4_5859292233148139277.pdf
32.4M
📚 دانلود کتاب
📖 أنیس الأعلام في نصرة الاسلام
🔸 جلد اول
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
4_5859292233148139279.pdf
26.87M
📚 دانلود کتاب
📖 أنیس الأعلام في نصرة الاسلام
🔸 جلد دوم
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
4_5859292233148139278.pdf
31.71M
📚 دانلود کتاب
📖 أنیس الأعلام في نصرة الاسلام
🔸 جلد سوم
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
AnisolAlaam5.pdf
36.5M
📚 دانلود کتاب
📖 أنیس الأعلام في نصرة الاسلام
🔸 جلد پنجم
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
AnisolAlaam4.pdf
48.15M
📚 دانلود کتاب
📖 أنیس الأعلام في نصرة الاسلام
🔸 جلد چهارم
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
بدون برق، گاز و آب گرم
بازگشت اروپا به دوران تاریکی -۱
🔹کشورهای اروپایی، فریب آمریکا را خوردند که وارد تحریم و جنگ انرژی (نفت و گاز) با روسیه شدند. خبرها از وخامت اوضاع در کشورهای بزرگ اروپایی مانند انگلیس و آلمان و فرانسه می دهد، بقیه اروپایی ها که جای خود دارند.
♦️روزنامه انگلیسی دیلی میل امروز در گزارشی با عنوان «بازگشت به عصر تاریکی» هشدار داده که احتمالا در صورت ادامه بحران فعلی، دولت انگلیس برنامههای اضطراری را به اجرا بگذارد و از میلیونها انگلیسی بخواهد لامپها و ترموستات هایشان را به منظور جلوگیری از خاموشی کامل در زمستان خاموش کنند.
🔹این روزنامه قبلا هم نوشته بود " بریتانیا، منتظر یک زمستان فاجعه بار و گران و میلیون ها فقیر است. انتظار میرود از سال آینده، قبوض برق برای خانوارها از رکورد ۱۹۷۱ پوند فعلی به بیش از سه هزار پوند افزایش یابد و حتی افراد با درآمد متوسط را نیز در فقر و دست و پنجه نرم کردن بر سر غذا و سوخت فرو ببرد".
♦️همزمان مطبوعات سوئیس نوشتتند: هشدارها درباره احتمال قطع برق در سوئیس در فصل زمستان، دولت را وادار به ابداع طرح های اضطراری در مواجهه با کمبودهای انرژی کرده است.
🔹کشورهای اروپایی، با وجود تحریمهای گسترده علیه مسکو، از زمان آغاز جنگ اوکراین، حدود ۶۰ میلیارد یورو برای خرید زغال سنگ، نفت و گاز از روسیه هزینه کردهاند و حالا این مسکو است که با افزایش درآمدهای نفت و گازش -حتی بیشتر از قبل از جنگ- برای فروش گاز ناز می کند.
♦️آژانس بین المللی انرژی، درباره بحران سوخت در اروپا هشدار می دهد. رسانه آمریکایی "پراجکت سیندیکیت" هم هشدار داده که "بحران انرژی در جهان عمیق تر خواهد شد و این شوک و بحران جهانی نفت و گاز، می تواند حتی بدتر از آنچه جهان در دهه ۱۹۷۰ تجربه کرد، باشد".
🔹چند هفته قبل، سازمان انرژی سوئد در اجرای نخستین مرحله از برنامه تامین اضطراری گاز، هشدار اولیه اختلال احتمالی در تامین گاز طبیعی روسیه را برای آمادگی مناطق جنوبی و غربی این کشور صادر کرد. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه هم هشدار داده که قطع کامل گاز روسیه به اروپا، یک احتمال واقعی است.
💢ادامه دارد💢
@IMANI_mohammad
.
بدون برق، گاز و آب گرم
بازگشت اروپا به دوران تاریکی -۲
♦️یک مقام آلمانی هشدار داده که این کشور بدون گاز روسیه در فصل زمستان دوام نخواهد آورد. شوک گاز و انرژی روسیه به آلمان باعث افت چشم گیر تولیدات صنعتی این کشور شده است.
