.
استاندارد دوگانه در تعامل با کارگران و بانکها
بعد از انتشار دو متن کوتاه در توییتر درباره دستمزد کارگران، برخی انتقاد کردند که دولت وظیفه پرداخت حقوق کارگران را ندارد. در این باره چند نکته گفتنی هست:
۱. نکته کلیدی در محتوای پیام بنده، انفعال دولتها در برابر بانک آینده و اقتدارش در برابر کارگران هست که این وضعیت مورد سکوت برخی دست اندرکاران قرار گرفته است. بویژه اینکه الطاف دولت به بانک آینده، زمینهساز خلق نقدینگی در ازاء اهداف غیرتولیدی هست که از علل بروز تورم هست.
این پذیرفتنی نیست که مسئولان تیم اقتصادی، از یک طرف تورم تولید کنند و از طرف دیگر به کارگران بگویند که دستمزد نباید به میزان مناسبی بالا رود!
۲. دولت و نظام تامین اجتماعی (حیات خلوت برخی مدیران) خود از بزرگترین کارفرماهای اقتصادی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم، مالک بخش مهمی از بنگاههای بزرگ کشور میباشند. بخش قابل توجهی از نیروی کار در این بنگاهها، از نوع کارگر - و نه کارمند - است. لذا دولتها به طور مستقیم و غیرمستقیم، ذی نفع عدم افزایش دستمزدکارگران هستند.
۳. با این اوصاف، پس دعوای دولتها در این زمینه و مخالفتشان با عدم افزایش مناسب در دستمزد کارگرها برای چیست؟ یک علت این هست که خود کارفرما هست و باید پول بدهد به کارگرها؛ کافی هست نگاهی به بنگاههای زیرمجموعه تامین اجتماعی و وزارت رفاه انداخته شود؛ خود به خود معلوم میشود که چرا در این زمینه، دولتها مقاومت میکنند.
گویا برای برخی مدیران دولتی:
🔻اعطای پول به کارگران برای تداوم حیاتشان سخت است، اما اعطای پول به بانکهای خصوصی برای ادامۀ حیات راحت است.
🔻آیندۀ کارگران مهم نیست، اما آیندۀ یک بانک مهم است!
پیام واضح است: اگر پولی در کشور نیست، پس باید برای هیچکس نباشد. نه اینکه از هیچ برای سود یک بانک متخلف پول خلق کنند ولی گرانی ایجاد کنند، دیگران لنگ تامین نیازهای اولیه زندگی خود بمانند. موعد تغییر فرا رسیده.
پستهای مرتبط را ببینید:
eitaa.com/rasaee/13033
eitaa.com/rasaee/13032
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️لزوم عمل قاطعانه دولت در قبال بانک آینده
🔰حمید رسایی: دولت سیزدهم و شخص رئیسجمهور محترم با رویکردی عدالتجویانه و ضدفساد بر سر کار آمدند و آراء مردم را به خود اختصاص دادند.
🔸امیدواریم با تعیین تکلیف بانک آینده، یکبار دیگر نشان دهند که عزم مقابله با فساد را دارند و در این مسیر، از نفوذ و ارتباطات احتمالی ذینفعان کلان این بانک با بخشهای مختلف مدیریتی، نمیهراسد. تصمیملتی از این دست به مردم و نخبگان نشان میدهد که دولت در این راه جدّی است.
🔸مردم نباید تاوان زیادهخواهی مالکان بانک آینده و تساهل مسئولان بانک مرکزی را بدهند. این سؤال هنوز بیپاسخ مانده که تیم اقتصادی دولت در برابر اين جريان چرا منفعلانه عمل میکند!
❌ چرا برای افزایش حقوق کارگران و بهبود معیشت آنها پول نیست، اما بانک مرکزی، بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ میکنند و به مالکان بانک آینده میدهد؟
گویا برای تیم اقتصادی دولت، جیب مالکان یک بانک متخلف، مهمتر از جیب میلیونها کارگر است.
این را هم ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/13032
#مهار_بانکها #مهار_تورم
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
وزیر محترم کار خبر داده که برای سال آینده با ارسال لایحهای تعیین دستمزد کارگران را به مجلس واگذار خواهد کرد! در حالی که قانون کار بویژه ماده ۴۱ نیاز به بازنگری دارد. جبران هزینههای زندگی کارگران نه متناسب با تورم بلکه باید به میزان تورم باشد.
این پست را هم ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/13033
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔴 بسیار مهم و راهبردی |
حجت الاسلام حمید رسایی چه گفت که قبیلهها و باندهای سیاسی را تا این حد آشفته کرد؟
حمید رسایی دقیقا مطالبه و گفتمان مقام معظم رهبری را مطرح کردند.
این طلبه حداقل چهار سال است بر همین اساس قاطعانه مقابل پدرخواندهها و باندهای سیاسی روشنگری کرده و بدنه جامعه را مجهز کردهاند که به لطف خدا در این انتخابات گفتمان انقلاب اسلامی پیروز شد.
سخنان دیده نشده و صریحِ امام خامنهای که حدود ۳۰ سال قبل در نقد قبیلهگراییِ سیاسیِ دو باند و قبیله سیاسی فرمودهاند را به دقت مطالعه و تأمل بفرمایید:
۱.جامعه روحانیت مبارز و مولود آن ← اصولگرایی
۲.مجمع روحانیون مبارز و مولود آن ← اصلاحطلبی
📄 👇🏼 ـــ ـ ـ ـــ ـ
🏷 حضرت امام خامنهای :
هر دو خط بلاشک در حدی #جرم_داشتند هردو خط، هم آدمهاى بسيار خوب داشتند، هم آدمهاى ناباب داشتند، هم آدمهاى متوسط داشتند.
سالها بیهوده با هم دعوا کردند. لکن چیزی که در باب این دو باند نه امروز، از سابق معتقدم، این است که :
آنچه این دو باند، درست میکنند، #معتقدات_و_اصول_نیست؛ عواطف و احساسات قبیلهای است! این اعتقاد من است؛ ما در حزب جمهوری اسلامی کنگره دوم را تشکیل دادیم، به نظرم سال ۶۴ بود ، اوج اختلافات گروهی هم این دو باند بود ، هر دو طرف تعصبات شديد داشتند. مظهر و به اصطلاح آن آيينة صحنه درگيرى هم، از همه جا بيشتر، حزب جمهورى اسلامى بود؛ چون از هر دو جناح افرادى در اين حزب بودند؛ از ِچپ چپ تا ِ راست راست.
من آنجا هم این تعبیر قبیله را کردم؛ گفتم شما #دو_قبیله هستید، به اصطلاح دو جناح حزبی، به هیچ وجه از این تعبیراتِ -مثل دو ایدئولوژی- نگذارید، که من قبول نخواهم کرد،
من این اختلاف را مثل اختلافات قبیلهای میبینم، دو قبیلهاند.
عجيب اين است، در قبيلة الف گاهى حرفهايى هست بسيار شبيه حرفهاى قبيلة ب. در قبيلة ب هم حرفهايى هست بسيار شبيه حرفهايى كه در قبيلة الف معروف است. اين واقعاً چيز عجيبى است!
جز تعبير قبيلهاى هيچ تعبير ديگرى ندارد.
این دو قبیله همینطور رشد کرد...
حزب جمهوری اسلامی که قالب انداخت، اینها طور دیگری در جامعه حضورشان را نشان دادند چه در مجلس و چه بیرون از مجلس...
📄 👆🏼 ـــ ـ ـ ـــ ـ
منبع: کتاب دغدغه های فرهنگی ، انتشارات صهبا - فصل تهدیدات درونی
🌍 @a_enghelab
🟠 تهاجم به "سنگر حجاب" با ضمیمه "اغوای خواص"
✅ آرایش مجدد دشمنان خارجی با پادویی خط نفاق و نفوذ داخلی در مقابله با "مقوله شرعی حجاب" با چاشنی عقده گشایی بر علیه روحانیت، در حادثه اخیر درمانگاه قرآن و عترت قم، حکایت از نکاتی چند دارد:
1⃣ افزایش قدرت همه جانبه ایران در عرصه های علمی و دفاعی و فرهنگی و توسعه عمق استراتژیک کشور، در عهد خمینی کبیر و خامنه ای عزیز، در چند صده اخیر بی سابقه بوده، و موجبات "نگرانی شدید" دنیای کفر را فراهم آورده.
