دعای نهم صحیفه سجادیه:
﴿۷﴾ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اجْعَلْ هَمَسَاتِ قُلُوبِنَا ، وَ حَرَكَاتِ أَعْضَائِنَا وَ لَمحَاتِ أَعْيُنِنَا ، وَ لَهَجَاتِ أَلْسِنَتِنَا فِي مُوجِبَاتِ ثَوَابِكَ حَتَّى لَا تَفُوتَنَا حَسَنَةٌ نَسْتَحِقُّ بِهَا جَزَاءَكَ ، وَ لَا تَبْقَى لَنَا سَيِّئةٌ نَسْتَوْجِبُ بِهَا عِقَابَكَ .
خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و رازهای دلمان و حرکات اعضایمان و نگاههای چشمهایمان و گفتارهای زبانمان را در موجبات ثوابت قرار ده تا جایی که کار نیکی که به خاطر آن مستحق پاداش تو میشویم، از دست ما نرود؛ و کار بدی که به سبب آن سزاوار مجازاتت میشویم، برای ما نماند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داعش، شعار زیبای «زن_زندگی_آزادی» را در سوریه اینگونه تفسیر کرد...
🔹 عاقبت این شعار در ایران به کجا خواهد رسید؟؟؟
@sarbaz_vellayat3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی لورفته از خبرنگار بیبیسی
🔹دیشب یک فایل صوتی از صحبتهای «رعنا رحیمپور» خبرنگار بیبیسی منتشر شد که در آن از هدف تکهتکه و تجزیه شدن ایران خبر میدهد.
🔹او تاکید میکند که هدف پشت پرده آشوبطلبیها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است!
🔸رحیمپور در تایید این فایل صوتی در استوری صفحه اینستاگرامش نوشت که این مکالمه تلفنی بین او و مادرش انجام شده و از آن دسته حرفهایی است که هرگز علنی نمیزند.
@Farsna
12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این دختر در نا آرامی ایران لیدر بوده، حالا به کردستان عراق برگشته و زیر نظر سنتکام است و میگوید به زودی برای جنگ با ایران بر میگردم ... / یگان زنانی که مامور عملیات در ایرانند را ببینید / این دختران برای جنایت به ایران اعظام میشوند / با دقت ببینید؛
🔹اینها دخترانی هستند که سنتکام آنها را آموزش میدهد تا به ایران آمده و پس از آن ماموریتهای مختلف را انجام دهند... با دقت ببینید و به دیده شدنش کمک کنید.
🔹برخی تصور میکنند همه چیز همانقدر ساده و فانتزی است که تصور میکنند، زیر کوچکترین اتفاقات در ایران ، هزار لایه برنامه وجود دارد... شک دارید ؟ این ویدئو یک نمونه اش ، خودتان ببینید...
@sarbaz_vellayat3
دعای دهم
وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي اللَّجَإِ إِلَي اللَّهِ تَعَالَي
دعاى آن حضرت است در پناه بردن به خدای تعالی
----------
﴿۱﴾ اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ
خدایا! اگر بخواهی ما را ببخشی، از فضل و احسانت توست و اگر بخواهی عذابمان کنی، از عدالت توست.
-----------
﴿۲﴾ فَسَهِّلْ لَنَا عَفْوَكَ بِمَنِّكَ ، وَ أَجِرْنَا مِنْ عَذَابِكَ بِتَجَاوُزِكَ ، فَإِنَّهُ لَا طَاقَةَ لَنَا بِعَدْلِكَ ، وَ لَا نَجَاةَ لِأَحَدٍ مِنَّا دُونَ عَفْوِكَ
بخششت را از سر منّتت بر ما آسان کن و ما را به چشمپوشی و گذشتت، از عذابت پناه ده. مسلّماً ما را نسبت به عدالتت تاب و توان نیست و برای احدی از ما بدون بخششت، نجاتی میسّر نمیباشد.
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ویدیویی که برای تحریک جوانان برای جنگ با حکومت ۱۱ سال قبل در سوریه منتشر شد.❌
🔹با بمباران خبریِ پر از تنفر و دروغ، سوریه به جایی رسید که همسایه سر همسایه ش رو میبرید
#من_دخترم_اما_طعمه_نیستم
#شاهچراغ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅@sarbaz_vellayat3
هدایت شده از 🇮🇷سربازولایت 🇮🇷
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ویدیویی که برای تحریک جوانان برای جنگ با حکومت ۱۱ سال قبل در سوریه منتشر شد.❌
🔹با بمباران خبریِ پر از تنفر و دروغ، سوریه به جایی رسید که همسایه سر همسایه ش رو میبرید
#من_دخترم_اما_طعمه_نیستم
#شاهچراغ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅@sarbaz_vellayat3
نهج البلاغه
حکمت 150 - موعظه ای کامل و جامع
مىگويم: (اگر در نهج البلاغه جز اين حكمت وجود نداشت، همين يك حكمت براى اندرز دادن كافى بود اين سخن، حكمتى رسا، و عامل بينايى انسان آگاه، و عبرت آموز صاحب انديشه است)
و درود خدا بر او، فرمود: (مردى از امام در خواست اندرز كرد.)
