eitaa logo
همراه با شهدا تا ظهور امام عصر عج (سقا به یاد شهید حجت اله بیات) ارتباط بامدیر کانال @zafarba
236 دنبال‌کننده
35.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
362 فایل
زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر شهادت نیست کانال همراه با شهدا تا ظهور امام عصر عج (سقا به یاد شهید حجت اله بیات) لینک کانال @saqqah
مشاهده در ایتا
دانلود
16.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋شاهکارقرائت من سوره:العنکبوت🦋 :17 :الاستاد:شهیدحسن دانش :منا سعی کنید قران انیس و مونستان باشد ، نه زینت دکورها وطاقچه های منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زینت قلبتان کنید. شهید سید مجتبی علمدار شهادت آرزومه🕊💚🌷🖤 ╰─┅🍃🦋🍃
🌻💐🌻💐🌻💐🌻 💚سلام به چهارده معصوم(ع):💚 🌷⃟ *صلي اللهُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ 🌷⃟ *صَلِّي اَللَّهُ عَلَيْكَ يا اميرالمُومنِينَ 🌷⃟ *صَلی اَللّهُ عَلَیکِ یا فاطِمهُ الزَّهرَاءُُ 🌷⃟ *صلي اَللَّهُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِی 🌷⃟ *صلي اَللَّهِ عَلَيْكَ يا اباعبداللَّه 🌻💐🌻💐🌻💐🌻 🌷⃟ *صلي الله عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ 🌷⃟ *صَلِّي اَللَّهُ عَلَيْكَ يَا محمدبن عَلِيٍ 🌷⃟ *صَلي اَللَّهِ عَلَيْكَ ياجعفربنَ مُحَمَّدٍ 🌻💐🌻💐🌻💐🌻 🌷⃟ *صَلي اَللَّهُ عَلَيْكَ ياموسيُّ بْنُ جَعْفَرٍ 🌷⃟ *صَلِّي اَللَّهُ عَلَيْكَ ياعلي بن موسي 🌷⃟ *صَلِي اَللَّهِ عَلَيْكَ يَا محمدبن عَلِيٍ اَلْجَوَاد 🌻💐🌻💐🌻💐🌻 🌷⃟ *صَلي اَللَّهُ عَلَيْك ياعلي بْنَ مُحَمَّدٍ 🌷⃟ *صَلَّي اَللَّهُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍ العسکري 🌷⃟ *صلي اَللَّهُ عَلَيْكَ ياحجه بْنَ اَلْحَسَنِ. اَلْمَهْدِيُّ عَجَّلَ اَللَّهُ تعالی فَرَجَهُ الشريف ‌ 💝 متوسلین به شهدا 💝 🌻💐🌻💐🌻💐🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟استاد پناهیان 🔰 آیا اسلام با راحتی انسان مخالف است؟ 🔰 آیا انسان باید به‌دنبال راحتی باشد یا نه؟ 🔹یک راحتی مذموم(بد) داریم، و یک راحتی ممدوح(خوب). راحتی ممدوح بیشتر راحتیِ روحی و فکری است. راحتی مذموم هم بیشتر-نه مطلق- راحتی جسمی و راحتی‌های نابجایی است که نتیجه‌اش بدبختی انسان است. 🔹اسلام نه‌تنها با راحتی مخالفت ندارد، بلکه برای رسیدن به راحتی، راه نشان می‌دهد. چون اگر بخواهیم رشد کنیم، باید آسوده‌تر زندگی کنیم. و اصلاً خیلی از سختی‌ها، ما را بی‌‌دین می‌کنند! 🔹آدم باید دنبال راحتی باشد تا بهتر بتواند به بندگی خدا بپردازد؛ فلسفۀ راحتیِ ممدوح نیز همین است. طبق روایات، خدا از هرکسی خوشش نیاید، این‌قدر گرفتارش می‌کند که وقت نکند به مناجات و ذکر خدا بپردازد(أَمْلَأْ قَلْبَكَ شُغُلًا بِالدُّنْيَا؛ کافی/۲/۸۳)
۰۱امر و نهی قلبی الف) مرحله‌ی اول امر به معروف و نهی از منکر، امر ونهی قلبی یا امر و نهی با قلب است. مقصود از امر و نهی قلبی، اظهار رضایت یا کراهت قلبی است یعنی مکلف باید رضایت قلبی خود را نسبت به معروف و تنفر و انزجار درونی خود را نسبت به منکر آشکار سازد و از این راه فردی که معروفی را ترک می‌کند و یا منکری را به جا می‌آورد را به انجام معروف و ترک منکر وارد سازد. ب) امر و نهی قلبی(اظهار رضایت و تنفر) درجاتی دارد که تا با پایین‌ترین درجه و سبک‌ترین راه می‌توان امر و نهی کرد و به مقصود دست یافت نباید متوسل به درجه‌ی بالاتر شد. این درجات بر حسب شدت و ضعف و بر حسب انواعی که دارند بسیارند. برخی از آنها عبارتند از: با تبسم و لبخند و روی گشاده برخورد کردن، چشم فرو بستن، خیره شدن، به روی دست زدن، دندان به لب گرفتن، با دست یا سر اشاره کردن، سلام نکردن، رو گرداندن، پشت گرداندن، صحبت را قطع کردن، قهر و ترک معاشرت کردن.
۳. امر و نهی عملی الف) مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی با دست(کنایه از اِعمال قدرت و به‌کار بردن جبر و زور) است. مقصود از امر و نهی عملی این است که مکلف باید با اِعمال قدرت و به‌کار بردن جبر و زور، طرف را از انجام منکر و ترک معروف باز دارد. ب) امر و نهی درجاتی دارد که تا با پایین‌ترین درجه و آسانترین روش می‌توان نتیجه گرفت نباید به درجه‌ی شدیدتر پرداخت. این درجات بر حسب شدت و ضعف و بر حسب نواعی که دارند بسیارند. برخی از آنها عبارتند از: حایل شدن و جلوی فرد را گرفتن، حربه از دست‌گرفتن، وسایل گناه را از دسترس او خارج ساختن، عقب‌راندن، دست طرف را محکم نگه‌داشتن، حبس‌کردن، سختگیری‌کردن، کتک‌زدن، به درد آوردن، مجروح و زخمی‌کردن، شکستن عضو، از کارانداختن، ناقص‌کردن، کشتن
نکته ای بسیار مهم از شهید مطهری درباره قیام امام حسین علیه السلام: یكی از اشتباهاتی كه (مطرح است ) به نظر من این است كه برای عامل دعوت مردم كوفه ارزش بیش از حد قائل شده است، گویی خیال كرده اند كه عامل اساسی و اصلی این است. خیر، در میان این عاملها اتفاقاً كوچكترین آنها از نظر تأثیر، عامل دعوت مردم كوفه است و الاّ اگر عامل اساسی این می بود، آن وقتی كه به امام خبر رسید كه زمینه ی كوفه دیگر منتفی شد، امام می بایست دست از آن حرفهای دیگرش هم برمی داشت و می گفت بسیار خوب، حالا كه این طور شد، پس ما بیعت می كنیم، دیگر دم از امر به معروف و نهی از منكر هم نمی زنیم. اتفاقاً قضیه برعكس است. داغترین خطبه های امام حسین، شورانگیزترین و پرهیجان ترین سخنان امام حسین، بعد از شكست كوفه است.
📝 خدا را دوست دارد ولی لجبازی با مذهبی‌ها برایش مهم‌تر از حکم خدا است؟ 🔹 کسی که خدا را دوست داشته باشد واجب او را به خاطر مخالفت با دیگران زیر پا نمی‌گذارد، حجاب را فقط برای مسجد و نمازخانه نمی‌خواهد، مثل آدم‌های بالغ رفتار می‌کند نه اینکه نفرت را ملاک پایبندی‌اش قرار بدهد، چرا؟ چون خدا گفته! خدا هیچ جا اجازه نداده که اگر کسانی خطا کردند پس شما حق دارید از قوانین من سرپیچی کنید. 🔸 این حرف‌ها که آنها خوب هستند و گریزشان از شریعت و اخلاق تقصیر شماها است بوی سرزنش و ملامت می‌دهد، خودتحقیری دارد. اگر زیاد جدی بگیریم آنوقت چه جوابی برای پراکنده شدن مردم از دور پیامبران و امامان و اولیا خواهیم داشت؟ 🔹 حتما مذهبی‌ها خطا داشته‌اند‌ و قطعا حکومت برخوردهای اشتباه داشته اما دلیل نمی‌شود غریزه و هوس و شهوت و غضب در دیگران را نفی کنیم. دلیل نمی‌شود خودمان را لجن‌مال کنیم و گناهان دیگران را به بدی‌های خودمان ربط بدهیم. 🔸 برای عقب‌نشینی و کوتاه آمدن از احکام خدا هیچ چیز بهتر از حس شرمساری و بدهکاری جواب نمی‌دهد. حواس‌مان باشد خودانتقادی را طوری بیان نکنیم که جواز سرپیچی و لجاجت بدهد، یا نفرت از مذهبی‌ها و چپاندن دین در پستو توجیه شود. خداوند همه‌مان را حفظ کند.
❣ 🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ... 🌱سلام بر تو ای مولایم، سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد! 🌱بپذیر سلام کسی را که قلبش، خانه محبت توست و چشمهایش مشتاق دیدار تو... چه ادعای بزرگیست بی تـ♥ـو میمیرم نشد شبی ... به حقیقت .... سراغتــ♥ــان گیرم خوشا روزی که دلدارم بیاید 🌹ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ🌹 🌤 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌اللّٰهُمَــ ؏َجِـلْ لِوَلیــِــڪَ الـفَـ♡ـرَّجْ 🌤 ╰⊱♥⊱╮ღ꧁🌹꧂ღ╭⊱♥≺ ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌ ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌
💎اميرالمؤمنين امام علی (عليه‌السلام) : توبه عبارت است از: پشيماني در دل، استغفار با زبان، ترک گناه در عمل و تصميم بر عدم ارتکاب مجدّد آن. 📚فهرست غررالحکم، ص ٣٩