eitaa logo
سرباز انقلاب
108 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
6هزار ویدیو
188 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 دست غیبی در کار است تحول روحی مردم، کار خداست 🔹"من در اواخرِ اوقاتی که در پاریس بودم توجه به یک مطلبی پیدا کردم که راجع به پیشرفت این نهضت خیلی دلخوش شدم، و این مطلب را در پاریس هم به اشخاص و اجتماعاتی که می‌شد تذکر دادم؛ و آن این بود که در انقلاباتی که در دنیا واقع می‌شود کم اتفاق می‌افتد - یا اتفاق شاید نیفتاده باشد - که اینطور باشد که یک مطلبی را که در مرکز مملکت می‌گویند، همین مطلب در کوره ده‌های دور افتاده هم باشد؛ و آن مطلبی را که روشنفکران می‌گویند، همان را مردم بازار و کوچه و دهقان و کشاورز هم همان را خواستار باشد... ♦️من این را اینطور فهمیدم که یک دست غیبی در کار است. انسان هر چه هم بخواهد مثلاً روشنگری داشته باشد و هر چه هم بخواهد یک همچو امری واقع بشود به این گسترش نمی‌تواند واقع بشود. من اینطور فهمیدم که خدای تبارک و تعالی در این مسئله نظر دارد و از آنجا اطمینان برایم پیدا شد که پیروزی هست... 🔹من در تمام این مدت- از این اواخر که دیگر اینطور به ذهنم‌آمده بود - این معنا را یک مطلب الهی تلقی می‌کردم. و حالا هم همین معناست که یک ملت رنجدیده که هیچ نداشت در دستش، یک ملتی که وضعش اینطور بود که برای خودش حق اعتراض قائل نبود. ♦️ شما ملاحظه می‌کردید که اگر یک پاسبان می‌آمد در بازار تهران می‌گفت که «چهارم آبان» است باید بیرق بزنید احدی به خودش اجازه اینکه بگوید «نه» نمی‌داد؛ در مقابل پاسبان نمی‌شد بگوید «نه»! اجازه به خودشان نمی‌دادند که بگویند «نه». 🔹این تحول روحی در بین ملت پیدا شد که در ظرف یک سال و یک قدری بالاتر، آن ملت آنطور متحول شد به یک ملتی که در خیابانها ریخت و گفت که «مرگ بر شاه»! آنکه مقابل پاسبان برای خودش این حق را قائل نبود، همه با هم شروع کردند به فریاد «مرگ بر شاه»... این یک مطلبی نیست که یک شخص، یک جمعیت بتواند بکند؛ این را خدا کرده است". 💢 صحیفه امام ، جلد 6 ،صفحات 490 تا 492 @IMANI_mohammad
💢 خط شکنی به عشق امام 🔹 شب عملیات والفجر 8 که نیروها باید به دل امواج خروشان اروند می زدند، شهید مِزِرجی به شهید شوشتری گفت: ♦️ « امشب اگر عراقی‌ها ما را نزنند، توی آب کوسه‌ها می‌زنند. اگر هیچ کدام نزنند، ما لای سیم خاردار و تله‌های انفجاری گیر می‌کنیم. با محاسبات مادی، امشب ما نمی‌توانیم از آب رد بشویم. من امشب فقط وارد آب می‌شوم تا امام که در جماران است، به ایشان خبر بدهند که آقا! بچه‌ها به عشق تو زدند به خط. دیگر برای من مهم نیست که آن طرف خط برسیم یا نرسیم». ♦️و بعد از آن گفت «آنی که وظیفه ماست وارد آب شدن است، از این آب بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن‌اش با خداست. بعد گفت که خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف اروند قلبش آرام است، آن طرف می‌ترسد، توحیدش مشکل دارد» 🔹استاد حسن رحیم پور ازغدی @IMANI_mohammad
