💥جمعی از اساتید روانشناسی و مشاوره کشور پیرامون مسائل اجتماعی مربوط به پوشش و حجاب به رؤسای سه قوا نامهای نوشتند.
🔻 در بخشی از این نامه آمده است: مردم عزیز ایران و سیاستگذاران ایرانی بیش از چند دهه است که با مسئله اجتماعی پوشش و حجاب مواجه هستند. غالباً این مسئله به جای بررسی علمی و استفاده از تجارب بینالمللی، تحت تأثیر فضاسازی رسانهای و سیاسی پیچیدهتر شده است. در مسئله پوشش، شواهد نشان میدهد فعالیتهای فرهنگی و تلاش برای ایجاد نگرش و باورسازی صحیح و اصلاح تحریفهای شناختی باید همراه با تعیین و تصریح دقیق حدود قانونی و نظارت بر آن باشد. از آنجا که رسالت جامعه علمی را کمک به حل مسائل و تبیین آخرین دستاوردهای علمی برای ساختن بهترین تصمیمات میدانیم، به عنوان جمعی از متخصصین حوزه سلامت روان، لازم دانستیم به صورت مختصر برخی از دستاوردهای علمی جدید و مبتنی بر شواهد روز دنیا پیرامون این موضوع را به استحضارتان برسانیم:
▪️الف: فاصله گرفتن از فرهنگ پوشش و حجاب، تبعات غیرقابل انکار و جبرانناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه خواهد داشت.
▪️اختلالات و مشکلات روانشناختی: پژوهشها و مستندات بسیاری نشان دادهاند که پوشیدگی و حجاب، نقش محافظتی در برابر بسیاری از اختلالات مانند افسردگی، تصویر منفی بدنی، اختلالات خوردن و اختلال بدریختانگاری بدن ایفا کرده و همچنین شاخصهای سلامت فردی و اجتماعی را مثل رضایتمندی زناشویی، امنیت روانی و بهرهوری اجتماعی افزایش میدهد.
▪️آسیبهای اجتماعی: مطالعات نشان دادهاند که بدپوششی، نمایش جذابیتهای جنسی در زنان عامل مؤثری در افزایش آزار، سوء استفاده و خشونت جنسی است. همانطور که آمارهای تجاوز و آزار جنسی در غرب این موضوع را به وضوح نشان میدهد.
▪️همچنین، طبق مطالعات، جنسیسازی جامعه منجر به افزایش هرزهنگاری کودکان، بهرهکشی جنسی از دختران، افزایش مشاهده هرزهنگاری، افزایش روسپیگری دختران، کاهش ازدواج و تعهد به رابطه، افزایش روابط بیضابطه، افزایش عملهای زیبایی در آقایان و خانمها است. از دیگر پیامدهای بدپوششی، شیءانگاری زنان است که موجب آثار روانی منفی شدیدی برای آنها میشود.
▪️ احساس گناه بیشتر در قربانیان زن، تصویری کمتر اخلاقی و انسانی داشتن از خود، عملکرد شناختی ضعیفتر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مقاومت کمتر در موارد تجاوز و آزار جنسی، اختلال در کارکرد جنسی، اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد برخی از نتایج مطالعات در این زمینه است.
🖇 مشروح این نامه به همراه امضاءکنندگان آن که از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور هستند را در ادامه بخوانید
👇👇
https://www.8deynews.com/796420
📸 تروریست ها در بازار الحميدية دمشق:
🔹ایران تروریست، با شعار آزادی فلسطین، اقدام به اشغال عراق و یمن و سوریه و لبنان کرد و جبهه مقاومت برای آزادی فلسطین نبود بلکه برای فتنه افکنی بین کشور های اسلامی بود و کشور های خلیج عربی (!) نیز همدست ایران در این امر بودند ولی انقلاب سوریه تمام توطئه های آن ها را نقش بر آب کرد
➕این را چه کسانی میگویند؟ همان که اشغال قنیطره جلوی چشم شان را به تماشا نشسته اند
➖به چه کسانی میگویند: همان ها که در یکسال اخیر در راه فلسطین، بلند پایه ترین فرماندهان و رهبران خود را فدا کردهاند
https://eitaa.com/Politicalhistory
خاطرات و طعنههایی که امروز تبدیل به آرزو شده
🔹روزگاری در دولت شهید «رئیسی»، قطعنشدن برق در زمستان را امری بدیهی میدانستند و امروز در دولت مطبوع خودشان، برای قطعی برق در چله زمستان، تئوریپردازی و توجیهتراشی میکنند!
🔹دلم برای رئیسی سوخت.
🆔 @Masaf
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
[پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
2.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چطور سیم کارت فرزندم رو طوری تنظیم کنم که محتوای غیراخلاقی رو در اختیارش قرار نده؟!
✅ لطفاً برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر محتوای نامناسب در گروه ها و کانال ها منتشر کنید
🐓🦁خروس و شيرى باهم رفيق شده و به صحرا رفته بودند .
شب که شد خروس برای خوابيدن روى يک درخت رفت و شير هم پاى درخت دراز کشيد .
هنگام صبح خروس مطابق معمول شروع به خواندن کرد .
روباهى که در ان حوالى بود به طمع افتاد و نزدیک درخت امده و به خروس گفت:
بفرمائيد پائين تا به شما اقتدا کرده و نماز جماعت بخوانيم!
خروس گفت : همان طورى که مى بينى بنده فقط مؤذن هستم ، پيش نماز پاى درخت است او را بيدار کن ..
روباه که تازه متوجه حضور شير شده بود ، با غرش شير پا به فرار گذشت .
خروس پرسید : کجا تشريف مى بريد؟ مگر نمى خواستيد #نماز جماعت بخوانيد؟ روباه در حال فرار گفت : دارم مى روم تجدید وضو کنم !
دشمنان ایران بدانند که شیران زیادی پای درخت کهن این کشور آماده جانفشانی ودفاع از حریم کشور وناموس ومردم هستند و الکی دور و بَرِ کشور ایران پرسه نزنند تا نیاز به تجدید وضو پیدانکنند....
@qazvin_jahad
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜من اگه مسئول مملکت بودم
هر روز صبح این کلیپ رو میدیدم و بعد میرفتم سرکار
#شهدا_شرمندهایم
https://eitaa.com/joinchat/3194290648C9ab45f1bc7
⚜کانال تحلیل سیاسی کوتاه
3.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رجز خوانی 👏👏👏
نه عراق نه سوریه خیالت راحت
کشور ضامن آهوس بزرگتر دارد
وای اگر غباری به حرم بنشیند
تیغ ما شوق به انداختن سر دارد
باید این شهر به آرامش خود برگردد
که شب جمعه حرم روضه مادر دارد
❌همانطور که قبلا درخصوص مدیریت سايت کارزار توضیح داده شد در این سایت هیچ درخواستی را ثبت و امضا نکنید❌
لطفا برای مطالبهی ابلاغ و اجرای کامل قانون #عفاف و #حجاب به سامانه اصل ۸ رجوع بفرمایید؛
که تا این لحظه به ۷۱۰۰ امضا رسیده است
❌امضا فوری 👇
https://asle8.24on.ir/n/198
رونوشت:
جناب آقای پزشکیان رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین اژهای رییس محترم قوه قضاییه
✍ #م_طالبی_دارستانی
کانال #بانوی_تمدن_ساز🔻
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3589996566C30f040f3b9
✍🏼#ویراست | این که مقصر وضعیت امروزمان کیست، نباید باعث غفلت از وظیفۀ امروزمان شود.
همه موظفیم در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.
کم کردن دو درجه از دما، کار سختی نیست.
اگر به اختیار خودمان کارهای نه چندان سخت را انجام ندهیم، باید به اجبار به کارهای خیلی سخت تن بدهیم.
این #ویراست رو در ویراستی مشاهده کنید
#محسن_عباسی_ولدی
@abbasivaladi
Khamenei.ir14030927_46486_1281k.mp3
زمان:
حجم:
52.25M
.
چه زود فراموش کردید آقای فیدان؟!
🔻وزیر خارجه ترکیه ادعا کرد: اسرائیل هرگز خواهان کنار رفتن بشار اسد نبود(!)
🔹هاکان فیدان در گفتوگو با روزنامه سعودی الحدث گفت: در طول ۱۳ سالی که ریاست سازمان اطلاعات «میت ترکیه» را بر عهده داشتم، گفتوگوهای زیادی با دوستان ایرانی داشتیم. اینکه بشار اسد در سوریه به عنوان بخشی از جبهه مقاومت علیه اسرائیل تلقی شود، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.
🔻فیدان ادعا کرد: اسرائیل هرگز خواهان کنار رفتن اسد نبود. اگرچه از فضای فراهم شده برای ایرانیها ناراضی بود، اما میدانست که او بهطور کلی یک بازیگر مفید برایش است. آمریکا تا آخرین لحظه به ما گفت نمیخواهد بشار برود، بعد از آغاز عملیات نیز به ما گفتند که اسرائیل نمیخواهد بشار برود.
🔹فیدان گفته است: در کشورهای حوزه خلیج (فارس) مشکلات اجتماعی پدید نیامد، زیرا دولتهای آنجا درآمدهای نفتی خود را صرف مردمشان میکنند، خدمات پایه را ارائه میدهند، زیرساختها، آموزش و مدرنسازی را فراهم میکنند. تا زمانی که این موارد وجود داشته باشد، منطقه دچار مشکلی نخواهد شد.
🔹درباره گزافهگویی فیدان باید یادآور شد که رژیم صهیونیستی بارها بشار اسد را تهدید به ترور کرده و شماری از مقامات اطلاعاتی و نظامی ارشد سوریه را به شهادت رسانده بود.
🔻اسرائیل در عین حال در طول سالهای اخیر اقدام به بمباران مناطق مختلف سوریه کرد چرا که این کشور را پل ارتباطی میان مقاومت لبنان و فلسطین با عراق و ایران میدانست.
🔹جنایات اسرائیل در این دوران در حالی انجام میشد که دولت ترکیه، از برخی گروههای تروریستی در عمق خاک سوریه حمایت میکرد و همزمان در کنار آمریکا و تروریستها در غارت منابع نفتی سوریه فعال بود.
🔻درست در زمانی که سوریه از جبهه مقاومت در مقابل رژیم شرور صهیونیستی حمایت میکرد و این حمایت در مقطع اخیر جنایات اسرائیل در غزه مشهود بود، دولت خیانتکار ترکیه با وجود لفاظی علیه قاتلان ۵۰ هزار انسان بیگناه در غزه، ترجیح داد بر شراکت اقتصادی بر صهیونیستها بیفزاید و مانع از وارد آمدن فشار اقتصادی به اسرائیل در دوره تحریم و انزوای جهانی این رژیم شود.
🔹دولت ترکیه متأسفانه در تحولات منطقه نقش کارگزار و پیمانکار پروژههای ویرانی طلبانه غرب را ایفا کرده است، چنان که در عراق و سوریه و لیبی به نمایش گذاشت.
🔻نکته بعدی، نگاه ابزاری و توهینآمیز غرب به ترکیه است. به همین علت ترکیه عضو ناتو هست و مجبور شده به آمریکا پایگاه نظامی بدهد و از طرف آنها هزینههای امنیتی بپردازد، اما با وجود سپری شدن ۳۶ سال از درخواست اولیه، نتوانسته عضو جامعه و اتحادیه اروپا شده و از مزایای اقتصادی آن، استفاده کند.
🔹و نهایتاً این که بلافاصله پس از تبعیت ترکیه از پروژه آمریکا در میزبانی گروههای تکفیری تروریست و گسیل آنها از شمال به سمت دمشق، رژیم صهیونیستی هم جرأت پیدا کرد تمام زیرساختهای سوریه را منهدم کند و ضمناً تا ۲۰ کیلومتری دمشق پیشروی کند.
🔻عجیب این که سالها قبل، نتانیاهو از برخی مجروحان گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه و فعال در سوریه که در بیمارستانهای اسرائیل بستری شده بودند، عیادت کرد و دلگرمی داد.
🔹آقای فیدان که که خود مباشر سازمان سیا و موساد و پنتاگون در طول دهه گذشته بوده، حتماً یکایک صحنهها خیانتی را که به اختصار بر شمردیم به یاد میآورد.
💢روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad