.
♻️ تفاوت برخورد با دانشجوی اونها و داعشجوی ما
🔰 حمید رسایی: آبان سال گذشته وقتی جماعت اندک #داعشجو به اسم دانشجو، الفاظ رکیک جنسی را شعار خود کرده بودند، کلاسها را به تعطیلی و درب و پنجره میشکستند، توییت بالا را در صفحه شخصیام منتشر کردم. برخی صورتی مسلکهای سياسی و مدعیان آزادی بیان موضع گرفتند و طبق معمول به ما حمله کردند.
حتما این روزها خبر رؤسای دانشگاه هاروارد، ام.آی.تی، پنسیلوانیا و ماساچوست را دیدهاید که فقط بهخاطر اینکه تعدادی دانشجو در دانشگاهشان از فلسطین حمایت کردهاند، دادگاهی شدند. رئیس دانشگاه پنسیلوانیا استعفا داد و بقیه هم تحت فشار برای استعفا هستند!
آقایان! وقتی الگویتان غرب است، مرد باشید و درست الگوبرداری کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
💠 شماره ۵۴۷ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دكههای مطبوعات
🔻گردنکلفتهای بانکی زیر تیغ نظارت
🔹ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی یک گام به سوی اصلاح نظام بانکی
🔻تبرئه شریک طبری با اسناد جعلی
🔹ادعای وکیل سابق طبری و لزوم شفافسازی قوه قضائیه
🔸محو اسرائیل با الگوی فلسطینی
🔸 هویتسازی آمریکایی به سبک باربی و اوپنهایمر
🔸کودتای خزنده علیه عطاران
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ عجیب اما واقعی / انتشار برای اولین بار
🔰 حمید رسایی: این کلیپ را چندبار ببینید. شاید آنچه میشنوید را باور نکنید اما متأسفانه واقعیت دارد. خصوصا وقتی پس از آن، گلایههای رزمندهای سردار باقری را هم خواهید شنید.
این شخص زمانی رییس بانک مرکزی و پس از آن مؤسس بانک خصوصی پاسارگاد است. با افتخار از ایجاد محدودیت مالی و پشتیبانی برای نیروهای نظامی در دوره جنگ تحمیلی و موشکباران شهرها و به شهادت رسیدن مردم سخن میگوید. جالب اینجاست که با افتخار از تدبیر حاکم بر دولت حسن روحانی یاد میکند! تو خود حدیث مفصل بخوان ز این مجمل...
سوگمندانه همان تفکر اکنون در جنگ اقتصادی بواسطه بانکهای خصوصی و رانتی، برای معیشت و زندگی مردم مجددا محدودیت ایجاد کردهاند. در زمان جنگ نظامی، اقتصاد کشور در اختیار چه تفکری بود و الان در اختیار چه تفکری است؟
خبر چند هفته قبل یادتان هست؟ گلایه رییس سازمان بازرسی از ممانعت بانکها برای دسترسی به اطلاعاتشان، منظور کدام بانک بود؟!
eitaa.com/rasaee/10414
آیا قانون جدید بانک مرکزی به این گردن کلفتیها در نظام اقتصادی کشور پایان میدهد؟
eitaa.com/rasaee/11695
#مهار_بانکها #مهار_تورم
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ تکمله حمید رسایی بعد از توییت خبرنگار صدا و سیما در باره رضا کیانیان
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ اگر مرحوم ناصر طهماسب زنده بود، شاید پاسخش به رضا کیانیان این بود: قطعا صداپیشگی و دوبلوری هر کس برای کشورش، ارزش دارد. همانطور که صداپیشگی و بازیگری هر کس برای دشمنان ملتش، بی ارزش است و خیانت و خودفروشی دانسته میشود.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناکامی «تحریرالشام» و «انصارالتوحید» در پیشروی در جبهههای شمال و غرب سوریه
▪️گزارش اختصاصی خبرنگار تسنیم در حلب
🔹در یک ماه گذشته جبهه شمال و غرب سوریه شاهد تشدید حملات نیروهای هیئت تحریرالشام و انصارالتوحید به پایگاه های ارتش سوریه بوده است.
🔹ارتش سوریه در واکنش به این حملات، مراکز فرماندهی و ارشاد وابسته به هیئت تحریر شام را از سرمین و تفتناز و معاره النعسان در شمال و شرق ادلب تا داره العزه در غرب حلب هدف قرار داده که به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر از تروریستها منجرشد.
🔹یک شهروند سوری ساکن نبل و الزهرا با اشاره به حملات راکتی روزهای اخیر گروههای مسلح به این منطقه برای انتقام از شهروندان سوری گفت: گروههای مسلح، مردم غیر نظامی و بیگناهی را هدف قرار میدهند که هیچ ارتباطی با جنگ و درگیری ندارند.
🔹تحرکات گروهکهای وابسته به داعش در بیابانهای شام و هیئت تحریرالشام در جبهه شمالی و غربی سوره بیانگر تلاشهای پشت پرده برای تغییر نقشه جغرافیایی مناطق تحت تصرف این گروهها در داخل خاک سوریه با حمایت طرفهای خارجی است.
🍃[ #زمانه: پویشی برای همه مردم ایران ]✨
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @zamanehh
🔴 نگاهی به سیرک سفیر انگلیس در شب یلدا
🔺سفیر دلقک روی کدام نقطه ضعف ما رقصید؟
🔺تاریخ، تنها گذشته نیست، تعیین کننده آینده است...
🔺بی روح، تکراریبودن و کلیشگی مطالب درس تاریخ در مدارس، دانشآموزان را نسبت به عباراتی چون نفوذ بیگانگان بیحس کرده...
در صفحه سیاسی وطن امروز این یادداشت را بخوانید 👇
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3938/2/273430/0
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴نگاهی به سیرک سفیر انگلیس در شب یلدا
نجات آینده با درس تاریخ
🔺شب یلدا آیین اختصاصی ایرانیان است که از دیرباز تاکنون برای مردم ما حاوی مفاهیم فرهنگی و معنوی بوده و هر سال در خانههای ایرانیان برگزار میشود. توجه به این آیین اختصاصی امسال در دستور کار وزارت خارجه انگلیس و آمریکا قرار گرفت و ویدئوهایی از رقص سفیر کلاش انگلیس پای میزی پر از نمادهای یلدایی ایرانی و انار دانکردن سخنگو و چند دیپلمات وزارت خارجه آمریکا در این شب منتشر شد.
🔹 در این ویدئوها نمایندگان ۲ کشوری که دارای سابقه جنایات تاریخی نسبت به ملت ایران هستند، با سوءاستفاده از سرمایههای فرهنگی ملت، به همراه دست گذاشتن روی نمادهایی که در رسانهها به عنوان اختلافات مردم عادی با حاکمیت معرفی میشوند مثل رقص و ترانه صادق بوقی، مزورانه مدعی نزدیکی به ایرانیان شدند.
هدف این شیادها واضح است؛ پررنگ کردن گزاره «برای ما مردم ایران با جمهوری اسلامی یکی نیستند» و به زعم خودشان ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت ایران یا شاید در اصل منحرف کردن توجه رسانهها از فضای انتقادی شدیدی که بین بسیاری از مردم دنیا علیه حمایتشان از رژیم صهیونیستی ایجاد شده، اما چه چیزی در این طرف ماجرا وجود داشته که اینان را امیدوار به تحقق اهدافشان ولو به قیمت دلقک بازی کند؟
🔹پاسخ عبارتی است که زیاد شنیدهایم اما پاسخ چندانی برای چرایی و چگونگیاش ندیدهایم. «ضعف حافظه تاریخی» یا فراموشکاری تاریخی آن چیزی است که این اراذل همواره روی آن دست گذاشتهاند. این ضعف آنقدر مهم است که حتی میتواند برای یک ملت به پاشنه آشیل تبدیل شود و تمام اقتدار سیاسی، نظامی و امنیتی را کماثر کند.
🔹چندی پیش در دبیرستان با بچهها تریبون آزاد برگزار کردیم. باید بگویم خیلی از حرفهایشان بر گزارههایی سوار بود که نه از تاریخ که از یک سری تخیلات و تحریفات نشأت میگرفت. مانند اینکه جمهوری اسلامی شروعکننده جنگ و دشمنی با آمریکا و این همه تحریم و تنش بوده، انگلیس نقش زیادی در عمران مناطق نفتخیز ایران و رفاه مردمش داشته، حامی مشروطیت بوده و...
🔹این جملات غریبه نیست و برای خیلی از ما پیش آمده در محافل فامیل و آشنا و فر تاکسی و مترو از افرادی بشنویم. البته آمریکا و انگلیس به خاطر بدسابقگی در ارتکاز ایرانیان بسیار منفور هستند و حتی اگر برخی مردم دلیل این نفرت را دقیق ندانند، نمیتوانند حس خوبی نسبت به آنان پیدا کنند اما خیلی از نوجوانان و جوانان ما که نه اطلاع چندانی از جنایات تاریخی آمریکا و انگلیس درباره ایران دارند و نه این ارتکاز جمعی به آنان منتقل شده، برایشان باورکردنی نیست این دلقک انگلیسی که دارد پای سفره یلدا با آهنگ صادق بوقی میرقصد و «تو شب یلدای منی» میخواند مامور سازمان جاسوسی امآی سیکس باشد؛ یا در پس پرده انار دانکردن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چه سیاستی نهفته است.
🔹ناگفته پیداست کنش و احساس جامعه نسبت به وقایع حال و آیندهاش چقدر مهم است و درک تاریخی او میتواند منشأ عملکردش باشد و اگر این درک مبتنی بر شناخت صحیح دوست و دشمن و منافع و مضار ملی نباشد، میتواند در بزنگاهها عملکرد او را در جهت منافع دشمنان و بدخواهانش و بر خلاف منافع ملتش تنظیم کند.
🔹باید اعتراف کرد در کشور ما سواد تحصیلی به هیچ وجه تضمینکننده سواد تاریخی نیست و دشمن همواره بویژه در سالهای اخیر از همین خلأ بهره برده است. سفیر انگلیس میداند نسلی که او رویش حساب کرده از نقش انگلستان در قحطی بزرگ منجر به قتلعام میلیونها ایرانی در سال ۱۲۹۶ شمسی، نفوذش در ماجرای جدایی آذربایجان و افغانستان و بحرین از ایران، قضیه قرارداد ننگین دارسی و نفتدزدی از کشور، دزدی آثار باستانی، کودتا و نقش مستقیم انگلستان در کودتای ۲۸ مرداد، نقش در تأسیس و تقویت سازمان مخوف ساواک، کمک مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی به صدام در جنگ تحمیلی... و بسیاری جنایات قبل و بعد از انقلاب آنان خبر ندارد و با لودگی یلدایی او ذوق خواهد کرد.
🔹اما این خلأ را کجا باید پر کرد؟ راه چاره این مساله مثل بسیاری از مسائل بازگشت به آموزشوپرورش و توجه بیشتر به فرزندان این مملکت است که ۱۲ سال از عمر خود را پشت میز و نیمکتهای مدارس میگذرانند و توقع است حداقل نیازهای مربوط به هویت ملی خود را همین جا برطرف کنند. جایی که باید مواریث هویتی جامعه به نسل آینده منتقل شود و ابعاد شناختی و عاطفی هویت ملی را بسازد، آموزشوپرورش است.
ادامه👇👇👇
به نظر میرسد دستگاه آموزشوپرورش در انتقال آموزههای ملی دچار ضعف شدید است، به گونهای که خیلی از دانشآموزان مقطع متوسطه پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی از نگرش و انسجام هویتی قابل قبولی برخوردار نیستند یا آن را از محیط دیگری دریافت کردهاند.
این خلأ نسبت به برخی معلمان محترم هم وجود دارد که حتی در ساعات زنگ تاریخ هم موفق به برقراری پلی بین سرگذشت کشور و ادراک تاریخی دانشآموزان نشدهاند و سهم چندانی در شکلگیری هویت ملی آنان ندارند. بماند که عدهای هم ناخواسته و نادانسته با اطلاعات غیردقیق برخلاف آن عمل میکنند.
اما یکی از عوامل اصلی شکلگیری چنین خلأیی وضعیت تدریس درس تاریخ در مدارس است. کتابهای تاریخ با تمرکز بسیار روی دورههای تاریخی و ردیف کردن پشت سر هم اطلاعاتی سرد و بیروح، با تعاریف و عبارات کلیشهای و تکراری و اسامی ناآشنا نمیتوانند جاذبهای برای دانشآموزان ایجاد کنند. خیلی از مطالب کتابها اطلاعات صِرف و بدون تحلیلی هستند که کمکی به بالا بردن فهم تاریخی نمیکنند. بیتعارف بگویم متن کتابهای تاریخ، دانشآموزان را نسبت به عباراتی چون نفوذ بیگانگان و بیبندوباری درباریان بیحس کرده. عباراتی که فقط پشت سرهم حفظ میشوند و دانشآموز از تاثیر آن وقایع بر سرنوشت امروز خود چیزی نمیفهمد و نمیتواند آنان را با زندگی امروزش گره بزند. دست آخر هم چون درسی است که در کنکور تأثیر چندانی ندارد، با امتحانی به فراموشی سپرده میشود.