. 🔹«ما با حضرت عالی به عنوان وصی امام امت(ره) و نایب امام زمان(عج) تجدید بیعت کرده‌ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده‌ایم... بسیارند کسانی که می‌دانند شمشیرزدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیرزدن در رکاب حضرت مهدی(عج) و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما. 💢 کمترین مطیع شما، سید مرتضی آوینی». @IMANI_mohammad
. ♦️ما ره به خلوت عشق، هرگز نبرده بودیم ♦️پیدا نمی شدی تو، شاید که مرده بودیم 🔹السّلام علیک یا روح الله، ایّها العبد الصّالح، المطیع ‏للَّه و لرسوله و للأئمة المعصومین علیهم السلام. 🔹سلام بر تو که روح خدا در کالبد بی جان زمانه شدی و سلام بر تو که تا ابد جاودانه ای. @IMANI_mohammad
تحریف، برای انتقام از امام؛ نقشه ای که در لندن طراحی شد 🔹سایت «جرس» به عنوان ارگان اتاف فکر فتنه سبز در لندن، در تاریخ 5 خرداد 1392، مقاله‌ای تحت عنوان «آیت‌الله خمینی در برابر آیت‌الله خمینی» منتشر کرد. این مقاله خواستار انتقام از امام و رهبری به واسطه تحریف مکتب امام (ره) توسط امثال خاتمی و موسوی شده بود: 🔻"ما محتاج نظریه‌ای مناسب با فضای سیاسی برای گذار هستیم. این گذار باید بر گسل شکاف میان اطرافیان آیت‌الله خمینی رخ دهد. یک دسته از شاگردان آیت‌الله خمینی همراه آقای خامنه‌ای هستند. دسته دیگر در عوض، چند سال است (خصوصا پس از جنبش سبز) به دموکراسی‌خواهی [!!] نزدیک می‌شوند. 🔻در این دسته موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و برخی اعضای بیت خمینی هستند. استراتژی ما باید مانور روی این شکاف باشد. در این دید نباید با آیت‌الله خمینی همان معامله‌ای را کرد که با آقای خامنه‌ای می‌کنیم. آقای خمینی را باید به عنوان بخشی از تاریخ نقد کرد، منتها توجه کرد که او به همراه بیتش همچون متنی است که دو قرائت هرمنوتیکی کاملا متضاد از آن می‌شود کرد... 🔻البته که دموکراسی تعریف مشخصی دارد و یحتمل، دموکراسی دینی بی‌معناست. با این حال آقای خمینی و مجموعه سخنان او در وضعیت کنونی سیاست ایران، حکم قرآن یا انجیل را دارد. در قرآن و انجیل هم آیاتی داریم که به خونریزی و قتل تشویق می‌کند و هم آیاتی که به رحمت و بخشش و نوعی انسان‌گرایی توصیه می‌کند. 🔻یک راه برخورد این است که نگاهی ذات‌گرا داشته باشیم و بگوییم این متون کلا تولیدکننده خشونت‌اند. یک راه دیگر هم همین است که همچون نواندیشان دینی بر آیات انسان‌گرایانه این متون مقدس بیشتر تاکید کنیم و به عنوان مثال آیات جهاد و خونریزی را تاویل کنیم (مثلا آنها را فقط مربوط به زمان خاص نزولشان بدانیم) در یک جامعه مذهبی روش دوم بیشتر جواب می‌دهد"! 🔹جرس در ادامه می‌نویسد: 🔻«محتملا در وضعیت خاص ایران تا اطلاع ثانوی آیت‌الله خمینی حکم را دارد که باید آن را به نفع خود تأویل کرد. هیچ اندیشیده‌ایم چرا عده زیادی در میان اندیشمندان دنیا از لاک گرفته تا مارتین لوتر و سروش و مجتهد شبستری کوشیده‌اند بگویند دین با دموکراسی یا حقوق بشر سازگار است، به جای اینکه بر تضاد این دو به نحوی ذاتگرایانه انگشت نهند؟ 🔻یکی از توجیه‌های مهم این رویکرد آن است که توجه شود دین از منظر هویتی برای بسیاری از انسانها مهم است، و بر این اساس بهتر است دموکراسی‌خواهان یا حقوق بشر دوستان به‌جای آنکه خود را در برابر دین قرار دهند، از نیروی آن استفاده کنند. هکذا است داستان آقای خمینی در وضعیت بغرنج کنونی ما در ایران... 🔻قرار نیست دموکراسی را با معیار خاتمی و هاشمی بسنجیم. البته که دموکراسی معیارهایی مستقل دارد. بلکه قرار است کوشش کنیم شکاف را عمیق‌تر کنیم. 🔻در این نگاه اصلاح‌طلبانی چون هاشمی یا خاتمی در حال شدن و تغییر به واسطه فشار از سوی بدنه حامی‌شان نگریسته می‌شوند نه هویت‌هایی لزوما ثابت. برای این شدن و تغییر البته آنان را باید مورد خطاب قرار داد و نقد کرد.» @IMANI_mohammad
. تا فرصت هست، جبران می کند؟! 🔹پیامبر اعظم (ص) فرمود "کَفی بِالمَوتِ واعِظاً. مرگ برای موعظه کفایت می کند". مرگ، پایان آرزوها، و آغاز محاسبه مبتنی بر پیامد کرده ها و نکرده هاست. آیا خاتمی می تواند در یوم الحساب، پاسخگوی تبعات و خسارات نقش آفرینی اش در فتنه سبز باشد؟ ♦️ او در جمع های خصوصی، چند بار اعتراف کرده ادعای تقلب در انتخابات 88 را قبول ندارد. اما با این وجود، در تمام آن هشت ماه آشوب، از هیزم کشان اصلی فتنه ای بود که کشور را به بهانه "تقلب"، در کام بی ثباتی کشاند. آشوبگران جرئت یافته با خیانت خاتمی و موسوی، گفتند "انتخابات بهانه است/ اصل نظام نشانه است"! 🔹مقامات دولت اوباما گفته اند بعد از مشاهده آشوب و دودستگی در ایران، به صرافت افتادند تحریم های جدیدرا اعمال کنند. واین غیر از گزارش هایی است که می گوید برخی نمایندگان سران جنبش سبز از دولت اوباما خواستند تحریم ها را دفعتا اعمال کند که فلج کننده باشد! ♦️اوباما در کتاب خاطرات خود تصریح کرد «اگر جنبش سبز در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریم‌‌های سخت نمی‌گرفت... تحریم‌های دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریم‌‌های سخت را من اعمال کردم». 🔹لس آنجلس تایمز، 28مهر 88 از زبان جان‌ هانا مقام آمریکایی نوشت: "مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدید‌تر، بصورت شوک‌ وارد شود که و نه به صورت واکسن". ♦️رابرت گیتس (رئیس ‌سیا) پس از شنیدن شعار سبزها به نفع اسرائیل در روز قدس88 به CNN گفت: "به‌دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، تحریم اثر گذارتر از گذشته است. ما شکاف‌هایی را شاهدیم که در 30 سال گذشته بی‌سابقه است. مخالفان به جای پیگیری رای خود، سیاست های کلان حاکمیت را هدف گرفته‌ اند". 🔹دو جرم سنگین، متوجه خاتمی است: نقش آفرینی در تدارک آشوب و بی ثبات سازی کشور، و گرای یک دهه تحریم خصمانه ای که از دل این فتنه به دشمن داده شد. حداقل جبران این جفای بزرگ، عذرخواهی از نظام و مردم، و شهادت دادن درباره دروغ بودن ادعای تقلب است که یقین دارد دروغ است، اما از بازگویی می ترسد؛ چون افراطیون مدعی اصلاحات را به خوبی می شناسد. ♦️او باید بین حقیقت و آخرت، یا پسند قبیله غربگرایان خیانتکار، یکی را انتخاب کند. راه توبه روشن است. خداوند درسوره بقره هشدار می دهد که کتمان کنندگان شهادت، مورد لعن خدا و لعنت کنندگان هستند؛ 🔹"إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ. مگر آنها که توبه و اصلاح و تبیین (شهادت) کردند؛ پس به سوی آنها بر می گردم و توبه شان را می پذیرم، و من توبه پذیر مهربان هستم". @IMANI_mohammad
. تا فرصت هست، جبران می کند؟! https://eitaa.com/IMANI_mohammad/3518
🔴 آیا جوانان دیگر تمایلی به داشتن فرزند ندارند؟ طبق آخرین نظرسنجی ایسپا 68.4 درصد مردم معتقدند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. اما با بالاتررفتن پایگاه اقتصادی خانواده‌ها باور به اینکه داشتن فرزند موجب خوشبختی زوجین می‌شود کاهش پیدا می‌کند. 🔹روند نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد باور به ثأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین، بین جوانان رو به کاهش است. در سال 1392، 72.7 درصد جوانان 18 تا 35 ساله مجرد معتقد بوده‌اند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود که در سال 1397، به 68.3 درصد رسیده و در نظرسنجی اخیر ایسپا (دی‌ماه 1400) 60.4 درصد جوانان مجرد 18 تا 35 سال باور به تأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین داشته‌اند. 🔹داده‌ها نشان می‌دهد نقش عوامل دیگر در کنار اقتصاد قابل چشم‌پوشی نیست. طبق نتایج تحلیلی ایسپا با بالاتر رفتن پایگاه اقتصادی افراد، تعداد فرزندان مناسب از نظر افراد کاهش پیدا می‌کند. میانگین تعداد فرزند مناسب در پایین‌ترین گروه اقتصادی 2.8 و در بالاترین گروه اقتصادی 1.8 فرزند است. 🔹با افزایش سن، تعداد فرزند مطلوب برای خانواده هم بیشتر می‌شود. افراد بالای 50 سال به طور متوسط 2.6 فرزند را مناسب می‌دانند، افراد 36 تا 49 سال 2.2 و میانگین تعداد فرزند مناسب بین جوانان 18 تا 35 سال تقریباً دو فرزند است. 🔹علاوه بر موضوع اقتصاد، در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه ایران نوعی تغییر نگرش نسبت به فرزند‌آوری به چشم می‌خورد. بسیاری از جوانان امروز ازدواج و فرزندآوری را بخش محتوم زندگی خود نمی‌دانند. هویت نسل جوان با نقش‌های مختلفی جدا از پدر یا مادر بودن هم شکل می‌گیرد. 🔹تفاوت نگرش زنان شاغل و خانه‌دار نشان از دغدغه‌هایی فراتر از نگاه صرفاً مادی به تصمیم‌گیری درباره فرزندآوری دارد. در تمامی گروه‌های سنی زنان، افراد خانه‌دار بیش از زنان شاغل اعتقاد دارند که داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. 60 درصد زنان 18 تا 35 سال شاغل با این گویه موافق بوده‌اند درحالیکه این میزان بین زنان خانه‌دار حدود 70 درصد بوده است. 🔻تفاوت بین نگرش گروه‌های مختلف تحصیلی، جنسی، سنی، اقتصادی و ساکنین مناطق شهری و روستایی به وضوح نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری صرفاً اقتصادی درباره موضوع فرزندآوری ناکافی است. همچنین ضرورت شناخت عمیق‌تر الگوهای تصمیم‌گیری جوانان برای فرزندآوری و دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها برای سیاست‌گذاری جامع اهمیت ویژه‌ای می‌یابد و آنچه در حیطه اجرا ضرورت پیدا می‌کند عدم اجرای یکپارچه سیاست‌ها برای کل جامعه است. منبع: صفحه مجازی ایسپا http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔰پیام رهبر انقلاب به فعالان حوزه جمعیت🔰 بسم الله الرّحمن الرّحیم با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای یا پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت. به دست‌اندکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای
🔴مسأله جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟ 🔺اغلب وقتی پیرامون جمعیت صحبت می‌شود، می‌گویند عامل کاهش فرزندآوری بحث اقتصادی است و تا وقتی مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نشده و مردم آینده امنی برای وضع معیشتی خود تصور نکنند، نباید از آنان توقع فرزندآوری داشت و فعالیت در این زمینه بی‌فایده است. 🔹عدم پاسخ به سوال مهم «فرهنگ یا اقتصاد»، بسیاری از افراد دغدغه‌مند را از تلاش و تبلیغ در جهت نجات آینده جمعیتی کشور از سیاه‌چاله سالمندی منصرف کرده است. 🔻در یادداشت «موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟» تلاش شده پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا شود. در صفحه نخست وطن امروز بخوانید👇 http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3489/1/248886/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺دیشب بازهم برایمان ثابت شد بسیاری از فعالان رسانه و فرهنگی ما چقدر با مردم تفاوت دارند؛ و چقدر رویدادهای اجتماعی را نمی‌فهمند؛ و با وجود این عدم فهم، اتفاقا چه خوب برخی واقعیت‌های اجتماعی مثل احساس تبعیض مردم خوزستان و زمینه‌های شکاف اجتماعی را سکوی بیشتر دیده شدن خود می‌کنند. طبیعتاً برای آنان مهم نیست این کارشان موجب عمیق‌تر شدن این‌ها می‌شود. 🔹بعد از مراسم همخوانی در ورزشگاه آزادی، توییت‌ها و استوری‌هایشان شروع شد که ای وای مردم در آبادان عزادارند و شما در تهران عروسی گرفتید! کاش ذره‌ای منطق در این مخالفت بود که از همراهی بعضی چهره‌های مدعی فلسفه و علوم اجتماعی خوانده در این مسخره بازی تعجب نمی‌کردیم. مجلس عروسی؟؟؟ مراسمی که ابتدایش با یاد جانباختگان آبادان شروع و تا انتها به یادشان بود و محتوایش جز مناجات با امام زمان و ذکر نام اهل بیت و اشک‌های پاک و معصومانه کودکان و والدینشان هنگام سلام به فرمانده غایب از نظر چیزی نداشت، جشن و پایکوبی‌ست؟ وقتی یادم می‌آید تمام این چند روز بازی‌های فوتبال حتی برای تیم‌های خوزستانی برگزار شده و تماشاگر و شادی پس از گلش هم تعطیل نشده و شما یادتان نبوده اعتراض کنید، بیشتر می‌فهمم چقدر محتاج دیده شدنید و چقدر منافع جامعه برایتان بی‌اهمیت است. 🔻اگر مردم را می‌شناختید می‌دانستید خوزستانی‌های زیادی که همین دیروز عصر پای تلویزیون با همخوانی کودکان در ورزشگاه آزادی اشک ریختند، با این حرکت‌های رسانه‌ای کم اهمیت شما حس خوبشان خراب نمی‌شود. بدحالی خود از دیدن این رویداد بی‌نظیر معنوی را پای مردم ننویسید. 📝 @roo_be_rah
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهرستان کارگیل- ایالت جامو و کشمیر، گروه سرود سلام فرمانده برخی وقتی نارضایتی ها را می بینند، می گویند ایران دیگر پتانسیل هویت بخشی و الگوسازی که به برکت انقلاب به دست آمده بود را از دست داده! اما نشانه‌ها چیز دیگری می‌گویند. این تصاویر می‌گوید خیلی‌ ها در گوشه گوشه دنیای اسلام، چشمشان به ایران است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715