eitaa logo
سرباز انقلاب
109 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6هزار ویدیو
188 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹🍃🌹🍃🔹 🌱🌸راهی جز این نیست! " تنها رهِ رهایی " توصیه علیه السلام 🍃🌹[ : پویشی برای همه مردم ایران ]✨ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @zamanehh
🔻ایران ششمین کشور موفق در پرتاب موجود زنده به فضا 🔹از میان کشور‌های صاحب چرخه فضایی تاکنون ۶ کشور موفق به پرتاب موجودات زنده به فضا شده‌اند که ایران نیز یکی از این کشورها است. 🔹در حوزه ماهواره‌بر صرفاً ۱۲ کشور توانمندی طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره‌بر را دارند که ایران یکی از این ۱۲ کشور در جهان است. 🍃[ : پویشی برای همه مردم ایران ]✨ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @zamanehh
🔴 از تویوپت تا لکسوس! 🔹 سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز(GM) و فورد(Ford) را که در این کشور خودرو تولید می‌کردند، از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می‌دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. 🔸 و می‌دانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود. پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینه‌های سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ نخستین خودروی خود با نام تویوپت را تولید کرد. ✅ این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد، اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند. 🔹 اما این گفتمان نتوانست غالب شود و با همت مردم و مسئولان، گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد. اگر امروز می‌بینیم که شرکت تویوتا برند برتر خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است. 🔸 تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است. خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زده‌ایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تولید کردند. ✅ یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند و انحصار دارند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند و انحصار دارند". 🔹 امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور می‌شود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است. خودروسازان ما خودرو نساخته‌اند. خودروی فرانسوی را برای فرانسوی‌ها سر هم کرده و به ایرانی‌ها فروخته‌اند. یا پندار بسیاری این است که پراید، خودروی ایرانی است! در حالیکه پراید، یک خودروی کره‌ای و محصول شرکت کیا است! 🔸 یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ می‌گفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعه‌ساز داخلی حک شده و گمرک می‌گوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد می‌شود؟! ✅ مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعه‌سازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو. 🔹 این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوری‌های تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را می‌طلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیس‌جمهور ممکن است. 🔸 ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت. ✅ پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت می‌خواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرال‌های ایرانی که مخالف تولید داخلی‌اند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را می‌فهمند. 🔹 ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقب‌مانده نگه‌مان داشتند. الحمدلله که با تحریم‌ها فرانسوی‌ها از ایران رفتند. من معتقدم خودروسازی ایران پس از خروج فرانسوی‌ها از ایران تازه متولد شده است. کاش صبر و اراده‌ای که در مسئولان و مردم ژاپن بود، برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. 💢 مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیت‌ها و اراده‌ها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشم‌انداز دقیقی ترسیم شده و زمان‌بندی مشخصی پیش چشم‌شان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. 🍃[ : پویشی برای همه مردم ایران ]✨ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @zamanehh
در راستای متن بیانیه ۴۵ نفر از شاگردان مکتب امام، برخی رفقا پرسیدند اگر ایران این مقدار فعال در صحنه منطقه و جهان است، چرا برخی دوستان انقلابی احساس میکنند در ماجرای انتقام، دچار کم کاری هستیم؟ پاسخ بنده به دوستان این است : سلام مخلصم به نظرم من در موضوعی که نیاز به احاطه و تخصص لازم و کافی داره، نباید دخالت کنم. این که دقیقا چه زمانی و در چه سطحی ضربه نظامی زده بشه رو به نیروهای نظامی و تصمیم گیرندگان امنیتی باید سپرد و وقتی رهبری به آنها اعتماد میکند خوب است ما هم اعتماد کنیم. اما آنقدری که من سر در میآورم ، گسترده شدن جنگ به نفع اسراییله نه به ضررش.این رو حاج اسماعیل هم اشاره کرد. پس اگر ضربه ای زده میشه باید این چارچوب خراب نشه. نکته دوم اینکه رهبری بعد قصه کرمان سرکوب دشمن را به نحو آنی دستور دادند هم مباشرین و هم مغزهای پشت صحنه. مباشرین که با کار وزارت اطلاعات پیگیری شدند رهبری هم تاییدشون کردند. اسراییل و آمریکا هم که از فرداش توسط عناصر جبهه مقاومت ضربه خوردند توسط یمن و حزب الله. متن رهبری هم خطاب به کل جبهه مقاومت بود. پس انتقام در حال تحقق است. با لحاظ همان نکته ای که عرض شد. ایران هم اگر منفعل در صحنه ماجرا بود به صراحت و مستقیم محکومش نمیکردند. مشکل چیست؟ مشکل این است که اصلی ترین پایگاه حمایت از نظام که متدینین و انقلابیون هستند باید بریزند. این کار دشمن است. بهانه اش هم همین جور حرفها است. دوستان استدلال خاصی ندارند. هر چه هست یک حس خاص است. مثلا میروند در دهه شصت یک جایی را پیدا میکنند که امام چنین گفت و لی مسوولین چنان کردند. این الان استدلال درستی نیست ولی حس روانی درست میکند. این حس را دشمن نیاز دارد. رفقای ما خواسته و ناخواسته در حال مدد رساندن به دشمنند و هر چه هم تذکر دهیم سماجت و لجاجت بیشتری نشان میدهند. متن بیانیه ۴۵ نفر از شاگردان مکتب امام ره را اینجا ببینید https://eitaa.com/ali_mahdiyan/2146 @ali_mahdiyan
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه اکید می‌شود همه بیمارانی که اضطراب و غم و غصه و درگیری زیاد فکری و عصبی و دارند برنامه را نصب کرده هر روز قدری از آن را تماشا کنند 💠 عنوان: اپلیکیشن ‏رسمی «زندگی پس از زندگی» 🔸 مخاطبین عزیز می‌توانند: ۱. تمامی قسمت‌های پخش شده برنامه «زندگی پس از زندگی» ۲. لایوها (گفت‌وشنود زنده) ۳. گزارش‌ها ۴. و مصاحبه‌های دکتر عباس موزون را بدون نیاز به دانلود، در این اپلیکیشن مشاهده نمایند. ⬇️ لینک دانلود اپلیکیشن از بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.zendegi.din&ref=share 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🆔 @abbas_mowzoon 🆔 @abbas_mowzoon_links
14.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره ورود به ماه رجب المرجب 🔹️«باید به هم تبریک بگوییم که باز هم توانستیم وارد شهر رجب شویم.» ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
‌ ‌ 🔸 خدا ما را از اختیاری که تفکر متافیزیکی معتزلیان اثبات می‌کند آزاد نگه ‌دارد! 🔹 عالم تماما در قبضه خداست و ما می‌توانیم ناظر شکوه حضور خدا باشیم، اما به این معنی که: این معیت با حق است و جبر نیست این تجلیِ مَه است، این ابْر نیست 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ✍🏻 استاد طاهرزاده ‌ ‌ ‌ ‌
فضیلت ماه رجب - استاد فیاض بخش.mp3
زمان: حجم: 3.21M
🔰 نکات مهم استاد درباره ❣ تیم کلمه حلول ماه رجب را تبریک عرض می‌کند و از اهالی کلمه التماس دعای خیر داریم. ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
نوزده دی‌ماه روز "طلبه" نام‌گذاری شده. یاد یک خاطره افتادم. سال ۸۹ به حج مشرف شده بودم. همان روزهای اول در رستوران محل اقامت با حاج محمدرضا غلامرضازاده مداح خوش‌نفس اهل شهرری یک پیرمرد را دیدم که دشداشه پوشیده بود با محاسن سفید بلند. حدس زدم باید روحانی باشد... بدون مقدمه مرا صدا کرد و گفت: "جوان! تو چرا درس طلبگی رو ول کردی؟!" من متحیر نگاهش کردم. با حالت عتاب گفت نباید طلبگی را رها می‌کردی. من لبخندی زدم و رفتم. کمی بعد آقای غلامرضازاده را دیدم. پرسید آن پیرمرد را شناختم یا نه؟ گفتم نه. گفت ایشان آیت الله شیخ جعفر توسلی تبریزی از بزرگان اهل معناست. از ایشان عجایبی نقل کرد که من طی مدت سفر یکماهه شمه‌ای از آن را دیدم. بعد از آن سعی کردم بیشتر ملازم ایشان باشم. غرض آنکه مرحوم آیت الله توسلی که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت رحلت‌‌شان از ایشان با عنوان "عالم سالک و روحانی معنوی و عرفانی" نام برده‌اند، درس طلبگی را مثل نوری در جان افراد می‌دید و حتی فاصله گرفتن از این نور را هم تشخیص می‌داد... روحش شاد فاتحه‌ای هدیه کنید @yaminpour
بین سطور بیانیه وزارت اطلاعات ۱- بین سطور بیانیه وزارت اطلاعات درباره حمله تروریستی کرمان به اندازه داده های ارائه شده در آن مهم است. نخستین نکته این است امریکا پس از بحران سوریه در انتقال جغرافیای عمل داعش به شرق با هدف عملیات علیه ایران،چین و روسیه کم و بیش موفق بوده و پروژه داعش خراسان اکنون عملیاتی است. ۲- نکته دوم این است که امریکا اکنون به جز جغرافیای عملیات، محتوای عملیات تکفیری ها را هم تعیین می کند. جریان تکفیری به عنوان ‘جبران کننده’ فشار به اسراییل عمل می کند و این یعنی دیگر چیزی به نام داعش مستقل از سیستم امنیتی امریکا وجود ندارد. ۳- نکته سوم گرایش شدید امریکا و اسراییل به افزودن جنبه های شناختی به پروژه های امنیتی خویش است. رساندن کار از جنبه محاسباتی به جایی که شما بدانید ضربه را از کجا خورده اید اما تصمیم گیری درباره شکل و شدت پاسخ بسیار دشوار باشد، هدف این نوع جدید عملیات شناختی است. ۴- موثرترین حمله در جنگ فعلی حمله به محاسبات دشمن است. دشمنی که در حال فرار از کوچه های شمال غزه است، در موقعیتی نیست که لبنان یا ایران را تهدید کند. در آغاز این نبرد پاسخ های کوچک هم بازدارنده است اما وقتی دشمن جلوتر آمد، طراحی پاسخ سخت تر ‌و اثر آن هم کوچک تر خواهد شد. @mohammadi61
فارین پالیسی: تونل‌های حماس جواب داد نشریه فارین پالیسی: تکیه روزافزون حماس به تونل‌ها در غزه و تلاش‌های پیچیده این گروه در ساخت و ساز تونل، نتیجه داد. تونل‌ها باعث بی‌ثباتی و خسارت گسترده در نیروهای اسرائیلی شد و پایان جنگ را به تعویق انداخت و قطعیت پیروزی را برای اسرائیل کاهش داد. در تاریخ جنگ تونل‌ها سابقه نداشته است که دفاع کننده‌ای برای ماه‌ها در چنین تونل‌های تنگی سپری و زندگی کند.