🔹شیوههای آموزش این درس نیز فاقد تنوع لازم است و به خاطر اهتمام اندک به آن، نوسازی نشده، در حالی که امروز با مجهز شدن بسیاری از کلاسها به ویدئوپروژکتور به آسانی میتوان با پخش محتوای چندرسانهای محتوای تاریخی را با کمک ایجاد درک بصری در ذهن دانشآموزان تثبیت کرد.
🔹البته موضوع فقط آموزشوپرورش نیست. صداوسیما و سینما نیز در توجه کافی به تاریخ عملکرد قابل قبولی ندارند. ما میبینیم پخش سریالهای باکیفیت تاریخی مثل مختارنامه، یوسف پیامبر(ع) و کلاه پهلوی چقدر در علاقهمند شدن مردم به دانستن تاریخ نقش داشت؛ اما اینها اتفاقات خوبی بودند که بسیار کم تکرار میشوند. گفتنی است در هفتههای اخیر پخش سریال سرزمین مادری نیز در حال ایفای نقش خوبی در بازخوانی ناگفتههای تاریخ دهه 30 و حوادث ملی شدن صنعت نفت و کودتای 28 مرداد است.
🔻تاریخ، تنها گذشته نیست، تاریخ تعیینکننده آینده است، بویژه اطلاع از آنچه دشمن در گذشته انجام داده تا حد زیادی موجب تسلط بر ترفندهای او در زمان فعلیست و میتواند نقش ملت را در وقایع امروزش پررنگتر و فعالتر کند. بله؛ با تاریخ گذشته میتوان آینده را نجات داد.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
♦️شاید کسانی، این نظر را نپذیرند اما یکی از بزرگ ترین انتقام هایی که از آمریکا و اسرائیل می توان گرفت، برنامه ریزی همه جانبه و ضربه زدن بی ملاحظه به سرانگشتان اختلاف افکن و حیرت آفرین "شبکه نفاق و نفوذ" در داخل است.
🔹تا سامانه های سیاسی و اقتصادی و رسانه ای و فرهنگی شبکه نفاق سر پا و سرگرم عملیات روانی مسموم باشند، هر نوع اجماع سازی و بسیج گری ملی، کار دشواری خواهد بود.
♦️قرآن حکیم در آیه ۶۰ سوره احزاب، از این جریان به عنوان "منافقان"، "بیمار دلان" و "مرجفون" یاد می کند و می فرماید: «لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَهًْ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا. مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا.
🔹(ای پیامبر) اگر منافقان و بیماردلان و آنها که با تبلیغات سوء در مدینه دلها را خالی میکنند، دست از کار خود برندارند، تو را بر ضدّ آنها بر میانگیزیم، پس جز مدّت کوتاهی نمیتوانند در جوار تو در مدینه بمانند. آنها لعنت شدگانند. باید هر جا یافت شدند، گرفته و به سختی کشته شوند».
♦️خداوند همچنین با زبان مواخذهُ از مومنان ميپرسد: «فَما لَکُم فِيالمُنافِقينَ فِئَتَينِ وَاللهُ اَرکَسَهُم بِما کَسَبوُا... شما را چه شده که درباره منافقين دو گروه شدهايدُ حال آن که خداوند آنها را بر اثر اعمال زشت شان، وارونه و سرنگون کرده است؛ و هر کس را خداوند گمراه کند، هرگز راهي براي او پيدا نميکني» (آيه ۸۸ سوره نساء).
🔹در منطق الهی باید منافقان را دشمن داشت و لاغیر «هُمُ العُدُوِّ فَاحذَرهُم قاتَلَهُمُ الله... هر آينه آنان دشمناند بنابراين اي پيامبر از آنان برحذر باش! خدا آنان را بکشد.» (آيه ۴ سوره منافقين).
@IMANI_mohammad