eitaa logo
♡«سرباز انقلاب»♡
104 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
182 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
اریک لارسون نویسنده کتاب «افسانه هوش مصنوعی» اثر خود را اینگونه معرفی کرده است: اگر فکر می‌کنید که پیشرفت هوش مصنوعی به سمت ابرهوش اجتناب‌ناپذیر است و نگرانید که وقتی این امر محقق شد چه باید کرد، این کتاب را بخوانید. اگرچه نمی‌توانم اثبات کنم که اربابان هوش مصنوعی هیچ‌گاه ظاهر نخواهند شد، اما قادرم دلیلی پیش روی شما بگذارم که چشم‌انداز وقوع این سناریو را به صورتی جدی تضعیف کند. من ریشه‌های شکل‌گیری افسانه هوش مصنوعی و آنچه درباره چشم‌اندازهای دستیابی واقعی به هوش مصنوعی در سطح انسانی می‌دانیم یا نمی‌دانیم را توضیح داده و خواهم گفت چرا باید بیش از این، قدردان تنها هوش واقعی که می‌شناسیم، یعنی هوش خودمان باشیم. موفقیت در دستاوردهای محدود، ما را یک ‌قدم هم به هوش عمومی نزدیک نمی‌کند. کتاب «افسانه هوش مصنوعی» توسط محمد مظفرپور ترجمه شده و انتشارات امیرکبیر آن را عرضه کرده است.
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥انتقام قسمت اول... 🔰برشی از نشست با حجج اسلام ایزدی و مهدیان با موضوع «انتقام سخت» 🔻من با تولید قدرت است که میتوانم با قدرت طاغوت مبارزه کنم 🔻طاغوت در کرمان و در غزه مردم را میزند، برای اینکه این پشتیبان قدرتمند(یعنی مردم) را خسته کند و تحت فشار قرار دهد تا از حمایت از مسیر تمدنی انقلاب دست بردارند... برای دریافت صوت کامل این نشست، به لینک زیر مراجعه فرمایید👇 https://eitaa.com/khanetolab/9924 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
فرشته کوچک ایرانی ❤️دختر کوچک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی، سلام. من نمیدانم مادرت چگونه شیرت داده چگونه دعایت کرده، پدرت با چه دلی در آغوشت گرفته، که خدای مهربان نوای رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ را از قلب آنها شنیده و محقق کرده. خدای دانای شنوا، شنید این درخواست را که ❤️خدایا دخترم را آزاد کن(محررا). آزاد از همه مستکبرین عالم، مثل مریم س، مثل زهرا س. اینگونه مثل همه دخترهایی که «فداها ابوها» را از پدرشان میشنیدند، مظهر «آزادی» شدی. آزاد از همه دروغگویان آزاد از همه ظالمین، آزاد از همه تمدن پر طمطراق کودک کش ها. ❤️دختر کوچک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی ناز، چگونه توانستی همه ایران را دوباره زنده کنی، وقتی با شنیدن نام تو و دهها شهید مثل تو همه قلبهایشان به هم گره خورد، هر کس با هر گرایشی فریاد «انتقام انتقام»ش بلند شد. چقدر به این فریاد نیاز داشتیم. تا پرده های فریب بیفتد و آدمها شناخته شود. تا دلهای ایران بیدار، دوباره خانه تکانی شود و بیشتر به هم گره بخورد. ❤️پری کوچک ایرانی، مثل همه فرشته ها که به هویت مستقیم و صبور یک امت پیام میدهند:«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون، نحن اولیائکم فی الحیاه الدنیا و فی الاخره» آی مردم مقاوم نترسید، نگران نباشید، غصه نخورید، ما با شماییم، تو ، پری کوچک صورتی پوش، با گوشواره های قلبی ، هم پیام میدهی «فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون» . شهید شدی آخر، چه جالب؟ مثل فرشته ها شده‌ای خانم کوچولو ! مثل فرشته ها سخن میگویی عزیز دل مردم، مثل حاج قاسم سخن میگویی. مگر در آغوش او نشسته ای؟! ❤️حق داری اگر دلها را متوجه بشارتهای حقیقی این عالم کنی، بشارت شکست اراده دشمن، بشارت شکست طرحهای نفاق و اختلاف مردم، بشارت وحدت، بشارت انتقام. وای چقدر خوشگل حرف میزنی دخترم. فدای گوشواره های قلبی ات که به قلبها میرسانی پیام شهدایی که از کنارشان پر کشیدی. ❤️آری برخی شهیدان بابند، راهند، برای تفصیل یافتن تاثیرات یک شهید عظیم تر و بالاتر، مثل رابطه شهیدان کربلا با سیدالشهدا، رابطه رقیه س و علی اصغر س با بابایشان ، مثل رابطه فاطمه س کوثر پیامبر ص با پیامبر ص، مثل رابطه تو با حاج قاسم. تو کوثر کوچولوی حاج قاسم شدی برای ایران. ❤️کوثر ها، مظهر وحدت بخشی اند، اصلا «حوض کوثر» محل جمع شدن و وحدت امت است. کوثرها مظهر بیدار کردنند، چپ ، راست، با حجاب، بی حجاب، هنرمند، سلبریتی، بازیکن فوتبال، هر کس هر جا، «دخترک کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی» را شناخت دلش گره خورد به حاشیه گلزار شهدای کرمان، کرمان نخبه پرور. دلش گره خورد به حاج قاسم. دلش گره خورد به فریاد پر طنین« انتقام انتقام». چقدر زیبا شده ای خانم خانمها، وقتی با همه وجودت دست یک کشور را به دست هویتش ، یعنی حاج قاسم عزیز، وصل کردی، دختر آزاد ایران، فرشته کوچک ما، مظهر اقتدار و مظلومیت ما شدی، نشان دادی عمق اتصال ایران به غزه دلاور را همشهری @ali_mahdiyan
🩸مهمتر از انتقام 🔻مطالبه انتقام حق است و مگر غیر این قابل تصور است؟ خون بهترین های این مردم را بر زمین ریختند. اما از انتقام مهمتر فهم درست از انتقام است؛ چه چیز را می خواهیم مطالبه کنیم؟ 🔻دو اصل مهم برای مطالبه انتقام: 1⃣یکم. میدان مبارزه میدان مبارزه را گم نکنیم. جنگ ما جنگ در ساحت قدرت نرم است. قدرت سخت نیز در خدمت همان است. قدرت نرم یعنی قدرت مردم، یعنی قدرت ذهن ها و اراده ها. دشمن نیز همین فهمیده است. لذا امروز نمادهای این قدرت را می زند. یعنی فراتر از خون های پاکی که بر زمین ریخته را هدف گرفته است. هدف نهایی تضعیف اراده یک ملت است. لذا نمادهای هویتی او را می زند تا تحقیرش کند... 🔻ثمره بند اول چیست؟ مراقبت کنیم با طعنه و کنایه به نظام، هدف نهایی دشمن را محقق نکنیم. خون ها ریختند تا ملتی را تحقیر کنند. قرار نیست با خودتحقیری پروژه تحقیر ملی را تکمیل کنیم که این از ریختن خون شهید سهمگین تر است. انشالله روشن است. 2⃣دوم. شناخت دشمن دشمنی ما با دشمن برای امروز و دیروز نیست. دشمن یکباره بیدار نشده است تا تصمیم به ترور بگیرد. این دشمن تحقیر و ذلیل شده و رفتار او واکنشی است به آنچه از کف داده است. برای سایه انداختن بر بی حیثیتی اش عربده می کشد و جنون وار زن و کودک می کشد. همه حیثیت و هویت دشمن را هدف گرفته اید و او حیاتش به این اقدامات مذبوحانه است. اگر درست نبینیم باز هم به خودتحقیری میرسیم. شبیه همان ها که هنوز متوجه نشدند برنده نهایی غزه، حماس است یا رژیم صهیونیستی. 