درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت
🔺مسئولین مرزبانی ایران و طالبان افغانستان هم اکنون در جلسه هستند تا دلایل تنش بوجود آمده را بررسی کنند.
🚨یک مقام ارتش خطاب به تروریست های طالبان دوباره گستاخی کنند از صحنه روزگار و صحنه سیاسی جهان محوشان میکنیم
➥ @sepah_paasdaran
♨️ میدانید درد کجاست؟
👈 پریروز در خدمت نخبگان فرهنگی شهر مشهد در نقد لایحه عفاف و حجاب برای توضیح «چگونگی انطباق این لایحه با سند 2030» بودم.
💢 جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر در جلسه حاضر بودند و همگی دغدغهمند در حوزه عفاف و حجاب!
🔹 وقتی دستور رهبری را متذکر شدم که؛ «باید در مقابل برنامه دشمن، برنامه داشت» و برنامه دشمن چیست؟ فقط یک نفر پاسخ داد که سند 2030!
🔸 وقتی از این جمع نخبگانی پرسیدم که چند نفر از شما که دستور رهبری را شنیدهاید، برنامه دشمن یعنی سند 2030 را فقط روخوانی کردهاید؟ فقط ۲ نفر دست بلند کردند!
🔹 وقتی پرسیدم که چند نفر اسناد اجرایی ذیل سند 2030 را تحلیل و آسیبشناسی کردهاید؟ هیچ کس دست بلند نکرد!
👈 درد همین جاست!
همه دغدغه حجاب دارند، ولی دستور رهبری کماکان روی زمین است!
🔹 چگونه میتوان ادعای دشمنشناسی کرد، ولی نقشه و برنامه دشمن را نشناخت؟
🔸 مطالبهگر، نقطهزن است و کسی که میخواهد نقطهزنی کند، باید عالمانه اقدام کند و کسی که میخواهد عالمانه اقدام کند، باید اهل پژوهش باشد و کسی که اهل پژوهش است، باید از زندگی خود هزینه کند برای رسیدن به هدف!
🔹 هر گونه مطالبهگری در حوزه عفاف و حجاب هم نیازمند پژوهش و هزینه کردن است و بدون آن، برنامهسازی در مقابل برنامه دشمن، قطعاً غیرممکن است.
💢 ایراد کار از خود ماست که دولت چنین جسارتی پیدا میکند و لایحهای تقدیم مجلس میکند که صددرصد منطبق بر سند 2030 است!
@dadshahr_iranian
از قرص و محکم بودن لایحه جدید همین بس که قوه قضاییه گفته طرح ما این نبوده و دولت عوضش کرده.
دولت هم گفته طرح دولت نبوده و تغییری توش ندادیم.
یعنی کشته ی این صداقتتون شدم😂
لااقل یکی این بچه ی بی نوا رو گردن بگیره و الا میدیمش به سیداحمد رض... 😉
سیدفخرالدین موسوی
#لایحه_عفاف_و_حجاب
#بچه_سر_راهی
بسم الله الرحمن الرحیم
🖍چند نکته درباره فرمایشات استاد خسروپناه:
۱. اینکه بصورت مطلق منتقدان لایحه را متهم می کنند که لایحه را ندیده اند و نقد می کنند. نسبت ناروایی است شخصا بدون واسطه عین لایحه را با نامه دولت به مجلس از آقای دکتر بانکی _که هم نماینده مجلس هستند و هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی_ دریافت کردم و مطالعه کردم بسیاری از منتقدان هم با دقت خوانده اند
۲_ اینکه ادعا کنیم که اول باید گفتمان سازی کنیم بعد برخورد قضایی کنیم حرف جالبی نیست آن هم از موضع دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
بعد از ۴۴ سال تازه سخن از گفتمان سازی می زنیم!
۳_ آیا این استدلال آقای خسروپناه فقط شامل موضوع تکشف و برهنگی می شود یا همه جرائم را شامل می شود؟
اگر بگویند فقط شامل تکشف است باید دلیل بیاورند که وجه اختصاص تکشف به تقدم گفتمان سازی بر اقدام قضایی چیست؟
و اگر پاسخ منفی است پس چرا درباره سایر جرایم مانند سرقت و کلاهبرداری و باج گیری و قتل و ... این منطق را مدنظر نمی گیرید؟
در حالی که منطق درست، برعکس است. ماجرای موج روزافزون بی حجابی _که خودشان مدعی هستند ۲ملیون مکشفه داریم!!_ مانند موج اول شیوع کرونا است که کسی نمی توانست از گفتمان سازی حرف بزند بلافاصله دولت بدون توجیه عمومی و گفتمان سازی حرم ها، مساجد ، نمازجمعه ها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارها و حتی سفرها را تعطیل کرد و هیچ خدماتی به افراد فاقد ماسک ندادند... ( فارغ از صحت یا عدم صحت این سیاست و اقدام در خصوص کرونا) آن روز کسی از تقدم گفتمان سازی سخنی نگفت چون مسأله مرگ و زندگی هزاران نفر بود آیا مرگ اخلاقی نوجوانان و جوانان و حرکت پرشتاب جامعه به سمت انقلاب جنسیتی و شیوع سرطان آور آن طبق ادعای خود ایشان ظرف مدت مدت ۴ ماه ابتلائ ۲ملیون نفر و... بی اهمیت تر از شیوع کرونا ست که در بدبینانه ترین برآوردها چند هزار نفر بیشتر تلفات نداشت که آن هم بخش زیادی مربوط به سیاست های غلط وزارت بهداشت و تبعیت کورکورانه از WHO بود.
۴_ این منطق استاد خسروپناه با دو شرط قابل قبول بود
نخست اینکه حجاب و بی حجابی پدیده ای نوین از منظر جرم شناسی بوده باشد؛ نظیر موضوع ماینرهای غیرقانونی و... که نیست
دوم جرم تکشف صرفا جنبه فرهنگی داشت و ابعاد سیاسی و امنیتی نداشت که دارد!
بنابراین با حفظ ارادت و احترام این نوع تحلیل مسأله ای به این مهمی و حساسیت در حد نخبه بزرگ جبهه انقلاب و خصوصا دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی نیست و تا حدودی نگران کننده است.
🖍مهدوی ارفع
#کانال_هنر_تبیین ، محض اطلاع، #نهضت_آگاهسازی و #مطالبهگری🔻
https://eitaa.com/honaretabyin
🔸ویدئویی که از یک پاکبان مشهدی در مورد طالبان در فضای مجازی وایرال شده است.
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
#حدیث_امربهمعروفونهیازمنکر
✨پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرمودند:
همواره امت من در خیر و خوبى بسر خواهند برد مادامى که امر به معروف و نهى از منکر نموده و در کارهاى نیک همکارى داشته باشند و اگر این امور را ترک کنند برکت از میان آنان خواهد رفت.✨
🔺 وقتی «ارتکاب منکر»، با تبلیغات گسترده همراه شد، دیگر با یک ارتکاب ساده مواجه نیستیم، بلکه با «اشاعه منکر» مواجهیم.
و وقتی منکرِ اشاعهیافته تبدیل به «قانون» شود، آنجا با «اقامه» منکر مواجهیم!
👈 مبارزه با «اقامهکنندهی منکر»، بسیار مهمتر از مبارزه با «مرتکب منکر» است و مسئولی که در راستای نقشه و برنامه دشمن، یعنی سند 2030 و قانونی کردن آن قدم برمیدارد، قطعا جزء اقامه کنندگان منکر است! چه بداند و چه نداند!
حالا خودتان در مورد لایحه عفاف و حجاب که زمینهساز اجرای سند 2030 است، قضاوت کنید.
@dadshahr_iranian
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دکتر_علی_تقوی
پاسخ به #شبهه
🟣 آیـا همیشـه باید با دلیـل و منطـق و استـدلال، امـر به معـروف ڪنیـم ⁉️
💎 بـه آمـرین بپیـوندیـد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍وای بر اون دسته از مؤمنین که صبح تا شب زیرآب همو میزنن
✍حتی دزدها هم هوای همو دارن ولی ای وای بر شیعیانی که همو تضعیف میکنن
#رائفی_پور
ı کانال پرتوی حق
ı 🔺عضویت🔺
💉💊 هشت قرص ضد افسردگی در قرآن
💠 #صبر_و_شکیبایی
🔸 صبر یکی از اساسی ترین روش های مقابله با استرس و عوارض ناشی از آن می باشد. «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
💠 #صلوات_و_نماز
🔸 در بین عبادات هیچ عبادتی مانند نماز نیست. نماز بهترین وسیله برای ارتباط انسان با خدای متعال است و به خاطر توجه دادن نفس انسان به خدای قادر، مصائب و مشکلات را از یاد او برده؛ لذا در قرآن کریم به مؤمنین دستور استعانت و کمک جستن از نماز داده شده است: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ
💠 #دعا_و_نیایش
🔸 در اهمیت دعا همین بس که قرآن کریم از زبان خدا می فرماید: ای پیامبر! به بندگانم بگو اگر نبود دعای شما، پروردگارم اعتنایی به شما نمی کرد: «قُلْ مَا یعْبَأُ بِکمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاوءُکمْ
💠 #قرآن_و_بهره_گیری_از_آن
🔸 با مراجعه به آیات و روایات روشن می گردد که قرآن نسخه شفابخش خدای سبحان برای بیماران روانی است. قرآن شفای دردهایی است که چه بسا از محدوده ناهنجاری های شناخته شده روان شناسی خارج است «یا أَیهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّکمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ
💠 #تقوی
🔸 قرآن کریم از جمله آثار تقوی را خروج از مشکلات معرفی می کند، و یا کسانی که در گذران زندگی گرفتار فقر هستند و از این طریق مبتلا به ناراحتی و اضطراب اند، قرآن کریم یکی از آثار تقوی را روزی از طریق غیرمنتظره می داند.
«وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یرْزُقْهُ مِنْ حیثُ لا یحْتَسِبْ؛
💠 #توکل_به_خدا
🔸منظور از توکل به خدا این است که انسان تلاش گر کار خد را به او واگذارد و حل مشکلات خویش را از او بخواهد، خدایی که قدرت حل هر مشکلی را دارد.
«وَمَن یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هر کس بر خدا توکل کند کفایت امرش را می کند
💠 #توبه_و_استغفار
🔸توجه به آمرزش خداوند و بخشش او؛ یعنی تمامی گناهان قابل آمرزش هستند.
💠 #توسل
🔸 توسل به اولیای الهی مانند پیامبران و اوصیای گرامشان یقیناً مایه امن و آرامش روان است؛
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ
❌ پن: شخص افسرده در کنار تمام این راهکارها باید تحت نظارت متخصص باشد و در صورت نیاز دارو مصرف کند و درمان را پیش ببرد
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•🌺
🔘 داستان کوتاه
*مادرى قبل از فوتش به دختر خود گفت: این ساعت را مادر بزرگت به من هدیه داده است ، تقریبا ۲۰۰ سال از عمرش میگذرد. پیش از اینکه به تو هدیه بدهم ، به فروشگاه جواهرات برو و بپرس که آن را چه مقدار میخرند.دختر به جواهر فروشی رفت و برگشت به مادرش گفت: صد و پنجاه هزار تومان قیمت دادند.*
*مادرش گفت: به بازار کهنه فروشان برو ، دختر رفت و برگشت و به مادرش گفت:*
*ده هزار تومان قیمت کردند و گفتند بسیار پوسیده شده است.
مادر از دحترش خواست به موزه برود و ساعت را نشان دهد.*
*دختر به موزه رفت و برگشت و به مادرش گفت:*
*مسئول موزه گفت که پانصد میلیون تومان این ساعت را میخرد و گفت موزه من این نوع ساعت را کم دارد و آن را در جمع اشیای قیمتی موزه میگذارد.*
*مادر گفت: میخواستم این را بدانی که ، جاهای مناسب ارزش تو را میدانند. هرگز خود را در جاهای نامناسبت جستجو مکن و اگر ارزشت را هم پیدا نکردی خشمگین نشو. کسانی که برایت ارزش قائل میشوند ، از تو قدردانی میکنند. در جاهایی که کسی ارزشت را نمیداند حضور نداشته باش ؛ ارزش خودت را بدان!*
*گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلی*
*صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی*
─┅─═इई
🌋 @doostibakhoda
18.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀رزمایشی متفاوت به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام علی ابن موسی رضا😍
📎توسط پویش مردمی سفیران معروف
✨۷ خرداد ماه ۱۴۰۲
این راه ادامه دارد...🍃
گروه پویش سفیران معروف:
https://eitaa.com/joinchat/4184080571C4ce50fb8c2
تأملی در نماهنگهای موسيقی محورِ مذهبی
🔰 در مورد نماهنگ های موسیقی محور مذهبی (همان استراتژی حلال تدریجی):
‼️ ۱- مطلوب شرعی چیست؟
‼️ ۲- آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟
🔹 در پاسخ به پرسش #اول: موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. فقیهی یافت نمیشود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون میبرد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا میتواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. آثار ایجاد شده در این موسیقی ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟
حال خواندن این موسیقی ها میان دهها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم.
🔸 پاسخ به پرسش #دوم: این موسیقیها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام میداد، اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگهای مذهبی، موسیقی محور شده است. پس برای این خانوادهها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیئت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیئتهای امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. و اگر مخاطب خانوادههای غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد. این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست میکند.
در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه استراتژی حلال تدریجی است.
🔺#استراتژی_حلال_تدریجی
✍حجت الاسلام دکتر سید محمد صادق کاظمی
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد باسعادت ضامن آهو
حضرت علے بن موسےالرضا (؏)
برتمام شیعیان مبارڪ🍃🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های شنیدنی مادر مرزبان شهید "محمد مهدی احمدی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اگر جرات مقابله با مفسد داخلی را نداری،جرات مقابله با زورگوی خارجی را نخواهی داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «ویژگی خاص امام رضا»
👤 استاد #رائفی_پور
🔅 اونایی که امام رضاییاند، امام زمانی هم هستند.
🪐نتیجه رها کردن حق
#نهج_البلاغه
▫️أَيُّهَا النَّاسُ، لَوْ لَمْ تَتَخَاذَلُوا عَنْ نَصْرِ الْحَقِّ، وَ لَمْ تَهِنُوا عَنْ تَوْهِينِ الْبَاطِلِ، لَمْ يَطْمَعْ فِيکُمْ مَنْ لَيْسَ مِثْلَکُمْ، وَ لَمْ يَقْوَ مَنْ قَوِيَ عَلَيْکُمْ
🟤اى مردم، اگر دست از حمايت يکديگر، در يارى حق، بر نمى داشتيد و در تضعيف باطل سستى نمى کرديد، هيچ گاه کسانى که در حدّ شما نيستند در نابودى شما طمع نمى کردند و آن ها که بر شما مسلّط گشتند، مسلّط نمى شدند»
✍اين سخن، اشاره به سلطه معاويه و يارانش بر اصحاب حضرت در زمان آن حضرت (به صورت محدود) و بعد از آن حضرت (به صورت نامحدود است).
آن چه امام عليه السلام در اين عبارت بيان کرده، مخصوص آن عصر و زمان نيست; بلکه يک اصل کلى براى همه اعصار و قرون است که پيشرفت و قدرت باطل به سبب سستى و اختلاف طرفداران حق است ; و گرنه با پايگاه محکمى که دارند قطعاً بر طرفداران باطل پيروز خواهند شد.
📘#خطبه_166
.
♻️ تابلوی متفاوت در ورودی شهری در آمریکا:
به شهر کریاس جوئل خوش آمدید...
اجتماعی سنتی دارای عفتها و ارزشها،
بر اساس سنن و رسوم مذهبی خود،
از شما خواهشمندیم تا به هنگام بازدید
از اجتماع ما به گونهای عفیف
لباس پوشیده و رفتار کنید.
این امر شامل موارد زیر میشود:
پوشیدن دامن یا شلوار بلند،
پوشیده بودن بالاتنه،
پوشیدن لباسهای آستیندار حداقل تا آرنج،
استفاده از الفاظ مناسب،
رعایت تفکیک جنسیتی در تمام اماکن عمومی.
از احترام شما به ارزشهای ما سپاسگزاریم،
از بازدید خود لذت ببرید!
یعنی حتی آمریکاییها هم برای خود سنتها و قوانینی دارند که نه تنها خود رعایت میکنند، بلکه بقیه را هم ملزم به رعایت آن میدانند.🌷🌹
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
#روشنگری = گسترش آگاهی 🚩
19.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢هستی نظام اسلامی به طهارت اجتماعی گره خورده است
🔻"بعد از گذشت ۲۴ روز از انقلابِ امام، در بدترین شرایط امنیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام می فرمایند:حجاب از ضروریات حضور اجتماعی زنان است"
🔻سخنرانی عالی و روشنگرانه ی خانم دکتر حاج حسینی از اساتید دانشگاه و فعال حوزه عفاف و حجاب را بشنوید...
#استرداد_لایحه
#عفاف_و_حیا
#قانون_حمایت_از_آمرین
#محصنات_کشوری
🌐https://eitaa.com/mohsanat_ir
🔗 به کانال خبرگزاری زنان عفیفه جهان مُحصَنات بپیوندید
@mohsanat_i
🔴 ویژگیهای انسانِ عاقل
🔹بهمناسبت میلاد مسعود ثامن الحجج صلوات الله علیهم اجمعین، حدیثی از آن امام همام، خدمت دوستان تقدیم میکنم:
✅ عن الرضا علیه السلام: لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ. وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ. يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ، وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ. لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ، وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ. أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنى. وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ. وَ الْخُمُولُ أَشْهى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ. ثُمَّ قالَ(عليه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟ قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟ قالَ(عليه السلام): لا يَرى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ أَتْقى.
🔸امام رضا علیه السلام فرمودند: عقل شخصِ مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:
▫️از او اميد خير باشد.
▫️از بدى او در امان باشند.
▫️خير اندک ديگرى را، بسيار شمارد.
▫️خير بسيار خود را، اندک شمارد.
▫️هر چه حاجت از او خواهند، دلتنگ نشود.
▫️در عمر خود، از دانش طلبى خسته نشود.
▫️فقر در راه خدايش از توانگرى، محبوبتر باشد.
▫️خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش، محبوبتر باشد.
▫️گمنامى را از پرنامى، خواهانتر باشد.
🔸سپس امام(ع) فرمود: امّا خصلت دَهم و چيست دهمى؟ گفته شد: آن چيست؟ فرمود:
▫️احدى را ننگرد جز اين كه بگويد: او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
📚 تحفالعقول، ص۴۴۳