eitaa logo
دبیرستان سرای دانش
40 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
334 فایل
کانال اطلاع رسانی واحد مقاومت سرای دانش شهرستان دهلران
مشاهده در ایتا
دانلود
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
‏عکس از Sh
✅ ادعای دروغ؛ چرا⁉️ 🔻 آمریکا ادعا کرد نفتکش ایرانی را در راه ونزوئلا توقیف کرده و حتی محموله آن را فروخته است، ادعایی که توسط مقامات رسمی ایران تکذیب شد. 🌀 سوال این است ابرقدرتی چون آمریکا چرا به چنین دروغهایی متوسل می‌شود: ۱) سیستم اطلاعاتی آمریکا دچار اخلال شده ۲) در موضع انفعال ادعای ابتکار عمل می‌کند ( برای مصرف داخلی) ۳) احیای حیثیت و قدرت رو به افول می‌کند( برای ترساندن دیگران) 💢اما به نظر می رسد واقعیت آمریکا را در سنگر بندی فروشگاه ها از ترس آشوب های پس از انتخابات آن کشور باید جستجو کرد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🆔https://rubika.ir/g_habib49 🆔@habib49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: کار اندکی که ادامه اش میدهی از کار بسیاری که از آن خسته شوی امیوارکننده تر است قَلِيلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ، أَرْجَى مِنْ كَثِيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ حکمت 278 نهج البلاغه @saraydanesh313
☘◾️انسان وکفران نعمت◾️☘ معناى آيه (قتل الانسان ما اكفره) و مراد از كفر در آن ُقُتِلَ الاِنسانُ ما اَكفَرَهُ 🔥◾️اين جمله نفرينى است بر انسان كه طبعش ، طبع دل دادن به شهوات، و پيروى هواى نفس ، و فراموش كردن پروردگار خود، و استكبار ورزيدن از پيروى اوامر او است. 🔥◾️و جمله (ما اكفره ) شگفت انگيزى از اصرار انسان در كفران، و پوشاندن حق صريح است، با اينكه او خودش مى بيند و احساس ‍ مى كند كه مدبر خود نيست، و كسى جز خداى سبحان مالك تدبير امر او نمى باشد. ✍پس مراد از (كفر) در اين جمله مطلق حق پوشى است، كه دو مصداق دارد: يكى انكار ربوبيت خدا، و يكى ترك عبادت او است، و مويد اين سخن ذيل آيه است كه به جهات تدبير ربوبى اشاره مى كند البته آن جهاتى كه با حق پوشی و ترك عبادت تناسب دارد. ولى بعضى از مفسرين، كفر در اين آيه را به ترك شكر و كفران نعمت معنا كرده اند. ✍و اين توجيه هر چند در جاى خود صحيح است ولى مناسب تر از نظر سياق همان معنايى است كه ما براى كفر كرديم. در كشاف گفته جمله (قتل الانسان ) نفرينى است بر انسان و اين نفرين در اصطلاح عرب از هر نفرين ديگر شنيع تر است چون كشته شدن، بزرگترين شدائد دنيايى و رسوايى هاى آن است و جمله (ما اكفره ) شگفت انگيزى از افراط انسان در كفران نعمت خداى تعالى است. و آنگاه گفته اين دو جمله با همه كوتاهيش خشن ترين نفرينى است كه به گوش عرب مى خورد و غليظ ترين اسلوب و پردلالت ترين كلام بر سخط و خشم گوينده است و از اين دو جمله با همه تقاربى كه در دو طرف آن است هيچ كلامى در مذمت دامنه دارتر از آن ديده نشده و هيچ كلامى جامع تر از آن در ملامت يافت نمى شود. بعضى هم گفته اند كه : جمله (ما اكفره ) استفهاميه است، و مى پرسد كه چه چيز انسان را كافر كرده. ولى وجه قبلى بليغ ‌تر است۰ 📚تفسیرالمیزان،علامه طباطبایی ❇️ @saraydanesh313