eitaa logo
♡«سرباز انقلاب»♡
106 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
181 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حسین دارابی
دوره امامت امام سجاد(ع) دوران بسیار سختی بود. جامعه اسلامی در غفلت عمیقی فرو رفته بود. تاجایی که امام زین العابدین فرمود در مکه و مدینه، 20تا خانه نیست که مارو دوست داشته باشن. نه اینکه مارو امام بودنن، نه. مارو دوست داشته باشن. جامعه اسلامی به درجه‌ای از انحطاط رسیده بود که سرِ پسرِ رسول خدا رو در کربلا از تن جدا کردن، اتفاق خاصی نیفتاد. درحالی که یک آواز خوان معروف وقتی در مکه از دنیا رفت، همه مردم غرق در غم بودن و عزای عمومی در مکه و مدینه بوجود اومده بود. و چنان جمعیتی از راه دور و نزدیک برای تشییع جنازه آن آوازخوان اومدن که کم سابقه بود. مدینه مرکز نزول وحی، شده بود مرکز آوازخوانی و فساد و فحشاء. در این فضایی که مردم روزبه روز از اسلام دور می‌شدن. و درکل مکه و مدینه انگشت‌شمار دوست‌دار امام سجاد و اهل‌بیت وجود داشتند، علی‌بن الحسین کاری کرد که مردم بیدار شدند. تاجایی که وقتی به شهادت رسید، مردم مکه ومدینه غرق در عزا شدند و جمعیتی که برای خاک‌سپاری حضرت حاضر شدن خیلی بیشتر از آن آوازخوان معروف بود. امام سجاد کاری کرد که مردم به اون سطح از آمادگی رسیدن که در عصر امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) شکوفا شدند و مکتب اسلام رو پیشرفت و گسترش دادن. از حدیث امام صادق(ع) کاملا این موضوع رو میشه فهمید که فرمودند: پس از شهادت امام حسین علیه السلام مردم از ولایت مرتد شدند و برگشتند، به‌جز سه نفر، سپس مردم مجدد (به اسلام و ولایت) ملحق شدند و زیاد گشتند. این نکته که درحدیث میفرماید، سپس ملحق شدند و زیادشدند، تلاش‌های دینی و فرهنگی امام سجاد بود. ولی متاسفانه امام سجاد رو یک امام فقط عابد و رنجور و مریض معرفی می‌کنند ✍حسین دارابی @hosein_darabi
⚡ قناعت، کفاف و اقتصاد؛ سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی قناعت، کفاف و اقتصاد سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی هستند. دو برداشت از قناعت وجود دارد، يك برداشت انحرافى و غلط كه همان دستهاى خبيثى كه مى‌خواستند مردم ما را با اسراف و مصرف‌گرائى بى‌كنترل آشنا كنند، اين تفسير و برداشت غلط را در بين مردم ما ترويج كردند. اين برداشت غلط اين است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در طلب، در همت، در تلاش زندگى. قناعت را اين‌جور معنا كردند و كوبيدند. اين تفسير غلط از قناعت است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در تلاش و طلب و جستجو و كار و فعاليت. تفسير درست قناعت، كوتاه آمدن در تلاش نيست، حد نگه داشتن در مصرف است. قناعت به ما نمى‌گويد كه تلاش نكنيد، تحصيل نكنيد، به دست نياوريد، انگيزش و جستجو نداشته باشيد. قناعت به ما مى‌گويد هر چه به دست آورديد، هر چه تلاش كرديد، در مصرف آنچه كه به دست آورديد، حد و اندازه نگه داريد. قناعت بكنيد، يعنى براى مصرف كردن حرص نزنيد، از آنچه در اختيار ديگران است براى مصرف خود طمع نورزيد؛ اين معناى قناعت است. اين سؤال پيش مى‌آيد كه اين حدى كه در مصرف بايد نگه داريم، اين حد كدام است؟ پاسخ عنوان كفاف است «الكفاف والعفاف». كفاف يعنى آن مقدارى از مصرف كه براى زندگى معمولى و نيازهاى لازم كفاف بدهد و بس باشد؛ يعنى انسان در خوراكش در پوشاكش، در مصارف زندگيش، در مسكنش، در مركبش و در همه‌ى امورش به اندازه‌ى نيازهايى كه به طور عادى براى يك انسان وجود دارد به آن اندازه مصرف كند و به آن اندازه بخواهد و بيشتر از آن را نخواهد و مصرف نكند؛ اين كفاف است. خب حال بلافاصله اين سؤال پيش مى‌آيد كه آن حدى كه براى انسان لازم است، كدام است؟ بعضى ممكن است كه حد لازم را آنقدر كم بگيرند كه به قدر بخور و نمير برسد. مثل آن چيزهايى كه از بعضى صومعه‌نشينها و زهاد افراطى در طول تاريخ ديده شده و شنيده شده است. بعضى هم ممكن است كه كفاف به حد بسط و كفايت را بيش از اندازه‌ى لازم بدانند. پاسخ به اين سؤال را روايات ما در عنوان اقتصاد دادند، اقتصاد يعنى ميانه‌روى، نه افراط و نه تفريط. ما در جامعه‌ى خودمان بايد نگاه كنيم ببينيم وضع مردم چگونه است. يك وقت در جامعه فقر وجود ندارد، بى‌غذائى وجود ندارد، محروميت وجود ندارد، حد وسط در اين جامعه يك زندگى مرفهِ بالائى ممكن است باشد. اما يك وقت در يك جامعه‌اى فقر هست، محروميت هست، مردمى هستند كه از اوليات زندگى و نيازهاى ضرورى زندگى خودشان محروم و تهى‌دست هستند؛ اين‌جا حد وسط فرق مى‌كند. حد وسط را در يك جامعه به طور مجمل و كلى مى‌شود فهميد، آن وقت اين‌جا نقش مسؤولين كشور و دولتها و طراحان مسائل اقتصادى جامعه روشن مى‌شود كه بايد بنشينند، آن حد وسط را مشخص كنند؛ اين مى‌شود الگوى مصرف اسلامى. پس الگوى مصرف بر سه پايه استوار هست: قناعت، كفاف و اقتصاد، يعنى ميانه‌روى و بر اساس اين بايستى طراحى كنند براى پوشاك مردم، براى مسكن مردم، براى زندگى مردم و كوشش دستگاههائى كه مى‌خواهند الگوى مصرف را ارائه بدهند بايد هم اين باشد كه فاصله‌ى بين مردم را كم كنند؛ اين يكى از نكات اساسى است كه در ميان قشرهاى مردم فاصله‌هاى زياد وجود نداشته باشد. نمى‌گوئيم همه بايد صد در صد يكسان و قالبى مصرف كنند كه چنين چيزى نه ممكن است و نه لازم، بلكه مى‌گوئيم فاصله بايستى بين قشرهاى مردم زياد نشود، شكافها به وجود نيايد و جامعه دوقطبى، يك قطب فقير و يك قطب غنى نباشد، مردم در يك حدود نزديك به هم از لحاظ خوراك و پوشاك و مسكن و بقيه‌ى موارد زندگى، زندگى كنند. البته اين كارى است، احتياج به تلاش بلندمدت دارد و به اين زودى جامعه به اين‌جا نمى‌رسد. لكن با برنامه‌ريزى مى‌توان مردم را در يك حد متوسطى نگه داشت و آنهائى كه مى‌توانند خودشان را به يك حد متوسط برسانند در حالى كه اسراف مى‌كنند و زياده‌روى مى‌كنند، اينها را به ايشان تذكر داد. بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون الگوی مصرف اسلامی، فروردین ماه 1365، خطبه های نماز جمعه تهران @syjebraily