🔻ثمره بند دوم چیست؟ ادعای اینکه انتقام منجر به بازدارندگی می شود حرف ناتمامی است. ما و دشمن همواره در جنگیم. اینطور نیست که اگر چه می کردیم ترور انجام نمی شد. این دشمنی ها هست تا جمهوری اسلامی هست. مهم برآیند این نزاع تاریخی است که کفه قدرتش به کدوم سمت است.  🩸در نهایت اینکه؛ انتقام یک اقدام قطعی است در تمام سطوح دشمنی. اما هدف نهائی اش پیش برد نقشه کلان جبهه حق است نه خنک کردن دل ها. لذا طبیعی است که بر مدار عقلانیت باشد نه هیجان. همشهری @mahdian_mohsen
درباره افسانه «بازدارندگی» دوستانی که مطالبه عمل متقابل را به منظور «بازدارندگی» طرح می‌کنند، چند خطا مرتکب می‌شوند. ۱- انگاره «انفعال» و «ضعف» را تثبیت می‌کنند که این دقیقاً در جهت خواست دشمن است. ببینید چطور کلیپ‌های دوستانِ خودی سر از رسانه‌های بیگانه درمی‌آورد. ۲- نزاع واقعی و اساسی ما در منطقه با اسرائیل و آمریکا را می‌پوشانند و جنگ را به عملیات تاکتیکی کوتاه‌مدت تقلیل می‌دهند و نیروی روانی مردم را برای یک عملیات کوچک تخلیه می‌کنند. آیا واضح نیست که جمهوری اسلامی با حضور در منطقه تا بیخ گوش اسرائیل و آمریکا، عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده؛ و ترورها و تحرکات دشمن، پاسخ انفعالی او به ماست؟ ۳- این دوستان حواسشان نیست که اگر یک عملیات نقطه‌زن هم بکنیم و روی آن مانور رسانه‌ای هم بدهیم تا دل حزب‌اللهی‌ها مثلاً خنک شود و به قول خودشان افکار عمومی بازسازی شود، اگر دشمن متقابلاً پاسخ سخت‌تر بدهد، همه آن وعده‌های بازدارندگی دود می‌شود و به هوا می‌رود و انگاره ترسوهای واداده تثبیت می شود که: باید عملی نکنیم که تنش درست کند؟! ۴- توجه ندارند که مگر ممکن است که شما یک عملیات بکنید و بازدارندگی ایجاد کنید و دشمن بترسد و دیگر حرکتی نکند و شما در یک مسیر هموار مدام نیروهای مقا*ومت منطقه را تجهیز کنید و او هم بنشیند و شما را تماشا کند؟! مگر اسرائیل ابله است که پاسخ مقطعی شما را ببیند و بترسد و جرئت نکند دیگر مستقیماً به شما ضربه بزند و آن تهاجم اساسی‌تر شما به خودش را نادیده بگیرد؟! ۵- منطق بازدارندگی، منطق جنگ نرمال دو کشور معمولی در جهان است. جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل، جنگی اساسی و تاریخی است. نحوه آرایش ایران هم متناسب با همین معنا از جنگ است. هدف میان‌مدت این جنگ هم اخراج آمریکا و سگ نگهبانش از منطقه است. نمی‌توان با منطق «بازدارندگی» عمل ایران را توضیح داد یا عملی را تجویز کرد. ۶- دوگانه «نزدن برای جلوگیری از وقوع جنگ» و «زدن برای بازدارندگی از جنگ» هر دو باطل است؛ چون پیش‌فرضش ندیدن جنگ جاری یا به تعویق انداختن آن است. ۷- اینکه ما باید حرکت رسمی تلافی‌جویانه و نقطه‌زن داشته باشیم یا نه، حرفی است که می‌توان درباره‌اش بحث کرد. اما این بحث باید درون منطق جنگ اساسی جمهوری اسلامی طرح شود؛ نه با ادبیات تخصصی و نرمالایزشده «بازدارندگی». وگرنه حاصلی جز تخلیه انرژی‌ها و سرخوردگی ندارد.
1_8876920451.mp3
22.1M
بررسی کتاب «خانواده» سخنان رهبری با زوجهای جوان انتشارات صهبا جلسه اول شیخ علی مهدیان هیات امام حسن ع قم @ali_mahdiyan
سید علی موسوی: طرح ولی نگهداشتن سطح درگیری جبهه عراق و سوریه با امریکا و اسرائیل در همین حد است؟ هم آری هم نه. برای فهم طرح ولی، کمی به عقب برگردیم و سوال دیگری را جواب دهیم «آیا طرح ولی پذیرش برجام بود؟» هم آری هم نه «ولی »در برآیند آمادگی شکل یافته در صحنه کشور و خصوصا نخبگان دارای قدرت سیاسی، جنگ را پیش می برد. این «مراعات نفس جامعه و مدیران» غیر از تقیه است. خلط بین این دو مفهوم را در نظر بگیریم. از سویی فهم استراتژی تقیه ائمه متأخرین در انسان 250 ساله کلید فهم منطق رهبری است. درست. اما اگر تقیه را درست معنا نکنیم، چرا برای پیشرفت ایران با خود امریکا کنار نیاییم ؟ اصلا چرا در مقابل اسرائیل تقیه نکنیم. مسئله تقیه کاملا وابسته به قواعد میدان جنگ است. جنگ صرفا با سپر در دست گرفتن که پیش نمی رود. تقیه سپر است و بدون سپر جنگیدن حماقت است. اما جنگیدن مساوی سپر گرفتن در دست نیست. هر قدر شمشیرت برنده تر بچرخد، سپرت هم باید بیشتر در میدان نبرد به تحرک درآید. مسوولیت زدن نفت کش های اماراتی را هیچ وقت به عهده نگرفتیم کما این که حزب الله هیچ وقت انفجار سفارت امریکا و مقر تنفگداران امریکایی را به عهده نگرفت. این تقیه است... اما مراعات ظرفیت های موجود ، یعنی ببنیم مردم ایران چقدر آماده واکنش حریف اند. مردم لبنان چقدر. مردم و حاکمان سوریه چقدر و مردم عراق چقدر و ... وضعیت کنونی ما برآیند دارایی هایمان است شکی نیست که در حال پیشروی هستیم اما انسان انقلابی به دارایی موجود راضی نیست. این نارضایتی نباید معنای سیاه نمایی بگیرد. اگر چنین شود، یأس حاصل از آن اجازه حرکت را نخواهد داد. لازمه رشد جمع رضایت از دارایی ها و نارضایتی از ناداری هاست آنچه جهاد تبیین تخدیری نامیده می شود، تلاش دارد برای جلوگیری از نا امیدی و یأس و سیاه نمایی، منکر نقاط ضعف و ناداری ها شود. خروجی اش با سیاه نمایی یأس آفرین یکی است. رکود و سکون و رضایت به وضعیت کنونی. رفتار انقلابی جمع بین تنزیه و تشبیه، جمع بین نقد و دفاع ، جمع بین سلب و ایجاب است. اما نقد حقیر به این متن را در یادداشت بعدی ببینید ⬇️⬇️⬇️⬇️ @ali_mahdiyan
تقیه در بستر تشبیه و تنزیه نکته اول: جدا کردن مفهوم «تقیه» از «مراعات جامعه» غلط است. بله تقیه ابعاد و اضلاع و مصادیق دارد. تقیه همان است که ما به ساحت «مصلحت» میشناسیمش. «ساحت» میگویم چون یک لایه از اندیشه ورزی است که وقتی نباشد قدرت تدبیر نخواهید داشت. «تقیه» را علمای ما به «خوفی» و «مداراتی» تقسیم میکنند. یکی معمولا در مقابل دشمن و حاکمان است دیگری در نسبت با امت و عموم مردم. به لحاظ اعمال هم تقیه گاهی «کتمانی» و گاهی «اظهاری» است. این هر دو برای آن است که سپری درست کنید اراده شما جلو برود، لذا هیچ یک معنای «انفعال» نمیدهد. هیچ وقت تقیه معنای انفعال نداشته، حتی تقیه خوفی. نکته دوم: ریشه تقیه و مصلحت