از كسانى مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخير مىاندازد، در دنيا چونان زاهدان، سخن مىگويد، اما در رفتار همانند دنيا پرستان است، اگر نعمتها به او برسد سير نمىشود، و در محروميّت قناعت ندارد
از آنچه به او رسيد شكر گزار نيست، و از آنچه مانده زياده طلب است. ديگران را پرهيز مىدهد اما خود پروا ندارد؛ به فرمانبردارى امر مىكند اما خود فرمان نمىبرد، نيكوكاران را دوست دارد، اما رفتارشان را ندارد؛ گناهكاران را دشمن دارد اما خود يكى از گناهكاران است، و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمىدارد، اما در آنچه كه مرگ را ناخوشايند ساخت پافشارى دارد
اگر بيمار شود پشيمان مىشود، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانىهاست؛ در سلامت مغرور و در گرفتارى نا اميد است؛ اگر مصيبتى به او رسد به زارى خدا را مىخواند. اگر به گشايش دست يافت مغرورانه از خدا روى بر مىگرداند، نفس به نيروى گمان ناروا، بر او چيرگى دارد، و او با قدرت يقين بر نفس چيره نمىگردد
براى ديگران كه گناهى كمتر از او دارند نگران، و بيش از آنچه كه عمل كرده اميدوار است. اگر بى نياز گردد مست و مغرور شود، و اگر تهيدست گردد، مأيوس و سست شود
چون كار كند در آن كوتاهى ورزد، و چون چيزى خواهد زياده روى نمايد، چون در برابر شهوت قرار گيرد گناه را بر گزيده، توبه را به تأخير انداز، و چون رنجى به او رسد از راه ملت اسلام دورى گزيند
عبرت آموزى را طرح مىكند امّا خود عبرت نمىگيرد؛ در پند دادن مبالغه مىكند امّا خود پند پذير نمىباشد. سخن بسيار مىگويد، امّا كردار خوب او اندك است! براى دنياى زودگذر تلاش و رقابت دارد امّا براى آخرت جاويدان آسان مىگذرد؛ سود را زيان، و زيان را سود مىپندار؛ از مرگ هراسناك است امّا فرصت را از دست مىدهد
گناه ديگرى را بزرگ مىشمارد، امّا گناهان بزرگ خود را كوچك مىپندارد، طاعت ديگران را كوچك و طاعت خود را بزرگ مىداند؛ مردم را سرزنش مىكند، امّا خود را نكوهش نكرده با خود رياكارانه بر خورد مىكند
خوشگذرانى با سرمايهداران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد، به نفع خود بر زيان ديگران حكم مىكند امّا هرگز به نفع ديگران بر زيان خود حكم نخواهد كرد، ديگران را هدايت امّا خود را گمراه مىكند، ديگران از او اطاعت مىكنند، و او مخالفت مىورزد، حق خود را به تمام مىگيرد امّا حق ديگران را به كمال نمىدهد، از غير خدا مىترسد، امّا از پروردگار خود نمىترسد
دعای دهم
﴿۳﴾ يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ ، هَا ، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ ، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ ، فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ ، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ ، فَتَكُونَ قَدْ أَشْقَيْتَ مَنِ اسْتَسْعَدَ بِكَ ، وَ حَرَمْتَ مَنِ اسْتَرْفَدَ فَضْلَكَ
ای بینیازترین بینیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم و من تهیدستترین تهیدستان در پیشگاه توام؛ تهیدستی و نداری ما را به تواناییات جبران کن و امید ما را به بازدارندگیات قطع مفرما! که اگر چنین کنی، به تحقیق کسی که خود را به تو خوشبخت خواسته، بدبخت کردهای؛ و آنکه فضل و احسانت را طلبیده، محروم ساختهای.
----------
﴿۴﴾ فَإِلَى مَنْ حِينَئِذٍ مُنْقَلَبُنَا عَنْكَ ، وَ إِلَى أَيْنَ مَذْهَبُنَا عَنْ بَابِكَ ، سُبْحَانَكَ نَحْنُ الْمُضْطَرُّونَ الَّذِينَ أَوْجَبْتَ إِجَابَتَهُمْ ، وَ أَهْلُ السُّوءِ الَّذِينَ وَعَدْتَ الْكَشْفَ عَنْهُمْ
پس در این وقت از پیشگاه تو، به سوی چه کسی بازگردیم؟ و با محرومیّت از درِ رحمتت، راه ما به کجا خواهد افتاد؟ پاک و منزّهی؛ ما درماندگانی هستیم که پذیرش دعایشان را واجب کردهای و گرفتارانی هستیم که برطرف کردن گرفتاری آنان را وعده فرمودهای
قرآن سوره المائده
مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ
ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻬﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﻣﻘﺮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻗﺘﻞ ﻳﺎ ﻓﺴﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻲ ﻫﻤﻪ ﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺨﺸﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻲ ﻫﻤﻪ ﻯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺯﻳﺎﺩﻩ ﺭﻭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ. (٣٢)