✡️ وقتی عرفان نیهیلیستی به همجنسبازی رسید! (۱)
1️⃣ با حمایت #رضا_قطبی (پسردایی فرح و مدیرعامل رادیو و تلویزیون ملی) و پشتیبانی دفتر فرح، در سال ۱۳۴۷ تشکیلاتی بهنام #کارگاه_نمایش ایجاد شد. مسئولیت این کارگاه بر عهدهٔ فردی بهنام #بیژن_صفاری قرار گرفت.
2️⃣ صفاری از نزدیکترین اعضای محفل نزدیکان #فرح_دیبا، معمار و عضو هیات امنای بنیاد فرح پهلوی، مشاور سازمان رادیو و تلویزیون، مدیر هنری کارگاه نمایش تلویزیون، از برنامهریزان #جشن_هنر_شیراز بود.
3️⃣ بیژن صفاری طراح #بوستان_دانشجو بود که از همان زمان ساخت در دورهٔ #پهلوی، بهعنوان پاتوقی برای #همجنسبازان شناخته میشد.
4️⃣ صفاری عضو محفلی از بهاصطلاح «هنرمندان» نوگرا بود که در زمینهٔ نقاشی، معماری، و مجسمهسازی و سایر حوزههای تجسّمی فعال بود و فرح دیبا بهواسطهٔ آنکه خود در رشتهٔ #معماری در فرانسه تحصیل کرده بود، با بیشتر آنها از دوران دانشجویی در ارتباط بود.
5️⃣ این حلقه شامل افرادی چون صفاری، #کیوان_خسروانی، #کامران_دیبا (پسرعموی فرح)، #پرویز_تناولی، #آیدین_آغداشلو، سهراب محوی و… بود که ویژگی کاری بسیاری از آنها #فرانکوفیلیسم، #نیهیلیسم، بیپروایی در نمایش عناصر #جنسی بود.
6️⃣ این حلقه یک محفل خاص خود در ساختمانی شکل دادند که پاتوق آنها بود و به «کلوب رشت ۲۹» (پلاک ۲۹ خیابان رشت تهران) مشهور شد. پرویز تناولی، عضو محوری این حلقه که به نوعی بانی تشکیل #رشت29 بود، در کنار «کامران دیبا» و «رکسانا صبا» آن را راه انداختند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ وقتی عرفان نیهیلیستی به همجنسبازی رسید! (۲)
1️⃣ از جمله همراهان و شرکای پرویز تناولی در ادارهٔ محفل «رشت ۲۹» #کامران_دیبا بود. دیبا که یک معمار مدرنیست و فرمگرا بود، ساختمان کنونی تئاتر شهر را طراحی کرد.
2️⃣ اما شهرت دیبا در کنار معماری، به داستانهای متعدد از #همجنسبازی او بازمیگشت و روابطی که با فردی بهنام #کیوان_خسروانی داشت.
3️⃣ کیوان خسروانی، طراح لباس #فرح_پهلوی، که او هم در زمینهٔ معماری در فرانسه تحصیل کرده بود، فرزند سپهبد مرتضی خسروانی، از فرماندهان رده بالای ارتش شاهنشاهی و برادرزاده سپهبد #پرویز_خسروانی، بنیانگذار و مالک باشگاه #تاج بود. خسروانیها از #بهایی های مشهوری بودند که بهواسطهٔ روابط نزدیک با #امیرعباس_هویدا به مدارج بالا رسیدند.
4️⃣ کیوان خسروانی و کامران دیبا به اتفاق هم یک بوتیک لباس موسوم به «N1» (نامبر وان) راه انداختند که به پاتوقی برای #همجنسبازان تبدیل شد.
5️⃣ فضاحت این بوتیک و دو صاحب همجنسباز آن، آن اندازه بالا گرفت که در نهایت با دستور سپهبد #محسن_مبصر (رئیس کل شهربانی)، پلیس به محفل اصلی فرزندان همجنسباز امرای ارتش و وابستگان دربار (یعنی کلوب رشت ۲۹) حمله برد و همهٔ آنها را دستگیر کرد.
6️⃣ لیکن این حمله بهشدت برای سپهبد مبصر گران تمام شد و با اعمال نفوذ شخص #فرح_دیبا، که حامی اصلی این محفل محسوب میشد، هم دستگیرشدگان آزاد شدند و هم سهپبد مبصر از کار برکنار و مغضوب شد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ وقتی عرفان نیهیلیستی به همجنسبازی رسید! (۳)
1️⃣ رویدادی در سال ۱۳۵۶ با محوریت #بیژن_صفاری رخ داد که نهتنها زلزلهای در فضای اجتماعی پایتخت ایجاد کرد، که به نمادی از #سقوط_اخلاقی دربار و وابستگان آن تبدیل شد.
2️⃣ در یکی از شبهای بهمن ۵۶، در #هتل_کومور، واقع در خیابان تخت جمشید (طالقانی فعلی)، که یکی از پاتوقهای اصلی هنرمندان بهاصطلاح #آوانگارد، فرزندان مقامات #رژیم_پهلوی و البته #همجنسبازان پایتخت بود، یک مراسم عروسی بسیار مجلّل و پُر خرج برگزار شد.
3️⃣ در رستوران «فیروزه» در طبقهٔ بالای این هتل که ویوی ۳۶۰درجه به تهران داشت، آن شب جشنی برگزار شد که مهمان صاحب نام و مقام کم نداشت. کارتهای دعوت به زبان فرانسه برای بسیاری از مقامات لشکری و کشوری ارسال شده بود.
4️⃣ #فرح_پهلوی، پیام تبریکش را توسط دوست نزدیک و مشاورش، لیلی متیندفتری فرستاده بود و از دربار هم #سروناز_پهلوی (از برادرزادگان پادشاه) حضور داشت. اما مهمترین مهمانان «هنری» این جشن، چهرههای اصلی خانه نمایش و محفل #رشت29 بودند.
