايشان تقاضاى لباس كرد؛ حضرت، همان پيراهن را به او دادند؛ باز به بازار برگشته و با چهار درهم باقى مانده، پيراهن ديگرى خريدند. وقتى به محلّ كنيز رسيد، او را هنوز گريان ديد؛ پيش او رفته فرمود: ديگر براى چه گريه مى كنى؟ گفت: دير شده، مى ترسم مرا بيازارند! فرمود: تو جلو برو و ما را به خانه راهنمايى كن! همين كه حضرت به در خانه رسيد، به صاحب خانه سلام كرد؛ ولى او تا مرتبه سوم جواب نداد. پيغمبر اسلام(صلی الله عليه و آله و سلم) از جواب ندادن سؤال نمود؛ صاحب خانه عرض كرد: خواستيم سلام شما بر ما زياد شود تا باعث زيادى نعمت و سلامتى ما گردد. حضرت، داستان كنيز را شرح داده و تقاضاى بخشش او را كردند؛ صاحب كنيز گفت: چون شما تشريف آورده ايد، او را آزاد كردم! آنگاه پيغمبر اكرم(صلی الله عليه و آله و سلم) فرمود: دوازده درهمى نديدم كه اين قدر خير و بركت داشته باشد، دو نفر برهنه را پوشانيد و كنيزى را آزاد كرد.(۴)
ــــــــــــــــــــــــــــ
📎پی نوشتها
۱.حشر/۱۰
۲.مائده/۹۱
۴.حجرات/۹
۴. الخصال، ابن بابويه، ج ، ص 490.
🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺
پایان
@sangarkhaki99
هر دشمنی که وارد مرز آسمان ما شود باز نخواهد گشت و نابودخواهد شد ...
#ThanksIRGC
#ایران_مقتدر
@sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشکر از شهرداری مشهد
یک دختربچه با شهرداری مشهد تماس میگیرد و میگوید در پارک، مرغابیها توی آب گیر کردن و آب هم یخ زده، شهرداری هم میرود و مرغابیها را نجات میدهد.
@sangarkhaki99
سازندگان داعش، نابود کنندگان داعش را تروریست نامیدند!
نیوزویک: او (سردار سپاه) در حال له کردن داعش است
#thanksIRGC
@sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سالروز شهادت شهید جهاد مغنیه
#thanksIRGC
@sangarkhaki99
🔺از شهید نواب پرسیدن:
چرا آرام نمینشینی؟
ببین آیت الله بروجردی ساڪت است
نواب گفت:
آقای بروجردی سرهنگ است من سربازم
سرباز اگر ڪوتاهی ڪند
سرهنگ مجبور میشود بیاید وسط
🔻هر بار ڪه #امامخامنهای دارد میاید وسط، یعنی ما سربازها ڪم گذاشتهایم
@sangarkhaki99
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وکیل فائزه هاشمی: هیچ محدودیتی برای دفاع وکلا از بازداشتشدگان وجود ندارد
«ندا شمس» وکیل فائزه هاشمی:
من چندین پرونده را اعلام وکالت کردم، همچنین در پرونده بازداشتی خانم فائزه هاشمی که وی را در اجتماعات گرفتند. پس منعی برای وکالت بازداشتشدهها وجود ندارد.
تا آنجایی که من در دادگاه انقلاب شاهد هستم، هیچ منعی وجود ندارد، درباره دادگاههای شهرهای دیگر اطلاعی ندارم اما میدانم که در دادگاه انقلاب تهران این منع وجود ندارد.
پرونده خانم فائزه هاشمی که در اعتراضات بازداشت شده و پرونده چند جوان را که بعضیهایشان لیدر، بعضی هم شعاردهنده بودند که در مرحله دادسرا، اجازه دسترسی نداشتیم اما در دادگاه بدوی کار دفاع را انجام دادیم.
@sangarkhaki99