ادعای یک نماینده مجلس درباره ترور آیت الله رئیسی!
تا کی ما باید بر سر مواضع و کنش این نمایندگان مجلس در این سطح هزینه بدهیم؟ نماینده ای که باید نخبگانِ عاقل جامعه باشد در این وضعیت کنونی با طرح این ادعا تمام ارکان رسمی نظامی را به لاپوشانی و دروغ متهم می سازد.
حتی رهبر را که به مردم حقیقت را نگفت!
میدانید که: پس از سقوط بالگرد از طرف مقامات عالی نظام به چندین دستگاه امنیتی و نظارتی ماموریت داده شد که مستقلا درباره سقوط تحقیق کنند و گزارش دهند، گزارش واحد نیز از بین همه گزارشات تهیه شد و هیچ کدام این مطلب را تایید نکردند. گزارش به اطلاع رسید.
فایده این مواضع چیست؟
اصلا چرا انقدر حرف میزنید؟
چرا انقدر حرف هزینه ساز میزنید تا سرمایه اجتماعی بر باد رود؟
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
.
روایت هوشنگ ابتهاج از کشف حجاب رضاخانی
«[سوال] استاد! آشنایان شما، خانواده شما، رضاشاه رو دوست داشتن؟
نه، خوب نبودن باهاش. می ترسیدن ازش. اگر می خواستن حرفی بزنن بچ بچ می کردن. با اینکه اون زمان میکروفون نبود اما باز ازش می ترسیدن. رضاشاه هم یک خصومت عجیبی با گیلانی ها داشت.
[سوال] قضایای کشف حجاب یادتونه؟
نه، خیلی بچه بودم
[سوال] خانواده شما حجاب داشتن؟
بله، مادرم چادر نماز، نه چادر سیاه، سرش بود …
[سوال] در رشت هم عزاداری محرم ممنوع شده بود؟
بله، دسته های سینه و زنجیرزنی ممنوع بود. بعد از شهریور ۲۰ هیئتها آزاد شدن. مردم هم حیلی ناراحت بودن از ممنوعیت عزاداری ها.
[سوال] خانواده شما چی؟
مادرم خیلی ناراحت بود. چون خیلی مذهبی بود.
[سوال] روز رفتن رضاشاه یادتونه؟
بله … چقدر مردم خوشحال بودن …
یک افسری بود به نام سرگرد […] که برادرش قاضی عسکر بود؛ مال نظامی ها. این آدم خیلی ظالمی بود، همیشه یک تعلیمی به دست میگرفت و تو خیابون راه می رفت. خودشو مالک شهر میدونست، بی بهانه مردمو میزد که تو چرا اینجا و ایستادی، بیخودی میزد … دوره رضاشاه برافتاده بود، اما روحیهها هنوز باقی مونده بود. یک زن مسنی با چادر نماز سفید داشت از خیابون رد میشد، سرگرد رفت و این تعلیمیش رو گذاشت زیر چانه این پیرزن و چادر زنو از سرش برداشت؛ کشف حجاب کرد، زن زیر چادر یک پیرهن خواب رکابی پوشیده بود. زنه نشست رو زمین و خودش رو جمع کرد از بخت بد این سرگرد، در جایی این اتفاق افتاد که نزدیک مرکز فرماندهی روسها بود، یه افسر قدبلند بود که می اومد بیلیارد بازی میکرد و خیلی عالی بیلیارد بازی میکرد، انگار که قهرمان جهان باشه. این افسر اومد پایین و خوابوند تو گوش سرگرد. سرگرد تو خیابون پخش شد و کلاش افتاد اونور پیادهرو، مردم جمع شدن و دست زدند برای افسر روس. خُب دل خونی از سرگرد داشتن، هم تو زمان رضاشاه و هم بعدش. اون افسر روس دیگه محبوبِ مردم شده بود، هرجا میرفت مردم از دکاندار، بقال و فلان بهش احترام میذاشتن…»
📎 منبع: پیر پرنیان اندیش، میلاد عظیمی و عاطفه طیّه در صحبت سایه، هوشنگ ابتهاج، سخن، تهران، دهم، ۱۳۹۴، ج۱، ۶۰-۶۲٫
#نهضت_شهر
@Nehzat_Shahr
1.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای مادر چـار آفتاب ادرڪـنـے
زهرای سرای بوتراب ادرڪـنـے
ما دست به دامان توئیم ای بانـو
یا فاطمۂ بنـے ڪلاب ادرڪـنـے
🏴رحلت حضرت ام البنین (س)
برمسلمین جهان تسلیت باد🏴
🔰اوضاع سوگناک شایستهسالاری در دولت چهاردهم
مدیر برکنار شده دوباره مدیر شد!