سنجی ها، رشد امت است. اگر امت در وضعیت رشد یافتگی بالاتری باشد، در وضعیت قدرت بالاتر و برتری خواهد بود و اینجا شکل مصلحت ورزی های خوفی شما هم تغییر خواهد کرد. ریشه اصلی همه مصلحت سنجی ها صبر مردم، فهم مردم و عبودیت آنها است. لذا در دوران امام عصر عج که رشد مردم به یک بلوغی رسیده تقیه خوفی بالکل به کمرنگترین وضع خود میرسد، ایران امروز ، در مستوایی از قدرت است که بی نظیرترین فشارهای اقتصادی تاریخ هم نتوانست او را از پای درآورد. اما همین ایران نیاز به تجربه و رشد داشت و انعطاف قهرمانانه، زمینه ساز همین اتفاق بود. پس در بین ابعاد و اضلاع مختلف تقیه، اساس مراعات است آنهم مراعات مردم.( مردم یعنی کل جامعه ، عوام و خواص، مدیر و غیر مدیر) این جا منشا اصلی قدرت است. نکته سوم: ولی و امام جامعه، فقط در برآیند آمادگی مردم، جنگ را پیش نمیبرد بلکه او این برآیند را ارتقا میدهد. او ظرفیت سازی میکند، سلوک میدهد، تربیت نفس جامعه میکند. از این منظر حتی خود جنگ هم یک ابزار برای رشد و ارتقای جامعه است. اینگونه تمدن ساخته میشود. نکته چهارم: مرحوم ابن عربی در فص نوحی، بحثی در تفاوت رویکرد «فرقان» و «قرآن» دارد و میگوید تشبیه و تنزیه باید با هم همراه باشد در گفتمان انبیا، یعنی امت ختمی تحمل این وحدت تشبیه و تنزیه را داشت. مرحوم شاه آبادی ذیل این بیان میگوید، در دل هر تشبیهی تنزیه هست و بالعکس. اما ذیل این بیان استاد شاه آبادی، حضرت امام ره حاشیه ای دارد و میگوید: رنگ و طعم گفتمان انبیا و اولیا تنزیهی تر است. دلیلش هم رشدی است که میخواهند به جامعه بدهند. این سه بیان مکمل همند. تنزیه، گفتمان دیدن نقص نیست بلکه گفتمان رها کردن و ترمیم نقص است. اگر سخن ما در باب تشبیه و تنزیه به جمع التقاطی و ضمیمه ای خوف و امید منجر شود که پیروز نیستیم. بلکه باید خوفی شکل بگیرد که پر از امید است. تا ترمیم و رفع نقص واقع شود. نه ایستادن و عدم تحول. نکته پنجم: بر اساس نکته فوق، اصلا دیدن داراییها و دیدن نداشته ها، صورتبندی غلطی است. اتفاقا بحث این است که شما همانطور که در دل نداشته ها و تهدیدها، نعمتها و فرصتها را میبینید، خوفتان هم در دلش امید جلوه کند نه ایستایی و کپ کردن و تحقیر. جهاد امید اتفاقا ندیدن ناداری ها نیست بلکه دیدن دارایی ها و فرصتها در دل ناداشته ها و تهدیدها است و این چشم مسلح به اندیشه و عقلانیت لازم دارد. نکته ششم: آنچه جامعه را در صراط مستقیم جمع تنزیه و تشبیه قرار میدهد، خط کشی های تخیلی و ذهنی من و شما نیست. رویکردهای فرقانی و التقاطی جمع خوف و امید نیست. بلکه به تعبیر رهبری ما محتاج تحولیم. «تحول» هم «رهبر» میخواهد، اگر کنشگری شما ولو به نام حرکت بر خط کشی تشبیه و تنزیه، بازی «رهبری تحول» را خراب کند، بر صراط مستقیم نیستید. او میفهمد در نسبت با وضعیت جامعه کدام طعم و رنگ باید جدی تر شود. کدام سمت را به چشم بیاوریم. این بحث بعد از دیدن جمع و وحدت تشبیه و تنزیه است و بعد از دیدن اینکه هر کدام در دل دیگری وجود دارد و این نکته مهمی است که امام ره به آن دو دانشمند بزرگ اضافه میکند. @ali_mahdiyan
ورای سادگی فقط کافیست نگاه کنیم صحنه چقدر پیچیده است؛ آن وقت دیگر بر سر راه حل ها یا تحلیل های ساده نزاع نخواهیم کرد. هر کسی یک تکه از داستان را می گوید غافل از اینکه فقط نسخه کامل داستان به درد تصمیم گیری می خورد. اسراییل شکست بزرگی خورده اما این بدان معنا نیست که از درگیری بیشتر ناتوان است. هر ضربه ای که می زند پاسخش را پیشاپیش در نبرد طوفان الاقصی دریافت کرده اما اگر پاسخ معادل، پس از ضربه، دریافت نکند، طبیعی است که سراغ ضربه های بزرگ تر برای ترمیم زخمی که خورده خواهد رفت. اسراییل می خواهد امریکا را به جنگ با ایران بکشاند اما نه امریکا و نه اسراییل هیچ یک خود داوطلب جنگ با ایران نیستند و بیش از هر چیز از چنین رویارویی می ترسند. اگر امریکا می خواست با ایران بجنگند، هیچ وقت بهانه ای بهتر از طوفان الاقصی پیدا نمی کرد. ضربات کنونی چند جبهه ای به امریکا و اسراییل بسیار ارزشمند است اما زیر آستانه ای قرار دارد که آنها را به تغییر محاسبه درباره تداوم کمپین ترور وادار کند. ضربات قوی تر لازم است و همزمان باید این پیش فرض را داشت که امریکا و اسراییل آستانه خود برای ورود به درگیری بزرگ را هم بسیار بالا برده اند و بنابراین تهدید به جنگ بزرگ فعلا فاقد ارزش راهبردی است و نباید آن را از هیچ طرفی جدی گرفت. ضربه درون سرزمین های اشغالی از هر ضربه ای به اسراییل کارآمدتر است اما اگر موازنه ضربات درون و بیرون سرزمین های اشغالی به هم بخورد، ضربات درونی به اسرایبل هم رو به افول خواهد رفت. قصد تطویل ندارم. خواستم بگویم مفاهیم حمله، دفاع، عملیات اطلاعاتی، عملیات نظامی، بازدارندگی و موازنه چنان تغییر ماهیت داده اند که به آسانی می توان با متغیرهای درست معادلات غلط ساخت. هوشیار باشیم. @mohammadi61
162189_247.pdf
451K
📰 اخبار و تحلیل های روزانه 🗓 یکشنبه هفدهم دی ماه 17 دریافت اخبار روزانه 👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2332426259Ca3c165d875
نمی‌دانم چه بگویم. دستم به نوشتن نمی‌رود. فقط اینطور می‌فهمم که آتش هر شرّ و فسادی از گور اسرائیل پلید بلند می‌شود. ظلم و کودک‌کشی به اوج رسیده و حالا تروریست‌های کثیف و دوستان فارسی‌زبان‌شان طعنه می‌زنند که "انتقام‌تان چه شد؟" "آنان از تو تقاضای شتاب در عذاب می‌کنند در حالی که خداوند هرگز از وعده خود تخلّف نخواهد کرد! و یک روز نزد پروردگارت، همانند هزار سال از سالهایی است که شما می شمرید"[سوره حج/۴۷] آيه‌ای که مضمونش شش مرتبه در قرآن تكرار شده به ما گوشزد می‌کند آنچه شما را بی‌تاب کرده این است که زمان در نزد شما با نزد خداوند متفاوت است: وَ إِنَّ يَوماً عِندَ رَبِكَ كألف سنة ممّا تعدّون. حاج قاسم و یارانش -چه زنده و چه شهید- جنود الهی برای تحقق وعده‌ی الهی انتقام از شیاطین‌اند. آن‌روز کی فرا می‌رسد؟ نمی‌دانیم. شاید این خون‌های پاک، آخرین حجت خدا در جدا کردن صفوف خیر و شر باشد. والله اعلم 🥀 ۱۳دی؛ آه از غمی که تازه شود با غمی دگر