🔹رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می گوید " به دلیل قیمت بالای انرژی، کاهش تقاضای داخلی، کاهش تمایل شرکتها برای سرمایهگذاری و ازهم گسستگی بیشتر وضعیت اجتماعی، خطر کاهش قدرت خرید مردم و رکود در آینده نزدیک، بسیار زیاد است".
♦️دولت آلمان اعلام کرده به منظور صرفهجویی در مصرف گاز و پر کردن مخازن برای مواجهه با زمستان، ۲۷ مورد از تاسیسات زغال سنگ را که به دلیل انتشار گازهای گلخانهای از کار افتاده بودند، به بازار برق بازگرداند. ویدئوهای از آلمان، مردم هراسان از افزایش قیمت سوخت، را در حال خرید و ذخیره سازی ذخیره هیزم نشان می دهد.
🔹رییس آژانس شبکه گاز فدرال آلمان به مردم گفته: "از خودتان یک سوال بپرسید. آیا واقعاً لازم است هر روز دوش آبگرم بگیرید آنهم وقتی این آب با مصرف گاز گرم میشود؟ اگر آلمان واردات انرژی از روسیه را متوقف کند، ذخایر گاز ما تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام میآورد".
♦️چند هفته قبل هم پوستری منتسب به دولت آلمان منتشر شد که مردم را به صرفه جویی در مصرف آب فرا می خواند و در کنار آن نوشته شده بود: "اگر میخواهید پوتین را آزار دهید، فقط این چهار ناحیه از بدن را بشویید: کشاله ران، زیر بغل، پاها، باسن. صرفه جویی در آب، به آلمانی ها اجازه می دهد تا آزادی (اوکراین) را نجات دهند". (تصویر ضمیمه)
🔹در همین حال، بریتیش پترولیوم از رشد ۳.۱ درصدی تولید گاز طبیعی ایران در سال ۲۰۲۱ خبر داده و گفته که ایران، چهارمین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است. البته مصرف در کشور ما هم بالاست؛ چیزی حدود نصف کل مصرف گاز طبیعی در اروپا.
♦️اروپایی ها اگر استقلال رای داشتند، می توانستند بخشی از نیاز نفت و گاز خود را از طریق سرمایه گذاری و تجارت با ایران تامین کنند.
@IMANI_mohammad
#مسئله_بودگی_حجاب_و_ریشه_های_آن
بخش۲: از جامعه قانع به جامعه طماع
تغییر وضعیت از جامعه قانع به جامعه طماع
بدحجابی معلول تغییر وضعیت کلی و کلان جامعه است جامعه در سطح دولت، کارگزاران و مردم .
مردم در سه سطح اشراف و طبقه متوسط و فقرا
جملگی تغییر وضعیت داده اند. روح آنها از تعادل خارج شده و جامعه قناعت گرای سالهای گذشته به جامعه طمع ورز تبدیل شده است.
البته در گذشته نیز اشراف و طبقه حاکم که بسیار محدود و معدود بودند نیز طماع بودند اما به دلیل فاصله بسیار زیاد جامعه با نهاد حاکمیت رذیله اخلاقی کمتر سرریز در جامعه میشد اما بعد از انقلاب به دلیل بسط نهاد حاکمیت و گسترش افعال حاکمیت در جامعه و اثرگذاری طرفینی اشرافی گری و تمایل به زیاده خواهی و خروج روح قناعت گر و جایگزینی روح طمع ورز هر دو سوی قدرت طماع شده اند.
دولت در خرج هایش به قناعت فکر نمی کند معمولا و کارگزاران قناعت را با جایگاه خود در تضاد میبینند. هر دو در مسابقه ی جمع آوری و تکاثر شرکت جسته اند و از هم پیشی می گیرند.
طمع ورزی در سطح متوسط جامعه برای رسیدن به قله لذت ها و بهره مندی حداکثری از امکانات و نعمات تبدیل به هدف غایی جامعه متوسط شده. برای بهره بردن مرزی نمی شناسد و با هجمه و زور و فشار خواسته هایش را تحمیل میکند و زیر بار طمع ورزی اش عرف هایی را برساخت میکند. و اینگونه سیره طمع ورزی در جامعه تبدیل به الگو، روش و چارچوب حیات و سبک زندگی میشود.