🔸 امیر آریازند مدیرعامل املاک و مستغلات تامین اجتماعی شد.
🔸با حکم مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، امیر آریازند به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره موسسه املاک و مستغلات سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
🔸آریازند پیش از این مدیرکل حوزه معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاستجمهوری بود که از این مسئولیت کنار گذاشته شد.
🔸آریازند از بازداشتیهای فتنه ۸۸ و عضو حزب منحله مشارکت است. او سال ۹۲ در حمایت از ۵۵ مجرم زندانی، همراه با ۴۶۵ نفر از فعالان اصلاح طلب به اوباما نامه نوشتند و خواستار برطرف کردن نگرانیهای بینالمللی از طرف ایران شدند!
🔸یکی دیگر از امضا کنندگان این نامه ذلیلانه بدون کوچکترین سابقهای در حوزه فرهنگ و هنر و صرفا بر اساس روابط و زد و بندهای سیاسی به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد منصوب شد.
🔸برخی دیگر از افراد به کار گرفته شده در دولت چهاردهم نیز داری سوءسابقه و حتی سابقه زندان هستند. برای نمونه طی روزهای گذشته دو نفر از عوامل رسانهای بدسابقه که سابقه محکومیت توسط قوه قضائیه را نیز دارند، در خبرگزاری دولتی ایرنا منصوب شدهاند.
🔸گفتنی است اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم که وظیفه شناسایی چهرههای مناسب برای مدیریت در این دولت را برعهده داشتند، روی هم رفته مجموعا به ۲۶ سال حبس محکوم شده بودند.
🔸این انتصابات در ردههای بالای مدیریتی دولت چهاردهم در حالی رخ میدهد که برای استخدام یک نگهبان در ادارات دولتی داشتن «گواهی عدم سوء پیشینه» یکی از مدارک الزامی است.
@kayhan_online
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 جبهه مقاومت، گستردهتر؛ ایران قوی، مقتدرتر | نماهنگ جدید KHAMENEI.IR
👆 بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره گستردهتر شدن جبهه مقاومت و قدرتمندتر شدن ایران قوی...
✏️ من به شما عرض میکنم، به حول و قوّهی الهی، گسترهی مقاومت، بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت. آن تحلیلگر نادانِ بیخبر از معنای مقاومت، خیال میکند که مقاومت که ضعیف شد، ایران اسلامی هم ضعیف خواهد شد! من عرض میکنم که به حول و قوّهی الهی، بِاذنالله تعالیٰ، ایرانِ قوی، مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔸حدیث زندگی🔸
حضرت زهرا سلام الله علیها:
خدایا مرا در طلب چیزی که قسمتم نیست خسته و درمانده نکن
و چیزی را که قسمتم هست آسان نصیبم گردان
📚مهج الدعوات ص۱۴۱
💥جمعی از اساتید روانشناسی و مشاوره کشور پیرامون مسائل اجتماعی مربوط به پوشش و حجاب به رؤسای سه قوا نامهای نوشتند.
🔻 در بخشی از این نامه آمده است: مردم عزیز ایران و سیاستگذاران ایرانی بیش از چند دهه است که با مسئله اجتماعی پوشش و حجاب مواجه هستند. غالباً این مسئله به جای بررسی علمی و استفاده از تجارب بینالمللی، تحت تأثیر فضاسازی رسانهای و سیاسی پیچیدهتر شده است. در مسئله پوشش، شواهد نشان میدهد فعالیتهای فرهنگی و تلاش برای ایجاد نگرش و باورسازی صحیح و اصلاح تحریفهای شناختی باید همراه با تعیین و تصریح دقیق حدود قانونی و نظارت بر آن باشد. از آنجا که رسالت جامعه علمی را کمک به حل مسائل و تبیین آخرین دستاوردهای علمی برای ساختن بهترین تصمیمات میدانیم، به عنوان جمعی از متخصصین حوزه سلامت روان، لازم دانستیم به صورت مختصر برخی از دستاوردهای علمی جدید و مبتنی بر شواهد روز دنیا پیرامون این موضوع را به استحضارتان برسانیم:
▪️الف: فاصله گرفتن از فرهنگ پوشش و حجاب، تبعات غیرقابل انکار و جبرانناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه خواهد داشت.
▪️اختلالات و مشکلات روانشناختی: پژوهشها و مستندات بسیاری نشان دادهاند که پوشیدگی و حجاب، نقش محافظتی در برابر بسیاری از اختلالات مانند افسردگی، تصویر منفی بدنی، اختلالات خوردن و اختلال بدریختانگاری بدن ایفا کرده و همچنین شاخصهای سلامت فردی و اجتماعی را مثل رضایتمندی زناشویی، امنیت روانی و بهرهوری اجتماعی افزایش میدهد.
▪️آسیبهای اجتماعی: مطالعات نشان دادهاند که بدپوششی، نمایش جذابیتهای جنسی در زنان عامل مؤثری در افزایش آزار، سوء استفاده و خشونت جنسی است. همانطور که آمارهای تجاوز و آزار جنسی در غرب این موضوع را به وضوح نشان میدهد.
▪️همچنین، طبق مطالعات، جنسیسازی جامعه منجر به افزایش هرزهنگاری کودکان، بهرهکشی جنسی از دختران، افزایش مشاهده هرزهنگاری، افزایش روسپیگری دختران، کاهش ازدواج و تعهد به رابطه، افزایش روابط بیضابطه، افزایش عملهای زیبایی در آقایان و خانمها است. از دیگر پیامدهای بدپوششی، شیءانگاری زنان است که موجب آثار روانی منفی شدیدی برای آنها میشود.
▪️ احساس گناه بیشتر در قربانیان زن، تصویری کمتر اخلاقی و انسانی داشتن از خود، عملکرد شناختی ضعیفتر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مقاومت کمتر در موارد تجاوز و آزار جنسی، اختلال در کارکرد جنسی، اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد برخی از نتایج مطالعات در این زمینه است.
🖇 مشروح این نامه به همراه امضاءکنندگان آن که از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور هستند را در ادامه بخوانید
👇👇
https://www.8deynews.com/796420
📸 تروریست ها در بازار الحميدية دمشق:
🔹ایران تروریست، با شعار آزادی فلسطین، اقدام به اشغال عراق و یمن و سوریه و لبنان کرد و جبهه مقاومت برای آزادی فلسطین نبود بلکه برای فتنه افکنی بین کشور های اسلامی بود و کشور های خلیج عربی (!) نیز همدست ایران در این امر بودند ولی انقلاب سوریه تمام توطئه های آن ها را نقش بر آب کرد
➕این را چه کسانی میگویند؟ همان که اشغال قنیطره جلوی چشم شان را به تماشا نشسته اند
➖به چه کسانی میگویند: همان ها که در یکسال اخیر در راه فلسطین، بلند پایه ترین فرماندهان و رهبران خود را فدا کردهاند
https://eitaa.com/Politicalhistory
خاطرات و طعنههایی که امروز تبدیل به آرزو شده
🔹روزگاری در دولت شهید «رئیسی»، قطعنشدن برق در زمستان را امری بدیهی میدانستند و امروز در دولت مطبوع خودشان، برای قطعی برق در چله زمستان، تئوریپردازی و توجیهتراشی میکنند!
🔹دلم برای رئیسی سوخت.
🆔 @Masaf
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
[پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60