2⃣ مدتهاست که دشمن به جهت این اقتدار و عجز در مقابل "نسخه بی بدیل" مدیریت کلان دفاعی ایران، تهاجم نظامی را از دستور کار خارج کرده و با بهره گیری از اندیشکده های غربی و عناصر نفوذی داخلی به مطالعه و بررسی "منابع مولد این اقتدار" پرداخته و اعتقادات دینی و مذهبی را سرچشمه اصلی و قطعی اقتدار روزافزون کشور دانسته است.
3⃣ اقدامات دشمن در هجمه بر حجاب و عفت و حیا، به همراه تولید نفرت نسبت به روحانیت به ویژه روحانیون انقلابی، همه در قالب راستای تهاجم به این "منبع جوشان" اقتدار میباشد؛
4⃣ احیاء مجدد "پروژه مقابله" با حجاب شرعی از قم و هجمه به روحانی جوان، با همکاری عناصر وطن فروش، گویای درک عمیق دشمن از "جایگاه خطیر قم" و روحانیت در حفظ و حراست از کشور و مرزهای عقیدتی اسلام و انقلاب دارد؛
5⃣ در نظر دشمن تا زمانی که قم و فضای معنوی و مذهبی آن با "ایستادگی مردم و روحانیت" در مقابل "راهزنان فرهنگی" و جریان ترویج بی بندو باری "مقاومت" نشان می دهد، تلاش های شبکه صهیونیستی مروج ابتذال در دیگر نقاط کشور هم ره به جائی نخواهد برد.
6⃣ به "انفعال" و انزوا کشیدن آمرین به معروف و بالابردن هزینه دفاع از هویت دینی و مذهبی کشور "هدف دشمن" است لذا در مقابل، جریان انقلابی کشور بلاخص روحانیت انقلابی، باید با تاکید بر اقامه شریعت و استقامت بر مواضع دینی و انقلابی، دفاع هوشمندانه از ارزش ها به ویژه حجاب، حیاء و عفت و ترویج آنها را در دستور کار خود قرار دهد.
7⃣ تاسف بارتر از "هم زبانی" و همدلی برخی از عناصر موسوم به اصلاح طلب با براندازان و ضد انقلاب، در هجمه به حجاب و روحانیت مسئولیت شناس،
اظهارات بدون تامل برخی از معاریف روحانی و غیر روحانی در محکومیت روحانی جوان و دلجویی از زن هتاک بود!!
8⃣ مبنای مورد قضاوت افراد مورد اشاره خبری بود که اولین راوی آن، شبکه فاسق و فاجر و صهیونیستی "ایران اینترنشنال" بود
به تعبیر واضحتر این افراد بر خلاف دستور موکد الهی:
""أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإ فَتَبَیَّنُوا"" [ ۱ ] ؛ بدون دقت لازم و تحقیق کامل پیرامون حادثه مذکور، به ارائه تحلیلهای دشمن پسندانه و بازی در زمین طراحان "استحاله تدریجی فرهنگی" و "حجاب زدایی" مرحله به مرحله، در پایگاه اصلی انقلاب در قم و کشور پرداختند؛
9⃣ بیدار و هوشیار باشیم:
کاملا مشهود است که دستگاه رسانه ای جریان "نفاق و نفوذ" در حال اجرای "عملیات خطرناکی" است که مدتی قبل امام خامنه ای نسبت به آن هشدار داده بودند یعنی حمله به ارکان باورهای دینی و انقلابی البته با ضمیمه نمودن "اغوای خواص" با هدف تسهیل در "استحاله فرهنگی" جامعه؛ امری که در اظهارات و مصاحبه ها و تحلیل های از سر غفلت حتی برخی از عناصر روحانی در محکومیت روحانی جوان مشهود است؛
0⃣1⃣ در تحلیل اهداف این خط رسانه ای جریان استحاله طلب داخلی، باید به رهنمودهای حکیمانه نائب المهدی عج مراجعه نمود آنجا که از "نقشه شوم" دشمنان پرده برداشتند و فرمودند:
هدف این است که "تودههای مردم مورد اغوا" قرار بگیرند امّا "وسیلهی" اغوای تودههای مردم، "اغوای خواص" است.