طمع ورزی ساحت های زندگی را بی استثنا زیر بار خود میآورد و در معماری، تبلیغات، هنر، ورزش، خوردن و خوابیدن، پوشاک، برگزاری مراسمات و آئین های دینی و ملی و محلی، کار و درس و خانواده و صدها مسئله دیگر خود را نشان میدهد. اینگونه میشود که چارچوب فکری کودکان جامعه در وضعیت طمع ورزی حاکم شکل میگیرد و اساسا نقطه مقابل، آنتی تز و غیریت دیگری برای اکثریت جامعه تصور نمیشود.
زندگی لاکچری، سفرها؛ شاسی بلند، موبایل، کیف و کفش و لباس برند، مبل و تلوزیون و وسائل خانه برند و تجملاتی جملگی نمادهای وضعیت طمع ورزی میشوند.
این مفهوم دائما از تمام مجاری ممکن پمپاژ شده و قلب و چشم و گوش و عقل انسان ها را تسخیر میکند
بیشتر و بهتر! این دو در همه پدیده ها و لوازم زندگی بشر تحت طمع تکرار میشوند.
طمع ورزی بیماری بزرگ و مزمن و بدخیمی است که عوارض متعدد و بزرگ و کوچکی دارد. بدحجابی و بدپوششی و عقب نشینی از حدود الهی در نفس و جان انسان های جامعه از عوارض طبیعی وضعیت بیماری طمع ورزی است.
باید فکری برای علت که طمع ورزی است بکنیم تا معلول ها خود به خود منتفی بشوند.
پ.ن: جامعه قانع اهل محرم و رمضان است. شهید میدهد و جانباز میشود اما خود را بدهکار میداند
@atraf_man
#مسئله_بودگی_حجاب_و_ریشه_های_آن
بخش ۳: صورت مسئله چیست؟
جامعه ایرانی در گذر از تز حجاب در عصر سنت و قدیم (تنها نظریه) به آنتی تز بی حجابی در دوره مدرن سازی پهلوی به سنتز جمهوری اسلامی با شعار اسقلال آزادی رسید
اسلامیت نظام مردم سالار خواست سنتز در ۵۷ است
در همان ابتدا هم رهبر انقلاب امام پای احکام اجتماعی ایستاد و حجاب را قانونی و شرابخانه و فاحشه خانه ها را تعطیل کرد و نماز جمعه و غیره که مظاهر و نماد و شعایر اسلامی بودند را ترویج و بلند کردند.
نه فقط مسئله حجاب هر حکم از حدود الهی که بعد اجتماعی دارد یک وجه التزام عملی و قلبی از سوی افراد دارد و یک وجه الزام از سوی حاکمیت و شارع
اصلا حدود و تعزیرات فلسفه اش همین است و منصب قضا و منصب حاکم برای انجام همین ها تشریع شده است
حالا جامعه اسلامی با افتی و بیماری با عنوان بد پوششی تا طیف عریانگری مواجه است
از بدحجابی و شل حجابی فرهنگی تا بی حجابی و بدن نمایی سیاسی به مثابه مبارزه سیاسی
جامعه (حتی شل حجاب ها ) و اخلاق مداران و خانواده محورها از این طیف تند و تیز احساس خطر میکنند و کانون خانواده ها را معرض تهدید می بینند.
و طبیعتا حاکمیت وطیفه خودش را مقابله با آنها لااقل در سطح تند و تیزها میبینه و در کنار کارهای فرهنگی اجمالی که داره به مقابله قهری با آن هم برخواسته (از ابتدای انقلاب هم بوده)
نکته بعدی و وجهه دیگر ماجرا تنزل اخلاقی جامعه در کلیتش است و طمع ورزی جای قناعت را گرفته و تبرج و مسابقه جاری در جامعه است و تشویق به مصرف گرایی است که در معماری و تبلیعات و آموزش و عیره هم دیده میشه و در شهوترانی و غیره خودش را نشان میده .
جامعه غربی هم همین مسیر را رفته و نسبت به گذشته خودش کم حیاتر و کم عفت تر شده
نهایت اینکه امروز با چالشی مواجه هستیم که از سویی با هویت سیاسی اسلامی گره خورده ( که شاید لازم باشه تفکیک بشه و تفکیک شده هست)
از سویی هویت دیتی ماست وزیر بنای اخلاق جامعه و زیر بنای دینداری ماست
نهاد خانواده در معرض خطر است
و از دیگر سو میبینیم که تا امروز سدی که از فرهنگ و تبلیغ و آموزش و ... و مواد حقوقی و غلبه قضایی و قهری تهیه کرده ایم نتوانسته است در برابر این شیب بدحجابی درست عمل کند و وضعیت بدحجابی در نمودار رشد مثبت و فزاینده داشته است
تجویزات مطرح
چه باید کرد؟ چه عللی باید دستخوش تغییر قرار بگیرند تا این معلول منتفی یا کاهشی شود؟
آیا باید رها کرد و اقتصاد را درست کرد تا حجاب خودش درست شود؟ مگر در غرب شده یا در شرق. انسان تحت نفس اماره لیفجر امامه است
فردای اختیاری شدن چه خواهد شد؟ وضع بهتر میشود یا بدتر؟
برخی متدینین از اینکه هزینه میدهند ناراحت هستند.
ترک امربه معروف و نهی از منکر چه عواقبی دارد!
چگونه بین مبارز سیاسی با انقلاب و اسلام با یک فرد بدپوشش اما معتقد به دین و انقلاب و نظام فرق بگذاریم؟
اگر اختیاری شد و همجنس گرایی و عریانگری مطالبه شد چه کنیم؟
دو قطبی هایی که در جامعه متولد میشود و زاویه نگاه هایی که نسبت به همدیگر سو ظن پیدا می کنند و قلب هایی که از هم فاصله میگیرند را چه کنیم؟
اگر امروز از قوه قهریه استفاده نکردیم و افرادی حد را بیشتر گذراندند چه؟ آنجا استفاده از قوه قهریه را بدهیم؟ بهتر نیست با مناسب سازی قوه قهریه نگذاریم به آن نقطه برسیم؟
برخی میگویند که نمیشود با زور مقاصد اسلامی را محقق ساخت! پس جهاد و حدود و تعزیر و نهی از منکر یدی و غیره چیست؟
مصلحت چیست و در این تزاحمات چه باید کرد؟
@atraf_man
🔰علت ممنوعیتِ نمایش برخی ابزار و آلات موسیقی در تلویزیون
💠رهبر معظم انقلاب علت ممنوعیت نشان دادن ساز و ابزارهای موسیقی در تلویزیون را در جلسه ۳۳۰ درس خارج چنین توضیح دادهاند:
🔸«...یک سوال دیگری از ما پرسیدند که این سوال را هنرمندها هم زمانی که اینجا با من ملاقات داشتند، پرسیدند که چرا شما اجازه نمیدهید که در تلویزیون ابزارهای موسیقی نشان داده بشود؟ آنجا یک نفر بالاخره #سنتور دارد میزند مثلا؛ ویالون دارد میزند. صدایش به گوش میآید؛ آقا شما نمایش ابزارش را اجازه نمیدهید.
این را ما از سالها پیش ممنوع کردیم. چرا؟ علتش همین است،این تَهَتُّک است،نفس نشان دادن این آلات در سیمای مرکز عمومی کشور که همه میبینند،خود این، نزدیک کردن مردم به این فضای رواج و غلبه این اشیا در جامعه است. این را ما از مذاق شرع به کلی دور میبينيم. لذاست که آن را اجازه ندادیم»
🔸 «...هرآن چیزی که ترویج کند موسیقی را در کشور لااقل در شرایط کنونی اشکال دارد.حال اگر یک روزی به یک جایی رسیدیم که مطلقاً موسیقی #حرام در جامعه وجود نداشت؛ بعضی موسیقیدانهای #مسلمان متعبد متدیّنی پرورش پیدا کردند که آنچه پخش میکنند. موسیقی غیرحرام است. موسیقی غیرلهوی است. بلکه مقرب الی الّله است؛ اگر به آنجا رسیديم. آنوقت بگوییم آموزشگاه هم تشکیل بدهند،نمایشگاه همتشکیل بدهند.
امروز آنطورها نیست،امروز وضع موسیقی در کشور وضع مطلوبی نیست. همچنان موسیقی لهوی مُضِلّ بر #موسیقی غیرلهوی غلبه دارد.
بنابراین، در این شرایط،هر چیزی که ترویج کند این موسیقی را، به نظر ما جایز نیست».
✍️ کتاب غنا و موسیقی،انتشارات انقلاب اسلامی ص ۴۸۹
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
➡️https://twitter.com/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
#مسئله_بودگی_حجاب_و_ریشه_های_آن
بخش ۱: پروژه مدرن سازی
مقدمه: این نقد به مناسبت نقد خانم سارا شریعتی و بازنشر آن توسط صفحه اینستا استاد حکیمی و در خلال مباحثه با دوستان نگارش شد:
سرمایه داری با مسئله عریانگری و ابتذال اخلاقی گره خورده است و این دو، دو روی یک سکه اند!
این دو زمینه ساز یکدیگرند و همدیگر را میسازند.
کجا فقرا و طبقه محروم اهل بدحجابی و عریانگری و ابتذال اخلاقی بوده اند!
مگر نه این است که هرچه طمع و آز و ثروت انباشته و بی تقوا بود، ابتذال و ارتجاع و توحش و حیوانیت نیز رشد و نمو دارد؟
اگر اهل تفکر جامعه ما این ها هستند و اینها به جامعه خوراک فکری میدهند پس این جامعه باید از این هم بدتر بشود
نه اقتصاد و معیشتش درست میشود و نه اخلاقش!
من قائلم که مسئله حجاب از حدود ۱۰۰ سال پیش، مسئله جامعه ایرانی بوده است (و البته غرب نیز دارای این مسئله بوده و تجویزاتی داشته و به انقلاب جنسی منجر شده است)
در ایران قدیم (قاجار به قبل) حجاب مسئله نبوده است و جامعه سنتی با یک نظریه واحد (تز) اداره میشده و اساسا رقیبی وجود نداشته است. جامعه در همه اقشار و اقوام و ادیان خود از حجاب استفاده میکرده است و پوشش سنتی حاکم بر جامعه بوده است اما از زمان مدرن سازی جامعه ایرانی (آنتی تز) تبدیل به مسئله شده است (رضا خان و ممنوعیت حجاب، کلاه پهلوی و ممنوعیت لباس روحانیت و ... تا عریانگری و اباحه گری پهلوی دوم) و جامعه را در برابر مدرن سازی مستبدانه قرار داده است.
با انقلاب اسلامی (سنتز) حجاب به یک تقاطع و نقطه تلاقی رسیده است و تبدیل به یک مسئله در برابر فکر غربی و مدرن سازی فرهنگی - هویتی شده است.
پس میشود گفت که این مسئله اساسا تالیفی و برآمده از متن دین و انقلاب است نه برساخته تبلیغات جدید امروزین.
حجاب نقطه تلاقی دو نظریه در صحنه اجتماع است و امروزه به هر دلیلی مسئله جامعه ایرانی است
با بی اعتنایی و عدم ارائه تفسیر و بیان نو، ما مسئله را کمرنگ و بی اثر نکردیم بلکه زمینه و زمانه را بدست نظریه رقیب داده ایم.
کتاب رسائل حجابیه که اقای جعفریان گردآوری کرده اند خود دلیلی بر مسئله بودگی است
تهاجم فرهنگی و مدرن سازی جامعه ایرانی در عرصه فرهنگی اجتماعی مبتنی بر بی حجابی با هدف از بین بردن عفت و حیاست؛
منفذ تهی سازی و کاویدن دین جامعه از راه تقلیل حیا و عفت با پنجره ای به نام حجاب شناخته میشود. (حجاب مرد و زن)
@atraf_man