5️⃣ نکتهٔ فاجعهبار این جشن این بود که در این مراسم «بیژن صفاری» (از برنامهریزان #جشن_هنر_شیراز و از صمیمیترین دوستان ملکهٔ پهلوی) با «پسر» دیگری به نام #سهراب_محوی ازدواج میکرد! ایندو آن اندازه وقیح بودند که تصمیم گرفتند رابطهٔ عفن و تهوعآور چندسالهٔ خود را «رسمی» کنند و در پایتخت یک کشور شیعه عقد ازدواج ببندند!!
6️⃣ سهراب محوی (متعلق به فرقهٔ #بهاییت)، فرزند #ابوالفتح_محوی از تاجران عصر پهلوی (پدرخواندهٔ مافیای فاسد در عرصهٔ هتلداری، کازینو و آژانسهای هوایی و تجارت اسلحه) و جزو حلقهٔ فاسدی بود که کارشان فراهم کردن بساط عیاشیهای #جنسی محمدرضا بود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصهای بود از مقالهٔ مهم، طولانی و مصوّر «وقتی عرفان نیهیلیستی به همجنسبازی رسید». متن کامل این مقاله را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/17681
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
🟢 تلاشهای امام سجاد(ع) برای زنده نگاهداشتن قیام عاشورا
🔹برای علی بن الحسین(ع) فرصتی نظیر فرصت امام اباعبدالله(ع) پدر بزرگوارش پیدا نشد، همچنان که فرصتی نظیر فرصتی که برای امام صادق(ع) پدید آمد پیدا نشد، اما برای کسی که میخواهد خدمتگزار اسلام باشد همه مواقع فرصت است ولی شکل فرصتها فرق میکند.
🔸ببینید امام زین العابدین(ع) به صورت دعا چه افتخاری برای دنیای شیعه درست کرده؟! و در عین حال در همان لباس دعا امام کار خودش را میکرد.
🔹 بعضی خیال کردهاند امام زین العابدین(ع) چون در مدتی که حضرت بعد از پدر بزرگوارشان حیات داشتند قیام به سیف نکردند، پس گذاشتند قضایا فراموش شود.
🔹ابدا! از هر بهانهای استفاده میکرد که اثر قیام پدر بزرگوارش را زنده نگه دارد. آن گریهها که گریه میکرد و یادآوری مینمود برای چه بود؟ آیا تنها یک حالتی بود مثل حالت آدمی که فقط دلش میسوزد و بیهدف گریه میکند؟! یا میخواست این حادثه را زنده نگه دارد و مردم یادشان نرود که چرا امام حسین(ع) قیام کرد و چه کسانی او را کشتند؟ این بود که گاهی امام گریه میکرد، گریههای زیادی.
🔸روزی یکی از خدمتگزارانش عرض کرد: آقا! آیا وقت آن نرسیده است که شما از گریه باز ایستید؟ (فهمید که امام برای عزیزانش میگرید.) فرمود: چه میگویی؟! یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت. قرآن عواطف او را اینطور تشریح میکند: «وَابْیضَّتْ عَیناهُ مِنَ الْحُزْنِ» (یوسف/۸۴). من در جلوی چشم خودم هجده یوسف را دیدم که یکی پس از دیگری بر زمین افتادند.
📗 استاد مطهری، سیری در سیره ائمه اطهار(ع)، ص۱۰۳-۱۰۲
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
◾️ مسئولیت بزرگ رهبران مذهبی درباره قیام حسینی
🔹 امام حسین(ع) به واسطه شخصیت عالیقدرش به واسطه شهادت قهرمانانهاش مالک قلبها و احساسات صدها میلیون انسان است.
🔹 اگر کسانی که بر این مخزن عظیم و گرانقدر احساسی و روحی گمارده شدند - یعنی رهبران مذهبی - بتوانند از این مخزن عظیم در جهت همشکل کردن و همرنگ کردن و هماحساس کردن روحها با روح عظیم حسینی بهرهبرداری صحیح کنند، جهان اصلاح خواهد شد.
🔹 راز بقای امام حسین(ع) این است که نهضتش از طرفی منطقی است، بُعد عقلی دارد و ... از طرف دیگر در عمق احساسات و عواطف راه یافته است. ائمه اطهار(ع) که به گریه بر امام حسین سخت توصیه کردهاند، حکیمانهترین دستورها را دادهاند. این گریههاست که نهضت امام حسین(ع) را در اعماق جان مردم فرو میکند.
🔹تکرار میکنم: به شرط آنکه گروهی که بر این مخزن عظیم گمارده شدهاند بدانند چگونه بهرهبرداری کنند.
دل بسی خون به کف آورد ولی دیده بریخت
الله الله که تلف کرد و که اندوخته بود؟
📒 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی (ع) و مقاله شهید، ص۱۰۲
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
18.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ذکر مصیبت حضرت ابوالفضل(ع) از زبان شهید مطهری
◾️خطاب حضرت ابوالفضل(ع) به خود: اى نفس ابوالفضل! مىخواهم بعد از حسین(ع) دیگر زنده نمانى!
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
📚 مسابقه کتابخوانی از ۴۰ صفحه منتخب کتاب «حماسه حسینی»، جلد اول
📦 همراه با جوایز نقدی (تامین جوایز توسط خیرین)
🔻 متن و سؤالات تستی مسابقه در «اپلیکیشن استاد مطهری»
❗️نصب اپلیکیشن و شرکت در مسابقه رایگان است
🔸 دانلود رایگان اپلیکیشن از:
motahari.ir/app
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir