eitaa logo
♡«سرباز انقلاب»♡
105 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
181 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
⭐️حاج اسماعیل دولابی: 👈همان طور که در ظاهر، خداوند راه کربلا را چند وقت باز می کند تا مؤمنین بهره مند شوند و چند وقت می بندد تا قدر بدانند و شاکر شوند، در دل هم خداوند همین کار را می‌کند. 🔰 چند روز بسط و گشایش و چند روز قبض و گرفتگی ایجاد می‌کند، چند روز حال عبادت دارید و چند روز از عبادت و نماز خودتان خوشتان نمی آید. 💠 اگر دیدید حال عبادت ندارید ، خیلی شلوغ نکنید و صابر باشید چون خدا که صانع و پرورَنده ماست ، برای رشد دادن ما این کار را کرده است. وقتی هم راه باز شد و کار روی دور افتاد ، شکر کنید و بهره ببرید.🌹 @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🛑رهبر معظم انقلاب: هسته ای بهانه است، با موجودیت جمهوری اسلامی مخالفند. فرض کنید جمهوری اسلامی [در مسائل مربوط به انرژی هسته ای] عقب نشینی کرد. خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه ، ده بهانه‌ی دیگر را به تدریج پیش میکشند. @aeenejan eitaa.com/aeenejan
🔺‏غربیها با اجیر کردن چند نفر اینجوری کودکان عراقی رو از حالا عاشق و دلباخته غرب می کنند همونایی که تمام زیر ساختهای عراق رو نابود کردن و صدها هزار نفر رو کشتن و بعدش داعش رو به جون مردم انداختن و ... ما که قهرمانانی مثل سردار سلیمانی داشتیم چه کردیم؟! برای_حاج_قاسم_چه_کردیم⁉️ ‼️برای معرفی امام_زمان به بچه ها چه کردیم @aeenejan eitaa.com/aeenejan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 کلاس‌های خصوصی، ترفند جدید درآمدزایی بنگاه‌های تجاری کنکور ♨️ کلاس‌هایی که بطور میانگین ۲۵ میلیون تومان برای خانواده‌های پشت کنکوری‌ها آب می‌خورد! @aeenejan eitaa.com/aeenejan
💐 مرحوم حاج محمّد اسماعیل دولابی: ✅👌 زیارتت ، نمازت ، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد ، نماز بعد ، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن ؛ ✔ کار بد ، حرف بد ، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. ♥👈 اگر این کار را بکنی ، دائمی می شود ؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی التماس‌دعای‌فرج @aeenejan eitaa.com/aeenejan
✍گفتم: با فرمانده‌تان کار دارم. گفت: الان ساعت ۱۱ است، ملاقاتی قبول نمیکند رفتم پشت در اتاقش در زدم، گفت: کیه گفتم: مصطفی من هستم. گفت: بیا تو. سرش را از سجده بلند کرد، چشماش سرخ و خیس اشک بود و رنگش پریده بود. نگران شدم. گفتم: چه شده مصطفی؟ کسی طوریش شده؟ دو زانو نشست. سرش را انداخت پایین. زُل زد به مهرش. دانه‌های تسبیحو یکی‌یکی از لای انگشتاش رد می کرد. گفت: ساعت۱۱ تا ۱۲ هر روز را فقط برای خدا گذاشتم. بر میگردم کارهامو نگاه میکنم. از خودم میپرسم کارهایی که کردم، برای خدا بود یا برای دل خودم؟ (شهید ردانی‌پور) @aeenejan eitaa.com/aeenejan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صحنه‌هایی زیبا از حاج قاسم و خانواده شهدا، قبل و بعد از شهادت 🗓 ۸ روز مانده به سالگرد شهادت سردار دل‌ها @aeenejan eitaa.com/aeenejan
دیدار مدیران سابق با رهبری رویدادی عجیب، یا متعارف؟! 🔹یکی از همکاران رسانه ای دفتر رئیس جمهور سابق توییت زده: "حتی اگر از اصل دیدار یک ساعته حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر پیام مهمی برای اهالی سیاست دارد". ♦️بر خلاف ادعا، چیز عجیب و غریبی نیست. روحانی که تازه ریاست را واگذار کرده؛ رهبر انقلاب، با آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد و دیگر صاحب منصبان دارای رده های به مراتب پایین تر هم، حتی سال ها بعد از این که دوره مسئولیت آنها تمام شده بود، دیدار می کرده اند؛ مگر این که کسی، کارش به یاغیگری آشکار در کف خیابان کشیده باشد. 🔹چنان دیدار هایی، به خودی خود، فضیلت یا موقعیت و مصونیتی برای چهره های سیاسی ایجاد نمی کند. مالک اشتر و عمار یاسر و محمد ابن ابی بکر، و اشعث بن قیس و ابوموسی اشعری و حتی معاویه و عمرو عاص، بار ها با امیر مومنان (ع) ملاقات کردند. آیا شان و جایگاه این دیدار کنندگان متفاوت، به صرف این دیدار، هم تراز شد و مثلا ابوموسی به جایگاه مالک رسید؟! ♦️ابوسفیان و اُبیّ بن کعب و سعد ابی وقاص وقاص و طلحه و زبیر هم، بارها مثل علی بن ابیطالب (ع) و جناب حمزه و سلمان و ابوذر، با پیامبر (ص) دیدار کرده بودند. علی (ع) و سلمان و ابوذر کجا، و دیگران کجا؟! 🔹آیا ملاقات با پیامبر (ص) برای سلمان و ابوذر، چک سفید امضا برای هر نوع رفتاری بود، یا ملاقات های مکرر طلحه و زبیر و سعد و اُبیّ با حضرت، مایه عاقبت به خیری و نجات شان را فراهم کرد یا این که مایه بستن راه عذر بر آنها شد و در سرانجام کار که صرفا برای پرهیزگاران است، با آنها بر مبنای همین دیدار ها احتجاج خواهد شد؟! ♦️یادآور می شود طیف سیاسیون مدعی اصلاحات و اعتدال، بعد از پایان دوره ریاست آقای روحانی، فضاسازی گسترده ای را درباره سپردن ریاست "مجمع تشخیص مصلحت نظام" به وی راه انداختند که البته راه به جایی (حتی در حد عضویت در "مجمع") نبرد. 🔹جالب این که روحانی در دوران ریاست جمهوری خود -حتی در اواخر ریاست مرحوم هاشمی- از شرکت در جلسات "مجمع" طفره می رفت و عملا اصرار داشت مجمع را کم اهمیت نشان داده و به حاشیه بیاندازد! @IMANI_mohammad
جبران بازی در زمین اسرائیل اعلام بیزاری از رژیم صهیونیستی کیهان/ بازی بازیکن سابق تیم ملی و مربی فعلی تیم ملی امید، با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی، با واکنش‌های متفاوت مواجه شد. عده‌ای این کار را عامدانه دانستند اما برخی هم گفتند او خبر نداشته و به همین دلیل در میانه بازی سعی داشته با دست، پرچم رژیم صهیونیستی را بپوشاند. اما این موضوع چگونه قابل راستی‌آزمایی و فیصله است؟ ماجرا از آنجا آغاز شد که خبر آمد تیم‌ منتخب ستارگان عرب و ستارگان جهان، روز جمعه 26 آذر در دیداری نمادین به مصاف هم می‌روند. فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) تدارک‌کننده انجام این بازی و قطر میزبان مسابقه بود. اما از همان ابتدا ماجرا بودار بود. چنانکه یک تبعه رژیم کودک‌کش صهیونیست به نام اورام گرانت اسرائیلی به‌عنوان مربی تیم منتخب جهان معرفی شد. سپس معلوم شد که فیفا عمدا پرچم رژیم‌ اشغالگر قدس را روی لباس تیم عرب‌ها گنجانده است. دقیقاً به همین علت هم بود که سه اسطوره تیم ملی الجزایر به نام‌ رابح ماجر، رفیق صیفی و رفیق هلیش، به‌دلیل حضور آورام گرانتِ صهیونیست، از حضور در بازی انصراف دادند. (تیم ملی الجزایر هم چند روز بعد، قهرمانی خود در اولین جام عرب را به مردم فلسطین تقدیم کرد.) نواف التمیاط عربستانی، عماد الحوسنی عمانی، و یونس محمود عراقی هم که در این بازی شرکت کردند، پرچم صهیونیستی منقش روی پیراهن خود را در حمایت از فلسطین پاک کردند. برخی می‌گویند مهدوی‌کیا هم پرچم را خط زده و حال آنکه در تصویر او با اینفانتینو رئیس فیفا، خط خوردگی دیده نمی‌شود. یونس محمود بازیکن سابق تیم ملی عراق که در بازی حضور داشته، می‌گوید: قبل از بازی متوجه شدیم پیراهن نمادین فیفا منقش به پرچم اسرائیل است. البته اولین کسی که این موضوع را متوجه شد سامی ‌الجابر عربستانی بود. او به ما هشدار داد. ما در رختکن درباره این موضوع بحث و گفت‌و‌گو کردیم. ما به‌عنوان کشورهای عربی و در یک تورنمنت عربی بودیم. با مشورت همدیگر، تصمیم گرفتیم تا پرچم رژیم‌ اشغالگر را از پیراهن پاک کنیم و وارد زمین شویم. قرائن نشان می‌دهد همه صحنه‌سازی مدیر فیفا، برای مشروعیت دادن به رژیم جنایتکار و بی‌ریشه صهیونیستی بوده است. این رژیم، همچنان که به جنایتکاری و‌ اشغالگری در میان ملت‌ها معروف است، دشمن ملت ایران هم شناخته می‌شود. رژیمی‌که به نقش‌آفرینی در ‌ترور دانشمندان ایرانی و سردار سلیمانی و اقدامات خرابکارانه اعتراف کرده و ضمنا بانی کارشکنی علیه احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای دو دهه گذشته بوده است. این رژیم نامشروع به واسطه نفوذ مافیایی لابی صهیونیستی ایپک در آمریکا، حامی ‌اصلی تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران بوده و اخیرا هم لاف حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را پیش کشیده است. با وجود چنین واقعیت‌های روشنی، سؤال این است که سرمربی تیم ملی امید چرا باید در یک بازی بی‌ربط به ایران (تیم ستارگان عرب)، با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی و در مقابل تیمی ‌با مربیگری یک صهیونیست بازی کند؟ آیا اعتبار او متعلق به خود وی بوده که این‌گونه خرج‌ها شود؟ برخی در این ماجرا با خوش بینی می‌ گویند «مهدوی‌کیا برخلاف حاشیه‌ سازی ‌‌ها، از ابتدای بازی نسبت به حک شدن پرچم اسرائیل در کنار 210 پرچم دیگر کشورهای عضو فیفا از جمله ایران و فلسطین، حساسیت نشان داده و سعی در پوشاندن آن داشته است. بین دو نیمه او در کنار سامی ‌الجابر در حال خوش و بش کردن است که در مواجهه با دوربین فیفا، قسمتی که پرچم رژیم صهیونیستی قرار دارد را مچاله می‌کند تا واکنش خود را به این اقدام نشان دهد». بنابر این روایت، مهدوی‌کیا باید در طول 90 دقیقه بازی باید دستش بر روی پرچم صهیونیستی بوده باشد(!) برخی برای بدگمانی خود دلیل دارند و به حمایت مهدوی‌کیا از بازی دو بازیکن دیگر در خارج کشور مقابل تیم رژیم صهیونیستی در گذشته‌ اشاره می‌کنند و اینکه او منتقدان را در ماجرای اخیر، متهم به دورویی کرد. البته در مقابل، کسانی هم به حضور وی در منزل شهید مدافع حرم سردار رضا فرزانه در سال 97 و دیدار با خانواده شهید استناد می‌کنند. و یا ابراز خوشحالی وی پس از زدن آن گل خاص به تیم ملی آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه را نشانه وطن ‌پرستی‌اش می‌شمارند. به‌نظر می‌رسد در ماجرای اخیر، اولا بیش از مهدوی‌کیا، مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. اما این قصور و تقصیر مدیران ذی‌ربط، رافع مسئولیت سرمربی تیم امید نیست. ثانیا حداقل انتظار ولو با نگاه خوش‌بینانه به ماجرا و برای اینکه افکار عمومی باور کند ورود به تله‌گذاری صهیونیست‌ها و حامیان‌شان از سر غفلت و بی‌میلی بوده، این است که مهدوی‌کیا صریحا نسبت به رژیم‌ اشغالگر قدس (بانی انواع جنایت‌ها در حق ملت ایران) اعلام بیزاری کند و توپ را به زمین صهیونیست‌های بی‌آبرو برگرداند. @IMANI_mohammad
🌺 شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم 🌺 🔹«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری المیادین لبنان، با اشاره به مبارزه ملت این کشور با امپریالیسم آمریکا، تأکید کرد که این کشور، روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد و به زودی به تهران سفر خواهد کرد. 🔸وی با بیان اینکه شیفته حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است، خاطر نشان کرد: «هر بار که به ایران می‌روم، دوست دارم که با آیت الله صحبت کنم. ایشان، مردی با درایت و هوش بالا هستند. لذا امیدواریم که در سفر بعدی، فرصتی دست دهد تا یک بار دیگر با آیت الله خامنه‌ای صحبت کنم». 🔹رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه از آشنایی با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیار خرسند بوده است، از سفر وی در سال ۲۰۱۹ و در جریان «جنگ برق» علیه ونزوئلا به این کشور خبر داد و گفت: «سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و درباره زمینه‌های مختلف کهربایی از جمله سیستم برق، صحبت کردیم. هر آنچه با او درباره آن صحبت کردیم، اجرایی شد. انسان خنده‌رو و خوش‌بینی به زندگی بود. خدا را شکر می‌کنم که با او آشنا شدم». 🔸مادورو با بیان اینکه، شهید سلیمانی با تروریسم و جنایتکاران خونریری مقابله کرد که به ملتهای محور مقاومت، حمله کردند، درباره روز شهادت وی خاطر نشان کرد: «دسلی رودریگز، معاون رئیس جمهور به من گفت که اخباری به دست ما رسیده است که احتمالا سرلشکر سلیمانی، ترور شده باشد. این مسئله غیر قابل باور، و جنایتی بود که دستور اجرای آن در کاخ سفید صادر شده بود... انسانیت باید از این، جنایت هولناک، عبرت بگیرد... آیا این جهانی است که برای بشریت در آینده می‌خواهیم؟ جهانی که ببینیم چگونه از کاخ سفید، دستور ترور یکی از قهرمانان علیه تروریسم صادر می‌شود؟... هرگز. جهانی که ملتها، خواهان آن هستند، جهان صلح، احترام و حاکمیت حقوق بین الملل است... بار دیگر باید صدای خود را در رد جنایت ترور این شهید و قهرمان ملتها، بالا ببریم». 🔻مادرو با اشاره به مسئله اقتصاد در این کشور گفت: «ما شاهد بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و سال ۲۰۲۱، پس از آغاز جنگ اقتصادی [آمریکا]، نخستین سالی است که [ونزوئلا] رشد اقتصادی ثبت کرده است... انتظار داریم که سال ۲۰۲۲، بسیار بهتر از امسال باشد و کشور نیز شاهد پیشرفت باشد». [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔 | @zamanehh
💢 پیامد‌های اقتصادی- معیشتی غائله ۸۸ 📌 ۶ دی سال ۸۸ مصادف بود با روز عاشورا، روزی که حمله‌کنندگان به موکب و پرچم‌های عزای امام حسین (ع)، مردم خداجوی نامیده شدند و بسیاری از رهبران جریان تجدیدنظرطلب در کنار سلطنت طلبان و منافقین و گروه‌های تروریستی از هتک حرمت روز عاشورا حمایت و آن را آغازی بر پایان انقلاب عنوان می‌کردند. 🔹رویکرد‌های هنجارشکنانه جماعتی در دوران قبل، حین و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ باعث شد بسیاری از مقامات غربی بهترین فرصت برای ایجاد دوگانه حاکمیت - مردم و در نهایت استحاله جمهوری اسلامی ایران را همان سال بدانند. 🔸 بر همین اساس بسیاری از آن‌ها رسماً از رهبران آشوب و شورشیان کف خیابان حمایت کنند و در بعد دیگر با اعمال وضع تحریم‌های بین‌المللی بستر فروپاشی نظام را کلید بزنند. 🔹اگر چه غرب و به‌ویژه امریکایی‌ها پیش از سال ۸۸ بار‌ها تحریم‌های متفاوتی را علیه جامعه ایرانی وضع کرده بودند، با این حال نوع و ساختار حقوقی - اقتصادی تحریم‌ها پس از حوادث انتخابات سال ۸۸ کاملاً متفاوت‌تر از گذشته است و تحریم‌ها از بعد هسته‌ای به تحریم‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی تغییر ماهیت دادند. 🌐 مهم‌ترین تحریم‌های اعمالی علیه ایران قطعنامه ۱۹۲۹ است که ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) و در سالگرد غائله سال ۸۸ وضع شد. 🔹اگر چه بسیاری از عناصر جریان غرب‌باور در طول سال‌های اخیر ارتباط مستقیم میان وضع قطعنامه ۱۹۲۹ که مهم‌ترین قطعنامه تحریمی علیه ایران به شمار می‌رود با شهرآشوب سال ۸۸ را به کلی انکار می‌کنند، اما جالب است بدانیم جان مک کین سناتور معروف امریکایی نیز در خرداد همان سال پس از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ در «بنیاد ملی دموکراسی» درباره ضرورت وضع قطعنامه ۱۹۲۹ می‌گوید: «بالاخره قطعنامه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب رسید... ما باید درکنار جنبش سبز بایستیم، لازم است که اهداف آنان را اهداف خود بدانیم. منافع آنان منافع ماست و تلاش‌هایشان، تلاش‌های ما.» 🔸جان بولتون مشاور قبلی امنیت ملی کاخ سفید در این باره می‌گوید این ناآرامی‌های ایران در سال ۸۸ بود که گزینه تحریم ایران را که بیش از دو سال از دستور کار خارج شده بود، مجددا به روی میز برگرداند. 🔻شاید مهم‌ترین اظهارنظر را باید مربوط به مایکل لدین، مشاور پیشین شورای امنیت ملی امریکا و عضو برجسته مؤسسه «امریکن اینترپرایز» دانست که در مرداد ۹۴ طی یادداشتی در نشریه «فوربس» می‌نویسد: «سناتور چاک شامر نقش مستقیمی در نامه‌نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال ۱۳۸۸ و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است. 🔹دولت (امریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبز‌ها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد». 🔻لدین در ادامه نوشته بود: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام و سؤالات پیوستش را به رهبران سبز‌ها منتقل کند. سؤالات این‌هاست: ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم؟ پاسخ این پیام در یک یادداشت هشت صفحه‌ای در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ (۹ آذر ۸۸) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند. 🔸موازی با اظهارات لدین، نیک‌آهنگ کوثر، یک فایل صوتی از مهدی هاشمی رفسنجانی منتشر می‌کند که در بخشی از آن او از لزوم تشدید تحریم‌ها علیه ایران سخن به میان می‌آورد. 🔹نیک آهنگ کوثر در ادامه می‌گوید: «.. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در امریکا ببینم و می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان تحریم‌های سنگین‌تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد.» [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔https://chat.whatsapp.com/BiUO3NnHiFkBBSkgFH0EZc 🆔 | @zamanehh
⚠️ اگر بعد از این این‌طور بیایی، راهت نمی‌دهم ✅رهبر معظم انقلاب: آن شخص نظامی که جلوی شما می‌‌آید، چنانچه دیدید یقه‌اش باز است، یا دکمه‌اش افتاده، بدانید که قطعاً در میدان جنگ کم خواهد آورد! نه اینکه اگر یقه‌اش بسته بود و دکمه‌اش نیفتاده بود، کار را تمام خواهد کرد؛ نه، این جزو موضوع است؛ تمام موضوع نیست. 🔷 یعنی اگر همه چیزش تکمیل باشد، اما مثلاً وقتی پیش شما می‌آید، ببینید بند پوتینش باز یا شل است، یقین کنید که او در میدان جنگ آن کاری که شما می‌خواهید، نخواهد کرد. باید کارش شسته رفته، مرتب، منظم و پُر و پیمان -در همان زمانی که از او متوقع است- باشد؛ شل و ول راه رفتن معنا ندارد. 🔶 یک وقت یک افسر عالی‌رتبه حزب‌اللهیِ مشهور در ارتش نزد من آمد و از بس مقدس‌مآب بود، با دمپایی پیش من حاضر شد! به او گفتم اگر بعد از این تو را این‌طوری دیدم، راهت نمی‌دهم؛ برو! ردش کردم؛ بعد دفعه دیگر که آمد، دیدم بله، پوتین مرتبی به پا کرده است! بعضیها حزب‌اللهی‌گری را با شل و ول بودن و بی‌نظم و بی‌ترتیبی اشتباه می‌گیرند؛ حزب‌اللهی‌گری که این نیست. 💢رئیس حزب‌اللهی‌های همه‌ی تاریخ -یعنی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام)- می‌فرماید: «و نظم امرکم»؛ باید منظم باشید. نظم چیست؟ همان آیینی است که از هرکسی خواسته‌اند. هرجا نظمی دارد. ‌11/9/1370 [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔 | @zamanehh
حمله نیابتی به جهش صادرات ایران - ۱ 🔹رویکرد "بزرگ نمایی خبر های منفی"، و "کوچک نمایی یا سانسور اخبار مثبت و امیدوار کننده"، رویکرد نا متوازنی است که رسانه های کاگزار آن را در موضع اتهام جدی قرار می دهد. ♦️صادرات، گلوگاه رشد و تنفس اقتصاد هر کشور است. سه دولت آمریکا در دهه گذشته (اوباما، ترامپ و بایدن) با تشدید تحریم ها تحت عنوان "فلج کننده" و "فشار حداکثری" سعی کردند راه تنفس اقتصاد ایران را ببندند. 🔹آنچه به بیشترین کمک را به تحریم ها کرد و به آن ضریب داد، سوء مدیریت برآمده از انفعال یا اعتماد به دشمن بود؛ که مقدمات خود تحریمی را در قالب رها سازی واردات و قاچاق (عدم حمایت از تولید)، کوتاهی در دیپلماسی اقتصادی، و تضعیف صادرات فراهم کرد. ♦️تجربه تلخ برجام، به پویشی ملی برای معطل نماندن در برجام و اهتمام به خنثی سازی تحریم ها منتهی شد. نتیجه این پویش، موفقیت چشمگیر در دیپلماسی اقتصادی و افزایش صادرات به ویژه ظرف چند ماه اخیر است. 🔹ایران ضمن اهتمام به تعامل جدی تر با سازمان هایی مثل شانگهای و اکو، به بهسازی مراودات تجاری با همسایگان و کشورهای دارای منافع مشترک پرداخت. ♦️اهتمام به اتصال خط ریلی شلمچه به بصره که تنها 32 کیلومتر ریل نیاز دارد و ایران را از مسیر عراق به سوریه و مدیترانه متصل می کند؛ و نیز، راه اندازی خط ریلی اسلام آباد- تهران- استانبول، از جمله تدارکاتی است که می تواند محوریت ایران در اتصال شرق به غرب، و جنوب به شمال آسیا را عملیاتی تر کند. 🔹در همین مدت، توافقات جداگانه ااقتصادی با چین، روسیه، عراق، سوریه، ترکیه، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و... انجام شده یا در حال انجام است. ♦️خروجی این اصلاح رویکرد، افزایش درآمد ارزی کشور در نُه ماه گذشته به 40 میلیارد دلار است و حال آن که کل درآمد ارزی سال 99، حدود 36/5 میلیارد دلار بوده است. 🔹صادرات کشور در پایان آبان ماه، رکورد 27 ماه گذشته را شکست. جحم تجارت خارجی هم با ثبت رقم 63/1 میلیارد دلار در 8 ماه، رشد 40 درصدی را تجربه کرد، که به شهادت محافل غربی، به معنای موفقیت ایران در عبور از تحریم ها بود. ♦️در همین حال، بنا بر اعلام معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، "صادرات به همسایگان در ۲ ماه ابتدایی فعالیت دولت جدید، تا 40 درصد رشد داشت و امیدواریم تا پایان سال، به 50 درصد افزایش یابد". 🔹آمار ها می گوید فروش نفت ایران که حتی تا 50 هزار بشکه پایین آمده بود، جهش چشمگیر داشته و به بالای یک میلیون بشکه رسیده است. در عین حال، صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی، به مراتب بیشتر از صادرات نفت بوده، که قابلیت عبور موفق تر و پر درآمد تر را از حصار تحریم ثابت می کند. ♦️از سوی دیگر، بنابر آمار رسمی گمرک، از ابتدای سال‌ تا پایان آذر ماه، 122 میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 72 میلیارد دلار بین ایران و سایر کشورها مبادله شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از 11 درصد افزایش وزنی و 38 درصد رشد ارزش مالی خبر می دهد. این رقم احتمالا تا پایان سال، به 98 میلیارد دلار خواهد رسید. 🔹در 9 ماهه ابتدایی امسال، 9 میلیون و 158 هزار تن کالا از کشورمان ترانزیت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال، به 12میلیون و 400هزار تن برسد. 💢ادامه دارد @IMANI_mohammad
حمله نیابتی به جهش صادرات ایران - ۲ ♦️خبر خوب دیگر این که 22/4 میلیارد دلار ارز‌ صادرات غیرنفتی ظرف هشت ماه ابتدایی سال به کشور باز گشته، که از رشد 70 درصدی حکایت می کند. در همین دوره، صادرات کالا های ایرانی به کشورهای عضو اکو، 58درصد از نظر وزن و 60 درصد از لحاظ ارزش رشد داشته است. 🔹بنابر اعلام خزانه دار اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، "صادرات ایران به عراق در سه ماه اخیر، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته و عراقی‌ بخش زیادی از بدهی‌ خود را پرداخت کرد". همچنین حجم مبادلات ایران و روسیه در سال میلادی جاری به ارزش 3/6 میلیارد دلار، رشد 87 درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد. ♦️یک دلیل عمده در این موفقیت که آغاز خروج از رکود مزمن، و ورود تدریجی به دوران رونق اقتصاد را نشان می دهد، اهتمام دولت به مهار پاندمی کروناست؛ مصیبت بزرگی که اقتصاد های بسیاری را در دنیا به کام رکود کشانده. اکنون به مدد الهی، آمار مرگ و میر روزانه کرونا به 34 نفر رسیده که کمترین آمار در 580 روز گذشته است. 🔹این موفقیت ها، به مفهوم گل و بلبل شدن همه چیز نیست. مشکلات مزمن بسیاری بر جای مانده که نیازمند چاره جویی است. اما نفس این موفقیت های چشمگیر، از درستی رویکرد جدید "دولت-ملت ایران" حکایت می کند؛ و طبیعی است که غرب سیطره جو و عهد شکن را به دست و پا بیندازد. ♦️دستپاچه شدن دشمن طبیعی است. آنچه غیر طبیعی می نماید، رفتار شبکه رسانه ای خاصی است که نام ایرانی را یدک می کشد، اما همان انگاره های عملیات روانی دشمن را بازگو می کند؛ موفقیت های بزرگ در عبور از سد تحریم و کرونا را کتمان می کند، اما ضعف ها و اشکالات را هزار برابر بزرگتر و برجسته می کند؛ 🔹وقتی کرونا در اثر بی تدبیری قتل عام می کند، در فضای غم و مصیبت (در حد خفه کردن افکار عمومی) می دمد، اما وقتی ایران بر خلاف آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، بر بحران فائق می آید، اجازه ندارد این موفقیت بزرگ را بازگو کند؛ ♦️به صادرات 4/5 میلیون تن محصولات کشاورزی از ابتدای سال -که می تواند در صورت تدبیر و حمایت، سه تا چهار برابر شود و به عنوان پیشران، موجب رونق اقتصاد شود- نمی پردازد؛ اما برگشت خوردن مثلا بار فلفل دلمه ای یا کیوی را طوری برجسته سازی می کند که گویا راه صادرات بسته شده، یا تکام محصولات صادراتی دیپورت شده است! 🔹این در حالی است که برگشت خوردن برخی محصولات، برای همه کشورها اتفاق می افتد و امر رایجی است. برگشت خوردن مثلا بار چند کانتینر کجا، و صادرات 4/5 میلیون تُن محصولات کشاورزی کجا؟! یا مثلا مقایسه کنید با 9 میلیون و 158 هزار تن کالای ترانزیت شده . ♦️اگر آمریکا می خواست صادرات ایران را "ترور اعتبار" کند، آیا غیر از همین جنجالی که رسانه های های اجاره ای کردند انجام می داد؟ و آیا هدف این مدل شانتاژ، جز بستن راه تنفس اقتصاد ایران است؟ کار برخی رسانه های زنجیره ای در واقع، "پاتک نیابتی" به تکاپوی موفق ایران در حوزه دیپلماسی اقتصادی است. 🔹این اعتراف تلخ اصلاح طلب فراری، اکبر گنجی را نباید هرگز فراموش کرد که نوشت: "ما كارمندان رسمي پروپاگانداي دولت ‌‌ترامپ، جانسون، نتانياهو و بن ‌سلمان هستيم. گمان باطل نكنيدكه مامخالف سياسي ومدافع حقوق بشر هستيم. وظيفه ما وحشت ‌‌‌افكني است. ما تشنه مرگ و خون مردم ايرانيم. كاري را كه شديدترين تحريمها نتوانست انجام دهد، ما موظفيم با كرونا هراسي انجام دهيم". @IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻۹دی_گرامی_باد ▫️اطاعت واقعی از فرامین رهبر معظم انقلاب زمانی محقق میگردد که بدانی فرمانده یک وظیفه دارد، سرباز ولایت یک وظیفه، موضوعی که کند فهم های محافظه کار نمی فهمند
. 🔹 تلاش لاریجانی برای کم‌رنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت اول ♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ 🔰 حمید رسایی: هفته گذشته یکی از اخبار مورد توجه افکار عمومی، انتشار نامه خیلی محرمانه شورای نگهبان درباره موضوع ردصلاحیت علی لاریجانی و پاسخ مکتوب وی به این نامه بود. فارغ از متن نامه شورای نگهبان و دلایل عنوان شده برای ردصلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری امسال که بندهایی از آن قابل نقد و بررسی بیشتر است اما پاسخ لاریجانی به این نامه هم در بخش‌هایی از جمله آنجا که به موضوع برجام و تصویب آن در مجلس برمی‌گشت (صفحه ۱۴ و ۱۵ نامه لاریجانی) همراه با مغالطه، تحریف تاریخ و خلاف واقع بود. این یادداشت بنا بر ضرورت و به منظور جلوگیری از تحریف تاریخ به همین بخش می‌پردازد. نکته جالب اینجاست که در متن نامه شورای نگهبان، هیچ اشاره‌ای به موضوع روند تصویب برجام و قانون‌شکنی‌های لاریجانی در مسیر بررسی این توافقنامه در مجلس نشده، اما رییس سابق مجلس که خود می‌داند در این خصوص چه کارنامه‌ای دارد، باب بحث را باز کرده و به توضیح درباره آن پرداخته. آقای لاریجانی در این متن، ابتدا از نظر محتوایی و سپس از نظر شکلی آنچه در روند بررسی و روز رأی‌گیری توافق هسته ای در مجلس رخ داده پرداخته و در فرازی از آن به این نکات اشاره کرده است: به دلیل سابقه ۲۵ ساله در شورای عالی امنیت ملی، در مقایسه با اعضای شورای نگهبان تسلط بیشتری روی موضوع هسته‌ای دارم. توافق هسته‌ای در مجموع، توافقی خوب و قابل قبولی بوده و برای کشور نفع داشته است. تخلف و عهدشکنی آمریکا دلیلی بر بدی توافق هسته‌ای امضا شده نیست. رد صلاحیتم به خاطر نظرات تخصصی‌ام در موضوع هسته‌ای، خارج از اختیارات شورای نگهبان است. آقای لاریجانی در این بخش از پاسخ خود، تلاش کرده تا با یادآوری سابقه‌اش در شورای عالی امنیت ملی و سابقه بررسی موضوع هسته‌ای در آن شورا، ابتدا خود را متخصص و اعضای شورای نگهبان را غیرمتخصص در این موضوع معرفی و در انتهای استدلالش، رد صلاحیتش را به دلیل بیان نظرات تخصصی در موضوع هسته‌ای عنوان کند. در حالی که شورای نگهبان به بررسی فنی مذاکرات هسته‌ای نمی‌پردازد بلکه وظیفه تطبیق قوانین و مصوبات مرتبط با آن بر قانون اساسی و شرع را برعهده دارد و از این جهت، اتفاقا سابقه و تخصص اعضای شورا بیش از لاریجانی است. علاوه بر این لاریجانی خود به عملکردش در رومد بررسی این طرح اشاره کرده که پر از قانون شکنی بوده است. علی لاریجانی در همین نامه تلاش کرده تا توافقنامه عوامانه برجام را تطهیر و آن را به نفع کشور معرفی کند در حالی که اکنون دیگر لنگ برجام در برابر انظار عموم افتاده و زشتی‌ها و پلشتی‌هایش عیان شده و مسببان آن مورد طعن و لعن مردم قرار دارند تا جایی که آیت الله جوادی آملی به همین دلیل آن را توافقی عوامانه نامیدند و رهبر انقلاب از آن به خسارت محض یاد کردند. رییس سابق مجلس هم این را خوب می‌داند تا جایی که در این نامه از واژه "برجام" استفاده نمی‌کند و دائما از "توافق هسته‌ای" سخن می‌گوید. نکته دیگر اشاره لاریجانی به خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی آنهاست و این را بی‌ارتباط با بدی توافق هسته‌ای برجام دانسته. در اینکه آمریکا عهدشکن است، تردیدی نیست اما از جمله دلایل بدی این توافق که همواره توسط منتقدین تذکر داده شد و رهبر انقلاب هم در امضای مشروط خود بر آن تأکيد داشتند، همین نکته است که از نظر حقوقی در خصوص عهدشکنی طرف مقابل، هیچ تمهیدی اندیشیده نشده است. آقای لاریجانی در ادامه نامه خود با اشاره به نکات دیگری، تلاش می‌کند تا با مغالطه و تحریف تاریخ، عملکردش در بررسی توافق هسنه ای و طرح‌های مرتبط با آن را مبرا از قانون‌شکنی عنوان کند. وی در نامه خود به این موارد اشاره می‌کند: برای بررسی توافق هسته‌ای، جلسات متعددی نزد رهبر انقلاب، رییس جمهور و شورای عالی امنیت ملی برگزار شده است. دو فراکسیون مجلس جلسات متعددی داشته‌اند، در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود و دفتر رهبر انقلاب هدایت کرد تا دو فراکسیون مجلس به تصمیم واحد رسیدند. کمیسیون ویژه توافق هسته‌ای و کمیسیون سیاست خارجی جلسات زیادی با حضور وزیر خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی داشتند. اشاره به تاریخ جلسات مختلف در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس که در آنها به موضوع هسته‌ای پرداخته شده است. قسمت دوم و سوم یادداشت را اینجا بخوانید: eitaa.com/rasaee/5274 eitaa.com/rasaee/5275
. 🔹 تلاش لاریجانی برای کم‌رنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت سوم ♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ مطابق صراحت قانون اساسی و متن قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، توافق هسته‌ای برجام و کلیه طرح‌های مرتبط با آن باید در صحن علنی مطرح می‌شد. اما لاریجانی نه تنها اجازه طرح پیشنهادات جایگزین را نداد بلکه در خصوص همان چند پیشنهاد مورد نظر خودش هم اجازه صحبت به موافقین و مخالفین را نداد! بنابر این متن برجام، حتی برای یک دقیقه هم در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفت و صرفا در ۲۰ دقیقه، متن طرح و چهار پیشنهاد مورد نظر لاریجانی مطرح و تصویب شد. با این که مطابق قانون اساسی باید این کار انجام می‌شد. لاریجانی در متن خود تلاش می‌کند تا ورود دفتر رهبر انقلاب به روند بررسی طرح هسته ای مورد اشاره را پررنگ کند. وی می‌نویسد: دو فراکسیون مجلس جلسات متعددی داشته، در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود و دفتر رهبر انقلاب هدایت کرد تا دو فراکسیون مجلس به تصمیم واحد رسیدند. این در حالی است که اولا دفتر رهبر انقلاب در همان روز بررسی طی اطلاعیه‌ای به صراحت اعلام کرد: «مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در موارد متعددی بر طی شدن مسیر قانونی بررسی مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید داشته‌اند و در اطلاعیه اخیر دفتر مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۱۰ نیز اعلام گردید که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این موضوع، صریح، شفاف و دقیق در سخنرانی‌های ماه‌های اخیر ایشان اعلام شده و در اختیار همگان قرار دارد. لذا هرگونه اطلاع‌رسانی و بیان مطالب غلط و مغشوش مبنی بر نقش مستقل برخی از مسئولین دفتر معظم‌له در روند بررسی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» خلاف واقع بوده و فاقد اعتبار است و انتظار دارد صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها و سایت‌های خبری، احتیاط و دقت لازم را در نقل مطالب مربوط به دفتر مقام معظم رهبری بعمل آورند.» ۲۳ مهر ۹۴ ثانیا رییس سابق مجلس در توجیه قانون‌شکنی خودش از کمبود زمان سخن می‌گوید، در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم عجله و بررسی دقیق متن توافق تاکید داشتند و حتی اصرار برای توافق سریعتر را نگوهش کردند، از جمله فرمودند: «الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرف‌های آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرف‌های آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این می‌شود همدلی؛ این می‌شود یکسان‌سازی دل‌ها و احساس‌ها، و به تبع آن عمل‌ها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد.» ۲۰ فروردین ۹۴ لاریجانی در حالی از لزوم عجله در تصویب بیست دقیقه ای طرح مرتبط با برجام سخن می‌گوید که رهبر انقلاب، عجله در این باره را از اشتباهات دست اندرکاران این توافق بر می‌شمرند: «برخی می‌گویند نباید فرصت‌سوزی کرد. این حرف درست است اما عجله هم نباید کرد. در مواردی ضرر عجله بیشتر از فرصت‌سوزی است، بعنوان نمونه، در قضیه برجام عجله شد و در حالی که ما همه تعهدات خود را انجام دادیم، طرف‌های مقابل، تعهداتِ روی کاغذِ خود را انجام ندادند.» ۱ فروردین ۱۴۰۰ همانطور که ملاحظه می‌کنید، روایت لاریجانی در خصوص عملکرد خودش در روند بررسی و تصویب برجام و طرح مرتبط با آن که سبب لطمه‌ای جبران ناپذیر به ملت ایران شد، بسیار مخدوش است. قسمت اول و دوم یادداشت را اینجا بخوانید: eitaa.com/rasaee/5273 eitaa.com/rasaee/5274
. 🔹 تلاش لاریجانی برای کم‌رنگ کردن نقشی که در تحمیل خسارت محض داشت / قسمت دوم ♻️ نامه لاریجانی، مغالطه و دیگر هیچ علی لاریجانی در ادامه پاسخنامه خود مجددا با کنایه به اعضای شورای نگهبان، به آنها یادآوری می‌کند که مساله هسته‌ای مثل معاملات دیگر در نظام نیست که به سادگی رخ داده باشد و بعد با اشاره به تعداد جلسات برگزار شده در بخش‌های مختلف نظام، تلاش می‌کند تا برجام را محصول اراده کلی نظام بداند. وی در ادامه می‌نویسد: «در تاریخ ۹۴/۷/۲۳ جزئیات طرح مربوط به توافق هسته‌ای در مجلس بحث شد چون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شب قبل افرادی از دو فراکسیون را دعوت کرده و آنجا توافق شده بود که متن طرح با چهار مورد اصلاح به نتیجه برسد، در آن جلسه، صرفا روی همان موارد توافق شد.» در پاسخ به این بخش از نامه آقای لاریجانی باید گفت: اولا مطابق اصل ۷۷ قانون اساسی: «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» این موضوع بارها مورد تذکر نمایندگان قرار گرفت اما این اتفاق به دلیل مقاومت لاریجانی در باره توافقنامه برجام، هرگز صورت نگرفت. علاوه بر این صراحت قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید فطر سال ۹۴ فرمودند: «برای تصویب متن تهیه شده، باید مسیر قانونی پیش‌بینی شده طی شود البته چه این متن تصویب شود چه نشود اجر مذاكره كنندگان محفوظ است ان شاءالله. دست اندركاران بررسی متن تهیه شده هسته‌ای، براساس مصالح كشور و منافع ملی با دقت كار خود را انجام دهند تا بتوانند حاصل بررسی‌ها را با گردن افراشته به ملت و خداوند ارایه دهند.» این بیانات حکایت از لزوم بررسی منن برجام در صحن علنی مجلس داشت اما حسن روحانی و دولت وی از یک طرف و علی لاریجانی و اکثریت نمایندگان همسو با وی از طرف دیگر، حاضر به انجام این اقدام قانونی نشدند! دلیل آن هم روشن بود، چون بررسی آن در صحن علنی مجلس، تمام نقاط ضعف این توافقنامه بین المللی را مشخص می‌کرد. ثانیا آقای لاریجانی در این نامه چنان از توافق دو فراکسیون بر تصویب طرح هسته ای سخن می‌گوید که خواننده نامه تصور می‌کند، با توافق دو فراکسیون یکی از مهمترین مراحل قانونگذاری در مجلس طی شده است. در حالی که برخلاف کمیسیون‌ها، فعالیت فراکسیون‌ها در ساز و کار تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی از هیچ وجاهات قانونی برخوردار نیستند و بیان نظرات آنها برای نمایندگان یا کمیسیون‌های تخصصی الزام آور نیست. در مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزیی‌تر و دقیق‌تر لوایح و طرح‌ها مجموعه‌ای از نمایندگان به تناسب سابقه و تحصیلات در گروه هایی قرار می‌گیرند و کمیسیون‌های تخصصی را شکل می‌دهند. جمع‌بندی نظرات این کمیسیون‌ها قبل از مطرح شدن طرح‌ها و لوایح در صحن علنی بیان می‌شود. فراکسیون‌ها اما متشکل از برخی نمایندگان هستند که بر اساس گرایش سیاسی، تخصصی، سلیقه‌ای یا علاقه شخصی خود به منظور پیشبرد اهدافشان گرد هم می‌آیند. همه نمایندگان موظفند در یکی از کمیسیون‌های تخصصی عضو باشند ولی عضویت در فراکسیون‌ها الزام‌آور نیست و در مواردی حتی مضر هم هست. دو فراکسیون مورد اشاره آقای لاریجانی، یکی فراکسیون پیروان ولایت به ریاست شخص لاریجانی و دیگری فراکسیون اصولگرایان به ریاست حداد عادل بود. آقایان حداد عادل و احمد توکلی با لاریجانی در خصوص حمایت مجلس از توافق هسته‌ای هم نظر بودند و علاقه داشتند تا فراکسثون اصولگرایان جزو موافقان طرح هسته ای لاریجانی شمرده شود و در این زمینه تلاش هم کردند اما در صبح روز بررسی این طرح، وقتی شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و این آقایان استدلال‌های خود برای امضای این طرح و موافقت با آن را اعلام کردند، بنده و چند نماینده دیگر که عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان بودیم با این کار مخالفت کردیم و در نهایت شورای مرکزی پس از شنیدن دلایل ما رای‌گیری کرد و اکثریت اعضا به درخواست همراهی فراکسیون اصولگرایان با طرح علی لاریجانی، رای ندادند. گریه های مرحوم دکتر زارعی که در تاریخ ثبت شد، بهترین گواه بر این است که ادعای لاریجانی کذب است و در خصوص تایید برجام یا طرح تصویب شده در ۲۰ دقیقه چنین توافقی بین دو فراکسیون مجلس صورت نگرفت و اگر می‌گرفت هم به دلایلی که اشاره شد، هیچ وجاهت قانونی نداشت. قسمت اول و سوم یادداشت را اینجا بخوانید: eitaa.com/rasaee/5273 eitaa.com/rasaee/5275
. 💯انتشار برای نخستین بار💯 ♨️به دنبال نامه اخیر علی لاریجانی در باره رد صلاحیتش به شورای نگهبان و ادعاهایی که درباره جلسه روز ۲۳ مهر ۹۴ (روز تصویب ۲۰ دقیقه‌ای طرح مرتبط با برجام) داشته، این فایل صوتی ضمیمه شده واقعیت‌هایی را روشن می‌کند. ♻️ تذکر حمید رسایی در جلسه غیرعلنی و غیررسمی به لاریجانی (روز تصویب ۲۰ دقیقه ای طرح مرتبط با برجام) 🔸رسایی: آقای لاریجانی تذکر دارم، اجازه بدید حرف بزنیم 🔹لاریجانی: جمع بندی صورت گرفته، لطفاً تشنج نکنید... 🔸رسایی: اگر نذارید الان حرف بزنیم، علنی حرف می‌زنیم... من اگر می‌خواستم علنی بگم می‌گفتم آقای ججازی چی گفت... 🔸رسایی: شما می‌گید جمع بندی کشور اینه، خاک کشور که دهان نداره جمع بندی کنه، منظور شما کیه، صریح بگید... 🔹لاریجانی: من وظیفه ابلاغ داشتم... 🔸رسایی خطاب به یکی از خانمهای نماینده: آقای شمخانی گفته من نماینده رهبری ام، خب آقای جلیلی هم تو شورای عالی امنیت ملی نماینده رهبریه ولی نظرش بر خلاف این آقایونه... 🔸رسایی خطاب به نماینده دیگر: آخه چقدر کلاه سرتون بذارن... ♻️ نکته : از آنجا که صوت جلسات غیرعلنی در اختیار نمایندگان قرار نمی گیرد، در این روز، بنده صوت تذکر خودم را با موبایل ضبط کردم. از قضا بعد از پایان تذکر، فراموش کردم ضبط موبایل را خاموش کنم و مکالمه‌ام با دو تن از نمایندگان دیگر هم ضبط شده است که صراحتا از انتصاب نقل‌قول‌های دروغی به رهبر انقلاب خبر می‌دهند! دقت در این مکالمات نشان می‌دهد که آقای لاریجانی و برخی اطرافیانش هر چند حاضر نبودند به صورت "صریح و علنی" از رهبر انقلاب نقل‌قولی را بیان کنند ولی به صورت خصوصی و فردی، صراحتا تصویب طرح مرتبط با برجام مجلس را مطالبه رهبری عنوان می‌کردند و این با روایتی که وی در نامه خود از جلسه روز تصویب ۲۰ دقیقه‌ای به شورای نگهبان نقل کرده، تفاوت زیادی دارد. قطعا انتشار کامل جلسات یک ساعته غیرعلنی و غیررسمی لاریجانی در بزنگاه‌هایی مثل تصویب برجام و cft ابهامات زیادی را برطرف می‌کند. پ ن: بعد از اینکه در روز تصویب 20 دقیقه ای طرح مرتبط با برجام که به صورت زیرکانه و با ادبیات دوپهلو و مبهم، از نام رهبر انقلاب در تصویب آن استفاده شده بود، از سوی دفتر رهبری انقلاب، در این باره پیگیری صورت گرفت که این فایل صوتی، به عنوان سندی که نشان می‌دهد این اخبار غلط، روی آرای نمایندگان تاثیر گذاشته است، ارائه داده شد. 🔹 حتما این یادداشت را بخوانید: eitaa.com/rasaee/5273 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ای سالار، ای فوکل نارنجی، ای پیراهن خردلی پوش، ای استاندار جناب ! ای کاش به جای آن که از ذوق‌زده شوید و در برابر دست به سینه بگذارید، به توصیه حضرت محمد(ص) عمل می‌کردید که فرمودند: به صورت چاپلوسان خاک بپاشید. 🔹 نکته: خاک پاشیدن به صورت افراد، رسمی بوده است که در بین اعراب آن زمان وجود داشته و نشانه پست دانستن و ملامت رفتار و اقداماتی بوده که مردم آن رفتارها را ننگ‌آمیز و شایسته نکوهش می‌دانسته‌اند؛ مانند خاک پاشیدن مردم به چهره لشکریان شکست‌خورده‌ای که از معرکه‌ها می‌گریختند و به شهرهایشان وارد می‌شدند. گویی فرد متملق نیز از سختی‌های تلاش و جهاد واقعی برای کسب ثروت یا منزلت گریخته و به کج‌راهه چاپلوسی و کسب آسان آن بدون مواجهه با مشکلات و مصائب و سختی‌های موجود در راه آن روی آورده است! جامعه‌ای که به چاپلوسی مهلت و به متملق، مجال و میدان بدهد، با دست خود گور همه ارزش‌هایش را کنده و این است که پیامبر اکرم(ص) چنین سخت و غیر منعطف با آن برخورد می‌کند. 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
تذکر_رسایی_در_جلسه_غیر_علنی_غیر.mp3
1.2M
💯انتشار برای نخستین بار💯 ♨️به دنبال نامه اخیر علی لاریجانی در باره رد صلاحیتش به شورای نگهبان و ادعاهایی که درباره جلسه روز ۲۳ مهر ۹۴ (روز تصویب ۲۰ دقیقه‌ای طرح مرتبط با برجام) داشته، این فایل صوتی ضمیمه شده واقعیت‌هایی را روشن می‌کند. ♻️ تذکر حمید رسایی در جلسه غیرعلنی و غیررسمی به لاریجانی (روز تصویب ۲۰ دقیقه ای طرح مرتبط با برجام ادامه متن در لینک زیر: eitaa.com/rasaee/5278 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ فیلمی که نشان می‌دهد ادعای لاریجانی در نامه به شورای نگهبان درست نیست این فیلم نشان می‌دهد که آقای علی لاریجانی در نامه خود به شورای نگهبان (صفحه ۱۴ و ۱۵) واقعیت را نمی‌گوید! لاریجانی در پاسخنامه خود به دلایل ردصلاحیتش به شورای نگهبان ادعا کرده: «دو فراکسیون مجلس جلسات متعددی داشته‌اند، در نهایت به دلیل اهمیت موضوع و کمبود زمان، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ورود و دفتر رهبر انقلاب هدایت کرد تا دو فراکسیون مجلس به تصمیم واحد رسیدند... در تاریخ ۹۴/۷/۲۳ جزئیات طرح مربوط به توافق هسته‌ای در مجلس بحث شد چون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شب قبل افرادی از دو فراکسیون را دعوت کرده و آنجا توافق شده بود که متن طرح با چهار مورد اصلاح به نتیجه برسد، در آن جلسه، صرفا روی همان موارد توافق شد.» فیلم مربوط به جلسه ۲۳ مهر ۹۴ است، ببینید و درباره صداقت لاریجانی با مردم قضاوت کنید. برای تحلیل بهتر موضوع، روث لینک زیر بزنید و یادداشت پیوست را بخوانید و صوت ضمیمه را بشنوید: eitaa.com/rasaee/5273 eitaa.com/rasaee/5277 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روح مرحوم دکتر زارعی شاد باشد که با اشک غیرت خود در روز تصویب ۲۰ دقیقه‌ای طرح مرتبط با برجام، جریان دوپهلو درون نظام را بی‌آبرو کرد. توضیحات مرحوم علی‌اصغر زارعی در این گفتگوی کوتاه‌، سند دیگری است بر اینکه ادعاهای علی لاریجانی در نامه به شورای نگهبان درباره جلسه‌ای که طرح مرتبط با برجام در ۲۰ دقیقه تصویب شد، درست نیست! برای تحلیل بهتر موضوع، روی لینک‌های زیر بزنید و یادداشت، فایل صوتی و تصویری ضمیمه را مرور کنید: eitaa.com/rasaee/5273 eitaa.com/rasaee/5277 eitaa.com/rasaee/5279 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
📌 خاصیت عدم مذاکره مستقیم با آمریکا در این مقطع زمانی چیست؟ 🔻تیم مذاکره کننده ایران یک بازیگر مهم یعنی آمریکا را از حضور مستقیم در دور میز مذاکره دور نگه داشته است. آیا این اقدام به اصل مذاکرات کمکی کرده؟ آیا ایران از این طریق تاکنون توانسته امتیازی کسب کند؟ 1️⃣کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات وین هفت برای اینکه همزمان بتوانند هم منافع خود را دنبال کنند و هم خواسته های آمریکا را مطالبه کنند، مجبور به کاهش نقش و تاکتیک های مذاکراتی خود در برابر ایران شدند و در حال حاضر پیش بردن همزمان چند نقش برایشان سخت تر از دوره های گذشته شده که آمریکا حضور مستقیم در مذاکرات داشت. ضمن اینکه به هر حال این کشورها ولو اندک، تفاوت هایی برای اولویت های مذاکراتی خود به نسبت آمریکا قائل هستند و گاهی باید حواسشان باشد که نقش دوگانه به برخی منافع اختصاصی آنها خللی وارد نکند. بدین ترتیب در چنین شرایطی ایران با کم کردن حضور یک بازیگر مستقیم، میزان نقش آفرینی اختصاصی کشورهای اروپایی را نیز به نوعی کاهش داده و برخی روندهای مذاکره را برای خود در مواردی ساده تر هم کرده است. 2️⃣ حضور مستقیم در مذاکرات، تاثیرگذاری یک کشور را به مراتب از حضور غیرمستقیم بالاتر می برد. مثال ساده غیرآمریکایی ولی قابل فهم آن این است که چرا عربستان و اسرائیل سالهاست دوست دارند حتی بخش جانبی از میز مذاکره مستقیم گفتگوهای هسته ای با ایران باشند و بارها تلاش کردند حضور واسطه ای خود را به حضور مستقیم تغییر بدهند؟ چون اثر حضور مستقیم به مراتب از حضور واسطه ای برای مذاکرات هسته ای با ایران برایشان مفیدتر و با منافع اختصاصی تر همراه خواهد بود. 3️⃣ برای آمریکا مذاکره مستقیم با ایران به یک مساله سیاسی داخلی و تبلیغاتی تبدیل شده است؛ در ایران جریان غرب گرا علی رغم تلاش زیاد نتوانست موضوع مذاکره مستقیم فوری با آمریکا را در افکار عمومی را تبدیل به یک اهرم فشار سیاسی فراگیر داخلی علیه تیم مذاکره کننده کند. در آمریکا این موضوع برعکس است و دموکرات ها برای اینکه نشان بدهند در سیاست خارجه موفق تر از جمهوریخواهان هستند باید تصویر مذاکره مستقیم با ایران و وادار کردن ایران به یک توافق جدید را هرچه زودتر به عنوان یک دستاورد در افکار عمومی خود به نمایش بگذارند. به این ترتیب وقتی ایران فعلا مذاکره مستقیم با آمریکا را از دستور خارج کرده عملا در حال تولید فشار سیاسی به تیم مذاکره کننده دولت بایدن در آمریکا هست. 4️⃣ از سوی دیگر تاکنون به دست گرفتن اجاره صدور مجوز ورود آمریکا به میز مذاکره مستقیم توسط ایران جنبه اقتدار تیم دیپلماسی ایران را نیز تقویت کرده و این اقتدار بر فضای مذاکرات تا این لحظه نیز تاثیر مستقیم داشته است. ایران با استفاده از این اقتدار و همچنین پیش نویس ابتکاری خود، در گام اول، چارچوب جدید مذاکرات را تعیین کرده است. به نظر می رسد که یکی از جدی ترین دلایل این موفقیت مهم آنهم در یک بازه کوتاه، دور نگه داشتن آمریکا از میز مذاکرات به صورت مستقیم بوده است؛ تجربه اول نشان میدهد که در مرحله دوم یعنی کار کردن بر روی متن توافق نیز همچنان دور نگه داشتن آمریکا از میز مذاکره مستقیم، برایمان امتیازات خوبی همراه خواهد داشت. 5️⃣ اگر روند مذاکرات طبق خواسته ایران پیش برود و آمریکا حاضر به دادن امتیازات واقعی و با قابلیت راست آزمایی شود، تیم مذاکره کننده مجوز بازگشت آمریکا به دور میز ایران و 1+5 را خواهد داد. اما تا رسیدن به آن نقطه، باید این اهرم فشار را تا جایی که امکانش فرآهم هست، حفظ و تبدیل به امتیازات بیشتر کرد نه اینکه این اهرم را خیلی زود و ارزان بفروشیم. [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔https://chat.whatsapp.com/BiUO3NnHiFkBBSkgFH0EZc 🆔 | @zamanehh
🔴 مقایسه عجیب سرانه بودجه فرهنگی ایران با سایر کشورها 🚫جدای از فاصله عجیب بودجه فرهنگی ایران با سایر کشورها لازم هست چند مقایسه ساده داشته باشیم با بودجه چند رسانه که بر علیه ما فعالیت فرهنگی سیاسی میکنند. ⭕️بودجه سالیانه بی‌بی‌سی بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۲۲ میلیون پوند است. ⭕️همچنین شبکه خبری "من و تو" مجموع هزینه‌های عملیاتی این شبکه طی سه سال مالی، از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است. که از بارزترین فعالیت ضد فرهنگی این شبکه تبلیغ افکار فرقه ضاله و تبلیغ سگ پروری در منازل هست . ⭕️و اما اینترنشنال به گفته علی علیزاده تحلیلگر سیاسی، از قول روزنامه گاردین بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری دارد که از طریق محمد بن سلمان تامین میشود. ♨️و یا بودجه فعالیت های ضد فرهنگی مسیح علینژاد که طبق اسناد عمومی قراردادهای دولت آمریکا، مسیح علینژاد تا امروز مبلغ ۳۱۷,۴۰۰ دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است. و اینجاست که به فرمایش رهبری جنگ روایتها اتفاق افتاده و آنچه را که در اتاقهای فرمان ضد نظام اسلامی میخواهند، در رسانه هایشان به اذهان ببینندگانشان دیکته میکنند. 🖊 - تحلیلگر رسانه [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w 🆔https://chat.whatsapp.com/BiUO3NnHiFkBBSkgFH0EZc 🆔 | @zamanehh