12.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری های سردار سعید قاسمی از روزهای پایانی جنگ: چرا ۳ شب بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، چندین شهر ایران از جنوب تا غرب به راحتی دست عراق و منافقین افتاد؟ روحانی که مسئول پدافند جنگ بود باید جواب بدهد گردنه پاتاق که در جنگ‌های جهانی سقوط نکرده بود، چطور آن زمان سقوط کرد؟ هاشمی در نماز جمعه دروغ بزرگی گفت که ما از قبل برای عملیات مرصاد آماده بودیم! #رو_در_رو @rudarru57 گفتگوی کامل را اینجا ببینید👇 Aparat.com/v/XqgQw
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سعید قاسمی: در ۸ سال جنگ تحمیلی ۱۲۰۰۰ اسیر دادیم، در چند روز بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ (جام زهر) هم ۱۲۰۰۰ اسیر! اما اینها را در تاریخ سانسور کرده اند. #رو_در_رو @rudarru57 گفتگوی کامل را اینجا ببینید👇 Aparat.com/v/XqgQw
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت سعید قاسمی از نقش هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، میرحسین موسوی و محسن رضایی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی #رو_در_رو @rudarru57 گفتگوی کامل را اینجا ببینید👇 Aparat.com/v/XqgQw
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
1. چند ماهی بود که پیگیر گفتگو با حاج سعید قاسمی بودیم اما فرصتش پیش نمی آمد، اکثر اوقات در کرمانشاه بود و درگیر ساخت خانه برای مردم زلزله زده. اگر هم سفری به تهران داشت، آنقدر فشرده و مختصر بود که فرصتی برای ضبط یک گفتگوی تفصیلی بدست نمی آمد تا اینکه در اواخر سال 97 بالاخره این فرصت مهیا شد. 2. از همان ابتدا که پیگیر گفتگو با او بودیم، اطمینان داشتیم که این مصاحبه یکی از بهترین برنامه هایمان خواهد شد اما تا امروز که 20 برنامه از رو در رو را ضبط و پخش کرده ایم، بدون تردید این گفتگوی 4 ساعته که در دو قسمت 2 ساعته منتشر میشود، "بهترین" برنامه مان بوده، چون هم بسیاری از مطالب آن ارزش "تاریخ شفاهی" دارد و برای اولین بار منتشر می شود و هم بیان خاص و متفاوت حاج سعید، هر بیننده ای رامیخکوب میکند. 3. او در این گفتگو از روز تولدش شروع کرد و بخشی از خاطرات قبل انقلابش را گفت. در ادامه نیز مفصل وارد بحث جنگ و قطعنامه و جام زهر و عملیات مرصاد و احمد متوسلیان و همت و بروجردی و آوینی و... شد. صحبتهایی که به ویژه برای نسل بعد از جنگ که آن سالها را ندیده اند مفید است و همین مساله باعث شد تا در همین چند روزی که از انتشار گفتگو می گذرد، حجم زیادی از پیام ها و تشکرهایی که مخاطبان داشته اند به همین صحبتها درباره جنگ برگردد. 4. نکته قابل توجه دیگر بعد از انتشار این گفتگو این بود که یکی از مخاطبان از آلمان پیامی فرستاد و گفت از طریق شما می خواهم از سعید قاسمی حلالیت بطلبم چون سالهای زیادی ناآگاهانه گناه این مرد را میشستم. جالب آنکه شبیه این پیام را دقیقا چند ماه قبل بعد از انتشار گفتگو با سردار نقدی نیز داشتیم و اینکه بعضی با پیام های خود اعلام می کردند که ما تا قبل از این گفتگو چهره دیگری از وی می شناختیم اما بعد از دیدن این مصاحبه نظرمان نسبت به او عوض شده و طلب حلالیت داریم. توجه به این پیامهای مشابه نشان می دهد دشمن تا چه اندازه توانسته با تقطیع و تحریف چهره های خدوم و انقلابی، افکار عمومی را نسبت به مخلص ترین افراد جریان انقلاب بدبین کند و در مقابل وقتی این افراد تنها بخشی از خاطرات و مجاهدت های خود را در دفاع از اسلام و ایران بیان می کنند، مخاطب تا چه اندازه تحت تاثیر واقعیت قرار می گیرد. لذا امیدواریم در این مسیر بتوانیم با سایر چهره هایی نیز که تاکنون زیر تیغ تخریب های دشمن، چهره دیگری از آنها به افکار عمومی ارائه شده گفتگو کنیم تا مخاطب بدون واسطه با حقیقت آشنا شود. 5. و اما در مورد حاج سعید قاسمی... آن روزی که گفتگوی مان را با او ضبط کردیم درگیر زلزله کرمانشاه بود و این روزها درگیر سیل گلستان است. این بشر اصلا دست خودش نیست، نمی تواند آرام و قرار داشته باشد، برایش هم فرقی نمیکند درگیر جنگ باشد یا زلزله و سیل، ایران و سوریه و بوسنی و لبنان هم برایش فرق نمی کند، بدون اغراق او مردی از ادامه نسل احمد متوسلیان و محمد بروجردی است و احساس میکنم نهایتا هم در این مسیر شهید خواهد شد. فقط ای کاش امثال او بیشتر بودند و اداره این کشور نیز دست امثال او و تفکر او بود، حیف است تا این نسل زنده اند فقط جور بی کفایتی مسئولین را بکشند و خانه های تخریب شده در زلزله و سیل را بازسازی کنند، امثال او اگر فرصت داشته باشند می توانند یک ایران را از نو بسازند... @Sabeti
☀️ ظهرنوشت ☀️ ♻️ «و» یا «ولی»؟ مسئله این است 🔰 لطفا به این مثال توجه کنید: جمله‌ی اول: امنیت خوب است جمله‌ی دوم: رفاه اقتصادی خوب است 💡 روشن است که دو جمله‌ی فوق، زمانی که به صورت منفرد گفته یا نوشته می‌شوند، جملات خوب و مثبتی هستند و هیچ‌گونه اشکالی به آن‌ها وارد نیست. ⚡️ حال فرض کنید که می‌خواهیم جمله‌ی اول و دوم را به یکدیگر متصل کرده و با هم به‌کار ببریم. حروف و کلماتی که به‌عنوان واسطه‌ی بین جملات به‌کار می‌روند، متعددند. به‌راستی این دو جمله را به چه واسطه به هم وصل کنیم؟ 💢 اینجاست که پای رویکردها، گفتمان‌ها، بینش‌ها و میزان بصیرت گویندگان یا نویسندگان آن به میان می‌آید. مثلا اگر گوینده بخواهد به شنونده تفهیم کند که دو مقوله‌ی مهم «امنیت» و «رفاه» نه تنها هیچ‌گونه تعارض و تنافی با هم ندارند، بلکه رفاه در طول امنیت قابل معنا و دستیابی است، از حرف "و" استفاده می‌کند. اما اگر بخواهد این دو مقوله را هم‌عرض یکدیگر و دارای تعارض تصویر کند، "ولی" را به کار می‌برد. 🔳 در فیلم کوتاهی که مشاهده می‌فرمایید نیز با همین مسئله مواجه هستیم. جمله‌ی اول: سانتریفیوژ باید بچرخد جمله‌ی دوم: چرخ کشور باید بچرخد هر دوی این جملات نیز به تنهایی جملات بسیار مثبتی هستند، اما زمانی که این دو جمله را با "رابط" به هم متصل می‌کنند، آنگاه تحلیل و ارزیابی ماجرا کار ساده‌ای نخواهد بود. تمام مسئله همین جا بوده و هست. ◀️ اگر دو جمله‌ی مذکور را با استفاده از "ولی" به یکدیگر متصل کنند، مقصود آن است که مقوله‌های «رشد دانش و صنعت هسته‌ای» و «رفاه اقتصادی»، اساسا دو موضوع هم‌عرض محسوب شده و بالتبع ممکن است با هم تعارض یابند، به این معنا که صنعت هسته‌ای را ارتباط و اتصالی طولی با موضوع رفاه مردم نیست! (ادامه‌ی متن را بخوانید) ◀️ اما اگر این دو جمله را با استفاده از حرف "و" به یکدیگر مرتبط کنند، معنا ۱۸۰ درجه تغییر خواهد کرد. در این صورت، منظور آن است که چرخیدن چرخ کشور و زندگی مردم نه تنها هیچ تنافی و تعارضی با چرخیدن سانتریفیوژ ندارد، بلکه در طول آن و نتیجه‌ای از نتایج پُربرکت آن محسوب می‌شود که صدالبته همین‌طور است. 📝 @abarshagerd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ در صورت مطالعه‌ی متن فوق، پیش از آن حتما ابتدا این قطعه فیلم ۶ ثانیه‌ای را تماشا کنید. 📝 @abarshagerd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 شب‌نوشت 🌙 🌗 الحق و الانصاف یکی از هنرهای برجسته و کم‌بدیل آقای رئیس جمهور آن است که خوب می‌دانند چگونه و با چه سخنان و رفتارهایی مردم را حسابی عصبانی کنند و سپس عصبانیت مردم را به سمت کلیت انقلاب و نظام جهت دهند. 📝 @abarshagerd
🔴 دلار ۴۲۰۰ تومانی، منطق علمی و کارشناسی نداشت!! 🔹 روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: «گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از یک‌سال، سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی در گام‌های نهایی قرار گرفته و قرار است تا پایان هفته استراتژی جدیدی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد اتخاذ شود. در ۲۰ فروردین سال ۹۷، سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی با هدف کنترل سطح قیمت کالاهای اساسی و تک‌نرخی شدن دلار کار خود را شروع کرد. اما مطابق بررسی‌ها، پس از یک سال با وجود هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد دلار ارز ارزان در کالاهای اساسی، این سیاست نتوانست در اهداف اولیه خود موفق عمل کند». 🔸روزنامه جهان صنعت نیز در مطلبی نوشت: «یکی از اساسی‌ترین اشتباهات دولت که اثرات ناشی از اجرای آن به تمام حوزه‌های اقتصادی تعمیم یافت، تصمیم‌گیری برای تک‌نرخی اعلام کردن نرخ ارز بود، آن هم در شرایطی که نه‌تنها سازوکار لازم برای اجرای چنین تصمیمی فراهم نشده بود که از منطق علمی و پشتوانه کارشناسی نیز در اجرای آن برخوردار نبود». 🔹«عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی-اسفند ۹۷- با تاکید بر اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واسطه‌ها رانت ایجاد کرد، اعلام کرد اختصاص این ارز به کالاهای اساسی در نهایت موجب افزایش سطح قیمت‌ها شد. 🔻 اوایل سال گذشته دولت اعلام کرد که به هر شخصی که ارز بخواهد دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دهد. پس از آن شرکت‌های بسیاری تأسیس شدند و بدون ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و سرنوشت مقدار بسیاری از آن ارزهای تخصیص یافته هنوز مشخص نشده است. 🔵 = پاتوق نخبگان سیاسی‌و اساتیدمحترم دانشگاه _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 🔻 = اگر اهل تحلیل هستید و شخصیتی دارید با همراه شوید / / 👇 @zamanehh‌
#صبحانه_خبری 🔴 ایستگاه روزنامه خوانی #زمانه 🔺مرور تیترهای روزنامه های پنج شنبه _________ 🔴 #زمانه = کانال #مرجع مزیّن به حضور‌ نخبگان و اساتید محترم و مدیران کانال های سیاسی @zamanehh #جامع_ترین_کانال_تحلیلی_نخبگان #تلگرام #ایتا #سروش