امروز یکی از "کارهای مهم" (دشمن)، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و "احیاناً سوادی"" دارند و مانند اینها... اگر به این خواصّ اغوا شده فرصت داده بشود... راحت تودهی مردم را اغوا خواهند کرد؛
یکی از "سنگینترین جنگهای نرم تاریخ کشور" ما "امروز" در همین زمینه در جریان است خب بنا بر این الان یک "جنگ نرم سختی" وجود دارد [ ۲ ]
🖌میراحمدرضا حاجتی
[ ۱ ] سوره حجرات / آیه ۶
[ ۲ ] در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
@hajati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ پاسخ رسایی به سؤال: حقوق کارمندان و کارگران چطور باید افزایش داشته باشد؟
👈 فیلم کامل برنامه تلویزیونی حمید رسایی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/12842
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ پاسخ رسایی به سؤالی درباره قیمت تاکسیهای اینترنتی
👈 برنامه تلویزیونی حمید رسایی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/12842
زندگی نامه مختصر جناب خديجه الکبری(س)
پدر او: خو يلد بن عبد الغري بن قُصَي بن كلاب است.
مادر او: فاطمه دختر زائده بن أصَم است.
تولد: سال 68 پيش از هجرت.
لقب: طاهره
وفات: در ماه رمضان سال دهم بعثت و پس از سه روز بعد از وفات ابوطالب است.
پيغمبر(ص) او را در حجون دفن كرد و خود او را در قبر گذاشت و سال وفات او عام الاحزان (سال اندوه ها) ناميده شده است و خديجه به هنگام وفات 65 سال داشت.
حضرت خدیجه سلام الله علیها یکی از چهار زن کامل دنیا، اولین و بهترین همسر رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم و مادر فاطمه زهرا و طاهر است.
کنیه او «ام هند» است
جریان خواستگاری و ازدواج رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم با خدیجه خواندنی و مفصّل است. خدیجه به رسول خدا گفت:«من برای شما زنی را در نظر گرفتهام.»
رسول خدا فرمود:«او کیست؟»
خدیجه عرض کرد:« او کنیز شما خدیجه است.»
خدیجه که یکی از ثروتمندان عرب به شمار می آمد و نوشته اند هشتاد هزار شتر و پول های فراوانی در دست افراد مختلف برای تجارت داشت، وقتی می خواست با رسول خدا ازدواج کند، گفت:«به خدا قسم ای محمـد، اگر مال تو کم است، مال من زیاد است. کسی که خودش را در اختیار تو میگذارد، چگونه مالش را در اختیارت نگذارد؟! من با تمام اموال و کنیزانم در اختیار توام.»
خدیجه بعد از ازدواج با رسول خدا به عمویش، ورقه، فرمود:« این اموال مرا بگیر و نزد محمـد ببر و به او بگو من تمام اموال و بردگان و آنچه را در اختیار من است به او هدیه میکنم.»
ورقه این خبر را در بین زمزم و مقام ابراهیم با صدای بلند به گوش همه مردم رسانید و آنها را شاهد گرفت.
در جریان کناره گیری رسول خدا از خدیجه قبل از ایجاد نطفه فاطمه علیهاالسلام، پیامبرعمار یاسر را نزد خدیجه فرستاد و فرمود به او بگو:«ای خدیجه گمان مبر که کناره گیری من از توست. نه، خداوند به من چنین امر فرموده است. گمانی جز خیر مبر و بدان، خداوند هر روز چندین بار به ملائکه اش به تو مباهات و فخر میکند.»
خدیجه علیه اسلام در هنگام زایمان فاطمه علیهاسلام تنها بود و زن های مکه و قریش از او کناره گرفته بودند. خدیجه را غم و اندوه فرا گرفته بود که ناگهان چهار زن بلندقامت شبیه زنهای بنی هاشم وارد اتاقش شدند.
خدیجه ترسید. آنها عرضه داشتند:« محزون مباش ای خدیجه. ما فرستادگان پروردگار توایم. ما خواهران توایم: ساره و آسیه و مریم و صفرا. آمده ایم تا تو را کمک کنیم »
امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی خدیجه علیهاسلام وفات کرد، فاطمه علیهاسلام به رسول خدا پناه برد. به دور پیامبر میچرخید و میگفت:«پدر جان، مادر من کجاست؟»
جبرئیل علیه السلام نازل شد و عرضه داشت:«ای رسول خدا، پروردگارت امر فرمود به فاطمه سلام برسان و بگو مادرش در خانه ای است از یاقوت و زبرجد که اطاقهایش از طلا و ستونهایش از یاقوت قرمز ساخته شده و با آسیه و مریم همنشین است
آخرين سخن خديجه، به هنگامي كه بر بستر مرگ خفته بود، از درد و رنج هائي كه در راه پيامبر(ص) ديده بود كم ارج تر نبود. لحظه اي كه شبح مرگ بر چهره او سايه افكنده بود به پيامبر چنين مي گويد:
« اي رسول خدا ...... من در حق تو كوتاهي كردم و آنچه شايسته تو بود، انجام ندادم.از من در گذر و اگر اكنون، دل در طلب چيزي داشته باشم, خشنودي توست.»
كلمات بر لبان پاكش مي لغزد و آخرين نفسهايش را با خشوع و ايمان بر مي آورد ...... خدا خديجه را رحمت كند. آن نمونه بارز زن مسلمان كه براي عقيده و رسالتش پيكار كرد.
طاهر پسر رسول خدا و خدیجه بود که پس از بعثت به دنیا آمد ولی مانند دیگر پسران پیامبر در مکه فوت کرد .
***
ابن عباس گفته است: رسول خدا (ص) بر روي زمين چهار خط كشيد و گفت آيا مي دانيد اين چيست؟
گفتند: خدا و رسولش داناترند.
پس رسول خدا (ص) گفت: بهترين زنان اهل بهشت چهار تن هستند: خديجه دختر خويلد، فاطمه دختر محمد (ص)، مريم دختر عمران و آسيه دختر مزاحم زن فرعون.
مناقب خديجه فراوان است و او از ميان زنان كسي است كه به مرحله كمال رسيده است. او خردمند و با جلال و متدين و پاكدامن و بزرگوار و از اهل بهشت بود. پيغمبر (ص) او را ستايش مي كرد و بر ديگر زنان مؤمن برتري مي داد و او را بسيار بزرگ مي داشت تا جائيكه عايشه مي گفت: به زني رشك نبردم آنچنان كه به خديجه حسد ورزيدم زيرا كه پيامبر (ص) بسيار زياد از او ياد مي كرد.
منابع:
1-بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۱-۲-۳-۷-۸-۱۲-۵۴-۵۵-۵۶-۷۱-۷۸-۸۰.
2ـ زنان صدراسلام / به قلم محمد علي بحر العلوم / ترجمه محمد علي اميني
#ماه_رمضان
#عضویت 👈👈
@orve313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦❉❥🥀🕊❥❉✦
🏴 #وفات_حضرت_خدیجه(س)
♨️درس بزرگ زندگی حضرت خدیجه(س)
👌#سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙حجت الاسلام #عالی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
⚜"زمانه خود را بشناس"
_____________________
🟡 | @zamanehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀شهیدانه
✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦
🔶️امروز اسلام به یاری ما نیاز دارد..
🌹شهید میکائیل کریمی
..رفیق شهید،شهیدت میکند..🕊
#رفیق_شهیدم
#شهید
#شادی_روح_شهدا_صلوات
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆اوضاع اینقدرهام که میگن بد نیست.
👌حتما ببینید
#امید
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش